Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 2.0 BlueHDi s automatem vystačí s 4,2 l/100 km

2. 1. 2014 • 08:31
98
66
Zobrazit náhledy (98)
Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508
Prvním z nové generace motorů BlueHDi, který zamíří pod kapotu Peugeotu 508, je dvoulitr o výkonu 133 kW, spojený s automatickou převodovkou.

Francouzská automobilka chystá v souvislosti s podzimním příchodem emisní normy Euro 6 obměnu nabídky dieselových motorů. Jednou z prvních aplikací je nasazení agregátu 2.0 BlueHDi do řady 508. Novinka o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m rozšiřuje spektrum nabízených verzí, když vyplní prostor mezi současnými motory 2.0 HDi/120 kW a 2.2 HDi/150 kW.

Díky nové generaci automatické převodovky a systému start-stop dosahuje motor BlueHDi výrazně lepších parametrů než slabší HDi s automatem. Kombinovaná spotřeba činí jen 4,2 l/100 km, méně v Peugeotu 508 vykazuje už jen úsporná verze 1.6 e-HDi o výkonu 84 kW. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 8,6 sekundy – tím se BlueHDi vyrovná 2.0 HDi/120 kW s manuální převodovkou a jen o čtyři desetiny zaostává za vrcholným provedením 2.2 HDi/150 kW, vyhrazeným výhradně pro verzi 508 GT.

Peugeot 508 - technická data dieselových motorů
Motor1.6 e-HDi1.6 e-HDi BMP2.0 HDi2.0 HDi2.0 HDi AT2.0 BlueHDi AT2.2 HDi AT
Převodovka6M6MA6M6M6A6A6A
Zdvihový objem [cm3]1560156019971997199719972179
Válce/ventily4/24/24/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]84/360084/3600103/4000120/3750120/3750133/3750150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750270/1750320/2000340/2000340/2000400/2000450/2000
Max. rychlost [km/h]200197210226225230234
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,611,99,88,69,28,68,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,04,44,65,74,25,7

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014
Moje auto ma normovanou 6, ja po 9000 km mam dosazeno 6,18 to neni velky rozdil, brzdou rozhodne nejsem. Kolega ze spritmonitoru se stejnym autem mel po 12tkm spotrebu 6,01 takze urcite se da jezdit za "ty cisla".
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014
Pointou by totiž mělo být určení účinnosti motoru. Mne osobně zaráží, že nesáhli na spotřební daně. Zdražení paliva mi přijde jako logičtější způsob, jak manipulovat s trhem. A nepotřebuješ hledat nějakou metodu, jak zjistit, kolik komu naúčtovat. Tedy zaráží, je tu očividně problém dopravy zboží.

Jen nemám rád, když se zdůrazňuje, že jsou to laboratorní měření, jako kdyby to byla špatná věc. V laboratoři můžeš klidně simulovat závod do vrchu v tropech. Ostatně extrémní klimatické podmínky a jak je vozy zvládají, zkoumají automobilky v laboratořích (v klimatických tunelech).
Avatar - grifith
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014
V podstatě souhlasím, shrnul jsi to pěkně. V podstatě NEDC je laboratorním stylem měření, je přesně stanovené rozmezí teplot, testuje se v bezvětří, bez zapnutí jakéhokoliv "žrouta" energie (světla, topení, klima apod.), testovaný automobil musí mít minimálně 3 a maximálně 15 tisíc km, musí mít sériové pneu a jeho zatížení 175kg. Prostě velmi specifické podmínky, jenž se s reálným provozem nedají srovnat.
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014
S první větou souhlasím - také si to myslím. Pak se ale musíme ptát, k čemu vůbec má sloužit. Jeden z problémů je, že jsou to cykly velmi staré a musí je zvládnout každá plečka. U potentnějších vozů zdaleka není využíváno schopností, což běžně řidič udělá.

Cílem skutečně není nejnižší spotřeba. To by třeba manuální převodovky nebyly omezené na pět stupňů. Další z nedostatků. Je to celkem nízkozátěžový cyklus, což se motorům aut obecně moc nelíbí.

Samozřejmě, že volnost zná. To je právě jeden z jejích nedostatků. Nejsem s ní nějak zvlášť obeznámený, ale mělo by jít o to, co přesně v autě musí být, jaké mají být tlaky v pneumatikách a podobné drobnosti. Auto zkrátka může projít testem v podobě, v které ho nekoupíš a ve které s nejvyšší pravděpodobností nebude provozováno. Máš třeba interval teplot, při kterých může měření probíhat. Atd.

Měření probíhá v laboratorních (čti kontrolovaných) podmínkách, aby bylo reprodukovatelné. Snad netřeba vysvětlovat, proč je to důležité. Určuje myslím teplotu, tlak, vlhkost a rychlost větru. Nebere ale v potaz celý rozsah podmínek, ve kterých může být auto provozováno. Jen dává intervaly, do kterých se musí vejít, aby byl test platný. A to jen pro jednu sadu specifických podmínek (a není to "průměrný" den v Evropě, alespoň tedy pokud vím). Žádná bouře, žádný sníh atp. Samozřejmě lze debatovat, jestli by to mělo být zahrnuto, nebo nemělo.

Co se změnilo, je tlak na automobilky na vykazování nízkých spotřeb. Dříve nebyly moc motivované například upravit řídící jednotku tak, aby rozpoznala specifickou zátěž normovaného cyklu a použila optimalizované mapy. Ladit převodovky tak, aby dosáhly co nejvyššího vytížení v cyklu. Třeba se start/ stop se experimentovalo, ale nedošlo k rozšíření. Protože tohle všechno stojí peníze a nebylo to rentabilní. Dnes po tom sahají, protože je to kolikrát levný způsob, jak snížit spotřebu. I když to má omezené využití mimo normovaný cyklus. Představ si, že takhle ušetří třeba padesát tisíc na autě.
Zázraky se nedějí
| 3. 1. 2014
Jaká nedávná norma? NEDC je starý asi 15 let, dálničnímu cyklu táhne na 25 let a městskému na 45 let. V ČR platí samozřejmě kratší dobu.

Co ti brání v tom jet pod normovanou spotřebou po celé vlastnictví vozu? Mne by to nebavilo, ale proč by to nešlo? Sice píšeš, že to bude jasné, ale mně to moc jasné nepřijde. Přečtu si tvůj druhý příspěvek a uvidím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku