Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Fiat 500L Living 1.6 MultiJet – Batoh za dvacet

205 komentářů

Tuky
Já bych ho pro rodinu (s benzínem) bral, i když má jen 3 hvězdy >😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
FIAT mám rád. Ale tuto obludku za půl milionu bych tedy nekoupil!
To raději jakékoli jiné normální MPV!
A že jich je.. 😉
FIAT by raději měl udělat normální kombík!!!
Po konci Stila Wagon nemá v nabídce nic.
Tuky
Jasně souhlas, cena je nesmysl. Design moc neřeším, oceňuji spíš užitnou hodnotu a tady je prostě velký prostor na malém půdorysu. Mě se líbí i Multipla, Yaris verso a podobné obludy😄. Fiat měl za tyhle prachy prodávat Lancii a z Fiatu udělat konkurenta Dacie a pod., zacílit více na fleet...
Avatar - Emel
Emel
Tohle je důkaz toho, že kompromisy mohou fungovat, v určitých omezených mantinelech. 7 lidí v pětistovce, to jsou věci...

Na designu se to samozřejmě podepsalo. Detaily (třeba zadní světla) jsou moc hezké, celkové proporce ale odpovídají miniautu nafouknutému na MPV. Jo, architektura přístrojovky se mi líbí taky, jen ta béžová koženka vypadá zblízka podivně.
Klaudius
Toto je podobný prípad ako Mini Countryman. Originál pekný, derivát príšerný. Robiť z auta čo nie je nemôže robiť dobrotu. Možno dobré, ale škaredé a silne predražené. Nedá sa na jednom úspešnom dizajne postaviť celú modelovú politiku, rozumné hranice sú potrebné. A táto obludka ich už prekročila.
Avatar - Kolouš
Kolouš
Jak se říká, design je otázka pohledu. Tisíc lidí tisíc chutí. Ale tohle už není o designu. Tohle je obluda trpící nějakou hormonální poruchou. Obludný auto osazený roztomilými, až infantilními detaily z pětistovky.
Vypadá jak když jede na onkologickou léčbu...

Díra na trhu a vycítění příležitosti, to asi jo
Vkusný to ale už neni

;-\
zlysoused
se mi líbí, tohle už je ale za hranicí.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Také mám stejný názor, 500L je podařené auto, ale tato prodloužená verze už ne. To už Fiat přehnal, batoh pětistovce nesluší.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Bohužel na takové variace 500 FIAT nyní vsadil.
Kdo to bude kupovat??? 8-s
Klaudius
Barichello
zlysoused
Ten těžko, zamiloval se do nového Cherokeeho. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kde farba skutocne vela robi, nejaka tmava alebo cierna tu nie je pekna ale ked si pozeram fotky v hravych cervenych alebo zltych sviezich farbach tak to aj celkom ujde, zrazu je to skutocne usmevne auticko, faktom ale ostava ze ziadny krasavec to nie je a dalo by sa povedat ze je to uz trosku "za hranicou unosnosti".... ako pise kolega vyssie, kratsia 500L-ka je podstatne krajsia
xmikes
obecne se da rict ze 500L kratka i dlouha vypada nazivo podstatne lepe, alespon pocit batohu na zadech se skoro nedostavil kdezto na fotkach to primo bije do oci
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pozeram videa a mas pravdu, v pohybe na videu to auto posobi vcelku ok ale klamal by som keby som ho nazval krasavcom, mna osobne neuchvatilo, kratsia verzia je krajsia a dava mi vacsi zmysel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nepozeraj na videa a jdi se na ni podívat >😁 Na živo to taky žádná krása neni
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som to auto nazivo uz videl ale len parkrat, dokonca ani krastia verzia 500L u nas vobec nie je rozsirena, ale ta je fakt podstatne krajsia
Avatar - 1975ak
1975ak
Docela by mě zajímalo jak s tím bude jezdit 0.9l motůrek, ten se snad ukroutí k smrti. sice dnešní motory mají výkon, ale ten je dotovaný spotřebou. ta 1,6 bude běhat na volnoběh i po dálnici.
Avatar - Emel
Emel
Nevím jak to přesně myslíš s tím volnoběhem... rozhodně bych nespoléhal na to, že bude mít nafta nějakou velkou výkonovou rezervu.
Avatar - 1975ak
1975ak
tak jsem se na to mrkl z hlediska váha/výkon a fakt to teoreticky nevypadá tak zle,
0,9 =váha 1290/výkon 105 k = 12,28 kg/k
1,6D = váha 1395/výkon 105 k = 13,28 kg/k což je v neprospěch dízlu,
a jen pro srovnání
1,3D = váha 1315/výkon 85 k = 15,47 kg/k ale u dízlu točíš menší otáčky a to skoro o 2000ot/m , u benzínu zase nižší daň, není tam PDF filtr o kterém zatím nikdo nic nevíme , je otázkou co bude ta 09 dělat když se bude dlouhodobě točit v maximu

tabulka pro kontrolu [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Vše se odvíjí od určení toho auta... má to být auto pro rodinu i na delší cesty, nebo spíš takové příměstské vozítko? Jako auto na dálkové trasy mi to smysl nedává... a do města a okolí bych volil benzín. Pokud možno alespoň 1.2, nebo snad má přijít 1.4 T-Jet...
Avatar - 1975ak
1975ak
mají i 1,4 benzín, ale tu tady nepospisujou, protože nemá 7 míst ale jen 5.
Proč by to nemělo být dostatečné na delší trasy? Do města bych volil menší.
Avatar - Emel
Emel
Dostatečné jo... ale já bych radši lepší známku 😉 .
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
není pravda.. 7 míst je možných is 1.4... tady to nepíšou, protože se jim to nehodí.
>😒]
Avatar - 1975ak
1975ak
Ani na stránce fiat.cz nenabízí verzi 1.4 benzín v 7místné verzi.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
řekl mi to dealer... ale na stránce to fakt není.
Takže možná je to tak.
Nehádám se.
😉
Dixik2
Já se s 0.9 77 KW Living Plus vezl 4.9.2013.Dojmy sem můžu dát. 😉
Avatar - Emel
Emel
Napiš...
Dixik2
Dojmy z F 500L Living 0.9 77 KW Plus😒br />
Materialy dobře,ohlučnění taky.Ve dveřích textil.Ja neřídil,ale torzka naladěna velmi dobře i ostřejši jizde.Tlumeneni nerovnosti dobré,jak asfalt,tak kostky.Motor při rozjížděni je slyšet,ale při kvaltech 4,5,6 je tichý a to i kolem 170.Aerodynamika taky dobré odhlučnění.Převapil ten dvouválec,jak je živej.Brzdy dobře brzdí.Řazení nevim,kdyz jsem neřídil a posilovač také ne.Ale jinak dobré.Víko kufru je docela těžké.Start-Stop fungoval rychle.Celkově pozitivní dojem a to včetně motoru.Teď je možnost navigace a zpětné kamery.Living nemá panoramu v Lounge,což je dobře.Rádio hraje hodně dobře.
Avatar - Emel
Emel
Díky, to nezní špatně. Hodnotit brzdy ze sedačky spolujezdce bych si teda netroufl...
Dixik2
Neni zač. 😄 Já seděl vzadu vpravo.
wolff
Ježiši kriste...
Jedna z nejstarších automobilek na světě, 5. cca? největší výrobce na světě a oni ani neví odkud pochází???

MILÁNSKÝ? výrobce... :no: :no: :no: :no: :no😒br />
Fakt síla... Když vidím ty tři hvězdy, říkám si jestli mám dál pokračovat ve čtení...., protože když už máte vy neschopové chyby i v takových věcech... Jděte zpátky na KYPR, tam uděláte škody míň... Vyházet Vás všechny... zadarmo drazí zaměstnanci.., ztráta prostoru a času věnovaného Vám.
_MT_
Turín, Milán, vždyť je to jedno a to samé. 😉
Avatar - Righ
Righ
To bys obyvatele příslušných měst docela rozlítil, i když chápu, že je to míněno jako nadsázka. V řadě ohledů panovala mezi Turínem a Milánem odvěká rivalita, která se dotýkala i autoprůmyslu a která částečně přetrvává dodnes. Samozřejmě, že mluvíme-li o autech, měl Turín odjakživa navrch, ale Milánští byly na "jejich" Alfu vždycky nesmírně pyšní a Alfa si toho byla dobře vědomá a svoji milánskou identitu velmi zdůrazňovala. Koneckonců Milán neměl jenom Alfu, před válkou zde působila veleslavná Isota Fraschini ( [odkaz] ) a je to rodné město Pirelli. Naproti tomu Turínští měli svůj Fiat, ale z hlediska prestiže a vzájemné rivality byla jejich pokladem samozřejmě Lancia.

Musím si povzdechnout nad tím, jak macešsky se Fiat spolu s převzetím Alfy k jejímu milánskému odkazu zachoval. Nejdřív na přelomu století zavřel továrnu na milánském předměstí Arese a výrobu rozptýlil po svých vlastních továrnách, po dalších cca 10 letech přesunul designerské studio do Turína a v roce 2011 dokonce bez náhrady zavřel i milánské muzeum Alfy se všemi jejími skvosty... Už jenom chybí, aby hada ve znaku, znak starodávného milánského rodu Viscontiů, nahradil vzpínající se býk z erbu Turína. Řada hlavně italských fandů Alfy vnímala rozpuštění automobilky do Fiatu a přesun sídla z Arese do Lingotta podobně, jako by se koukali příznivci BMW na přesun automobilky z Mnichova do Stuttgartu, do sídla arcirivala. Tak snad aspoň to alfácký muzeum se letos znovu otevře, účetní to prý slíbil. 😄
_MT_
Spíš ironie než hyperbola. Ale to je vedlejší. Pěkný příspěvek.
Avatar - Righ
Righ
Ironie nebo nadsázka, každopádně jsem rád, že jsi mně dal záminku napsat něco o Alfě i pod test pětistovky. 😄 :yes:
_MT_
Rádo se stalo. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 :yes: Pěkné.
wolff
JJ, jen se mi to nechtělo takhle dlouze psát... A dávat to k dobru tomu pisálkovi, je bez tak házení perel čuňátkům...
Omezenost nezná mezí...
Jen sem mu chtěl doporučit aby navštívil spiel staré dámy v Turíně a zařval tam... Forza Milano... Asi bysme se jednoho hlupce nadobro zbavili... 😉

Jinak FIAM to zabil.. :yes:
Avatar - Righ
Righ
>😁 S tim Juventusem jsi mě pobavil, taky jsem měl koneckonců nutkání něco o rivalitě Juve x AC napsat. Pokud bude p. Mička následovat tvoje rady, určitě už si tyhle města nikdy nesplete.

FIAM nemá chybu. 😄
vrkuboy
To to můžou přejmenovat na FIAM >😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
>😁 :yes:
zlysoused
:yes: >😁
_MT_
:yes: >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
Mr.Murphy
tak víš jak.... než si všimli že končí Lancia tak to trvalo skoro týden, o Chrysleru 200 píšou že to je převlečený Dart atd. >😁
wolff
To si děláš pr..., že 200 opsali jako převlečenej Dart?
Jinak... Mezi nama, budeš-li to číst... Mám celkem radost za tento test... Vzpomeň si, když sem psal, že nejsou u nás schopní udělat rozmnej test an toto auto, tak sem byl já za deb..la, že Fiat není schopen půjčit auto... Jak je vidět na tomto případu, opravdu není problém ve Fiatu (krom toho, že pravděpodobně přestal mazat úplně narozdíl do např. H/K)... 😉

Jo a k té Lancii... Ono to ve finále možná, jestli se začne dařit bude všechno jinak... Pokud ne,t ak usne na dobro, to je jasné...
Mr.Murphy
[odkaz]

tady máš důkaz.... jsou to naprostí tragédi.... Kdyby to aspoň opravili když už je to zmíněno v diskusi.... zoufalost.... 😲
wolff
Ty brďo fakt...!!!! >😒] >😒]
Co to je za klauni????
Tak tohle už nemá úroveň ani blesku ty joo... hele, tak budeme doufat a třeba..., dkyž Bůh dá a motyka spustí, tak se dočteme, že nový model Audi A6 vychází z koncernového VW Jetta, akorát ten má slabší motory a nemá možnost pohonu 4X4... Bylo by to prííííma... >😁
To, že je to úplně jiná třída auta..., to je detail... :yes:
Mr.Murphy
.... tak vhledem k tomu že pana Vaverku údajně na začátku každého týdne zkouší z těch správných VWědomostí přímo ředitel marketingu VW, tak myslím že zrovna v tomto případě se takových kixů nedočkáme..... 😄

ale věřím že až vyjede SUV od Masse, že si na Cherokee určitě vzpomene a alespoň u nějaké hadičky nebo káblíku se podobnost najde.... :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Celý ten test stojí za ho... :no:
GTI
[odkaz] Slov netřeba... >😒]
wolff
Krásný auto. A v reálu ještě mnohem hezčí. Povedlo se. :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Fiat rozhodně má povedenější modely..třeba PUNTO!
Krátká 500 je pěkná..tento naroubovaný zadek za půl mega je šílenost! 8-s
Avatar - peter_ko
peter_ko
ty srandista >😁
Avatar - Dinar
Dinar
RTO je hezčí, i když podoba tam je. 😉
ericn
Trefa >😁 :yes:
vrkuboy
Hezké 😄 Více mu sluší nějaké světlejší barvy laku.
Avatar - Emel
Emel
Nestvůrná nafouklost původní 500 z toho čiší, až... až co? Vlastně nevím. Skoro se mi vkrádá na jazyk otázka "no a?"
Klaudius
Tentoraz máš naozaj pravdu.
Makovnik
Priserne nekvalitny "test".
Redaktor je zrejme aj zaostaly a nevie ovladat auto, kedze uz dokonca v SM nabrali ine skusenosti z vykonu motora "Se vznětovou šestnáctistovkou MultiJet samozřejmě nebudete mít nikdy pocit, že 500L moc nejede. S výkonem 77 kW a točivým momentem 320 N.m by si stěžovala jenom hodně e😜resně zaměřená hlava rodiny. Občas je ale i tak dobré na plyn pořádně šlápnout. .... Pokud budete standardně tlačit na pedál, nikdy se k plnému zápřahu neprošlápnete. Zhruba ve dvou třetinách leží mezipoloha, kterou je třeba překonat, abyste se dostali až na podlahu. Takto jednoznačně oddělený „overboost“ jsme nezažili."

Navyse sa so svojimi blabolami o hrubom chode nezhoduje ani s kolegami [odkaz]

Micka dostava za tento splech 0/5 hviezdiciek. :no😒br /> Mimochodom, Turin je od Milana 140km.
Avatar - Emel
Emel
Turin a Milán je samozřejmě faux pas.

Co se dynamiky týče, hodně záleží na tom, jak tu 500L vnímáš. V dnešní době se 1.6TDI v Octavii bere jako základní motorizace v tom horším slova smyslu - a u 500L s její vyšší karoserií a případně osazenou sedmi pasažéry to bude o poznání horší. Osobně si myslím, že bych měl pocit že to "moc nejede" pořád... ale zase na uvolněnou pohodovou jízdu proč ne.
wolff
Já nevím, fakt už mi tady to podceňování určitých motorů přijde prostě mimo...
Na našich silnicích toho mám naježděno poměrně dost... a tak nějak mám pocit, že ta nálada co tady vytváříme (77kW v naftě je málo a pod.) je prostě mimo mísu... Sám sem tak psal, když mi bylo dvacet..., teď s rodinou už to vidím prostě jinak...

Mimoto.. si nedopustím poznámku...
U nás se jezdí třeba ve srovnání s tou Itálií poměrně zvláštně...
Obecně je u nás cca 20% silničních čuníků, u kterých by takový motor byl jasně mimo mísu...
Pak je tady zbytek...
Z toho zbytku část jezdí poměrně normálně a další část (nemalá) aniž by si to uvědomovala např. v kontextu té Itálie... jezdí velice defenzivně, byť místy neohleduplně...

Závěr... I s tou 0,9 MA bude Ital zejména na jihu Itálie v provozu výrazně rychlejší, mrštnější, než čech (nečuně) v šestiválcovým Superbu...

I rel. slabé auto, když se nebojíš na to šlápnout umí být poměrně rychlé... To u nás ale mhoho lidí neumí, páč spotřeba... To je celý problém... Proto taky ta obliba TDI.. Moc to nejede, ale vypadá to že to jede a moc to nežere, i když to vypadá že to jede...

Uf.. blbě se to vysvětluje, moc dlouhý, sorry..

P.S. Jo z pohledu závodníka je lepší 1,4 T-Jet, ten už s tím bude poměrně dobře hýbat.

Takže za sebe... Umím být v příměstském provozu výrazně rychlejší než ostatní s dodávkou s 1,9 D... O autě to není vždycky.. Na překonávání rychlostních limitů (povolených) 100 koníků i v autě formátu 500 L Living stačí... Jen se musí víc točit.
webpaja
Kolik toho máš najeto na jihu Itálie? Mám obavu, že nevíš co píšeš...
wolff
Ty... poměrně dost...

A nikde jinde na světě mě na dálnici nepředjížděla v rychlosti kolem 150 do mírného kopce stará hranatá Panda... Sice velmi pozvolnu, ale drala se předemene jak o život... Je pravda, že sem tam chvilama mazal poměrně výrazně přes 200 a pár naftových A3 jen nerado uhýbalo z cesty (evidentně zašlápnutý plyn do podlahy), ale potkat tam třeba Ideu (s 1,3 MJTD) na dálnici v rychlostech kolem 160 - 170 není až takový problém /jasně, mnohdy pomůže rozjezd z kopce)...

Samozřejmě nebavím se o soukromé Autostrade... (tam si to nikdo nedovolí), ale o řekněme neplacených státních dálnicích od Neapole dolu... 😉
webpaja
Mám tam najeto poměrně hodně a pravidelně, divočina ve větších městech je na dálnici vystřídána snahou o plynulej a nijak závratně rychlej provoz.
wolff
ano to platí po NEAPOL na placené dálnici (autostrade má úsekové měření). Na státní pod Neapolí ani náhodou.... Tam každý jede co to dá.... Tam pomalu jedou jen zabloudilí češi a slováci (polák a němec tak daleko už nedojede). Jak sem psal, tam i hranatá Panda jezdí 150 (kopec nekopec ve 40°vedru)... Co tam italská auta přežijí je nejlepší test odolnosti.... (zavařit tam např. BMW není až tak nečastý jev). Abych mohl jet v levým (na min. 3proudovce), nemohl sem nikdy s tachometrem pod 180..., chvilema i mnohem mnohem víc...
Avatar - Emel
Emel
Ale točit rodinné auto (ještě k tomu naftové) do omezovače je přece otrava pro všechny zúčastněné. Rodinná jízda má být klidná a pohodlná... a to jde prostě se silným motorem lépe.

Jak už jsem někde psal - pokud budu brát 500L jako auto do města a okolí, pak to vzal čert. Pokud bych s tím měl jezdit ale někam daleko a třeba předjíždět s naloženým autem náklaďáky na okresce, pak rozhodně nevnímám 1.6TDI jako nějakou superdynamickou motorizaci tak jak o ní píše SM.

Motory posuzuju v kontextu toho, co se dnes nabízí. Pokud vezmu auto velikosti a hmotnosti 500L, pak prostě "koncernovou" terminologií
- 1.6TDI a 1.2TSI cca 100k = slušný základ
- 1.4TSI a 2.0TDI cca. 140k = zlatý střed nabídky
- cokoli silnějšího = výkon pro radost.
webpaja
To jsou ale dvě rozdílný věci. 1,6 v naftě už principiálně díky vysokýmu krouťáku dokáže splnit aktuální základní dynamický předpoklady bez nutnosti vyjádření. Spousta zákazníků žádá právě to. Skutečnost, že spousta z nás má radši výkonnější motorizace je v tomhle případě fuk 😉
Avatar - Emel
Emel
S motorem XXX samozřejmě nebudete mít nikdy pocit, že XXX moc nejede. S výkonem XXX a točivým momentem XXX by si stěžovala jenom hodně e😜resně zaměřená hlava rodiny.

Kdybys tohle přečetl a nevěděl o čem se píše... o jaký motor bys tipoval že se jedná? Ano, základní dynamický předpoklady bez problémů, to tu ostatně pořád dokola píšu.

PS: vůbec do toho nechci tahat svojí nebo tvojí garáž, ani hvězdnou loď Enterprise... ale prostě mi nadšení nad naftovou 1.6 přišlo v tom SM přehnané.

PPS: a to by ti, ty silniční piráte, ty zhýčkané prase nenažrané, ve tvém autě naftová 1.6 nestačila? Co si to vůbec dovoluješ, takto ponižovat majitele všech těch slabších aut?
webpaja
Chápu 😉 …samo, že stačila…+300HP a +600Nm
Makovnik
Ked si pozries test O3, 1.6TDI podla miestneho testu na normalnu jazdu staci pre kazdeho.

Aj predlzene 500L je stale kategoria male MPV, Oktavka je nizsia stredna s velkymi ambiciami na strednu triedu - logicky ponuka motorov musi byt rozdielne nastavena.
Viem, ze si pretekar a nic pod 140k dobre nejde, ale to sme uz vydiskutovali.
Avatar - Emel
Emel
No však - v lehčí a nižší Octavii stačí 1.6TDI na normální jízdu, nic proti tomu. Stejně tak to asi bude na uvolněnou jízdu stačit i pro sedmimístné 500L... ale nic víc než stačit, v tom SM to zní tak, jako kdyby to byla málem raketa na kolech 😄 .
wolff
Hele čím výkonější tím lepší..., ale pak je tam druhý faktor a tím je spotřeba.. Zatím výkon s nízkou spotřebou tak úplně nejde dohromady.. To je celé.. A jde jen o to, jestli každý chce živit 200 koňový auto jen proto, že má zrychlení z 0-100 za 7s a jede přs dvěstě...

Realita ja taková, že jezdím osobně poměrně rychle... ale o tabulkové zrychlení jsem se v životě pokoušel párkrát... V max využívám sem tam, ale asi reálně jen do té doby, než by mě chytli... Tak to prostě je... Dneska už moje další auto bdue upřednostňovat prostor a spotřebu a nenáročnost před parametry, které jsem upřednostňoval před 10 lety... 😉

A jak říkám.. I se 70 koňovou starou dodávkou umím nebýt brzda stávajícího provozu... 😉
_MT_
Také je otázka, jestli to testér bere pro obsazení jedním člověkem, nebo pro nejvyšší povolené. Hlavně v lehkých autech se půl tuny pozná.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
320Nm krouták je solidní ....to má i paasat.... já už tu chodím jen za klukama na diskuzi. Když chci něco o autech tak na autoforum... 😄 😉
Avatar - Emel
Emel
Nojo, jenže ten krouťák svědčí spíš o tom, že nástup výkonu je hodně brzo... pak už ale nic.
Avatar - Enzo
Enzo
Na test 500L Living jsem se těšil, jenže, jak už bylo zmíněno, je to bída, ne auto, ale odfláknutá práce testéra.
Nikde zmínka o využití prostoru, jak je na tom zadní lavice, o podvozku, zhola nic.
Naštěstí jsem si auto prolezl naživo, vypadá mnohem líp než na fotkách, zvenku kompaktní, uvnitř prostoru dostatek. K 1,6JTD, má turbo s pevnou geometrií lopatek, proměnným účinkem olej. čerpadla a alternátor s proměnným zatížením rozvodů - ztrát,
není to rychlík, ale dá se s ním jet svižně a za málo, na dálky ideál.
88kW na tom bude o poznání líp, nebo s 1,4T jet pro milovníky benzínu, otázkou je cena, ta je zatím sebevědomá.
Dixik2
Jsi viděl už českou cenu za TJET ?
Avatar - Enzo
Enzo
Ještě ne, čekám co z maďarů vypadne...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
sebevědomá?
A kolik by měl asi tak pohodlnej a prostornej Fiat stát.. dobře vybavenej?
Stojí 416.900,- Kč... a podobně vybavenej Rapid stojí 467.300,-... no, je sice dražší, ale zase je o hodně menší, kostitřas nepohodlnej a zpracovanej výrazně lacinej...

Jo - ale Rapid bude zase lepší při slalomu mezi kuželkama... a má škrabku!
Takže Fiat by měl být ještě o 50tis levnější...?

Ta cena platí pro 500L... verze Living už je proti Rapidu úplně jinde velikostí - ale je dražší jen o 20tis Kč!
Takže pořád o 30 levnější než herka z MB.
:-!
Avatar - Enzo
Enzo
Rapid je mimo, pokud se podíváš na Dobló, který je větší, vychází levněji, jasně, nejde vybavit tak komfortně jako 500L, vychází z dodávky, ale jako Fiatí alternativa vyjde cenově líp. Počkám si na ceny za 1,4T jet a silnější 1,6 JTD, pak se bude lámat chleba.
Avatar - Ronault.
Ronault.
... jděte prodávat raději párky v rohlíku :no😒br />
Turín/Milán... budiž, FIAM!

Ale odstavec o jízdních vlastnostech a rozpitvávání se "když si chce člověk jízdu užít"... proboha!!!
MPV, rodinné auto, a on řeší, že je problém si užít jízdu pojízdnou "lednicí",. ale už minimálně rozebere variabilitu interiéru....

8-s

Chápu, že toto napíše mladý kluk, co nepozná rozdíl mezi kočárkem a golfáčem, ale pane šefredaktore, prosím, moc, dejte příště MPV k testu otci rodiny alespoň...
nebo ať to testuje nějaká žena, maminka od rodiny...

Ale toto...
wolff
Napíšu to takto... Osobně si myslím, že v rámci segmentu toto auto patří k tomu lepšímu. Rozumím, že zadarmo ani kuře nehrabe, nicméně každý by měl mít aspoň trochu porofesní čest a zodpovědnost... Takže... Pokud mám v testu zajímavé auto, byť to není můj šálek kávy a automobilka mi zrovna nenasypala zrní.. zatnu zuby a vytvořím něco smysluplného..., zvlášť, když opravdu u nás na toto téma nic rozumného nikdo nenapsal... Bohužel to chceme už opravdu moc... Ale je to teda děs (kolegové na Slovensku jsou jediní, co to auto opravdu otestovali a popsali)...

Jinak k té převodovce... To je jen věcí pár prvních km... Já mohu potvrdit, že Fiatí převodovky řadí pěkně a i Murphy potvrdí, že u nového auta jsme na Bravu měli trochu tužší místy možná někomu připadající jakože zadrhávající chod... Po pár km nádhera bez těchto známek... Je to prostě vlastnost, po pár km po zajetí mizící...
vrkuboy
Potvrzuji po přesednutí z Rencka do Fiatu jsem byl v Jiříkově vidění. Řazení u Pandy paráda... jen zpátečka občas počítá zoubky... asi se šetřilo na synchronech nebo jsem úplně levej. To stejné F500. S F500L jsem neměl zatím tu čest... bohužel.
Mr.Murphy
hele já už se jen směju.... a fakt mi nejde o to, že tentokrát to padlo na Fiat.... prostě je to tak strašné, že už se můžeš jen smát....

PS: proč to nesrovnali rovnou s Rapidem? 😄
vrkuboy
Ze soucitu vůči F500L >😁 protože proti Rapidu by neměl Fiat ve slalomu šanci.
Mr.Murphy
.... no, upřímně řečeno, on by neměl šanci vůbec v ničem.... 😉
vrkuboy
Měl! K F500L se nabízí palubní "kávovar" ale Rapid kontruje škrabkou >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Nebylo to Dolce Gusto? Někdy tuším rok, rok a čtvrt o tom proběhl článek. Psali PR, hmm, že by se Fiat přemohl, klady a zápory, psali jsme. Pak někdo asi tři dny poté přišel s tím, že je to článek AT... zapomněli logo, no. >😁 >😒]
vrkuboy
[odkaz] 😉
Dixik2
Lavazza.
Dixik2
Jo,ale za 8 000 Kč,ale v ČR zatím ne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes: :-!
wolff
Pane Mička, osobně děkuji za opravu té fatálně hrubé chyby ohledně výrobce. To je dobře. Ještě by to možná chtělo (když už jste to celé odflákl) alespon drobnou omluvu stálému osazenstvu s tím, že slíbíte, že se příště budete aspoň víc snažit a takový paskvil už nenapíšete...

Splést se může každý, neznalost neomlouvá (v tomto ohledu a ve vašem případě), nicméně lidé by měli být k ostatním vstřícní a přejícní... Ale chce to trochu pokory. :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
raději at neslibuje..... lhát se nemá 😄
Makovnik
k poznamke o infotaimente: "...logika ovládání multimediálního systému také není ideální. "
Komu je tato logika ovladania, ktoru pochopi aj amik narocna, neviem co si mam pomysliet je jeho informatickych (ne)zrucnostiach....
Video: [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😒
S 500 to nemá nic společného... a je to dobré auto i na dlouhé cesty.
Je to jen auto pro jiné lidi, než Porsche 911... takže za volantem tohodle auta si to nebudu chtít užít.
Budu chtít na tempomat co nejlevněji přejet 1000km... a to dokážu.
Howgh.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je to jedna z nejkrasnejsich krabic na 4 kolech. Jistou nadvahu zadni casti je treba vnimat v kontextu, litry navic proste nikdo skryt nedokaze, a to ani mistrny italsky design.

3 hvezdy neodrazi ani uroven testu. 500L living je jedno z nejlepsich vozu sve kategorie. Najde nekdo lepe obestaveny prostor a lepe vyresenou prakticnost? V tomhle je proste 500L living dokonaly. K tomu robustni provedeni, cele to pusobi festovne, zadny bakelit. To vse v nadhernem italskem designu a smyslu pro detail. Lepsi vuz ve tride se hleda opravdu tezce. Technika to pitom nekazi. Jednoznacny horky kandidat ke koupi ve sve tride.

Fiat :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
Emel
S tou nejkrásnější krabicí jsem to nepobral. Píšeš, že je to díky tomu batohu ošklivé, ale že to tak museli udělat, takže je to vlastně hezké? Jaký nádherný italský design?

Pokud už musím dělat kompromisy, tak prosím... ale nezapomínejme na to, že to je kompromis... a v tomhle konkrétním případě kompromis obludných rozměrů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
500L je nadherny kus auta. Verze living nabizi litry navic pro toho, komu je 500L mala. Je logicke, ze ty litry navic jdou na ukor esteticke cistoty, ale neni to chybou auta ci designera. Je to dusledek tech litru navic. Myslis, ze by nekdo ty litry navic dokazal zabalit lepe? Podle me ne, je to skvele zvladnuta prace. Chces-li to napsat jinak, je to velmi atraktivni boubelka :-!
Avatar - Emel
Emel
Samozřejmě že mnozí dokážou ty litry zabalit lépe - protože se s nimi počítá od začátku a nelepí se tam až dodatečně. Pokud chceš analogii s tou boubelku... pak existují slečny, co mají 75kg a 180cm, žádný problém. Tahle slečna má taky 75kg, ale měří jen 150...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ukaz mi jine MPV s delkou 4.3 m a objemem kufru velikosti Octavie...
Avatar - Emel
Emel
Třeba ten Touran má 4,39 a 695l. Proč 4,3m?
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes: >😁 A není těžkej na pr..d.el 😉
I když Touran toho má už dost za sebou..jako MPV krabice vypadá celistvě a bez batohu na zádech. Jízdně je o třídu jinde!
FIAT by měl raději udělat po letech pořádné kombi!
Makovnik
Jasne, o triedu dole >😁
Avatar - Emel
Emel
Jo, je to jako ve vlaku - první třída, druhá třída.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozrejme. Nebavime se o vozech stejne tridy a cenove urovne. Living je pro ty, co chteji 500L, ale je pro ne prilis maly. Presne zacileni, jasna koncepce. Male MPV s prepavnimi schopnostmi MPV nizsi stredni.
Avatar - Emel
Emel
Samozřejmě. To je to co říkám. Je to nafouklé miniauto... a je to vidět i cítit. Ale na druhou stranu to funguje, za své peníze dostaneš dost muziky.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To máš marný.. chtějí plivat - tak ať plivou.
Kecají a jízdu s tím autem si nezkusili... neví o něm vůbec nic aa tak pořád opakují kravinu o "nafouknuté 500"... a srovnávají s Touranem, s cenou přes 600tis Kč...
Tady prostě argumenty nemůžou zabrat.
😄
Avatar - Emel
Emel
Touran 452.900 s 1.2TSI 77 a 502.900 s 1.6TDI.
500L Living 437.900 s 0.9T-Jet a 548.900 s 1.6JTD.

U Fiatu naštěstí chápou že takhle by to nešlo a akční ceník je o 70k níž...

Nic proti, já psal že ten kompromis vcelku funguje... ale že je na první pohled vidět.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
V MPV se FIAT zbláznil..na základě pidi 500 dělat krabičku s batohem na zádech??
Za půl milionu?
HA..ha! A Lancii posílají do kytek? >😁 :no:
Toto auto je tedy jízdně možná až 3.třída!!! >😒]
A pokud ho pustí tak za 350tis..OK!
Makovnik
Jednak to nie je na zaklade 500, len celna maska si prepoziciava jej dizajn; a druhak to auto jazdi vyrazne komfortnejsie ako O3, v podstate na urovni G7, ale ked ste blbi aj s chytrakom1 a dalsimi, tazko vam pomoct.
Avatar - Jaros71
Jaros71
>😒] Jasně..a z FIATU se stává Mercedes.. >😁
Makovnik
Dakde som to napisal? Ale viem, chcel si byt vtipny. Len chcel 😄
Avatar - Jaros71
Jaros71
😄 Vtipný je FIAT..měl zůstat u 500!
Ne každému se takovýto výtvor líbí..
Zato malé MPV ve stylu Garnde Punto? To by bylo jiné kafe.
Toto se za ceny VW Touran prodávat moc nebude.
A u VW dostanete slevu kolem -10% taky.
Makovnik
Toto nema ceny ako VW Touran, neviem o com tocis a o co ti ide, ale nic zmysluplne to nie je.

367tis. za 105k T-Air, proti 453tis. za 1.2TSI Touran je vyznamny rozdiel,
rovnako 437tis. za 1.6JTD proti 1.6TDI za 503tis.
70tis.Kc je velavravny rozdiel.

Neakcny cennik u 500L nena zmysel pozerat, akcny vysiel hned, ako bolo auto v predaji, obycajne ceny nie su urcujuce.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Emel ti to tady píše..tak nemel..! 😉 😉 😉

viz😒br /> "Touran 452.900 s 1.2TSI 77 a 502.900 s 1.6TDI.
500L Living 437.900 s 0.9T-Jet a 548.900 s 1.6JTD.
U Fiatu naštěstí chápou že takhle by to nešlo a akční ceník je o 70k níž..."

VW ti dá slevy 10-15 %...!!! Autosalony VW Porsche to v ČR umí..

Tedy: za tyto peníze je FIAT neprodejný!!!
FIAT by měl mít nový kombík , nové Bravo , chystat nástupce Punta a nevymýšlet kraviny s deriváty 500.... :-! 8-s :no:
Jinak skončí možná jako Lancia..! ;-\ R.I.P. a to by byla škoda.
Makovnik
Bud si dusevne zaostaly alebo mas problem s ocami.
Placas uplne p...iny. [odkaz]
Si pozri ten cennik, a nemel bludy.

Dole pisem, ze akcny cennik je samozrejmost, vysiel hned pri uvedeni auta na trh. Za tu vyssiu cenu ti to nikdy nikto ponukat nebude, ani konfigurator s tou cenou nepracuje.

To mnozstvo smajlikov ta inteligentnym nespravi.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Myslím , že Jaros ti jasně napsal , že VW Touran po slevě bude na podobné ceně jako FIAT!!
Mám dojem , že ta duševní zaostalost bude asi na Tvojí straně , příteli.. :-!
Taky se mi nafouklá 500 zdá mimo mísu!
To se zase italům povedl výplod jako Multipla , Doblo atd..
Prodeje budou bídné.
Mají dělat co umí..malé auta!
Makovnik
Ty druhy si tiez jasny....
453tis. minus 15% je kolko? vies? To je 385tis.
500L Living stoji 367tis.
Podla teba je 385 menej ako 367? Nechces si zopakovat zakladnu skolu?
Nehovoriac, ze aj u Fiata dostanes este zlavu navyse, minimalne 5%.

"Mají dělat co umí..malé auta!" a toto je co? 4.3m auto je kamion???

Mimo misu ste obaja, ale hlavne mimo.

Neskutocne * splietate, skutocne neviem, o co vam ide.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
U Fiata už nedostaneš nic..leda tak koberečky! Dávají ti 70 tis..!
A i to je málo..
Cena je přemrštěná. Měli by se mrknout na ceny KIA a Hyundai..
Tak se prodávají levná auta.
Rozdíl 10-15 tis od VW..jasně už pádíme pro FIATA! >😁

Ps: malé auto je 500 a Punto! To se povedlo..a tam to končí.

Bravo je propadák i v Itálii! Zlaté Tipo a Marea kdysi..
Taky nechápu o co ti jde..?
Máš od makaronů provizi..?
Makovnik
Rozdiel je . 18tis.; zakladku by si mal skutocne absolvovat opakovane , + 5 % zlavy od Fiata je to rozdiel 36tis.

Hy/KIA nemaju porovnatelne MPV, ale to jaksi tazko pochopis, ked doteraz si preukazal neschopnost jednoduchych matematickych ukonov.
Jedine Kia ma Carens, ale to je trieda ako Touran - stredne MPV, navyse s cennikovou cenou +32tis.
Okrem toho, aky je dovod predavat novinku 500L za extra nizku cenu ako sypu 2-4roky predavane modely Hy/Kia?
Preto,ze tebe sa to nezda?

Si totalne mimo realitu a to neokecas po vykone, co si predviedol.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Počítat umí asi každý kdo umí i psát ty génie..Pokud kupuješ auto kolem 400-500 tis..na pár korun už nehledíš. Možná ty jo..většina lidí ne.
Naprosto srovnatelný konkurent Fiatu je nová KIA Carens.
Rozdíly ve velikosti jsou minimální!
Cenově bych bral Touran (jen o něco málo dražší) i Carens jako výhodnější koupi proti 500L..
Slevu -5% z akční ceny po slevě 70 tis. u Fiatu ti už asi nikdo nedá.
Možná snad jen zoufalec aby se toho auta zbavil ze skladu!

Slevy dává i konkurence typu Opel Meriva , Ford B-max a C-max atd..

A pokud někdo šetří , bere kvalitou Fiatu podobné malé MPV KIA Venga či Hyundai IX20.
Můžeme se za pár měsíců mrknout na prodeje kdo měl pravdu..
Makovnik
Pocitat vie kazdy, kto vie pisat? tak zrejme budes vynimkou.
Ak je 20-30tisic par korun, neviem preco hikas nad cenou Fiatu??? a zrazu sme na 500tis., ked auto sa da kupit v postacujucej vybave za 367tis? zaujimave....

Carens ma dlzku 4525 a razvor 2750. 500L Living ma dlzku 4352, razvor 2612, v kratkej verzii dlzku len 4147.
Ale jasne, 10-20-30-40 centimetrov hore dole, to jedno jest. To uz moze byt konkurent rovno aj Alhambra, ved velkost je nepodstatna.

Meriva a Bmax nemaju predlzene verzie a moznost 7miest.
Tzn. ceny treba zrovnat s kratkou 500L. Meriva a 500L nemaju porovnatelnu vybavu; 500L Plus je na urovni medzi Enjoy a Active, nemaju rovnake motory, ale cenou su +- na rovnakej urovni, ak mas zdrave oci a hlavne zdravy rozum.
[odkaz] [odkaz] Porovnatelny je akurat Ford Bmax, s 1.0ecoboost stoji 350tis., 500L stoji 347.tis. Lacnejsi je len v nafte, ale ma mensi vykon. [odkaz] Ale Fiat je drahy! a preco? lebo je to Fiat!

Venga a ix20 su mensie ako 500L. Nevadi, snazil si sa.

Zufalec si akurat ty sam; plujes plujes a stale len proti vetru.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
KIA Carens nám trošku povyrostla.. 😉 a těch pár cm navíc je spíš její plus! Ne?
Jinak Touran je rozměry pořád lepší a kvalitnější konkurence toho Fiatu..

Ještě můžeš přibrat třeba Toyotu Verso!
Pětidveřové sedmimístné kompaktní MPV ,
Délka: 4440 mm
Rozvor: 2780 mm
Šířka: 1790 mm
Výška: 1630 mm
Rozhodně také lepší a pohlednější auto za podobnou cenu!
A kvalitu Toyoty s italem tedy srovnat můžeš těžko.. 😉

[odkaz]

Snad každý kdo kupuje auto , má nastaveny ceny od do..tedy přidat ubohých 20, 30 tis může každý , kdo chodí do práce. Je to jeden průměrný plat!

Meriva je také za ty peníze velká konkurence , ne každý totiž potřebuje v malém aute vozit 7 sedadel!

Venga a IX20 tam byly jako příklad , když někdo nemá peníze a šetří..jako evidentně ty , koupí si pak je. Nebo tuto zrúdičku - zmutovanou 500.. 8-s
Makovnik
Ano, Carens trosku "povyrostla" a to znamena, ze je to stredne velke MPV, nie male MPV >😁

Verso je drahsie a trochu vacsie ako 500L living, a teda co si tym chcel dokazat? Ze nerozumies cislam v cenniku?
Ked ty povies, ze je pohladnejsie, tak to musi byt pravda. Jedina, konecna a boh ju ochranuj.

Mervina je konkurencia a co teraz? 500L living nemusi mat 7 sedadiel (mas na vyber 5 a 7) niekto len potrebuje 630L v kufri.
Motas sa ako had.

Tak odrazu ked chcem 500L, tak uz setrim? doteraz bolo neuveritelne drahe a zrazu setrim?
Si tak trochu na hlavu, ze? ty zrudicka >😁
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
>😁 Ty jsi na hlavu..podle tebe 500L žádnou konkurenci nemá!
Paráda..už vidím jak se na něj stojí fronta.
Hlavně s tím unikátním holčičím designem 500 s batohem na zadku. 😄
Ty zvrhlíku.. >😁
Makovnik
Podla mna ziadnu konkureciu nema?? a to si kde vycital? vo svojich halucinaciach? >😁
Odrazu ma 500L "holčičí" dizajn...hotove perly ducha...
No daj este daco mudre a mozes si ist vystat frontu ku cvokarovi >😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
Taky by to nikdo za vyšší cenu ani nechtěl! >😒]
I po slevě je to drahý.
Za cenu VW Touran po slevách u prodejce VW , tedy těžko kdo koupí 500L s batohem..
Možná tak 300-350 tis..je maximum za takovou přifouklou 500..
Ale to je prostě můj názor.
Klidně běž a kup si tu nádheru. 😉
Makovnik
Ved za vyssiu to ani nikto nenuka, ty vole....
Kupit Touran ma vyznam jedine v pripade, ze dakto neprekusne dizajn 500L, ako napr. ty, alebo niekto chce silnejsi motor ako 120k.

V ostatnych pripadoch nema zmysel preplacat za Touran, lebo nema ani viac priestoru pre posadku, ani lepsie nejazdi, ani nema ziadne uzivatelske ficury navyse.

Tvoj nazor je samozrejme len tvoj nazor; t.j. vyvreskovanie ake je to drahe a navyse s neakualnym cennikom, hodne cirkusu.

Ano, planujem si to kupit, v kratkej verzii s 1.4Tjet, ta postacuje.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ty vole..kup si ho! A neotravuj. Na silnici budeš za exota. A to evidentně potřebuješ..
Tvůj směšný názor , že Touran nejezdí lépe než 500L? >😁
Hele , běž se někdy projet..
Od podvozku , řazení až po materiály interieru je Touran jiná liga! O dvě třídy výše..
Snad jen motoricky bych Fiat nezatracoval..motory italové umí.
Mimochodem , v rodině jsme měli spoustu Fiatů , např. UNO , Tipo , Punto I , Mareu , Mareu Weekend a Stilo Wagon. Nic proti nim nemám , byly to slušné auta.
Jenže nynější produkce FIATu nejen mě pije krev.
Kromě Punta po 2.faceliftu tam nic použitelného nevidím!
Makovnik
Tak si ho kupim a neotravuj ty.
Nac tu smrdis, ked sa ti to auto nepaci? Daka forma sadomasochizmu??

Ligu o 2.triedy vyssie hras sam jedine v alkohole; v 500L si este ani nesedel, nedajboze sa viezol, len valis bulvy nad obrazkami.

Ked si vraj mal Fiaty v rodine, tak tvoje prostoduche placanie je dvojnasobne nepochopitelne.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Narozdíl od tebe jsem tu nádheru už viděl naživo.
Ale nejel jsem v ní a snad ani nepojedu.
Nemůžu za to , že je to hnusné auto. Když se ti líbí , OK.
A jsem abstinent.. 😉
Zato z tebe ta borovička asi ještě táhne..
Podvozek toho zmíněného Touranu má multilink..přeložím - sofistikovanou víceprvkovou zadní nápravu! Kvalita jízdy je minimálně o třídu výše.
Tedy pokud nejedeš 50 km/h ve městě..tam je to jedno. Proti traverze 500L je to dost rozdíl.
Toto je asi jediný Fiat , který bych si nedovedl představit v garáži.
Jedině u souseda..to bych se fakt pobavil.
Makovnik
Aha, videl nazivo >😁
Konieckoncov som vedel, ze iba dristas do vetra.
Islo okolo teba na ulici? to robi tvoje zavery mimoriadne hodnotnymi. >😁

Ked si v tom nejazdil, tak tisko sed a cum do podlahy a svoje zavery s multilinkom prednasaj detom v materskej skole, ty "třído" :no:
Avatar - Jaros71
Jaros71
A ty jsi ještě stále v MŠ ? Ty "E😜ERTE"? >😁
Přednáška by se ti moc hodila.
Asi jsi na autosalonech ještě nikdy nebyl , že? >😒]
Nojo , na Slovensku se nic takového nekoná..
My máme jeden v Brně a ty další taky nejsou daleko..Německo a Švýcarsko s Francií.

Jinak , jezdil jsem v ostatních Fiatech...s traverzou na zadní nápravě!
Je to vždy stejné , lehké a nestabilní řízení bez zpětné vazby s uskakujícím mlátícím zadkem.. :no:
Ale jo , zajdu si ho taky projet , jen si zajistím předváděčku , autorizovaný FIAT mám pár km od baráku..
Výsledek bude jako vždy stejný!
FIAT jsme kupovali pro super motory a výborný poměr výkon/cena!
To dnes už neplatí..zbyly jen ty dobré motory.
Makovnik
Sympaticke, ze vies vymenovat miesta, kde sa usporaduvaju autosalony, ale nijak ti to nepomoze >😁

Daj si tu jazdu a potom sa ozyvaj, dovtedy bud tisko 😉
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Hele Jaros má prostě jiný názor než ty!
Co nechápeš?
Projel jsi se někdy s Touranem ?
Případně jinými auty s multilinkem?
Dej si jízdu a pak napiš. Do té doby je lepší mlčet.
Nevíš totiž o čem je řeč. 😉
Makovnik
Ano, jazdil som auta s multilinkom (O2, G6, MB-E atd...) a viem, ze obaja dristate do vetra >😁
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Kecáš..! >😁 Nebo jsi se vezl jen jako spolujezdec.
Rozhodně jsi auto s víceprvkem vzadu nemohl řídit!
Jinak by jsi rozdíl , který je opravdu značný , pochopil.
Především ve vyšších rychlostech , na klikaté silnici nebo dálnici se zatáčkami!
Traverza nedrží a uskakuje..musíš jet jak s hnojem..
Multilink se ani nehne , auto je jistější , rychlost mnohem vyšší a nic nebouchá a nerozhodí ho nějaká díra. :yes:
A proto ho také mají všechny lepší a dražší vozy!
Malé auto do města ho nepotřebuje. Fiat měl zůstat jen u té mini 500!
Běž se projet a neteoretizuj. >😁
Makovnik
Hej chlapec hej...koncern sa naucil konecne odladit traverzu, tak ju uz dali aj do O3, aj do G7.
Len ty este hikas ako somar nad jedinecnostou multilinku. Uz bolo XY testov, kde sami novinari povedali, ze rozdiel v jazde O3 medzi multilink a torzkou je za normalnych okolosti zanedbatelny. Vynikne len na hrbolatej ceste. Dokonca niektori napisali, ze na hladkej ceste a rychlej jazde je citatelnejsia traverza.
Najvacsi rozdiel medzi O2 a O3 bolo citit pri prejazde elektrickovych kolaji a inych znacnych hrbolov, inak to bolo nepostrehnutelne. O3 ma navyse vyhodu mensieho valiveho hluku odzadu proti O2, akurat jednoducha naprava v O3 viac rachoti pri narazoch.
Ale ty asi onanujes a cez kolaje jazdis dopredu dozadu >😁

Vyznamnejsi rozdiel je pri vysokom zatazeni a preto aj stredna trieda a vyssie maju multilink, kedze su to vsetko tanky a aj najmensia vyhoda v komforte sa pocita.

To len ty a daktori pomalsi v tom vidite vyhodu 200 svetelnych rokov daleko >😁
A potom bachorkami otravujete vzduch na diskusiach.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ty jsi taky ten , co jim baští placené reklamní kecy , že multilink ani nepoznáš??? >😁
Ve městě to tedy nepoznáš ..! S autem musíš holt chlapče jezdit!
Traverza je lepší na hladké cestě? Jo , asi se projeli na letišti.. :yes: >😁
Jinak je multilink lepší ve všem o třídu.
Největší tragedií u Octavie III je ta traverza vzadu.
Použitelná je jen verze O III 4*4 a RS..s multilinkem.
Koncern šetří..
U Golfa si to nedovolí..tam to dali jen do základu.
U 2.0 TDI má např.Golf vždy víceprvkovou zadní nápravu!!!
Chudák O III ne. Ta je na tom jako ten Fiat. Blbě!
Makovnik
Jasne, vsetci maju reklamne keci, uplne vsetci vsade....no zial na tvoju smolu necitam len auto.cz a autoforum.cz >😁

Ked ty poznas rozdiel traverza-multi. na rovnej ceste, tak to by si mal zacat testovat snimace otrasov a gyroskopy, aj v NASA by ta zarucene privitali :yes😒br />
Pokial si to vysvetlujes, ze setri, tak nech sa paci.
Golf sa MUSI lisit, lebo je principialne v koncernovej hierarchii vyssie.

Mimochodom, najdi aspon jedno male MPV, ktore ma multilink.
😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
😄 ty si dej kondiční jízdu s VW Touran a pak s 500L...
Ideálně s plně zatíženými auty v zatáčkách i na dálnici.
Pak povídej.. 😉
Makovnik
Jasne, testdrive na multilink je hlavne dialnica...dobre ty >😁 Odbornikov mam rad.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Test na traverzu je tankodrom..D1 >😁 Teoretiky miluji. 😄
Švihni si dálnici přes Alpy..a pochopíš to.
Makovnik
Jasne, ty teoretik, ci toerotik. Dialnica ma urcite pravidla, co do povoleneho stupania a polomeru zakrut, takze je jedno, ci je v Alpach alebo nizine cez Madarsko. >😁

Tankodrom vam uz opravuju, zaraz mozete zahodit multilinky >😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
Na Slovensku dálnice prakticky nemáte..do Žiliny dorazíš i s 500L..
Alpy mají chlapče poloměry zatáček jak na Monte Carlo. >😁
Projed' si to! A neplácej..
D1 spraví až ve 22.století..možná!
Makovnik
Veru nemame, tych 415km su len take okresne cesty s vyssou MPR >😁

Cez Alpy som isiel, nemaj strach, aj do ITA aj do FR.
Tam kde je ostra, nie je povolena 130ka.
Ale ty to mozes skusit, ved mas multilink, oberauto; ale kym ta budu zoskrabavat zo zvodidiel, tak nechaj vnutri auta nejaky papier s vysvetlenim, preco si nespomalil >😁
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
>😁 Chyběl jsi mi..srandisto!
Diskuze u prémiové Octavie III je v plném proudu.
Mrkni se..většina má na traverzu u Octavie stejný názor. Je na prd!
Prý prémie.. >😁
Tak to zase Fiate sorry!
Makovnik
Tak ju zrejme stale nevie koncern naladit, co uz, nemozu to vediet vsetci.

Najprv si posad pr.del do 500L, lebo takto si len trapny sasek >😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
Jsi fakt zábavný.. >😁
Sice jsem v 500L seděl , a žádný div to tedy nebyl , ale budiž.
Šašek je člověk , který to musí řídit! 😉
Makovnik
Do vcera si len videl a zrazu aj sedel? To su mi premeny >😁

Ak teda nekecas; neviem aky div si cakal, prskavky, ci ohnostroj? alebo hamburgery od zadnych sedadiel?

Sasek si sam so svojimi kecami aj s tym druhym mimonom.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
O víceprvkové zadní nápravě evidentně víš prd!
Je zbytečné ti cokoliv dalšího vysvětlovat.
Pokud bys s auty opravdu jezdil , chápal bys rozdíl!
Na tohle nemám čas , tohoto Fiata stejně moc lidí kupovat nebude.
A na silnicích se naštěstí stane raritou.
V cenách kolem 300 tis. by se to ovšem mohlo změnit.
Obávám se ale ,že importéři Fiatu u nás cenovou politiku nezmění.
A proto je Fiat tam kde je.. :-!
Makovnik
Fiat ma poblem hlavne s historickymi (ci hysterickymi) prupovidkami, ako silno hrdzaveje, neskutocne sa kazi a potom s kdejakymi magormi, ktori podla obrazkov vedia ako jazdi, ako je spracovany a ze nesmie nikomu do rodiny >😁
Preto su predaje ake su a blbouni si radsej kupia horsie jazdiacu, menej priestrannu a najma v interieri ohavnu Fabiu namiesto Punta.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Fabia rozhodně hůře nejezdí než PUNTO.
Auta jsou jízdně i kvalitou srovnatelná.
Punto jednoznačně po 2.faceliftu vypadá lépe než Fabia II.
A skvěle vypadalo i Grande Punto..než ho pohřbil facelift na 500..
Je to bráška Opelu Corsa , auta roku 2007 v ČR.
ŽENA PUNTO MĚLA A NYNÍ JEZDÍ S CORSOU , jejich koupi mohu jen DOPORUČIT!! :yes:
To je auto které Fiat umí a měl by dál vyrábět!
A ne takový designový zmetek jako 500L!
Makovnik
Fabia rozhodne jazdi horsie, mal som aj Fa1 aj Fa2 ako sluzobaky a zazil s nimi asi 10000km. Fa1 je ako lodka na mori s nepredvidatelnym momentom, kedy sa jej utrhnu kolesa v zatacke a vyleti priamkou a Fa2 uz neplave ako lod, ale je skakajuca koza; rozhodne ma vacsi problem s prednou napravou ako Grande Punto. Zadna je +- porovnatelna. Navyse Punto Evo a Punto2013 maju este naviac vylepseny podvozok.
Punto navyse menej rachoti na nerovnostiach, zaroven ma mierne ostrejsiu odozvu na otocenie volantu.
160kmh vo Fa1 znamena strach v ociach, kym G.Punto sa pokojne drzi (na rovnakom rozmere pneu).
Avatar - Jaros71
Jaros71
Punto je skutečně výborné auto..
A Fabie taky. Na rozdíl od tebe , bych je nazval jako jízdně velmi podobné.
Obě auta jsem občas jezdil , verze s menšími benzíny , a měly málo najeto.
Nebyly to ulítané služební herky.
Do města perfektní autíčka.Těch 160 bych s nimi moc nelítal , nejsou na to stavěná.
Kromě verzí typu RS a Abarth..
Fabie má lepší řazení a přesnější řízení.
Punto má lepší motor , subjektivně jede plavněji a má hezčí interier.
Žádné z aut mi nerachotilo a přední nápravy byly na tuto kategorii u obou perfektně naladěné.
Navíc Punto po faceliftu č.2 , proti Fabii ještě skvěle vypadá!
Jeho nyní nepříliš vysoké prodeje mimo Itálii nechápu.
To auto se Fiatu moc povedlo!
Makovnik
Nemusim nic nazyvat podobne, ani pri tom "bychat", stacilo mi porovnat oba konkurecne stroje v jeden den. Fabia je proste podvozkovo horsia. Nepisem, ze je ako Tatra 815, ale je trochu horsia a rozdiel je citit.
Sluzobaky neboli herky, alebo 22 a 60tis. na tachaci je vela? Zase tu vidim hlboku neochvejnost od klavesnice.
Fabia ani nahodou nema presnejsie riadenie. Jedine tak v testoch na A.CZ.
Prevodovka ano, je trochu presnejsia u F., napodiv vsak zaradit inu nez ziadanu rychlost sa mi podari skor vo Fabii, nez Punte.

160 s nimi nie je problem; samozrejme nie nonstop, vytoceny motor nie je prijemne pocuvat, ale je zvlast povazlive sledovat, ako sa s tym jednotlivo vyrovnaju.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Řízení je subjektivní záležitost.
FABIA ho nemá rozhodně horší než Punto...ani podvozek.
Spíš lepší. Ale možná se ti tak nelíbil interier , že to hážeš na řízení? 😉
Punto má vnitřek hezčí o hodně!
Jinak má Fabia zase o něco lepší sedadla.V Puntu mne bolely záda.
Ale delších jízd jsem zase moc neabsolvoval..naštěstí , na to máme jiná auta.
Makovnik
Interier je hnus sam o sebe, to je dalsi bod. Ten stredovy panel je tam za trest a radio ma blby prijem a klima je hnusna vzhladovo.
Riadenie je horsie, zial. Len o malinko, ale je. Podvozok detto, ale vyraznejsie. Jednu dlhu cestu som na to auto tolko nadaval, ze som asi preto aj dostal defekt, aby som mal robotu navyse s tym crepom.

Fabia1 ma sedadla, ze mozes po 400km hladat ortopeda, vzdy mi trpla sija a boleli krize, akokolvek som sedadlo nastavoval. Najviac som za den spravil s Fa1 asi 1020km, ale to je o drzku; uz som nevedel poskladat nohy ani seba.Chvalabohu to malo tempomat, tak som tam aspon nohami tancoval.
Fabia2 ma sedacky lepsie tvarovanim, ale znacne tvrdsie a teda nepohodlne, stale som sa na dlhsej (300km) trase vrtel. V Punte s tym problem nikdy nebol. Tam som dal aj 450km bez prestavky.
Avatar - Emel
Emel
Ano, souhlas... po té slevě je rozdíl v ceně přiměřený a 500L nabídne za ty peníze dost muziky na to, aby se nehledělo na pár falešných tónů.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ta krabička má rozvor 2612mm... to chce vlažnou vodu a frote ručník!
😄

Mrkni sem😒br />
[odkaz]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
pokud se chcete dovědět něco o autech. tuhle je to takové bleskové čtení....
Mr.Murphy
.... za tohle tě asi zcenzurují, ne? 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....možná tam chodí taky 😄
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Sakra, už i na Nordschleife ho testovali. O čem máme psát...? 😲 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
😄
chytrak1
Být fandou italských aut je v posledním desetiletí nevděčná role. Protože praadoxně jsou italové poslední dobou dobří pouze v luxusních autech (kdo by kdy řekl?) - ferrari, Lambo a maserati jsou čím dál lepší. Zato to osatatní je tragédie střídající bídu.

Bez ohledu na to kdo by toto testoval je vidět že auto konstruoval cifršpion - na malé platformě udělali velký auto - nafouklou bublinu. Malá kolečka, hodně plechů, nesourodé linie oken. Sorry takhle se dělají auta pro třetí svět ne pro evropu. Opticky je roomster krasavec vůči tomuto. A jízdně bohužel taky.

A tak se ptám, když se Italům nepovede design, tak proč je valstně kupovat?
Avatar - Emel
Emel
Ta "malá kolečka" jsou (příplatkové) 17". Takže vlastně tím hůř...
chytrak1
no právě...
Makovnik
"Jizdne" je roomster krasavec? >😁
No to je na tvoj 'bohuzel' totalna blbost >😁 Vacsia hovadina, nez niektore postrehy od redaktora.

Toto tiez nevyzera ako nepodareny pokus plastickeho chirurga zlepit osobak s kamionom.

Velkost kolies je relativna, male sa zdaju len kvoli mode montovat cim dalej vacsie, ale ani konkurencia nechodi vzdy s valcami [odkaz]
[odkaz] 😄
Avatar - Emel
Emel
S těmi koly je to jinak. Nikdo nekritizuje fakt, že jsou na tom autě "jen" 17"... ale naopak fakt, že díky designu auta vypadají i ty 17" blbě.

Když už jsi vytáhl Tourana - tady máš Touran na 16".

[odkaz]

Já vím, pro tebe je to asi jen nudná krabice.. ale všimni si, že to auto působí přirozeně a žádný proporční problém s velikostí kol nemá.
Makovnik
Moj linkovany je na 16", tvoj link je Highline vybava so 17" diskami Oakland. Preto je proporcne vyvazenejsi.

Tu vidis, co robi farba a uhol pohladu. dalsie linky, kde 500L nevyzera ako s koleckami z furika [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Nevím co je to furik... ale řekl bych, že třeba ten druhý odkaz vypadá přesně tak 😄
chytrak1
no na všech foto fiat zejména díky batohu vypadá jako by měl pidikolečka, to se na mě nezlob. :no:
ericn
No ani jeden z těch pohledů nevypadá dobře. Nějak nechápu, proč musí dělat z 500 stěhovák. 500L je třeba ještě v pohodě a má celkem styl a smysl. Jezevčík 500L living už ne, ten batoh k autu prostě nesedí asi tak jako u první Thalie 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes: >😁 Tak jest..
chytrak1
Chytrému napověz, hloupému pomoz - myšleno bylo samozřejmě že i jízdně je roomster lepší.

Někdo tu holt řeší auta jiný se ukazuje svoji genialitu. Jseš fakt dobrej. :yes😒br />
Octávka - ano malé disky ji taky nesluší. Bohužel u Fiatu je to daleko horší. Zlatá Multipla. Ta měla aspoň vlastní styl.
Avatar - Enzo
Enzo
Máš projetou 500L, že nám tu píšeš takový závěry?
Makovnik
Tak hlupemu pomozem - myslienka, ze Roomster je jazdne lepsi je totalny blud a halucinacia. Uz pochopil?
Dufam, ze hej, ty genialita.
Dixik2
Zajímalo by mě,kdy bude v českém ceníku TJET 88 KW.Jak pro 500L,tak Living.