Docela mě překvapují rozevírající se nůžky mezi i30 a Ceedem... mně je rozhodně bližší Ceed, tak by mě zajímalo, co stojí za jeho (relativním) neúspěchem.
tiez ma prekvapuje tento rozdiel a najvacsie prekvapenie je ze uz aj u nas na slovensku je i30 pred ceedom ;-) ktovie cim to je , mne sa ceed tiez viac paci, ci to nebude aj v tom ze i30 ponuka GDI aj 1,6tku 88KW a ceed len GDI, vela zakaznikov u i30 voli aj prave tu 1,6tku ktoru ceed neponuka
kedze statistiky SDA este nie su zverejnene nevidime vsetky pocty a vsetky kategorie ale tu su aspon celkove pocty za december/prosinec podla znaciek: [odkaz]
Nejlepší z nich je stejně TESLA MODEL S [odkaz] na pravděpodobně předposledním místě 3xHURÁ >:D
PS: chtělo by to větší podporu inteligence jako mají v NORSKU [odkaz] a nikoli tupounů a vydláků jako mají v česku >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Vydláků? Hmmm, ty vidlačko :-) Už máš Teslu nebo zaťÝm jen slYntáš? VIzval jsem tě na závod, pravYdelnÍ provnáňÝ provozňÝch vÍdajů…zaťÝm jsY se neozvala ;-)
Nie je to iba v materiáloch a prevedení. Ľudia hľadia hlavne na peniaze a Kia u nás nedáva prakticky žiadne zľavy. Na rozdiel od Hyundai. . Aby mi povedali pri Ceede za 22t ojro že mi dajú zľavu 400, alebo metalízu zdarma... nooo ako by som to povedal... výsmech? Pri Hyundai sa dá bez problému vyjednať zľava cez tisíc eur a to už je pekný rozdiel. A plus k tomu, je Kia drahšia na SVK ako Hyundai už pri tých cenníkových cenách. Tam vidím ten hlavný rozdiel ktorý sa prejavuje na objemoch predajov...
Aké príspevky, také na ne komentáre. Ako tebe ležia v žalúdku "koncernisti", tak sa nečuduj, že mnohým ležíš v žalúdky ty so svojimi kórejskými protagonistami. A že teda niekedy pekne lezieš na nervy nie iba "koncernistom".
Nesťažuj sa. Radšej sa občas pozri do zrkadla.
To asi jo, nicméně tady jde o dvě korejské značky, které montují jedna u nás, druhá na Slovensku.
Jazva naznačil, že rozdíl je vidět při návštěvě autosalónu - takže buď v ceně (výška slevy nebo výbavy "zadarmo"), v přístupu k zákazníkovi, nebo v kvalitě a zpracování materiálů. O moc víc toho asi být nemůže, když jde o jeden koncern, přičemž obě značky jsou plusmínus mainstream.
Lidé berou ta auta jako ekvivalent, no a jedno má obrovskou reklamu, druhé nemá reklamu skoro žádnou, plus faktor, že i30 je "české" auto a je vymalováno. Je vidět, že v celku H/K už dosáhl stropu na ČR trhu a začíná si vzájemně přetahovat klienty, co získal Hyundai o to víc ztratila Kia, takže celkově mají pokles pře 6% což je sice na tu bídu slušný výsledek, ale růst do nebe se nekoná.
Pokud se podíváme na relevantní konkurenci, pak jsem krom Leona myslel hlavně na Golf a Rapid. Hodnocení Octavie je ožehavé, tam je víc faktorů... postupný náběh modelu, dlouhé čekací lhůty, kanibalizace s Rapidem...
Neni se cemu divit. Hyundai je znacne protezovany, podpora kii v prodejich zdaleka neni takova. Hyundai je urceny pro CR, Kia pro Slovensko. Ze se mu tam mozna dari hur, to mi prijde mnohem zajimavejsi.
Důvod vidím v masivním reklamní kampani, žádná jiná značka neinvestuje tolik do propagace, zatímco o kii není skoro nikde slyšet.
Nebýt takové obrovské kampaně, tak jsou prodeje H-K skoro stejné.
Na druhou stranu, už mělo Ferrari i lepší roky... Mě spíš překvapil velmi nízký počet Maserati. Vzhledem k tomu, že se letos začalo prodávat nové Quattroporte a na podzim i Ghibli (pro české naftofilní zákazníky i s traktorem pod kapotou), čekal bych určitě lepší, trojciferný, výsledek.
Mě na tom nic fasinujícího nepřijde, zajed se podívat někdy na ukrajinu nebo do Moskvy, budeš zírat co jezdí tam za auta.....+ další postkomunuistické země evropy....Samozřejmě že se tu ty auta prodaj, je dost lidí co byli fanoušci Ferrari a když se dostali k penězům
(nebudu tu ted řešit jak) tak si splnili sen a ti další to maj aby byli vidět a měli něco in...
Pretoze prave v pripade ceskeho trhu je absolutny nezmysel hovorit o porazenych Japoncoch, pretoze japonske autmobilky nikdy nemali ambiciu bojovat na ceskom trhu o prve miesto.
To je ale tak, ked sa obmedzis na absolutne hodnotenie a nepozeras sa na veci v kontexte tej-ktorej automobilky.
Napr. pre Mazdu je 1.2 miliona predanych aut globalne obrovsky uspech, vzhladom na jej velkost.
kia tiez riadne stratila, pritom sportage stupol, asi najviac sklamalo rio, pritom rio na slovensku je celkom uspesne, tusim je u nas v 10tke najpredavanejsich aut ale zrejme tuto poziciu ria prebera v cechach i20tka inak si to neviem vysvetlit
velke prekvapenie je aj pokles skody, ak si odmyslim rapida tak vsetky modely dost stratili a to doslova v 10tkach percent, to su velke veci , zvlast yeti hodne padol aj superb , pokles octavie s fabiou vykryva rapid ktory zlakal zakaznikov jak octavky tak aj fabie
Pokles Škody žádné velké překvapení není, protože letos došlo k obměně stěžejního modelu, tudíž zde byl kumulovaný výpadek prodejů a výroby hrubým odhadem 2 měsíce a kompletní modelovou nabídku jsi mohl reálně koupit až po dovolené.
Stačí se podívat na poslední 4 měsíce, kdy už Octavia jede naplno a prodává se v plném sortimentu - prodeje jsou proti loňsku o 20% výše.
To je jedna věc, druhá věc, kterou je potřeba zohlednit je vyloženě bída v tom, co předvádí ŠA u akčních modelů... U Fabie je vždycky ten jeden dražší, než předchozí, o Roomsteru ani nemluvě (když byl v nabídce Roomster Champion za 265k, tak se prodával jako na běžícím pásu... Tak ho zdražili). Octavia měla výpadek, na Citigo se čeká 4 měsíce a jediný zajímavý byl vloni jen Rapid, Yeti a Fabia Fresh, kterou ale opět rychle zkrouhli... Klobouk dolů nad demencí marketingového a produktového oddělení Škoda Auto...
Vážně, počítám blbě já nebo redakce? Octavia, Fabia, Rapid, i30, Superb, ix20, Roomster, to je sedm. Citigo se dělá v Blavě. A i20 z Nošovic není, pokud vím.
Jako člověka, který bere stále Alfu Romeo za jednoho z hlavních konkurentů Lancie, mě těší, že v loňském roce byla Lancia tvou lepší na českém trhu (ačkoliv aktuálně nemá žádný model, který by opravdu stál za koupi). Původně jsem chtěl napsat úspěšnější, ale obě čísla jsou tak tristní, že by se o úspěchu nedalo mluvit ani kdyby se sečetly dohromady. :-|
Kdybych si měl tipnout poměr modelů podle toho, jak potkávám nové Lancie na silnici, tak to bude:
1. Delta
2. Voyager
3. Ypsilon
4. 300
Ypsilon se velmi dobře prodává hlavně v Itálii, ale u nás o něj moc zájem není. I když částečně na tom můžou mít vinu i leasingovky. Když jsem si na podzim vybíral nový služebák, tak jsem zjistil, že Ypsilon mít nemůžu i kdybych ho chtěl, protože není braný jako typické fleetové vozidlo a nebyly na něj výhodné podmínky.
JJ, nejvíc je vidět Delta a Vyoager, taky to tak po Praze vidím.... Themy sem viděl asi 4, z toho jednu s německejma a jednu se slovenskejma číslama....ta pátá co sem si myslel zdálky že je to taky ona, tak to byl originál Chrysler 300C AWD :-)
A Ypislonky sou vidět hrozně málo.....Flavii sem tu neviděl ani jednu....zato originál Chrysler 200 hned 2x
Autobianchi byla jen první generace Y10, kterou považuji i za nejlepší. Měla pro mě nejhezčí design a byla taky technicky nejzajímavější díky verzím 4WD a Turbo. Navíc už tenkrát nabízela takové prvky výbavy, jako klimu s digitálním panelem, což bylo tehdy ve třídě malých aut opravdu unikátní.
A čo keby si skľudnil hormóny? Parda na to prišiel, ok, redaktor sa zmýlil, stáva sa.
Teraz ma skús presvedčiť, že neskáčeš jak vyplašený cvrček pri každej príležitosti... Už si trápny, Gilgit.
Namachrovaný egoista, který si tu honí svoje ego, má potřeba všem radit, všechny opravovat, každého někam posílat mě opravdu nemůže urazit.
Už ti nestačí Vaverka??
Ty výplatní pásky ti můžu naskenovat a poslat. Chceš? Já si za tím co píšu stojím a mam na to vše důkazy. Snadno doložitelné.
Blbecku oslovuj svýho tatínka, my sme spolu kozy nepásli.
Opravuješ nejen readaktory, ale dalších 50 lidí v dikuzích od Ayga po reketoplán, když to vezmu ad absurdum.
Seš obyčejný narcis, kterýmu tady dělá dobře exhibovat tu a radit všem, doporučovat jim co maj dělat a nemaj dělat, jak to maj dělat.
Blekotáš tady, že ti nebudu nařizovat co můžeš psát, co se navážíš do druhých co píšou oni?
Nečti to když se ti to nelíbí.... To udělá inteligent ne.
Já tu sem od roku 1999, to ti si tahal po internetu ještě virtuálního kačera. Tak mi nerad co mam psát, komu mam psát. Běž si dát facku před zradlem, jak všem mile doporučuješ a dej nám svátek.
Nemam potřebu nikomu nic natírat, narozdíl od tebe nikomu nic neradím co jak má dělat a neposílám ho někam, pokud s tím sám nezačne.
Diskuse s italskými fanatiky v debatách o Chrysleru bohužel není možná, protože Chryslery byly v podstatě střep co nebrzdil a nezatáčel (ad absurdum) a teprve po příchodu Fiatu se mávnutím kouzelnýho proutku ze stejných aut staly pomalu nejlepší na světě. Chudák Mercedes tam udělal vše nejlíp jak dovedl a bídní američani to přivedli cu grunt.
To je tak v kostce jejich argmentace.
A srovnávaj Tatu v Jaguaru s Fiatem, nebe a dudy.
S takovými lidmi rozumě mluvit nejde. Oni tu realitu nechtěj slyšet, tak potom musíš vytahovat věci z kontextu.
Bohužel maj smůlu, že sem měl 3 Chryslery 8 let, najel sem s nimi tolik co nikdo tady a znam kolem tý komunity skoro 200 lidí. Kolem komunity kolem amerik ještě daleko víc. Od servismenů po řadový majitele, mam na ty auta tuny literaty, TSB, manuálů, doporučení. Kupoval sem na ty auta díly, měl tam lecos rozebraný. ležel hodiny v internetu a četl články, hledal údaj a fotky. mLuvil s lidma a ptal se na zkušenosti, problémy.
Stovky lidí mi telefonovali o radu od toho jaký nalít olej po to kde sehnat motor.
A to tu nevyprávím abych se chlubil, ale jen pro ilustraci, že poučovat mě o Chrysleru může někdo, kdo bude hoodně velkej expert, ne kdo do roku 2009 fandil fiatu, pak navlíkl místo saka v italský trikoloře sako sešitý z itlaský a emerický vlajky, a začal být fanouškem a plácat věci vygooglený na netu, a v tom chrysleru do tý doby nikdy neseděl a neznal jedinýho majitele. Ted je happy z toho jak ty emerický šunky drží nad vodou fiat.
Vyřid pozdravy pro torino amici.
Nedávno jsem četl registrace na našem trhu s vyčíslením re-exportů. Suverénním vítězem v této "disciplíně" se stal právě Seat, který (údajně) re-exportoval 56% !!!! registrovaných aut. Druhý byl Nissan s cca 27 % a docela dost měl i Ford a VW. Nějak kolem 20 %.
rastol sportage aj santa fe, iste nejaka ta stagnacia musi raz prist ale koniec SUV nehrozi, darilo sa aj znacke land rover a jeep , uspesny je aj mercedes M aj stara dobra SX4ka ;-)
Cas hojnosti skoncil. Bohuzel, cesky trh je v tezkem srabu, protoze stat je tak trochu v rozkladu...
Vozovy park starne a procento obnovy je hrube za prumerem EU. A to i dle oficialnich cisel. K tomu vsemu tu mame fenomen reexportu, takze ty cervena cisla nejsou dostatecne cervena...
Ze existuje jeste nekolik zemi EU jako Slovensko, Madarsko ci Rumunsko co jsou na tom jeste hur podle me neni duvod k tomu povazovat situaci u nas za uapokojivou :-!
ked vy ste v srabe tak slovensko je uz potom uplne v peeecku ;-)
u nas trh klesne odhadom okolo 7-8 percent a to som este optimista, navyse minulorocny akoze dobry rok vobec nebol az taky uzasny, ja ako "predajny pamatnik" pamatam casy kedy sa na slovenku predalo aj 70 000 aut, dnes je to sotva okolo 60 000 a to uz sme happy, nie su dobre casy to je pravda, ale vy ste na tom ovela lepsie ako my, na slovensku je to uz raz tak, platy nizsie auta drahsie no bodaj by sa nam darilo
uff tak to je nejako malo nie? cakal som ze leon zacne drvit , prve mesiace vyzerali nadejne ale december bol strasne slaby, ja viem ano ... pride este kombik aj stvorkolka ale stejne si myslim ze zatial zaostava za ocakavanim ;-\ [odkaz]
Panebože...očividně nemáš o prodeji aut v Evropě ani páru...Seat, jak už tu někdo psal, letos vyvezl 56% aut ven (převážně do Německa), já mám zprávy z dealerské sítě Seat, že je to ještě daleko víc než 56%. No a pokud je taková porce aut vyvážena do Německa, kde se v prosinci už neprodává (alespoň reexporty už v prosinci do Německa nefungují), protože Němci si vánoce a svátky užívají celou druhou polovinu prosince a přeprodejci se nechtějí na konci roku zbytečně zásobit, tak je to naprosto jednoduché, proč prodal Seat jen 45 Leonů v prosinci...to je tak trochu skutečný prodej Seatu Leon v České republice (a i tohle číslo asi obsahuje nějaké reexporty).