Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nissan Leaf je letos nejprodávanějším elektromobilem v Evropě

60 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
............. je na 4. místě. Volvo plánovalo vyrobit a prodat 5000 ks a vyrobilo a prodalo 5010. Konečně je na výběr jak plug in hybrid v benzínu, tak v dieselu. A je vidět, že je to životaschopný projekt.
Bravo VOLVO !!!
Poráží Toyotu Prius plug in, jakkoli je mnohem dražší.
Na 4. místě je i navzdory faktu, že prodeje mimo severské země ještě prakticky nebyly zahájeny.
Bravo VOLVO! Bravo diesel-elektrický pohon !
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
TŘIKRÁT HURÁ za autí na baterky [odkaz] NISSAN LEAF a 2641 ks evropských TESLA MODEL S [odkaz] a samozřejmě 😒br /> ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL !!!!! [odkaz]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN bez přidušení TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4.) [odkaz]

PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh ČESKÉ ELEKTŘINY !!!!! [odkaz]
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]

KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT) [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]

POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na LPG !! [odkaz]
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz]

Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu 😒br /> 1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km

BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Tesle dochází dech, prý jí koupí GM.
[odkaz]
😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To se dalo čekat, o nic jiného Muskovi nikdy ani nešlo. Levně koupit, udělat kolem toho humbuk, draho prodat, pozdě platit faktury a nebo si to nechat zaplatit od zákazníků dopředu ......... >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ha ha ha bublina splaskává ...... A GM bude moci odpískat Volt/Amperu nebo Teslu ..... chytré ... Bravo GM.
IPace
proc by meli odpiskavat Volt/Amperu? jiz nazacatku prohlasili ze to bude stratove a ze je to prone koncept na kterem teprve as dalsi modely budou ziskove, jednim takovim ma bejt kuprikladu Cadillac ELR

a to ze se chytas spekulaci jako by snad byli pravdou a zrejme sis ani odkazovane spekulace neprecetl, svedci otom jaky troll vlastne jsi 😄 nejdriv si ty spekulace alespon precti nez zacnes psat podobny bludy co pises 😉
jamp
Poslednych par dni dobre spravy, predajne rekordy, plan na rozsirenie modelovej palety, rast ceny akcii denne po percentach, rozpustanie vlastneho podielu investorom, ktori nechcu zmeskat...Elon vytrel zrak investorom a vlade, GM vytrel zrak TOYOTE, alebo TOYOTA vytrela zrak GM ? Vdaka vlastneniu akcii do TESLY videla viac, preco ju nekupi ?
Berenika, toto ma zaujima viac, ako bilancia energetickeho trhu v Cechach, tu si precitam na strane CEZu.
novice
Berenika bude nejspis marketing CEZu >😒]
briza
V tom článku nic nepíší o tom, že Tesle dochází dech, naopak zmiňují rekordní prodeje a celá úvaha se točí kolem toho, že se GM s jejich elektromobily nedaří a Ford žádné kloudné nemá a tudíž by bylo logické pokusit se Teslu koupit za podmínky (!!), že by Elon Musk byl ochoten prodat.
Ta tvoje (des)interpretace je jen přání coby otec myšlenky. ;-\
Avatar - Ham.
Ham.
Jediná podstatná informace z toho článku je, že hodnota firmy na burze již více než stonásobně převyšuje reálné příjmy firmy. Jinými slovy hodnota firmy je hrubě nadhodnocená ve vztahu k reálným hospodářským výsledkům. Tedy dech už dávno došel a je jen otázkou času kdy bublina splaskne. A než splaskne, tak se to musí rychle prodat. Musk to tak v minulosti udělal mnohokrát.
IPace
tak se podivej na hodnotu Apple a to jake zisky generuje, a ze to neni jen 3 nasobne >😁

holt hodnota firmy v ocich investoru neni jen otom kolik firma vydela za 1 rok, ale kolik muze vydelat treba za dalsi desetileti, ne kazdej holt kupuje akcie jen kvuli spekulacim s jejich cenou za 1 rok, jsou i taci co kupuji akcie na mnohem delsi obdoby a nebo kvuli dividendam
briza
A to si představ tu hrůzu, že někdy má tržní hodnotu i jen nápad, který ještě žádné prachy nevydělal, ale má značný potenciál je vydělat (zejména když jiným nápady na dané téma poněkud chybí). A dokonce i firma, která je momentálně ve ztrátě. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ve 30. letech to bylo přesně stejné s tím rozdílem, že krutě nadhodnocené byla většina akcií. Bublina to byla obrovská a potom splaskla s velkým rachotem. Je možné, že to Musk ustojí a je i možné, že to se ziskem prodá dříve než bublina splaskne. Je možné, že to neustojí, je možné že to GM koupí a neustojí to následně, nebo třeba i ustojí. Scénářů je mnoho. Pokaždé, když shoří další Tesla, jdou akcie strmě dolů, tady je vidět jak moc je ta bublina nafouknutá. zajímavé budou výsledky za 4. čtvrtletí.
IPace
no us aby splaskla tvoje bublina 😄

bublina ohledne elektromobilu nema proc splaskavat, penize do nich cpou automobilky i ropni magnati, divny co ze zrovna lidi co je zivi ropa cpou penize do vyvoje baterii a elektromobilu? asi to delaj aby natom nasledne prodelali vsechno co vydelali na te rope >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Musk umí pouze to, že dokáže firmu vždy prodat předtím než trh zjistí, že je nadhodnocená, udělal to tak v minulosti vždy a Tesla nespíš nebude výjimkou. Samotná výroba elektromobilu není žádné raketové inženýrství, takže bublina splaskne a je jen otázka kdy.
IPace
jo aha, takze to ze se podilel na zalozeni Ebay a PayPalu je co? taky jen to ze se zbavi firmy kdys ma nejvetsi hodnotu? no asi mame rozdilne nazory nato, co kdo umi a neumi >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Co by to bylo, jak píší nahoře, slušný vývar pro Muska.
IPace
on byl ale jednim z programatoru tech projektu 😉 ten clovek zacinal jako programator a dokazal vybudovat docela hodne, a to ze natom dokazal nasledne vydelat, no a? copak se o totez nesnazime temer vsichni?

ja teda svoji praci delam nejen s vidinou toho ze je to muj konicek, ale i vidinou toho ze natom vydelavam a na nekterych projektech vydelam treba i vic nez si dnes myslim
Avatar - Ham.
Ham.
Nevím na co reaguješ, já žádný problém s tím, že Musk umí vydělávat peníze nemám.
marianek
Precetl sis to vubec? Tento prispevek je na urovni blesku a dasauto.cz
Avatar - Ham.
Ham.
Zatímco tvá reakce je na Pulitzerovu cenu. 😄
PS: je hezké, že to das Auto čteš o silvestrovské půlnoci a dokonce mu věnuješ takovou pozornost, že reaguješ na příspěvky, asi nějaká super kvalita >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Až ten bateriový zázrak dojede za jeden zimní den bez nabíjení z Plzně do Ostravy a zpět a až bude možné jej koupit ve variantě SUV s 4x4 za cenu dnešního běžného auta srovnatelné velikosti a výbavy, určitě si to koupím.

Do té doby s dovolením zůstávám u dieselu... :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Plug-in diesel bych asi snesl. Dokonce bych asi snesl i diesel-hybrid.
-------
Oba myslete, to nic neznamená, ani znamenat nebude, ale vědět nebo přemýšlet, to už pro někoho něco znamená, kdo přemýšlí, ten dosáhne toho, v co věříte dokážeme představit, nikdy nic nejde plně a pravdivě pochopíte, ani vy nejjednodušší myšlenky. :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tys můj příspěvek chudáčku nepochopil-a viď. Diesel byl, je a bude stále ve hře, a to ať už ve formě dieselu, diesel, hybridu nebo plug-in diesel hybridu ...... bravo diesel >😁
-------
Tvé příspěvek bravo diesel je to prostě takovej v traktore :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nauč se česky, troubo.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Plky jako obvykle ........ :no: :no: :no:
Klaudius
Blahoželám všetkým odvážnym, čo sa pustili cestou elektrického pohonu a venujú jej svoj čas, energiu, invenciu aj peniaze. Ľudia sú konzervatívnejší jak by sa zdalo, zmeniť čokoľvek sa rovná takmer zázraku, plus ropná lobby....klobúk dolu.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jasně, Klaudie, jdi do toho a podpoř to nákupem a nebuď bychař. >😁
Dušan10
Ľudia nie sú "konzervatívnejší jako by sa zdalo" ... ale jednoducho rozmýšľajú >😁

Na rozdiel od politikov investujú zo svojho vačku .... a výsledok je jasný .... ELEKTROMOBILY NIE SÚ KONKURIENCESCHOPNÉ ....

Skús sa zamyslieť koľko tých "zázrakov" si kúpili ľudia za vlastné bez podpory ....
Avatar - Anonym
Anonym
"Blahoželat" byste měl člověku jménem Sibrandus Stratingh, který v roce 1835 sestrojil první elektromobil😒br /> [odkaz]
Sleeper
Není to tak úplně pravda. Stratingh postavil model, nikoli funkční vzorek ve skutečné velikosti. a navíc na to nebyl sám, ale se svým asistentem Christopherem Beckerem. A navíc, prvenství mu nepatří.,Totéž se povedlo pánovi jménem Ányos István Jedlik už v roce 1828. Naši slovenští čtenáři mohou být právem hrdi, protože to byl napůl Slovák (po otci).
jamp
My slovenski citatelia by sme boli mozno radsej, keby bol slovsk po matke, bolo by to... ..take istejsie 😉 . :yes: za prehlad.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kupit auto za milion a potom sa s niekym hadat a tvrdit mu ze jazdim zadarmo? Ved tou vysokou cenou elektromobilu si clovek akoby fakticky zaplatil pohonne hmoty bezneho auta na dalsich 10 rokov, takze nic nie je zadarmo

pokial budu elektormobily stale horiet, pokial bude problem s ich likvidaciou a pokial prejdu na nabitie max 100-200km denne tak su absolutne k nicomu a to este nehovorim o ich cene ktorou si clovek pekne zaplati tu jazdu "zadarmo"
IPace
nojo ty spatny erbegy v Kiach delaj svoje co, tobe asi taky nevybouch co, nebo zeby u tebe vybouch kdy nemel? mas vubec auto? nebo jen basnis otom jak si nekdo koupi auto za milion a pak musis jeho mysleni rozebirat ve forech?
Klaudius
Ty máš teda starosti...
Cena 30-40 tis. za auto nie je dnes nič neobvyklého, akurát namiesto karcinogénov z výfuku dýchaš čistý vzduch, a nie iba ty, ale aj všetci v okolí. Máš s tým problém? Tak si elektroauto nekupuj a tie peniaze vraz do luxusu v klasike. Vravíš aké peniaze? Tak drž hubu a krok, keď okrem blbých kecov nič viac nemáš.
Mimochodom, nevedel som, že elektromobily horia (všetky, alebo len každý druhý?).
A skončite, tupci, s tými primitívnymi pripomienkami o cene a o dojazde. Koľkokrát to treba vysvetliť, aby si to niektoré tupé mozgy zapamätali?
Elektromobily zatiaľ nechcú nahrádzať klasické autá, majú byť doplnkom na krátke trasy. Pomerne veľký podiel áut nespraví denne viac ako 100 km a presne na to je elektromobil ako stvorený. Cenou bude nad klasickými spaľovákmi dovtedy, kým sa nerozšíri, a nebude sa vyrábať v obdobných sériách ako bežné modely. A to bude trvať o to dlhšie, o koľko viac budú kuvikať zadubenci neschopní prijať nový smer a nové myslenie.
Avatar - jozephko
jozephko
Aj tablety či mobily s dotykovým displejom robili pred Apple-om iné firmy. Ale veľký úspech nezaznamenali. Potom prišiel Apple a ten z toho urobil "cool" tovar (zboží) a odvtedy sa predávajú ako teplé rožky.
U BMW predpokladám niečo podobné, aj keď samozrejme nie v takom meradle ako u dotykáčov. Cenový rozdiel medzi elektrickým a benzínovým BMW totiž ani zďaleka nie je taký veľký ako napr. u Nissanu Tiida a Leaf - a je jedno, či to rátam absolútne (v eurách či inej mene) alebo relatívne (v percentách z ceny). Takže otázka u zámožnejších majiteľov BMW, ktorí si kupujú druhé či tretie auto do rodiny: "Klasiku či elektriku?" nebude ani zďaleka taká bolestivá ako u zvyšku populácie. A keďže to nebude v týchto rodinách jediné auto, tak aj nevýhody elektrického BMW budú ďaleko menšie ako jeho výhody. 50 palcovou plazmou či 6-palcovým mobilom dnes už nikto nikoho neohúri. Elektrickým BMW však určite áno.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To by to ale nesměla být taková příšerka a muselo by to mít praktickou použitelnost. Potom by to mohl být průlom, zatím se ale nic takového nekoná.
IPace
to ze to nema praktickou pouzitelnost ve tve dosti omezene mysli neznamena ze to neni pouzitelne pro dalsi desitky tisic potencionalnich kupcu 😄
Avatar - jozephko
jozephko
Pri uvádzaní každého nového výrobku si firma musí stanoviť, kto bude potenciálny zákazník. U elektrického BMW i3 nie je až také ťažké predstaviť si to.
Lekár, právnik, manažér bývajúci v rodinnom dome či vilke, s dospievajúcimi deťmi, ktorý potrebuje kúpiť menšie auto na dochádzanie do mesta. Potrebuje imidžovku, s ktorou by mohol on, jeho manželka alebo deti bez problémov jazdiť v centre miest (v centrách veľkých miest môžu na Západe jazdiť len eko vozidlá), a mohol kdekoľvek - často aj bezplatne - zaparkovať.
Navyše by to malo byť auto, ktorým by dokazoval svoje spoločenské postavenie a enviromentálne myslenie. Všetko toto BMW spĺňa. Navyše tento elektromobil sa ešte aj ekonomicky vyplatí - o niečo vyššia cena oproti štandardnému BMW sa zaplatí lacným "palivom".
jamp
a kam by chodil potom svojou vyššou strednou triedou, keď nie do centra . To by mu úplne stačil golf a ešte by ušetril.
Dušan10
No ak mu dá "sociálny" štát príspevok 10 tis. € ... zakáže "normálnym" autám vtup do centra a odpustí všetky poplatky súviace s autom .... tak sa to možno oplatí ...

Nie náhodou tvrdo lobujú automobilky za výhody pre svoje "ekologické" vozidlá ... za normálnu cenu to je pre bežných ľudí nepredajné .... BMW má výhodu, že má prachatých zákazníkov, ktorí často nemusia počítať výdavky ... ale chcú byť in ... okrem drahých "hračiek" jako hodiny za 50 tis. € a opasku za 60 tis. € si kúpia i elektromobil .... však o čo ide .... v ich prípade samozrejme ...
_MT_
Co si představuješ pod "eko" vozidlem? Moje určitě není (je to Euro5, ale tam ta ekologie končí) a do center mohu. Nemluvě o tom, že to plošně rozhodně neplatí. Nebo snad není Paříž na "Západě"? Nebo není dostatečně velká? 😄
Avatar - jozephko
jozephko
Poznáš pojem relativity? Prakticky všetko možno relativizovať. To jest odvodzovať jeho vlastnosti vždy vo vzťahu k niečomu inému.
Rovnako je to s označením eko vozidla. Porovnaj si súčasné kamióny s Aviami či Tatrovkami spred 30-40 rokov. Aký viditeľný dym nespálenej nafty z nich vychádza.
Ja som si z Nemecka doviezol Mazdu 6, čo má Euro 4. Keď som ju kúpil, bola top eko a doteraz má zelenú nálepku na vstup do centra miest. Bohužiaľ už asi platná nie je, keďže top je teraz Euro 5 či dokonca Euro 6.
Je notoricky známe, že do centra veľkých miest v západnej Európe (napr. v Nemecku) môžu len autá, ktoré spĺňajú aktuálne top eko normy. Autá, ktorá majú emisie nulové (elektromobily), majú ďalšie výhody - možnosť jazdy v autobusových pruhoch či bezplatné parkovanie.
Zhrnutie: eko automobil je pojem relatívny - podľa toho, čo sa berieš na porovnávanie ako základ.
_MT_
V Německu mi stačí Euro1. Diesely tam měly Euro3, dnes je už rozšířené Euro4. Například do Kolína myslím můžeš pořád s Euro3 dieselem. Význam nálepek se snad nezměnil, tedy zelená je pořád 4+.

Abych to tedy shrnul. Jízda ve městě není problém s žádným novým autem.
Klaudius
Definuj, čo je podľa teba tá "praktická využiteľnosť" Podľa teba sa napríklad elektrické Kangoo kupuje pre plezír?
Avatar - Anonym
Anonym
Je pravdou, že pokud se někde současné elektromobily můžou uchytit, tak je to "luxusní/prémiový" segment. Rozdíl je však v tom, že u elektromobilů "segmentace" pravděpodobně zůstane po dlouhou dobu, zatímco dotykové telefony se rychle rozšířily do všech segmentů.
IPace
rozsireni do vicero segmentu je otazkou jen dostatecne infrastruktury, v tomto pripade dobijeni, takze pokud se do 10-20 let dostatecne rozsiri infrastruktura dobijecek, tak se dostatecne rozsiri i ty elektromobily v ruznych segmentech, a ze 10-20 let neni v oblasti automobilizmu zadna dlouha doba, zivotnost bezneho modelu je 4-6 let nez prijde novy nebo alespon facelift, kdesto u telefonu je to stezi 1 rok, a ostatne i tem patlacim telefonum to zabralo par let nez se dostali krapet na vetsi podily 😄

mimochodem i mezi telefonysty se najde dostatecne mnozstvi tech co odmitaji patlaci telefony, a to nejen kvuli jejich casto nizsi vydrzi na baterii (tady je paralela s elektromobily a kapacitou baterii)
ericn
No máš hezké sny, nicméně dokud nebudou elektromobily stejně použitelné jako normální auta, a to včetně pořizovacích nákladů, tak se rozšiřovat moc nebudou 😉

Jistě paralela s mobilem se nabízí, nicměně, ten se dá dobít téměř všude a to i v normálním autě, když jedeš do práce a hlavně se mu tím dobíjením nezkrátí dojezd >😁 :yes:
IPace
jo ja zapomel ze zivotnost baterii v mobilech je zazracne nesmrtelna, proto vetsine lidem odchazej baterky v mobilech do 2-3 let >😁 dojezd se jim neskracuje, zato doba pouzitelnosti toho telefonu jaksi jo

mimochodem baterie ve spotrebni elektronice je jednim z nejcastejsich kurvitek 😉 aneb levny to dil se snadnou vymenou pro servis, ale casto servisne dosti nakladny pro zakaznika, no jen se podivej kolik dnesnich tapkacich telefonu/tabletu ma snadno vymenitelnou baterii? stezi tak 5% 😄
ericn
No jistá paralela tu je, ale pořizovací cena mobilu i výměna baterií je jaksi jinde než u elektromobilu 😉 Proto je tvé srovnání tak trošku mimo ...
Avatar - moreczech
moreczech
RENAULT toujours !!!
ericn
Kangoo ZE dává větší smysl 😉
Avatar - moreczech
moreczech
tak máš jistě pravdu, ale záleží jak pro koho a kde. Pařížský živnostník si koupí Kangoo ZE na rozvážení baget, matka rozvážející dítka po Paříži do škol upotřebí ZOE. No a mně stačí TWIZY >😁
Klaudius
A napríklad ako druhé rodinné auto (ak vás je doma viac) je fajn voľba Leaf. Plnohodnotné auto na kratšie trasy, za zábavou či nákupmi a počas týždňa kľudne napríklad mojich 22 km do práce a druhých 22 nazad.
Avatar - Nadzvukovy
Nadzvukovy
( Bratislava ) som nepostrehol ani jeden 😒
_MT_
Pokud jsou v tabulce i hybridy, tak kde je klasický Prius? Nějak nevěřím tomu, že by měl nedostatečné prodeje.
IPace
a ktere klasicke hybridy v tabulce jsou? vidim tam jen auta co maji moznost dobijeni ze zasuvky, tedy bud ciste elektromobily, beno plug-in hybridy
_MT_
Tabulka je nadepsaná "nejprodávanější elektromobily a hybridy." Možná jsem slepý, ale vidím tam hybridy. Po plug-in ani vidu, ani slechu.