Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 2.0 BlueHDi s automatem vystačí s 4,2 l/100 km

Diskuze (66)

Prvním z nové generace motorů BlueHDi, který zamíří pod kapotu Peugeotu 508, je dvoulitr o výkonu 133 kW, spojený s automatickou převodovkou.

Francouzská automobilka chystá v souvislosti s podzimním příchodem emisní normy Euro 6 obměnu nabídky dieselových motorů. Jednou z prvních aplikací je nasazení agregátu 2.0 BlueHDi do řady 508. Novinka o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m rozšiřuje spektrum nabízených verzí, když vyplní prostor mezi současnými motory 2.0 HDi/120 kW a 2.2 HDi/150 kW.

Díky nové generaci automatické převodovky a systému start-stop dosahuje motor BlueHDi výrazně lepších parametrů než slabší HDi s automatem. Kombinovaná spotřeba činí jen 4,2 l/100 km, méně v Peugeotu 508 vykazuje už jen úsporná verze 1.6 e-HDi o výkonu 84 kW. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 8,6 sekundy – tím se BlueHDi vyrovná 2.0 HDi/120 kW s manuální převodovkou a jen o čtyři desetiny zaostává za vrcholným provedením 2.2 HDi/150 kW, vyhrazeným výhradně pro verzi 508 GT.

Peugeot 508 - technická data dieselových motorů
Motor 1.6 e-HDi 1.6 e-HDi BMP 2.0 HDi 2.0 HDi 2.0 HDi AT 2.0 BlueHDi AT 2.2 HDi AT
Převodovka 6M 6MA 6M 6M 6A 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 1560 1560 1997 1997 1997 1997 2179
Válce/ventily 4/2 4/2 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 84/3600 84/3600 103/4000 120/3750 120/3750 133/3750 150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 240/1750 270/1750 320/2000 340/2000 340/2000 400/2000 450/2000
Max. rychlost [km/h] 200 197 210 226 225 230 234
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,6 11,9 9,8 8,6 9,2 8,6 8,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,1 4,0 4,4 4,6 5,7 4,2 5,7
Diskuze (66)
3. 1. 2014 20:38
Re: Zázraky se nedějí
Moje auto ma normovanou 6, ja po 9000 km mam dosazeno 6,18 to neni velky rozdil, brzdou rozhodne nejsem. Kolega ze spritmonitoru se stejnym autem mel po 12tkm spotrebu 6,01 takze urcite se da jezdit za "ty cisla".
3. 1. 2014 15:39
Re: Zázraky se nedějí
Pointou by totiž mělo být určení účinnosti motoru. Mne osobně zaráží, že nesáhli na spotřební daně. Zdražení paliva mi přijde jako logičtější způsob, jak manipulovat s trhem. A nepotřebuješ hledat nějakou metodu, jak zjistit, kolik komu naúčtovat. Tedy zaráží, je tu očividně problém dopravy zboží.

Jen nemám rád, když se zdůrazňuje, že jsou to laboratorní měření, jako kdyby to byla špatná věc. V laboratoři můžeš klidně simulovat závod do vrchu v tropech. Ostatně extrémní klimatické podmínky a jak je vozy zvládají, zkoumají automobilky v laboratořích (v klimatických tunelech).
Avatar - grifith
3. 1. 2014 13:21
Re: Zázraky se nedějí
V podstatě souhlasím, shrnul jsi to pěkně. V podstatě NEDC je laboratorním stylem měření, je přesně stanovené rozmezí teplot, testuje se v bezvětří, bez zapnutí jakéhokoliv "žrouta" energie (světla, topení, klima apod.), testovaný automobil musí mít minimálně 3 a maximálně 15 tisíc km, musí mít sériové pneu a jeho zatížení 175kg. Prostě velmi specifické podmínky, jenž se s reálným provozem nedají srovnat.
3. 1. 2014 13:06
Re: Zázraky se nedějí
S první větou souhlasím - také si to myslím. Pak se ale musíme ptát, k čemu vůbec má sloužit. Jeden z problémů je, že jsou to cykly velmi staré a musí je zvládnout každá plečka. U potentnějších vozů zdaleka není využíváno schopností, což běžně řidič udělá.

Cílem skutečně není nejnižší spotřeba. To by třeba manuální převodovky nebyly omezené na pět stupňů. Další z nedostatků. Je to celkem nízkozátěžový cyklus, což se motorům aut obecně moc nelíbí.

Samozřejmě, že volnost zná. To je právě jeden z jejích nedostatků. Nejsem s ní nějak zvlášť obeznámený, ale mělo by jít o to, co přesně v autě musí být, jaké mají být tlaky v pneumatikách a podobné drobnosti. Auto zkrátka může projít testem v podobě, v které ho nekoupíš a ve které s nejvyšší pravděpodobností nebude provozováno. Máš třeba interval teplot, při kterých může měření probíhat. Atd.

Měření probíhá v laboratorních (čti kontrolovaných) podmínkách, aby bylo reprodukovatelné. Snad netřeba vysvětlovat, proč je to důležité. Určuje myslím teplotu, tlak, vlhkost a rychlost větru. Nebere ale v potaz celý rozsah podmínek, ve kterých může být auto provozováno. Jen dává intervaly, do kterých se musí vejít, aby byl test platný. A to jen pro jednu sadu specifických podmínek (a není to "průměrný" den v Evropě, alespoň tedy pokud vím). Žádná bouře, žádný sníh atp. Samozřejmě lze debatovat, jestli by to mělo být zahrnuto, nebo nemělo.

Co se změnilo, je tlak na automobilky na vykazování nízkých spotřeb. Dříve nebyly moc motivované například upravit řídící jednotku tak, aby rozpoznala specifickou zátěž normovaného cyklu a použila optimalizované mapy. Ladit převodovky tak, aby dosáhly co nejvyššího vytížení v cyklu. Třeba se start/ stop se experimentovalo, ale nedošlo k rozšíření. Protože tohle všechno stojí peníze a nebylo to rentabilní. Dnes po tom sahají, protože je to kolikrát levný způsob, jak snížit spotřebu. I když to má omezené využití mimo normovaný cyklus. Představ si, že takhle ušetří třeba padesát tisíc na autě.
3. 1. 2014 12:41
Re: Zázraky se nedějí
Jaká nedávná norma? NEDC je starý asi 15 let, dálničnímu cyklu táhne na 25 let a městskému na 45 let. V ČR platí samozřejmě kratší dobu.

Co ti brání v tom jet pod normovanou spotřebou po celé vlastnictví vozu? Mne by to nebavilo, ale proč by to nešlo? Sice píšeš, že to bude jasné, ale mně to moc jasné nepřijde. Přečtu si tvůj druhý příspěvek a uvidím.