Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf je letos nejprodávanějším elektromobilem v Evropě

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Nejprodávanějším elektromobilem na starém kontinentu je japonský Nissan Leaf. Celková čísla však zůstávají za očekáváním.

Od ledna do listopadu se v Evropě podle statistik zveřejněných na španělském Autoblogu. prodalo 51.109 elektromobilů a hybridů. Je to více než za rok 2012. Elektrický boom, který výrobci očekávali počínaje letopočtem 2010, se však zatím nedostavil. Většina z nich na „zelených“ autech tedy mohutně prodělává a může je maximálně prezentovat jako technický pokrok. Náklady na vývoj se prostě nevrací. I když samozřejmě víme, že myšlenka elektřinou poháněného vozidla je starší než v případě spalovacího motoru.

Evropskou jedničkou v modelovém žebříčku je prozatím Nissan Leaf, který překonal 9,8 tisíce registrací. Následují malý Renault Zoe (8,1 tis.) a užitkové Kangoo, pochopitelně pouze ve verzi ZE (přesně 5.836 kusů). Levné Zoe vstoupilo na trh se slibnými výsledky, ale na evropské Auto roku 2011 zatím nestačí. Top 5 doplňují plug-in hybridy Volvo V60 a Toyota Prius. O šestém Mitsubishi Outlander se ještě zmíníme. Čtyřkolový skútr Twizy odstartoval velmi dobře, ale nyní jeho prodej spíše stagnuje. BMW i3 se teprve rozjíždí. Zajímavostí je čtrnáctá příčka u nás nepříliš známého Bluecaru. Navrhl jej Pininfarina a vyrábí se ve spolupráci s francouzskou skupinou Bolloré.

Evropský trh v roce 2013 – nejprodávanější elektromobily a hybridy
-KategorieOA+LUV [ks]
-Období1-11/2013
1.Nissan LEAF9833
2.Renault ZOE8138
3.Renault KANGOO ZE5836
4.Volvo V60 Plug-In5010
5.Toyota PRIUS Plug-In3648
6.Mitsubishi OUTLANDER PHEV3096
7.Renault TWZY2841
8.Tesla MODEL S2641
9.Smart FORTWO ED2457
10.Opel AMPERA2257
11.Chevrolet VOLT884
12.Mitsubishi i-MiEV815
13.BMW i3788
14.Bolloré BLUECAR611
15.Citroën C-ZERO551

Skvělý vstup zaznamenal Outlander PHEV, kterých se za jediný měsíc prodalo více než 2.700 jen v Nizozemí. V listopadu mu tak patřilo pomyslné zlato. Číslo je však ne úplně vypovídající, údajně se jedná o umělou cifru a japonská SUV ve skutečnosti po silnicích nejezdí, jen byla zapsána. Království totiž od ledna chystá daňové úpravy. Volvu V60 Plug-In Hybrid se daří kromě země tulipánů i v domácím Švédsku a Norsku. Ano, vládní dotace poskytuje většina západoevropských států, nejdále je v tomto směru s podporou právě druhá zmíněná severská země, ale i ta ji začne v budoucnu omezovat.

Evropský trh v listopadu 2013 – nejprodávanější elektromobily a hybridy
-KategorieOA+LUV [ks]
-Období11/2013
1.Mitsubishi OUTLANDER PHEV2736
2.Volvo V60 Plug-In1330
3.Tesla MODEL S1133
4.Nissan LEAF1024
5.Renault ZOE632
6.Toyota PRIUS Plug-In509
7.Renault KANGOO ZE438
8.Volkswagen E-UP!437
9.Smart FORTWO ED435
10.BMW i3408
11.Opel AMPERA344
12.Renault TWZY167
13.Peugeot ION68
14.Citroën C-ZERO56
15.Mitsubishi i-MiEV56

Příští rok by mohla výrazněji zasáhnout do žebříčku například hybridní Panamera, počítá se i s elektrickým Focusem. Očekává se rovněž útok Volkswagenu e-up!. Zcela neskončil ani několikrát zkrachovalý norský Th!nk a k mání je pořád i Roadster od Tesly, který se už nevyrábí. Čínských taxi BYD E6 bylo dosud zaregistrováno pouze devatenáct.

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
2. 1. 2014 00:22
Re: Úprimná gratulácia
My slovenski citatelia by sme boli mozno radsej, keby bol slovsk po matke, bolo by to... ..take istejsie ;-) . :yes: za prehlad.
1. 1. 2014 22:24
Re: Prius
Tabulka je nadepsaná "nejprodávanější elektromobily a hybridy." Možná jsem slepý, ale vidím tam hybridy. Po plug-in ani vidu, ani slechu.
1. 1. 2014 22:11
Re: BMW bude určitý prielom
V Německu mi stačí Euro1. Diesely tam měly Euro3, dnes je už rozšířené Euro4. Například do Kolína myslím můžeš pořád s Euro3 dieselem. Význam nálepek se snad nezměnil, tedy zelená je pořád 4+.

Abych to tedy shrnul. Jízda ve městě není problém s žádným novým autem.
Avatar - jozephko
1. 1. 2014 17:15
Re: BMW bude určitý prielom
Poznáš pojem relativity? Prakticky všetko možno relativizovať. To jest odvodzovať jeho vlastnosti vždy vo vzťahu k niečomu inému.
Rovnako je to s označením eko vozidla. Porovnaj si súčasné kamióny s Aviami či Tatrovkami spred 30-40 rokov. Aký viditeľný dym nespálenej nafty z nich vychádza.
Ja som si z Nemecka doviezol Mazdu 6, čo má Euro 4. Keď som ju kúpil, bola top eko a doteraz má zelenú nálepku na vstup do centra miest. Bohužiaľ už asi platná nie je, keďže top je teraz Euro 5 či dokonca Euro 6.
Je notoricky známe, že do centra veľkých miest v západnej Európe (napr. v Nemecku) môžu len autá, ktoré spĺňajú aktuálne top eko normy. Autá, ktorá majú emisie nulové (elektromobily), majú ďalšie výhody - možnosť jazdy v autobusových pruhoch či bezplatné parkovanie.
Zhrnutie: eko automobil je pojem relatívny - podľa toho, čo sa berieš na porovnávanie ako základ.
1. 1. 2014 17:00
Re: Bravo ZOE
A napríklad ako druhé rodinné auto (ak vás je doma viac) je fajn voľba Leaf. Plnohodnotné auto na kratšie trasy, za zábavou či nákupmi a počas týždňa kľudne napríklad mojich 22 km do práce a druhých 22 nazad.