Zatímco některé omlazovací kůry modernizují design s ohledem na jeho formu, jiné – provedené za účelem následovat módní trendy – naruší harmonii původního modelu. Jaký je ale Váš názor na facelift jako takový?
Zajímavý výběr... osobně mi tu ale hodně kontroverzních faceliftů chybí, naopak třeba BMW 7 bych na první pohled nepoznal.
Alfa - ok, povedené, ale i původní varianta byla fajn
BMW - jen detaily... a při detailním zkoumání se mi původní čumák líbí víc
Multipla - v šachách se tomu říká "přiznat chybu"... ale kupodivu obě auta vypadají svébytně, původní verze je samozřejmě úlet, ale za mě přijatelný :-)
Ritmo - tahle doba jde už mimo mě
Vectra - super, tohle se povedlo... podobně se povedl i Focus II, stejné rozšíření světel
307 - tady to kupodivu taky vcelku zafungovalo. Nikdy jsem nebyl příznivcem tlamových Peugeotů, ale u 308 je to ještě v akceptovatelných mezích
Clio - to je omyl
Actyon - náš vítěz... aneb... jak udělat nejlepší facelift? Co nejvíc zmršit původní model :-)
Octavia - mně osobně se víc líbil originál... ale třeba jako RS proč ne
Passat - líbí se mi B5, ta linie střechy byla ve své kouzlo
Za nejhorší facelift všech dob považuju Hyundai Coupe... [odkaz]
Facelift Octavie se mi původně líbil, ale poslední dobou se mi zase začíná více líbit ta před faceliftem. Asi je to tím, že ty obliny jsou u Škodovky trochu raritní, resp. oproti Fabii je to už moc :-)
ja by som dokonca povedal ze aj fiat multipla po inovacii posobi horsie ako pred nou, lebo prave tie gulate svetla a ten schodik a rozplacnuty predok pasovali k tym priporciam povodnej multiply. Po facelifte to uz ale bohuzial zacalo posobit umelo a podivne siroko a nepasovali mi tam predne svetla k zadnym a vobec k celemu charakteru auta
Co se Multiply týče... udělali z avantgardního auta vcelku obyčejné. Ale ten facelift na mě působí přirozeně, jako by to tak mělo být od začátku... což je vzhledem k rozsahu faceliftu jednoznačně na pochvalu.
Osobně jsem nehlasoval. Nějak nebyl důvod.
Alfa se mi více líbila s malými světly před FL. Po FL mi tam ty světla nepasují, jsou moc velká.
BMW7 je ošklivé tak či tak, FL tomu nepomůže.
Multipla byla ošklivá (originální) před FL, po něm se z toho stalo obyčejně nudné auto.
Ritmo je podobný případ.
Vectra to samé, roubování prvků z menších aut na větší nefunguje.
Pugeotí velké tlamy beru jako přešlap.
Clio po FL se mi taky nelíbí.
SsangYong považuji za zcela nové auto, nikoliv FL. Nutno podotknout, že opravdu velký skok vpřed (tedy potenciální dněšní vítěz).
Na Octavii si stále zvykám a vypadá to, že si i zvyknu.
A u Passatu mi FL přijde jako pouze kosmetické změny na dobrém autě.
Vidíš, každému sa páči niečo iné.
Alfa - facelift auto určite omladil, ale myslím, že obe verzie sú vydarené.
BMW - tu sa asi zhodneme.
Multipla - faceliftom stratila na výnimočnosti a získala na kráse.
Ritmo - tak podobne, facelift priniesol prijateľnejší kukuč pre širšie publikum, ale stratil sa v dave
Vectra - utiahnutý bojazlivý pohľad vystriedal široký úsmev a úplne tým zmenil charakter jeho dizajnu. Podľa mňa nevkusné.
Peugeot - niečo podobné ako Vectra, nenápadnú tvár vystriedali naširoko namaľované ústa klauna.
Clio - nevydarená prvá verzia, pokazená nevydareným faceliftom. Chvalabohu dnes vyzerá Clio inak.
SsangYong - to nebol facelift ale iný nový model.
Octavia - jasné priame línie jej svedčali viac, ako ázijské oslie uši. Veľmi nepekný facelift.
Passat - jemné dokonalé retuše. Čo je dobré, netreba príliš meniť. Aj keď dizajn ako celok mňa osobne za srdce nechytá.
Když pominu totál překopání Multiply a Actyonu - tak se ze seznamu podle mého nejvíc zadařilo u Vectry a mimo seznam třeba u tebou zmíněného Focusu II, kde se ze zbytečně fádního výchozího modelu podařilo vyloudit takové menší Mondeo. Focus II po F/L se mi ostatně líbí doteď a mnohem víc než FoFo3, škoda toho vnitřku. Ale to bych o "trojce" mohl říct taky. No, některé věci se prostě nemění...
F/L Octavie II mi pod fousy nejde dodnes a považuju ho za zcela zbytečný. Ereso, neereso...
Nárazník poFL se sice povedl, ale vzhledem k tomu, že v eReSu již OII nepůsobí tolik "obyčejně" a jednoduché tvary pěkně vynikly...Za mě spíše předFL. :-)
Nárazník + začlenění mlhovek je po F/L výrazně lepší, to ano, přesto mě ta neladící světla a monstrózní chromová lišta na vrchu masky drážděj natolik, že celkově bych i tak upřednostnil původní verzi.
Souhlas, ta maska s chromovaným "retromotýlem" a vějířovitými lamelami je hrozná... a násilné protažení předních světel taky. Je to (minimálně částečně) necitlivě "znásilněný" konzervativní design O2, který byl před face jasně vyváženější a čas to jen dále a více dokazuje.
Jasně, i když vyšší verze (jako třeba právě RS) měly otěrové lišty lakované v barvě vozu, což jim hodně pomohlo opticky se více "ztratit"/splynout s okolím.
Samozřejmě, komentoval jsem v reakci na Emela výhradně RS. U běžných verzí už vůbec nenalézám nic, čím by mě pofejslift zaujmul. I z těch fotek v galerii je zřejmé, že původní provedení je výrazně designově čistší a OII po F/L vypadá trochu, jako by ji nakopli zespoda.
Člověk nevěřícně zírá, co jsou někteří výrobci schopní pustit na trh >:D Občas vídám Sangjong, který má zadní světla ve tvaru zadních kapes levisek. To auto opravdu pobaví, stejně tak pobaví i představa zdrogovaného designéra a jeho týmu jak modelující ty tvary... :yes:
Tak, vyzkoušet se má vše ne?:D Když sem s nim jel, byl to myslim Actyon Pickup, ale civilní verze, něco jako Nissan Navara. V té době (2008) mi to přišlo funkčně a jízdně lepší, než třeba SUV od Kii té doby :-) Bohužel už si moc nepamatuju, co to mělo za motor :-)
Možná by to pro tebe byl šok, sednout si a řídit. Je určitě pravda, že auta značky Ssangyong nepatří mezi oblíbené značky a to zejména kvůli designu. Nicméně mám osobní zkušenost déle než 5 let a jsem spokojen. Mám Rodius, což je nejdivnější MPV na světě, ale po stránce jízdních vlastností, přepravní kapacity, ceny a kvality je to super volba. U všech lidí, kteří SS používají, převládá zájem o funkci nad designem, což jakýkoliv jiný člověk odkojený Octavií nebo Golfem nemůže nikdy pochopit.
SS dělá divná auta a není to velkosériový producent, který navíc v posledních letech několikrát málem umřel, ale byla by škoda zavrhovat tuto značku jenom z neznalosti. Možná to málokdo tuší, ale technologie v SS jsou z Mercedesu a celku se dá vytknout jenom ten korejský design, což se na druhou stranu v poslední době zlepšuje.
Máte na mysli model Kyron v první generaci, po faceliftu cca před 5 lety byla zadní světla upravena a auto vypadalo docela slušně. První generace byla zezadu opravdu dost podivná, i když auto to je celkově podařené.
ak mas na mysli tieto zmeny [odkaz] vs [odkaz] tak osobne nemam pocit ze doslo k nejak velkemu zhranateniu az na tie svetla, inak ostalo nadalej ako velke vajce
presne tak, aj mnou uz spominana multipla mala vacsiu charizmu pred faceliftom ako po nom, rovnako aj bawo s tymi svojskymi svetlami pred FL vyzera lepsie ako po nom, vectra tiez, tazko uverit ze tieto "zlepsovaky" skutocne navrhol niekto sikovny a triezvy
Dolní fotka Actyonu je špatná, ve skutečnosti je to Korando. SsangYong trochu mate názvy, pro některé trhy používá jiné. Facelift Actyonu zde - [odkaz] U Rodiusu je to ovšem jiné, tam byla podle mě použita minimálně část původního skeletu.
Tak hlboko som po tom nepátral, SUV nie je moja parketa, ale bolo na prvý pohľad jasné, že je to celkom iné auto.
V prípade faceliftu Actyonu, na ktorý si dal správny odkaz, platí asi to isté čo na Multiplu, aj keď rozdiel medzi pôvodnou a novou verziou je ešte výraznejší a Ssangyong skutočne "poľudštil".
Rodius je zvlášty prípad, ťažko určiť, čo je nové a čo nie, že by nejaká "poltá" generácia ako u VW Golf?
No, na druhou stranu nový Rodius se od toho starého zase dost liší. Zůstaly mu proporce (proč je taky měnit, že), ale to auto vypadá o dost jinak. O Multiple: naroubování čumáku z Idey sice auto možná "polidštilo", ale ztratilo původní extravaganci - a prostě se mi tak nelíbí. Pochopitelně, když jsem poprvé viděl fotky konceptu (1996), tak jsem si myslel svoje a když přišla sériová verze, tak jsem si říkal: Proboha, oni to vážně chtějí vyrábět? Postupně jsem ale zjistil, že se mi to auto tak nějak zamlouvá.... Je prostě unikátní. To samé původní Rodius a Actyon - hodně vástřední auta, která si člověk nesplete. Rodius je navíc extrémně praktický, u nás ho má majitel knihkupectví a antikvariátu, používá ho i jako dodávku.
Ja som o Rodiuse 4x4 istý čas dokonca vážne uvažoval, predávali ho za neuveriteľne výhodnú cenu. Odradili ma prevádzkové náklady, na každodenné kratšie jazdy (do 50-60 km) a pár dlhších ciest na lyže alebo k moru to bol priveľký luxus.
Akurát obedujem a čítam... kua nedávaj tu odkazy na také obludy, skoro mi zabehlo. >:D Keď vidím na ceste Rodius vždy si pozriem kto ho riadi, taký menší sociálny prieskum... :-)
Ten Metrix je podľa mňa OK, v čase keď začala výroba bola prvá verzia aktuálna (hranatejšie linky) a na tú dobu zaujímavá, facelift prišiel v správny čas, je tam presne patrný posun všeobecného dizajnu (vyhladené hrany) za dekádu cca 10. rokov...
Vždy je o tom, zda si kupuješ auto pro radost/zábavu a nebo proto, že takové velké auto potřebuješ. Já mám Rodius a mohl bych dlouho vyprávět co by na tom autě mohlo být jinak a lepší. Na druhou stranu bych si od tebe nechal rád poradit, jaké jiné auto se stejnými parametry znáš a za kolik ho lze koupit nové. Myslím tím 7 míst pro 7 dospělích, 4x4, diesel, automat a k tomu pořád slušný kufr. Jo a bylo by fajn, kdyby to nebylo dražší než 900 tis, ať nejsem moc přísný.
Taky budu radši jezdit v X5, když by uměla nabídnout aspoň to samé, cenu bych pominul.
Tak samozrejme v prvom rade sa musíš opýtať sám seba či takúto kombináciu (MPV, 4x4, automat, diesel) nutne potrebuješ a trváš na nej. Lebo ak z tejto rovnice vyhodíš hociktorú premennú :-) tak máš slušný výber... Ak to nemusí byť MPV tak je tu more SUV ktoré sú 7 miestne, ak vyradíš 4x4 máš mnoho MPV, ak vyradíš diesel... Ale ak trváš na všetkom tak ostáva Sharan/Alhambra (jasne že za väčší peniaz) a zopár poľudštených dodávok kde ale nieje zvykom automat.
Aby si ma nechápal zle, chápem, že to auto ponúka to čo málokto na trhu, to je pozitívum, no ten dizajn (materiály, vypracovanie a spoľahlivosť) je fakt des. Ja viem, že ako majiteľ auta s tým nebudeš súhlasiť a nikto si predsa neští na vlastný dvor ale... uzavrime to tak, že to bola svadba len a len z rozumu, láska na prvý (ani 187. ;-\ ) pohľad to určite nebola.
Tuto kombinaci jsem nutně potřeboval - velká rodina, hodně cestvání, přívěs 2,5 t (mimochodem na kouli to má 2,85t - kdo to dneska má?). Absolutně nemůžu souhlasit, že by Sharan/Alhambra mohla prostorově konkurovat - to jsou menší auta, stejně jako Galaxy. I v dnešní době je to pořád dost unikátní záležitost, protože jediní konkurenti jsou Viano a Multivan - ten až od posledního modelu, předtím nebylo možné mít automat a 4x4. První v ceně přes 1,3 mil a druhý přes 1,5 mil. To už je skoro dvojnásobek ceny a to mi nikdo nevysvětlí, že za to dostanu odpovídající hodnotu. Problém je v tom, že na trhu taková auta nejsou obvyklá.
Ještě co se týká kvality, tak oproti Vianu je to výhra, co se týká Multivanu, tak je to srovnatelné.
V čem jednoznačně souhlasím, jsou horší materiály v interéru, co se týká zpracování tak to není vůbec špatné, pokud to nebudeme měřit přes šířku spáry jako u prémiových značek Design je subjektivní, já to snesu - z venku se to nevidím a ve vnitř to je fajn.
X5 není sedmimístná - teda papírově a marketingově ano, ale já jsem měl na mysli 7 míst pro 7 normálních lidí - což je i pro Sharan dost těžko řešitelný úkol, navíc potom to auto nemá žádný kufr. 7 míst umí nabídnout opravdu málokdo, ve většině aut to 6 a 7 místo jenom zabírá prostor a stejně se na nich nedá cestovat.
Za ty roky jsem si ještě nezvykl na design Multiply, je úplně jiná, než ostatní konkurence, zvláště pak ta před faceliftem. Je zvláštní nejen z venku, ale i uvnitř. [odkaz]
A znáte facelift Multiply v podání TopGearu? [odkaz]
stal se z něj tucťák, o který dneska nemají zájem ani příznivci historických fiatů. Mám Ritma dvě, obě jsou starý model a po faceliftovém vůbec netoužím (přestože jeho vrcholná verze 130TC jezdí jako drak).
To samé se stalo Multiple (jejíz předek ritmo do jisté míry připomíná). Z jednoho z nejošklivějších aut planety se faceliftem stalo auto mnohem tuctovější, zároveň však ztratilo osobitost.
Obecně mi připadá, že italové facelifty vůbec neumějí, italské auto po FL vždycky vypadá hůř než před ním (až na pár výjimek). Opak jsou francouzi, kde FL většinou vzhledu pomůže. Příkladů je hodně.
Podle mne jeden z příkladů velice povedeného faceliftu který vůz opticky posunul o třídu výš . A jeden z nejhorších faceliftů ? Rozhodně Škoda Octavia II . Ten hnusný čínský xicht který Octaviapři FL dostala je přímo děs !!!
paradoxne sa O2 po facelifte predavala lepsie ako pred faceliftom ale mas pravdu, tie hranatejsie svetla pred FL sa mi pacili viac zvlast RSka vyzerala spredu pekne tvrdo :yes:
jsou v této debatě mimo hru, u nich snad jen R.I.P. a nevyvolávejme nemocné designové duchy ze záhrobí.
Jinak všechny ostatní příklady ukazují, jak moc původní design převyšuje ten faceliftovaný, kde jde vesměs o naroubování nějakých markant z mladších modelů značky na původní, často zcela jinak pojatý design. Nefunguje to a nikdy nebude. :-!
V tom s tebou nesouhlasím. Je spousta faceliftů, kterým se dokonale povedlo pozvednout původní design, často pomocí poměrně jemných retuší. Jmenujme:
BMW 3 E91 díky přepracovaným ledvinkám
Škoda Octavia I díky přepracovaným předním i zadním světlometům
Ford Focus II díky sebevědomější přídi
Peugeot RCZ totéž
Nissan Qashqai totéž
Audi A6 C6 díky aplikaci singleframe masky
Schválně jsem sem netahal kontroverznější auta, například aktuální MB-E... přestože mně se nová verze líbí víc. Možná se i tak najde pár lidí, kteří s tím či oním nebudou souhlasit... myslím ale, že na většině se shodneme.
E91 to doslova vzkřísilo. První Bangleho verze měla tuze špatná zadní světla a ani ta přední nebyla žádná hitparáda.
Po FL je trojka dodnes krásné auto :yes:
Octavia, P307, Ritmo, Multipla, Vectra, Clio... tie autá faceliftom získali úplne nový výraz, taký dizajnový posun v rámci facelifu je podľa mňa pozoruhodný. Ale v prípade Passatu ide len o klasické vyhladenie vrások, žiadna pozoruhodná zmena tam podľa mňa nenastala.
Alfa vypadala lépe před FL, po něm je taková fádní.
U Multiply je až neuvěřitelné, jak dobře se designéři s takovou hrůzou vypořádali. Jo, není již tak originální, ale konečně vypadá (víceméně) jako auto. Škoda, že se podobně pozitivní změny nedočkal také interiér.
Vectra - tady nemohu souhlasit s názorem (zřejmě) většiny. Pro mě úplně typický příklad "znásilnění" tvarů novým a nevhodným designem značky, jehož výsledek za moc nestojí. Aneb jasně a relativně střídmě tvarovaná příď nahrazena vytlemeným xichtem. Původní Vectra vypadala dobře, zejména liftback neměl chybu.
307 - trochu podobný případ. Vcelku líbivý a povedený vzhled poznamenán svou vlastní děsivou evolucí...
Clio - Zbytečně velký facelift, který se zkrátka příliš nepovedl.
Octavia - těžko říct, na jednu stranu příliš velký zásah do původního konzervativního vzhledu, na druhou stranu Octavii alespoň trochu oživil a připadá mi neuvěřitelné, jak moc prospělo zádi přesunutí odrazek do nárazníku.
Dvojková Octavka pred faceliftom vyzerá aj dnes veľmi dobre. Dokonca po dizajnérskej stránke sa mi páči viac ako trojková Octavia.
Uvítal by som článok, pri akom pohnutí mysle či kokaínovom večierku vznikol ale facelift dvojkovej Octavie. Nemá totiž nič spoločné so žiadnou Škodovkou, dokonca ani so žiadnym modelom koncernu VW. Jediné logické vysvetlenie je, že vznikol na objednávku Číňanov.
No, nic společné...Nárazník ze Supa, maska víceméně odpovídající sourozencům...V té době vládl u Škody zakulacený, dalo by se říct i poměrně odvážný design. A tomu Octavia celkem odpovídá.
V prvé řadě bych chtěl poděkovat Jakubovi za to, že nápad, který jsem zde v jedné diskuzi předestřel, skutečně využil. Slíbil to a tento slib splnil, díky! Já jsem si to ovšem představoval trochu jinak - mnohem méně slovní omáčky k jednotlivým verzím, zato více hodnocených aut a hlavně percentuelní hlasování pro předfacelift a facelift přímo u každého vozu (to ale možná ani nebylo technicky realizovatelné, nevím). Z dejme tomu 50 případů by pak vznikl žebříček nejskvělejších a naopak nejnenáviděnějších faceliftů...
Pokud bych já osobně měl uvést nejvíc likvidační facelift všech dob, určitě by to byl Ford Scorpio. To byla opravdu neuvěřitelná (a soudě podle počtu nových dílů i velmi drahá) katastrofa, která tomuto jinak sympatickému autu o řadu let zkrátila život (jeho prodeje po modernizaci celoevropsky prudce spadly). Není se tedy divu, že prý u Fordu dodnes úzkostlivě tají designéra, který to má na svědomí.
Co se týče faceliftu, který mě nejvíc osobně naštval, tak je to určitě Škoda Octavia II. Tak necitlivý a asiatsky nevkusně provedený zásah se jen tak nevidí - dát na krásné auto s poměrně hranatým stylem rozteklé přední rohy a zcela zaoblené světlomety je prostě designérský zločin, Vždy, když faceliftovanou Octavii II vidím, strašlivě trpím, a že jich jezdí! Tento facelift je děsivý i tím, že při pohledu z boku opticky výrazně zkracuje přední převis, čímž ještě zdůrazňuje extrémní délku zádě (jak liftbacku, tak kombíku). Také oblejší nárazníky byly jasný krok zpět (původní provedení s černými spodky bylo mnohem odolnější vůči škrábancům a černý plast na tom zadním opticky odlehčoval mohutnou záď).
Nepovedenými facelifty bohužel dost často trpí Fiat - viz třeba Punto II, Punto III (verze EVO, nyní již O.K.), Linea..., moc si nepomohla ani současná generace Fiesty, Clio III už vůbec ne,
Příkladem faceliftu, který design výrazně pozvedly je pro mě třeba Toledo I, BMW 3 E91, současný Mercedes E, Twingo II, u domácí značky Octavia I, Fabia II a nedávno Superb II a Yeti.
Arese, tej skrate (osklivke) Fabia II nepomoze ani 10 faceliftov. Tie obrovske predne svetla su absolutny hnus + velka predna maska. To je tak, ked dopredu napchali vsetko, co ich napadlo.
A Fabia II combi predsa nemohol navrhnut dusevne zdravy vytvarnik. ;-\
P.S. Sorry, ale Fabia II je najnefotogenickejsie auto siroko-daleko.
Pozor, já Fabii II také považuju za designovou katastrofu, ale to nic nemění na tom, že čumák faceliftovaného provedení podle mého názoru vypadá o dost lépe než ten původní. Ovšem zachránit vzhled auta samozřejmě nemohl, ten je dán tím šíleným poměrem (velká) výška/(malá) šířka.... :'-(:no::no::no:
I kdyz byl ten facelift poplatny soudobe modelove palete, tak vectre nesmirne uskodil. Na jednoduche, ciste, elegantni a ostreji rezane auto nalepili vytlemeny ksicht. Zatimco FL verze se mi proste nelibi, tak puvodni OPC je porad pecka.
On je možná problém i v tom úhlu pohledu a barvě. Potkávám černou vectru caravan po FL a i na dnešní dobu vypadá hodně dobře.
Sedany vidívám spíše před FL a ten předek se mi moc nelíbí, zadek je pěkný.
Mne ten FL najviac sedel na GTSko a Signum....pri normalnom pohlade /foto/ sa ten FL prejavi viac, takto to vyzera, ako keby Vectre prisliapli kapotu :-)
Nějak mi tam chybí asi snad největší přefaceliftování a to Tribeca. První rozletný a dle mého nejkrásnější SUV tohoto období a druhý utnutný civilní, který ji pohřbil úplně.
Alfa 147 - těžko říct, u obou verzí vnímám předek jako nejproblémovější část. Z ubrečeného originálu po rozšláplý facelift.
BMW 7 - beru originál. Na stylu, jak byl uveden nebylo co zjemňovat.
Multipla - oboje je katastrofa, nevím čím bych se styděl jezdit víc.
Ritmo - opět beru originál, facelift je jak pro důchodce.
Vectra - ačkoliv původní model není kdovíjaký krasavec, ta novější rozjuchaná příď se na ostře řezaný model nehodí, auto přišlo o důstojnost.
P307 - nadčasová a přesně řezaná příď udělá dojem i dnes v konfrontaci s aktuálním modelem. Ne tak ta hrozivá žába potom.
Clio - platí úplně to samé, akorát navíc originál Clio 3 v konfrontaci s dnešní čtyřkou nejenže udělá dojem, ale poráží tu spatlaninu na hlavu.
Ssang Yong - vyjímka. Oba modely jsou děsné, ale facelift alespoň zpředu vypadá jako automobil.
Octavia - jsem za facelift, Čínu ani Koreu tam nevidím. Originál působí jako smutné auto pro důchodce.
Passat - jednoznačně originál, dodnes jeden z nejkrásnějších Volkswagenů a rozhodně nejlépe vypadající Passat vůbec. Facelift je děs a hrůza, na přesně střiženou karoserii naroubovali opticky neskutečne tlustou prasečí tvář a naopak zadními světlomety "ubrali kila" zadku. Takže auto je hnusné a padá na hubu.
Z dalších děsných faceliftů třeba Laguna II, P406, BMW E46, či poslední E-klasse.
většinou znamenají zhoršení vzhledu. Je to pochopitelné - na auta vytvořená jako jeden celek se najednou naroubuje jiný předek nekorespondující se zbytkem auta.
Alfa 147 - po FL auto vpředu ztěžklo, světla jsou už moc velká pro tak malé auto a opticky šilhají
BMW 7 - původní design velmi progresivní zepředu i zezadu, prodeje tomu odpovídaly. Po faceliftu auto zestárnulo.
Multipla - před FL lepší, potom uhlazený předek přestal korespondovat s moderně pojatým vnitřkem
Vectra - hrozná tragédie, křečovitým nabobtnáním světel i otvorů na přídi auto ztratilo předchozí nadčasovost a eleganci
P 307 - před faceliftem příjemný "usměvavý" design, po faceliftu hnusná obří tlama nepasující k jemným tvarům zbytku auta.
Clio - před FL povedený nárazník opticky rozšiřující poměrně úzké auto, FL zcela nesmyslný
Octavia 2 - před FL nejpovedenější Octavia dokonce i ve srovnání se současnou generací, po FL Korea říznutá Čínou popřela zcela původní myšlenku designéra
Passat - původní jasně lepší i po praktické stránce díky široké, vkusně zakomponované liště přes celý přední nárazník
Přidal bych ještě další nepovedené facelifty:
Grande Punto, Yeti, Předek Superba
Z odstupem času musím říct, že jednoznačně nejhezčí Passat byl B5 před faceliftem v tom roce 96...Nutno říct, že designem se mi líbí daleko víc, než současný model dnešní doby...
Nejhezčí Passat (dodnes) je B5.5 variant (kombi). Opticky těžší záď kombíku vhodně vyvážila FL předku, který je sice hezčí než u B5, ale designově jaksi těžší.
Facelifty u ostatních představených vozů spíše uškodily. Výjimkou je SSang yong a Multipla, které byly před faceliftem skutečně odporné a facelift je posunul do kolonky "jakž takž akceptovatelné"