Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Octavia září, v listopadu je pátým nejprodávanějším autem v Evropě

Jan Mička
Diskuze (176)
Společnost JATO Dynamics zveřejnila statistiky evropských prodejů. Škoda Octavia je v listopadu pátým nejlepším modelem.

Automobilka Škoda patří mezi deset nejprodávanějších značek v Evropě. Hlavní podíl na tom má Octavia, která mezi plejádou nejlepších modelů figuruje na pátém místě.

Analýzu prodejů zveřejnila společnost JATO Dynamics. Z ní moji jiné vyplývá obrovský nárůst prodejů, kterého automobilka v listopadu dosáhla ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Na vrcholu nejprodávanějších evropských vozů figuruje Volkswagen Golf se 42.740 modely. Oproti loňsku dosáhl bezmála pětinového nárůstu, to však na Octavii nestačí. Té se prodalo 17.869 kusů a vykázala nárůst o více než 45%. Měřit se s ní může pouze Audi A3, kterého se prodalo o 38,2% více než loni.

Listopadové pořadí modelů 11/201311/2012Rozdíl
VOLKSWAGEN GOLF42,74035,833+19.3%
FORD FIESTA25,80725,252+2.2%
VOLKSWAGEN POLO22,43621,576+4.0%
RENAULT CLIO22,41622,192+1.0%
SKODA OCTAVIA17,86912,269+45.6%
OPEL/VAUXHALL CORSA16,97520,046-15.3%
PEUGEOT 20816,00318,553-13.7%
BMW 3 SERIES15,26615,834-3.6%
AUDI A3/S3/RS314,97910,840+38.2%
FORD FOCUS14,75018,752-21.3%

Škoda si připisuje prodejní úspěchy také v rámci celé značky. Mezi nejlepšími figuruje na desátém místě a vyniká největším nárůstem prodejů ve srovnání s loňskem. V nejlepší desítce je navíc mezi pouhými čtyřmi značkami, které si připisují kladná čísla. Hodnotou 19,1% mladoboleslavská automobilka deklasuje Volkswagen, Renault a Peugeot rozdílem třídy. Poslední dvě jmenované značky mohou za výsledky děkovat crossoverům Captur a 2008, které jsou u evropských zákazníků velmi oblíbené. Volkswagen zase těží z úspěchu nové generace Golfu.

Listopadové pořadí značek11/201311/2012Rozdíl
VOLKSWAGEN133,179130,636+1.9%
FORD71,01272,534-2.1%
RENAULT66,36963,890+3.9%
OPEL/VAUXHALL63,45265,220-2.7%
PEUGEOT58,52857,340+2.1%
AUDI55,05856,368-2.3%
BMW50,96554,736-6.9%
MERCEDES49,45350,567-2.2%
CITROEN46,49748,264-3.7%
SKODA45,44838,152+19.1%

Jan Mička
Diskuze (176)
20. 12. 2013 18:22
Re: Opel a Ford
Role státu je opravdu moc velká a tolik peněz by tam jít nemuselo. V tom máš pravdu. Pokud jde u tu firmu, či spíše firmy, psal jsem, že dělají pro Fiat a jiné značky. Jedna z nich dokonce Fiatu patří.
Avatar - Emel
20. 12. 2013 16:45
Re: Opel a Ford
..a kdo bydlí v Kolíně, může velebit TPCA.

Popravdě netuším o jakém regionu a firmě pracující pro Fiat mluvíš... ale nevadí.

O tom, jak Evropa stojí na regionech, mám své pochybnosti. Pokud se podíváš na to, jak tečou peníze, je role státu pořád klíčová.
20. 12. 2013 16:33
Re: Opel a Ford
Já to hodnotím spíš regionálně. Už jen proto, že regiony a ne státy jsou základem Evropy. A pro některé regiony je důležitá Škodovka a pro jiné zase někdo jiný. Pro můj region má mnohem větší přínos jiná firma. Ta o které jsem psal v původním příspěvku. Zaměstnává lidi, dává práci menším firmám, lidé utrácí u dalších místních firem, pomáhá místnímu technickému školství,... Škodovka je spíš konkurentem, která přetahuje techniky a tím limituje i budoucí rozvoj té druhé firmy.
Avatar - Emel
20. 12. 2013 15:37
Re: To není celá Evropa
Marku... dej si Snickers... ;-)
20. 12. 2013 14:33
Re: To není celá Evropa
To je fakt - proč se chovat slušně k někomu, kdo se ti snaží trochu poradit.
Ubožák zůstane ubožákem, lituju, že jsem ti vůbec něco psal, ty si schovívavost nezasloužíš :no: