Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Recept na snížení emisí? Odlehčení sedadel automobilů

Nízká hmotnost vozidel je jedna z cest pro menší spotřebu paliva. V Americe ví, jak na to.
Zpět na článek
21. 12. 2013 13:51
21. 12. 2013 15:13
21. 12. 2013 15:18
21. 12. 2013 20:02
21. 12. 2013 21:10
21. 12. 2013 21:12
21. 12. 2013 21:38
21. 12. 2013 21:12
22. 12. 2013 09:38
22. 12. 2013 14:14
22. 12. 2013 14:46
22. 12. 2013 15:04
Avatar - petrumr
21. 12. 2013 13:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2013 14:39
Znizenie hmotnosti...za aku cenu?
Som prvy, ktory da :yes: za znizenie hmotnosti. Obcas sa ale pytam, za aku cenu. Rozpraval som sa s viacerymi, ktori maju CX5 a vraj sa uz i na izolacnom materiali na hmotnosti tak "setrilo", ze pri 130 mas velky hluk. Zevraj je to ovsem na novej Mazde 3 este horsie....ak ju niekto ma, moze nieco z osobnej skusenosti napisat, ja to mam len z pocutia.
Najhorsie sa to ale prejavuje, ked "silnejsie" poprsi. Kamarat, ktory na autach za studena vyrovnava plechy mi povedal, ze na Mazdy su volavani hned, ako pride prudsi lejak...hned tam maju priehlbiny. Vedla seba stoji 5 aut roznych znaciek na parkovisku a bohuzial len nove Mazdy maju po miernom krupobiti poskodeny plech. Tak sa pytam, stoji tych par usetrenych kg na karoserii za to???
Rozbalit vlákno
5
21. 12. 2013 14:54
Re: Znizenie hmotnosti...za aku cenu?
Samozřejmě, že nestojí. Proto hodnotit čistě hmotnost není rozumné. Kliková hřídel z papíru by také byla lehčí, ale v motoru bys ji nechtěl. :-)

Nicméně odlehčování sedadel není nic nového. Však se také dnes dělají vnitřnosti z hořčíku.
21. 12. 2013 21:07
Re: Znizenie hmotnosti...za aku cenu?
Myslis Skyactive? V nedavnom rozhovore tu zastupca Opel-a trochu obhajoval tazku Astru (aj Insigniu) a ich hrube plechy, ze pri nehodach ich auta dopadaju lepsie a nemusi sa menit tolko dielov. Doba si asi ziada ine auta. V dalsej generacii aj oni odlahcia kastlu.
22. 12. 2013 11:16
Re: Znizenie hmotnosti...za aku cenu?
Zrovna opel sa nema cim chvalit...nova insignia a jej biturbo diesel, rapotal v kabine jak stary klasicky diesel,proste hnus :-) zato o diesely v mazde ani nepocujes...a nie vsetko tazke je aj pevne...
22. 12. 2013 10:03
Re: Znizenie hmotnosti...za aku cenu?
Nerekl bych, ze ma CX5 osizenou izolaci kvuli snaze o usetreni hmotnosti. Setreni na izolacnich materialech je u Mazdy tradicni, mela ho uz prvni sestka a nasledne vsechny nasledujici modely. Novejsi Mazdy jsou vzdy hlucnejsi nez bezna konkurence.
22. 12. 2013 23:19
Re: Znizenie hmotnosti...za aku cenu?
Tak to jsi se opravdu jen ptal, protože žena CX5 má v 2,2 dieslu (175) a rozhodně není nijak hlučná. Aerodynamický svist je sice znát, ale to je u takového SUV normální a navíc při vyšších rychlostech. Motor je odhlučněn dobře. Sice to není MB, ale zvuk nijak neobtěžuje.
21. 12. 2013 15:13
Doba si to žádá
Lidé si kupují stále větší auta, SUV do města, kvůli pocitu bezpečí. Potom si samozřejmě objednají silnější motor, protože jsou zvyklí na nějakou dynamiku, kterou nabídne silnější motor. A protože každá legrace něco stojí, s vyšší spotřebou musím počítat. Tuším, že na stránkách ADACu byl srovnávací test na polygonu 320d vs X5 30d a auta dopadla úplně srovnatelně v různých disciplínách na čas.

Potom mi přijde uplně směšné, u velkého auta říkat, že ušetřím 5kg na jednom sedadle, pár kilo za rezervu, 15 kilo za víceprvkovou zadní nápravu a říkat, že je to v zájmu ekologie a pro zákazníka. Když si člověk, třeba do města koupí menší auto, nemusí mít ošizený interiér, může mít lepší nápravu. Rezervu, kterou když bude potřebovat, může se na ní spolehnout a bude jezdit úplně v klidu za méně paliva.

Ještě by mohli přijít s tím, že plná nádrž je neekologická, člověk veze 40 litrů paliva navíc. Nebo když si do auta nastoupí rodinka, kde mají všichni nadváhu asi 20 kilo. Aby je potom ty odlehčené sedačky vůbec unesly a ekologie jde do kopru >:D
Rozbalit vlákno
4
21. 12. 2013 16:09
Re: Doba si to žádá
Zase takhle bych odlehčování nezlehčoval (a nezesměšňoval). :-) Ono se nezdá, jak se to nasčítá. Odhad 5 kg na sedadlo mi ale připadal nějak malý. Kdyby se na to vůbec nehledělo, tak za chvíli budou mít velká auta běžně tři tuny. A to asi nikdo nechce.
21. 12. 2013 16:20
Re: Doba si to žádá
Takhle jsem to úplně nemyslel. Spíš, když si koupím velké, těžké a výkonné auto, musím počítat, že nebude jezdit za 5 litrů. Než se snažit ušetřit všude za každou cenu, stačí si koupit třeba do toho města klidně drahé, stylové, pěkné auto. A budeš jezdit přirozeně za míň a hmotnost ušetříš přirozeně na menším (a vhodnějším) autě. Navíc jak píše dole Makovník, spousta lidí má nadváhu, někdo opravdu velkou a v důsledku na co je ušetřených 5 kg na sedaččce, když bude mít člověk 150 kilo.
21. 12. 2013 16:33
Re: Doba si to žádá
Samozřejmě, že s tím člověk počítá. Nekoupím si 2,5 tunové auto s cílem ušetřit na palivu (teď se nebavím o možnosti alternativních pohonů). Otázka ale je, jestli to auto musí vážit 2,5 tuny. Já se třeba nechci vzdát odhlučnění, nebo takového toho pocitu bytelnosti. Nemám rád, když věci působí papírově. Ale zbytečnou váhu v autě nechci.

Ekologie je jen marketingové zaklínadlo doby. Podobně jako sport.

5 kilogramů na sedačce bude pořád 5 kilogramů na sedačce. Stejně jako když ušetří 1,2 kg na bloku tím, že ho udělají o chlup tenčí. Dělají se i jemnější optimalizace. Pak z toho vyleze rozdíl metráku.
21. 12. 2013 16:41
Re: Doba si to žádá
V tom s Tebou souhlasím, šetření typu hliníkové panely karoserie, nebo dokonce uhlíkové materiály, to jsou věci, které nesnižují "funčnost" a pro ty jsem. Odlehčení neodpružených hmot, to jsou věci které jsem neměl namysli. Ale právě chybějící izolace, nebo jistý "fórový" pocit, to je šetření na nesprávném místě. Mezi takové věci podle mě patří zmiňovaná rezerva, nebo alespoň dojezdovka. Ta by v autě podlě mě měla být. Přijde mi právě zbytečné šetřit za každou cenu, třeba na interiéru a ohánět se jak je to pro dobro zákazníka, když potom spousta lidí jezdí na podhuštěných pneumatikách a třeba s rakví na střeše, i když jí zrovna nepotřebují.
21. 12. 2013 15:16
Mít nízkou hmotnost je skvělé, Eliška Bučková doporučuje ! .
Už se těším za pár let na nářky jak už auta nejsou jako dřív (včera dnes není a nebude) a nic nevydrží. Pořád ti samí co chtějí a namlouvají si že jim někdo něco něco dá zadarmo nebo skoro zadarmo a nevidí rub nevýhod.
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2013 15:18
Zvlastne,
ze prave v Amerike prisli na to, ze treba znizit hmotnost sedadiel.
Prave tam, kde by znizenie hmotnosti pasazierov na tych sedadlach prinieslo kyzeny efekt lacnejsie, efektivnejsie a dokonca v konecnom dosledku aj s mensimi emisiami CO2 v celom hospodarstve >:D
Rozbalit vlákno
2
21. 12. 2013 20:02
Re: Zvlastne,
Byl jsi rychlejší. >:D
Zrovna teď na ČT1 vysvětloval technik od Inekonu, který dodal tramvaje do Washingtonu, že hlavním rozdílem oproti těm, které prodávají u nás, je dimenzování sedaček řidiče i cestujících.
21. 12. 2013 21:10
Re: Zvlastne,
Pre Aziu by zase potrebovali sedacky menise nez maju v EU ;-)
21. 12. 2013 17:45
odľahčené sedačky
a v nich niekoľko elektromotorov, aby si ich mohli leniví (tlstí) amíci nastavovať elektricky.
a pod kapotou nenažraná (minimálne) V8čka.
a s autom (aké väčšinou ani nepotrebujú) jazdia pomaly aj na záchod.
a pre tlstých namiesto chudnutia propagujú väčšie auto

už v 50tych rokoch mali amíci všetko v aute "v elektrike", viac ako kilometer káblov v každom aute, hovadské chrómové nárazníky, teraz minimálne 20 palcové disky,.... ale oni musia ušetriť 10 dkg na sedačke.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - curwasportiva
22. 12. 2013 03:03
Re: odľahčené sedačky
Tak nezavidid a taky si kup poradne auto s poradnym motorem ;-)
21. 12. 2013 21:12
zadne sedacky
Vzdy, ked sklapam operadlo zadnych sedaciek tak rozmyslam, preco je tak tazke.
Rozbalit vlákno
1
21. 12. 2013 21:38
Re: zadne sedacky
Předpokládám, že kvůli pevnosti - aby při nehodě obsah kufru nenarušil prostor pro posádku.
Avatar - wladyk
21. 12. 2013 21:12
Emise
Emise jsou mi ukradené. Zajímá mě výkon, spotřeba a požitek z jízdy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepa_007
22. 12. 2013 09:38
Emise???
Proč se řeší stále jen CO2? Proč se neřeší škodlivé emise pevných částic a další škodlivé složky?
Rozbalit vlákno
3
22. 12. 2013 14:14
Re: Emise???
Jak jsi přišel na to, že je nikdo neřeší?
Avatar - Pepa_007
22. 12. 2013 14:46
Re: Emise???
Titulky:
Spotřeba paliva a emise CO2: kdo je v Evropě k přírodě nejšetrnější?
EU rozhodla: Emise CO2 výrazně klesnou
Francie zavádí nové pokuty za CO2
Ford Focus 1.0 EcoBoost: Ekologická 100k verze má emise CO2 99 g/km
Ford kritizuje německou vládu, chtěl by přísnější limity CO2!
Nákup auta se v Nizozemsku prodraží: Pokuty za každý gram CO2
Spotřeba paliva a emise CO2: kdo je v Evropě k přírodě nejšetrnější?

Jen vzorek. Každýmu jde jen o CO2. Ostatní nikoho nezajímá.
22. 12. 2013 15:04
Re: Emise???
Novináři jsou podle tebe všichni, nebo jak si to představuješ?
22. 12. 2013 10:38
Vyber si svoju hmotnost!
Napriklad, novy Peugeot 308 (Active 1,6L HDi FAP 92ch) na peugeot.fr ma "Masse ŕ vide" 1.090 kg. Je to akasi ich archaicka metodika pre "holoauto".
A ajhla, na peugeot.sk ma tento model podla metodiky EC 1.340kg! ;-)
Rozbalit vlákno
0
23. 12. 2013 01:12
Tohle pochopil Fiat dávno,
takže třeba Seicento má sedadla neuvěřitelně odlehčená. Netroufnu si odhadnout kolik váží, ale moc to nebude. Problém je, že díky rachitické konstrukci se mi sedadlo řidiče rozlomilo na 4 místech i když vážím jen nějakých 75 kilo...
Nějak zásadně odlehčovat sedadla, třeba i karbonem, to je nesmysl. Cena stoupne zcela zásadně a moc hmotnosti se neušetří. K tomu karbon v interiéru není zrovna ideální, protože se nedeformuje jako ocel, ale rovnou praská a tvoří ostré hrany. Mnohem lepší by bylo vyrábět z karbonu třeba kapoty. K tomu odlehčování plechů - lepší je už použít plast - třeba Renault dělá plastové blatníky, Tipo mělo plastovou zadní kapotu. Plast odolá deformacím typu kroupy nebo lehlé promáčknutí spíš než superlehký plech tloušťky staniolu.
Rozbalit vlákno
0
23. 12. 2013 09:10
... ze Amerika vie, ako znizit spotrebu? Ha,Ha!
Ked je Amik hladny, tak sadne do RAM-u a ide si kupit za roh burger. Vysledok je spotreba 50 l/100 km.
A toto je aerodynamika na sposob Made in USA: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0