Peugeot 508 2.0 BlueHDi s automatem vystačí s 4,2 l/100 km
Prvním z nové generace motorů BlueHDi, který zamíří pod kapotu Peugeotu 508, je dvoulitr o výkonu 133 kW, spojený s automatickou převodovkou.
Francouzská automobilka chystá v souvislosti s podzimním příchodem emisní normy Euro 6 obměnu nabídky dieselových motorů. Jednou z prvních aplikací je nasazení agregátu 2.0 BlueHDi do řady 508. Novinka o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m rozšiřuje spektrum nabízených verzí, když vyplní prostor mezi současnými motory 2.0 HDi/120 kW a 2.2 HDi/150 kW.
Díky nové generaci automatické převodovky a systému start-stop dosahuje motor BlueHDi výrazně lepších parametrů než slabší HDi s automatem. Kombinovaná spotřeba činí jen 4,2 l/100 km, méně v Peugeotu 508 vykazuje už jen úsporná verze 1.6 e-HDi o výkonu 84 kW. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 8,6 sekundy – tím se BlueHDi vyrovná 2.0 HDi/120 kW s manuální převodovkou a jen o čtyři desetiny zaostává za vrcholným provedením 2.2 HDi/150 kW, vyhrazeným výhradně pro verzi 508 GT.
Peugeot 508 - technická data dieselových motorů | |||||||
Motor | 1.6 e-HDi | 1.6 e-HDi BMP | 2.0 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi AT | 2.0 BlueHDi AT | 2.2 HDi AT |
Převodovka | 6M | 6MA | 6M | 6M | 6A | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 | 1997 | 1997 | 1997 | 2179 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 84/3600 | 84/3600 | 103/4000 | 120/3750 | 120/3750 | 133/3750 | 150/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1750 | 270/1750 | 320/2000 | 340/2000 | 340/2000 | 400/2000 | 450/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 200 | 197 | 210 | 226 | 225 | 230 | 234 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,6 | 11,9 | 9,8 | 8,6 | 9,2 | 8,6 | 8,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,1 | 4,0 | 4,4 | 4,6 | 5,7 | 4,2 | 5,7 |