Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polský nadšenec si postavil McLaren F1 ze šrotu a náhradních dílů

Michal Fokt
Diskuze (20)
McLaren F1 byl vždy autem pro boháče a s odstupem času to platí ještě více. Polský fanda tohoto auta se proto rozhodl postavit si vlastní za zlomek ceny originálu.

Internet je plný všelijakých replik, postavených na bázi všeho možného a obecně jsou spíše k smíchu, popřípadě k pláči. Ale v Polsku vznikl projekt, jenž si zaslouží jednoznačně palec nahoru. Jistý Jacek Mazur si vyrobil vlastnoručně McLaren F1 a nepoužil přitom jako základ žádné existující auto.

Mazur si prý zamiloval McLaren F1 od prvního okamžiku, kdy jej spatřil a řekl si, že si ho pořídí také. Jenže poslední F1, co byl na prodej, se vydražil za 170 milionů korun, muselo se tedy sáhnout k náhradnímu řešení - postavit si vlastní. Výroba tohoto unikátu trvala osm let a Jacek si tak splnil svůj sen ve 48 letech - má jednu z nejvěrnějších replik F1, jaká kdy vznikla.

Vůz má, stejně jako originál, motor V12 od BMW a je uložen v ocelové karoserii, která byla svařena z materiálu, získaného na vrakovišti a právě výroba skeletu byla podle Mazura tou vůbec nejsložitější činností, společně s nalezením ideální pozice řidičova sedadla. Polský McLaren prý vyvine maximální rychlost 322 km/h, což je rozhodně působivé, originál nicméně umí ještě o 64 km/h více, temperament mnichovského dvanáctiválce krotí v toto případě brzy od Mercedesu. Nepočítáme-li investovaný čas, v materiálu a komponentech vyšlo auto v přepočtu na necelých 700 tisíc korun.

Jediné, čím se Mazur lehce odlišit od originálu, jsou sedadla, na rozdíl od tří u originálu má polský F1 ještě jedno úzké přímo za řidičem. Pěkné, co říkáte? Nejpřekvapivější na tom celém je ovšem zcela jistě fakt, že se povedlo vůz dostat na značky. Nebo že by byly v Polsku úřady benevolentnější, než u nás? Mimochodem - všimněte si, že se Jacek zjevně nespokojil s jediným exemplářem.

Michal Fokt
Diskuze (20)
20. 12. 2013 12:30
Re: Jasný důkaz
Ty víš o polácích evidentně kulový ;-) ale paušalizovat umíš nádherně >:D
20. 12. 2013 12:29
Re: legalizace
Tak to je škoda ;-\ optám se kamarádů z PL ale vím, že to dříve šlo úplně bez problémů.
20. 12. 2013 12:27
Re: legalizace
Ano je to tak vyměníš motor, přihlásíš to na PL papíry, uděláš tehnickou kontrolu, zapíší ti úpravy do TP no a pak už si jen v Čr necháš vystavt český techničák do kterého ti opíší údaje z polského.
Znám více lidí co legálně provozují Fiata 126p s motorem z řady Fire 0,9 / 1,0 / 1,1. Znám i jednoho co má motor umístěný před zadní nápravou. Prostě v PL to jde.
Pokud jde o pravostrané řízení tak to nevím.

EDIT: beru zpět viz příspěvek od Atise
Avatar - Atlis
20. 12. 2013 10:00
Re: Jasný důkaz
ja som kupoval zatial iba dve jazdenky v PL - jednou jazdi svagor a druhou svokrovci (Civic, Mazda 2) a nie su to ani skladacky ani utopene auta, oba maju plnu servisnu historiu (preverenu). nie su z nimi ziadne problemy.

staci nekupovat najlacnejsie sroty...
Avatar - Atlis
20. 12. 2013 09:57
Re: legalizace
Mas stare mapy. V PL od 22. juna 2013 musi kazdy SAM (auto domacej vyroby ci prestavba - motorky, osobne auta, privesy a dokonca aj sanitky) prejst homologizaciou. Cena je priblizne 1000E v prepocte a momentalne je to kvoli niektorym zapisom v zakone prakticky velmi tazko vykonatelne...