Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 12:36
Zázraky se ani v roce 2014 nedějí a tak senzační informace, že 130kw dvoulitr bude jezdit za něco málo přes 4 litry je nutno brát s obrovskou rezervou. Není nad normované měření.... Honba za "zelenými" čísly bude bohužel jenom zesilovat a dále rozevírat nůžky mezi teorií a realitou 8-s :-!
Avatar - Emel
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 13:42
To se uvidí... tohle je prostě norma a pokud bude dostatečný tlak na její úpravu, může se klidně změnit.

Jinak... ono se za ty normované spotřeby jezdit dá... s lehkou nohou, zahřátým motorem, v rovinatém terénu :-) .
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 13:58
Souhlasím, bude-li tlak na úpravu normy měření, ke změně dojít může. Snad i správným směrem ;-)
Dlouhodobě se za uváděné spotřeby jezdit nedá, mělo by se jednat o průměrné spotřeby a nikoliv nejnižší ožné neměřené. Ale chápu jak je myšlena norma i tvůj příspěvek a souhlasím ;-)
Avatar - Emel
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 14:07
Každý používá auto jinak. Nemluvím jen o plynulosti a rychlosti jízdy, ale obrovský rozdíl je třeba i v délce trasy - taky na dovolené vždy dosáhnu o hodně nižší spotřebu než je můj průměr, a to přesto, že jedu s naloženým autem.
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 14:17
Nový cyklus už je. Během několika let se podle něj začne měřit (pro nová auta myslím od 9/2017). Ale revoluci nečekám. V první řadě odstraňuje některé hlouposti předchozí metody. Například manuální převodovky jsou omezené na prvních pět stupňů, nová umožní využití všech.
Avatar - WinDiesel
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 15:37
Pokud bude nový cyklus podobný americkému, bude to stejně velký pokrok. Tento cyklus vznikal ve spolupráci globálních hráčů, mohl by být i přenositelný pro kontinenty a kompromisně nastavený.
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 16:54
Přijde mi, že je to něco mezi. Americký městský cyklus mi přijde agresivnější - že je v něm více zrychlování a zpomalování. Trochu mě rozesmálo, že v městském cyklu mají nejvyšší rychlost 91 km/h a v dálničním 97 km/h. :-) V roce 2007 myslím zavedli aggressive driving test, který měl vzít v potaz ostřejší akcelerace a jízdu vyšší rychlostí (až 130 km/h).

Evropský se vyznačoval ustálenými rychlostmi - zrychlit, držet, zrychlit/ zpomalit. V americkém se neustále mění rychlost. Harmonizovaný má neustále se měnící rychlost, ale méně změn než americký. A dosahuje se v něm trochu jiných rychlostí (na dálnici je průměr pomalu o 20 km/h vyšší než v americkém).

Pokud by výsledkem nového cyklu byly hodnoty řekněme o litr na sto vyšší, tak to bude slušná rána (z hlediska pokut).
Avatar - WinDiesel
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 18:50
A to EU respektive EK přece jde především ........... aby byly pokuty ......... ale ošálit se dá každý cyklus. A o řidiče půjde zase a opět až naposledy.
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 15:39
A co je na tom divného? Já mám dvoulitr, se mnou auto váží 1900 kg, výkon je 147 kW a pokud jedu skutečně na spotřebu, tak se vždy vejdu do pěti litrů. Níže třeba střed Plzně až střed Prahy po dálnici D5. Na dálnici cca 120 a otáčky na osmičku těsně pod dva tisíce.

[odkaz]

Nenechte se zmást časem vájezdu a časem příjezdu. Stavil jsem se na obýdek v Plzni v KFC :)

Trutnov - Praha, spotřeba 4,5 litru. Připomínám že po updatu firmware v servisu mi PP neproměřuje ani o decilitr.
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 16:02
Co je divného na kombinované spotřebě 4,2l? Fakt nevíš?
Já netvrdím, že jsi někdy s takovou spotřebou nejel, ale zřejmě to nebude tvůj průměr.... A na eco rally jezdí i za míň ;-)
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 16:33
No pětka v kombiku ma tuším v papírech 5,3l a ja jsem schopen s touto spotřebou v kombinovaném cyklu jezdit. Nikdo se přece nezmiňuje o dlouhodobém stavu v Danem článku. Píse se tam, ze to auto je schopno dosáhnout spotřeby 4,2l v kombinaci a Ty se ve svém prvním příspěvku tomu divis. Takže pokud řidič bude chtít teto spotřeby dosáhnout, tak toho pravděpodobně dosáhne. Nic o dlouhodobosti se v článku nepsalo. Ja mam dlouhodobě spotřebu cca 6,5l ale to není vůbec tématem. Tématem je, ze rozporujes, ze se teto spotřeby neda v kombinaci dosáhnout
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 16:43
Dobře, stačilo napsat, že nevíš, jak uvádějí spotřeby výrobci a bylo by vymalováno ;-)
Ne, této spotřeby se opravdu v kombinovaném cyklu v běžných podmínkách provozu dosáhnout nedá. Btw. německý průměr BMW 520d od rv 2010 je 6,7l - toto číslo lze považovat za relevantní kombinovanou spotřebu daného modelu. Jako bys nevěděl,že ty normované spotřeby jsou dosahované prakticky pouze v laboratorních podmínkách.
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 17:20
To jsou jen řeči. Té spotřeby lze v běžném provozu dosáhnout, ne, že ne. Jestli norma popisuje styl řízení většiny populace, je jiná otázka. A je mi to celkem jedno, protože každý stejně řídíme jinak. Je to prostě nějaká hodnota pro úředníka, aby mohl zkásnout automobilku a nalepit na auto třídu účinnosti.
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 17:24
V pořádku, každý může mít svůj názor ;-)
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 17:35
Ano, ale to nic nemění na tom, že je tvůj argument děravější než ementál. ;-) Prostě to jde. Možná se ti taková jízda nebude líbit. Možná tě budou chtít ostatní zabít. Ale jde to. Povětšinou i hluboko pod.
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 17:41
Asi jsi zjevně další, jenž si plete kombinovanou spotřebu vozu s průměrnou spotřebou na určité trase. Mé argumenty jsou nezpochybnitelné, stačí se podívat na portály uvádějící spotřeby uživatelů a tyto porovnat s údaji výrobců... ;-)
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 18:06
Ty tvrdíš, že to nejde. To je problém tvého argumentu. Že to třeba nikdo nedělá, neznamená, že to nejde. Jsi to naopak ty, kdo má problém s chápáním (vlastního) textu. ;-)
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 18:13
Já ti tvou pravdu brát nebudu i když bys byl jediný letadlo na světě. Máš na ni právo ;-)
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 18:22
To opravdu nevidíš rozdíl? Nebo jsi jen líný to přeformulovat? Z toho, co jsi napsal, mohu jen odhadovat, o co ti vlastně jde. Očividně jsi nechtěl říct, co jsi napsal.
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 18:28
Hele nezlob se, ale jestli nutně potřebuješ, musíš se "vybít" v řečnickém kroužku. Ale pokud potřebuješ něco vysvětlit, tak se ptej.
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 19:14
Dobrá. Co jsi tím chtěl říct?
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 19:19
Formuluj přesně? Čím? Co z toho, co jsem psal, jsi nepochopil?
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 01:10
Tvé tvrzení si totiž lze vyložit několika způsoby. Například:

1) Norma podle tebe nereprezentuje průměrného řidiče (daného vozu) a jeho styl řízení/ používání vozu.
2) Automobilky využívají volnosti, kterou norma poskytuje při měření.
3) Norma nepočítá s povětrnostními vlivy atp.
4) Mohli bychom třeba diskutovat o tom, jak absurdní je to myšlenka, že by měla existovat jedna univerzální a pravdivá spotřeba.

Vyber si. Jen jsi prohlásil, že se to nedá. Ať už to znamená cokoli.

PS: Čím? "Ne, této spotřeby se opravdu v kombinovaném cyklu v běžných podmínkách provozu dosáhnout nedá."
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 10:05
Norma neprezentuje běžného řidiče a jeho styl řízení vozu. Souhlasím, že je sto lidí a to stylů řízení. Volnost norma nějak nezná, jde čistě jen o co nejnižší emise a tím pádem i spotřebu. Norma nepočítá s povětrnostními vlivy a je měřena čistě v laboratorních podmínkách. Jedna univerzální a pravdivá spotřeba existovat nebude, ale jak jsem psal jinde, v nedávné minulosti, kdy nebyla ekologie nejdůležitějším faktorem měření, byla mnohem "realističtější".
Ostatní je jen zbytečné slovíčkaření a chytání za jedno slovo.
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 13:06
S první větou souhlasím - také si to myslím. Pak se ale musíme ptát, k čemu vůbec má sloužit. Jeden z problémů je, že jsou to cykly velmi staré a musí je zvládnout každá plečka. U potentnějších vozů zdaleka není využíváno schopností, což běžně řidič udělá.

Cílem skutečně není nejnižší spotřeba. To by třeba manuální převodovky nebyly omezené na pět stupňů. Další z nedostatků. Je to celkem nízkozátěžový cyklus, což se motorům aut obecně moc nelíbí.

Samozřejmě, že volnost zná. To je právě jeden z jejích nedostatků. Nejsem s ní nějak zvlášť obeznámený, ale mělo by jít o to, co přesně v autě musí být, jaké mají být tlaky v pneumatikách a podobné drobnosti. Auto zkrátka může projít testem v podobě, v které ho nekoupíš a ve které s nejvyšší pravděpodobností nebude provozováno. Máš třeba interval teplot, při kterých může měření probíhat. Atd.

Měření probíhá v laboratorních (čti kontrolovaných) podmínkách, aby bylo reprodukovatelné. Snad netřeba vysvětlovat, proč je to důležité. Určuje myslím teplotu, tlak, vlhkost a rychlost větru. Nebere ale v potaz celý rozsah podmínek, ve kterých může být auto provozováno. Jen dává intervaly, do kterých se musí vejít, aby byl test platný. A to jen pro jednu sadu specifických podmínek (a není to "průměrný" den v Evropě, alespoň tedy pokud vím). Žádná bouře, žádný sníh atp. Samozřejmě lze debatovat, jestli by to mělo být zahrnuto, nebo nemělo.

Co se změnilo, je tlak na automobilky na vykazování nízkých spotřeb. Dříve nebyly moc motivované například upravit řídící jednotku tak, aby rozpoznala specifickou zátěž normovaného cyklu a použila optimalizované mapy. Ladit převodovky tak, aby dosáhly co nejvyššího vytížení v cyklu. Třeba se start/ stop se experimentovalo, ale nedošlo k rozšíření. Protože tohle všechno stojí peníze a nebylo to rentabilní. Dnes po tom sahají, protože je to kolikrát levný způsob, jak snížit spotřebu. I když to má omezené využití mimo normovaný cyklus. Představ si, že takhle ušetří třeba padesát tisíc na autě.
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 13:21
V podstatě souhlasím, shrnul jsi to pěkně. V podstatě NEDC je laboratorním stylem měření, je přesně stanovené rozmezí teplot, testuje se v bezvětří, bez zapnutí jakéhokoliv "žrouta" energie (světla, topení, klima apod.), testovaný automobil musí mít minimálně 3 a maximálně 15 tisíc km, musí mít sériové pneu a jeho zatížení 175kg. Prostě velmi specifické podmínky, jenž se s reálným provozem nedají srovnat.
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 15:39
Pointou by totiž mělo být určení účinnosti motoru. Mne osobně zaráží, že nesáhli na spotřební daně. Zdražení paliva mi přijde jako logičtější způsob, jak manipulovat s trhem. A nepotřebuješ hledat nějakou metodu, jak zjistit, kolik komu naúčtovat. Tedy zaráží, je tu očividně problém dopravy zboží.

Jen nemám rád, když se zdůrazňuje, že jsou to laboratorní měření, jako kdyby to byla špatná věc. V laboratoři můžeš klidně simulovat závod do vrchu v tropech. Ostatně extrémní klimatické podmínky a jak je vozy zvládají, zkoumají automobilky v laboratořích (v klimatických tunelech).
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 20:06
Spotřeba uživatelů třeba na spritmonitoru je podle mého dlouhodobá. Obecně tedy natankuji nádrž řekněme v Ostravě, pak nasadím tempomat na 150 a jedu do Prahy. Spotřeba reálně? 7,5 litru... Pak jedu další trasu a zvolním a spotřeba bude 6,2 litru. Pak jezdím po městě, budu mít třeba osm litrů. To je spritmonitor. Je to dlouhodobé užívání. Výrobce říká, že Peugeot 508 s dvoulitrem vystačí v kombinovaném cyklu se 4,2 litry. Výrobce nemůže zodpovídat za těžké nohy řidičů. A... v podstatě musí stačí ona stokilometrová testovací trasa (což samozřejmě v reálu nikdo netestuje v běžném provozu).
Takže ještě jednou. Výrobce neříká: "prodám Ti grifithe auto a ty s ním budeš jezdit za 4,2 litru a ani o deci navíc." On říká, že nejníže se v kombinovaném provozu dostaneš na tyto hodnoty. A je tu ještě jedna věc. Ani já a ani Ty jsme to reálně nezjistili, jestli je to možné nebo není. Já tak argumentuju proto, že jsem schopen se dostat na spotřebu v mém techničáku a není to problém. A když to není problém v 1900 kg těžkém autě, mám zato, že to nebude problém ani u 508. Ty argumentuješ, že to nejde, ale nemáš proto jediný důkaz.
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 20:48
Pokud tuto hodnotu bereš jako nejnižší možnou dosažitelnou, pak je vše v pořádku a nemáme se moc o čem bavit.S tím by se dalo i souhlasit ;-)
Důkaz? Jakej větší důkaz než hodnoty spotřeby uživatelů potřebuješ?
Spotřeba na spritmonitoru je samozřejmě dlouhodobá, tedy ve vzorku uživatelů najdeš více méně bohatou směs stylů řízení a tras jízd.
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 01:26
Napsal jsi, že se to nedá. Tedy ani kdyby lidé chtěli, tak by se jim to nepovedlo. S tím prostě nemohu souhlasit. Pokud ti jde o to (když tedy odkazuješ na spritmonitor), že výsledkem normovaného měření není číslo, které bude odpovídat průměru skutečně dosažených spotřeb majiteli/ provozovateli, tak není. A je prakticky nemožné vytvořit normu, která by něco takového zvládla. Takže doufám, že takhle jsi to nemyslel.
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 09:53
Tušil jsem, že budeme slovíčkařit pro to, aby jsi to pochopil zcela jasně a správně. Normovanou spotřebou pojedeš třeba jednu dvě nádrže, jen k tomu musíš mít nastaveny "ideální" podmínky a musíš s autem v maximální možné míře spolupracovat. Ale jako pomyslnou kombinovanou spotřebu v rámci provozu auta nelze toto číslo běžně dosahovat. Aktuálně je norma nastavena tak, aby bylo dosahován co nejnižších možných emisí a tedy i spotřeby. Není tomu tak dávno, co existovala norma, jenž měla o spotřebě mnohem větší vypovídací hodnotu a dala se srovnat s reálným provozem.
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 12:41
Jaká nedávná norma? NEDC je starý asi 15 let, dálničnímu cyklu táhne na 25 let a městskému na 45 let. V ČR platí samozřejmě kratší dobu.

Co ti brání v tom jet pod normovanou spotřebou po celé vlastnictví vozu? Mne by to nebavilo, ale proč by to nešlo? Sice píšeš, že to bude jasné, ale mně to moc jasné nepřijde. Přečtu si tvůj druhý příspěvek a uvidím.
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014 20:38
Moje auto ma normovanou 6, ja po 9000 km mam dosazeno 6,18 to neni velky rozdil, brzdou rozhodne nejsem. Kolega ze spritmonitoru se stejnym autem mel po 12tkm spotrebu 6,01 takze urcite se da jezdit za "ty cisla".
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 19:20
Grifith - ty ako keby si nevedel, ze 5tky jazdia v Nemecku 200 po dialnici uplne bezne - to samozrejme mava so spotrebou ;)
U mna je norma 4,9 a jazdim DLHODOBO za 5,8. Velke mesto, dialnice 150-160, vynrievanie vsetkeho mozneho, v lete nonstop klima... Norma sa da dosiahnut, pokial nie je automobilka uplny * Mam pocit, ze pri dieseloch sa to da, pri benzinoch uz menej :-)
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 19:25
Pánové samozřejmě, lidé jezdí za normované spotřeby a ti kdo mají jiné hodnoty, a že tedy u 5er (dle sprimonitoru) se jedná o všechny, jsou dobytci, co jezdí po dálnicích 150+, ve velkých městech v zácpách a podobně. Přesně tak to je. ;-)
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 19:44
Na tej kombinovanej spotrebe nie je divné nič, keďže testovací cyklus neobsahuje žiadnu pasáž, v ktorej využívaš potenciál motora >:D . Ak budeš jazdiť vačšinu jázd podobne ako v testovaciom cykle, pôjdeš za papierovú spotrebu. Mimochodom, s každým auto, ktoré som kedy mal ako služobné, alebo súkromné som sa dlhodobo dostal plus minus na papierovú spotrebu (okrem jedného, ale to jazdí len mesto, alebo len dialnica)
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 19:58
Tak naposledy. Já se nebavím o dlouhodobém užívání auta, ale to přece neřeší ani výrobce. Výrobce neříká: "dám ruku do ohně zato, že 508 bude jezdit vždycky za 4,2l".
Oni tvrdí, že nejnižší dosažitelná spotřeba v kombinovaném cyklu bude 4,2l. To je dost podstatný rozdíl. Takže pokud lze v kombinovaném cyklu za splnění určitých podmínek (žádná "cihla" na plynu, předvídání, rekuperace při brždění) dosáhnout 4,2l tak přece nelžou. A to je v rozporu s tím, co tady kolegové diskutující tvrdí. Kolegové diskutující tvrdí, že se s tím za onu spotřebu nedá jezdit. A já si myslím, že se za tuto spotřebu dá jezdit, když já to umím cca za 4,8l v o dost těžším autě.
To je prostě klišé, že auta nedokážou jezdit pod deset. Pánové, je 21. století a je třeba trochu se umět adaptovat na změny.... ;-)
Zázraky se nedějí
| 2. 1. 2014 20:04
reagoval som na nick "grifith". Chcel som tým povedať,že keď nejazdíš mix blbých trás typu len mesto, alebo len diaľnica, tak sa na spotrebu (kombinovanú) deklarovanú výrobcom dá pri používaní hlavy (plynulá jazda) dá dostať ;-)
Avatar - moreczech
Automat
| 2. 1. 2014 12:45
je asi jediná alternativa pro ty masochisty co si kupují auta od PSA, poněvadž ty jejich manuály si nezadají s Š120 >:D
Automat
| 2. 1. 2014 13:45
Šestikvalt vůbec není tak špatnej jak pětikvalt.
Avatar - Ja Prvni 123
Automat
| 2. 1. 2014 14:59
a je to fakt automat..s hydroměničem - nebo další dvouskojka?
:-(
Automat
| 2. 1. 2014 15:17
Je to klasický planetový automat s měničem. 2-spojky PSA nenabízí.
Automat
| 2. 1. 2014 15:36
Nebyla dvouspojka v C-Crosser?
Automat
| 2. 1. 2014 15:46
Dědictví od Mitsu...myslím, že jí měl jen Outlander.
Automat
| 2. 1. 2014 17:24
Měl ji jak C-Crosser, tak 4007. Getrag, stejně jako u Mitsubishi. A montovali ji ke svým dieselům, pokud si dobře pamatuji - ke svým motorům určitě mohli použít jinou, kdyby chtěli.
Automat
| 2. 1. 2014 19:44
hore je teoretik, čo prská na všetko od PSA
Avatar - petrumr
Automat
| 2. 1. 2014 13:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
no jasne ze 4 litre
| 2. 1. 2014 12:46
zase oj.bavaju na spotrebe, asi by im trebalo dat riadne mastnu pokutu aby zacali robit realne testy spotreby, tych 4 litrov dali dole kompcom? >:D
no jasne ze 4 litre
| 2. 1. 2014 13:53
Pokutu? A komu a za co vlastně? Že udávají normovanou spotřebu jako všechny ostatní automobilky...
Problém nastal, když EU začalo pokutovat za flotilovou průměrnou spotřebu. Čili ano, můžeme upravit normu meření spotřeby, ale předpisu EU zůstane stejný...kde pak vezmou automobilky na pokuty?
Zaplatí to zákazník, tedy TY!
no jasne ze 4 litre
| 2. 1. 2014 16:02
Ty by si mal spotrebu povedzme 7 a sampion eko jazdy dochodca Wilfred Wong (ci ako sa vola) by to zajazdil za 2, priemer je 4,5 a sud sa skoncil.
no jasne ze 4 litre
| 2. 1. 2014 19:46
problémom nie je spotreba, ktorú udávajú automobilky, ale testovací cyklus európskeho úradníka :-!
no jasne ze 4 litre
| 3. 1. 2014 11:22
Jízdní cyklus pro určování normované spotřeby má na triku EHK. Ovšem EU úředníka napadlo tento cyklus, tedy průměrnou spotřebu použít jako měřítko k určení flotilové spotřeby a poté k pokutování automobilek, za překročení dané hodnoty produkce CO2 (g/km). Čili samotný cyklus za nic nemůže...je to jen prostředek k získání porovnatelných dat o spotřebě napříč automobily.
totálny blud
| 2. 1. 2014 13:07
kedy už konečne s týmto klamaním prestanú automobilky
každý súdny človek vie, že to nikdy v reále nedosiahne
keď sa dostane na 5l v kombinovanom cykle budeme happy
Avatar - WinDiesel
totálny blud
| 2. 1. 2014 15:43
Kdybys něco věděl o moderních motorech, dieselech i benzínech, potom bys takhle neplácal. S lehkou nohou, s motorem plnícím Euro 6, majícím 2 200 bar maximálního tlaku vstřikování, a SCR, které umožňuje dále nastavit režim snižující spotřebu o až 1 litr, úplně hrrrrrrravě, prrrrravda! Tady je velký rozdíl mezi Euro 5 a Euro 6.
Avatar - 3_diamanty
totálny blud
| 2. 1. 2014 15:51
tvaris sa ako keby si bol vcerajsi, je nad slnko jasnejsie ze pod 5 litrov tento velky levik zrat nebude a lukas ma absolutnu pravdu , tak na co sa hrajes na mudreho? ;-) nechapem
totálny blud
| 2. 1. 2014 16:01
Mas snad pro své tvrzení jediny, skutečně jediny reálný a podloženy argument?
Avatar - WinDiesel
totálny blud
| 2. 1. 2014 18:53
Samozřejmě nemá. Jen blábolí, neví nic. A každému tady každý den dokazuje jakým je amatérem. Výkřikem podporuje výkřik, nic víc.
totálny blud
| 2. 1. 2014 16:05
Euro6 ma skutocne o nieco nizsiu spotrebu nez Euro5, lebo sa nemusia hrat na nizky dusik a spalovat naftou "rozdovadeny" kyslik. Problem nastane vtedy,ak sa Euro6 "ojetina" dostane do ruk primitivnemu kuchacovi.
Avatar - WinDiesel
totálny blud
| 2. 1. 2014 18:57
Ale to bude ještě za hodně dlouho, opravdu za hodně dlouho. A bude to ošéfováno v řídící jednotce. A pokud by si s tím někdo chtěl něco začít, bude tady legislativa.
A já za sebe říkám, pokud si někdo chce koupit diesel jen kvůli spotřebě a čistota spalin ho nezajímá, ať si diesel nekupuje. To ovšem neznamená, že je na tom benzín lépe, turbobenzín je na tom naopak hůře. Dlouho se o tom nemluvilo, ale teď je to tady - filtry pevných částic pro turbobenzíny s přímým vstřikem jsou na cestě.
totálny blud
| 2. 1. 2014 20:25
Ano v euro8, ale mam novu informaciu, tie benzinove filtre budu jednoduchsie v cenach okolo 80-100euro (v postate taky maly katalyzator, bez drahych kovov) v dosledku vyssej teploty spalin benzinu a lepsieho vypalovania a mensieho mnozstva pevnych castic, nez ma euro5 diesel, takze sa ten filter hned tak nezaplni, takze bude aj mensi.
totálny blud
| 2. 1. 2014 19:50
včerajšísi akurát ty...mal som v poslednej dobe C4GP (aktuálny model s dvojlitrom) a nebol problém ísť ľahko nad 5 na 100. To isté platí aj o scenicu s 1,6dci. 508 má výrazne lepšie aerodynamiku, takže ak nebudeš jazdiť len mesto, alebo naopak len diaľnicu, tak možno skončíš pod 5 na sto
Avatar - Ronault.
totálny blud
| 2. 1. 2014 20:07
Jenže to je vždycky to stejné pořád dookola. Trochu Lukáše chápu... bývalý šéf si taky teď koupil Insignit 2,0T 4x4 a pořád jen řeší spotřebu... hrdě pak udává, že s Passatem 2,0 TSI 147 kW jezdil za 7,2 l/100km... jenže největší tragédie je, když odjíždí z práce a těsně před tebou a pak se za ním musí člověk vléct... Ten i po dálnici jezdí 110... a má to pak nějakou relevantní hodnotu?
totálny blud
| 2. 1. 2014 20:27
Tie testy su do 110kmh, takze ide presne podla pravidiel alebo iny pristup, ak ho soferovanie bavi, tak cim dlhsie je v aute, tym lepsie ;-)
totálny blud
| 2. 1. 2014 21:59
Nie, nemá, spotrebu, ktorú som uviedol vyššie som dosiahol bez nejakeho sebatýrania a jazdenia vyslovenena spotrebu. Bežný život za volantom. Chcel som napísať, že zrovna scr v prípade 2.0hdi je pre reálnu spotrebu celkom slušný prínos ;-) .Áno, za 4,2 to dlohodobo nebude, faktom je, že voči minulej generácii motorov, ktoré mali len fap je tam v spotrebe veľký pokrok
Avatar - Ronault.
totálny blud
| 2. 1. 2014 22:20
Tak to ano ;-)
totálny blud
| 2. 1. 2014 19:54
bla bla, nikto ťa neklame, automobilky udávajú spotrebu podľa normy stanovenej EU úradníkmi :-! . Plačeš na nespávnom mieste

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku