Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photos: VW Polo se navenek změní minimálně, dostane ale nové motory

Diskuze (157)
Špionážní fotky z Číny ukazují mírné retuše inspirované větším Golfem.

Pátá generace Volkswagenu Polo je na trhu téměř čtyři roky a brzy se dočká faceliftu. Německá automobilka ale nebude svůj druhý nejprodávanější model v Evropě měnit nijak výrazně, kosmetické retuše se zaměří hlavně na přední nárazník. Nelakovaný nasávací otvor dostane příčné žebrování místo voštinového vzoru, mlhovky se zmenší a posunou výš. Zdroj inspirace je zřejmý – sedmá generace Golfu.

Decentní facelift ovšem bude spojen s výraznou obměnou techniky. Kvůli emisní normě Euro 6 dostane Polo novou generaci motorů, jejímž jediným zástupcem v současné nabídce je motor 1.4 TSI/103 kW v provedení Polo Blue GT. Hlavní roli by měl hrát nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který bude odvozen od atmosférického 1.0 MPI v minivoze Up!. Novou generaci turbodieselů 1.6 TDI už naopak známe z Golfu nebo Octavie.

Diskuze (157)
7. 1. 2014 21:48
Re: Tak to bude bomba!!!
Modulární znamená, že se skládá z modulů. Nesouvisí to s řezáním válců. ;-) Vím, že 1,6 a 2,0 TDI jsou z jedné modulární rodinky. Jak do toho zapadá 1,2 a 1,4? Také EA288?
7. 1. 2014 21:01
Re: Tak to bude bomba!!!
Myslím při stejném objemu. Když změníš poměr, změní se i rychlost. To bylo k tomu porovnání litrů VW a Fordu.

Snažil jsem se zdůraznit, že stejným nemyslím identické. Může tam být jiná klika, i blok by klidně mohl být jiný. Co sdílí, je uspořádání. To by se měnit nemělo. VW se potýkal s tím, že prakticky každý motor vyvíjeli nezávisle. Byla v nich spousta zbytečných odlišností. To je to, co řešili. Že na jednu jednotku můžeš klidně namontovat jak výfukový modul pro atmosférický motor, tak výfukový modul pro přeplňovaný motor. To neznamená, že přeplňovaná a atmosférická jednotka jsou stejné, ale jsou vytvořené v rámci modulární architektury. Je to klasický příklad standardizace. Z mého hlediska to nemá negativní dopad (relativně řečeno, vždy můžeš na něco zapomenout, co tě později kousne do zadku, tak říkajíc), jen uklízíš bordel, kdy si každý dělá, co chce. Na vlastní jednotku to klade minimální omezení, pokud vím. Parametry, které dělají ty motory a které jsou tu pevně dané, jsou shodné s předchozí generací. Není to omezení dané skládačkou, tak to prostě chtějí (jde o rozteč válců a poměr vrtání/ zdvih, pokud si dobře pamatuji). Takže mohou třeba vzít výfukový modul, který vyvinuli pro jeden motor, a bez problémů bude pasovat na druhý. To neznamená, že to takhle můžou pustit na trh. Ale ušetří náklady spojené s pasováním nového turbodmychadla na jiný motor. A v případě výroby pak náklady na výrobu a logistiku spojenou s tím, že ho napasovali na každý motor jinak. O to tu jde. Představ si, že by každý spotřebič měl jinou zástrčku a tys musel předělávat zásuvky podle toho, co zrovna doma máš. :-) U VW snad pořád platí, že se jednotlivé verze liší i na mechanické úrovni. Vzhledem k tomu, kolik jich sekají, se to asi ani moc nepodepíše na nákladech.

S předposledním odstavcem souhlasím. Jestli jsi to od začátku myslel takhle (tedy že VW bude se svým litrem mířit asi někam jinam = níže), tak se omlouvám, nepochopil jsem tě. Ostatně jsem to tu napsal ve více než jednom příspěvku.

Však také 1,0 TSI prvně ukázali v up! GT. Byl tam naladěný na 81 kW a 175 Nm. Novináři tuhle rychlejší verzi testovali už před dvěma lety (leden 2012).
7. 1. 2014 20:17
Re: Tak to bude bomba!!!
Teoreticky to můžou udělat, ale je to nepravděpodobné. I když je to asi jen otázka času.

Mimochodem, 81 kW litr odpovídá 162 kW dvoulitru v GTI. Pokud skutečně začnou montovat do běžné série 221 kW verzi, tak klidně může přijít 110 kW litr. Audi myslím obměňovalo svůj dvoulitr každé dva až tři roky. Že je to otázka vzdálenější budoucnosti, je možná jen zbožné přání. Příští rok by klidně mohli představit 1,0, který by nahradil 1,4. ;-\
Avatar - Julča
6. 1. 2014 14:39
Současná realita!?
Koncern bohužel dnes nemá jediný kloudný a spolehlivý motor krom TDI 2,0 a to díky tomu že ho zjednodušili a odstranily vyvažovací hřídele! No a snad MPI 1,0? Vše ostatní je bohužel jen sázkou do loterie!? >:D
Avatar - Jaros71
6. 1. 2014 10:41
Re: motory
:-) Pokud to auto není nemocné..servis nepotřebuje.
A zaplatíš garančku jen 1*..ne 3*!!! Kapiš to?
;-) Tedy u evropana dost ušetříš!
Japonci a korejci si na servisu zálazníky pěkně podojí..
A že mají kvalitní auta..to s tím tedy nesouvisí.Ale kvalitu mají, to ano.
Ale ani evropské vozy na tom už nejsou špatně.