Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Spy photos: VW Polo se navenek změní minimálně, dostane ale nové motory

157 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
..... s cca 74 kW
motory 1,2 TDI a 1,6 TDI budou mít v Euro 6 zvýšené výkony
Avatar - Ham.
Ham.
Tři TDIčka v tak mrňavém autě? To už je trochu zbytečně předieselováno. 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
1. - motory TSI se už docela dobře znemožnily ... 😄
2. - ve velkých zemích jako je Španělsko, Francie, UK, Itálie ale i v Německu se i taková malá auta jako je Polo využívají k dlouhým dálničním jízdám, a tam se TSI rychle odhalí ....
Avatar - Ham.
Ham.
To se TSI fakt dobře znemožnily, když se jich prodává u Pola 96% v celoevropském průměru. Btw. v ČR se loni prodalo 6, slovy šest kusů, v naftě. S dieselem nemám problém, zvláště ve větších autech, ale u těchto prcků dává smysl skutečně jen pro hrstku lidí a tu by klidně obsloužili jedním motorem třeba s dvěma výkonovými stupni. Tři kubatury vedle sebe je blbost. 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Taky si myslím.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tak to číslo jsi si právě vycucal z prstu. Třída Polo se v Evropě prodává obvykle tak z 25% v dieselu, podívej se na Fábii, stejná třída a u nás se prodává z 20% v dieselu. 96% je absolutní a totální nesmysl.
Ale pokud máš zdroj, rád se nechám přesvědčit, ale to nedoložíš, to je mi jasné.
Avatar - Ham.
Ham.
Bavíme se o Polu a ne o Fabii.
ČR
[odkaz]
takže v ČR dokonce jen mizivá 3% (z 1964 prodaných za rok bylo 60 dieselů, ne 6 jak jsem uvedl nahoře)
Evropa
Autobild 41/12
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V ČR nemají lidi peníze na výrazně dražší diesely. To je vše, co se týče Pola. A když už jsi se tak namáhal s tím Autobildem, jistě bys to dokázal oskenovat a všem tady předložit že nekecáš.
kyklop
V triede týchto áut máš naftu výrazne horšie odhlučňenú, rozdiel v spotrebe nie je taký ako u väčších aút, atď, atď. Nehľadaj za tým len peniaze 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Od té doby, co není 1,4 TDI-PD, hluk nehraje roli. >😁 >😁 >😁
kyklop
ale hraje, vyskúšaj si čokoľvek z aktuálnej produkcie a pokiaľ nie si hluchý, alebo zaslepený (ako Áďa), tak rozdiel benzín vs. nafta je v tejto triede zásadný a narozdiel od rozdielu spotreby benzin vs diesel 😉
ellector
Všiml sis, že ty tvoje čísla pochází pouze z listopadu 2013 a ne z celého roku, že ano? Ale třeba v červnu je to ještě lepší, tam jsou celé 2 pola v naftě! Je vidět, že lidi už dostali rozum a spočítali si, že nafta v takhle malém autě se nikdy nevyplatí. Reálný rozdíl ve spotřebě proti TSI není ani litr, pořizovací cena je o desítky tisíc vyšší, náklady na údržbu a servis vyšší, ručení vyšší, cena nafty vyšší a životnost motoru projektována na 180k km. A to nemluvě o arktické naftě nebo nutnosti dokupovat aditiva v zimě, zvýšenému opotřebování přední nápravy, tlumičů, pneumatik... Ve městě za studena (cesty do práce, na nákupy,...) žere nafta stejně, v zimě nezřídka kdy i více. Sestavte si z toho rovnici a pokud jste absolvovali základní školu, tak je vám jasné, že TDI jde z kola ven. Nafta má dnes místo pouze v autech střední třídy a výše, ve výjimečných případech nižší střední třídy, pokud se opravdu hodně jezdí a zejména dálnice a dlouhé trasy. Tyhle TDI nesmysly v malých autech jsou zde zejména kvůli tabulkám s gramy co2 a slouží hlavně pro automobilku, protože když takové modely nabízí, zlepšují si bilanci u birokratů v EU (nemusí platit pokuty za překročení emisních limitů nebo je platí nižší). Ostatně stejně jako elektromobily. Skoro nikdo je nechce (neb jsou zatím nepoužitelné a ještě tak desetiletí budou), ještě méně lidí je kupuje a přesto téměř každá automobilka potřebuje mít v nabídce alespoň jeden. Ne kvůli prodejům. Kvůli EU. A jejich vývoj a ztrátu zaplatíme my na normálních autech, stejně jako ty TDI v malých autech, které se skoro neprodávají. Kdesi jsem četl studii (bohužel odkaz už jsem nenašel), která spočítala cenu aut, pokud by nebyla zatížena vývojem nepotřebných (rozuměj takových, které se prakticky neprodávají a jsou v nabídce jen ze zmíněné nutnosti) modelů a motorizací. Auta by zlevnila v průměru o cca o 1/3. Takže děkujeme EU, že se o nás tak hezky staráš!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Moc pěkný, dlouhý příspěvek, a pořád jen o Tvém zbožném přání.
Suchá fakty říkají že diesel v EU = 55,6%, o zbytek se dělí benzín, LPG, CNG, hybrid (zčásti také diesel) a elektro.
Vyšší a střední třídy by taková čísla opravdu neudělaly.
A vzhledem k tomu, že se stejné motory sdílejí klidně přes 3 třídy, nemusíš si s nákladovostí vývoje dělat starosti, to je problém automobilek a ty si to vyřeší i bez tebe.
Pokud se 1,2 TSI používá v Polu a Golfu, 1,6 TDI se naproti tomu používá ve Fabii, Rapidu, Octavii a Superbu, tedy výrazně lepší efektivita než u 1,2 TSI (příklad).
Navíc je všeobecně známo, že 2/3 zisků automobilek v EU plynou z dieselů, z benzínů a ostatního jen 1/3.
_MT_
"Pokud se 1,2 TSI používá v Polu a Golfu, 1,6 TDI se naproti tomu používá ve Fabii, Rapidu, Octavii a Superbu, tedy výrazně lepší efektivita než u 1,2 TSI (příklad)."

Tuhle část tedy nechápu. 1,2 TSI i 1,6 TDI jsou určitě i v dalších modelech. A když už, tak spíš záleží na počtu vyrobených kusů. Plus jsou to modulární motory, což věci komplikuje.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vzhledem k tomu, že se 1,6 TDI dodává do řady modelů, stpupá sěriovost, klesá nákladovost výroby. Na 1,6 TDI musíš v benzínu zkombinovat 1,2 TSI a 1,4 TSI, tak to jsem asi chtěl říci.
Nicméně, 1,6 už nevyhovuje, pro některé vozy je už příliš velký. Proto 1,4 TDI. A aby do toho VW mohl jít, musí očekávat hodně vysokou sériovost, aby zůstala nějaká produkce i pro 1,2 TDI a 1,6 TDI.
Takže, výkony půjdou nahoru aby se mezi 1,2 /1,4 /1,6 více rozevřely nůžky.
Je zjevné, že VW malým dieselům pořád věří.
_MT_
"Tyhle TDI nesmysly v malých autech jsou zde zejména kvůli tabulkám s gramy co2 a slouží hlavně pro automobilku, protože když takové modely nabízí, zlepšují si bilanci u birokratů v EU (nemusí platit pokuty za překročení emisních limitů nebo je platí nižší)."

Pokuty se počítají z prodejů, ne z nabídky. Když to nikdo nebude kupovat, je to automobilce k ničemu.

PS: Abych to upřesnil, počítají se z registrací. To mi trochu ujelo. Poptávka je pak třeba ze zemí, kde jsou značné daně/ poplatky založené na spotřebě vozu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Naprosto přesně a správně.
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
TSI sa fakt znemoznili...kde?V krcmovych debatach?Je zaujimave,ze vacsina ludi,ktori TSI realne pouzivaju,s nimi ziadne problemy nema!!!
P.S. A pokial konkurencia v tomto segmenta spi,a na POLO sa absolutne nechyta,je zbytocne nejakych velkych zmien! 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tohle je na mě až příliš nadšené... 😉 V čem se konkurence na POLO absolutně nechytá ? Prodeje mluví jinou řečí....Polo není Golf a nebezpečných soupeřů má víc než by mu bylo milo.
pogo26
Minimálně Fiesta a Clio už před Polem jsou. A pokud jde o TSI, tak zákazníci evidentně problém mají. Alespoň ti němečtí. VW už má dva roky po sobě auto s největšími problémy a Škodovka se s Alfou, Dácií a KIA dostala mezi nejhorší značky.
kyklop
máme vo firme celkom slušné množstvo1,2tsi rôznych rokov výroby a problémov je s nimi viac než dosť 😉
Klaudius
Vysvetli ten spánok konkurencie. V čom je Polo také úžasné?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
1,4 TDI bude také tříválec .......... >😁
Bral bych, kdybys řekl ....... přetříválcováno.
Avatar - Julča
Julča
Další průser koncernu na obzoru! Po báječných TSI 1,2, 1,4 a 1,8 další rána 3válec TSI 1,0! Doufám že ho budou také dávat do Octavie a Superba! >😁 :yes:
nebezpecnavosa
To litrové TSI bude mít taky rozvody poháněné řetězem ?
_MT_
Těžko.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Možná. Litrový tříválec v nižší střední (či dokonce střední) koneckonců není žádná novinka. >😒]
vrkuboy
Náhodou ta 1,0 TSI by nebyla u NSF vůbec špatná 😉 ale u Pola nevím nevím...
Xawier
I v Octávii a Golfu bude 1,0 TSI dobrý! Kdo jel ve Focusu 1,0 EB, tak ví... Hospodští tlachači nebudou ale spokojení nikdy 😉
vrkuboy
Ovšem ten Fordí foukanej tříhrnek je trochu jiná liga... u VW je běžnou praxí jen vykuchat ze čtyřválce jeden hrnek a je hotovo. Ale snad se pletu a bude ten motor parametrama na úrovni Fordu.
pogo26
A proč dělat tříválec s parametrama na úrovni Fordu, když proti němu můžeš postavit čtyřválec?
Avatar - miromen
miromen
Pro 1.0EB je konkurenci 1.2TSI.
_MT_
Skládačka, z které ten motor postaví, je určena pro stavbu tří- a čtyřválcových motorů o objemu 1 až 1,6 litru (atmosférických i přeplňovaných). Bude to více méně ten stejný motor, jako je v up!. Jestli parametry myslíš výkon, tak bych neřekl. Jeho sourozenci nikam nezmizí (i když asi k nějakým změnám dojde).

Mimochodem, VW žádnou 1,33, z které by mohl uříznout válec, nemá.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mě by jen zajímalo...Koncern má v současnosti relativně nový 1.2 TSI EA211, který se ale zřejmě s chystaným 1.0 TSI jaksi překrývá...Znamená to, že 1.2 již skončí a bude nahrazeno ještě "downsizingovějším" tříválcem?
_MT_
To je otázka. Minimálně očekávám, že zmizí 63 kW verze. Mohli by jet něco jako (44, 55,) 66, 81, 96, 110. Přičemž 110 kW 1,4 už nabízí (místo 103 kW). Mluvilo se i o 81 kW verzi 1,0 TSI pro up!.

Posun ze 77 na 81 vidím jako pravděpodobný. Tenhle výkon má 1,4 TGI i Euro6 1,6 TDI. Otázka je, jestli to bude 1,2, nebo 1,0.

A WinDiesel teď někde psal, že plánují k 1,2 a 1,6 TDI i 1,4 TDI. Takže kdo ví. Navíc představili plány na motory s elektrickým kompresorem, které mají mít značný specifický výkon. Lze tedy dříve, nebo později čekat rozsáhlejší restrukturalizaci nabídky. Ale je možné, že si tenhle systém nechají jen pro větší motory.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jojo, elektrická turba, to může být důvod proč odpískali kompresory.
Co se týče modularit, 1,4 do toho nezapadá. Ale jako 1,5 TDI by zapadalo.
Když vezmeš 2,0 TDI a uřízneš válec, máš něco jako 1,5 TDI (a opravdu, někdo o novém 1,4 TDI píší jako o 1,5 TDI !!!).
Když vezmeš 1,6 TDI a uřízneš válec, máš 1,2 TDI.
_MT_
Modulární znamená, že se skládá z modulů. Nesouvisí to s řezáním válců. 😉 Vím, že 1,6 a 2,0 TDI jsou z jedné modulární rodinky. Jak do toho zapadá 1,2 a 1,4? Také EA288?
vrkuboy
Nemusí to být nutně 1,33 ze které by se rezalo 😉 objem se dá ovlivnit i jiným zvihem na klice 😉
_MT_
Pokud si dobře pamatuji, všechny tyhle motory mají stejný poměr zdvihu a vrtání. Ale když už by sis hrál se zdvihem, mohl bys změnit i vrtání, že. Hlavně, proč něco řezat, když už ten tříválec mají.
vrkuboy
No a toho se právě bojím 😉 Ford šel jinou cestou, cestou vývoje nového motoru už od nuly. Ford má svody odlité už v hlavě, má tzv. Nevyvážený" setrvačník který nahrazuje vyvažovací hřídel, má proměnné časování ventilů a to ten motůrek od VW nemá protože bude vycházet z litrového htp... sorry mpi. Navíc 1,0 mpi nemá teplotní výměník olej/voda, ale to nejspíš dodělají protože 1,2tsi už ho má. Zdvih zůstane určitě stejný ale vzhledem k tomu, že bude motor přeplňovaný tak budou jiné písty (s vybráním pro zvětšení spalovacího prostoru a tím snížení kompresního poměru)... možná to ani nebude třeba hodnotu kompresního poměru atmosférické 1,0 mpi jsem nenašel. Výhoda Fordu je táké v tom, že je nadčtvercový v71,9 x z82,0 vs mpi v74,5 x z76,4 takže má vyšší účinost tedy i spotřebu, ale to je stále v rovině teorie protože neznám kompresní poměr toho mpi a kompresní poměr má na účinost taky zásadní vliv. Ecoboost má kompresní poměr 10,0:1 což je na přeplňovaný motor víc než dost. Jednoduše si myslím, že ten nový 1,0 tsi bude hrát druhé housle a ecoboostu bude koukat na záda a to z velké dálky. Ale nechejme se překvapit.
_MT_
Vždyť jsem napsal, že vyvinuli celou řadu motorů (ne jeden, jako Ford, ale sedm najednou, některé ve více verzích). Tohle není nějaký dodělek, na který zapomněli. Stejně jako dělaji 1,4 atmosférickou (ne pro EU) i přeplňovanou, tak budou dělat i 1,0 atmosférickou i přeplňovanou. Jen přichází později než jiné motory. Pokud ti jde o to, jak dobrý to bude tříválec, máš tu 1,0 MPI. Můžeš vyzkoušet. Bude to stejný motor (to neznamená, že budou identické, ale třeba co do vyvážení by se neměly lišit). Pokud ti jde o přeplňování, bude stejný jako jiné malé TSI. Protože je to stejná rodina. Nemá smysl mluvit o tom, že Ford postavil nový motor na rozdíl od VW. Také postavili nový, jen se rozhodli pro modulární konstrukci, která bude zahrnovat atmosférické i přeplňované, tříválce i čtyřválce (ale třeba i podporu Euro4, 5 i 6 a dalších norem v jedné konstrukci). Klidně si mysli, že je modulární konstrukce pitomost a že vyhodili miliardy z okna, ale radši nepiš nic o novém a řezání.

I tyhle motory VW mají chlazené svody integrované v hlavě. Nevím, jestli má 1,0 MPI valvelift, nicméně každý motor z téhle rodiny ho může mít (jak na sání, tak na výfuku). A TSI ho myslím mají, ale nechce se mi to hledat. Pointa téhle skládačky je, že si mohou nakombinovat, co chtějí. Nestane se jim například, že by museli předělávat hlavu, protože se najednou rozhodli přidat valvelift. Dříve třeba motory montované do Audi valvelift měly a motory montované do VW/ Škody ho neměly. 😄

Tohle už je teorie. Jiný poměr vrtání a zdvihu znamená jinou rychlost pístu, tedy jiné tření. Pak je tu také faktorem plocha, tedy tepelné ztráty. Dalším faktorem jsou tu pak průměry ventilů. Rozhodně bych si netroufl tvrdit to, co ty, na základě tak omezených dat. A takhle jednoduché úvahy mohou stejně platit jen pro jinak identické motory, což tyhle nebudou. S kompresním poměrem ti moc nepomohu, ale stará 1,4 TSI měla 10:1 a litrové MPI snad 10,5:1, pokud si dobře pamatuji.

Nevidím zkrátka jediný důvod, proč by měl být horší než jiná malá TSI. A ten aspekt tříválce, protože ostatní jsou čtyřválce, si myslím pokrývá MPI. Nemohu soudit, jak dobrý je to tříválec. S těmito motory moc nepřijdu do styku. A když už, tak je to něco jako pět kilometrů po městě. Opět dodám, jestli si vůbec budou konkurovat, záleží, na kolik ho naladí. 1,4 TSI, která odpovídá 92 kW EB, si s tím prckem poradí.
Avatar - miromen
miromen
Už jsem to jednou psal pro 1.0EB 92KW je konkurenci 1.2TSI 77KW.
vrkuboy
"Jiný poměr vrtání a zdvihu znamená jinou rychlost pístu"

Tady opatrně 😉 budeme-li se držet toho co jsi psal, tedy že vrtání a zdvih kliky bude identický pak se rychlost pístu rozhodně nemění! Jedině že by se změnila kompresní výška pístu a tomu úměrně délka ojnic pak by se rychlost pístu měnit mohla. Pokud má MPI 10,5:1 jak píšeš pak bude muset mít přeplňovaná verze písty s vybráním pro zvětšení spalovacího prostoru. V tom případě se bude muset sahat na písty a možná i ojnice pokud se bude měnit kompresní výška pístů. Možná to bude i nutnost vzhledem k většímu výkonu, pokud tedy nejsou ojnice už u atmosférické verze naddimenzované a počítají s využitím pro foukaný motor.

Způsob "skládačka" je praktické a ekonomické řešení, ale je to univerzální řešení tedy umí to vše ale nic pořádně. Takový motor se s největší pravděpodobností nemůže rovnat motoru který je projektovaný na jednu jedinou verzi.

Další věc je ta, že si VW nemůže dovolit ten litrovej tříválec naladit na výkonové parametry Fordu protože vzhledem k široké nabídce motorů by ten litr mohl zatápět těm s vyšším objemem. Nemluvě o tom, že tento motor má plnit roli základní motorizace.

Každopádně teoretizujeme tu oba až moc tak se nechám překvapit kdo má pravdu. 😄
Těší mě, že jsou tu i lidé kteří motorům a jejich konstrukci rozumí. :yes:
Myslím, že se i shodneme na tom že to litrové TSI by moc slušelo trojčatům NSF. :yes: To by byl "pocket rocket" 😄
_MT_
Myslím při stejném objemu. Když změníš poměr, změní se i rychlost. To bylo k tomu porovnání litrů VW a Fordu.

Snažil jsem se zdůraznit, že stejným nemyslím identické. Může tam být jiná klika, i blok by klidně mohl být jiný. Co sdílí, je uspořádání. To by se měnit nemělo. VW se potýkal s tím, že prakticky každý motor vyvíjeli nezávisle. Byla v nich spousta zbytečných odlišností. To je to, co řešili. Že na jednu jednotku můžeš klidně namontovat jak výfukový modul pro atmosférický motor, tak výfukový modul pro přeplňovaný motor. To neznamená, že přeplňovaná a atmosférická jednotka jsou stejné, ale jsou vytvořené v rámci modulární architektury. Je to klasický příklad standardizace. Z mého hlediska to nemá negativní dopad (relativně řečeno, vždy můžeš na něco zapomenout, co tě později kousne do zadku, tak říkajíc), jen uklízíš bordel, kdy si každý dělá, co chce. Na vlastní jednotku to klade minimální omezení, pokud vím. Parametry, které dělají ty motory a které jsou tu pevně dané, jsou shodné s předchozí generací. Není to omezení dané skládačkou, tak to prostě chtějí (jde o rozteč válců a poměr vrtání/ zdvih, pokud si dobře pamatuji). Takže mohou třeba vzít výfukový modul, který vyvinuli pro jeden motor, a bez problémů bude pasovat na druhý. To neznamená, že to takhle můžou pustit na trh. Ale ušetří náklady spojené s pasováním nového turbodmychadla na jiný motor. A v případě výroby pak náklady na výrobu a logistiku spojenou s tím, že ho napasovali na každý motor jinak. O to tu jde. Představ si, že by každý spotřebič měl jinou zástrčku a tys musel předělávat zásuvky podle toho, co zrovna doma máš. 😄 U VW snad pořád platí, že se jednotlivé verze liší i na mechanické úrovni. Vzhledem k tomu, kolik jich sekají, se to asi ani moc nepodepíše na nákladech.

S předposledním odstavcem souhlasím. Jestli jsi to od začátku myslel takhle (tedy že VW bude se svým litrem mířit asi někam jinam = níže), tak se omlouvám, nepochopil jsem tě. Ostatně jsem to tu napsal ve více než jednom příspěvku.

Však také 1,0 TSI prvně ukázali v up! GT. Byl tam naladěný na 81 kW a 175 Nm. Novináři tuhle rychlejší verzi testovali už před dvěma lety (leden 2012).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tolik předsudků, a to ten motor ještě ani (oficiálně) neexistuje. Tvé obavy o rozpohybování Pola bych chápal, kdyby šlo o neoturbenou verzi...i když, četl jsem, že HTP bude právě tímto motorem (s nižším točivým momentem) v Polu nahrazeno.

Běžnou praxí to není, vznikl takhle jeden motor před více než deseti lety. Výchozí 1.0 MPI je snad motorem dostatečně svébytným.
vrkuboy
Netvrdím, že se nerozjede, ale co se týče jízdní dynamiky tak to bude slabota, obzvlášť při větším zatížení vozu. Pro nenáročného člověka je to ale OK. Ale to je čistá teorie ten eco boost problém s dynamikou rozhodně nemá, tak snad na tom VW nebude jinak. Mě osobně by se obdoba eco boostu v VW UP! opravdu líbila. 😄
Pokud jde o předsudky tak ty jsou zrovna u koncernu VW na místě! Počínaje zpackaným HTP a problémovým TSI konče. Ale ne že bych jim to nepřál naopak!
Avatar - white label
white label
To nevídaná upřímnost, že jim problémy přeješ, tě diskusně šlechtí... >😒] 😉
vrkuboy
Myslel jsem to naopak >😁 Nejsem škodolibej člověk 😉
_MT_
Pokud nahradí slabší 1,2 TSI, tak lze předpokládat, že bude mít obdobné parametry (tedy točivý moment kolem 160 Nm). Tak proč by to mělo být jiné, než je to teď?
vrkuboy
Horší než slabší 1,2tsi asi nebude a ani to netvrdím. Pouze říkám, že proti litrovému ecoboostu si ani neškrtné viz příspěvek z 02😁3 výše.
_MT_
Napsal jsi, že je to trochu jiná liga. Nevím, jestli 160 vs. 170 Nm lze označit za jinou ligu. A v těhle otáčkách stráví většina lidí většinu času. Ano, při předjíždění se ukáže, že má EB téměř o polovinu větší výkon (beru parametry slabší 1,2). Ale auto rozhýbou velmi podobně.

Nevíme, jaký bude mít výkon. Ale vzhledem k tomu, kolik má VW motorů stejné konstrukce, tak vidím jako nepravděpodobné, že by postavili tak výkoný litr. Co by dělali s 1,2 a 1,4? Nějaký posun v nabídce je pravděpodobný, ale na úrovni 90 kW mají 1,4, to je třetí motorizace v řadě.
vrkuboy
S druhým odstavcem naprostý souhlas :yes: VW si nemůže dovolit udělat motor výkonově na úrovni EB... ani ne tak že by to nešlo, ale protože by to vyšší objemové verze poslalo do kouta.
_MT_
Teoreticky to můžou udělat, ale je to nepravděpodobné. I když je to asi jen otázka času.

Mimochodem, 81 kW litr odpovídá 162 kW dvoulitru v GTI. Pokud skutečně začnou montovat do běžné série 221 kW verzi, tak klidně může přijít 110 kW litr. Audi myslím obměňovalo svůj dvoulitr každé dva až tři roky. Že je to otázka vzdálenější budoucnosti, je možná jen zbožné přání. Příští rok by klidně mohli představit 1,0, který by nahradil 1,4. ;-\
michalpneu
A prosím Ty znáš někoho osobně kdo s tím TSI měl problém, že by se ty rozvody vysypali? Neptám se proto, že bych to nějak chtěl zpochybňovat a hatovat, Ale opravdu bych rád poznal člověka (reálného, nikoliv internetového diskutéra, nebo maniaci na skodahome), který s tím problém měl. Jde mi o to, že ten motor mám taky, druhý rok a problém s ním nemám a sháním někoho, kdo ho opravdu měl s tím problém, rád bych se ho na spoustu věcí zeptal, nejen co se týče rozvodů, ale vůbec k tomu motoru nějaké rady 😄 pokud ano, budu vděčný. Díky moc
Avatar - Typhoon
Typhoon
Mrkni na Moje auto, tam svou situaci popisuji. Pro ostatní, co si to nepřečtou: u 1,2TSI se vysypou rozvody jenom ignorantovi. Ano, tento motor měl v určitém období problémy s rozvodovým řetězem. Nadměrně se vytahoval, protože měl měkčí čepy. Poznalo se to tak, že při nastartování motoru, asi dvě vteřiny, než ho napnul napínák, rachtal. Zezačátku jen někdy, později častěji. Při návštěvě servisu mi to celé vyměnili a od té doby mám pokoj.
michalpneu
Díky moc, o Tobě vím, to jsem četl. 😄 Já mám Roomster 1,2 TSI 63 Kw r. v. 2012.Já právě mám hodně zákazníků, co jim přezouvám pneumatiky, jelikož dělám pneuservis a za sezonu přezuju tak 60 TSI od různých značek, když jsem začal schánět roomster, tak jsem je každou sezonu mučil a páčil z nich, jestli někdo problém neměl. Hlavně jedna stavební firma má asi 15 fabii s tímto motorem, tak jsem celé dva roky koumal a páčil z těch řidičů, jestli s tím měli problém, protože ty auta nalítají tak 50 tis km za rok, takže teď mají ty 2010 kolem 200 tis. když jsem jim psal stavy tach. na podzim a z nikoho jsem nic nedostal a každý na mě koukal jak na blbce a navíc velkoobchodně tady v Praze dodávám pneumatiyk do dvou nezávislých autoservisů a tam byl případn jediný a to u octavie 1,4 TSI, která navíc měla propálené písty či co a urvanou poloosu, takže tam to bylo spíš o pilotovi. A u mě v autorizovaném měli případ jeden u Fabie 77 kw taky z roku 2010. A dušují mě, že já už mám to kompletně pořešené, ale nechci něco zanedbat. Dřív jsem měl octavie TDI a 1,6 74 kw a v motorech se tolik nevyznám a ještě nepoznám co je normální, ale mám najeto 28 tis a motor poslouchám při každém startu a nic. Ale moc děkuju!
Avatar - Typhoon
Typhoon
Myslím, že u tvýho motoru je to už opravdu vyřešené, takže se nemusíš bát 😄
michalpneu
Koukám, že máš Brocky B21 SMVP na autě. Ty jsou hodně dobrý a moc pěkný. Já je mám moc rád. Sám mám na roomsteru taky 16ky, akorát RC17 CS, ale mám tam teda jiný rozměr, mám 205/45 R16. Ty máš od VW předepsané u Pola 205/50 R16? Polo mělo vyšší profil?
Avatar - Typhoon
Typhoon
Vyšší profil nemám předepsaný, nicméně pojišťováka jsem na to upozorňoval a nevadí mu to.
Pleskot
A to Ti nestačí? Ty tomu motoru věříš? Novej motor - prý nesmrtelný řetězy - proč asi cpou do nový Kokty a do novýho Golfu řemeny - ať jde do * celej koncern i s panem VWaverkou, kterej má orgasmus i z tříválcovýho motoru ve slavnym a totálně předraženym Trapidu. >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
michalpneu
A ty věříš internetovým diskuzím, které zrovna u nás jsou pěkná žumpa...?
Avatar - Emel
Emel
S 1.8TSI ano.
Avatar - miromen
miromen
Na podobne komentaře už davno nema cenu ani reagovat.
Avatar - Julča
Julča
Jen jsem zvědavý kolik ten motor vydrží? Ani řemen mu životnost na 300-400t km neprodlouží, zase odejde něco jiného! V dnešní době se už na životnost a výdrž nehraje! Hlavně to prodat, aby to přežilo záruku a pak se děj vůle Boží!!!
erki.k
Mať auto s 300-400t km?? Auto s toľkými km som nikdy nemal a ani mať nebudem. A milujem príspevky typu "ja mám auto, ktoré má xxxxxx tisíc km a bez poruchy"!
kyklop
otázkou je, kto stojí o malé auto so životnosťou 300-400k km??
Kasprik
Motory jsou největší slabinou koncernu. Nejsou schopny vyrobit kvalitní benzínový motor. Z tohoto důvodu se koncernu obloukem vyhejbám. Jinak design se mi líbí.

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
motory boli vzdy slabinou koncernu, aj pred 10 rokmi ked tu japonci ponukali 16v namakane stvorvalce s variabilnym casovanim fakticky u kazdeho auta tak vw nas tu ohuroval 75 kilowatovou 1,6tkou so spotrebou 7,5 litra ktora vobec nesla , doba pokrocila a vw je na tom opat podobne, motoricky ho poraza uz aj trapny qoros 😉
michalpneu
Mám dotaz. Já už dlouhou dobu čtu, jak každý vychvaluje japonská auta a jak mu vyhovují...To je OK, já mám japonská auta taky moc rád.

Ale proč jich teda u nás nejezdí víc jak škodovek, nebo respektive, proč nemají obzvlášť v této době všeobecných automobilových aušusů obrovské růsty prodeje na úkor těch mizerných VW a jejich mizerných motorů. Tím rozhodně nerýpu, Jen se opravdu ptám? Moc děkuji za odpověď.
DonVito
Odpověď je jednoduchá 😄

Myslím, že hlavní důvody jsou😒br />
1. Konzervativismus v ČR
2. Podpora domácích produktů
3. Reklama a zmanipulovaná média
michalpneu
dobře no...ale není to úplně odpověď s hmatatelným důkazem. Protože minimálně by tedy aspoň japonci měli být za škodovkou v VW na druhém místě, což moc nevypadá.
DonVito
Třeba Hyundai je taky v podstatě domácí.
Potom je tu ještě Seat.
Francouzi jsou tady také celkem tradiční (konzervativismus).
_MT_
Neřekl bys, že byli Japonci úspěšní (úspěšnější) v 90. letech?
SeaRanger
Jo, jeste bych k tomu pridal dlouhodobe zanedbany marketing ze strany Japonskych znacek, temer nulova reklama.
A musim se pridat ze obecne jsou japonci super drzaky a velmi dobre jezdici auta. Navic kdyz porovnas Skodu Rapid Spacebag ktery lze nejak smysluplne nakonfigurovat za cca 290-300k (motor 1,2TSI tedy ne zakladni a par pridavku) s napriklad Toyotou Auris ktera s lepsim motorem 1,6 a velkou vybavou stoji cca 350k nebo s Nissanem Note ktery ma za 320k uz 1,5 turbodiesel! nebo treba se Suzuki SX4 s 1,6VVT za cca 325k tak ty Japonci opravdu drahy nejsou.
stealth01
1. Konzervatismus v ČR se dá narušit dobře vedeným marketingem (myslím i službami, dostupností, individualizací apod.)
2. OK, s tím se dá souhlasit, to se těžko narušuje
3. Reklamu umí i marketéři v Japonsku a zmanipulovat média také.

Chybí tady ale to základní. Peníze a hlavně důvody, proč je investovat do "nějaké" Evropy...
Klaudius
No skús hádať - domácich škodoviek bude vždy viac, lebo sú domáce.
Japonské autá majú v našich končinách aj nevýhody - nepružný predaj (ucelené výbavy, malé možnosti individualizácie), slabšie výbavy a vyššie ceny - preprava cez more a clo niečo stojí a tých fabrík v Európe zas nemajú toľko.
VW Group predáva lepšie, ako viaceré európske značky aj preto, že má neuveriteľne dobrý marketing, S trochou nadsádzky sa dá povedať, že by s vysokým ziskom predali aj krabicu od topánok na kolieskach. Napriek napríklad nie práve spoľahlivým TSI sú ich autá s TSI najlepšie - pretože ťa o tom dokážu presvedčiť. Koho nepresvedčia, kúpi si inde, napríklad u Japoncov.
michalpneu
To je jasné, že nebudou na prvním místě, ale proč tedy nejsou na druhém místo francouzů, ostatních němců a hlavně před těma bláznivýma korejcema?

Jenže ono je to jedna o mediích a jednak o tom, že všude je chleba o dvou kůrkách....zkrátka, že je to auto udělané z plechu a plastů jako ty koncernovky. A taky se jim závady nevyhýbají. Vždyť slyším v rádiu každou chvilku, že Toyota svolává konkrétní modely kvůli závadě...

V dnešní době už bude jedno jestli si koupíte to nebo ono, všechny auta budou čím dál víc aušusová...

Já očekávám podobný vývoj v automobilovém průmyslu jako u telefonů....Viz android všude až na pár vyjímek, akorát schránka bude mít jinou značku....jen aby se ušetřilo
DonVito
To je nesmysl.
Přesně takhle to u japonských firem nechodí 😉

A to je ten nejdůležitější rozdíl.

Všimni si třeba, jak dlouho trvá Hondě než uvede auto na trh.
Aktuálně už se docela dlouho čekalo na Civic Tourer.
Jak dlouho se čeká na NSX.
Jak to trvalo s 1.6 d-tec.
Není to proto, že jsou Japonci pomalejší. Mají svojí kvalitu!

Nebo 1 milión km s Priusem..
Pleskot
Svez se v Japonskym autě a uvidíš :-! :-! :-! :-! :-!
michalpneu
čoveče Ty víš taky houby....to jsou odpovědi teda.... ;-\
Avatar - Falco
Falco
Marketing uspokojuje potřeby zákazníka, nepřesvědčuje ho! [odkaz]
stealth01
No zrovna v tom odkazu je napsáno, že ho ovlivňuje. Marketing směřuje zákazníka k finálnímu rozhodnutí - koupit produkt nebo službu. A zkušený marketér dokáže zákazníka přesvědčit, že produkt je tak dobrý, že po něm onen zákazník začne dokonce toužit. Není nic lehčího, než prodávat na základě klasických lidských emocí a slabostí (touha, netrpělivost, radost, ale i strach (pojištění)...
Avatar - Falco
Falco
Marketing je opravdu dlouhodobý proces od první myšlenky, přes analýzu, vývoj produktu až po uvedení na trh a zpracovávání dat o spokojenosti zákazníků. Reklama (ovlivňovaní) má jen za úkol umístit viditelně produkt na trh, tedy už je jen tou pomyslnou špičkou ledovce.
Klaudius
Blbosť. Nie zriedka ho klame.
Avatar - Falco
Falco
Reklama může klamat, ne marketing. Je to tak težké pochopit?

Edit: A reklama místního importéra nemá nic co dělat s marketingovým oddělením koncernu.
Klaudius
To by si sa divil...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ale ovlivňuje... aspoň si to přečti....
Avatar - Typhoon
Typhoon
Mám pocit, že jsi snad se žádným koncernovým motorem nejezdil. Takže nevíš, o čem hovoříš...
Mám 1,2TSI (77 kW) a spotřeba je v pohodě. Okresky do 6 litrů, eko se dá i za 5 litrů, město do 7 litrů a dálnice kolem 7l/100km (dnes z Brna do Jihlavy 7,2 l/100km, rychlost 130-150 km/hod.)
Avatar - Jaros71
Jaros71
To fakt nevíš? 😉
Protože , kromě několika evropských aut , nyní jezdíme i s Hondou , mohu ti potvrdit , že japonci jsou většinou dražší při nákupu , dávají malé slevy , servis je také dražší (a to podstatně) a nemají interval servisních prohlídek 2 roky nebo 30 tis. Km !
Hlavně u malého auta je to velký problém.
O nemožnosti konfigurace ani psát nemusím.
K základu si třeba mlhovky nebo šíbr nekoupíš atd..
V tom mají evropské automobilky navrch. :yes:
Faceliftované POLO vypadá dobře , o kupce jistě nebude nouze. 😄
stealth01
Hm, to je pravda... Já bych přidal ještě divné a lacině vypadající interiéry...
Klaudius
Na druhú stranu pevné a trvácne. Resp. lacno vyzerajúce asi nie, naopak, vyzerajú dobre napriek častejšej absencii drahších materiálov.
Klaudius
O drahom servise by som nepísal tak zoširoka - za tri roky s Yarisom iba garančka za pár šupiek a viac nič. Dvojročná záruka je už preč a to auto nie a nie sa pokaziť...
V tom prípade mi je jedno, že je servis na hodinu o nejaké peniaze drahší, keď tam nemusím chodiť...
Avatar - Jaros71
Jaros71
Za 3 roky jsi tam byl 3krát..na garančce.
U VW jednou.. >😁
Bravo VW..! :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...co tím chceš říci? ...např. to, že pokud zajdeš k doktorovi jednou za tři roky a ne ročně jednou, tak jsi zdravější?
Avatar - Jaros71
Jaros71
😄 Pokud to auto není nemocné..servis nepotřebuje.
A zaplatíš garančku jen 1*..ne 3*!!! Kapiš to?
😉 Tedy u evropana dost ušetříš!
Japonci a korejci si na servisu zálazníky pěkně podojí..
A že mají kvalitní auta..to s tím tedy nesouvisí.Ale kvalitu mají, to ano.
Ale ani evropské vozy na tom už nejsou špatně.
houmr
presne tak, japonci to je kapitola sama o sebe. tu si tri vybav a vyber si, nemozes kombinovat, motory to tiez nie je ziadna hitparada.

Pri vybere auta sa boli vystrhnuty s dovodu😒br />
Honda Civic: bud 1,4 73kW a zrychlenie 13-14s (to mam na 12 rocnej fabii 1,4 55kW), alebo potom az 1,8 to je ok, ale cena uplne mimo s tym co som chcel vybavu.

Mazda 3: bud zase 1,5 co nie je bohvie co a potom az 2,0 s cenou niekde inde a nemoznost vyberu a doplnenia vybav, takze saze nic.

Toyota Auris: 1,3 nic moc, 1,6 uz bola ok a ked som zistil, ze zase brat baliky k vybave a dostal som sa na vysoku cenu.

Na zaver prezradim co vyhralo vyber: Bol to Seat Leon 1,2 TSI 77kW s vybavou aku som chcel a cena, ze nikto nebol schopny sa ani priblizit. Casom tu bude recenzka nan.
tesnav
Slabinou? Sorry, ale jsi mimo. Pokud znáš jen 1.6MPi, tak se nedivím, že jsi byl ohúrený.

Např. někdy od roku ´96 se sériově montoval 1.8T, kdy tato "vykopávka" (navíc prakticky vývojově nouzovka) i v základním výkonové verzi 110kW (byly až do 177kW) ještě dnes ujede všemu spotřebnímu, nebo alespoň drží krok s tím, co dnes Japonci na náš trh v benzínu dodávají. Což je ostatně mimo vrcholné motorizace M3 a M6 naprostá trága.

A zhruba před 10 lety začala řada TF(S)i, kdy dnes prakticky na všechny běžné motorizace z Japonska postačuje v této konstrukční řadě motorů naprosto průměrná a nikterak vyhoněná 1.4TSi.
houmr
To pise majitel korejskeho auta 😉 pozrime sa na co ponukaju korejci dychavicnu 1,4, potom 1,6 GDI, co ma sice kW vela papierovo, ale dojem je zly. Motor naspodu mrtvo a cosi sa deje az nad 4000 ot., celkovo ziadna slava 😄 😄

VW (ked nebudeme pocitat problem s rozvodom), tak su tie TSI zive a aj spotreba je ok. Celkovo v ramci EU ( VW, PSA, Renault, PSA, Opel a pod. ) su konkurencie schopne.

Naopak japonske auta (okrem Mazda ich Sky active motory sa zdaju byt dobre) + korejske nie su momentalne moc konkurencie schopne s eu turbo motormi.

Napr. porovnanie priamo co konkuruje je😒br />
H/K 1,4 vs. VW 1,2 TSI vs. EB 1,0 Ford a pod. H/K je uplne mimo.
H/K 1,6 GDI vs. VW 1,4 TSI vs. 1,6 THP zase H/K straca

Preco myslis, ze korejci makaju na turbo benzinoch, velmi dobre vedia, ze tahaju za kratsi koniec.

😉 😉 😉 😄
Avatar - Otrava
Otrava
A co třeba stará 1.8 turbo z konce minulého tisíciletí? Ostatně, i na současné 1.2, 1,4 a 1,8 TSI jsem slyšel pozitivní ohlasy.

Jinak, pokud to správně chápu, tak se v Polu vymění generace TSI, přičemž do teď používal například stejnou 1,2 TSI jako Rapid, kterého zatím výhledově novější motorizace nečeká?
_MT_
Už jsem zapomněl kdy, ale Rapid by mohl tyhle motory dostat příští rok, nejpozději snad 2016. Někdo to tu bude určitě vědět přesněji.
Avatar - asfalt
asfalt
Pravě jsem se dozvěděl, že VW koupil Alfu Rome. Čeká nás jistě dlouhá diskuse pod článkem, který jistě na auto.cz brzy příjde 😄
pogo26
Třeba tady ta zpráva ani nebude. O vítězství VW v německé mrkvi pro nejhorší auto se tady taky nepsalo. 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
.... >😁 :yes:
Avatar - Typhoon
Typhoon
Jestli nekoupili o, tak to měli určitě se slevou 😉
zlysoused
Máš nějaký odkaz?
Avatar - Jaros71
Jaros71
>😒] Vtípek roku..Ferrari zase koupilo Audi.. >😁
zlysoused
Vzhledem k nedávným událostem spojených s koupí zbytku akcií Chrysleru Fiatem by to určitý smysl dávalo.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Nedávalo.
VW Alfu nepotřebuje.
A nevím , zda by to vůbec bylo pro Alfu dobře.
zlysoused
Myslel jsem smysl pro Fiat.

Nedokážu říct, jestli VW Alfu potřebuje, ale z nějakého důvodu po ní touží, nebo aspoň část jeho vedení.

Jestli by to bylo pro Alfu dobře, záleží na úhlu pohledu. Přestala by být do značné míry italskou značkou, ale zase by se dala čekat modelová smršť.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Fiat by získal peníze..to je tak vše.
Ale ztratil by tvář..prodat ikonu italského motorismu do Německa? Nemyslitelné.. 😉
Alfa by možná měla konečně nové modely ale ten italský duch by tam chyběl..
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...mno, vw by tím získalo domácí italskou značku a tím pádem lehký vstup na italský trh, kde si dosud příliš nefoukali. Tohle by smysl dávalo 😄
GTI
Tedy, jestli si někdo velmi intenzivně myslí na modernizované POLO, jestli někdo čeká na čas, kdy si bude moci modernizované POLO objednat, a shlédne horní snímek, musí se mu snad zvednout i kotel...

Naštěstí je tu ještě celý svět snímků stávající verze. A když se člověk na ten svět zahledí, jihne mu srdce - [odkaz] [odkaz] :yes😒br />
Popravdě však musíme uznat, že je mnoho lidí, kteří ve třídě zase "cítí" třeba tuhle vizualitu - [odkaz] Nic proti, vkus je opravdu individuální záležitostí...

Osobně (a nyní jdu se svojí garážovou kůží odhodlaně na diskusní trh) preferuji v této třídě eVWropskou školu designu, definovanou předznačeným POLEM. No uznej, že je to nádhera - [odkaz] :yes😒br />
Nová (polo)generace, jak čtu shora, tedy zastře (polo-tsi)problémek. No, stává se to i v lepších garážových rodinách... A jak tvrdí jeden můj známý automechanik: Nikdo není dokonalý. Nebo ty snad znáš auto, které nepotřebuje občas servis? No tak vidíš.

POLO, ve třídě i v garáži esem. Co taky čekat od Volkswagenu jiného?

BRAVWO :yes: :-!
vrkuboy
Tak ta Tojótá to je tedy něco >😁 Ale záleží na úhlu pohledu! 😉 Nej je údajně pohled zády k autu >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
GTI je nezpochybnitelnej mistr vesmíru v tom dát odkaz na tu nejodpornější fotku nechtěné konkurence. >😁 Nic proti, je to způsob boje a já se tím bavím. Aktuální Yaris se mi taky moc nelíbí ale táááááákhle hnusnej není. 😉
esenbe
Nový yaris je relativně pěkný. Hlavně mě hrozně zaujala hybridní verze za ,,směšný peníz,, . Jistě není nejkrásnější ve třídě, ale pro konzervativní zákazníky a nebo pro lidi chtějící hybrid za rozumné peníze je to skvělá volba.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Bereš to moc vážně. Já nepatřím k žádnému táboru a ten způsob boje jsem nejspíš měl dát do uvozovek. Když jsem tady začínal, taky mě i přes mou holubičí povahu >😁 dokázal GTI někdy pořádně nadzvihnout. A i někteří jiní. Copak opravdu myslíš, že všechno to, co píše, myslí smrtelně vážně ? Občas tady padnou názory, že je to jen virtuální figurka, neexistující osoba, případně agent auto.cz. Ujišťuju tě, že není. Sleduj jeho příspěvky a snadno najdeš chvilky, kdy maska spadne a za ní najdeš normálního a světe div se milého člověka. Na auto.cz se vyskytujou nadšenci, znalci, lidi co vědí a umí - no a také prudiči, fanatici a hlupáci. K té druhé skupině GTI rozhodně nepatří. Jen na věcnou a objektivní diskusi jsou tady jiní. 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...tak nám tu hoď parametry recese, ať víme, co je ještě vpořádku. A taky průměrnou délku diskuzních příspěvků, počet smajlíků........ snad jsi pochopil, i když ...... 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Chudák woody-alien, stratil pri tebe pár minút života.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zlysoused
Ta fotka Yarise je fakt hnusná, je ale třeba poznamenat, že v reálu Yaris nevypadá vůbec špatně.

Naopak Polo mi přijde, že pohledově docela dost zestárlo, víc než bych čekal.
Avatar - miromen
miromen
Tak Yaris je i v realu hruza a už jen srovnani si Polo s nim nezaslouži. U Toyoty v poslednich letech na něčem frči.
zlysoused
KLidně mě tu ukamenjte, ale mě se Yaris líbí. Ta fotka co vložil GTI je hnusná, v reálu je to lepší. [odkaz]
Klaudius
GTI je majster vo výbere hnusných fotiek konkurencie...
zlysoused
Jo já vím, ta kterou vložil, je jeho oblíbená.
GTI
Náhodný výběr...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 😉 zcela jistě ano...
Avatar - pumpkin
pumpkin
Súhlasím že Yaris nevyzerá v reáli tak zle, práve naopak, ale nedal si moc šťastný príklad. Neviem komu napadlo lepiť na C-stĺpik otrasnú čiernu fóliu. Vyzerá to hrozne.
Klaudius
Mal by si si pozrieť Yarisa aj inde ako na fotke od GTI-ho. Aby si netrepal blbiny.
Avatar - miromen
miromen
Mysliš si že jsem Yarise na cestach ještě nepotkal ? Nejsem sice žadny designer ale v tomhle připadě se o povedenem vzhledu rozhodně neda mluvit.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
miromen
Každemu nejdou oči šejdrem takže ja určitě neberu nic z čeho bych měl zatměni.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak to já bych vůbec neřekl. Vždy když Polo vidím, tak si říkám, jak po všech těch letech stále dobře vypadá, nestárne, a drží se mezi designovou špičkou segmentu. Z faceliftu mám spíše strach, ale naštěstí se zdá, že inženýři z fauvé to vidí stejně. >😒]
zlysoused
Mě to tak přijde, zvlášť ve srovnání s Fábií, která vypadá stále neuvěřitelně svěže a zraje jako víno, mi Polo přijde, že zestárlo.
Arese
No, Fabia možná vypadá "stále neuvěřitelně svěže", ale až po povedeném faceliftu a hlavně ne při pohledu zezadu - tam jsou její proporce opravdu strašné. Jinak nejnovější Polo je pořád moc pěkné auto, ale pro mě je designový král mezi malými hatchbacky stále stejný - Fiat Punto. Po druhém faceliftu, kdy se zbavil těch černých plastů na náraznících, ale zůstala mu ta nová palubka, to auto ve svém segmentu opravdu nemá designovou konkurenci! Bravo, pane Giugiaro, tomu se říká odolnost designu v proudu času! 😉 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Souhlas..konečně se Punto zbavilo toho hrozného faceliftu ve stylu 500..
Pěkné auto... jako jeho bratříček OPEL Corsa..
Ale VW POLO je taky podařené malé auto. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, Punto je (a vždy bylo) neuvěřitelně nadčasové, a přitom nijak konzervativní. Dokonce bych možná řekl, že ideálem by bylo původní Grande Punto s optikou a interiérem Eva.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Souhlas..myslím , že ten fecelift z designu malého Maserati na 500 EVO se fakt nepovedl!
A prodeje šly dolů..
Nyní to spravili a PUNTO vypadá zase dobře. :yes:
holden_holden
cos to tady ze sebe vyblil ty tupej vosle?
Klaudius
Polo je pekné, ale ten interiér je nechutne čierny... Nemáš niečo lepšie?
GTI
[odkaz] 😉
vrkuboy
Tak doufejme že podobnou krásu nabídnou i k 1,0 tsi >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Hmmmm, to asi ne. >😁
GTI
😢 😄 On měl Claudius asi na mysli spíše nějaký jiný odstín (hnědá, krémová a tak.) Tohle tu již jednou výborně pojednal kolega Navtech - černá, černá, černá. A dávám mu v tom za pravdu.
vrkuboy
Souhlas! Lepší komplet černá než 50 odstínů šedi :yes:
Klaudius
V tomto sa nezhodneme - proste mám rád svetlo. Alebo aspoň nejaký kontrast.
Klaudius
Miesto čiernej šedo-čierna. Vážne nič pre mňa. ;-\
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Chápu...ty rád sojové párky z Lidlu. Někdo rád kuchyni např. Jirky Krále.... >😁 😉 ...ale soják není dogma ....
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
A čo nám v poslednej dobe predkladáš ty, to si všímaš?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
SeaRanger
x
Avatar - Julča
Julča
Koncern bohužel dnes nemá jediný kloudný a spolehlivý motor krom TDI 2,0 a to díky tomu že ho zjednodušili a odstranily vyvažovací hřídele! No a snad MPI 1,0? Vše ostatní je bohužel jen sázkou do loterie!? >😁