Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën DS chystá modelovou expanzi

Tři nové modely v průběhu následujících 12 měsíců vypustí do světa nóbl značka Citroën DS. Má to ale háček, ani jeden z nich není určen pro Evropu.
Zpět na článek
26. 12. 2013 17:36
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 12. 2013 19:21
26. 12. 2013 19:21
26. 12. 2013 19:22
26. 12. 2013 19:26
26. 12. 2013 21:03
26. 12. 2013 21:37
26. 12. 2013 23:39
26. 12. 2013 23:48
27. 12. 2013 00:05
27. 12. 2013 00:41
27. 12. 2013 09:16
27. 12. 2013 09:53
27. 12. 2013 10:25
27. 12. 2013 10:45
27. 12. 2013 10:54
27. 12. 2013 11:07
26. 12. 2013 23:56
27. 12. 2013 00:48
26. 12. 2013 19:29
26. 12. 2013 22:40
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 12. 2013 17:36
Konec
Kdyby Evropané neusnuli, nových DS bychom se dočkali... nejhorší bude absence vrcholného sedanu. Nojo, avantgarda musí jinam... i přes to, že její hybné síly pramení v (někdejší!) Evropě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
26. 12. 2013 19:21
3 dni pozadu
Viem že boli teraz vianočné sviatky, ale aj tak sa nemôžem ubrániť pocitu, že auto.cz je stále pozadu. Informácie z tohto článku sa na automobilových serveroch objavili pred troma dňami.
V dnešnej internetovej dobe keď všetci bažia po čo najaktuálnejších informáciách, sú tri dni strašne veľa. Vtip o tom aby všetci pri konci sveta došli ku nám, lebo sme o tri roky pozadu prestáva byť vtipný...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - stegi
26. 12. 2013 19:21
likvidácia
Systematická Citroena Peugeotom, ktorá začala v roku 1976 sa dostala do záverečnej etapy (najprv Európa, potom sa v Číne premenuje)
:-(
Rozbalit vlákno
23
Avatar - stegi
26. 12. 2013 19:22
Re: likvidácia
Systematická likvidácia Citroena Peugeotom, ktorá začala v roku 1976 sa dostala do záverečnej etapy (najprv Európa, potom sa v Číne premenuje)
:-( :-( :-( :-(
Avatar - Ham.
26. 12. 2013 19:26
Re: likvidácia
Citroen se zlikvidoval už dvakrát sám. Poprvé ho zachránil Peugeot a nyní když s tímto balvanem na krku vykrvácel i Peugeot, tak ho zachraňuje čínský Dongfeng.
Avatar - del42sa
26. 12. 2013 21:03
Re: likvidácia
ten balvan na krku má spíše Citroen a jmenuje se Peugeot ;-\ Peugeot sice Citroen zachránil před krachem, ale přehnaně opatrné vedení zařízlo Citroenu tolik zajímavých projektů až hanba. Když si pánové z PSA konečně uvědomili, že u Peugeotu poněkud zaspali tak, tak se teď snaží vydrápat se nahoru Citroenu na zádech, že tím potápí sami sebe si jaksi neuvědomují.... 8-s
Avatar - Ham.
26. 12. 2013 21:37
Re: likvidácia
Citroen měl už v éře před převzetím Peugeotem hromadu zajímavých projektů a to je právě jeho neštěstí. Neumí alespoň část těchto projektů přetavit do profitu. Všechno rozvrtá, částečně vyprojektuje a končí s obrovskými náklady na vývoj všeho možného a ve výsledku mizernými výnosy, protože má nízké prodeje a o řadu jeho vynálezů prostě není zájem, což si ovšem nepřipouští. První kolo této neschopnosti předvedl před válkou, to nakonec vedlo k převzetí Michelinem, druhé kolo zopakoval jak podle kopíráku v 60 a 70 letech kdy musel pod křídla Peugeotu. A dnes to předvádí potřetí, nejhorší výsledky v Evropě ze všech masových výrobců a záchrana opět nalitím cizího kapitálu tentokrát z Číny, protože francouzský kapitál jaksi došel. Nebýt Peugeotu tak byl Citroen dávno historie. Pokud se má PSA a tím i Citroen zachránit, tak naopak musí dojít k tvrdému seškrtání bláznivých nápadů Citroenu, které nemá šanci ufinancovat ani Čína a k orientaci na klíčové 3-4 modely, které budou tvrdě vydělávat. Všechny studie a super nápady mohou klidně zapomenout, dnešní realita je pro ně krutá, ale pravdivá, sekat levná auta pro Čínu, v ničem jiném nemají šanci přežít.
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2013 23:26
Re: likvidácia
To bys to rovnou moh přemenovat na VW >:D >:-[]
Avatar - del42sa
26. 12. 2013 23:39
Re: likvidácia
Hame,kdyby byla pravda co píšeš, tak citroen DS (ten původní) skončil v propadlišti dějin a nikdo by ho nekupoval a dnes by z něj nebyla legenda ;-)

Pokud o nápady Citroenu nebyl zájem, proč hned první den po představení na Pařížském autosalonu v roce 1955 měli 12.000 objednávek ? Proč by se jich prodalo více jak 1,5 milionu kopií ? a u Citroenu CX více jak jeden milion ? nebo GS/GSA přes 2,5 milionu ? Protože si Citroen nepřipouští, že o jeho nápady není zájem ? ale no tak.... >:-[]

PS: nebýt přehnaně opatrného managementu Peugeotu, mohl dneska Citroen být na stejné pozici jako má Audi u koncernu VW. Jenže potíž je v tom, že v Peugeotu prostě nechtěli aby Citroen byl lepší jako Peugeot a tak sice Citroen udrželi naživu, ale postupem času z něj udělali úplně průměrnou automobilku, jakou je a býval Peugeot vždycky.
Avatar - Ham.
26. 12. 2013 23:48
Re: likvidácia
Jistě, DS byl úspěšný model, ale pak zde byla dlouhá řada neúspěšných. Na DS nemohou stavět věčně a její sláva hromadu neúspěšných projektů nezaplatí.

Zkus si odpovědět na jednoduchou otázku, proč skvělé nápady Citroenu končí opakovaně vždy bankrotem automobilky a potřebou vstupu nového vlastníka.
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2013 23:52
Re: likvidácia
Protože většina lidí je jako ty? ;-)
Avatar - del42sa
27. 12. 2013 00:05
Re: likvidácia
a která je ta dlouhá řada dalších neúspěšných modelů po DS?? Citroen CX jak jsem už psal se prodával výborně, Citroen BX byl další bestseller, Citroen Xantia také, stejně dobře si vedla Xsara (včetně modelu Picasso), jediný model, který neměl tak vysoké prodeje byl model XM a to hlavně proto, že PSA uspěchala jeho uvedení na trh a ve snaze ušetřit použila levné konektory v zapojení elektroniky a tím zničila pověst těchto vozů v očích zákazníků... (C6 zase přišla pozdě)

ale ať se dívám jak se dívám, nikde nevidím tu dlouhou řadu neúspěšných modelů o kterých mluvíš....

kdyby tě zajímala čísla, tak některá najdeš zde [odkaz]
Avatar - Ham.
27. 12. 2013 00:41
Re: likvidácia
Na jednoduchou otázku sis neodpověděl.
Když se vrátíme k období před převzetím Peugeotem, tak katastrofální ztráty Citroenu způsobily především projekty Comotoru a vývoj modelů GS, SM a společných modelů s Maserati Bora,Merak a Khamsin, protože jejich následný prodej/neprodej ani zdaleka nezaplatil vložené vývojové náklady. A i CX, tebou označený jako úspěch, znamenal ekonomická ztrátu, stačí se podívat do článků popisujících tuto dobu. Problémem PSA/Citroenu totiž nejsou ani tak prodeje, ale skutečnost, že při relativně vysokých prodejních číslech nedokáží generovat zisk. Prostě na každém vyrobeném autě prodělávají i když v absolutních číslech je PSA stále druhá největší automobilka Evropy. Úspěšnost modelů se nedá hodnotit tím, kolik se jej vyrobí, ale jedině tím kolik vydělá. Porsche nebo Land Rover vyrobí zlomek toho co PSA a přesto mají pohádkové zisky. PSA je bohužel ve stavu, že když zdvojnásobí prodeje tak téměř zdvojnásobí ztrátu (je to nadsázka, ale do značné míry bohužel pro PSA platí, protože zdvojnásobení prodejů mohou dosáhnout jedině ještě dumpingovějšími cenami a nůžky mezi náklady a výnosy se dále rozevřou a dále prohloubí ztráty).
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2013 00:49
Re: likvidácia
Srovnávat Porsche s Citroenem je fakt zajímavý, myslim že marže některejch jeho modelů je vyšší než prodejní cena některejch Citroenů >:D
A jak Porsche tak Land Rover byly v daleko horší finanční situace než Citroën v době kdy vlastnil Maserati - ty se fakt historik jak z toho Orwela >:-[]
Avatar - del42sa
27. 12. 2013 09:16
Re: likvidácia
Hame, jistěže já zapoměl s kým mluvím. >:D Samozřejmě, že se vývoj Citroenu SM nezaplatil, když ho PSA zařízla hned po 5ti letech. Kvůli ropné krizi v 70 letech raketově vzrostly ceny pohonný hmot, takže zájem o vozy s velkobjemnými motory poklesl. Zkušenosti z vývoje SM ale automobilka zúročila v modelu CX. Naopak náklady na GSA a CX se PSA vrátily královsky, protože to byly nejúspěšnější modely té doby ;-)

ad CX. Auto, které se prodávalo za více jak milion a bylo prodáno v počtu více jak jednoho milionu vozů těžko mohlo znamenat ekonomickou ztrátu. Dokonce i model XM se svými 330.000 ks prodanými kusy byl stále ziskovým projektem.
Řeknu to kulantně, dokud píšeš o autech tak je to o.k., jakmile ale zabředneš do čísel ekonomie, nedá se to většinou číst...

To že PSA nedokázalo na prodejích generovat zisk je největší nesmysl co jsi napsal. Ty si opravdu myslíš, že by PSA mohlo ještě dneska fungovat, kdyby celých 30 let (počítáno od 70tých let) prodávali svoje vozy se ztrátou ?? Do mínusové bilance se PSA dostala až s příchodem krize v roce 2008 a to ne proto, že by nakaždém vyrobeném autě prodělávali, ale proto že poklesl prodej prakticky všech klíčových modelů na Evropském trhu a automobilka na tuto situaci nezareagovala dostatečně rychle. Politicky velice citlivé téma s továrnami a zaměstanci v odborářské Francii asi popisovat nemusím.....

PS: jinak současná situace není jednoduchá a PSA využije postavení Citroenu v číně a bude se snažit směrovat stejným směrem i Peugeot. V Evropě se dá očekávat osekání nabídky na nejprodávanější modely, které se budou snažit prodávat s maximálním ziskem. Což znamená, že všechna dražší řešení jako jsou hydraulický podvozek, viceprvkové zavěšení, velkoobjemné motory budou seškrtána ve prospěch co nejlevnějšího základu. Aby to nepůsobilo tak drasticky, budou do aut cpát bohatou výbavu. Pokud PSA uspěje a dostanou se zpátky do černých čísel, což je s čínským kapitálem poměrně vysoce pravděpodobné, tak se možná některá vyjímečná technická řešení vrátí zase zpátky pod kapotu těchto aut.
Avatar - Ham.
27. 12. 2013 09:53
Re: likvidácia
- "hned" po pěti letech, to je sakra dlouhá doba, kdy buď model již musí vydělávat nebo je to propadák a pak se zařízne.
- náklady na vývoj SM, GS a CX nejenže se nevrátily královsky, ale nevrátily se nikdy a skončily platební neschopností, to je historie s kterou nehneš.
- ano, PSA několik let za sebou nedokáže generovat zisk a to je hlavní důvod, proč musí do firmy masivně vstoupit čínský kapitál, protože jinak není, kdo by ohromné ztráty zaplatil. A s Citroenem to nebylo již dvakrát v historii jinak, historie se opakuje jako podle kopíráku, několik prodělečných let, kdy náklady na vývoj a výrobu není schopný pokrýt jakkoliv slušný prodej vozů, insolvence a následné převzetí a uhrazení ztráty novým investorem (Michelin, Peugeot, Dongfeng). Účelem jakéhokoliv podnikání není vyrábět, ale vyrábět se ziskem. A to prostě Citroen, dnes PSA, neumí.
- promrskej si pravopis, psaní -mě vs -mně. :-)
Avatar - del42sa
27. 12. 2013 10:25
Re: likvidácia
prosímtě nesnaž se tady nepřepisovat historii svými ekonomickými nesmysly.... GSA a CX skončily platební neschopností ? to je mi novina..... >:D

Citroen SM se začál vyrábět v roce 1970 a v roce 1973 přišla ropná krize a ta zlomila Citroenu vaz. Za dva roky na sebe žádný model nevydělá a já předpokládám, že jsi natolik inteligentní, abych ti to nemusel vysvětlovat ;-)

v podobné situaci v Evropě není jenom automobilka PSA, podívej se na Ford, Opel, Volvo, Fiat. Je to stav který postihuje všechny bez vyjímky, pouze prémiové automobilky s vysokými maržemi nebo ti kteří mají dostatečný příjem z mimovropských trhů nejsou postiženi tolik. Pokud by VW nebyl v USA a v číně, tak vem jed na to, že jsou teď také v mínusu a platilo by pro ně to samé, cos právě napsal o PSA, ten nesmysl, že neumí vyrábět auta se ziskem 8-s
Avatar - Ham.
27. 12. 2013 10:45
Re: likvidácia
Na kdyby a pokud by se nehraje. Ford, GM, Volvo i Fiat umí vyrábět tak, že jsou stále v zisku, ano nikoliv v Evropě, ale to je jen a jen o jejich schopnosti orientovat se na trhy, kde mohou vydělávat. PSA se přizpůsobit dosud neuměl, takže je ve ztrátě. Celkem prosté. Je naděje, že čínský kapitál jim přerovná bábovičky a k orientaci na zisk je násilím dokope. Nakonec článek o této snaze dost napovídá.
Avatar - del42sa
27. 12. 2013 10:54
Re: likvidácia
jedna perla za druhou. >:D Jsou to čtyři roky co GM zbankrotovalo a nebýt zásahu americké vlády, tak už tady dneska žádné GM není. Ford se do podobné situace nedostal jen díky včasnému prodeji Landroveru a Jaguaru. Fiat vsadil vše na jedinou kartu, která shodou okolností vyšla a tou byl Chrysler, Volvo koupili číňané, atd.

Je skutečně úsměvné jak zavíráš oči před skutečností a snažíš se sám sobě namluvit, že všichni ostatní "umí", zatímco v PSA sedí banda neschopných břídilů :-!
Avatar - Ham.
27. 12. 2013 11:07
Re: likvidácia
Ano, PSA není jediný výrobce který to dovedl zu grund, GM jsou stejní zkrachovanci jako PSA o tom žádná. Ovšem Fiat nebo Ford jedou za své, bez záchran ze strany státu a umí to. A umí to další dlouhá řada výrobců.
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2013 00:56
Re: likvidácia
Dík za ty čísla, slušnej přehled :yes:
26. 12. 2013 23:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
27. 12. 2013 00:48
Re: likvidácia
PSA je zkratka, firma se jmenuje oficiálně Peugeot SA a Peugeot tedy stále existuje jednak jako právní subjekt, tedy francouzská akciovka tak také jako obchodní značka používaná touto společností, jako druhou obchodní značku používá tato společnost trademark Citroen.
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2013 00:53
Re: likvidácia
S timhle můžeš okamžitě nastoupit do politiky. Nám vostatnim stačí říct: Jo >:-[]
Avatar - Hammunasakra
26. 12. 2013 23:48
Re: likvidácia
Ty seš historik z Orwelova 1984 nebo vod STB? >:-[]
Avatar - pumpkin
26. 12. 2013 19:29
Re: likvidácia
Neboj, Citroen tu ostane a bude robiť lacné autá. (C-elysée, C-cactus..) no a na solídnejšie tu bude Peugeot. Európsky trh začína byť nasýtený, bohužiaľ.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 12. 2013 22:40
Hmm...
a tak ve snaze přežít a zachránit dividendy svých akcionářů pokračuje v likvidaci sebe sama... i evropského trhu, potažmo evropské suverenity.
:-(
Co budou dělat naše děti?
A děti našich dětí?
Montovat jenoduché výrobky pro Asii? Nebo v dolech a jaderných elektrárnách?
:-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
27. 12. 2013 11:07
DS musí jedině do Číny,
protože na Evropu je málo kvalitní a navíc nedodělané. DS4 má být prémie, vypadá to nádherně, ale vzadu trubka, okna nejsou stahovací, robot škube. Ta směšná fotka jak francouzský prezident vykukuje z DS5, které má okno stažené do půlky je opravdu k pobavení. Přitom řešení je jednoduché, PSA nepotřebuje žádné DS, stačí dělat auta s dobře odladěnou technikou, dobře funkční a namísto bizarních výstřelků použít vyhlášený francouzský šarm.
Co tak začít tím, že po desítkách let kritizování řazení, by vyrobili manuál se kterým se řadí jako v Mazdě. Všichni víme, že řazení stejně nezlepší, ale vymyslí chromovanou lištu nad přední okno.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - del42sa
27. 12. 2013 11:22
Re: DS musí jedině do Číny,
už jsem se bál, že na Mazdu zapomeneš ;-)
Avatar - KANKUNEN
27. 12. 2013 12:50
Re: DS musí jedině do Číny,
Znáš auto s lepším řazením? Dovedeš si představit, že by jsi sedl do Peugeota a řazení šlo úplně dokonale. Věř, že i Vaverka by na to upozornil a brzo by se to rozkřiklo i mezi lidma. Jenže PSA řadí stejně blbě jak má Mazda6 provedeno připojení USB, jenže u MZD3 to už napravili.
Avatar - petrumr
27. 12. 2013 13:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 14:27
Re: DS musí jedině do Číny,
Tim chceš říct, že Škodovka má o tolik lepší než Mazda? Zapomeň, chlapečku. Škodovka má dobrý řazení, nic proti, ale není to nic premiovýho.
Avatar - KANKUNEN
27. 12. 2013 14:38
Re: DS musí jedině do Číny,
Počkej, tady se dostáváš do jiné grand dimenze.
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2013 20:10
Re: DS musí jedině do Číny,
>:D >:D >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2013 20:08
Re: DS musí jedině do Číny,
Tak to nevěřim! I kdyby měl pažout nejlepší převodovku na světě Vaverka by si toho díky předsudkum ani nevšim >:D
A kdyby náhodou všim, tak loajalita k jiné značce by zabVWánily vo tom napsat >:-[]