Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSpy photos: VW Polo se navenek změní minimálně, dostane ale nové motory
157 komentářů
Julča
Další průser koncernu na obzoru! Po báječných TSI 1,2, 1,4 a 1,8 další rána 3válec TSI 1,0! Doufám že ho budou také dávat do Octavie a Superba! >😁 :yes:
Možná. Litrový tříválec v nižší střední (či dokonce střední) koneckonců není žádná novinka. >😒]
Náhodou ta 1,0 TSI by nebyla u NSF vůbec špatná 😉 ale u Pola nevím nevím...
I v Octávii a Golfu bude 1,0 TSI dobrý! Kdo jel ve Focusu 1,0 EB, tak ví... Hospodští tlachači nebudou ale spokojení nikdy 😉
Ovšem ten Fordí foukanej tříhrnek je trochu jiná liga... u VW je běžnou praxí jen vykuchat ze čtyřválce jeden hrnek a je hotovo. Ale snad se pletu a bude ten motor parametrama na úrovni Fordu.
A proč dělat tříválec s parametrama na úrovni Fordu, když proti němu můžeš postavit čtyřválec?
Skládačka, z které ten motor postaví, je určena pro stavbu tří- a čtyřválcových motorů o objemu 1 až 1,6 litru (atmosférických i přeplňovaných). Bude to více méně ten stejný motor, jako je v up!. Jestli parametry myslíš výkon, tak bych neřekl. Jeho sourozenci nikam nezmizí (i když asi k nějakým změnám dojde).
Mimochodem, VW žádnou 1,33, z které by mohl uříznout válec, nemá.
Mimochodem, VW žádnou 1,33, z které by mohl uříznout válec, nemá.
Mě by jen zajímalo...Koncern má v současnosti relativně nový 1.2 TSI EA211, který se ale zřejmě s chystaným 1.0 TSI jaksi překrývá...Znamená to, že 1.2 již skončí a bude nahrazeno ještě "downsizingovějším" tříválcem?
To je otázka. Minimálně očekávám, že zmizí 63 kW verze. Mohli by jet něco jako (44, 55,) 66, 81, 96, 110. Přičemž 110 kW 1,4 už nabízí (místo 103 kW). Mluvilo se i o 81 kW verzi 1,0 TSI pro up!.
Posun ze 77 na 81 vidím jako pravděpodobný. Tenhle výkon má 1,4 TGI i Euro6 1,6 TDI. Otázka je, jestli to bude 1,2, nebo 1,0.
A WinDiesel teď někde psal, že plánují k 1,2 a 1,6 TDI i 1,4 TDI. Takže kdo ví. Navíc představili plány na motory s elektrickým kompresorem, které mají mít značný specifický výkon. Lze tedy dříve, nebo později čekat rozsáhlejší restrukturalizaci nabídky. Ale je možné, že si tenhle systém nechají jen pro větší motory.
Posun ze 77 na 81 vidím jako pravděpodobný. Tenhle výkon má 1,4 TGI i Euro6 1,6 TDI. Otázka je, jestli to bude 1,2, nebo 1,0.
A WinDiesel teď někde psal, že plánují k 1,2 a 1,6 TDI i 1,4 TDI. Takže kdo ví. Navíc představili plány na motory s elektrickým kompresorem, které mají mít značný specifický výkon. Lze tedy dříve, nebo později čekat rozsáhlejší restrukturalizaci nabídky. Ale je možné, že si tenhle systém nechají jen pro větší motory.
Jojo, elektrická turba, to může být důvod proč odpískali kompresory.
Co se týče modularit, 1,4 do toho nezapadá. Ale jako 1,5 TDI by zapadalo.
Když vezmeš 2,0 TDI a uřízneš válec, máš něco jako 1,5 TDI (a opravdu, někdo o novém 1,4 TDI píší jako o 1,5 TDI !!!).
Když vezmeš 1,6 TDI a uřízneš válec, máš 1,2 TDI.
Co se týče modularit, 1,4 do toho nezapadá. Ale jako 1,5 TDI by zapadalo.
Když vezmeš 2,0 TDI a uřízneš válec, máš něco jako 1,5 TDI (a opravdu, někdo o novém 1,4 TDI píší jako o 1,5 TDI !!!).
Když vezmeš 1,6 TDI a uřízneš válec, máš 1,2 TDI.
Modulární znamená, že se skládá z modulů. Nesouvisí to s řezáním válců. 😉 Vím, že 1,6 a 2,0 TDI jsou z jedné modulární rodinky. Jak do toho zapadá 1,2 a 1,4? Také EA288?
Nemusí to být nutně 1,33 ze které by se rezalo 😉 objem se dá ovlivnit i jiným zvihem na klice 😉
Pokud si dobře pamatuji, všechny tyhle motory mají stejný poměr zdvihu a vrtání. Ale když už by sis hrál se zdvihem, mohl bys změnit i vrtání, že. Hlavně, proč něco řezat, když už ten tříválec mají.
No a toho se právě bojím 😉 Ford šel jinou cestou, cestou vývoje nového motoru už od nuly. Ford má svody odlité už v hlavě, má tzv. Nevyvážený" setrvačník který nahrazuje vyvažovací hřídel, má proměnné časování ventilů a to ten motůrek od VW nemá protože bude vycházet z litrového htp... sorry mpi. Navíc 1,0 mpi nemá teplotní výměník olej/voda, ale to nejspíš dodělají protože 1,2tsi už ho má. Zdvih zůstane určitě stejný ale vzhledem k tomu, že bude motor přeplňovaný tak budou jiné písty (s vybráním pro zvětšení spalovacího prostoru a tím snížení kompresního poměru)... možná to ani nebude třeba hodnotu kompresního poměru atmosférické 1,0 mpi jsem nenašel. Výhoda Fordu je táké v tom, že je nadčtvercový v71,9 x z82,0 vs mpi v74,5 x z76,4 takže má vyšší účinost tedy i spotřebu, ale to je stále v rovině teorie protože neznám kompresní poměr toho mpi a kompresní poměr má na účinost taky zásadní vliv. Ecoboost má kompresní poměr 10,0:1 což je na přeplňovaný motor víc než dost. Jednoduše si myslím, že ten nový 1,0 tsi bude hrát druhé housle a ecoboostu bude koukat na záda a to z velké dálky. Ale nechejme se překvapit.
Vždyť jsem napsal, že vyvinuli celou řadu motorů (ne jeden, jako Ford, ale sedm najednou, některé ve více verzích). Tohle není nějaký dodělek, na který zapomněli. Stejně jako dělaji 1,4 atmosférickou (ne pro EU) i přeplňovanou, tak budou dělat i 1,0 atmosférickou i přeplňovanou. Jen přichází později než jiné motory. Pokud ti jde o to, jak dobrý to bude tříválec, máš tu 1,0 MPI. Můžeš vyzkoušet. Bude to stejný motor (to neznamená, že budou identické, ale třeba co do vyvážení by se neměly lišit). Pokud ti jde o přeplňování, bude stejný jako jiné malé TSI. Protože je to stejná rodina. Nemá smysl mluvit o tom, že Ford postavil nový motor na rozdíl od VW. Také postavili nový, jen se rozhodli pro modulární konstrukci, která bude zahrnovat atmosférické i přeplňované, tříválce i čtyřválce (ale třeba i podporu Euro4, 5 i 6 a dalších norem v jedné konstrukci). Klidně si mysli, že je modulární konstrukce pitomost a že vyhodili miliardy z okna, ale radši nepiš nic o novém a řezání.
I tyhle motory VW mají chlazené svody integrované v hlavě. Nevím, jestli má 1,0 MPI valvelift, nicméně každý motor z téhle rodiny ho může mít (jak na sání, tak na výfuku). A TSI ho myslím mají, ale nechce se mi to hledat. Pointa téhle skládačky je, že si mohou nakombinovat, co chtějí. Nestane se jim například, že by museli předělávat hlavu, protože se najednou rozhodli přidat valvelift. Dříve třeba motory montované do Audi valvelift měly a motory montované do VW/ Škody ho neměly. 😄
Tohle už je teorie. Jiný poměr vrtání a zdvihu znamená jinou rychlost pístu, tedy jiné tření. Pak je tu také faktorem plocha, tedy tepelné ztráty. Dalším faktorem jsou tu pak průměry ventilů. Rozhodně bych si netroufl tvrdit to, co ty, na základě tak omezených dat. A takhle jednoduché úvahy mohou stejně platit jen pro jinak identické motory, což tyhle nebudou. S kompresním poměrem ti moc nepomohu, ale stará 1,4 TSI měla 10:1 a litrové MPI snad 10,5:1, pokud si dobře pamatuji.
Nevidím zkrátka jediný důvod, proč by měl být horší než jiná malá TSI. A ten aspekt tříválce, protože ostatní jsou čtyřválce, si myslím pokrývá MPI. Nemohu soudit, jak dobrý je to tříválec. S těmito motory moc nepřijdu do styku. A když už, tak je to něco jako pět kilometrů po městě. Opět dodám, jestli si vůbec budou konkurovat, záleží, na kolik ho naladí. 1,4 TSI, která odpovídá 92 kW EB, si s tím prckem poradí.
I tyhle motory VW mají chlazené svody integrované v hlavě. Nevím, jestli má 1,0 MPI valvelift, nicméně každý motor z téhle rodiny ho může mít (jak na sání, tak na výfuku). A TSI ho myslím mají, ale nechce se mi to hledat. Pointa téhle skládačky je, že si mohou nakombinovat, co chtějí. Nestane se jim například, že by museli předělávat hlavu, protože se najednou rozhodli přidat valvelift. Dříve třeba motory montované do Audi valvelift měly a motory montované do VW/ Škody ho neměly. 😄
Tohle už je teorie. Jiný poměr vrtání a zdvihu znamená jinou rychlost pístu, tedy jiné tření. Pak je tu také faktorem plocha, tedy tepelné ztráty. Dalším faktorem jsou tu pak průměry ventilů. Rozhodně bych si netroufl tvrdit to, co ty, na základě tak omezených dat. A takhle jednoduché úvahy mohou stejně platit jen pro jinak identické motory, což tyhle nebudou. S kompresním poměrem ti moc nepomohu, ale stará 1,4 TSI měla 10:1 a litrové MPI snad 10,5:1, pokud si dobře pamatuji.
Nevidím zkrátka jediný důvod, proč by měl být horší než jiná malá TSI. A ten aspekt tříválce, protože ostatní jsou čtyřválce, si myslím pokrývá MPI. Nemohu soudit, jak dobrý je to tříválec. S těmito motory moc nepřijdu do styku. A když už, tak je to něco jako pět kilometrů po městě. Opět dodám, jestli si vůbec budou konkurovat, záleží, na kolik ho naladí. 1,4 TSI, která odpovídá 92 kW EB, si s tím prckem poradí.
"Jiný poměr vrtání a zdvihu znamená jinou rychlost pístu"
Tady opatrně 😉 budeme-li se držet toho co jsi psal, tedy že vrtání a zdvih kliky bude identický pak se rychlost pístu rozhodně nemění! Jedině že by se změnila kompresní výška pístu a tomu úměrně délka ojnic pak by se rychlost pístu měnit mohla. Pokud má MPI 10,5:1 jak píšeš pak bude muset mít přeplňovaná verze písty s vybráním pro zvětšení spalovacího prostoru. V tom případě se bude muset sahat na písty a možná i ojnice pokud se bude měnit kompresní výška pístů. Možná to bude i nutnost vzhledem k většímu výkonu, pokud tedy nejsou ojnice už u atmosférické verze naddimenzované a počítají s využitím pro foukaný motor.
Způsob "skládačka" je praktické a ekonomické řešení, ale je to univerzální řešení tedy umí to vše ale nic pořádně. Takový motor se s největší pravděpodobností nemůže rovnat motoru který je projektovaný na jednu jedinou verzi.
Další věc je ta, že si VW nemůže dovolit ten litrovej tříválec naladit na výkonové parametry Fordu protože vzhledem k široké nabídce motorů by ten litr mohl zatápět těm s vyšším objemem. Nemluvě o tom, že tento motor má plnit roli základní motorizace.
Každopádně teoretizujeme tu oba až moc tak se nechám překvapit kdo má pravdu. 😄
Těší mě, že jsou tu i lidé kteří motorům a jejich konstrukci rozumí. :yes:
Myslím, že se i shodneme na tom že to litrové TSI by moc slušelo trojčatům NSF. :yes: To by byl "pocket rocket" 😄
Tady opatrně 😉 budeme-li se držet toho co jsi psal, tedy že vrtání a zdvih kliky bude identický pak se rychlost pístu rozhodně nemění! Jedině že by se změnila kompresní výška pístu a tomu úměrně délka ojnic pak by se rychlost pístu měnit mohla. Pokud má MPI 10,5:1 jak píšeš pak bude muset mít přeplňovaná verze písty s vybráním pro zvětšení spalovacího prostoru. V tom případě se bude muset sahat na písty a možná i ojnice pokud se bude měnit kompresní výška pístů. Možná to bude i nutnost vzhledem k většímu výkonu, pokud tedy nejsou ojnice už u atmosférické verze naddimenzované a počítají s využitím pro foukaný motor.
Způsob "skládačka" je praktické a ekonomické řešení, ale je to univerzální řešení tedy umí to vše ale nic pořádně. Takový motor se s největší pravděpodobností nemůže rovnat motoru který je projektovaný na jednu jedinou verzi.
Další věc je ta, že si VW nemůže dovolit ten litrovej tříválec naladit na výkonové parametry Fordu protože vzhledem k široké nabídce motorů by ten litr mohl zatápět těm s vyšším objemem. Nemluvě o tom, že tento motor má plnit roli základní motorizace.
Každopádně teoretizujeme tu oba až moc tak se nechám překvapit kdo má pravdu. 😄
Těší mě, že jsou tu i lidé kteří motorům a jejich konstrukci rozumí. :yes:
Myslím, že se i shodneme na tom že to litrové TSI by moc slušelo trojčatům NSF. :yes: To by byl "pocket rocket" 😄
Myslím při stejném objemu. Když změníš poměr, změní se i rychlost. To bylo k tomu porovnání litrů VW a Fordu.
Snažil jsem se zdůraznit, že stejným nemyslím identické. Může tam být jiná klika, i blok by klidně mohl být jiný. Co sdílí, je uspořádání. To by se měnit nemělo. VW se potýkal s tím, že prakticky každý motor vyvíjeli nezávisle. Byla v nich spousta zbytečných odlišností. To je to, co řešili. Že na jednu jednotku můžeš klidně namontovat jak výfukový modul pro atmosférický motor, tak výfukový modul pro přeplňovaný motor. To neznamená, že přeplňovaná a atmosférická jednotka jsou stejné, ale jsou vytvořené v rámci modulární architektury. Je to klasický příklad standardizace. Z mého hlediska to nemá negativní dopad (relativně řečeno, vždy můžeš na něco zapomenout, co tě později kousne do zadku, tak říkajíc), jen uklízíš bordel, kdy si každý dělá, co chce. Na vlastní jednotku to klade minimální omezení, pokud vím. Parametry, které dělají ty motory a které jsou tu pevně dané, jsou shodné s předchozí generací. Není to omezení dané skládačkou, tak to prostě chtějí (jde o rozteč válců a poměr vrtání/ zdvih, pokud si dobře pamatuji). Takže mohou třeba vzít výfukový modul, který vyvinuli pro jeden motor, a bez problémů bude pasovat na druhý. To neznamená, že to takhle můžou pustit na trh. Ale ušetří náklady spojené s pasováním nového turbodmychadla na jiný motor. A v případě výroby pak náklady na výrobu a logistiku spojenou s tím, že ho napasovali na každý motor jinak. O to tu jde. Představ si, že by každý spotřebič měl jinou zástrčku a tys musel předělávat zásuvky podle toho, co zrovna doma máš. 😄 U VW snad pořád platí, že se jednotlivé verze liší i na mechanické úrovni. Vzhledem k tomu, kolik jich sekají, se to asi ani moc nepodepíše na nákladech.
S předposledním odstavcem souhlasím. Jestli jsi to od začátku myslel takhle (tedy že VW bude se svým litrem mířit asi někam jinam = níže), tak se omlouvám, nepochopil jsem tě. Ostatně jsem to tu napsal ve více než jednom příspěvku.
Však také 1,0 TSI prvně ukázali v up! GT. Byl tam naladěný na 81 kW a 175 Nm. Novináři tuhle rychlejší verzi testovali už před dvěma lety (leden 2012).
Snažil jsem se zdůraznit, že stejným nemyslím identické. Může tam být jiná klika, i blok by klidně mohl být jiný. Co sdílí, je uspořádání. To by se měnit nemělo. VW se potýkal s tím, že prakticky každý motor vyvíjeli nezávisle. Byla v nich spousta zbytečných odlišností. To je to, co řešili. Že na jednu jednotku můžeš klidně namontovat jak výfukový modul pro atmosférický motor, tak výfukový modul pro přeplňovaný motor. To neznamená, že přeplňovaná a atmosférická jednotka jsou stejné, ale jsou vytvořené v rámci modulární architektury. Je to klasický příklad standardizace. Z mého hlediska to nemá negativní dopad (relativně řečeno, vždy můžeš na něco zapomenout, co tě později kousne do zadku, tak říkajíc), jen uklízíš bordel, kdy si každý dělá, co chce. Na vlastní jednotku to klade minimální omezení, pokud vím. Parametry, které dělají ty motory a které jsou tu pevně dané, jsou shodné s předchozí generací. Není to omezení dané skládačkou, tak to prostě chtějí (jde o rozteč válců a poměr vrtání/ zdvih, pokud si dobře pamatuji). Takže mohou třeba vzít výfukový modul, který vyvinuli pro jeden motor, a bez problémů bude pasovat na druhý. To neznamená, že to takhle můžou pustit na trh. Ale ušetří náklady spojené s pasováním nového turbodmychadla na jiný motor. A v případě výroby pak náklady na výrobu a logistiku spojenou s tím, že ho napasovali na každý motor jinak. O to tu jde. Představ si, že by každý spotřebič měl jinou zástrčku a tys musel předělávat zásuvky podle toho, co zrovna doma máš. 😄 U VW snad pořád platí, že se jednotlivé verze liší i na mechanické úrovni. Vzhledem k tomu, kolik jich sekají, se to asi ani moc nepodepíše na nákladech.
S předposledním odstavcem souhlasím. Jestli jsi to od začátku myslel takhle (tedy že VW bude se svým litrem mířit asi někam jinam = níže), tak se omlouvám, nepochopil jsem tě. Ostatně jsem to tu napsal ve více než jednom příspěvku.
Však také 1,0 TSI prvně ukázali v up! GT. Byl tam naladěný na 81 kW a 175 Nm. Novináři tuhle rychlejší verzi testovali už před dvěma lety (leden 2012).
Tolik předsudků, a to ten motor ještě ani (oficiálně) neexistuje. Tvé obavy o rozpohybování Pola bych chápal, kdyby šlo o neoturbenou verzi...i když, četl jsem, že HTP bude právě tímto motorem (s nižším točivým momentem) v Polu nahrazeno.
Běžnou praxí to není, vznikl takhle jeden motor před více než deseti lety. Výchozí 1.0 MPI je snad motorem dostatečně svébytným.
Běžnou praxí to není, vznikl takhle jeden motor před více než deseti lety. Výchozí 1.0 MPI je snad motorem dostatečně svébytným.
Netvrdím, že se nerozjede, ale co se týče jízdní dynamiky tak to bude slabota, obzvlášť při větším zatížení vozu. Pro nenáročného člověka je to ale OK. Ale to je čistá teorie ten eco boost problém s dynamikou rozhodně nemá, tak snad na tom VW nebude jinak. Mě osobně by se obdoba eco boostu v VW UP! opravdu líbila. 😄
Pokud jde o předsudky tak ty jsou zrovna u koncernu VW na místě! Počínaje zpackaným HTP a problémovým TSI konče. Ale ne že bych jim to nepřál naopak!
Pokud jde o předsudky tak ty jsou zrovna u koncernu VW na místě! Počínaje zpackaným HTP a problémovým TSI konče. Ale ne že bych jim to nepřál naopak!
To nevídaná upřímnost, že jim problémy přeješ, tě diskusně šlechtí... >😒] 😉
Pokud nahradí slabší 1,2 TSI, tak lze předpokládat, že bude mít obdobné parametry (tedy točivý moment kolem 160 Nm). Tak proč by to mělo být jiné, než je to teď?
Horší než slabší 1,2tsi asi nebude a ani to netvrdím. Pouze říkám, že proti litrovému ecoboostu si ani neškrtné viz příspěvek z 02😁3 výše.
Napsal jsi, že je to trochu jiná liga. Nevím, jestli 160 vs. 170 Nm lze označit za jinou ligu. A v těhle otáčkách stráví většina lidí většinu času. Ano, při předjíždění se ukáže, že má EB téměř o polovinu větší výkon (beru parametry slabší 1,2). Ale auto rozhýbou velmi podobně.
Nevíme, jaký bude mít výkon. Ale vzhledem k tomu, kolik má VW motorů stejné konstrukce, tak vidím jako nepravděpodobné, že by postavili tak výkoný litr. Co by dělali s 1,2 a 1,4? Nějaký posun v nabídce je pravděpodobný, ale na úrovni 90 kW mají 1,4, to je třetí motorizace v řadě.
Nevíme, jaký bude mít výkon. Ale vzhledem k tomu, kolik má VW motorů stejné konstrukce, tak vidím jako nepravděpodobné, že by postavili tak výkoný litr. Co by dělali s 1,2 a 1,4? Nějaký posun v nabídce je pravděpodobný, ale na úrovni 90 kW mají 1,4, to je třetí motorizace v řadě.
S druhým odstavcem naprostý souhlas :yes: VW si nemůže dovolit udělat motor výkonově na úrovni EB... ani ne tak že by to nešlo, ale protože by to vyšší objemové verze poslalo do kouta.
Teoreticky to můžou udělat, ale je to nepravděpodobné. I když je to asi jen otázka času.
Mimochodem, 81 kW litr odpovídá 162 kW dvoulitru v GTI. Pokud skutečně začnou montovat do běžné série 221 kW verzi, tak klidně může přijít 110 kW litr. Audi myslím obměňovalo svůj dvoulitr každé dva až tři roky. Že je to otázka vzdálenější budoucnosti, je možná jen zbožné přání. Příští rok by klidně mohli představit 1,0, který by nahradil 1,4. ;-\
Mimochodem, 81 kW litr odpovídá 162 kW dvoulitru v GTI. Pokud skutečně začnou montovat do běžné série 221 kW verzi, tak klidně může přijít 110 kW litr. Audi myslím obměňovalo svůj dvoulitr každé dva až tři roky. Že je to otázka vzdálenější budoucnosti, je možná jen zbožné přání. Příští rok by klidně mohli představit 1,0, který by nahradil 1,4. ;-\
A prosím Ty znáš někoho osobně kdo s tím TSI měl problém, že by se ty rozvody vysypali? Neptám se proto, že bych to nějak chtěl zpochybňovat a hatovat, Ale opravdu bych rád poznal člověka (reálného, nikoliv internetového diskutéra, nebo maniaci na skodahome), který s tím problém měl. Jde mi o to, že ten motor mám taky, druhý rok a problém s ním nemám a sháním někoho, kdo ho opravdu měl s tím problém, rád bych se ho na spoustu věcí zeptal, nejen co se týče rozvodů, ale vůbec k tomu motoru nějaké rady 😄 pokud ano, budu vděčný. Díky moc
Mrkni na Moje auto, tam svou situaci popisuji. Pro ostatní, co si to nepřečtou: u 1,2TSI se vysypou rozvody jenom ignorantovi. Ano, tento motor měl v určitém období problémy s rozvodovým řetězem. Nadměrně se vytahoval, protože měl měkčí čepy. Poznalo se to tak, že při nastartování motoru, asi dvě vteřiny, než ho napnul napínák, rachtal. Zezačátku jen někdy, později častěji. Při návštěvě servisu mi to celé vyměnili a od té doby mám pokoj.
Díky moc, o Tobě vím, to jsem četl. 😄 Já mám Roomster 1,2 TSI 63 Kw r. v. 2012.Já právě mám hodně zákazníků, co jim přezouvám pneumatiky, jelikož dělám pneuservis a za sezonu přezuju tak 60 TSI od různých značek, když jsem začal schánět roomster, tak jsem je každou sezonu mučil a páčil z nich, jestli někdo problém neměl. Hlavně jedna stavební firma má asi 15 fabii s tímto motorem, tak jsem celé dva roky koumal a páčil z těch řidičů, jestli s tím měli problém, protože ty auta nalítají tak 50 tis km za rok, takže teď mají ty 2010 kolem 200 tis. když jsem jim psal stavy tach. na podzim a z nikoho jsem nic nedostal a každý na mě koukal jak na blbce a navíc velkoobchodně tady v Praze dodávám pneumatiyk do dvou nezávislých autoservisů a tam byl případn jediný a to u octavie 1,4 TSI, která navíc měla propálené písty či co a urvanou poloosu, takže tam to bylo spíš o pilotovi. A u mě v autorizovaném měli případ jeden u Fabie 77 kw taky z roku 2010. A dušují mě, že já už mám to kompletně pořešené, ale nechci něco zanedbat. Dřív jsem měl octavie TDI a 1,6 74 kw a v motorech se tolik nevyznám a ještě nepoznám co je normální, ale mám najeto 28 tis a motor poslouchám při každém startu a nic. Ale moc děkuju!
Myslím, že u tvýho motoru je to už opravdu vyřešené, takže se nemusíš bát 😄
Koukám, že máš Brocky B21 SMVP na autě. Ty jsou hodně dobrý a moc pěkný. Já je mám moc rád. Sám mám na roomsteru taky 16ky, akorát RC17 CS, ale mám tam teda jiný rozměr, mám 205/45 R16. Ty máš od VW předepsané u Pola 205/50 R16? Polo mělo vyšší profil?
A to Ti nestačí? Ty tomu motoru věříš? Novej motor - prý nesmrtelný řetězy - proč asi cpou do nový Kokty a do novýho Golfu řemeny - ať jde do * celej koncern i s panem VWaverkou, kterej má orgasmus i z tříválcovýho motoru ve slavnym a totálně předraženym Trapidu. >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Julča
Jen jsem zvědavý kolik ten motor vydrží? Ani řemen mu životnost na 300-400t km neprodlouží, zase odejde něco jiného! V dnešní době se už na životnost a výdrž nehraje! Hlavně to prodat, aby to přežilo záruku a pak se děj vůle Boží!!!
Kasprik
Motory jsou největší slabinou koncernu. Nejsou schopny vyrobit kvalitní benzínový motor. Z tohoto důvodu se koncernu obloukem vyhejbám. Jinak design se mi líbí.
[odkaz]
[odkaz]
motory boli vzdy slabinou koncernu, aj pred 10 rokmi ked tu japonci ponukali 16v namakane stvorvalce s variabilnym casovanim fakticky u kazdeho auta tak vw nas tu ohuroval 75 kilowatovou 1,6tkou so spotrebou 7,5 litra ktora vobec nesla , doba pokrocila a vw je na tom opat podobne, motoricky ho poraza uz aj trapny qoros 😉
Mám dotaz. Já už dlouhou dobu čtu, jak každý vychvaluje japonská auta a jak mu vyhovují...To je OK, já mám japonská auta taky moc rád.
Ale proč jich teda u nás nejezdí víc jak škodovek, nebo respektive, proč nemají obzvlášť v této době všeobecných automobilových aušusů obrovské růsty prodeje na úkor těch mizerných VW a jejich mizerných motorů. Tím rozhodně nerýpu, Jen se opravdu ptám? Moc děkuji za odpověď.
Ale proč jich teda u nás nejezdí víc jak škodovek, nebo respektive, proč nemají obzvlášť v této době všeobecných automobilových aušusů obrovské růsty prodeje na úkor těch mizerných VW a jejich mizerných motorů. Tím rozhodně nerýpu, Jen se opravdu ptám? Moc děkuji za odpověď.
Odpověď je jednoduchá 😄
Myslím, že hlavní důvody jsou😒br />
1. Konzervativismus v ČR
2. Podpora domácích produktů
3. Reklama a zmanipulovaná média
Myslím, že hlavní důvody jsou😒br />
1. Konzervativismus v ČR
2. Podpora domácích produktů
3. Reklama a zmanipulovaná média
dobře no...ale není to úplně odpověď s hmatatelným důkazem. Protože minimálně by tedy aspoň japonci měli být za škodovkou v VW na druhém místě, což moc nevypadá.
Jo, jeste bych k tomu pridal dlouhodobe zanedbany marketing ze strany Japonskych znacek, temer nulova reklama.
A musim se pridat ze obecne jsou japonci super drzaky a velmi dobre jezdici auta. Navic kdyz porovnas Skodu Rapid Spacebag ktery lze nejak smysluplne nakonfigurovat za cca 290-300k (motor 1,2TSI tedy ne zakladni a par pridavku) s napriklad Toyotou Auris ktera s lepsim motorem 1,6 a velkou vybavou stoji cca 350k nebo s Nissanem Note ktery ma za 320k uz 1,5 turbodiesel! nebo treba se Suzuki SX4 s 1,6VVT za cca 325k tak ty Japonci opravdu drahy nejsou.
A musim se pridat ze obecne jsou japonci super drzaky a velmi dobre jezdici auta. Navic kdyz porovnas Skodu Rapid Spacebag ktery lze nejak smysluplne nakonfigurovat za cca 290-300k (motor 1,2TSI tedy ne zakladni a par pridavku) s napriklad Toyotou Auris ktera s lepsim motorem 1,6 a velkou vybavou stoji cca 350k nebo s Nissanem Note ktery ma za 320k uz 1,5 turbodiesel! nebo treba se Suzuki SX4 s 1,6VVT za cca 325k tak ty Japonci opravdu drahy nejsou.
1. Konzervatismus v ČR se dá narušit dobře vedeným marketingem (myslím i službami, dostupností, individualizací apod.)
2. OK, s tím se dá souhlasit, to se těžko narušuje
3. Reklamu umí i marketéři v Japonsku a zmanipulovat média také.
Chybí tady ale to základní. Peníze a hlavně důvody, proč je investovat do "nějaké" Evropy...
2. OK, s tím se dá souhlasit, to se těžko narušuje
3. Reklamu umí i marketéři v Japonsku a zmanipulovat média také.
Chybí tady ale to základní. Peníze a hlavně důvody, proč je investovat do "nějaké" Evropy...
No skús hádať - domácich škodoviek bude vždy viac, lebo sú domáce.
Japonské autá majú v našich končinách aj nevýhody - nepružný predaj (ucelené výbavy, malé možnosti individualizácie), slabšie výbavy a vyššie ceny - preprava cez more a clo niečo stojí a tých fabrík v Európe zas nemajú toľko.
VW Group predáva lepšie, ako viaceré európske značky aj preto, že má neuveriteľne dobrý marketing, S trochou nadsádzky sa dá povedať, že by s vysokým ziskom predali aj krabicu od topánok na kolieskach. Napriek napríklad nie práve spoľahlivým TSI sú ich autá s TSI najlepšie - pretože ťa o tom dokážu presvedčiť. Koho nepresvedčia, kúpi si inde, napríklad u Japoncov.
Japonské autá majú v našich končinách aj nevýhody - nepružný predaj (ucelené výbavy, malé možnosti individualizácie), slabšie výbavy a vyššie ceny - preprava cez more a clo niečo stojí a tých fabrík v Európe zas nemajú toľko.
VW Group predáva lepšie, ako viaceré európske značky aj preto, že má neuveriteľne dobrý marketing, S trochou nadsádzky sa dá povedať, že by s vysokým ziskom predali aj krabicu od topánok na kolieskach. Napriek napríklad nie práve spoľahlivým TSI sú ich autá s TSI najlepšie - pretože ťa o tom dokážu presvedčiť. Koho nepresvedčia, kúpi si inde, napríklad u Japoncov.
To je jasné, že nebudou na prvním místě, ale proč tedy nejsou na druhém místo francouzů, ostatních němců a hlavně před těma bláznivýma korejcema?
Jenže ono je to jedna o mediích a jednak o tom, že všude je chleba o dvou kůrkách....zkrátka, že je to auto udělané z plechu a plastů jako ty koncernovky. A taky se jim závady nevyhýbají. Vždyť slyším v rádiu každou chvilku, že Toyota svolává konkrétní modely kvůli závadě...
V dnešní době už bude jedno jestli si koupíte to nebo ono, všechny auta budou čím dál víc aušusová...
Já očekávám podobný vývoj v automobilovém průmyslu jako u telefonů....Viz android všude až na pár vyjímek, akorát schránka bude mít jinou značku....jen aby se ušetřilo
Jenže ono je to jedna o mediích a jednak o tom, že všude je chleba o dvou kůrkách....zkrátka, že je to auto udělané z plechu a plastů jako ty koncernovky. A taky se jim závady nevyhýbají. Vždyť slyším v rádiu každou chvilku, že Toyota svolává konkrétní modely kvůli závadě...
V dnešní době už bude jedno jestli si koupíte to nebo ono, všechny auta budou čím dál víc aušusová...
Já očekávám podobný vývoj v automobilovém průmyslu jako u telefonů....Viz android všude až na pár vyjímek, akorát schránka bude mít jinou značku....jen aby se ušetřilo
To je nesmysl.
Přesně takhle to u japonských firem nechodí 😉
A to je ten nejdůležitější rozdíl.
Všimni si třeba, jak dlouho trvá Hondě než uvede auto na trh.
Aktuálně už se docela dlouho čekalo na Civic Tourer.
Jak dlouho se čeká na NSX.
Jak to trvalo s 1.6 d-tec.
Není to proto, že jsou Japonci pomalejší. Mají svojí kvalitu!
Nebo 1 milión km s Priusem..
Přesně takhle to u japonských firem nechodí 😉
A to je ten nejdůležitější rozdíl.
Všimni si třeba, jak dlouho trvá Hondě než uvede auto na trh.
Aktuálně už se docela dlouho čekalo na Civic Tourer.
Jak dlouho se čeká na NSX.
Jak to trvalo s 1.6 d-tec.
Není to proto, že jsou Japonci pomalejší. Mají svojí kvalitu!
Nebo 1 milión km s Priusem..
Marketing uspokojuje potřeby zákazníka, nepřesvědčuje ho! [odkaz]
No zrovna v tom odkazu je napsáno, že ho ovlivňuje. Marketing směřuje zákazníka k finálnímu rozhodnutí - koupit produkt nebo službu. A zkušený marketér dokáže zákazníka přesvědčit, že produkt je tak dobrý, že po něm onen zákazník začne dokonce toužit. Není nic lehčího, než prodávat na základě klasických lidských emocí a slabostí (touha, netrpělivost, radost, ale i strach (pojištění)...
Marketing je opravdu dlouhodobý proces od první myšlenky, přes analýzu, vývoj produktu až po uvedení na trh a zpracovávání dat o spokojenosti zákazníků. Reklama (ovlivňovaní) má jen za úkol umístit viditelně produkt na trh, tedy už je jen tou pomyslnou špičkou ledovce.
Blbosť. Nie zriedka ho klame.
Mám pocit, že jsi snad se žádným koncernovým motorem nejezdil. Takže nevíš, o čem hovoříš...
Mám 1,2TSI (77 kW) a spotřeba je v pohodě. Okresky do 6 litrů, eko se dá i za 5 litrů, město do 7 litrů a dálnice kolem 7l/100km (dnes z Brna do Jihlavy 7,2 l/100km, rychlost 130-150 km/hod.)
Mám 1,2TSI (77 kW) a spotřeba je v pohodě. Okresky do 6 litrů, eko se dá i za 5 litrů, město do 7 litrů a dálnice kolem 7l/100km (dnes z Brna do Jihlavy 7,2 l/100km, rychlost 130-150 km/hod.)
To fakt nevíš? 😉
Protože , kromě několika evropských aut , nyní jezdíme i s Hondou , mohu ti potvrdit , že japonci jsou většinou dražší při nákupu , dávají malé slevy , servis je také dražší (a to podstatně) a nemají interval servisních prohlídek 2 roky nebo 30 tis. Km !
Hlavně u malého auta je to velký problém.
O nemožnosti konfigurace ani psát nemusím.
K základu si třeba mlhovky nebo šíbr nekoupíš atd..
V tom mají evropské automobilky navrch. :yes:
Faceliftované POLO vypadá dobře , o kupce jistě nebude nouze. 😄
Protože , kromě několika evropských aut , nyní jezdíme i s Hondou , mohu ti potvrdit , že japonci jsou většinou dražší při nákupu , dávají malé slevy , servis je také dražší (a to podstatně) a nemají interval servisních prohlídek 2 roky nebo 30 tis. Km !
Hlavně u malého auta je to velký problém.
O nemožnosti konfigurace ani psát nemusím.
K základu si třeba mlhovky nebo šíbr nekoupíš atd..
V tom mají evropské automobilky navrch. :yes:
Faceliftované POLO vypadá dobře , o kupce jistě nebude nouze. 😄
Hm, to je pravda... Já bych přidal ještě divné a lacině vypadající interiéry...
Na druhú stranu pevné a trvácne. Resp. lacno vyzerajúce asi nie, naopak, vyzerajú dobre napriek častejšej absencii drahších materiálov.
O drahom servise by som nepísal tak zoširoka - za tri roky s Yarisom iba garančka za pár šupiek a viac nič. Dvojročná záruka je už preč a to auto nie a nie sa pokaziť...
V tom prípade mi je jedno, že je servis na hodinu o nejaké peniaze drahší, keď tam nemusím chodiť...
V tom prípade mi je jedno, že je servis na hodinu o nejaké peniaze drahší, keď tam nemusím chodiť...
Za 3 roky jsi tam byl 3krát..na garančce.
U VW jednou.. >😁
Bravo VW..! :yes:
U VW jednou.. >😁
Bravo VW..! :yes:
...co tím chceš říci? ...např. to, že pokud zajdeš k doktorovi jednou za tři roky a ne ročně jednou, tak jsi zdravější?
😄 Pokud to auto není nemocné..servis nepotřebuje.
A zaplatíš garančku jen 1*..ne 3*!!! Kapiš to?
😉 Tedy u evropana dost ušetříš!
Japonci a korejci si na servisu zálazníky pěkně podojí..
A že mají kvalitní auta..to s tím tedy nesouvisí.Ale kvalitu mají, to ano.
Ale ani evropské vozy na tom už nejsou špatně.
A zaplatíš garančku jen 1*..ne 3*!!! Kapiš to?
😉 Tedy u evropana dost ušetříš!
Japonci a korejci si na servisu zálazníky pěkně podojí..
A že mají kvalitní auta..to s tím tedy nesouvisí.Ale kvalitu mají, to ano.
Ale ani evropské vozy na tom už nejsou špatně.
presne tak, japonci to je kapitola sama o sebe. tu si tri vybav a vyber si, nemozes kombinovat, motory to tiez nie je ziadna hitparada.
Pri vybere auta sa boli vystrhnuty s dovodu😒br />
Honda Civic: bud 1,4 73kW a zrychlenie 13-14s (to mam na 12 rocnej fabii 1,4 55kW), alebo potom az 1,8 to je ok, ale cena uplne mimo s tym co som chcel vybavu.
Mazda 3: bud zase 1,5 co nie je bohvie co a potom az 2,0 s cenou niekde inde a nemoznost vyberu a doplnenia vybav, takze saze nic.
Toyota Auris: 1,3 nic moc, 1,6 uz bola ok a ked som zistil, ze zase brat baliky k vybave a dostal som sa na vysoku cenu.
Na zaver prezradim co vyhralo vyber: Bol to Seat Leon 1,2 TSI 77kW s vybavou aku som chcel a cena, ze nikto nebol schopny sa ani priblizit. Casom tu bude recenzka nan.
Pri vybere auta sa boli vystrhnuty s dovodu😒br />
Honda Civic: bud 1,4 73kW a zrychlenie 13-14s (to mam na 12 rocnej fabii 1,4 55kW), alebo potom az 1,8 to je ok, ale cena uplne mimo s tym co som chcel vybavu.
Mazda 3: bud zase 1,5 co nie je bohvie co a potom az 2,0 s cenou niekde inde a nemoznost vyberu a doplnenia vybav, takze saze nic.
Toyota Auris: 1,3 nic moc, 1,6 uz bola ok a ked som zistil, ze zase brat baliky k vybave a dostal som sa na vysoku cenu.
Na zaver prezradim co vyhralo vyber: Bol to Seat Leon 1,2 TSI 77kW s vybavou aku som chcel a cena, ze nikto nebol schopny sa ani priblizit. Casom tu bude recenzka nan.
Slabinou? Sorry, ale jsi mimo. Pokud znáš jen 1.6MPi, tak se nedivím, že jsi byl ohúrený.
Např. někdy od roku ´96 se sériově montoval 1.8T, kdy tato "vykopávka" (navíc prakticky vývojově nouzovka) i v základním výkonové verzi 110kW (byly až do 177kW) ještě dnes ujede všemu spotřebnímu, nebo alespoň drží krok s tím, co dnes Japonci na náš trh v benzínu dodávají. Což je ostatně mimo vrcholné motorizace M3 a M6 naprostá trága.
A zhruba před 10 lety začala řada TF(S)i, kdy dnes prakticky na všechny běžné motorizace z Japonska postačuje v této konstrukční řadě motorů naprosto průměrná a nikterak vyhoněná 1.4TSi.
Např. někdy od roku ´96 se sériově montoval 1.8T, kdy tato "vykopávka" (navíc prakticky vývojově nouzovka) i v základním výkonové verzi 110kW (byly až do 177kW) ještě dnes ujede všemu spotřebnímu, nebo alespoň drží krok s tím, co dnes Japonci na náš trh v benzínu dodávají. Což je ostatně mimo vrcholné motorizace M3 a M6 naprostá trága.
A zhruba před 10 lety začala řada TF(S)i, kdy dnes prakticky na všechny běžné motorizace z Japonska postačuje v této konstrukční řadě motorů naprosto průměrná a nikterak vyhoněná 1.4TSi.
To pise majitel korejskeho auta 😉 pozrime sa na co ponukaju korejci dychavicnu 1,4, potom 1,6 GDI, co ma sice kW vela papierovo, ale dojem je zly. Motor naspodu mrtvo a cosi sa deje az nad 4000 ot., celkovo ziadna slava 😄 😄
VW (ked nebudeme pocitat problem s rozvodom), tak su tie TSI zive a aj spotreba je ok. Celkovo v ramci EU ( VW, PSA, Renault, PSA, Opel a pod. ) su konkurencie schopne.
Naopak japonske auta (okrem Mazda ich Sky active motory sa zdaju byt dobre) + korejske nie su momentalne moc konkurencie schopne s eu turbo motormi.
Napr. porovnanie priamo co konkuruje je😒br />
H/K 1,4 vs. VW 1,2 TSI vs. EB 1,0 Ford a pod. H/K je uplne mimo.
H/K 1,6 GDI vs. VW 1,4 TSI vs. 1,6 THP zase H/K straca
Preco myslis, ze korejci makaju na turbo benzinoch, velmi dobre vedia, ze tahaju za kratsi koniec.
😉 😉 😉 😄
VW (ked nebudeme pocitat problem s rozvodom), tak su tie TSI zive a aj spotreba je ok. Celkovo v ramci EU ( VW, PSA, Renault, PSA, Opel a pod. ) su konkurencie schopne.
Naopak japonske auta (okrem Mazda ich Sky active motory sa zdaju byt dobre) + korejske nie su momentalne moc konkurencie schopne s eu turbo motormi.
Napr. porovnanie priamo co konkuruje je😒br />
H/K 1,4 vs. VW 1,2 TSI vs. EB 1,0 Ford a pod. H/K je uplne mimo.
H/K 1,6 GDI vs. VW 1,4 TSI vs. 1,6 THP zase H/K straca
Preco myslis, ze korejci makaju na turbo benzinoch, velmi dobre vedia, ze tahaju za kratsi koniec.
😉 😉 😉 😄
A co třeba stará 1.8 turbo z konce minulého tisíciletí? Ostatně, i na současné 1.2, 1,4 a 1,8 TSI jsem slyšel pozitivní ohlasy.
Jinak, pokud to správně chápu, tak se v Polu vymění generace TSI, přičemž do teď používal například stejnou 1,2 TSI jako Rapid, kterého zatím výhledově novější motorizace nečeká?
Jinak, pokud to správně chápu, tak se v Polu vymění generace TSI, přičemž do teď používal například stejnou 1,2 TSI jako Rapid, kterého zatím výhledově novější motorizace nečeká?
Už jsem zapomněl kdy, ale Rapid by mohl tyhle motory dostat příští rok, nejpozději snad 2016. Někdo to tu bude určitě vědět přesněji.
asfalt
Pravě jsem se dozvěděl, že VW koupil Alfu Rome. Čeká nás jistě dlouhá diskuse pod článkem, který jistě na auto.cz brzy příjde 😄
Třeba tady ta zpráva ani nebude. O vítězství VW v německé mrkvi pro nejhorší auto se tady taky nepsalo. 😄
>😒] Vtípek roku..Ferrari zase koupilo Audi.. >😁
Vzhledem k nedávným událostem spojených s koupí zbytku akcií Chrysleru Fiatem by to určitý smysl dávalo.
Nedávalo.
VW Alfu nepotřebuje.
A nevím , zda by to vůbec bylo pro Alfu dobře.
VW Alfu nepotřebuje.
A nevím , zda by to vůbec bylo pro Alfu dobře.
Myslel jsem smysl pro Fiat.
Nedokážu říct, jestli VW Alfu potřebuje, ale z nějakého důvodu po ní touží, nebo aspoň část jeho vedení.
Jestli by to bylo pro Alfu dobře, záleží na úhlu pohledu. Přestala by být do značné míry italskou značkou, ale zase by se dala čekat modelová smršť.
Nedokážu říct, jestli VW Alfu potřebuje, ale z nějakého důvodu po ní touží, nebo aspoň část jeho vedení.
Jestli by to bylo pro Alfu dobře, záleží na úhlu pohledu. Přestala by být do značné míry italskou značkou, ale zase by se dala čekat modelová smršť.
Fiat by získal peníze..to je tak vše.
Ale ztratil by tvář..prodat ikonu italského motorismu do Německa? Nemyslitelné.. 😉
Alfa by možná měla konečně nové modely ale ten italský duch by tam chyběl..
Ale ztratil by tvář..prodat ikonu italského motorismu do Německa? Nemyslitelné.. 😉
Alfa by možná měla konečně nové modely ale ten italský duch by tam chyběl..
...mno, vw by tím získalo domácí italskou značku a tím pádem lehký vstup na italský trh, kde si dosud příliš nefoukali. Tohle by smysl dávalo 😄
GTI
Tedy, jestli si někdo velmi intenzivně myslí na modernizované POLO, jestli někdo čeká na čas, kdy si bude moci modernizované POLO objednat, a shlédne horní snímek, musí se mu snad zvednout i kotel...
Naštěstí je tu ještě celý svět snímků stávající verze. A když se člověk na ten svět zahledí, jihne mu srdce - [odkaz] [odkaz] :yes😒br />
Popravdě však musíme uznat, že je mnoho lidí, kteří ve třídě zase "cítí" třeba tuhle vizualitu - [odkaz] Nic proti, vkus je opravdu individuální záležitostí...
Osobně (a nyní jdu se svojí garážovou kůží odhodlaně na diskusní trh) preferuji v této třídě eVWropskou školu designu, definovanou předznačeným POLEM. No uznej, že je to nádhera - [odkaz] :yes😒br />
Nová (polo)generace, jak čtu shora, tedy zastře (polo-tsi)problémek. No, stává se to i v lepších garážových rodinách... A jak tvrdí jeden můj známý automechanik: Nikdo není dokonalý. Nebo ty snad znáš auto, které nepotřebuje občas servis? No tak vidíš.
POLO, ve třídě i v garáži esem. Co taky čekat od Volkswagenu jiného?
BRAVWO :yes: :-!
Naštěstí je tu ještě celý svět snímků stávající verze. A když se člověk na ten svět zahledí, jihne mu srdce - [odkaz] [odkaz] :yes😒br />
Popravdě však musíme uznat, že je mnoho lidí, kteří ve třídě zase "cítí" třeba tuhle vizualitu - [odkaz] Nic proti, vkus je opravdu individuální záležitostí...
Osobně (a nyní jdu se svojí garážovou kůží odhodlaně na diskusní trh) preferuji v této třídě eVWropskou školu designu, definovanou předznačeným POLEM. No uznej, že je to nádhera - [odkaz] :yes😒br />
Nová (polo)generace, jak čtu shora, tedy zastře (polo-tsi)problémek. No, stává se to i v lepších garážových rodinách... A jak tvrdí jeden můj známý automechanik: Nikdo není dokonalý. Nebo ty snad znáš auto, které nepotřebuje občas servis? No tak vidíš.
POLO, ve třídě i v garáži esem. Co taky čekat od Volkswagenu jiného?
BRAVWO :yes: :-!
Tak ta Tojótá to je tedy něco >😁 Ale záleží na úhlu pohledu! 😉 Nej je údajně pohled zády k autu >😁
GTI je nezpochybnitelnej mistr vesmíru v tom dát odkaz na tu nejodpornější fotku nechtěné konkurence. >😁 Nic proti, je to způsob boje a já se tím bavím. Aktuální Yaris se mi taky moc nelíbí ale táááááákhle hnusnej není. 😉
Nový yaris je relativně pěkný. Hlavně mě hrozně zaujala hybridní verze za ,,směšný peníz,, . Jistě není nejkrásnější ve třídě, ale pro konzervativní zákazníky a nebo pro lidi chtějící hybrid za rozumné peníze je to skvělá volba.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Bereš to moc vážně. Já nepatřím k žádnému táboru a ten způsob boje jsem nejspíš měl dát do uvozovek. Když jsem tady začínal, taky mě i přes mou holubičí povahu >😁 dokázal GTI někdy pořádně nadzvihnout. A i někteří jiní. Copak opravdu myslíš, že všechno to, co píše, myslí smrtelně vážně ? Občas tady padnou názory, že je to jen virtuální figurka, neexistující osoba, případně agent auto.cz. Ujišťuju tě, že není. Sleduj jeho příspěvky a snadno najdeš chvilky, kdy maska spadne a za ní najdeš normálního a světe div se milého člověka. Na auto.cz se vyskytujou nadšenci, znalci, lidi co vědí a umí - no a také prudiči, fanatici a hlupáci. K té druhé skupině GTI rozhodně nepatří. Jen na věcnou a objektivní diskusi jsou tady jiní. 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
...tak nám tu hoď parametry recese, ať víme, co je ještě vpořádku. A taky průměrnou délku diskuzních příspěvků, počet smajlíků........ snad jsi pochopil, i když ...... 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Chudák woody-alien, stratil pri tebe pár minút života.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ta fotka Yarise je fakt hnusná, je ale třeba poznamenat, že v reálu Yaris nevypadá vůbec špatně.
Naopak Polo mi přijde, že pohledově docela dost zestárlo, víc než bych čekal.
Naopak Polo mi přijde, že pohledově docela dost zestárlo, víc než bych čekal.
Tak Yaris je i v realu hruza a už jen srovnani si Polo s nim nezaslouži. U Toyoty v poslednich letech na něčem frči.
KLidně mě tu ukamenjte, ale mě se Yaris líbí. Ta fotka co vložil GTI je hnusná, v reálu je to lepší. [odkaz]
GTI je majster vo výbere hnusných fotiek konkurencie...
Súhlasím že Yaris nevyzerá v reáli tak zle, práve naopak, ale nedal si moc šťastný príklad. Neviem komu napadlo lepiť na C-stĺpik otrasnú čiernu fóliu. Vyzerá to hrozne.
Mal by si si pozrieť Yarisa aj inde ako na fotke od GTI-ho. Aby si netrepal blbiny.
Mysliš si že jsem Yarise na cestach ještě nepotkal ? Nejsem sice žadny designer ale v tomhle připadě se o povedenem vzhledu rozhodně neda mluvit.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak to já bych vůbec neřekl. Vždy když Polo vidím, tak si říkám, jak po všech těch letech stále dobře vypadá, nestárne, a drží se mezi designovou špičkou segmentu. Z faceliftu mám spíše strach, ale naštěstí se zdá, že inženýři z fauvé to vidí stejně. >😒]
Mě to tak přijde, zvlášť ve srovnání s Fábií, která vypadá stále neuvěřitelně svěže a zraje jako víno, mi Polo přijde, že zestárlo.
No, Fabia možná vypadá "stále neuvěřitelně svěže", ale až po povedeném faceliftu a hlavně ne při pohledu zezadu - tam jsou její proporce opravdu strašné. Jinak nejnovější Polo je pořád moc pěkné auto, ale pro mě je designový král mezi malými hatchbacky stále stejný - Fiat Punto. Po druhém faceliftu, kdy se zbavil těch černých plastů na náraznících, ale zůstala mu ta nová palubka, to auto ve svém segmentu opravdu nemá designovou konkurenci! Bravo, pane Giugiaro, tomu se říká odolnost designu v proudu času! 😉 :yes: :yes: :yes:
Souhlas..konečně se Punto zbavilo toho hrozného faceliftu ve stylu 500..
Pěkné auto... jako jeho bratříček OPEL Corsa..
Ale VW POLO je taky podařené malé auto. 😉
Pěkné auto... jako jeho bratříček OPEL Corsa..
Ale VW POLO je taky podařené malé auto. 😉
Ano, Punto je (a vždy bylo) neuvěřitelně nadčasové, a přitom nijak konzervativní. Dokonce bych možná řekl, že ideálem by bylo původní Grande Punto s optikou a interiérem Eva.
Souhlas..myslím , že ten fecelift z designu malého Maserati na 500 EVO se fakt nepovedl!
A prodeje šly dolů..
Nyní to spravili a PUNTO vypadá zase dobře. :yes:
A prodeje šly dolů..
Nyní to spravili a PUNTO vypadá zase dobře. :yes:
Polo je pekné, ale ten interiér je nechutne čierny... Nemáš niečo lepšie?
[odkaz] 😉
Tak doufejme že podobnou krásu nabídnou i k 1,0 tsi >😒]
Hmmmm, to asi ne. >😁
😢 😄 On měl Claudius asi na mysli spíše nějaký jiný odstín (hnědá, krémová a tak.) Tohle tu již jednou výborně pojednal kolega Navtech - černá, černá, černá. A dávám mu v tom za pravdu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Chápu...ty rád sojové párky z Lidlu. Někdo rád kuchyni např. Jirky Krále.... >😁 😉 ...ale soják není dogma ....
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A čo nám v poslednej dobe predkladáš ty, to si všímaš?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Julča
Koncern bohužel dnes nemá jediný kloudný a spolehlivý motor krom TDI 2,0 a to díky tomu že ho zjednodušili a odstranily vyvažovací hřídele! No a snad MPI 1,0? Vše ostatní je bohužel jen sázkou do loterie!? >😁
motory 1,2 TDI a 1,6 TDI budou mít v Euro 6 zvýšené výkony
2. - ve velkých zemích jako je Španělsko, Francie, UK, Itálie ale i v Německu se i taková malá auta jako je Polo využívají k dlouhým dálničním jízdám, a tam se TSI rychle odhalí ....
Ale pokud máš zdroj, rád se nechám přesvědčit, ale to nedoložíš, to je mi jasné.
ČR
[odkaz]
takže v ČR dokonce jen mizivá 3% (z 1964 prodaných za rok bylo 60 dieselů, ne 6 jak jsem uvedl nahoře)
Evropa
Autobild 41/12
Suchá fakty říkají že diesel v EU = 55,6%, o zbytek se dělí benzín, LPG, CNG, hybrid (zčásti také diesel) a elektro.
Vyšší a střední třídy by taková čísla opravdu neudělaly.
A vzhledem k tomu, že se stejné motory sdílejí klidně přes 3 třídy, nemusíš si s nákladovostí vývoje dělat starosti, to je problém automobilek a ty si to vyřeší i bez tebe.
Pokud se 1,2 TSI používá v Polu a Golfu, 1,6 TDI se naproti tomu používá ve Fabii, Rapidu, Octavii a Superbu, tedy výrazně lepší efektivita než u 1,2 TSI (příklad).
Navíc je všeobecně známo, že 2/3 zisků automobilek v EU plynou z dieselů, z benzínů a ostatního jen 1/3.
Tuhle část tedy nechápu. 1,2 TSI i 1,6 TDI jsou určitě i v dalších modelech. A když už, tak spíš záleží na počtu vyrobených kusů. Plus jsou to modulární motory, což věci komplikuje.
Nicméně, 1,6 už nevyhovuje, pro některé vozy je už příliš velký. Proto 1,4 TDI. A aby do toho VW mohl jít, musí očekávat hodně vysokou sériovost, aby zůstala nějaká produkce i pro 1,2 TDI a 1,6 TDI.
Takže, výkony půjdou nahoru aby se mezi 1,2 /1,4 /1,6 více rozevřely nůžky.
Je zjevné, že VW malým dieselům pořád věří.
Pokuty se počítají z prodejů, ne z nabídky. Když to nikdo nebude kupovat, je to automobilce k ničemu.
PS: Abych to upřesnil, počítají se z registrací. To mi trochu ujelo. Poptávka je pak třeba ze zemí, kde jsou značné daně/ poplatky založené na spotřebě vozu.
P.S. A pokial konkurencia v tomto segmenta spi,a na POLO sa absolutne nechyta,je zbytocne nejakych velkych zmien! 😉
Bral bych, kdybys řekl ....... přetříválcováno.