Novinky
je asi jediná alternativa pro ty masochisty co si kupují auta od PSA, poněvadž ty jejich manuály si nezadají s Š120 >😁
Šestikvalt vůbec není tak špatnej jak pětikvalt.
a je to fakt automat..s hydroměničem - nebo další dvouskojka?
😒
😒
Je to klasický planetový automat s měničem. 2-spojky PSA nenabízí.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zase oj.bavaju na spotrebe, asi by im trebalo dat riadne mastnu pokutu aby zacali robit realne testy spotreby, tych 4 litrov dali dole kompcom? >😁
Pokutu? A komu a za co vlastně? Že udávají normovanou spotřebu jako všechny ostatní automobilky...
Problém nastal, když EU začalo pokutovat za flotilovou průměrnou spotřebu. Čili ano, můžeme upravit normu meření spotřeby, ale předpisu EU zůstane stejný...kde pak vezmou automobilky na pokuty?
Zaplatí to zákazník, tedy TY!
Problém nastal, když EU začalo pokutovat za flotilovou průměrnou spotřebu. Čili ano, můžeme upravit normu meření spotřeby, ale předpisu EU zůstane stejný...kde pak vezmou automobilky na pokuty?
Zaplatí to zákazník, tedy TY!
Ty by si mal spotrebu povedzme 7 a sampion eko jazdy dochodca Wilfred Wong (ci ako sa vola) by to zajazdil za 2, priemer je 4,5 a sud sa skoncil.
problémom nie je spotreba, ktorú udávajú automobilky, ale testovací cyklus európskeho úradníka :-!
Jízdní cyklus pro určování normované spotřeby má na triku EHK. Ovšem EU úředníka napadlo tento cyklus, tedy průměrnou spotřebu použít jako měřítko k určení flotilové spotřeby a poté k pokutování automobilek, za překročení dané hodnoty produkce CO2 (g/km). Čili samotný cyklus za nic nemůže...je to jen prostředek k získání porovnatelných dat o spotřebě napříč automobily.
kedy už konečne s týmto klamaním prestanú automobilky
každý súdny človek vie, že to nikdy v reále nedosiahne
keď sa dostane na 5l v kombinovanom cykle budeme happy
každý súdny človek vie, že to nikdy v reále nedosiahne
keď sa dostane na 5l v kombinovanom cykle budeme happy
Kdybys něco věděl o moderních motorech, dieselech i benzínech, potom bys takhle neplácal. S lehkou nohou, s motorem plnícím Euro 6, majícím 2 200 bar maximálního tlaku vstřikování, a SCR, které umožňuje dále nastavit režim snižující spotřebu o až 1 litr, úplně hrrrrrrravě, prrrrravda! Tady je velký rozdíl mezi Euro 5 a Euro 6.
tvaris sa ako keby si bol vcerajsi, je nad slnko jasnejsie ze pod 5 litrov tento velky levik zrat nebude a lukas ma absolutnu pravdu , tak na co sa hrajes na mudreho? 😉 nechapem
Mas snad pro své tvrzení jediny, skutečně jediny reálný a podloženy argument?
Euro6 ma skutocne o nieco nizsiu spotrebu nez Euro5, lebo sa nemusia hrat na nizky dusik a spalovat naftou "rozdovadeny" kyslik. Problem nastane vtedy,ak sa Euro6 "ojetina" dostane do ruk primitivnemu kuchacovi.
Ale to bude ještě za hodně dlouho, opravdu za hodně dlouho. A bude to ošéfováno v řídící jednotce. A pokud by si s tím někdo chtěl něco začít, bude tady legislativa.
A já za sebe říkám, pokud si někdo chce koupit diesel jen kvůli spotřebě a čistota spalin ho nezajímá, ať si diesel nekupuje. To ovšem neznamená, že je na tom benzín lépe, turbobenzín je na tom naopak hůře. Dlouho se o tom nemluvilo, ale teď je to tady - filtry pevných částic pro turbobenzíny s přímým vstřikem jsou na cestě.
A já za sebe říkám, pokud si někdo chce koupit diesel jen kvůli spotřebě a čistota spalin ho nezajímá, ať si diesel nekupuje. To ovšem neznamená, že je na tom benzín lépe, turbobenzín je na tom naopak hůře. Dlouho se o tom nemluvilo, ale teď je to tady - filtry pevných částic pro turbobenzíny s přímým vstřikem jsou na cestě.
Ano v euro8, ale mam novu informaciu, tie benzinove filtre budu jednoduchsie v cenach okolo 80-100euro (v postate taky maly katalyzator, bez drahych kovov) v dosledku vyssej teploty spalin benzinu a lepsieho vypalovania a mensieho mnozstva pevnych castic, nez ma euro5 diesel, takze sa ten filter hned tak nezaplni, takze bude aj mensi.
včerajšísi akurát ty...mal som v poslednej dobe C4GP (aktuálny model s dvojlitrom) a nebol problém ísť ľahko nad 5 na 100. To isté platí aj o scenicu s 1,6dci. 508 má výrazne lepšie aerodynamiku, takže ak nebudeš jazdiť len mesto, alebo naopak len diaľnicu, tak možno skončíš pod 5 na sto
Jenže to je vždycky to stejné pořád dookola. Trochu Lukáše chápu... bývalý šéf si taky teď koupil Insignit 2,0T 4x4 a pořád jen řeší spotřebu... hrdě pak udává, že s Passatem 2,0 TSI 147 kW jezdil za 7,2 l/100km... jenže největší tragédie je, když odjíždí z práce a těsně před tebou a pak se za ním musí člověk vléct... Ten i po dálnici jezdí 110... a má to pak nějakou relevantní hodnotu?
Tie testy su do 110kmh, takze ide presne podla pravidiel alebo iny pristup, ak ho soferovanie bavi, tak cim dlhsie je v aute, tym lepsie 😉
Nie, nemá, spotrebu, ktorú som uviedol vyššie som dosiahol bez nejakeho sebatýrania a jazdenia vyslovenena spotrebu. Bežný život za volantom. Chcel som napísať, že zrovna scr v prípade 2.0hdi je pre reálnu spotrebu celkom slušný prínos 😉 .Áno, za 4,2 to dlohodobo nebude, faktom je, že voči minulej generácii motorov, ktoré mali len fap je tam v spotrebe veľký pokrok
Jinak... ono se za ty normované spotřeby jezdit dá... s lehkou nohou, zahřátým motorem, v rovinatém terénu 😄 .
Dlouhodobě se za uváděné spotřeby jezdit nedá, mělo by se jednat o průměrné spotřeby a nikoliv nejnižší ožné neměřené. Ale chápu jak je myšlena norma i tvůj příspěvek a souhlasím 😉
Evropský se vyznačoval ustálenými rychlostmi - zrychlit, držet, zrychlit/ zpomalit. V americkém se neustále mění rychlost. Harmonizovaný má neustále se měnící rychlost, ale méně změn než americký. A dosahuje se v něm trochu jiných rychlostí (na dálnici je průměr pomalu o 20 km/h vyšší než v americkém).
Pokud by výsledkem nového cyklu byly hodnoty řekněme o litr na sto vyšší, tak to bude slušná rána (z hlediska pokut).
[odkaz]
Nenechte se zmást časem vájezdu a časem příjezdu. Stavil jsem se na obýdek v Plzni v KFC 😊
Trutnov - Praha, spotřeba 4,5 litru. Připomínám že po updatu firmware v servisu mi PP neproměřuje ani o decilitr.
Já netvrdím, že jsi někdy s takovou spotřebou nejel, ale zřejmě to nebude tvůj průměr.... A na eco rally jezdí i za míň 😉
Ne, této spotřeby se opravdu v kombinovaném cyklu v běžných podmínkách provozu dosáhnout nedá. Btw. německý průměr BMW 520d od rv 2010 je 6,7l - toto číslo lze považovat za relevantní kombinovanou spotřebu daného modelu. Jako bys nevěděl,že ty normované spotřeby jsou dosahované prakticky pouze v laboratorních podmínkách.
1) Norma podle tebe nereprezentuje průměrného řidiče (daného vozu) a jeho styl řízení/ používání vozu.
2) Automobilky využívají volnosti, kterou norma poskytuje při měření.
3) Norma nepočítá s povětrnostními vlivy atp.
4) Mohli bychom třeba diskutovat o tom, jak absurdní je to myšlenka, že by měla existovat jedna univerzální a pravdivá spotřeba.
Vyber si. Jen jsi prohlásil, že se to nedá. Ať už to znamená cokoli.
PS: Čím? "Ne, této spotřeby se opravdu v kombinovaném cyklu v běžných podmínkách provozu dosáhnout nedá."
Ostatní je jen zbytečné slovíčkaření a chytání za jedno slovo.
Cílem skutečně není nejnižší spotřeba. To by třeba manuální převodovky nebyly omezené na pět stupňů. Další z nedostatků. Je to celkem nízkozátěžový cyklus, což se motorům aut obecně moc nelíbí.
Samozřejmě, že volnost zná. To je právě jeden z jejích nedostatků. Nejsem s ní nějak zvlášť obeznámený, ale mělo by jít o to, co přesně v autě musí být, jaké mají být tlaky v pneumatikách a podobné drobnosti. Auto zkrátka může projít testem v podobě, v které ho nekoupíš a ve které s nejvyšší pravděpodobností nebude provozováno. Máš třeba interval teplot, při kterých může měření probíhat. Atd.
Měření probíhá v laboratorních (čti kontrolovaných) podmínkách, aby bylo reprodukovatelné. Snad netřeba vysvětlovat, proč je to důležité. Určuje myslím teplotu, tlak, vlhkost a rychlost větru. Nebere ale v potaz celý rozsah podmínek, ve kterých může být auto provozováno. Jen dává intervaly, do kterých se musí vejít, aby byl test platný. A to jen pro jednu sadu specifických podmínek (a není to "průměrný" den v Evropě, alespoň tedy pokud vím). Žádná bouře, žádný sníh atp. Samozřejmě lze debatovat, jestli by to mělo být zahrnuto, nebo nemělo.
Co se změnilo, je tlak na automobilky na vykazování nízkých spotřeb. Dříve nebyly moc motivované například upravit řídící jednotku tak, aby rozpoznala specifickou zátěž normovaného cyklu a použila optimalizované mapy. Ladit převodovky tak, aby dosáhly co nejvyššího vytížení v cyklu. Třeba se start/ stop se e😜erimentovalo, ale nedošlo k rozšíření. Protože tohle všechno stojí peníze a nebylo to rentabilní. Dnes po tom sahají, protože je to kolikrát levný způsob, jak snížit spotřebu. I když to má omezené využití mimo normovaný cyklus. Představ si, že takhle ušetří třeba padesát tisíc na autě.
Jen nemám rád, když se zdůrazňuje, že jsou to laboratorní měření, jako kdyby to byla špatná věc. V laboratoři můžeš klidně simulovat závod do vrchu v tropech. Ostatně extrémní klimatické podmínky a jak je vozy zvládají, zkoumají automobilky v laboratořích (v klimatických tunelech).
Takže ještě jednou. Výrobce neříká: "prodám Ti grifithe auto a ty s ním budeš jezdit za 4,2 litru a ani o deci navíc." On říká, že nejníže se v kombinovaném provozu dostaneš na tyto hodnoty. A je tu ještě jedna věc. Ani já a ani Ty jsme to reálně nezjistili, jestli je to možné nebo není. Já tak argumentuju proto, že jsem schopen se dostat na spotřebu v mém techničáku a není to problém. A když to není problém v 1900 kg těžkém autě, mám zato, že to nebude problém ani u 508. Ty argumentuješ, že to nejde, ale nemáš proto jediný důkaz.
Důkaz? Jakej větší důkaz než hodnoty spotřeby uživatelů potřebuješ?
Spotřeba na spritmonitoru je samozřejmě dlouhodobá, tedy ve vzorku uživatelů najdeš více méně bohatou směs stylů řízení a tras jízd.
Co ti brání v tom jet pod normovanou spotřebou po celé vlastnictví vozu? Mne by to nebavilo, ale proč by to nešlo? Sice píšeš, že to bude jasné, ale mně to moc jasné nepřijde. Přečtu si tvůj druhý příspěvek a uvidím.
U mna je norma 4,9 a jazdim DLHODOBO za 5,8. Velke mesto, dialnice 150-160, vynrievanie vsetkeho mozneho, v lete nonstop klima... Norma sa da dosiahnut, pokial nie je automobilka uplny * Mam pocit, ze pri dieseloch sa to da, pri benzinoch uz menej 😄
Oni tvrdí, že nejnižší dosažitelná spotřeba v kombinovaném cyklu bude 4,2l. To je dost podstatný rozdíl. Takže pokud lze v kombinovaném cyklu za splnění určitých podmínek (žádná "cihla" na plynu, předvídání, rekuperace při brždění) dosáhnout 4,2l tak přece nelžou. A to je v rozporu s tím, co tady kolegové diskutující tvrdí. Kolegové diskutující tvrdí, že se s tím za onu spotřebu nedá jezdit. A já si myslím, že se za tuto spotřebu dá jezdit, když já to umím cca za 4,8l v o dost těžším autě.
To je prostě klišé, že auta nedokážou jezdit pod deset. Pánové, je 21. století a je třeba trochu se umět adaptovat na změny.... 😉