V článku máš uveden zdroj JATO tam je vše podrobně popsané, další zdroj je třeba ACEA, ta ale neuvádí modely, ale jen značky. Na druhou stranu jsou tam jednotlivé trhy v zemích EU.
[odkaz]
Ten prepad Oplu a Fordu sa na prvy pohlad zda maly, ale je to len porovnanie s predchadzajucim rokom a uz v nom mali obe znacky velky pokles. U Fordu mi to az tak nevadi, ich globalne produkty si o to priam koleduju, ale Opel mi je luto.
V Evropě spadl o 21,3% a propadl se na konec první desítky. Nástup koncernu je v kompaktech obdivuhodný - Golf +19.3% první, Octavia +45.6% pátá, Audi A3 +38.2% deváté.
Samozřejmě že ta čísla jsou ovlivněná generační obměnou a v celoročních číslech to už takový fičák nebude. Nicméně pokud ta čísla sleduješ průběžně tak víš, že Octavia dosahuje podobně slušných čísel v posledních měsících konzistentně. I se zohledněním toho co říkáš je pozice v evropské Top 5 velký úspěch... můžeš klidně koukat na absolutní čísla spíš než na procentní změny.
V pořádku, nikdy jsem tě za věcnou argumentaci nekritizoval a nikdy to ani neudělám, maximálně budu nesouhlasit.
Ještě horší než fanatičtí stoupenci jsou fanatičtí odpůrci. A úplně nejhorší jsou fanatičtí fanatici, kterým nějakým nedopatřením z příspěvků vypadnou veškeré argumenty :-) a zbude jen ta zloba a nadávky.
Baví mě, jak mají někteří potřebu na KAŽDOU kritiku Focusu zareagovat tím, že je nejprodávanější. Jaký to má význam, pokud se bavíme o evropském trhu a evropském vkusu?
Pro mně není ani nejdůležitější evropský trh, provize od automobilek nedostávám. takže mně zajímají celosvětové prodeje jednotlivých značek a jednotlivých modelů. Výkřiky typu: v srpnu byl v Tarararingapatánu nejprodávanější Tofas Dogan pro mne nemají moc velký význam. Pro někoho je důležitý český trh, pro někoho evropsky a pro jiného globální.
Btw. co ty si vezmeš z prodejů škody v Evropě? Pokud nejsi zaměstnanec nebo subdodavatel, tak úplně stejný prd jako z prodejů v Číně, Indii nebo Rusku.
Prodeje Škodovky mě obzvlášť těší, protože z nich tečou daně do české státní kasy... a to jsou svým způsobem i moje peníze (nebo můj dluh). Jednak přímo, jednak přes tisíce zaměstnanců Škody Auto - což mě těší ještě víc.
Evropské prodeje jsou pro mě zajímavější než africké... stejně jako je evropská fotbalová liga zajímavější než africká - už tím, že tu prostě žijeme...
Tak daně do státní kasy platím taky. A to jak daň ze zisku tak i DPH. Taky platím silniční daň, spotřební daně, dokonce i sociální a zdravotní pojištění. Taky kupuji dálniční známky. Z mých daní by měl stát platit výstavbu a údržbu silniční sítě kterou potřebuji ke své práci. Stát je čím dál tím víc zadlužený, ničím si auta, můj výrobní prostředek na nekvalitních cestách. A víš co je mi úplně jedno kolik platí Škoda,jak jsem psal já platím taky dluh se nesnižuje a provize z toho opravdu nemám. Btw. v tomto státě platí daně všichni ne jen Škoda tak jí tady nedemonizujte děkuji.
Zkus se na to podívat z té stránky, že čím víc zaplatí Škoda, tím méně budeš muset zaplatit ty. Pořád nic?
Ty pouze kňouráš nad svým těžkým osudem, ale nevidíš si dál než do své vlastní peněženky. Nechápeš, že aby se v této zemi dobře žilo, musí mít lidé práci a svět musí mít zájem o naše zboží...
OMG přesně tuhle kravinu jsem čekal. Kdyby Škoda platila víc nic z toho já mít nebudu, budu platit pořád stejně. Já nad ničím nekňourám makám, jsem si sám sobě šéfem a je mi dobře. Narozdíl od blbů co si myslí že to tady jedná firma spasí. Škoda bude makat a oni už nebudou muset dělat nic a ješťe budou mít slevy na daních. Nemám provize ani ze Škody, ani z Hyundaie ani z TPCA. Pochopil jsi to? Musime vsichni a všude. Ti co zivnostničí i ti co jsou někde zaměstnání.
Zkus se zamyslet nad myšlenkou, že pokud se celé České republice bude dařit špatně, bude to mít dopad na všechny její obyvatele, tebe nevyjímaje. A že k tomu, abychom mohli dovážet ropu a jídlo a další zboží, musíme také něco vyvážet. Tedy někdo jiný musí chtít naše zboží koupit. Ach kéž bychom měli ještě jednu takovou Škodovku... neumíš si představit, jak moc by to přineslo.
Ty nerozumíš ničemu a vyjadřuješ se ke všemu. Jak už tady někdo psal jsi takový český Topper. Mimochodem ty taky patříš k těm co neplatí daně a čekají že to za ně zaplatí Škoda? Nebo proč se do toho montuješ? Ty ekonome.
Sní si vesele dál že za všechen tvůj blahobyt muže Škoda a já budu makat dál abych se měl stále dobře a nemusel spoléhat na úspěch žádné firmy. Jak jsem už tady nejednou psal, nadšení z toho že budeme montovnou na export nesdílím.
Snad bys zvádl pochopit, že když se daří lidem ve státě a mají peníze, tak je jsou ochotni taky utrácet. Když je utrácí, profitují z toho nejen prodejci a výrobci, ale prostě všichni. Čím je více peněz v systému, tím je to lepší. :-!
A proto si ty peníze systém natiskne a za ně nakoupí eura aby mohl podtrhnout vlastní měnu. Btw. lidem ve státě se daří proto že je tady Škoda? Ne proto že by podnikali a pracovali?
Tobě vůbec nedocházejí ani základní souvislosti. Myslíš si, že pokud ti lidé a firmy zaplatí za tvou práci, tak je to jen tvá zásluha. Ale nepřemýšlíš o tom, kde tito lidé a firmy ty peníze vzaly. Ani jak se určí hodnota každé koruny, kterou za tu práci dostaneš. Jinými slovy... jak úzce je blaho každé firmy (a zejména menší firmy podnikající lokálně) svázáno s blahem celé země.
O tom, že za všechen blahobyt může Škoda, se nikde nepsalo. Zbytečně se snažíš dotlačit to do extrému.
Vzpamatuj se ty, když si myslíš, že je všechno jen tvá zásluha, vezmi svý auto, a jdi si vydělávat do země, kde nejsou prachy. Do měsíce budeš na mizině, pak ti možná dojde, jak moc jsi mimo. >:D
Podle počtu příspěvků ty jsi nezaměstnaný který jen sedí u internetu. Pak chápu že jsi nadšený že ti stát platí zřejmě z peněz Škody podporu. Ty tragéde.
Né každý si živí tím, že by celej den seděl za volantem a tím si vydělával na chleba. Já sedím nejčastěji v kanclu.
Ale máš pravdu, nejsem zaměstnanec. >:D
Takže naposledy pro místní VW tupce. V naší krásné ČR je spousta firem které tvoří společně ekonomiku tohoto stát a pokud Škoda má podíl na exportu zhruba 7,3% a do státních příjmu které ročně činí zhruba 1,1 biliónů Kč odvede na daních cca 2,5 miliardy rozhodně není jediným spasitelem. Pokud jste to stále nepochopili Škoda je jen jedním z mnoha subjektu který do kasy přispívá. A tím jak ji vyzdvihujete nade všechny ostatní jen urážíte a bagatelizujete práci tisíců malých podnikatelů a firem kteří dělají ten zbytek státního příjmu. Nikdo vám Škodovku nebere, ale netvařte se že jí máme být všichni vděčni. Každý kdo nesedí na podpoře a nekecá kraviny po hospodách, ale normálně pracuje a je jedno jestli zaměstnanec nebo živnostnik přispívá do státní kasy a tím přispívá k tomu jak si náš stát dále povede. Toť vše a k tomu jsem se vás snažil přivést celou dobu. Aby jste každý byl hrdý sám na sebe a na svou práci. Bohužel jste to nepochopili a jen pokřikujete Škoda, Škoda. ČR není jen Škoda a Jágr, to už ví i v zahraničí, smutné je že zaslepenci to nechápou.
Nikdo netvrdil že je Škoda jediným spasitelem, jen to, že zásadně přispívá k blahobytu této země a tím i nás všech, přestože přímá vazba neexistuje.
My se tě zase snažíme přivést k tomu, že ty dvě věci se nevylučují, ale doplňují. Ano, ty se sám svou prací přičiňuješ o své blaho a je v pořádku, že na to jsi hrdý... a zároveň je potřeba, aby celá země prospívala, jinak se ti v ní nikdy dobře žít nebude.
Podívej se na začátek diskuse - proč máme být rádi, že se daří Škodě. Je přece evidentní, že pro občana ČR je lepší, když se v Evropě prodávají Škodovky, než kdyby se prodávaly Fiaty... bez ohledu na kvality toho kterého auta.
Ještě vynech to zásadně a budeme si rozumět. A ještě detail, nejen o své blaho, ale tak jako ty a každý z nás kdo odvádí dobrou práci a platí daně přispívá pro blaho nás všech.
To je slovíčkaření. Z mého pohledu to zásadní je...
Škoda má roční tržby kolem 10 miliard Euro. Část toho se investuje, část toho jsou náklady... a náklady = příjmy pro další (často české) firmy. I ty další firmy mají zaměstnance a platí tu daně, ti zaměstnanci svůj příjem pak utrácejí u dalších firem... a tak se těch deset miliard Euro postupně rozpouští v ekonomice.
A neboj, nezapomínám na výrobu v Číně a Indii... i tak zbývá dost velký kus koláče na ČR.
No jelikož je Škoda-auto známá ryze česká auomobilka je jasné že nakupuje své vstupy pouze u českých firem a taky veškerý zisk si rozdělí čeští akcionáři. A miliardy se rozpustí v České ekonomice. Kromě výroby v Číně a Indii je také ještě výroba v Rusku.
Tržby jsou 10,438 miliard, zisk je 0,713 miliard. Ze zisku se zaplatí sto milionů euro daň a zbytek zůstane VW. Těch 9,725 miliardy € nákladů se ale otočí v ekonomice - převážně naší... a samozřejmě také ruské a čínské a indické a německé a slovenské.
Ty pořád slovíčkaříš s nějakým pouze a jedině a výhradně... hledáš výjimky, které ale nemůžou zpochybnit celkové přínosy.
Jsou města, kde třeba pár tisíc lidí (ještě docela nedávno v jednom takovém městečku cca 7000) dělá pro Fiat a další značky a nedělá pro Škodovku. Ta stejné díly nakupuje v zahraničí. Někde je to s tím prospěchem Škodovky trochu složitější.
Ano, ano... pokud bys to měl vzít od oka, jaký prospěch má podle tebe Česká Republika z jednoho prodaného Fiatu a jaký z jedné prodané Škodovky? Já se v tom nechci moc pitvat, ale jsem přesvědčený, že u té Škodovky je ten přínos nesrovnatelně větší...
Já to hodnotím spíš regionálně. Už jen proto, že regiony a ne státy jsou základem Evropy. A pro některé regiony je důležitá Škodovka a pro jiné zase někdo jiný. Pro můj region má mnohem větší přínos jiná firma. Ta o které jsem psal v původním příspěvku. Zaměstnává lidi, dává práci menším firmám, lidé utrácí u dalších místních firem, pomáhá místnímu technickému školství,... Škodovka je spíš konkurentem, která přetahuje techniky a tím limituje i budoucí rozvoj té druhé firmy.
Role státu je opravdu moc velká a tolik peněz by tam jít nemuselo. V tom máš pravdu. Pokud jde u tu firmu, či spíše firmy, psal jsem, že dělají pro Fiat a jiné značky. Jedna z nich dokonce Fiatu patří.
Částečně ano. Budu rád, že dělníci v Nošovicích a dalších navázaných firmách mají práci a že do ekonomiky přitečou nějaké peníze. Nějaký rozdíl v tom ale přece jen je - Nošovice jsou více montovna než Škodovka, která v ČR nejen vyrábí, ale má tu i spoustu lidí ve vývoji nebo managementu.
A jinak... nezastírám ani to, že je mi jako značka bližší Škoda než Hyundai, zcela neobjektivně :-)
Tak to mi připadá trochu zvláštní a souvislost s provizemi automobilek jsem vůbec nepochopil. Žiji v Evropě, tak mě jednoduše zajímá, co se zde prodává a co zde budu potkávat. Bez ohledu na celosvětový význam. A pokud se "něco" evropskému vkusu značně vzdálí a připadá mi ohavné, nebude to méně ohavné, ani když půjde o nejprodávanější auto světa. Co je na tom divného?
A náš rozhled za hranicí zahrady končí, protože nás - naprosto přirozeně - zajímá domácí (a značně specifický) trh? Myslíš, že světový trh pro nás kvůli tomu žádnou vypovídající hodnotu nemá a články o něm přeskakujeme? Nechápu tvé uvažování...
Je to stále možné, ale co je pro automobilku (co se samotných prodejních čísel týče) podstatnější, prodávat v dané třídě nejvíc vozů na světě vůbec, nebo "jen" prodávat nejvíce vozů se stejným názvem/jménem v dané třídě? VW prodá v nižší střední třídě nejvíc vozů na světě vůbec, a to je samozřejmě řeč pouze o značce VW, nikoli o koncernu VW jako celku.
Nová Fiesta si těžko zachová nízké ceny současné Fiesty a bude pro ni hodně těžké udržet současné prodeje. Fiesta je dnes na hlavních trzích snad nejlevnější subkompakt.
Koukám, že ti Fiesta pěkně leží v žaludku, ale není se co divit, když jsi tady ještě v půli roku oslavoval Clio jako nejprodávanější ve své třídě :-)
O novou Fiestu nemusíš mít strach. Ta současná byla nejprodávanější ve své třídě už od svojeho nástupu a to byly ceny ještě výš než u konkurence. Takže jen cenu za úspěchem Fiesty nehledej (nehledě na to, že Fiesta na rozdíl od většiny konkurentů nabízí třídveřovou verzi, která vždy začíná cenou níž).
Clio sesadil z pozice nejprodávanějšího evropského subkompaktu Captur. To jsem trochu podcenil. Jinak by Clio Fiestu zadupalo do země. Takhle ani Turecko nepomůže a Maroko s Alžírskem taky asi do Evropy neprotlačím.
Zaujimave, ze Focus mal pred rokom (ktory bol ekonomicky slabsi, nez tento) v tomto mesiaci rovnake predaje ako ma Octavia teraz a clanky o nom nevznikali.
Polu se povedl jeden měsíc. Jinak už ale na Fiestu a Clio hodně ztrácí. Octavia má velmi silný závěr roku. Pořád ji však na loňské prodeje chybí 8 %. Na TOP10 to letos nevypadá. Zatím je Octavia na 14 místě.
99% uživatelů pozná prd, co má na zadní nápravě, poznají až v přímém srovnání jen to, že OII se ve srovnání s OIII líp řídí, ale neví proč. Pak si něco přečtou, vyslechnou, kouknou na nějaký testík chytrých novinářů a řeknou si, aha, to bude tou zadní ošizenou nápravou :-O . Ale asi opravdu nefunguje předtucha, že se nová OIII s klacíkem bude hůř prodávat.
Ano, ludia to nepoznaju, a auto s tycou nemusi byt nevyhnutne zle (neznamen, ze je dobre - vid Mustang - podvozkovo je to auto piece of crap).
Problem je skor v tom, ze, uz ked spominas novinarov, tyc je pri non-VAG autach vzdy chybou a zavaznym nedostatkom. Pri VAG to nikdy nevadi, lebo "ludia si to aj tak nevsimnu".
Treba si vsimat starsie testy, nie tie aktualne, odkedy aj koncern nahodil tyc. Teraz uz je to v poriadku. Nez to montoval koncern, bola to zvlast nevyhoda.
Podruhé v top 5, potřetí (či počtvrté? ani nevím) v top 10, nárůst +45 %. Náhoda to asi vážně nebude. Jde vidět, že diskusní soudy mnohých diskusních expertů (nejen toppera), pro které je objektivita neznámým pojmem, musí člověk brát s hodně velkou rezervou. Úžasné prognózy z prvních měsíců prodeje jsem již několikrát zmiňoval a s neomluvitelnou traverzou to očividně až tak horké také nebude.
Každopádně velmi dobrá zpráva pro Škodu...i pro nás. :yes:
Už ve středověku jsi mohl být skvělým kovářem a bít se do prsou, jak si vlastní prací skvěle vyděláváš na živobytí. Pokud se ale neurodilo, měl jsi hlad.
Dneska sice hladem trpět nebudeš, ale ta provázanost je daleko větší. Vidím, že tady tvou zatvrzelou ignoraci neprolomíme... ale zkus o tom někdy přemýšlet, otevřely by se ti netušené obzory v chápání světa kolem tebe...
Ked vidim niektorych ludi, tak vedia maximalne, ze maju auto bielej farby.
Kupa pomerne drahej Octavie moze davat zmysel len tym, co ju povazuju za velkost Passata a tam vyjde lacnejsie. Zeby to boli firmy?
Když něco neřeším, tak o tom ani nepíšu. No, pořád lepší hloupé smajlíky (v mém případě) než hloupé příspěvky (v tvém případě) >:D
Až si jednou uděláš řidičák, tak sem budeš moct taky psát svoje dojmy z jednotlivých aut. Takhle tady zatím můžeš jen rozebírat prodeje a to je ten lepší případ.
Nemyslel jsem zrovna tuto diskuzi, tady se zatím překvapivě držíš. Ale podívej se co jsi předváděl pod článkami o COTY 2014 nebo Octavii v Ženěvě, tam jich najdeš dost.
Možné je všechno, psychotesty na osobák člověk zatím nepotřebuje, takže ho dostane jakýkoliv individuum...
Podle tebe byly možná OK, ale podle mě někoho odkázat ať si vezme prášky a lidi, kteří ti za tento "výrok" dali palce dolů, označit za pidimozky, moc inteligentní není...
A ta druhá část? Označit ostatní, kteří s tím nesouhlasí, za pidi nebo polomozky?
S tebou o autech asi společný téma nenajdu. Najít prodeje aut na jednotlivých trzích si dokážu najít sám, včetně jejich vyhodnocení. Rozebírat vztahy mezi dodavateli a jejich výrobu nehodlám (nepokládám to za zajímavé téma). A hodnocení, popř. zkušenosti s jednotlivými auty, tedy hlavní téma těchto stránek, se od tebe asi nikdy nedočkám. Tak snad, kdybys věděl něco o Subaru...
Ta druhá část je hodně přehnaná, protože ti dali najevo svůj názor na tvůj příspěvek jen pomocí palce dolů, takže mírněji svůj nesouhlas ani dát nemohli. Přesto jsi je takhle označil...
To je trošku zvláštní, pokud má někdo řidičák a vlastní auto, tak by ho měla zajímat jízda nebo technika svého auta. Ale tvoje věc...
S tím Subaru to byla samozřejmě nadsázka, když mi ho tady poslední dobou podsouváš. Na asijských trzích mi je to k ničemu, ale dám ti šanci, jestli víš, zda je něco novýho ohledně Subaru a R5 v rally...
A to tu píše někdo, kdo tu ještě před cca 10 hodinami (5:17) napsal doslova tohle:
"Ale kolik dostávám cerných palcú je mi ve skutecnosti úplne jedno."
Další důkaz, jak jsi zásadově názorově konzistentní...
Marianku ty máš na 200 komentů jen jeden, co stojií za přečtení, ten zbytek je trolling, plevel, maras...
Co kdybys zkusil pokaždé, než něco napíšeš pouze na adresu jiného diskutéra, počítat tak do pětitisíc, ať to tu nemarasíš pořád dokola stejnými kecy a píšeš jen ty zajímavé komenty?
Ručím ti za to, že pak už nebudeš muset řešit ty černé palce.
To je fakt - proč se chovat slušně k někomu, kdo se ti snaží trochu poradit.
Ubožák zůstane ubožákem, lituju, že jsem ti vůbec něco psal, ty si schovívavost nezasloužíš :no:
Já jsem taky dostal mínusy jen za holá čísla letošních prodejů Pola (- 9 %) a Octávky (- 8%). Přitom to byly jen doplňující informace k listopadovým prodejům. Já za ty prodeje nemůžu. Snad jen trochu, nic jsem si nekoupil. :'-(
Presne cislo ti nereknu, ale kdyz obcas kouknu na onboard videa z ruskych silnic (jedny z nejlepsich akcnich filmu) tak je tam oktavek skoro jako u nas ;-)
Na to Rusko som sa pozrel, hodne by ten trh nasimi tu danymi cislami zamaval.
Skoda ma oproti minulemu roku minus o 11% (oproti Nov 2012 dokonca -18%.
VW ma -6%
Volvo - 28%
Naopak ma zaujal Renault +11% (co je ale na alianciu s Lada pochopitelne)
Narast Kia Ceed neuveritelnych 253% oproti minulemu roku
Gilgite, máš pravdu, že je Evropa jedna, ale jen na mapě. Skladbou značek a modelů je Rusko divoký východ a má blíže k asii (a nejen tím). Dost špatně by se to porovnávalo, jednak tam jsou modely co se v Evropě neprodávají a spousta rebrandovaných modelů viz Rendlik a Dacia atd. a proto je nesmysl tahat Rusko do automobilové Evropy ;-)
Na hyperkorektní vyjadřování tu máme Brusel a ne auto.cz;-) Mě to osobně nevadí, že Rusko nezahrnují do Evropy, protože jinak než geograficky (a to jen menší část) sem nepatří. Víc k tomu již psát nebudu ;-)
Aj väcsia cast Turecka je mimo europy a predsa sa v sporte zaclenilo do Europy a hra vylucne EUROPSKE sutaze. Podobne Israel...viem trochu je tento odkaz mimo, ale urcita spojitost tu je ;-)
Přesně to jsem chtěl namítnout - nejen část, ale většina Ruska je v Asii. Alespoň geograficky, takže to "zcela bez diskusí" neberu. Co se prodaných aut týče... nevím, v Moskvě bude možná víc aut na čtverečný kilometr než na Sibiři na 1000, ale žádnou statistiku jsem k tomu neviděl a nevím, jestli jsou taková čísla vůbec někde k dispozici. A pokud nejsou - pak je úplně stejně špatně Rusko vynechat jako ho zahrnout celé. Definice pojmů je v rukou toho, kdo statistiku připravuje...
I pokud by se v evropské části prodalo třeba 75% aut, pořád nemůžeš vzít celé Rusko, zahrnout ho do Evropy a tvrdit, že tak je to jedině správně. Je to taky špatně.
Mimochodem - nevadí jim u japonských ojetin volant na druhé straně?
Pokud chceš slovíčkařit tak ano, máš pravdu... je ale poněkud nepraktické psát pokaždé "Prodeje v zemích EU, v balkánských zemích, v Norsku, na Ukrajině... " atd. Nadpis článku přes tři řádky. Proto to autor nazve "v Evropě" a někde to vysvětlí.
Přečti si Mattúv blog o jeho cestě po Transsibiřské magistrále na Bestsellincarsblog. Je tam hodně pěkných fotek a je celkem jasně vidět vzrůstající počet Priusů směrem na východ.
[odkaz]
českého dôvtipu, vynachádzavosti a "zlatých českých ručiček" a nemeckého zmyslu pre detail a poriadok.
Pred 20 rokmi by nikoho nebolo napadlo, že škodovka bude patriť medzi najpredávanejšie autá v Európe.
A prosím neznižujte to odkazom na nemeckú techniku. Tú mali a majú aj Seaty. Rozdiel medzi Seatom a Škodovkou je však priepastný - prakticky vo všetkom je Škoda oveľa lepšia ako Seat.
Octavia je po kazdej stranke priemerne auto a tak vyhovuje ludom, ktori hladaju auto na vsetko.
Jack of all trades, ako multifunkcny kuchynsky robot. Kura ti dobre neprepecie, ovocie odstavi len na 80 percent, vodu zvladne len na 90 stupnov, ale je to teleshoppingovo 'lacne', vyzera to lepsie ako 'beďar' na ksichte tak co...
Samozřejmě nemůže Škoda konkurovat ani sportovním zážitkům v GT-86, ani přepravní kapacitě Galaxy. Je to auto na dovolenou, na jízdu do práce, převoz dětí i velkých nákupů. To by ale v kompaktním mainstreamu nemělo nikoho překvapit...
To je sice nepopiratelný fakt (s tím mlékem), ale přecejen si ji zkus. Možná pak budeš mluvit trošku jinak. Já jí měl na týden (lift 2.0TDi) a jezdilo se mi s ní dobře. Ano, je to normální, pohodový a všestraný auto. Nic víc, nic míň ;-)
No ona je ta sklenice octavie naplňená tak na 80%, podstatné je, že ve vztahu ke konkurenci je to nadrpůměr, většina aut v této třídě kolísá mezi poloprázdnou/poloplnou a dvoutřetinovou. Jiné auto než golf, které by mělo nad těch 80% v této třídě nevidím.
Porovnanie so Seatom je dobre. Spanieli akosi nemaju zaujem vymyslat auta. Asi ich to nebavi, su to pre nich iba plechovice. U nas je zima a co bude clovek po veceroch robit, tak duma, ako ohnut plech, aby bolo v kufri viacej miesta a drvi sa Nemcinu.
Český důvtip, hmm, hezký. :-) Za tím kde je dnes Škoda a Seat nestojí nikdo jiný než VW. Volkswagen rozhoduje o tom jakým směrem se značky budou ubírat a jak se mají jednotlivé modely lišit. Např. v současnosti VW rozhoduje o existenci SUV od SEATu. Úspěšná Octavia je dítětem VW, které vzniklo na úkor zastavení výroby dřívějšího liftbacku Toledo, které u nás patřilo k nejprodávanějším zahraničním vozům a které bylo direktivou VW přeměněno do podoby sedanu, aby bylo tzv. sportovnější. Jinak ta tvá poslední věta je samý žvást. Nemá cenu tu s tebou ztrácet čas. Např. o tom, že má Ibiza lepší podvozek ve srovníní s Fabií asi stejně nic nevíš... nehledě na design Ibizy a té krabice Fabie atd.
... a uz bych vrazdil. Nevim jak vam ale me primo mlatila do oci cast "... mezi plejádou nejlepších ..." a pak jeste "Z ní moji jiné vyplývá ..." Zbytecne to kazi dojem ze cteni. Vazeny Micko, davejte prosim trochu pozor a prectete si to po sobe nahlas. Dekuji.