Ekonomika
wakantanka
2
... Machione našiel prachy a dohodol sa s odborármi. Takže som veľmi zvedavý, ako sa toto ovládnutie prejaví aj na modelovej a technologickej ponuke európskeho Fiatu. Ale keďže momentálne značky ako Fiat, Alfa Romeo a Lancia v podstate len paberkujú verím, že nastane výrazný obrat k lepšiemu. Všelijakých prehlásení tu už bolo kopa, teraz by mali nasledovať činy.
šmoula nešika
0
Snad tomu tak bude.
O to tady jde, proto je ta dnešní zpráva tak důležitá a může představovat opravdový zlom pro budoucnost Fiatu.
[odkaz]
[odkaz]
... tak uvidíme, jak se bude dařit dál. Teď už to má Fiat-Chrysler doslova ve vlastních rukou, tož good-luck! :yes:
To jo.....Obamovi úředníci už si brousí zuby, chrysler loni skončil na posledním místě v USA co se týče emisí, příští rok zapaltí velmi tučný balík.....GM, ford japonci a korejci daleko před nimi....a jen mávají ploutví a smějou se....
navíc jestli GM koupí Teslu tak si zas odečte kýžené čísílka....
Ted je otázka kde vezme fiat ty desítky miliard aby je napumpoval do chrysler na vývoj hybridů a EV vozidel, které tak velkryse utnul a hlavně na vývoj nových modelů, neb většině dochází dech, nebo jsou vyvinuty ještě Mercedesem >😁 >😁 >😁
Good Luck boy.
A GM rulezzz
navíc jestli GM koupí Teslu tak si zas odečte kýžené čísílka....
Ted je otázka kde vezme fiat ty desítky miliard aby je napumpoval do chrysler na vývoj hybridů a EV vozidel, které tak velkryse utnul a hlavně na vývoj nových modelů, neb většině dochází dech, nebo jsou vyvinuty ještě Mercedesem >😁 >😁 >😁
Good Luck boy.
A GM rulezzz
jasně.... nejdřív ses tady rok poškleboval že odboráři neprodají, teď sis zas našel něco jinýho.... :yes:
Oni čekali na dobrou cenu.....já neříkal že neprodaj nikdy, já říkal že to neprodaj pod cenou za nějakých pár slupek
Obrázek Viperu je taky bohužel stylový....Corvette ho v prodejích neporazila o parník, ale doslova o námořní flotilu >😁 >😁
Smejes sa len na vlastnej hluposti...Cena zakladnej Corvette stoji priblizne polovicu ceny zakladneho Vipera.To je ako keby si sa vysmieval Bentley, ze sa ho preda menej ako Mercedesov. :-!
Přesně tak, dnešní zpráva o plnym převzetí Chrysleru Fiatem je skutečně naprosto přelomová a bude mít určující vliv na vývoj celýho koncernu. Je přitom potřeba zdůraznit, že tahle transakce je triumfálním vítězstvím pro Marchionneho, který tak dovršil svou snahu započatou bez nadsázky geniálním tahem z roku 2009, kdy získal prvních 35% akcií Chrysleru od americký vlády de facto zadarmo, respektive pouze za příslib technologický a manažerský pomoci. Situace se přitom zakrátko po vstupu Fiatu do Chrysleru úplně obrátila a dnes je to právě Chrysler, který drží Fiat nad vodou.
Cenu, kterou Fiat zaplatí za zbývajících 41,5% akcií Chrysleru, navíc nelze hodnotit jinak než jako velmi příznivou. Vždyť UAW původně požadovalo 5,6 mld. dolarů a pokud by odborům úspěšně vyšel plánovaný prodej jejich podílu na burze, musel by nejspíš Fiat sáhnout do kapsy ještě podstatně hlouběji. Sám Fiat byl ochoten zaplatit maximálně 4,9 mld. dolarů, což je stále poměrně výrazně více, než za kolik zbytek Chrysleru nakonec koupí. Navíc je třeba si uvědomit, že z dohodnuté ceny 4,35 mld. dolarů zaplatí Fiat pouhých 1,75 mld, zbytek zaplatí sám Chrysler...
Marchionneho "tah Chryslerem" se nepochybně zařadí mezi absolutní businessový majstrštyky, kterej zaručuje tomuhle "účetnímu" čestný místo v nejvyšších patrech manažerskýho pantheonu. Teď jenom doufat, že boom americkýho autoprůmyslu ještě nějakou dobu vydrží a nebude následovat dramatický propad. A že bude Chrysler dělat všechno proto, aby vyráběl atraktivní a žádaný modely, protože samotný vezení se na vlně nestačí a jeho pozici na americkym trhu by klidně mohli převzít Asiati nebo třeba zbylý hráči z americký Big 3. Je třeba si uvědomit, že pozice Chrysleru byla v rámci velký americký trojky vždycky nejkřehčí a nejrizikovější, což více než dobře ukázal už absolutní úpadek na přelomu 70. a 80. let, ze kterého Chrysler vytáhla manažerská legenda Lee Iacocca.
Co mě ale jako Evropana těší především, je možnost pokračovat ve slibnym rozjezdu Maserati a hlavně skutečná příležitost pro opravdový a plnohodnotný znovuzrození Alfy. Uvědomuju si, že to jsou stále do značné míry "přání otcem myšlenky", vychozí podmínky ale každopádně nebyly nikdy lepší, protože Fiatu zkrátka chyběly prachy, zatímco teď může sáhnout po nadutym měšci Chrysleru, ve kterym se válí již zmiňovaných 12 miliard dolarů...
Cenu, kterou Fiat zaplatí za zbývajících 41,5% akcií Chrysleru, navíc nelze hodnotit jinak než jako velmi příznivou. Vždyť UAW původně požadovalo 5,6 mld. dolarů a pokud by odborům úspěšně vyšel plánovaný prodej jejich podílu na burze, musel by nejspíš Fiat sáhnout do kapsy ještě podstatně hlouběji. Sám Fiat byl ochoten zaplatit maximálně 4,9 mld. dolarů, což je stále poměrně výrazně více, než za kolik zbytek Chrysleru nakonec koupí. Navíc je třeba si uvědomit, že z dohodnuté ceny 4,35 mld. dolarů zaplatí Fiat pouhých 1,75 mld, zbytek zaplatí sám Chrysler...
Marchionneho "tah Chryslerem" se nepochybně zařadí mezi absolutní businessový majstrštyky, kterej zaručuje tomuhle "účetnímu" čestný místo v nejvyšších patrech manažerskýho pantheonu. Teď jenom doufat, že boom americkýho autoprůmyslu ještě nějakou dobu vydrží a nebude následovat dramatický propad. A že bude Chrysler dělat všechno proto, aby vyráběl atraktivní a žádaný modely, protože samotný vezení se na vlně nestačí a jeho pozici na americkym trhu by klidně mohli převzít Asiati nebo třeba zbylý hráči z americký Big 3. Je třeba si uvědomit, že pozice Chrysleru byla v rámci velký americký trojky vždycky nejkřehčí a nejrizikovější, což více než dobře ukázal už absolutní úpadek na přelomu 70. a 80. let, ze kterého Chrysler vytáhla manažerská legenda Lee Iacocca.
Co mě ale jako Evropana těší především, je možnost pokračovat ve slibnym rozjezdu Maserati a hlavně skutečná příležitost pro opravdový a plnohodnotný znovuzrození Alfy. Uvědomuju si, že to jsou stále do značné míry "přání otcem myšlenky", vychozí podmínky ale každopádně nebyly nikdy lepší, protože Fiatu zkrátka chyběly prachy, zatímco teď může sáhnout po nadutym měšci Chrysleru, ve kterym se válí již zmiňovaných 12 miliard dolarů...
.... snad to bude šlapat, nezbývá než prostě počkat....
Ale když vidím například úspěch novýho Cherokee ( [odkaz] ) tak jestli to udrží, tak to jasně ukazuje, že tenhle italsko-americký podnik prostě auta dělat umí a je o ně zájem.... (ostatně, je to vidět i na Mase a jiných autech....).
A samozřejmě, Alfě by to mohlo hodně pomoci.... Co se tak píše tak vývoj nového Avengeru je snad vedený tak, aby se to vyrábělo i jako Alfa pro Evropu (samozřejmě žádné přelepování znaků, ale prostě paralelní model....). A pokud se tady fakt objeví nějaká zadohrabná Alfa s Pentastarem, tak si myslím že to fandu může jenom potěšit.... :yes: (je potřeba užít si posledních dvacet let, dokud můžeme sami řidit, taknovat atd. - pak už je mi to snad i jedno.... jestli za mě bude řídit Alfa nebo Toyota a jestli to bude všechno na elektriku, nevidím v tom rozdíl....)
Ale když vidím například úspěch novýho Cherokee ( [odkaz] ) tak jestli to udrží, tak to jasně ukazuje, že tenhle italsko-americký podnik prostě auta dělat umí a je o ně zájem.... (ostatně, je to vidět i na Mase a jiných autech....).
A samozřejmě, Alfě by to mohlo hodně pomoci.... Co se tak píše tak vývoj nového Avengeru je snad vedený tak, aby se to vyrábělo i jako Alfa pro Evropu (samozřejmě žádné přelepování znaků, ale prostě paralelní model....). A pokud se tady fakt objeví nějaká zadohrabná Alfa s Pentastarem, tak si myslím že to fandu může jenom potěšit.... :yes: (je potřeba užít si posledních dvacet let, dokud můžeme sami řidit, taknovat atd. - pak už je mi to snad i jedno.... jestli za mě bude řídit Alfa nebo Toyota a jestli to bude všechno na elektriku, nevidím v tom rozdíl....)
Jo, Cherokee zatím šlape, média ho opěvují, tak snad mu to vydrží. Však mu to docela sekne, ne? [odkaz]
Z hlediska nejbližší budoucnosti bude klíčovej nadcházející NAIAS v Detroitu, kterej tu bude už za cca 2 týdny a na němž se představí novej Chrysler 200. Ona to není úplně fungl nová generace, Chrysler udělal se starou 200kou něco podobnýho jako VW s předposlední generací Passatu, ale plechy budou nový a podle spyphotos by se mohly líbit - viz [odkaz] . Na tom by se dala "postavit" snad i nějaká ta Lancia... Pro Chrysler je dost důležitý s novou 200kou uspět, dřív v tomhle segmentu (midsize) dělal se Sebringem opravdu velký prodeje a dnes spíš paběrkuje, zatímco kralují konkurenční vozy jako Toyota Camry, Honda Accord nebo Ford Fusion.
Btw abychom nebyli ohledně převzetí Chrysleru Fiatem tak nezřízeně optimističtí, už vychází i některý poměrně skeptický reakce - [odkaz] .
Z hlediska nejbližší budoucnosti bude klíčovej nadcházející NAIAS v Detroitu, kterej tu bude už za cca 2 týdny a na němž se představí novej Chrysler 200. Ona to není úplně fungl nová generace, Chrysler udělal se starou 200kou něco podobnýho jako VW s předposlední generací Passatu, ale plechy budou nový a podle spyphotos by se mohly líbit - viz [odkaz] . Na tom by se dala "postavit" snad i nějaká ta Lancia... Pro Chrysler je dost důležitý s novou 200kou uspět, dřív v tomhle segmentu (midsize) dělal se Sebringem opravdu velký prodeje a dnes spíš paběrkuje, zatímco kralují konkurenční vozy jako Toyota Camry, Honda Accord nebo Ford Fusion.
Btw abychom nebyli ohledně převzetí Chrysleru Fiatem tak nezřízeně optimističtí, už vychází i některý poměrně skeptický reakce - [odkaz] .
tak samozřejmě touhle akvizicí nic nekončí, Fiat dál musí bojovat.... Nejen o Čínu, kde už trh ovládli jiní, ale i o Brazílii, kde je naopak v pozici vedoucí značky a tu si musí bránit.... takže je to prostě na skleničku šampusu a dál makat, rozhodně si teď nemůžou říci, že je hotovo....
A je jasné, že jakýkoliv velký výkyv severoamerického nebo brazilského trhu, ze kterých Fiat momentálně žije, by představoval velký problém a Fiat nemá šanci tohle ovlivnit....
Nicméně když se podíváš na situaci Fiatu teď a na situaci v době, kdy SM přicházel, tak se jedná o opravdový manažerský zázrak.... :yes:
A je jasné, že jakýkoliv velký výkyv severoamerického nebo brazilského trhu, ze kterých Fiat momentálně žije, by představoval velký problém a Fiat nemá šanci tohle ovlivnit....
Nicméně když se podíváš na situaci Fiatu teď a na situaci v době, kdy SM přicházel, tak se jedná o opravdový manažerský zázrak.... :yes:
A kdyby ten Chrysler ty prachy Fiatu na koupi sebe sama pujcil, byl by to podobny majstrstyk jako privatizace nekterych podniku u nas >😁
Ba ne, Fiat těch 1,75 mld. zatáhne údajně ze svýho, a to aniž by musel navyšovat základní kapitál. Marchionne to každopádně udělal nesmírně mazaně - výsledná suma, která postupně fakticky putovala z Turína do Detroitu výměnou za 100% akcií Chrysleru, je opravdu směšně nízká. Trochu to připomíná jinej husarskej kousek Fiatu z roku 2005, kdy Italové získali 2 mld. dolarů od GM jenom za to, že je GM nekoupil, k čemuž ho zavazovala 5 let stará, pro Američany extrémně nevýhodná smlouva. Neměli ji podepisovat, že. 😄 Zajímavej článek o téhle akci najdeš třeba tady - [odkaz] . Mimochodem ty 2 miliardy umožnily Fiatu tehdy přežít jednu z jeho předchozích krizí. >😒]
12 miliard USD je padny duvod k rustu akcii Fiatu, podle meho nazoru dobra sance k zhodnoceni financi.... Kde se daji koupit akcie Fiatu?
Ja si myslím že sa môže stať že týmto krokom padnú obidvaja.Čo sa týka áut,nemyslím si že sa niečo zlepší k lepšiemu,navyše kto to chce?Podľa mňa je to takto dobré,že Fiat reprezentuje iba model 500.Podľa mňa si sami ušili kabát na mieru,taký aký im sedí a ďalej nech sa nepúštajú,max tak lacný typ auta alá dacia.
Tak bude 500,500-5 dveří-místo Punta,500C,500L,Living,Treeking,500X.
hoši aspoň si zajděte někam na prodejnu, až budete mít cestu kolem, ať tady přestanete takhle plácat...
😒
Z toho co píšete je bohužel moc patrný, že jste 500L neviděli jinak, než tady na fotce.
Abyste se v tom rojeli a pak nejlépe to zvedli na heveru a podívali se zespoda na řešení náprav po vás už fakt nechci... to by bylo moc.
Ale někde se začít musí.
😉
😒
Z toho co píšete je bohužel moc patrný, že jste 500L neviděli jinak, než tady na fotce.
Abyste se v tom rojeli a pak nejlépe to zvedli na heveru a podívali se zespoda na řešení náprav po vás už fakt nechci... to by bylo moc.
Ale někde se začít musí.
😉
Chlape ty nevies o com tocis. Mam model 2012 Dodge Journey, pod kapotou 3.6 V6 Pentastar, podvozok Jeep a interier taliansky FIAT.
Tymto automobilkam sa podarilo spojit to najlepsie z oboch a v celkom pravy cas. Len si porovnaj interier v Dodge Journey z roku 2011 a potom Dodge Journey 2012+, popripade Fiat Freemont, co je to iste. Je to neskutocny rozdiel.
Pozri ako im ide novy Grand Cherokee, zacinaju do nich montovat aj VM Motori diesely v USA a tie su pokial viem velmi dobre a su prijimane velmi dobre aj tuto v US.
Podobne to moze fungovat aj opacnym smerom ako hore niekto pisal, nejaka Alfa Romeo s Pentastarom vobec neurazi.
Co sa tyka malych aut, tak si pozri Fiat 500 elektricky ktory sa predava v USA za bezkonkurencnu cenu okolo 30.000$ s tym, ze asi 12.000$ su dotacie v Kalifornii na elektricke auto.
Tymto automobilkam sa podarilo spojit to najlepsie z oboch a v celkom pravy cas. Len si porovnaj interier v Dodge Journey z roku 2011 a potom Dodge Journey 2012+, popripade Fiat Freemont, co je to iste. Je to neskutocny rozdiel.
Pozri ako im ide novy Grand Cherokee, zacinaju do nich montovat aj VM Motori diesely v USA a tie su pokial viem velmi dobre a su prijimane velmi dobre aj tuto v US.
Podobne to moze fungovat aj opacnym smerom ako hore niekto pisal, nejaka Alfa Romeo s Pentastarom vobec neurazi.
Co sa tyka malych aut, tak si pozri Fiat 500 elektricky ktory sa predava v USA za bezkonkurencnu cenu okolo 30.000$ s tym, ze asi 12.000$ su dotacie v Kalifornii na elektricke auto.
Podvozek Jeep prej, víš vůbec v čem sedíš? HEHEHE >😁
No praveze viem, stavim sa, ze narazas na losi test Jeepu Grand Cherokee. Ale jazdil si nieco ine? Ja som mal 5 rokov Dodge Caliber co mal podvozok zhodny s Jeep Compass a ten podvozok mi minimalne raz zachranil krk. Uz som to tu parkrat pisal, do cesty mi vycuval chlapik z parkoviska asi 10m predomnou a robil som v 60km/h zivy losi test, plna vpravo, prejazd vyjazdom na cestu od nejakej firmy a kontra plna vlavo naspat na cestu. Cely manever asi za 0,7 - 1s. Mam nadpriemerne reflexy a toto bolo na hrane mojich fyzickych moznosti a to auto to zvladlo. Keby som v tom momente sedel v nejakej Fabii a pod. tak by som to nezvladol.
Ak som z Dodge Caliber presadol do hocicoho ineho mal som pocit, ze je nieco zle s podvozkom a riadenim.
Momentalne mam Dodge Journey a podvozok je na nom rovnako dobry. Ten pocit istoty a toho, ze mam riadenie v rukach a kolesa pevne na ceste som v inom aute nemal.
Pred kupou Dodge som mal pochybnosti ako sa bude spravat v zimnych podmienkach, ale za 5 rokovo pouzivania som bol ohromeny ako isto sa to auto spravalo na lade, alebo snehu. Pamatam si ako som predbiehal na dialnici pri Poprade ked v pravom pruhu boli len 2 zladovatele vyjazdene kolaje a lavy bol 15cm sneh a ja som v tom snehu dokazal bezpecne ist do 100km/h.
Neskor na sluzobnej ceste v Kanade som videl, ze Dodge je tam najoblubenejsia znacka, nieco ako skodovka v Cechach a na Slovensku. A ver tomu, ze v Kanade by sa auto ktore nedrzi na snehu a lade neuchytilo.
Chrysler som nesoferoval, ale Jeep a Dodge maju podvozky vyborne.
Ak som z Dodge Caliber presadol do hocicoho ineho mal som pocit, ze je nieco zle s podvozkom a riadenim.
Momentalne mam Dodge Journey a podvozok je na nom rovnako dobry. Ten pocit istoty a toho, ze mam riadenie v rukach a kolesa pevne na ceste som v inom aute nemal.
Pred kupou Dodge som mal pochybnosti ako sa bude spravat v zimnych podmienkach, ale za 5 rokovo pouzivania som bol ohromeny ako isto sa to auto spravalo na lade, alebo snehu. Pamatam si ako som predbiehal na dialnici pri Poprade ked v pravom pruhu boli len 2 zladovatele vyjazdene kolaje a lavy bol 15cm sneh a ja som v tom snehu dokazal bezpecne ist do 100km/h.
Neskor na sluzobnej ceste v Kanade som videl, ze Dodge je tam najoblubenejsia znacka, nieco ako skodovka v Cechach a na Slovensku. A ver tomu, ze v Kanade by sa auto ktore nedrzi na snehu a lade neuchytilo.
Chrysler som nesoferoval, ale Jeep a Dodge maju podvozky vyborne.
No vidis ako mi to padlo do rany, dnesny clanok na auto.cz😒/a>
[odkaz]
zvladol losi test v 71km/h bez zavahania. Pozri si to video s akou istotou to ten trojtonovy Jeep presiel.
[odkaz]
zvladol losi test v 71km/h bez zavahania. Pozri si to video s akou istotou to ten trojtonovy Jeep presiel.
GrandCherokee už se v USA prodával s CRD motorem Mercedes a žádný zázrak v prodejích to nebyl.
Takže bud v klidu - s vykopávkou od VM motori, což je firma s šílenou pověstí z 90. let tam žádný zázrak neudělaj...
Takže bud v klidu - s vykopávkou od VM motori, což je firma s šílenou pověstí z 90. let tam žádný zázrak neudělaj...
Hyundai-Kia je tiez firma s šílenou pověstí z 90. let a aky tam udelali zazrak...
To bych zrovna nesrovnával.... Hyundai-KIA tam má co anbídnout a vráží miliardy do vývoje nových aut, narozdíl od Fiatu, že >😁
Navíc diesly v usa nefrčí >😁 >😁
Navíc diesly v usa nefrčí >😁 >😁
Diesely v USA nefrcia kvoli tomu, ze ich tam predava prakticky len VW a ten je predrazeny a ponuka za rovnake peniaze ovela menej ako ine automobilky. Minule som siel do Sequoia National do kopca za jednou Jettou a to bola hroza, dym, smrad. VW vyraba krabice ktore sa v US nedaju porovnavat s ostatnymi autami.
Ostatne diesely v kadejakych truckoch su tak na urovni 90tych rokov, smradia dymia, hrkaju.
Okrem toho nafta je tu prirodzene drahsia ako benzin, kedze jej vyroba z ropy je drahsia a cena nie je zdeformovana danami.
Ak si chces kupit v US normalny moderny diesel nieco ako maju Peugeot, KIA, 1.6 objem, v US nemas sancu. Presne taketo diesely ide montovat Jeep do svojich aut, preto im davam sancu.
Ja mam Dodge Journey 3.6 V6 Pentastar, na dlhe trate viem spravit spotrebu 8-9l/100km. Ked som nalozeny tak mam okolo 2,5 tony, 209kW, z nula na sto za 8,3s. Ziadne turbo, ziadne dochladzovanie motora, ziadne vypalovanie DPF, ziaden dvojhomotvy zotrvacnik, ziadne vstreky citlive na palivo. Namiesto toho zvuk motora pri ktorom tecu sliny, hodvabne pradenie... Povedz mi preco by som mal kupovat diesel, ked benzin stoji 73 eurocentov liter?
Ostatne diesely v kadejakych truckoch su tak na urovni 90tych rokov, smradia dymia, hrkaju.
Okrem toho nafta je tu prirodzene drahsia ako benzin, kedze jej vyroba z ropy je drahsia a cena nie je zdeformovana danami.
Ak si chces kupit v US normalny moderny diesel nieco ako maju Peugeot, KIA, 1.6 objem, v US nemas sancu. Presne taketo diesely ide montovat Jeep do svojich aut, preto im davam sancu.
Ja mam Dodge Journey 3.6 V6 Pentastar, na dlhe trate viem spravit spotrebu 8-9l/100km. Ked som nalozeny tak mam okolo 2,5 tony, 209kW, z nula na sto za 8,3s. Ziadne turbo, ziadne dochladzovanie motora, ziadne vypalovanie DPF, ziaden dvojhomotvy zotrvacnik, ziadne vstreky citlive na palivo. Namiesto toho zvuk motora pri ktorom tecu sliny, hodvabne pradenie... Povedz mi preco by som mal kupovat diesel, ked benzin stoji 73 eurocentov liter?
Snad to povede k tomu, že se v Evropě (ale i v US) dočkáme řady zajímavých aut. Nová Maserati, anebo třeba Cherokee jsou docela pěkným příslibem.
spíš spatlaných kočkopsů typu Cherokee....
Maserati snad zůstaně uchráněno.
Maserati snad zůstaně uchráněno.
jo jo,neprodejnej kočkopes....😒br />
[odkaz]
😜
[odkaz]
😜
Povíme si za rok jak to bude vypadat. Až opadne zájem pár podivínů a lidí co chtěj mít něco co se liší.....pojede to raketovým tempem dolů. Tohle si žádný lesník, rybář a farmář nekoupí >😁
No ten lesnik, rybar a farmar si nekupi ani takeho Wranglera ze? 😄
Panove, nechci vam do toho kecat, ale lesnik, rybar a farmar si nekoupi ani jedno, ale nejakej truck ve velikosti podle potreby. Cherokee je silnicni SUV pro rodiny. O uspechu bude rozhodovat cena, pokud nedojde k odhaleni nejake "fatalni" (fatalni pro media) konstrukcni vady. O povesti znacky nepanuji zadne iluze, spise se vzpomina na starsi Cerokeze, kteri sice dost zrali, ale byli celkem spolehlivi. Nicmene ani zbytek domaci konkurence na tom neni o mnoho lepe, pokud ma vubec co podobneho nabidnout. Wrangler je podle meho vuz kategorie OHV, konkurenci v dobrem ani ve zlem prakticky nema.
No ved len potvrdzujes, ze Jeep to ma celkom pekne rozlozene a kazdy v segmente cestnych SUV az plne terennych vozidiel si vyberie. Aj ten farmar si zoberie skor asi taky Dodge RAM, aj ked asi nie v Cechach a na Slovensku 😄
Jedna vec je mit modely v nabidce, druha vec je prodavat a treti je mit jasny vyhled do budoucna kudy jit a byt na to technologicky pripraven. Chrysler ma ted dobre obdobi, nic proti nemu nemam, prestoze bych si ho nikdy nekoupil, ale tak nejak si nemyslim, ze ten potencial rustu je tam dlouhodoby. Na druhou stranu, oni jsou na problemy uz za ta leta zvykli... Nikdo mne ale nepresvedci, ze ta svatba s Fiatem byla dobre rozhodnuti, ale chapu, ze zajemcu zase tolik nebylo a spatna zkusenost Daimleru odradila kazdeho, kdo sam nebyl v problemech. Nekdo muze oponovat, ze se Fiatu ted relativne dari, ale opet mam obavy, ze jde o kratkodobou zalezitost a ze vyklizeni klicovych segmentu trhu bude stredne- a dlouhodobe problem, uz jen kvuli vyvoji novych technologii, kde vzdy v ramci kterekoliv automobilky funguje vertikalni transfer a rozlozeni nakladu...
tak Fiat prý se zmocnil... to jako se zbraní v ruce?
:-!
:-!
.... úplně vidím toho Markyjóneho v černym svetru s rukama od krve, jak rve Chrysler z rukou nebohého amerického lidu..... 😢
Podobným způsobem jsem se dnes cestou do práce zmocnil dvou koblih a kafe v kelímku.... >😒]
Podobným způsobem jsem se dnes cestou do práce zmocnil dvou koblih a kafe v kelímku.... >😒]
Chrysler posts best November sales since 2007
8:05 a.m. Dec. 3, 2013 - Saumya Vaishampayan
Chrysler Nov. U.S. sales up 16% to 142,275 units
8:03 a.m. Dec. 3, 2013 - Saumya Vaishampayan
Chrysler reports 11% jump in Oct. U.S. auto sales
7:18 a.m. Nov. 1, 2013 - Ben Eisen
8:05 a.m. Dec. 3, 2013 - Saumya Vaishampayan
Chrysler Nov. U.S. sales up 16% to 142,275 units
8:03 a.m. Dec. 3, 2013 - Saumya Vaishampayan
Chrysler reports 11% jump in Oct. U.S. auto sales
7:18 a.m. Nov. 1, 2013 - Ben Eisen
Myslím, že pro Barrichella je dnešek nejčernějším dnem v historii.... :-! 😉
Nejen pro Barrichella, ale také pro GTIho, protože možnost (byť spíš teoretická) o koupi Alfy Volkswagenem se dneškem vzdaluje pouze do oblasti Piechových snů 😄 😄
P.S. Po této zprávě začínám věřit, že bychom mohli vidět novou Giulii možná ještě do konce letošního roku! 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
P.S. Po této zprávě začínám věřit, že bychom mohli vidět novou Giulii možná ještě do konce letošního roku! 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
Mě je to fuk....já potápějící lod už zavčas opustil. A přšel ke konkurenci. GM uměl a stále umí taky dobrá auta >😁
.... ano opustil.... jako krysa.... a s ní máš společné chování a (což je ještě horší) asi i inteligenci..... 😢
Ty si nikam nepresiel, lebo ty si ani nikde nebol, nakolko si kupec jazdenych vozidiel a nikdy si ziadne nove auto z koncernu Chrysler nekupil...