Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat se zmocňuje celého Chrysleru

redakce AUTO.CZ
Diskuze (58)
Italská automobilka Fiat dnes oznámila, že podepsala dohodu, na základě které získá plnou kontrolu nad svým americkým partnerem Chrysler, jehož už vlastní z téměř 60 procent. Fiat za zbylý podíl zaplatí 3,65 miliardy dolarů (72,58 miliardy korun).

Fiat zaplatí zaměstnaneckému fondu Veba amerického syndikátu UAW 1,75 miliardy dolarů z vlastní hotovosti. Zbytek peněz bude podle AFP uhrazen formou mimořádných dividend. Chrysler se navíc podle agentury AP zavázal, že po uzavření dohody fondu vyplatí dalších 700 milionů dolarů.

„Čekám na tento okamžik od prvního dne, kdy jsme byli v roce 2009 vybráni, abychom přispěli k obnově Chrysleru,“ uvedl podle AFP v prohlášení předseda Fiatu John Elkann.

Šéf Chrysleru Sergio Marchionne řekl, že dohoda vstoupí „do učebnic historie“ a umožní vytvořit „pevného globálního automobilového výrobce s bohatou zkušeností, postoji a kompetencemi, které jsou na světě unikátní.“

Chrysler musel v roce 2009 požádat o bankrotovou ochranu a firmu zachraňovala vláda. Později získal pětinový podíl a kontrolu nad vedením podniku Fiat, který svůj podíl navýšil na 58,5 procenta. Zbylých 41,5 procenta má zaměstnanecký fond Veba. Podle dohody z roku 2009 má Fiat opci na koupi akcií fondu, ale dosud se obě strany nemohly dohodnout na ceně.

Urovnání mezi Fiatem a fondem Veba kromě jiného znamená, že budou pod jednou střechou značky jako Ferrari, Jeep, Maserati nebo Dodge.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (58)
3. 1. 2014 20:34
Re: Začiatok Konca?
No vidis ako mi to padlo do rany, dnesny clanok na auto.cz:
[odkaz]
zvladol losi test v 71km/h bez zavahania. Pozri si to video s akou istotou to ten trojtonovy Jeep presiel.
3. 1. 2014 19:35
Re: Začiatok Konca?
Diesely v USA nefrcia kvoli tomu, ze ich tam predava prakticky len VW a ten je predrazeny a ponuka za rovnake peniaze ovela menej ako ine automobilky. Minule som siel do Sequoia National do kopca za jednou Jettou a to bola hroza, dym, smrad. VW vyraba krabice ktore sa v US nedaju porovnavat s ostatnymi autami.
Ostatne diesely v kadejakych truckoch su tak na urovni 90tych rokov, smradia dymia, hrkaju.
Okrem toho nafta je tu prirodzene drahsia ako benzin, kedze jej vyroba z ropy je drahsia a cena nie je zdeformovana danami.
Ak si chces kupit v US normalny moderny diesel nieco ako maju Peugeot, KIA, 1.6 objem, v US nemas sancu. Presne taketo diesely ide montovat Jeep do svojich aut, preto im davam sancu.
Ja mam Dodge Journey 3.6 V6 Pentastar, na dlhe trate viem spravit spotrebu 8-9l/100km. Ked som nalozeny tak mam okolo 2,5 tony, 209kW, z nula na sto za 8,3s. Ziadne turbo, ziadne dochladzovanie motora, ziadne vypalovanie DPF, ziaden dvojhomotvy zotrvacnik, ziadne vstreky citlive na palivo. Namiesto toho zvuk motora pri ktorom tecu sliny, hodvabne pradenie... Povedz mi preco by som mal kupovat diesel, ked benzin stoji 73 eurocentov liter?
3. 1. 2014 19:20
Re: Začiatok Konca?
No praveze viem, stavim sa, ze narazas na losi test Jeepu Grand Cherokee. Ale jazdil si nieco ine? Ja som mal 5 rokov Dodge Caliber co mal podvozok zhodny s Jeep Compass a ten podvozok mi minimalne raz zachranil krk. Uz som to tu parkrat pisal, do cesty mi vycuval chlapik z parkoviska asi 10m predomnou a robil som v 60km/h zivy losi test, plna vpravo, prejazd vyjazdom na cestu od nejakej firmy a kontra plna vlavo naspat na cestu. Cely manever asi za 0,7 - 1s. Mam nadpriemerne reflexy a toto bolo na hrane mojich fyzickych moznosti a to auto to zvladlo. Keby som v tom momente sedel v nejakej Fabii a pod. tak by som to nezvladol.
Ak som z Dodge Caliber presadol do hocicoho ineho mal som pocit, ze je nieco zle s podvozkom a riadenim.
Momentalne mam Dodge Journey a podvozok je na nom rovnako dobry. Ten pocit istoty a toho, ze mam riadenie v rukach a kolesa pevne na ceste som v inom aute nemal.
Pred kupou Dodge som mal pochybnosti ako sa bude spravat v zimnych podmienkach, ale za 5 rokovo pouzivania som bol ohromeny ako isto sa to auto spravalo na lade, alebo snehu. Pamatam si ako som predbiehal na dialnici pri Poprade ked v pravom pruhu boli len 2 zladovatele vyjazdene kolaje a lavy bol 15cm sneh a ja som v tom snehu dokazal bezpecne ist do 100km/h.
Neskor na sluzobnej ceste v Kanade som videl, ze Dodge je tam najoblubenejsia znacka, nieco ako skodovka v Cechach a na Slovensku. A ver tomu, ze v Kanade by sa auto ktore nedrzi na snehu a lade neuchytilo.
Chrysler som nesoferoval, ale Jeep a Dodge maju podvozky vyborne.
Avatar - Barrichello
3. 1. 2014 09:44
Re: Začiatok Konca?
To bych zrovna nesrovnával.... Hyundai-KIA tam má co anbídnout a vráží miliardy do vývoje nových aut, narozdíl od Fiatu, že >:D

Navíc diesly v usa nefrčí >:D >:D
Avatar - Barrichello
3. 1. 2014 09:43
Re: Černý den
Noo zato náhradních dílů pro sebe a pro další lidi z klubu atd. jakožto i další věci z kolekcí Mopar at sme nakoupili za poměrně zajímavé sumy, stejně jako literaturu a další..

Takže asi tak. Kšeft Chrysler měl od nás velmi slušný.