McLaren F1 byl vždy autem pro boháče a s odstupem času to platí ještě více. Polský fanda tohoto auta se proto rozhodl postavit si vlastní za zlomek ceny originálu.
V Polsku je legalizace domácích staveb naprosto běžná a relativně i snadná. Stejně tak lze legalizovat i dílčí úpravy jako i výměna celého motoru za výkonější. Prakticky neexistuje žádné omezení. Automobil musí projít technickou kontrolou a všechny úpravy jsou zapsané do TP a takový vůz lze následně prodat do zahraničí a provozovat jej zcela legálně s nově vystaveným tp toho či onoho státu. ;-)
tyjo dik, prave tohle me dost zajima, stavbu vlastni motokary na chassi od Lotusu zvazuju hodne dlouho, ale odrazovalo me prave to dostat to v CR legalne na silnici
a dostat to na znacky v Polsku me fakt nenapadlo :-)
Takže když si eventuelně budu chtít udělat E46 M3 sedan, tak stačí přeházet motor a ostatní věci do sedanové kastle, upravit ostatní náležitosti (blatníky, dekl kufru atd.), dovléct to do PL a tam zlegalizovat? Potom už jen dojet do ČR a prihlásit jako auto legální v EU?
Napiš o tom víc, protože o tohle mám celkem zájem.
To samý platí pro přestavby - UK je plný relativně dostupných Stageí a Skylinů...
Můžu se zeptat, proč se chceš pouštět do přestavby sedanu na M3? Jen ze zvědavosti ;-)
Jak bylo řečeno v článku, tak této replice tleskám. Nemám rád takové ty "repliky" na podvozku obyčejného auta. Tohle je jiný level. Zajímalo by mě, jestli to těch 320km/h udělá se sériovým V12 se 240kw nebo na to sahal.
Protože [odkaz] tenhle thread tak nějak formoval moje názory na auta :-) Kupé se mi nelíbí.
Teď končím školu, mám relativně dost času, na zahradě stojí pod plachtou 330i v perfektním stavu se špatným motorem - takže už zbývá jen sehnat bouranou M3 a pořádnou garáž a postavit 332i. O výsledek ani nejde, spíš o proces.
Jinak pro to nemám žádný zásadní důvod - E46 jsem měl rok a půl a to auto mě prostě chytlo. Baví mě víc než čipnutá E60 535d, víc než A6 biTDI i než Evo a myslím, že pokud bych si dal záležet, dalo by se to využívat i jako daily driver.
Ta replika je moc hezká, je vidět, že si na tom chlapík dal záležet.
Tak projíždět se mi to celé nechce, ale té originální M3 v tak neobvyklé barvě je škoda. V tomhle jsem kontroverzní a nešel bych do toho.
Nedivím se ti, že tě stařičká E46 tolik baví, tehdy se ještě stavěly auta pro zábavu. Mám na to úplně stejný pohled. Vzpomnělo se mi na kamaráda, který si celý natěšený koupil A8 4.0TDI jak bude po cestě lítat, aby to auto po dvou měsících prodal, protože jsem ho načnul já svezením v mojem veteránu se zadním pohonem a ukázal mu jak vypadá zábava za volantem...
Jinak pokud do toho opravdu půjdeš, tak hodně štěstí. A co se stalo s původním motorem?
Pořád jede, ale žere oleje tolik, že stříká z výfuku, Vanos asi nefunguje a na dvou válcích není komprese, takže od října nejde moc natočit - koupil jsem to za 20 tisíc od příbuzné původně na díly, ale teď je mi toho líto, protože i po deseti letech je vizuálně v perfektním stavu.
Já tak ortodoxní nejsem - takže pokud přijde možnost získat někde funkční M3 za rozumné peníze, bude se porcovat :-) Stejně jich jezdí tolik, že se jedna ztratí a navíc nůžky mezi krásnými kousky za 30 tisíc euro a vránami za 9 tisíc se už definitivně rozevřely. Z těch laciných už nikdy slušná auta nebudou :-)
No jo, ale vrána je vránou hlavně kvůli vyjetému motoru, do kterého můžeš zahučet 50K při generálce jako nic... A slušný motor sám o sobě zas na prodej nebývá. Až se do toho pustíš, tak dej určitě vědět v PM ;-)
Dle mého by bylo nejrozumnější sehnat ten samý motor (nebo opravit stávající) a nic víc s tím nedělat. E46 je pro mne nejkrásnější trojka.
Jakmile rozvrtáš celý auto, utopíš v tom hromady peněz. Pořád to bude stará hujda a sběratelskou cenu to mít stejně nebude.
Samozrejme je to tak - ale tech 230 koni zvlast po epizodce s ladenou 535d jaksi nestaci a M54 ma dost maly potencial pro ladeni...
Na E90 M3 nejsou a vzhledem k cene bytu v Praze ani v dohledne dobe nebudou penize a navic ta E46, jak pises, je proste krasny auto. Slo mi spis o zabavu na vikendy. Na E61 a Fabine uz neni co vylepsovat.
Je to jen posahanej napad, Kazdopadne az jednou mozna zacnu, tak budu vsechny otravovat fotopribehem :-)
Ano je to tak vyměníš motor, přihlásíš to na PL papíry, uděláš tehnickou kontrolu, zapíší ti úpravy do TP no a pak už si jen v Čr necháš vystavt český techničák do kterého ti opíší údaje z polského.
Znám více lidí co legálně provozují Fiata 126p s motorem z řady Fire 0,9 / 1,0 / 1,1. Znám i jednoho co má motor umístěný před zadní nápravou. Prostě v PL to jde.
Pokud jde o pravostrané řízení tak to nevím.
Mas stare mapy. V PL od 22. juna 2013 musi kazdy SAM (auto domacej vyroby ci prestavba - motorky, osobne auta, privesy a dokonca aj sanitky) prejst homologizaciou. Cena je priblizne 1000E v prepocte a momentalne je to kvoli niektorym zapisom v zakone prakticky velmi tazko vykonatelne...
toho, že když kupujete auto od kluků z Polska - proše pana, to jeste bardzo nowe..... tak se jedná minimálně o dva až tři vozy, v horším případě kupujete celou sbírku zaručeně kvalitních vozů, složenou právě v ten Váš vytoužený - a to vše za super cenu a s určitou šancí, že všechny díly vozu prošly koupelí a vysušením v nějakém tom lokálním hurikáníčku.... Prostě klucí jsou fakt šikovní......Kam se na ně hrabou naši amatéři s bořenkama a schopností Vám auto omladit.....
Vypadá to super! Zajímalo by mě jak to mají v polsku s pojistkama jestli tohle pojistí nebo ne. A kdyby to prodal do ciziny nevim jestli by s pojištěním měl někde úspěch možná krom ruska :-)
ja som kupoval zatial iba dve jazdenky v PL - jednou jazdi svagor a druhou svokrovci (Civic, Mazda 2) a nie su to ani skladacky ani utopene auta, oba maju plnu servisnu historiu (preverenu). nie su z nimi ziadne problemy.