Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Ozzman
Nebývám ten, který rejpe do redaktorů, ale do lonska byla nejlepším kombi O RS????? Jako ze všech kombi? To snad ne... co Audiny, BMW, Medvědi a jiní kombi v nejvyšších specifikací? :-)
Jinak test hezký, auto krásné, bohužel jen pro vyvolené :-)
Jinak test hezký, auto krásné, bohužel jen pro vyvolené :-)
RS
Tak si představuji perfektní kombík.
Ohavné dřevo bych nahradil něčím hodnotnějším, ale jinak není co vytýkat. :yes:
... akorát by mohl být tak za polovic ;-)
Ohavné dřevo bych nahradil něčím hodnotnějším, ale jinak není co vytýkat. :yes:
... akorát by mohl být tak za polovic ;-)
Je to věc vkusu, mi se to dřevo moc líbí. Je decentně zakomponované a není ho tam příliš. Pochvala redakci za 5 hvězd, i když to není od VW. Ideální pro otce rodiny, který si chce občas (když neveze své ratolesti) zablbnout. Jen kolik jich na to dosáhne...
Kdyby to bylo skutecne drevo nereknu ani pul slova, ale ty plastove nahrady jsou proste hruza a des. Vsem je jasne ze o drevo nejde, tak proc se na to hrat?
To lpění Alpiny na tradici je uvnitř jen na škodu. Barevné kombinace modrá se dřevem mohly ohromit v osmdesátých letech, dnes už je to nevkus. Podobně lpění na tlačítkovém volantu, chudák p. Vaverka to pak musí obhajovat nesmysly typu správného držení volantu. :-)
Jak pises a pritom alpina nemusi ustoupit z tradic, vse zalezi jen na tom jak se to zaobali. Misto ustupu z tradic by mohli "rozsirit nabidku" o hezkej volant s padlama co uz par let nasazuje BMW a zakaznik at si vybere sam. Mozna by brzo naznali ze drzet klasickej alpinackej volant v nabidce postrada smysl, a ze i jejich konzervativni zakaznici radi presedlaji na neco modernejsi a lepsi.
Jinak snad jediny model kde mi drevo nevadi, nereknu sedi, ale nevadi, je paradoxne Z4. Sam nevim proc ale v kombinaci s bilou kuzi bych ho snad jako jedine nemusel okamzite vylamat a bezet pro hlinik/piano listy. [odkaz]
Jinak snad jediny model kde mi drevo nevadi, nereknu sedi, ale nevadi, je paradoxne Z4. Sam nevim proc ale v kombinaci s bilou kuzi bych ho snad jako jedine nemusel okamzite vylamat a bezet pro hlinik/piano listy. [odkaz]
Někde mi dřevo nevadí. V minulosti se mi velmi líbilo v AR156, kde byl fantastický dřevěný retro volant. [odkaz] V nové A6 to taky umějí trošku lépe ;-) [odkaz]
Obvykle v kombinaci se světlou kůži to je moc pěkné. Tmavé dřevo typu Mahagon nikdy nebyl šálek mého čaje :no:
Typické dřevopeklo 90.let [odkaz]
Obvykle v kombinaci se světlou kůži to je moc pěkné. Tmavé dřevo typu Mahagon nikdy nebyl šálek mého čaje :no:
Typické dřevopeklo 90.let [odkaz]
KANKUNEN
Až Alpina dokázala překonat tu naši boleslavskou modlu. Díky auto.cz dokážu konečně Škodu zařadit, něco mezi Alpinou a Jagem. Chtělo by to neusnout na vaverkách a posunout se až mezi Ferarri a Royse. No co, možná v Rumunsku Octávia překoná v testu Logana.
Safra, to se v Boleslavi asi nečte lehce! Ale tak je snad alespoň těší, že jejich produkt je stále lepší než sračkoidní kombíky 5er, E-klasse, A6, V70, XF, Mazda6, atd. A velké štěstí pro Porsche, že otálejí s Panamerou v kombajnu, ta by si na štítě zázračného českého povozu natloukla taky zle! Tedy alespoň na auto.cz :yes: >:D
MrBeranek
Mám ji objednanou od října (jen v bílé, bude doma někdy v dubnu, recenci na Auto.cz dám někdy po prázdninách, až ji trochu zajedu a projedu), tak jsem se těšil, že si čekání zkrátím tím, že se dozvím něco jiného než to, co jsem si načetl na netu a z prospektů, ale bohužel. Než jsem objednal, tak jsem pročetl kde co a vyzpovídal Invelt do mrtě, tak mi přijde, že informace z článku jsou tak trošku elaborát z marketingových podkladů, které jsem četl taky okořeněné krátkou projížďkou. Nechci tvrdit, že to pan Vaverka neřídil, ale moc dlouhá testovací jízda pana Vaverky to asi nebyla.
A pak je v testu pár věcí, které nesedí:
1) Že pojede D3ka lépe než 335xd, nepochybuji (taky proto jsem ji objednal), ale pochybuji o tom, že má redakce Auto.cz možnost přímého srovnání. F31 335xd se dá konfigurovat jen velmi krátce, takže auto ještě ani nejsou venku u zákazníků a ani na showroomech nebo importech, tudíž pochybuji, že někdo z redakce F31 335xd řídil, aby to mohl porovnat.
2) xDrive nerozděluje aktivně točivý moment mezi kola jednotlivé nápravy, to neumí. Rozděluje točivý moment "pouze" mezi nápravy, na jednotlivých kolech si musí DSC pomáhat jejich přibržďováním (pokud to potřebuje).
No a srovnávat tohle s RSou, to je snad sranda. To jako třeba F31 335(x)i není lepší než OIII RS? To si redaktor asi dělá legraci.
A pak je v testu pár věcí, které nesedí:
1) Že pojede D3ka lépe než 335xd, nepochybuji (taky proto jsem ji objednal), ale pochybuji o tom, že má redakce Auto.cz možnost přímého srovnání. F31 335xd se dá konfigurovat jen velmi krátce, takže auto ještě ani nejsou venku u zákazníků a ani na showroomech nebo importech, tudíž pochybuji, že někdo z redakce F31 335xd řídil, aby to mohl porovnat.
2) xDrive nerozděluje aktivně točivý moment mezi kola jednotlivé nápravy, to neumí. Rozděluje točivý moment "pouze" mezi nápravy, na jednotlivých kolech si musí DSC pomáhat jejich přibržďováním (pokud to potřebuje).
No a srovnávat tohle s RSou, to je snad sranda. To jako třeba F31 335(x)i není lepší než OIII RS? To si redaktor asi dělá legraci.
Jaký bude interier?
modre budiky a volant s tlacitkama >:-[]
Btw. tak me napada, jde jednoduse prohodit alpinacky a BMW volant? Doufam ze je nenapadlo si jeste nejak hrat se sloupkem rizeni nebo zapojenim.
Jinak panovi Berankovi gratuluju k vyberu. Me treba zajima proc bila barva kdyz ma alpina tak krasnou modrou?
Btw. tak me napada, jde jednoduse prohodit alpinacky a BMW volant? Doufam ze je nenapadlo si jeste nejak hrat se sloupkem rizeni nebo zapojenim.
Jinak panovi Berankovi gratuluju k vyberu. Me treba zajima proc bila barva kdyz ma alpina tak krasnou modrou?
No, maj to v Inveltu zadaný, aby to vykoumali (včetně výměny tlačítek za pádla), protože ten jejich standard volant, na to se odmítám koukat. :-)
A k tý barvě. Viděl jsi tu F31 D3 v modré barvě naživo? Já jo. Jel jsem kvůli tomu do Frankfurtu na autosalon a ta modrá tomu kombíku ani trochu nesluší. Je moc světlá (sice tmavší než Estoril, ale pořád světlejší než moje stávající Le Mans) a nelíbila se mi. Když jsem viděl B3ku v bílé, spadla mi čelist, ta ji neskutečně sekne.
Ty bláho to nemůžeš myslet vážně. Když jsem to viděl ve zlínském BMW naživo, koupil bych o i ve verzi 320d, která tam byla vystavená. Neskutečná paráda.
[odkaz]
[odkaz]
Inu, proti gustu...já ji ve Frankfurtu okoukával dlouho ze všech stran a ta jejich speciální modrá mi přišla, odpusť, laciná. Taková světlá, nezajímavá. Mám modrou E91ku (Le Mans) a kdyby ji Alpina dělala stejně tak tmavou, tak bych neváhal ani chvilku, ale ta jejich modrá mi přišla nezajímavá a fádní.
Škoda, že teď BMW nemá žádnou pěknou tmavou modrou jako byla Le Mans. Estoril je světlá, Yas Marina ještě víc, Tanzanite zas moc tmavá a San Marino se dává jen na M6ku a když ji chceš na jakýkoliv jiný BMW, tak za to chtějí v rámci Individualu neskutečnou cenu.
Navíc na té fotce je Estoril, ne modrá Alpiny. Tady je ta Estoril pěkně nasvícená, viděl jsem ji v reálu mnohokrát, v reálu je to o dost horší.
Modrá Alpina vypadá takto: [odkaz]
Škoda, že teď BMW nemá žádnou pěknou tmavou modrou jako byla Le Mans. Estoril je světlá, Yas Marina ještě víc, Tanzanite zas moc tmavá a San Marino se dává jen na M6ku a když ji chceš na jakýkoliv jiný BMW, tak za to chtějí v rámci Individualu neskutečnou cenu.
Navíc na té fotce je Estoril, ne modrá Alpiny. Tady je ta Estoril pěkně nasvícená, viděl jsem ji v reálu mnohokrát, v reálu je to o dost horší.
Modrá Alpina vypadá takto: [odkaz]
Tak tuhle modrou bych taky nechtěl. No já bych tam nechtěl ani ty ohraný alpiňácký kola.
Dal bych tam nějaké pěkné BBS /pokud bych chtěl neprůstřelnou kvalitu/ a pokud bych chtěl krásný kola, sáhnul bych třeba po Kelleners Hamburg:
[odkaz]
no ale hlavně bych vzal 335i (snad to není bychování, když už jsem ji měl), protože
jezdí za 9 a je prostě fantastická:-)
Protože argumentovat spotřebou u trojky za 2M... na jednu stranu jsi opravdu svým způsobem fajnšmekr (i když pro mně ztěžka pochopitelným, ta Alpina mně fakt nebrala
nikdy), a na stranu druhou...
Dal bych tam nějaké pěkné BBS /pokud bych chtěl neprůstřelnou kvalitu/ a pokud bych chtěl krásný kola, sáhnul bych třeba po Kelleners Hamburg:
[odkaz]
no ale hlavně bych vzal 335i (snad to není bychování, když už jsem ji měl), protože
jezdí za 9 a je prostě fantastická:-)
Protože argumentovat spotřebou u trojky za 2M... na jednu stranu jsi opravdu svým způsobem fajnšmekr (i když pro mně ztěžka pochopitelným, ta Alpina mně fakt nebrala
nikdy), a na stranu druhou...
Právě i ty ráfky s modrou nebo černou moc nejdou (ta jejich zelená to už je úplně cirkus), ale v bílé, 20ky, vypadá parádně. Neříkám, že to jsou nejkrásnější ráfky.
Pokud bych volil dneska 20ky, tak vzor Doppelspeiche 373M - [odkaz]
:-)
Pokud bych volil dneska 20ky, tak vzor Doppelspeiche 373M - [odkaz]
:-)
Tak ty jsou na mně moc jednoduché. Když tak klasické M5/M6.
Krásné kola dělá Breyton, ale prý jsou měkké jak papír. Na ty naše cesty je to stejně jedno, "rovnač kol" nejdřív pi.čoval, že kupuju šmejdy, pak jsem měl na autě originál
M6 a stejně byly po sezóně šišaté...
Jinak dvacítky mi přijdou na trojku už moc, vzhledově mi tam nepasujou.
Krom toho, za obutí necháš takovou paletu, a k tomu budeš pěkně naklepanej.
I když, u E90ky snad dvacítky ani nebyly a teď jsou u F30 běžné, protože podvozek
je o hodně měkčí... To mi na F30 vadilo nejvíc.
Krásné kola dělá Breyton, ale prý jsou měkké jak papír. Na ty naše cesty je to stejně jedno, "rovnač kol" nejdřív pi.čoval, že kupuju šmejdy, pak jsem měl na autě originál
M6 a stejně byly po sezóně šišaté...
Jinak dvacítky mi přijdou na trojku už moc, vzhledově mi tam nepasujou.
Krom toho, za obutí necháš takovou paletu, a k tomu budeš pěkně naklepanej.
I když, u E90ky snad dvacítky ani nebyly a teď jsou u F30 běžné, protože podvozek
je o hodně měkčí... To mi na F30 vadilo nejvíc.
Dvacítky na E9x ofiko nebyly, ale viděl jsem je a už to bylo přespříliš. Na F30 jsou už docela běžný, 19" jsou takovej ideál tak jako 18ky u E90. >:D
Viděl jsem i na netu 20" M Performance z F30 na M135i...
Myslím, že na F31 by se šikly BBS CH-R nebo LM, který vypadají úžasně snad na každým autě. https://dl.dropboxusercontent.com/u/7871… No, možností je mnoho.
Viděl jsem i na netu 20" M Performance z F30 na M135i...
Myslím, že na F31 by se šikly BBS CH-R nebo LM, který vypadají úžasně snad na každým autě. https://dl.dropboxusercontent.com/u/7871… No, možností je mnoho.
Černá Dakota s bílým kontrastním prošíváním, lišty Pianolak. Musím ale doladit interiér, ten tak pěkný není. Vyhodit ten jejich odporný volant a dát Performance v alcantaře s pádlama a taky poladit pár drobností (Performance hliníkové pedály, karbonový měnič převodovky, karbon/alcantara madlo ručky + karbonové lišty a krytky zrcátka a černé ledvinky). :-) Až pak bude vymazlená. :-)
Jaký výběr barev má vlastně Alpina?
Barev čeho? Laku nebo kůže?
Mrkni sem: [odkaz] můžes si ji tam celou nakonfigurovat.
Mrkni sem: [odkaz] můžes si ji tam celou nakonfigurovat.
Děkuji, už jsem si to prohlédl. Přeji ať se ti povede interiér, běžný člověk má mnohdy větší vkus než celá komise designérů.
Máš vkus a smysl pro detail. ;-) :yes:
Dík. To auto mi pár let vydrží, takže to chci mít i vevnitř pěkný. Navíc "pod kapotou" není co ladit, tam je to po technické stránce špička, tudíž zbývá jen doladit ten interiér. ;-)
Mně u trojky chybí odvětrávané sedačky, musel bych tak mít nutně alcantaru, tzn. vnitřek z empaketu, je to i hezčí než ze standard kůže vycházející vnitřek Alpiny. Aspoň že něco jde vyměnit za díly z performance, volant, řadička... jak píšeš. ;-)
Odvětrávaný sedačky ve trojce chybí, to souhlas (kůže se víc lepí a člověk se pod ní víc potí než, když sedí na alcantaře; zas ale Mpaketový sezení v alcantaře jsem ve trojce viděl a tolik se mi nelíbílo - kůže se navíc lépe udržuje a déle vydrží; všechno má svoje pro a proti). Pro odvětrávané sedačky bohužel musí jít člověk nejméně do pětky. Je to škoda, ale je mi jasné, že si BMW odlišuje svoje jednotlivé řady záměrně tak, aby si člověk prostě nemohl nakonfigurovat trojku výbavou ze sedmičky.
Je to škoda, protože MB i Audi nabízí odvětrávané sedačky i ve střední třídě. Byť u Audi tím přijdeš o sportovní sedadla. Ale je otázka, kolik lidí to kupuje. Skladovky ani o třídu výš to moc nemívají.
Spousta skladovek/Jahreswagen BMW taky nemá ani sportovní sedačky, který jsou nutností. 8-s
Gratuji k Alpině, máš stejný vkus, ale větší budget :yes:
Jsem přesvědčen, že redaktor to myslí vážně.
Jsem přesvědčen, že redaktor to myslí vážně.
Sakra, chlape, that's f-ing awesome. 130i a Alpinu k tomu. :yes:
Jen k tomu interiéru, no, já bych tedy místo M Performance karbonovýho voliče převodovky dal ten keramickej. Neviděl jsem nikde, že by někdo tohle do trojky dal, ale na F30postu měl jeden chlap Individual interiér s full carbon paketem a vůbec mi to nesedělo. Ale M Perf. volant je paráda.
Těším se na recenzi a dojmy!
Jen k tomu interiéru, no, já bych tedy místo M Performance karbonovýho voliče převodovky dal ten keramickej. Neviděl jsem nikde, že by někdo tohle do trojky dal, ale na F30postu měl jeden chlap Individual interiér s full carbon paketem a vůbec mi to nesedělo. Ale M Perf. volant je paráda.
Těším se na recenzi a dojmy!
No, trochu se obávám, že budu mít pocit, že 130ka nejede. :-) Má ani ne poloviční točivý moment té Alpiny, takže mi to dole, obávám se, bude připadat ještě línější než proti stávající 330xd. :-) Ale tak zaměření těch aut je jiné. 130ku mám na motokárové blbnutí, hravé "ustřelování" zadku a radost z pěkného zvuku benzínu. Alpinu kupuju jako rodinné auto, tj. náhradu za 330xd. Proto kombík a čtyřkolka. Byl jsem původně rozhodnutý pro F31 335xd, ale tak když ji Alpina tak pěkně poladila, tak jsem neodolal. :-)
Co myslíš tím "keramický" volič? Pošli prosím link/obrázek. Díky.
Co myslíš tím "keramický" volič? Pošli prosím link/obrázek. Díky.
Tak kdyžtak ještě stotřícu poladíš, no. A nezapomeneš řadit a vytáčet to k sedmi tisícům. :-) Já už asi dobu N/A I6 nezažiju, protože nakonec volba padla na N55.
Btw, tady to je. [odkaz]
Myslím, že se tomu nadává Keramik Bedienelemente nebo tak a je dostupný jen pro pětku a výš, nicméně se domnívám, že by to šlo retrofitovat úplně v pohodě. Součástí je i ve stejné úpravě i ovladač iDrivu.
Btw, tady to je. [odkaz]
Myslím, že se tomu nadává Keramik Bedienelemente nebo tak a je dostupný jen pro pětku a výš, nicméně se domnívám, že by to šlo retrofitovat úplně v pohodě. Součástí je i ve stejné úpravě i ovladač iDrivu.
:-) Ladit N/A motor je drahý; každej kůň přijde na spoustu peněz. A navíc, už jsem do toho peněz nastrkal za ty roky, to stačí. ;-) Ne, ne, to bude chtít pak už jedině vyměnit za nějaké Mko. >:D
Ta keramika nevypadá zle, ale zatím jsem to nikde v nabídce neviděl. Rozhodnu se na jaře. :-)
Ta keramika nevypadá zle, ale zatím jsem to nikde v nabídce neviděl. Rozhodnu se na jaře. :-)
michalpneu
že tam nejsou, tak to zásadně zlepší jízdní vlastnosti. Já přezouvám tak 9 BMW, které měli RFT z výroby a 8 už je po ojetí té první sady z výroby na normálních gumách. Pouze jeden je tam chtěl znova. Ostatní to nechtěli, že se na tom nedá jezdit.
Navíc ten efekt run flatu je stejně relativní. Ano, při defektu může člověk v klidu pokračovat dál, to je výhoda...nevýhoda je, že pak se guma stejně musí vyhodit. Výrobci pneumatiky zakazují opravy defektu na run flatových pneumatikách, protože u ní nelze jasně poznat, jestli bočnice při jízdě na prázdno vysypaná, jako u normální gumy.
Nevím, Pirelli se sice vytahovalo, že dělá nové generace run flatů, které by měli být pohodlnější, komfortnější a přesnější co se jízdních vlastností týče. První vlaštovka měla být P1 Cinturato pro Mini, ale pak bylo ticho po pěšině, že to stejně nic nevyřešilo a je to furt stejný.
Když už tak výborný systém je Seal Inside od Pirelli nebo Conti Seal od Continentalu, jako mají Passaty z první výbavy. To je dobrá věc, navíc je to prakticky normální pneumatika s normálními vlastnostmi, jen má na pásu plochu s roztokem, který díru po defektu zacelí a je to levnější než RFT, ale vyrábí se to zatím jen v malém množství rozměrů, ale prý by se mělo rozšiřovat, tak uvidíme.
Navíc ten efekt run flatu je stejně relativní. Ano, při defektu může člověk v klidu pokračovat dál, to je výhoda...nevýhoda je, že pak se guma stejně musí vyhodit. Výrobci pneumatiky zakazují opravy defektu na run flatových pneumatikách, protože u ní nelze jasně poznat, jestli bočnice při jízdě na prázdno vysypaná, jako u normální gumy.
Nevím, Pirelli se sice vytahovalo, že dělá nové generace run flatů, které by měli být pohodlnější, komfortnější a přesnější co se jízdních vlastností týče. První vlaštovka měla být P1 Cinturato pro Mini, ale pak bylo ticho po pěšině, že to stejně nic nevyřešilo a je to furt stejný.
Když už tak výborný systém je Seal Inside od Pirelli nebo Conti Seal od Continentalu, jako mají Passaty z první výbavy. To je dobrá věc, navíc je to prakticky normální pneumatika s normálními vlastnostmi, jen má na pásu plochu s roztokem, který díru po defektu zacelí a je to levnější než RFT, ale vyrábí se to zatím jen v malém množství rozměrů, ale prý by se mělo rozšiřovat, tak uvidíme.
Tak tak. Runflaty absolutně nechápu. Když mi zasvítí defekt, mám dojezdové pneumatiky stejně jako RFT. Prostě uberu rychlost a sjedu na prvním sjezdu k prvnímu pneuservisu.
Ještě se mi nestalo, že bych nabral takovou díru, že bych s pneumatikou nedojel.
Ještě se mi nestalo, že bych nabral takovou díru, že bych s pneumatikou nedojel.
Já hlavně nechápu tu dnešní hysterii kolem rezervy, proč by nemohl v autech zůstat? Emisní argument na mě neplatí. Jde jen o gumy. Dostaneš defekt na dojezdovce nebo RFT, na krásně splníš veškeré podmínky, abys dojel, ale guma je na odpis, nebo se mýlím?
Jo, RFT se nesmí opravovat. Jen bys holt měl s nimi dojet do nejbližšího servisu o něco snáz. Ale kdo kdy naposled píchnul... :-!
No tak já ve své poměrně krátké kariéře s řidičákem píchl 4x, z toho 2x na svém autě a jednou na skůtru >:D A dávat při každém z těch dvou defektů dva litry (spíš víc) za novou gumu? Šílenost. Ano, kdo si koupí nové nebo zánovní BMW tohle až tak nemusí řešit jako já, zchudlý student, ale v pořádku to určitě není. Já jsem tvrdý zastánce klasických pneumatik a rezervy. Že to každý druhý na cestě neumí vyměnit, jeho boj :-!
Jsou situace, kdy se prostě výměna kola nehodí. Je škoda, že RFT s sebou tahají takovou daň (tedy ztrátu komfortu).
To není jen o komfortu. RFT má mnohem vyšší spotřebu paliva, protože je o několik kg těžší, než normální pneumatika. Sice ty novější už dělají odlehčené, ale stejně to není žádná sláva. Další věc je, že run flat, má horší vlastnosti, protože ta pneu se tak rychle nepřizpůsobí změnám jízdního směru. Těch komplikací je tam víc.
Pro mne je ale nejhlavnější komfort. Nevadí mi ani to, že nejdou opravit. Osobně tedy preferuji samozacelovací.
To přidej, v případě run flatové pneumatiky, takové 17, 18,19 nedej bože 20, se ta cena pohybuje hodně hodně vysoko, vím, 18ka na BMW stojí přibližně 5000 jedna.
No dvojka byl hodně mírný odhad a to jsem myslel spíš menší gumy. Defekt moc často nebývá, ale já už bych byl o desítku lehčí např.
U spousty aut se rezervy přestali dávat, aby si mohli zvětšit kufr. Někde se zase vejdou blbě kvůli tomu bláznivýmu multilinku a taky, aby auto bylo lehčí, když už se bojuje o každé kg. Ale rezerva je pořád největší jistota, hlavně nejlevnější.
A některé salámy jsou tak velké, že se do kufru stěží vejdou (a kufr bude hodně nízký). Do některých aut se nevejdou vůbec. Nebo máš jiný rozměr vpředu a vzadu (k tomu přihoď směrový dezén a jsi v pytli). Pak je jediným řešením dojezdovka, pokud nechceš jen lepící sadu.
RFT jsou katastrofa, ale třeba F30 na 19" je tak desetkrát měkčí než E90 na 17" RFT. Tak hodně bavoráci změkli, a taky se za tu dekádu vylepšila RFT technologie. Už jen nazouvání/vyzouvání runflatů je hrůza... Konečně jdou Potenzy pryč.
Bridgestoni s tím měli problémy dlouho, ty jsou tvrdý i jako normální, nejen jako RFT. Bavoráci změkli, ale není to úplně košér ani na ty podvozky v případě novějších rft. Jdou tam hrozný rázy do podvozku. Ty to sice vnímáš lépe, ale podvozek pořád stejně a ten trpí
Jo, to jo. Nejhorší je asi jedničkový kupé v M paketu a na 18" rft. To jsou rány, že se mi chce brečet.
Všechno už bylo o rft řečeno xkrát, bohužel je to tak, že jakkoliv to my při kvalitě našich silnic vidíme docela jednoznačně, na západ od nás nejsou rft obecně téma. Na bimer fórech nadšenců možná ano, ale obecně u zákazníků převládá spokojenost, také proto, že rft technologie se během dekády skutečně zlepšila a bmw podvozky se jí také přizpůsobily.
Sám jsem měl rft na dvou bavorácích a na obou vydržely právě jen tu první cestu z autosalonu, a dolů. Kde vidím rft jako docela použitelné a smysluplné jsou SUV, manželčina X5 s adapt. drive by jistě byla na non rft ještě měkčí, ale jsem ochoten říct, že na tom autě rft gumy už komfort nijak neomezují. A představa jak kdokoli, nejen slabší pohlaví, mění někde u krajnice obrovské a těžké kolo z suv, je docela úsměvná.
Sám jsem měl rft na dvou bavorácích a na obou vydržely právě jen tu první cestu z autosalonu, a dolů. Kde vidím rft jako docela použitelné a smysluplné jsou SUV, manželčina X5 s adapt. drive by jistě byla na non rft ještě měkčí, ale jsem ochoten říct, že na tom autě rft gumy už komfort nijak neomezují. A představa jak kdokoli, nejen slabší pohlaví, mění někde u krajnice obrovské a těžké kolo z suv, je docela úsměvná.
ženská nebude měnit rezervu ani u fabie, natož u X5, ano u X5 je to celkem jedno, protože pokud má na předku 275/40 R20 a vzadu 315/35 R20, tak už takový rozdíl nebude. U SUV to má smysl, jak píšeš, ale u menších aut teda rozhodně ne.
rohYpnol
Zjisteni ze Alpina je lepsi nez Octavia combi RS, to snad ani nemuze byt mysleno vazne. To je opravdu na zlaty ventilek...
Jestli to byl zert, tak opravdu nerozumim tomu typu humoru, pokid to bylo mysleno vazne, pak skoda jakychkoliv slov...
Prilis ale nerozumim vyberu vozu do testu, testovat zde alpiny...? Zrejme se kluci z auto.cz seznamili, tak to tu ted bude sama alpina. A v zaveru se vzdy dozvime, ze skoda je horsi :-! >:D Dostoji se objektivite, protoze skoda tu nebude tim TOP a zaroven se udela skvela sluzba skode. Vzdyt zjisteni, ze skoda je precijen horsi nez alpina, to je skvela zprava...
Jestli to byl zert, tak opravdu nerozumim tomu typu humoru, pokid to bylo mysleno vazne, pak skoda jakychkoliv slov...
Prilis ale nerozumim vyberu vozu do testu, testovat zde alpiny...? Zrejme se kluci z auto.cz seznamili, tak to tu ted bude sama alpina. A v zaveru se vzdy dozvime, ze skoda je horsi :-! >:D Dostoji se objektivite, protoze skoda tu nebude tim TOP a zaroven se udela skvela sluzba skode. Vzdyt zjisteni, ze skoda je precijen horsi nez alpina, to je skvela zprava...
Nebereš to moc vážně? Já jsem někdy nadšený z úplně obyčejného auta. Naposledy to byl třeba Focus 1,6 benzín nové generace. Na okresce to auto mohlo být dost rychlé a přitom je to obyčejný mainstream.
Ber to jako nadsázku.
Ber to jako nadsázku.
Tady ale hodnotime z pohledu alpiny... V te souvislosti zminit Octavii... Proc?
Souhlasím, taky jsem to nepochopil. A prohlásit o OIII RS, že je nejlepší kombi roku? No nevím 8-s
To víš, buď jednou je BMW přemotorovaný a testér ho neumí zkrotit a podruhý se dozvíme, že někdo dělá lepší auto než je Octavia RS.
Možná by to chtělo trochu nadhledu. Alpina je nepochybně lepší než Octavia III RS, ale neškodilo by se na to podívat taky z jiného úhlu a to, že Octavia je více než 2x levnější než Alpina. Zkuste si porovnat RSeso za cenu cca 650000 s ostatním konkurencí, myslím tím mainstream v nižší a střední třídě. Za podobnou cenu s podobným výkonem a vlastnostmi je snad jenom Renault Megane GT220.
Parda71 (BMWfans)
[odkaz] v redakci někdo poslouchá OOMPH!? :yes:
K autu nemám co dodat, 700Nm v poměrně lehkém a malém autě musí být neskutečné. Alpiny jsou dost specifické auta a srovnání s eMkama moc nedává smysl, to už jsem se taky dočetl (ne tady). Podvozek je naladěn jinak a motory jsou víc "friendly", navíc jsem četl, že majitelé Alpin se svými auty opravdu jezdí a to celkem dost :yes:
Tohle je ideál jako daily car i jako hračka na víkend a až by mě to přestalo bavit začlo se stýskat po benzinu, tak to vyřeší nějaká stará benzínová R6, ale to by zase ve srovnání s tím nejelo >:-[]
K autu nemám co dodat, 700Nm v poměrně lehkém a malém autě musí být neskutečné. Alpiny jsou dost specifické auta a srovnání s eMkama moc nedává smysl, to už jsem se taky dočetl (ne tady). Podvozek je naladěn jinak a motory jsou víc "friendly", navíc jsem četl, že majitelé Alpin se svými auty opravdu jezdí a to celkem dost :yes:
Tohle je ideál jako daily car i jako hračka na víkend a až by mě to přestalo bavit začlo se stýskat po benzinu, tak to vyřeší nějaká stará benzínová R6, ale to by zase ve srovnání s tím nejelo >:-[]
K těm Oomph: Tady se ten Wolfsburg musí nějak podprahově vtlouct do hlav čtenářům. >:-[]
Naposled, když jsem je viděl, zpíval jejich frontman ve svěrací kazajce. >:D
Naposled, když jsem je viděl, zpíval jejich frontman ve svěrací kazajce. >:D
cobra.s
Díky reakcím na plyn, reakcemi na plyn atd, nejak tomu nerozumim, jakej plyn, vzdy to je diesel a ten jezdi na naftu ne? Nechapu proc by takovej skvost nekdo predelaval na plyn OMG
Sebbe.92
Pánové gratulace!! Poprvé jsem si konečně přečetl, že Octavia RS není nejvíc nejlepší na světě a že existuje lepší auto, než z "božského" koncernu VW! :-)
Sinuhet
V článku došlo k nepřesnosti, redaktor - autor (mimochodem už u nás nepracuje, byl propuštěn pro hrubé porušení pracovní kázně) uvedl, že BMW-Alpina je lepší vozidlo než Škoda OCTAVIA RS. Omlouváme se čtenářům a správně je to následovně. BMW - Alpina je dobré vozidlo, nicméně Octavia RS je (o 10 tříd) mnohem lepší (navíc má škrabku na led ve víčku palivové nádrže a mnoho dalších vychytávek). Prosíme, abyste tuto skutečnost vzali v potaz.
Ovšem pokud byste chtěl nadále tvrdit, že nahlíženo prismatem podvozku 350 koňové D3 je 330d je přemotorovaná, prosím, ale je to k smíchu. ;-)
Svět se po...l.
Přitom BMW se zadním náhonem a benzínovým motorem je to nejlepší co může být.
Bude záležet na tom, jak ty čtyřkolky budou umět naladit, momentálně je na tom pořád líp audi (u sedanů) suv už bmw zvládá líp. Jel jsem nedávno facelift A8 V6 tdi s akt. difem a doslova mě to posadilo na zadek, kráva rozměrově, a jelo to líp než pětka. ;-)
Ta čtyřkolka je o pocitu a nejen pocitu, že o auto v zimě fakt bez problému jezdí a nemusíš se neustále strachovat, či stresovat, jestli někam dojedeš, jak tam dojedeš a jestli nebudeš zpocený jak dveře od chlíva, od věčného praní se s volantem, kontrování a dávání bacha.
Tyhle auta si nekupují lidi kvůli závodění a honení setin sekundy, oni chtějí jen reprezentativně, pohodlně a rychle jezdit. ;-)
Pokud chceš jezdit rychlej, jak píšeš, je to o tom vypínání, ale pořád ti to nedá pohodu ani rychlost čtyřkolky. A to nemluvím o tom, že pokud máš vjezd do garáže do/z kopečka kolmo na komunikaci a nejde se tam nijak rozjet, tak už jen v(y)jetí po zledovatělém sněhu, je se zadokolkou hotová kovbojka.
stovkou...
Tak určitě.
Tím tedy nezpochybňuji, že bys nemohl, klidně jó, ale tohle neplatí rozhodně o všech jezdcích a když napíšu, že 99% ji pojede jako s hnojem, tak budu obecné pravdě daleko blíže. ;-)
nemyslím si zase, že by to bylo tak strašně těžký.
Vodit nějaké starší auto, které by nemělo protiprokluz a stabilizaci by bylo samozřejmě daleko těžší. Ale dnešní auta mají tolik elektronických pomocníků, že to lecjakou chybu odpustí...
Vidím pár přínosů, ale za dohromady 4 roky se zadokolkou jsem nikde na silnici nezůstal, včetně výjezdů na hory.
Jen minulej rok na D1 u Měřína bylo fest nafoukáno sněhu, Allroad projel jazykem ani se nezavlnil, mě auto v podobný rychlosti zatančilo sambu :-)
Ale jo jsou situace... ;-)
Ale to už jsem taky naučil obechcat, prostě to vycouvám, když je nejhůř.
Za tu "jistotu" se platí spotřebou vyšší o litr až dva, nedotáčivostí a gumovým volantem.
Děkuji, nechci. Nebydlím v Alpách ani v Jeseníkách.
Pokud ti lidé po vyzkoušení čtyřkolky zjistí, že se chová dle jejich zvážení lépe/hůře, příště své rozhodnutí promítnou do nákupu nového vozu. Vyberou třeba jinak.
A z mého pohledu jsem zatím svědkem downgradeu z 4x4 na zadokolku ještě (snad) nebyl.
A na těch deset dnů přece vystačím se sněhovými řetězy.
Nejlepší řešení by byly pneu s hrotama, jaké jsou běžně povolené v Rakousku např.
A úplně nejlepší řešení nabídne Hyundai, teda to jsem fakt zvědavej. Jestli bude mít
ten jejich nový 4x4 ekonomický režim s pohonem jen na zadní kola, bude to naprostá
bomba.
P.S. downgrade /já bych tomu klidně říkal upgrade/ jsem zažil, přesednul jsem z A6 do zadolky, ze zadokolky, a musím říct, že jízdně
se to nedá srovnat většinu času.
Naproti tomu 10 z 10 jich pozná, jak ochotně se AWD rozjíždí na sněhu.
Moderní vozy mají volanty díky el. posilovačům do té míry mrtvé, že rozdíly poznat prakticky nejdou a spotřeba v tomto případě o nějaký litránek nafty více, nehraje téměř žádnou roli. Neboli s 530i budu stále jezdit za víc, než s 530xd. :-)
A s čím přijdou korejci? No uvidíme, ale s něčím vlastním by už konečně přijít mohli. :-)
Už se opakuji, ale opět říkám, že my s RWD BMW nemáme problém, všude se dostaneme; jen jedinkrát se musely nasadit řetězy v Rakousku. :-!
Troufnu si odhadnout, že 70% trhu nezajímá nějaká zábavná projížďka a auto berou jen jako dopravní prostředek. Hledat nedotáčivost, cit, pocity za volantem, porovnávání jednotlivých rozdílů u i na limitu, to vše trh prostě nazajímá. V kombinaci s dnešními naftovými motorizacemi, systémy pohonu už ani nedochází k nějakému zásadnímu navýšení spotřeby jak tomu bylo v minulosti. Odtud ten "nástup" 4x4.
A nuda za volantem? Vezmi aktivní 4x4, dej ji do odpovídajícího auta s odpovídajícím motorem a o nudě nemůže být ani řeč. Vezmi "špatně" naladěné (podvozkově) RWD s nějakým slabším motorem a budeš se řidičsky taky trápit.