Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen CrossBlue: Sedmimístný crossover se začne prodávat v roce 2016

82 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
prispevkom tohto typu fakt nerozumiem ;-\ a vtipne mi to tiez nepride 8-s a to zrovna velky fanda vw nie som ale mysim ze hlavne je ze sa ti ulavilo 😉 tak nech ti padne na uzitok :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
A kde jste přišli na to, že tam budou 1.0 a 1.2 motory? CrossBlue je plug-in hybrid s 2.0 TDI 140 kW/400 Nm, s elektromotory u přední (40 kW a 180 Nm) a zadní (84 kW a 270 Nm) nápravy s rekuperací kin. energie do baterek 9,8 kWh. Kombinovaně 224 kW/700 Nm. To je na střední SUV výkon jistě zcela dostatečný.
_MT_
Tenhle model nemá přímého předchůdce. Proto je jeho podoba známa tak dopředu. U další generace existujícího modelu by akorát riskovali, že lidé končící přestanou kupovat a budou čekat.
jossalito
Opět píšeš nesmysly.

Obecně lze říci, že se základní motorizace volí vždy tak nějak v kontextu konkurence.
Vezmeme si toho Yetiho 1.2 TSI. Zrychlení za 11.4s.
Třeba konkurenční Kvaška 1.2 za 11.3s, ix35 1.6 GDI za 11.1, Duster 1.6 za 11.8, Mokka za 12.3, Mišák ASX za 11.4...

Opravdu ty auta nejedou? :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vies uviest nejaky priklad nech sme v obraze kde je to poddimenzovane?

nech sa nieco priucim 😉
Avatar - Hittman
Hittman
Paleta pohonných jednotek začíná na tříválci 1,0 L, dále čtyřválec o objemu 1,2L dopovaný dvěma turby... >😒] :no:
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, máš pravdu. 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Q7 nebude na MQB s příčně uloženým motorem, což je asi postačující řešení určené převážně pro US trh (co největší auto za co nejmenší peníze), ale bude na platformě MLBevo s podélně uloženými motory (stejná platforma jako pro nový Touareg, Cayenne, Bentley E😜 9F. a Lamborghini Urus).
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle je levná plechovka pro us trh, stojí to na MQB, tj. motor napříč, primárně předokolka, max. haldex. Q7 je jiná dimenze, motor na délku, mezinápravový dif.... 😉
fahrenaufderautobahn
já zase běžně vidím fabie htp, co mě na dálnici předjíždí když jedu 140 tacho...

a) není to tak dávno, co byla základní motorizace mercedesu E skoro srovnatelná s HTP.
b) 1.2 tsi je motor srovnatelný s běžnýma 1.6. a 1.2 umí jet úsporněji.
c) 1.2 tsi i ve verzi 63 i v octavii klidnýmu řidiči, co tolik nejezdí po dálnicích stačí. a stačí mi i při svižnější jízdě, jen na předjíždění musí víc podřazovat a mít větší rezervu.
d) v yetim se 1.2 tsi dá i svižně jet do sedmi litrů. spotřeba roste až na dálnici, ale to je aerodynamikou a stejně roste s nejsilnějším tdi.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Nějak už VW nechápu..celkem mne nezajímá co VW bude 2016 prodávat v USA!
Raději by měli ukázat nového VW Tiguan co bude v prodeji v Evropě 2015!
Nebo nový VW Touran , údajně už konec 2014..!!
Podobně OPEL tají svoje nové SUV Antara.. ;-\
A zákazníci nakupují u konkurence.. >😒]
Avatar - Hotwire
Hotwire
...velmi sa mi to paci. Take GL od volkswagenu. Bolo by super vidavat to aj na nasich cestach. ;-\ A je az smiesne ze europske automobilky vedia robit "americke" krabicoidne auta lepsie nez Amici. >😁
Avatar - Hittman
Hittman
Díky. Jen se opírám do dnešních mirkomotorů, které jsou pro určitá auta naprosto poddimenzována a nedostatečné.
kyklop
Trochu scestné cpať šesťválec do diskusie o malom suv. Kam ho chceš v tom aute napchať?
kyklop
pár rokov naspäť si mal vo väčšine aút tejto katgórie základ atmo 1,6 , ktorá dávala 0-100 o +-2 sekundy pomalsie :-! . Ako základ ta 1,2 tsi stačí, ak ti je málo,bež do 1,8 tsi (u toho yetiho)
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je otázka dost diskutabilní, ale nepopírám to 😄 'Záleží co by nabídla oproti konkureci ze stáje..
jossalito
Čeveče, jestli ti nestačí 103 kW v poměrně malým autě, tak to musíš bejt fakt "dobrej" pilot. >😁
webpaja
Nic, do auta pro US trh nic...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No Fabia, Polo a Ibiza jsou o dost odlišnější, než je Sharan a Alhambra.. tam je to skoro jen o přelepení loga 😄 Souhlasim, že některé vozy vznikají ve trojici, jako třeba ty minivozy, ale spíš si myslim, že třetí auto v této kategorii by už bylo zbytečné, určitě se jich neprodá tolik, jako těch Fabií/ibiz/polo a tak 😄
_MT_
"Zatímco koncept byl šestimístný, u sériové verze se počítá až se sedmi sedadly."
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
VW v Evropě zaspalo dobu..
SUV Tiguan a MPV Touran tady už měly mít letos nástupce.. :no:
Konkurence modely již obměnila.
Tento koncept pro USA je pěkný , ale na EU moc velký.
Touareg bohatě stačí.
_MT_
Vzhledem k tomu, že se to tu vůbec nemá prodávat (podobně jako americký Passat)... Ale hypoteticky, co jiné než 2,0 TDI? Šestiválcové TSI by možná bylo, možná nebylo - v takovémhle autě tu po něm nebude velká poptávka. A větší diesely by se do toho na štorc vejít neměly.
Klaudius
Aký je vlastne rozdiel medzi SUV a crossoverom? Nejak mi tieto dva pojmy začínajú splývať...
Amerika ako taká mi je ukradnutá, ale je zaujímavé občas si niečo prečítať aj o Amíkoch a ich autách...
Táto trieda nie je zrovna moja srdcovka, som zvedavý, kde až sa zastaví veľkosť kolies, už teraz to vyzerá, akoby mali niektoré vozy kolesá z Boenigu...
Ale oceňujem vlastný štýl tejto štúdie, dúfajme, že jasné a sympatické línie prečkajú aj "normalizáciu" sériovej produkcie. Nie je to ani málo hrán, ani veľa, ja to taký akurátny mix, ktorý sa môže páčiť. Za seba by som vytkol jedine zadné svetlá, robia to všetko na jedno kopyto, chcelo by to konečne trochu zmenu.
Interiér - pochválim. Konečne VW ukazuje niečo nápadité a sympatické, a dám :yes: aj za "šaltpáku" automatickej prevodovky, je to malá vzbura proti súčasným miniatúrnym technokratickým voličom. Konečne ergonómovia prišli na to, že ruka môže byť aj inde ako na volante a masívna čalúnená páka môže plniť aj inú funkciu ako radenie volieb prevodovky.
Interiér je príjemný a svetlý, trochu sa bojím tej "čierno-čiernej" kombinácie v sérii, ale pokiaľ ponúknu aj takúto ľahkú a príjemnú alternatívu, bude to na ďalší :yes: .
Motorizácie je podľa mňa komentovať priskoro, od obrázkov do reality je ešte dlhá a spletitá cesta a zmení sa kde-čo.
Ale celkovo - niet čo kritizovať, vytiahli sa.
_MT_
V USA, v téhle třídě? Jen těžko bude mít slabší motor než Passat. Osobně očekávám, že budou mít shodnou motorovou paletu. Základ by tedy měl být snad 1,8 TSI. Vrchol byl předpovídaný na 3,0 TSI (VR6).
Avatar - kari.laz
kari.laz
???
Co jsi četl za článek?
Avatar - Hittman
Hittman
Krom výše jmenovaného to je i potkat moderní vůz ze slabým motorem v kopcovitých zatáčkách... >😒]
Avatar - Iv8
Iv8
Chtěl bych vidět hbitost toho auta s uvedenými motorizacemi (1,0 a 1,2), když do něj nasedne 6 - 7 průměrných Amíků (váha každého okolo 120kg) a pojedou i se zavazadly do hor. Asi je bude muset někdo táhnout nebo tlačit. I běžná rodina s dětmi a prarodiči, pokud obsadí všechna sedadla, nebude štikou provozu.
Baron de Maxim-Fratzek
Možná v tomto unikátním inovativním krabicovém konceptním voze vidíme také novou škodivku (?)
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Touran se dělá 10 let..sice má 2 facelifty a pořád je dobrý , ale interier už hodně zastaral!
Tiguan dovršil 7 let..to je na nový model!

MQB to neokecáš..už ji mají rok Golf VII i Octavia III.. :no😒br />
Koncept SUV pro USA vypadá pěkně , jinak mne v Evropě vůbec nezajímá! 😉
Klaudius
Do kufra... >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Modrá, ne zelená planeta 😉
Klaudius
Tak čo sa týka praktickej stránky, tam Škoda voči sestrám a bratom z koncernu často boduje, a pokiaľ by uviedla rovnaké MPV s pár drobnými vychytávkami navyše za dobrú alebo lepšiu cenu, neobišla by skrátka. Aj keď by tiež možno pár zákazníkov prešlo od Octavie k MPV...
webpaja
Srovnej motorovou paletu před 10-ti lety a teď. Všechna auta si polepšila. Hledáš problém, kde není. 1,2TSI znám velmi dobře a dynamikou jednoznačně převyšuje výkonově podobnýho předchůdce 1,6.
jossalito
Hele, čistě dle litery zákona: U nás se na dálnici můžeš pohybovat max. rychlostí 130 km/h, a to i při předjíždění. 😉
Klaudius
Myslím, že tu by bol práve ten problém, že Škodoviek by sa predalo najviac.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale jdi ty >😁 130 udrží 16tka bezproblémů... je to 85kw, 75 má MPI a ta jede taky normálně... nicméně to FSI neni downsizovanej TSI motor...
Avatar - beibej
beibej
suv pro 7 od škody by mohla mít stejnou techniku. Ovšem nechápu proč rodinně orientovaná škoda nedělá mpv ala sharan.
_MT_
Ani náhodou je krátká odpověď. Tohle má být levné auto, proto zvlášť vývoj. Dispozice je daná trhem. US Passat také nemá dvojče. Detaily vypsali kolegové, tak proč se opakovat. 😉 V Evropě by se to vůbec prodávat nemělo. Také se do toho nevejde žádný šestiválcový diesel, který mají v nabídce (což by tady byl problém). Na osmiválce můžeš také zapomenout.
Avatar - R32
R32
Čítal si text pozorne? Zatímco koncept byl šestimístný, u sériové verze se počítá až se sedmi sedadly. Obrázky sú z toho konceptu, o sériovej verzii sa len teraz rozhodlo... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Američani to rádi takhle zvostra..jsem rád, že pro nás je tu Touareg
tino800
Obrazky su zo 6-miestnej verzie (luxusnejsie usporiadanie), ale predpokladam, ze v druhej rade budu moct byt aj sedadla 3 (t.j. spolu 7, vid aj variacie pri VW Sharan).
Avatar - beibej
beibej
no právě, seat sportovní odnož dělá mpv a praktická rodinná škoda nic. pak se koncern diví proč je seat tam kde je. škoda měla dostat alhambru už tenkrát.
Avatar - xjara
xjara
Priznam se, ze necetl. Rychle jsem to proletl a po zjisteni, ze to bude naftak bylo jasne jaka je to blbost. Takze uz jsem to ani nedocital.
kesu
Do tohohle konceptu má principielně přijít 2,0 Tdi, R4 a nový VR6 v kombinaci s hybridní technikou. Vsadil bych si i na poháněnou pouze přední nápravu. Haldex to podle mého nedostane. Stejnou koncepci pohonu bude mít v Evropě Audi pojmenovanou jako E-quattro. Audi se nechalo slyšet, že cena za hybridní 4kolku bude navýšená oproti předokolce o 8 tis eur v případě A4.
Nicméně vzhledem ke konceptu Crossblue Coupe si myslím, že se to dostane i do Evropy. Akorát je otázka, jestli zůstane v prodeji Touareg. Protože Touareg se i přes výrazně nižší cenu oproti zastaralé Q7 a předraženýmu Porsche neprodává nijak zázračně.
Škodovka má být o hodně menší (4,6m) což je pro 7 míst hodně málo.
webpaja
Ne každej jak tak bohatej, aby si mohl dovolit jetinu. Radši slabší nový...
Avatar - Hittman
Hittman
To já také ne, proto bylo ojeté a ne nové.
Avatar - Hittman
Hittman
Jel jsem s 1,6FSI 75 či 85kW, už nevím. Jo, pro fakt klidnou jízdu bez předjíždění na denní prorci do 20ti km to stačí. Ovšem na dálnici, když potřebuješ předjed kamion v kopci a za tebou se blíží jiné vozidlo, je to na spocený čelo a spotřebu nad 10L :no:
Avatar - Hittman
Hittman
Věc názoru, třeba 103kW v A3 PD je docela skromný motor, který od 2300 ot netáhne...
Klaudius
Takisto Seat robí Ibizu, VW Polo a Škoda Fabiu.
Tiež je tu Seat Mii, VW Up! a Škoda Citigo.
Tak prečo by malo byť MPV problém? Dnes som trochu prevetral služobného Roomstera a som jednoznačne presvedčený o tom, že to MPV nie je.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě bych dodal, kolik že stojí 200kw naftový auto a kolik ta Oktávka TSI? Ty šestihrnku? Každej nemá prachy na tak "dokonalý stroj" ... >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tabulkama nikoho nepřesvědčíš,ty si může přečíst každej a co nemá 0-100 za 5s nesmí na silnici !.... ono by si to chtělo ty auta projet, pak by hittman nemohl psát takové blbosti. I Favorit stačí normálnímu provozu, jen si z toho nesmíš dělat náklaďák 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je vidět, že si s TSI nikdy nejel >😁

Pro tvou informaci i to HTP, pokud si v tom jel sám bohatě stačí na provoz.. já ho jednou roztáhl na 190km/h tacho, sice z kopce, ale jelo... Ve více lidech to je bída...

TSI 77kw v Oktávce (63 sem nejel) udrží na dálnici 160 i při běžném zatížení... Jasný, že když pojedeš v 5ti a narvanym kufrem tak zdechne... ale to ta 16tka taky... To nestačí na plynuou jízdu? I předjíždet se s tim dá, jen to nesmíš dělat bezmyšlenkovitě a tupě dupat na plyn.. ostatně to opět ani s tou 16tkou taky nejde...

Takže si to prosím nejdřív projeď a nešiř tu bludy vycucané z prstu 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože Sharan už dělá Seat s názvem Alhambra a to už od konce 90 let 😄
chrudoš
Jen mě tak napadá - nebude toto náhodou i nová Q7? Proč by vyvíjeli dvě podobně velké auta? Q7 dosluhuje, toto je sice o trošku kratší, ale ona stávající Q7 je i na dnešek docela přerostlá kravka, tzn "zkompaktnění" by ji jen prospělo. Navíc každé koncernové auto vyjma neSUV Porsche má v nové generaci své dvojče, tzn bylo by divné nevyužít tento model k dalšímu autu. Nemá někdo nějaké info o nové Q7? 😄
_MT_
Tiguan je z roku 2007. Takže celkem normální životní cyklus. U Touranu došlo k prodloužení stejně jako u Golfu a Passatu, protože čekali na MQB.

To však nemá nic společného s tím, proč koncept tohoto vozu ukazují roky dopředu a jiné vozy "tají". Tady jdou do pro ně neznámých vod, tak testují teplotu, než do ní skočí. 😉
cobra.s
Co jinyho, nez 2.0? To myslis vazne tudle otazku Kourim? Tak jsi taky tatar? Prece dvouvalec 1.0, nebo tri 1.2 s all in one packem=biturbo+kompresor. Boze uz.
cobra.s
Ty asi ani neumis cist! Jasne se tam pise, ze motorizace budou dvou a trivalce 1.0 a 1.2! Tak uz bud zticha, todle ne todle stale si meles svou ;-\
Avatar - Iv8
Iv8
Já nikde, jen jsem komentoval obhájce těchto motorových skvostů. Pokud v tom nebudou, tak to bude jen dobře.
Avatar - Ozzman
Ozzman
TSI mezi takové nepatří, pokud v něm nestěhuješ staré železo, nebo klavír... :-!
jossalito
Jediné, co brzdí na silnicích, jsou náklaďáky, autobusy a některé dodávky. Potkat moderní vůz, který nejede, je výjimka.
Avatar - Hittman
Hittman
a) ano, časy se mění a i ostatní motory prošli vývojem, takže dnes šesti hrnek nemá takovou spotřebu jako před lety a výkon má o třetinu navrch..
b) při plazení po cestě ano, při standardní jízdě, abych nebrzdil provoz nikoliv
c) ano, důchodci tento motor vítají
d) je otázka, co myslíš tím svižně... >😒] s 200kw nafta šetihrnek jedu cestu OL přes HK do Jičína a zpět za 6,2L a to mimo obce jsem jel 100 - 150 km/h. , což s 1,2 TSI je nemyslitelné :no:
Avatar - xjara
xjara
Nemuzu si pomoct, ale na obrazku vidim pouze sest mist. Dale nechapu co ma porad vw s tema "radicima pakama" clovek by si rekl, ze u automatu staci mala packa nebo klidne i tlacitka (to same si uvedomila jiz vetsina automobilek) jen vw si zrejme mysli, ze cim vetsi, tim lepsi.
Avatar - Hittman
Hittman
Samozřejmě, jedou, jede i zetor po cestě a dojede, jen jde o zrychlení např. při předjíždění či spotřebu tak malého motoru na takové auto. Objem ničím nenahradíš...
Avatar - Hittman
Hittman
Jednoduché. Potkáš yetiho s 1,2TSI na silnici a víš, o čem mluvíš. Chudák to nemůže ani rozjet, teda abych nekřivdil, po více jak deseti vteřinách se doplazí na 90 km za hod, ale to raději nepojede, protože mu ten cipísek pak žere 8 litrů a řidič je z toho navývrat a díví se, jak to že to není úsporný motor...holt takéto motory jsou adekvátní pro trošku jiný typ aut, hlavně lehčí a s menším odporem vzduchu. Jinak takových trasořitek, co jedou a šetří po silnici první třídy na rovince 70 km za hod a brzdí provoz, potkávám dnes a denně. :no:
_MT_
Jasně, dokončí platformu a najednou vysypou na trh deset modelů. Ty budeš vynikající plánovač. Něco ti prozradím. Na vývoj aut potřebuješ lidi. A bylo by dobré, aby měli co dělat tak nějak nepřetržitě. Jen tak mimochodem; v době, kdy šel na trh Golf, nebyla MQB kompletně hotová.

Jak jsem napsal, Touranu prodloužili životní cyklus podobně jako Golfu a Passatu. Jen ho asi nepovažují za tak důležitý model jako tyhle dva. Tiguan se začal vyrábět v zimě 2007 (tedy v prosinci, v září ve Frankfurtu ukázali sériovou podobu), pokud vím. Takže je na začátku sedmého roku.
jossalito
Zapamatuj si pravidlo, dobrej řidič umí kousky i se slabým autem. 😉

Tedy, až se někdy projedeš třeba s jezdcem rally, kterej ti ukáže, jak se i se slabým autem dá jezdit, budeš se hodně divit. Tedy ty se budeš divit určitě. 😉
Avatar - Hittman
Hittman
Teoreticky 1,4TSI z aktuální portfolia 90kw, i když jsem s ní nejel. (možná i 1,8TSI). Ale pro SUV, které má větší odpor vzduchu, větší valivý odpor a bývá většinou těžší než klasik ve stejné třídě, tam by to mělo být o "jednotku" vejš.
Co se týká nafty, tak 125kW (O3 je pro mne zatím neznámý kafe). S tímto motorem jedeš úsporně, bezpečně a bez "nervů". Ale je to čistě můj názor, nikomu ho nevnucuji a budu tu asi osamocen. Ale jinak naftu v 6ti válci, to je pro mne ideální jízda. Klid, pohoda, a nebo jistota v každém okamžiku jízdy >😁
Avatar - Hittman
Hittman
A nebo ty ses ještě nenaučil řídit >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tenkrát to bylo "halo" že vyjížděla nová Oktávie, což byla skoro revoluce oproti tomu, co se vyrábělo do té doby 😄 Vše hned nejde a buďme rádi za Oktávku... podívej jak dopadlo Toledo 😄
webpaja
Pro mutant: Uklidni se...
_MT_
Řekl bych, že jde o pohon.
ericn
No asi neumí pořádně číst 😉 No v každém případě bych to místo MPV bral taky, obvzlášť za americkou cenu >😁 Tady, ať to bude Škodka nebo VW cena bude hravě atakovat milion korun ++
JaMM
Iba ak farba. ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
No... já si nejsem stoprocentně jistý. Spotřebou a komfortem jízdy určitě, ale akcelerace do stovky.. nevim nevim 😄 Ta 16tka, když je vytočená má lepší reakci na plyn... někdy bych to rád zkusil. Oba motory mam k dispozici, jen nemam druhého řidiče >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže pořád se pohybuješ v oblasti automobilů do nižší střední ( Yeti je malé SUV, neni to Touareg přeci). Víš, že se do OII dávala i 1.4 55kw? Do OI dokonce 50kw Mpi? Proto mi 77kw Oktávie nepřijde ničim poddimenzovaná, auto umí atakovat dvoustovku, jezdi do 7 litrů a stovku zvládne rychleji, než kolikrát obdobná auta s větším objemem.... Stejně tak bych mohl nadávat, že se tam dřív dávala ta MPI 16tka a věř mi, že to auto s tim slouží dobře ještě dnes, sám ten motor znám, naši ho maj ve VW. Neni to sprintér, ale na uplně běžný provoz stačí. Kdo chce závodit, musí do jiné třídy....

Co je tedy podle tebe adekvátní motorizací pro takovou Oktávii? Rozuměj nejnižší možná, kterou by si zkousl?
webpaja
Ani na bezpečný dokončení předjížděcího manévru jsem se dozběděl…naštěstí na to nebylo potřeba bodovat 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže nemůžeš očekávat mohutný zátah šestiválce u auta nižší střední třídy... V tom případě bys mohl označit, že každé auto pod milion neni způsobilé jízdy na silnici...
chrudoš
Všem :yes: , takhle jsem se na to nekoukl, díky za info :yes:
Avatar - Hittman
Hittman
Ne, bavím se o tom, že dnes dávají malé motory / výkony jako základní motorizace (většinou) do neadekvátně velkých aut - hmotnost, odpor vzduchu atd. Když si vezmu, že 1,2TSI s 77kW je v Fabii, dále Octavii, dále Yetim..
Avatar - Hittman
Hittman
Asi si nerozumíme. Já mluvím o zátahu.
Avatar - Hittman
Hittman
A co pak šoupnou pod kapotu do emisní eu zóny?
Avatar - Hittman
Hittman
To jsem tu psal já jako ironii. Ale je možné, že základ bude o něčem podobném.