Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Facelift designu: Deset pozoruhodných modernizací

95 komentářů

Avatar - Glaukos
Glaukos
U Actyonu v modernizované podobě máte špatný obrázek, správně tu vypadá takhle: [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
SSangyong actyon - tam clovek by skutocne nepovadal ze ide o facelift ale uz o komplet nove auto, neskutocna premena :yes😒br />
naopak to bawo tam nevidim ziadnu velku zmenu, poznam pozoruhodnejsie facelifty , redakcia ma ale si iny meter
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je OII, Stejně před FL vypadala líp >😒] Na svou dobu opravdu nadčasově a je pořád hezká.
Avatar - Emel
Emel
Zajímavý výběr... osobně mi tu ale hodně kontroverzních faceliftů chybí, naopak třeba BMW 7 bych na první pohled nepoznal.

Alfa - ok, povedené, ale i původní varianta byla fajn
BMW - jen detaily... a při detailním zkoumání se mi původní čumák líbí víc
Multipla - v šachách se tomu říká "přiznat chybu"... ale kupodivu obě auta vypadají svébytně, původní verze je samozřejmě úlet, ale za mě přijatelný 😄
Ritmo - tahle doba jde už mimo mě
Vectra - super, tohle se povedlo... podobně se povedl i Focus II, stejné rozšíření světel
307 - tady to kupodivu taky vcelku zafungovalo. Nikdy jsem nebyl příznivcem tlamových Peugeotů, ale u 308 je to ještě v akceptovatelných mezích
Clio - to je omyl
Actyon - náš vítěz... aneb... jak udělat nejlepší facelift? Co nejvíc zmršit původní model 😄
Octavia - mně osobně se víc líbil originál... ale třeba jako RS proč ne
Passat - líbí se mi B5, ta linie střechy byla ve své kouzlo

Za nejhorší facelift všech dob považuju Hyundai Coupe... [odkaz]
adamzprahy
s Hyundai Coupe jednoznačně souhlas!

Facelift Octavie se mi původně líbil, ale poslední dobou se mi zase začíná více líbit ta před faceliftem. Asi je to tím, že ty obliny jsou u Škodovky trochu raritní, resp. oproti Fabii je to už moc 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja by som dokonca povedal ze aj fiat multipla po inovacii posobi horsie ako pred nou, lebo prave tie gulate svetla a ten schodik a rozplacnuty predok pasovali k tym priporciam povodnej multiply. Po facelifte to uz ale bohuzial zacalo posobit umelo a podivne siroko a nepasovali mi tam predne svetla k zadnym a vobec k celemu charakteru auta
Avatar - Emel
Emel
Co se Multiply týče... udělali z avantgardního auta vcelku obyčejné. Ale ten facelift na mě působí přirozeně, jako by to tak mělo být od začátku... což je vzhledem k rozsahu faceliftu jednoznačně na pochvalu.
adamzprahy
tyjo, tak to mě to teda přijde po faceliftu super. Je teda asi pravda, že to ztratilo původní originalitu, ale zase to bylo už moc, alespoň na mě.
jossalito
Osobně jsem nehlasoval. Nějak nebyl důvod.
Alfa se mi více líbila s malými světly před FL. Po FL mi tam ty světla nepasují, jsou moc velká.
BMW7 je ošklivé tak či tak, FL tomu nepomůže.
Multipla byla ošklivá (originální) před FL, po něm se z toho stalo obyčejně nudné auto.
Ritmo je podobný případ.
Vectra to samé, roubování prvků z menších aut na větší nefunguje.
Pugeotí velké tlamy beru jako přešlap.
Clio po FL se mi taky nelíbí.
SsangYong považuji za zcela nové auto, nikoliv FL. Nutno podotknout, že opravdu velký skok vpřed (tedy potenciální dněšní vítěz).
Na Octavii si stále zvykám a vypadá to, že si i zvyknu.
A u Passatu mi FL přijde jako pouze kosmetické změny na dobrém autě.
Klaudius
Vidíš, každému sa páči niečo iné.
Alfa - facelift auto určite omladil, ale myslím, že obe verzie sú vydarené.
BMW - tu sa asi zhodneme.
Multipla - faceliftom stratila na výnimočnosti a získala na kráse.
Ritmo - tak podobne, facelift priniesol prijateľnejší kukuč pre širšie publikum, ale stratil sa v dave
Vectra - utiahnutý bojazlivý pohľad vystriedal široký úsmev a úplne tým zmenil charakter jeho dizajnu. Podľa mňa nevkusné.
Peugeot - niečo podobné ako Vectra, nenápadnú tvár vystriedali naširoko namaľované ústa klauna.
Clio - nevydarená prvá verzia, pokazená nevydareným faceliftom. Chvalabohu dnes vyzerá Clio inak.
SsangYong - to nebol facelift ale iný nový model.
Octavia - jasné priame línie jej svedčali viac, ako ázijské oslie uši. Veľmi nepekný facelift.
Passat - jemné dokonalé retuše. Čo je dobré, netreba príliš meniť. Aj keď dizajn ako celok mňa osobne za srdce nechytá.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Když pominu totál překopání Multiply a Actyonu - tak se ze seznamu podle mého nejvíc zadařilo u Vectry a mimo seznam třeba u tebou zmíněného Focusu II, kde se ze zbytečně fádního výchozího modelu podařilo vyloudit takové menší Mondeo. Focus II po F/L se mi ostatně líbí doteď a mnohem víc než FoFo3, škoda toho vnitřku. Ale to bych o "trojce" mohl říct taky. No, některé věci se prostě nemění...

F/L Octavie II mi pod fousy nejde dodnes a považuju ho za zcela zbytečný. Ereso, neereso...
Avatar - Emel
Emel
Uznej, že tohle [odkaz] funguje líp než tohle [odkaz]

PS: je to i o nárazníku, mlhovkách...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nárazník poFL se sice povedl, ale vzhledem k tomu, že v eReSu již OII nepůsobí tolik "obyčejně" a jednoduché tvary pěkně vynikly...Za mě spíše předFL. 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nárazník + začlenění mlhovek je po F/L výrazně lepší, to ano, přesto mě ta neladící světla a monstrózní chromová lišta na vrchu masky drážděj natolik, že celkově bych i tak upřednostnil původní verzi.
Avatar - white label
white label
Souhlas, ta maska s chromovaným "retromotýlem" a vějířovitými lamelami je hrozná... a násilné protažení předních světel taky. Je to (minimálně částečně) necitlivě "znásilněný" konzervativní design O2, který byl před face jasně vyváženější a čas to jen dále a více dokazuje.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Ano, a ještě je třeba říci, že měla verze před fl. šedé otěrové lišty, což alespoň u mě dojem sráží. Pak musím zvednout palec pro starší verzi.
Avatar - white label
white label
Jasně, i když vyšší verze (jako třeba právě RS) měly otěrové lišty lakované v barvě vozu, což jim hodně pomohlo opticky se více "ztratit"/splynout s okolím.
Avatar - white label
white label
...a s těmi mlhovkami to platí spíš jen pro verze RS, u běžných verzí naopak ke zlepšení v tomto ohledu moc nedošlo, viz galerie k článku.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Samozřejmě, komentoval jsem v reakci na Emela výhradně RS. U běžných verzí už vůbec nenalézám nic, čím by mě pofejslift zaujmul. I z těch fotek v galerii je zřejmé, že původní provedení je výrazně designově čistší a OII po F/L vypadá trochu, jako by ji nakopli zespoda.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Člověk nevěřícně zírá, co jsou někteří výrobci schopní pustit na trh >😁 Občas vídám Sangjong, který má zadní světla ve tvaru zadních kapes levisek. To auto opravdu pobaví, stejně tak pobaví i představa zdrogovaného designéra a jeho týmu jak modelující ty tvary... :yes:
jossalito
Já těm světlům říkám náhrobní kameny, opravdu jsou nehezké. Až mě otřepe, když to vidím. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nicméně mne dost překvapilo, jak tak ošklivé auto může být řidičsky příjemné 😄
jossalito
Obdivuji tvoji odvahu, do takového auta usednout. >😒]
Já ho nejel, netoužím po tom, tudíž vůbec nevím, jaké je.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, vyzkoušet se má vše ne?😁 Když sem s nim jel, byl to myslim Actyon Pickup, ale civilní verze, něco jako Nissan Navara. V té době (200😄 mi to přišlo funkčně a jízdně lepší, než třeba SUV od Kii té doby 😄 Bohužel už si moc nepamatuju, co to mělo za motor 😄
Pyšta
Možná by to pro tebe byl šok, sednout si a řídit. Je určitě pravda, že auta značky Ssangyong nepatří mezi oblíbené značky a to zejména kvůli designu. Nicméně mám osobní zkušenost déle než 5 let a jsem spokojen. Mám Rodius, což je nejdivnější MPV na světě, ale po stránce jízdních vlastností, přepravní kapacity, ceny a kvality je to super volba. U všech lidí, kteří SS používají, převládá zájem o funkci nad designem, což jakýkoliv jiný člověk odkojený Octavií nebo Golfem nemůže nikdy pochopit.
SS dělá divná auta a není to velkosériový producent, který navíc v posledních letech několikrát málem umřel, ale byla by škoda zavrhovat tuto značku jenom z neznalosti. Možná to málokdo tuší, ale technologie v SS jsou z Mercedesu a celku se dá vytknout jenom ten korejský design, což se na druhou stranu v poslední době zlepšuje.
Pyšta
Máte na mysli model Kyron v první generaci, po faceliftu cca před 5 lety byla zadní světla upravena a auto vypadalo docela slušně. První generace byla zezadu opravdu dost podivná, i když auto to je celkově podařené.
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
Myslim ze toto auto preslo tiez radikalnou zmenou dizajnu z obleho na hranaty....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ak mas na mysli tieto zmeny [odkaz] vs [odkaz] tak osobne nemam pocit ze doslo k nejak velkemu zhranateniu az na tie svetla, inak ostalo nadalej ako velke vajce
Nicco
Takmer vsetky (okrem SsY a Prassata) predfaceliftove verzie mali charizmu. Podobne to je aj s BMW1 mk1 a mk2, Puntom mk2 a mk3 pred a po FL.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak, aj mnou uz spominana multipla mala vacsiu charizmu pred faceliftom ako po nom, rovnako aj bawo s tymi svojskymi svetlami pred FL vyzera lepsie ako po nom, vectra tiez, tazko uverit ze tieto "zlepsovaky" skutocne navrhol niekto sikovny a triezvy
Avatar - fOE
fOE
E65 predFL je bez vahani to nejskaredsi co kdy nemecka premie vypustila do sveta. To auto o FL vylozene prosilo.
Avatar - pumpkin
pumpkin
... Dá sa to ešte vôbec brať ako facelift? U VW by to bol už dvojgeneračný posun. 😄

Pozerám, že aj nový Rodius je vlastne len facelift [odkaz] [odkaz]

A ešte pridávam jeden príklad ako sa Kórejci rozlúčili s talianskym dizajnom... [odkaz]
[odkaz]
Klaudius
Presne ako píšeš - to predsa nie je facelift.
Sleeper
Dolní fotka Actyonu je špatná, ve skutečnosti je to Korando. SsangYong trochu mate názvy, pro některé trhy používá jiné. Facelift Actyonu zde - [odkaz] U Rodiusu je to ovšem jiné, tam byla podle mě použita minimálně část původního skeletu.
Klaudius
Tak hlboko som po tom nepátral, SUV nie je moja parketa, ale bolo na prvý pohľad jasné, že je to celkom iné auto.
V prípade faceliftu Actyonu, na ktorý si dal správny odkaz, platí asi to isté čo na Multiplu, aj keď rozdiel medzi pôvodnou a novou verziou je ešte výraznejší a Ssangyong skutočne "poľudštil".
Rodius je zvlášty prípad, ťažko určiť, čo je nové a čo nie, že by nejaká "poltá" generácia ako u VW Golf?
Sleeper
No, na druhou stranu nový Rodius se od toho starého zase dost liší. Zůstaly mu proporce (proč je taky měnit, že), ale to auto vypadá o dost jinak. O Multiple: naroubování čumáku z Idey sice auto možná "polidštilo", ale ztratilo původní extravaganci - a prostě se mi tak nelíbí. Pochopitelně, když jsem poprvé viděl fotky konceptu (1996), tak jsem si myslel svoje a když přišla sériová verze, tak jsem si říkal: Proboha, oni to vážně chtějí vyrábět? Postupně jsem ale zjistil, že se mi to auto tak nějak zamlouvá.... Je prostě unikátní. To samé původní Rodius a Actyon - hodně vástřední auta, která si člověk nesplete. Rodius je navíc extrémně praktický, u nás ho má majitel knihkupectví a antikvariátu, používá ho i jako dodávku.
Klaudius
Ja som o Rodiuse 4x4 istý čas dokonca vážne uvažoval, predávali ho za neuveriteľne výhodnú cenu. Odradili ma prevádzkové náklady, na každodenné kratšie jazdy (do 50-60 km) a pár dlhších ciest na lyže alebo k moru to bol priveľký luxus.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
neviem ci tu fotku dobre dali, asi tam malo byt toto [odkaz] miesto [odkaz]

takze by som redakciu poopravil ze ide o korando a dal taketo fotky😒br />
pred FL: [odkaz]
po FL: [odkaz]
Klaudius
Facelift Actyonu doplnil vyššie Sleeper, ty si pridal facelift Koranda, fajn, je v tom jasno. :yes:
Avatar - R32
R32
Vždy som premýšľal čo mi ten kukuč Actyonu pripomína... v mladosti som chytal ryby a [odkaz] >😁
Avatar - R32
R32
Akurát obedujem a čítam... kua nedávaj tu odkazy na také obludy, skoro mi zabehlo. >😁 Keď vidím na ceste Rodius vždy si pozriem kto ho riadi, taký menší sociálny prieskum... 😄
Ten Metrix je podľa mňa OK, v čase keď začala výroba bola prvá verzia aktuálna (hranatejšie linky) a na tú dobu zaujímavá, facelift prišiel v správny čas, je tam presne patrný posun všeobecného dizajnu (vyhladené hrany) za dekádu cca 10. rokov...
Pyšta
Vždy je o tom, zda si kupuješ auto pro radost/zábavu a nebo proto, že takové velké auto potřebuješ. Já mám Rodius a mohl bych dlouho vyprávět co by na tom autě mohlo být jinak a lepší. Na druhou stranu bych si od tebe nechal rád poradit, jaké jiné auto se stejnými parametry znáš a za kolik ho lze koupit nové. Myslím tím 7 míst pro 7 dospělích, 4x4, diesel, automat a k tomu pořád slušný kufr. Jo a bylo by fajn, kdyby to nebylo dražší než 900 tis, ať nejsem moc přísný.

Taky budu radši jezdit v X5, když by uměla nabídnout aspoň to samé, cenu bych pominul.
Avatar - R32
R32
Tak samozrejme v prvom rade sa musíš opýtať sám seba či takúto kombináciu (MPV, 4x4, automat, diesel) nutne potrebuješ a trváš na nej. Lebo ak z tejto rovnice vyhodíš hociktorú premennú 😄 tak máš slušný výber... Ak to nemusí byť MPV tak je tu more SUV ktoré sú 7 miestne, ak vyradíš 4x4 máš mnoho MPV, ak vyradíš diesel... Ale ak trváš na všetkom tak ostáva Sharan/Alhambra (jasne že za väčší peniaz) a zopár poľudštených dodávok kde ale nieje zvykom automat.
Aby si ma nechápal zle, chápem, že to auto ponúka to čo málokto na trhu, to je pozitívum, no ten dizajn (materiály, vypracovanie a spoľahlivosť) je fakt des. Ja viem, že ako majiteľ auta s tým nebudeš súhlasiť a nikto si predsa neští na vlastný dvor ale... uzavrime to tak, že to bola svadba len a len z rozumu, láska na prvý (ani 187. ;-\ ) pohľad to určite nebola.
Pyšta
Tuto kombinaci jsem nutně potřeboval - velká rodina, hodně cestvání, přívěs 2,5 t (mimochodem na kouli to má 2,85t - kdo to dneska má?). Absolutně nemůžu souhlasit, že by Sharan/Alhambra mohla prostorově konkurovat - to jsou menší auta, stejně jako Galaxy. I v dnešní době je to pořád dost unikátní záležitost, protože jediní konkurenti jsou Viano a Multivan - ten až od posledního modelu, předtím nebylo možné mít automat a 4x4. První v ceně přes 1,3 mil a druhý přes 1,5 mil. To už je skoro dvojnásobek ceny a to mi nikdo nevysvětlí, že za to dostanu odpovídající hodnotu. Problém je v tom, že na trhu taková auta nejsou obvyklá.
Ještě co se týká kvality, tak oproti Vianu je to výhra, co se týká Multivanu, tak je to srovnatelné.
V čem jednoznačně souhlasím, jsou horší materiály v interéru, co se týká zpracování tak to není vůbec špatné, pokud to nebudeme měřit přes šířku spáry jako u prémiových značek Design je subjektivní, já to snesu - z venku se to nevidím a ve vnitř to je fajn.
Avatar - Emel
Emel
Nová X5 7 míst nabídne, stejně jako je nabídnou i další velká SUV... ale ne za 900. Z MPV pak asi nejspíš Sharan / Alhambra.
Pyšta
X5 není sedmimístná - teda papírově a marketingově ano, ale já jsem měl na mysli 7 míst pro 7 normálních lidí - což je i pro Sharan dost těžko řešitelný úkol, navíc potom to auto nemá žádný kufr. 7 míst umí nabídnout opravdu málokdo, ve většině aut to 6 a 7 místo jenom zabírá prostor a stejně se na nich nedá cestovat.
robert78
To si autor opravdu myslí, že Octavia II vypadala po faceliftu předních světel ala korea sportovněji...?????????? 😲 😲 😲 😲 😲 8-s 8-s 8-s 8-s :no:
Klaudius
Octaviu II facelift pokazil. V prvej verzii bola oveľa vyváženejšia a sympatickejšia.
Avatar - Kolouš
Kolouš
Ackoliv me auta VW obecne moc neberou, tak facelift passatu na verzi "5,5" je opravdu paradni a dodnes je to dle meho nazoru nejhezci passat vsech dob
jossalito
Koukal jsem na rok vzniku a i po těch letech dnes to auto vypadá k světu. To se VW povedlo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Řekl bych, že to platí více u Kombi. Přeci jen vajíčkovitý sedan dost předčil sedan B6 😄
jossalito
Kombi je moc pěkné, nedávno jsem ho viděl v tmavě zelené metle, černé skla, chromové linky kolem oken, nablýskané to bylo. Fakt pěkné po těch letech.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to byl ten plakátovec přesně žejo😁 Tmavězelenošedá metla, 17tky a chromované linky kolem oken highline 😄 Toho sem tenkrát moc chtěl >😁
Avatar - beibej
beibej
4 laufy vzadu.W8...půlka motoru z Bugatti Veyron.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Za ty roky jsem si ještě nezvykl na design Multiply, je úplně jiná, než ostatní konkurence, zvláště pak ta před faceliftem. Je zvláštní nejen z venku, ale i uvnitř. [odkaz]
A znáte facelift Multiply v podání TopGearu? [odkaz]
Avatar - Stejsn
Stejsn
stal se z něj tucťák, o který dneska nemají zájem ani příznivci historických fiatů. Mám Ritma dvě, obě jsou starý model a po faceliftovém vůbec netoužím (přestože jeho vrcholná verze 130TC jezdí jako drak).

To samé se stalo Multiple (jejíz předek ritmo do jisté míry připomíná). Z jednoho z nejošklivějších aut planety se faceliftem stalo auto mnohem tuctovější, zároveň však ztratilo osobitost.

Obecně mi připadá, že italové facelifty vůbec neumějí, italské auto po FL vždycky vypadá hůř než před ním (až na pár výjimek). Opak jsou francouzi, kde FL většinou vzhledu pomůže. Příkladů je hodně.
Klaudius
Tak ako píšeš. Až na ten záujem - ten je obvykle živší o tuctové veci ako o veci výnimočné.
Karel6
Podle mne jeden z příkladů velice povedeného faceliftu který vůz opticky posunul o třídu výš . A jeden z nejhorších faceliftů ? Rozhodně Škoda Octavia II . Ten hnusný čínský xicht který Octaviapři FL dostala je přímo děs !!!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
paradoxne sa O2 po facelifte predavala lepsie ako pred faceliftom ale mas pravdu, tie hranatejsie svetla pred FL sa mi pacili viac zvlast RSka vyzerala spredu pekne tvrdo :yes:
Clier
za lepšími prodeji stála také určitě i lépe postavená cenová politika u vozů po fl. 😄
Avatar - Emel
Emel
Zrovna RS podle mě vypadá lépe po faceliftu, viz odkazy nahoře.
Avatar - Dinar
Dinar
jsou v této debatě mimo hru, u nich snad jen R.I.P. a nevyvolávejme nemocné designové duchy ze záhrobí.

Jinak všechny ostatní příklady ukazují, jak moc původní design převyšuje ten faceliftovaný, kde jde vesměs o naroubování nějakých markant z mladších modelů značky na původní, často zcela jinak pojatý design. Nefunguje to a nikdy nebude. :-!
Avatar - Emel
Emel
V tom s tebou nesouhlasím. Je spousta faceliftů, kterým se dokonale povedlo pozvednout původní design, často pomocí poměrně jemných retuší. Jmenujme😒br />
BMW 3 E91 díky přepracovaným ledvinkám
Škoda Octavia I díky přepracovaným předním i zadním světlometům
Ford Focus II díky sebevědomější přídi
Peugeot RCZ totéž
Nissan Qashqai totéž
Audi A6 C6 díky aplikaci singleframe masky

Schválně jsem sem netahal kontroverznější auta, například aktuální MB-E... přestože mně se nová verze líbí víc. Možná se i tak najde pár lidí, kteří s tím či oním nebudou souhlasit... myslím ale, že na většině se shodneme.
RS
E91 to doslova vzkřísilo. První Bangleho verze měla tuze špatná zadní světla a ani ta přední nebyla žádná hitparáda.
Po FL je trojka dodnes krásné auto :yes:
webpaja
Zrovna já mám jednu vyjímku 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
A zcela jednoznačně to platí pro Peugeot 206+. Ksicht z 207ky to auto designově totálně zabil.
Avatar - peter_ko
peter_ko
Alfa 147 :no:
BMW7 :no:
Multipla :yes:
Ritmo :yes: :yes😒br /> Vectra :no: :no:
Peugeot 307 :no:
Clio :no:
SsangYong :yes: :yes:
Octavia :no: :no:
Passat ??? kde je ten facelift ??? >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jestli nevidíš rozdíl mezi B5 a B5.5, není problém v Passatu.
Avatar - peter_ko
peter_ko
Nadpis článku je Facelift designu: Deset pozoruhodných modernizací, tak chcem vedieť čo je také pozoruhodné na facelifte passata???
RS
Minimálně pozoruhodný je fakt, že B5 vypadá dnes už velmi staře, zatímco B5,5 umí stále udělat parádu. Stejná situace u první Octavie.
Avatar - white label
white label
Zkus zajít k očnímu...
[odkaz]
[odkaz]

[odkaz]
[odkaz]

A co třeba tady u 7er, tam vidíš naopak facelift jak Brno, co?
Slepota a zaujatost jsou zrádná kombinace... 😉
Avatar - peter_ko
peter_ko
A čo poruhodné priniesol ten facelift ????????
Avatar - white label
white label
Co podstatně pozoruhodnějšího přináší facelifty obecně (např. ten vzpomínaný u 7er)?
Avatar - peter_ko
peter_ko
Octavia, P307, Ritmo, Multipla, Vectra, Clio... tie autá faceliftom získali úplne nový výraz, taký dizajnový posun v rámci facelifu je podľa mňa pozoruhodný. Ale v prípade Passatu ide len o klasické vyhladenie vrások, žiadna pozoruhodná zmena tam podľa mňa nenastala.
Avatar - chup44
chup44
To clio a tá 307 mi moc dramatické nepripadajú
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Alfa vypadala lépe před FL, po něm je taková fádní.

U Multiply je až neuvěřitelné, jak dobře se designéři s takovou hrůzou vypořádali. Jo, není již tak originální, ale konečně vypadá (víceméně) jako auto. Škoda, že se podobně pozitivní změny nedočkal také interiér.

Vectra - tady nemohu souhlasit s názorem (zřejmě) většiny. Pro mě úplně typický příklad "znásilnění" tvarů novým a nevhodným designem značky, jehož výsledek za moc nestojí. Aneb jasně a relativně střídmě tvarovaná příď nahrazena vytlemeným xichtem. Původní Vectra vypadala dobře, zejména liftback neměl chybu.

307 - trochu podobný případ. Vcelku líbivý a povedený vzhled poznamenán svou vlastní děsivou evolucí...

Clio - Zbytečně velký facelift, který se zkrátka příliš nepovedl.

Octavia - těžko říct, na jednu stranu příliš velký zásah do původního konzervativního vzhledu, na druhou stranu Octavii alespoň trochu oživil a připadá mi neuvěřitelné, jak moc prospělo zádi přesunutí odrazek do nárazníku.
Avatar - jozephko
jozephko
Dvojková Octavka pred faceliftom vyzerá aj dnes veľmi dobre. Dokonca po dizajnérskej stránke sa mi páči viac ako trojková Octavia.
Uvítal by som článok, pri akom pohnutí mysle či kokaínovom večierku vznikol ale facelift dvojkovej Octavie. Nemá totiž nič spoločné so žiadnou Škodovkou, dokonca ani so žiadnym modelom koncernu VW. Jediné logické vysvetlenie je, že vznikol na objednávku Číňanov.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No, nic společné...Nárazník ze Supa, maska víceméně odpovídající sourozencům...V té době vládl u Škody zakulacený, dalo by se říct i poměrně odvážný design. A tomu Octavia celkem odpovídá.
michalpneu
Vidíš a mě přijde octavie II před faceliftem zrovna nejošklivější ze všech generací octavie...a po Faceliftu naopak nejhezčí.

Design je prostě věc názoru.
Arese
V prvé řadě bych chtěl poděkovat Jakubovi za to, že nápad, který jsem zde v jedné diskuzi předestřel, skutečně využil. Slíbil to a tento slib splnil, díky! Já jsem si to ovšem představoval trochu jinak - mnohem méně slovní omáčky k jednotlivým verzím, zato více hodnocených aut a hlavně percentuelní hlasování pro předfacelift a facelift přímo u každého vozu (to ale možná ani nebylo technicky realizovatelné, nevím). Z dejme tomu 50 případů by pak vznikl žebříček nejskvělejších a naopak nejnenáviděnějších faceliftů...

Pokud bych já osobně měl uvést nejvíc likvidační facelift všech dob, určitě by to byl Ford Scorpio. To byla opravdu neuvěřitelná (a soudě podle počtu nových dílů i velmi drahá) katastrofa, která tomuto jinak sympatickému autu o řadu let zkrátila život (jeho prodeje po modernizaci celoevropsky prudce spadly). Není se tedy divu, že prý u Fordu dodnes úzkostlivě tají designéra, který to má na svědomí.

Co se týče faceliftu, který mě nejvíc osobně naštval, tak je to určitě Škoda Octavia II. Tak necitlivý a asiatsky nevkusně provedený zásah se jen tak nevidí - dát na krásné auto s poměrně hranatým stylem rozteklé přední rohy a zcela zaoblené světlomety je prostě designérský zločin, Vždy, když faceliftovanou Octavii II vidím, strašlivě trpím, a že jich jezdí! Tento facelift je děsivý i tím, že při pohledu z boku opticky výrazně zkracuje přední převis, čímž ještě zdůrazňuje extrémní délku zádě (jak liftbacku, tak kombíku). Také oblejší nárazníky byly jasný krok zpět (původní provedení s černými spodky bylo mnohem odolnější vůči škrábancům a černý plast na tom zadním opticky odlehčoval mohutnou záď).
Nepovedenými facelifty bohužel dost často trpí Fiat - viz třeba Punto II, Punto III (verze EVO, nyní již O.K.), Linea..., moc si nepomohla ani současná generace Fiesty, Clio III už vůbec ne,
Příkladem faceliftu, který design výrazně pozvedly je pro mě třeba Toledo I, BMW 3 E91, současný Mercedes E, Twingo II, u domácí značky Octavia I, Fabia II a nedávno Superb II a Yeti.
JaMM
Arese, tej skrate (osklivke) Fabia II nepomoze ani 10 faceliftov. Tie obrovske predne svetla su absolutny hnus + velka predna maska. To je tak, ked dopredu napchali vsetko, co ich napadlo.
A Fabia II combi predsa nemohol navrhnut dusevne zdravy vytvarnik. ;-\
P.S. Sorry, ale Fabia II je najnefotogenickejsie auto siroko-daleko.
Arese
Pozor, já Fabii II také považuju za designovou katastrofu, ale to nic nemění na tom, že čumák faceliftovaného provedení podle mého názoru vypadá o dost lépe než ten původní. Ovšem zachránit vzhled auta samozřejmě nemohl, ten je dán tím šíleným poměrem (velká) výška/(malá) šířka.... 😢 :no: :no: :no:
Avatar - Gasoline
Gasoline
Osobně považuji za jeden z nejpovedenějších faceliftů ten Freelandera 1. generace
[odkaz]
vs
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
niekedy to jednoducho nevyjde😒br />
[odkaz] vs [odkaz]
[odkaz] vs [odkaz]
[odkaz] vs [odkaz]
[odkaz] vs [odkaz]

takto nazorne to vyzera ked sa FL podari😒br />
[odkaz] vs [odkaz]
[odkaz] vs [odkaz]
[odkaz] vs [odkaz]
XTad
I kdyz byl ten facelift poplatny soudobe modelove palete, tak vectre nesmirne uskodil. Na jednoduche, ciste, elegantni a ostreji rezane auto nalepili vytlemeny ksicht. Zatimco FL verze se mi proste nelibi, tak puvodni OPC je porad pecka.
Avatar - Nerez
Nerez
On je možná problém i v tom úhlu pohledu a barvě. Potkávám černou vectru caravan po FL a i na dnešní dobu vypadá hodně dobře.
Sedany vidívám spíše před FL a ten předek se mi moc nelíbí, zadek je pěkný.
Avatar - sargis
sargis
Mne ten FL najviac sedel na GTSko a Signum....pri normalnom pohlade /fot👋 sa ten FL prejavi viac, takto to vyzera, ako keby Vectre prisliapli kapotu 😄
michalpneu
No je potřeba si ale říct, že nejhezčí vectra byly jednoznačně v modelové řadě 1996 - 2000
esenbe
Nějak mi tam chybí asi snad největší přefaceliftování a to Tribeca. První rozletný a dle mého nejkrásnější SUV tohoto období a druhý utnutný civilní, který ji pohřbil úplně.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Alfa 147 - těžko říct, u obou verzí vnímám předek jako nejproblémovější část. Z ubrečeného originálu po rozšláplý facelift.

BMW 7 - beru originál. Na stylu, jak byl uveden nebylo co zjemňovat.

Multipla - oboje je katastrofa, nevím čím bych se styděl jezdit víc.

Ritmo - opět beru originál, facelift je jak pro důchodce.

Vectra - ačkoliv původní model není kdovíjaký krasavec, ta novější rozjuchaná příď se na ostře řezaný model nehodí, auto přišlo o důstojnost.

P307 - nadčasová a přesně řezaná příď udělá dojem i dnes v konfrontaci s aktuálním modelem. Ne tak ta hrozivá žába potom.

Clio - platí úplně to samé, akorát navíc originál Clio 3 v konfrontaci s dnešní čtyřkou nejenže udělá dojem, ale poráží tu spatlaninu na hlavu.

Ssang Yong - vyjímka. Oba modely jsou děsné, ale facelift alespoň zpředu vypadá jako automobil.

Octavia - jsem za facelift, Čínu ani Koreu tam nevidím. Originál působí jako smutné auto pro důchodce.

Passat - jednoznačně originál, dodnes jeden z nejkrásnějších Volkswagenů a rozhodně nejlépe vypadající Passat vůbec. Facelift je děs a hrůza, na přesně střiženou karoserii naroubovali opticky neskutečne tlustou prasečí tvář a naopak zadními světlomety "ubrali kila" zadku. Takže auto je hnusné a padá na hubu.

Z dalších děsných faceliftů třeba Laguna II, P406, BMW E46, či poslední E-klasse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Děsný facelift 406? To snad ne? 😲 Po něm vypadala naprosto úžasně!
megacruiser
většinou znamenají zhoršení vzhledu. Je to pochopitelné - na auta vytvořená jako jeden celek se najednou naroubuje jiný předek nekorespondující se zbytkem auta.
Alfa 147 - po FL auto vpředu ztěžklo, světla jsou už moc velká pro tak malé auto a opticky šilhají
BMW 7 - původní design velmi progresivní zepředu i zezadu, prodeje tomu odpovídaly. Po faceliftu auto zestárnulo.
Multipla - před FL lepší, potom uhlazený předek přestal korespondovat s moderně pojatým vnitřkem
Vectra - hrozná tragédie, křečovitým nabobtnáním světel i otvorů na přídi auto ztratilo předchozí nadčasovost a eleganci
P 307 - před faceliftem příjemný "usměvavý" design, po faceliftu hnusná obří tlama nepasující k jemným tvarům zbytku auta.
Clio - před FL povedený nárazník opticky rozšiřující poměrně úzké auto, FL zcela nesmyslný
Octavia 2 - před FL nejpovedenější Octavia dokonce i ve srovnání se současnou generací, po FL Korea říznutá Čínou popřela zcela původní myšlenku designéra
Passat - původní jasně lepší i po praktické stránce díky široké, vkusně zakomponované liště přes celý přední nárazník
Přidal bych ještě další nepovedené facelifty:
Grande Punto, Yeti, Předek Superba
michalpneu
Z odstupem času musím říct, že jednoznačně nejhezčí Passat byl B5 před faceliftem v tom roce 96...Nutno říct, že designem se mi líbí daleko víc, než současný model dnešní doby...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nejhezčí Passat (dodnes) je B5.5 variant (kombi). Opticky těžší záď kombíku vhodně vyvážila FL předku, který je sice hezčí než u B5, ale designově jaksi těžší.

Facelifty u ostatních představených vozů spíše uškodily. Výjimkou je SSang yong a Multipla, které byly před faceliftem skutečně odporné a facelift je posunul do kolonky "jakž takž akceptovatelné"
michalpneu
Já nevím,já právě tu B5,5 nemusel kvůli tomu předku, ale souhlas, že kombi 5,5 byla pěkná díky zadním světlům.

Ale ten B5 byl pro mě ždy jedničkou, i když to designově z dnešního pohledu žádný výstřelek teda nebyl 😄