Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová pneumatika Michelin Premier vydrží 100.000 kilometrů

Michelin v Detroitu ukázal novou pneumatiku, která nejen že má vydržet až 100 000 km, ale její vlastnosti mají se zvyšujícím se opotřebením dokonce zlepšovat.
Zpět na článek
15. 1. 2014 16:17
16. 1. 2014 08:58
16. 1. 2014 10:46
16. 1. 2014 10:47
16. 1. 2014 10:53
Avatar - RWD
15. 1. 2014 16:17
jen celoroční?
A jsou jen v celoroční verzi? :-( Já bych raději zvlášť :*)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petrumr
15. 1. 2014 16:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 1. 2014 17:00
Re: jen celoroční?
S celorocnima pneu naprostá spokojenost. Na grand vitare mám barum bravuris 4x4, hlavni výhoda je ze se může jezdit i když se na podzim ochladí ale není ještě sníh, výhoda mimo zimu je větší trakce na trávě, blátě, listí... Ale na zimu dávám origo zimní, tam univerzaly nestačí. Takže mimo cesty a na cestě od jara do zimy lepší než letní,a v zimě horší než zimní. I kdyz letosni zimu by stacily. Takhle k celoročním za mě.
16. 1. 2014 03:54
Re: jen celoroční?
S tim se neda nez souhlasit, stejne mi prijde, ze u nas se mimo zpevnenou cestu, kde skutecne je potreba lepsi trakce, dostane jen malokdo...
Avatar - RWD
16. 1. 2014 16:23
Re: jen celoroční?
Teorie je to rozumná, ale vychází to i finančně?
Mě by celoroční guma pro použití mimo zimu v rozměru té letní stála o cca 1tis./gumu víc.
Nebude taková celoroční guma hlučnější? Nájezd vydří jak se dívám (na na ty co se prodávají v rozumné ceně) stejný jako letní gumy i méně. Takže takhle z vlaku mi to přijde že bych:
- zaplatil za sadu gum o 4tis. víc
- sjel je ještě rychleji než letní
- zimní bych o něco málo ušetřil
- výdaj za přezutí by mi zůstal

Stojí ta "větší trakce" za to? Když pominu že po trávě nejezdím, protože vedle silnice je obyčejně příkop? :-)
16. 1. 2014 17:20
Re: jen celoroční?
Tak samozrejme na osobak je lepsi mit zimni a letni. Ja to myslel na tereni auto jako je vitara... Tam ta trakce mimo cesty je potreba protoze to auto je na to delany. Na osobak bych je nekoupil. Co se tyce najezdu tak jsme na ne ujeli cca 50k km coz si myslim ze jde. Ono univerzal na osobak a na 4x4 neni to samy.
Avatar - wakantanka
15. 1. 2014 20:57
Re: jen celoroční?
No a čo ti bráni kúpiť niečo na spôsob Barum OR 34 - ak sa ešte vyrábajú. >:D Ak málo jazdíš aj tak ich nezjazdíš, na spotrebe to tiež veľmi nepocítiš a hold prispôsobíš gumám aj štýl jazdy. Takéto longlife pneu mi pri tej cene skôr dávajú zmysel u toho kto naopak jazdí veľa a skôr po upravených vozovkách a takto namiesto dvoch sád (zimné, letnéˇ) zoderie len jednu sadu.
16. 1. 2014 03:51
Re: jen celoroční?
V USA nejsou celorocni o moc jiny, nez u nas, dokonce i ty Bravurisy se tam daji koupit. A stejne tak jako u nas nejsou moc dobry v lete (ale da se to vydrzet, pokud clovek vybere dobre), ale na snehu jsou dost tragicky, vyzkousel jsem jich dost a zadny se nechytaly ani na ty nejhorsi zimni, co jsem kdy mel. A je tragicky omyl si myslet, ze co nemam v kvalite zimni gumy da se dohnat pomalou a opatrnou jizdou. Jednoduse neda a staci nebourat jednou, aby se cloveku zaplatily vsechny sady zimnich gum az do konce zivota, ikdyz to bude jen par pomackanych plechu. Stejne tak nizky valivy odpor, jo, usetreny benzin je fajn, ale kdyz si predstavim, ze ty o "trosicku" horsi brzdny vlastnosti mne budou stat ten metr, kterej neubrzdim a treba nekoho srazim, necham si zajit chut.
Avatar - jenik1
15. 1. 2014 17:24
Za ty prachy ani náhodou.
To zas bude nějaký podvod na řidiče. Mně vydržely na Pandě letní pneu Continentál 80 tisíc a měly hloubku přesně 1,6 mm, takže jsem ještě mohl klidně jezdit.
Rozbalit vlákno
9
15. 1. 2014 18:07
Re: Za ty prachy ani náhodou.
1,6 mm ?

To už máli byť dávno zrecyklované ..... pri letných sa odporúča aspoň 3 mm a pri zimných 4 mm ....
Avatar - RadisGT
15. 1. 2014 18:20
Re: Za ty prachy ani náhodou.
Pokud se nemýlím, tak 1,6mm je v ČR minimum.
Avatar - Katikakus
16. 1. 2014 10:45
Re: Za ty prachy ani náhodou.
Jedna vec je to, co je napsane v zakone a druha je silnicni realita. 1.6 mm je na bezpecne jezdeni malo.
Avatar - petrumr
15. 1. 2014 18:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 1. 2014 20:12
Re: Za ty prachy ani náhodou.
Ale zabrzdia o pekných pár metrov skôr ....

Takú "ekológiu" ja neuznávam ....

Mal som Micheliny - boli dobré ... i dosť vydržali ... ale menej "ekologická" konkurencia s nižšou životnosťou má lepšie vlastnosti ... a to je u mňa podstatnejšie aku úspora nejakých pár desiatok eur ročne ...
15. 1. 2014 23:38
Re: Za ty prachy ani náhodou.
Mne sa na mojich starych Continentaloch najlepsie jazdilo ked mali 1,6mm, za sucha drzali omnoho lepsie ako s novym dezenom, pripominalo mi to slicky. Za silneho dazda som samozrejme musel prisposobit styl jazdy pneumatikam, ale to pohodove jazdenie za sucha to plne vyvazovalo.
Okrem toho este som mal aj nizsiu spotrebu kvoli nizsiemu valivemu odporu a mensej rotujucej hmotnosti na kolesach.
Nevyuzit pneumatiky do konca je skoda. Rovnako aj zimne sa daju dojazdit pod 4mm v lete.
Avatar - petrumr
15. 1. 2014 18:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 1. 2014 20:02
Re: Za ty prachy ani náhodou.
Ja mam kumho ecsta 60000km a este 5mm, na continentaloch so nemohol vyjst na zaprsany chodnik cez obrubnik. Zimne gumy su nutnost, v Blave pri snehu je kalamita, auta sa smykaju, a Oravci bezne jazdia.
Avatar - Mangalica
16. 1. 2014 09:38
Re: Za ty prachy ani náhodou.
Hankooky jsem měl celoroční (Optimo S4) a velká nespokojenost. Na mokru nedržely, na sněhu nic extra a strašně rychle se sjížděly, teď mám Sava Adapto HP a ty jsou vynikající. V zimě i v létě velmi slušné a sjíždí se viditelně pomaleji.
16. 1. 2014 08:58
Michelin
Som jediny, ktory ma za mokra s Michelinama zle skusenosti??? Jazdil som na Ceede s Continenta Sportcontact a s Michelin Energy a s Dunloup (typ ma nenapada). S Michelin jedna katastrofa!!!! Najviac sa to prejavilo, ked som si skusil po rokoch skolu smyku. I ostatni kolegovia sa tam zhodli, ze Michelin do mokra je ta najhorsia alternativa....na druhej strane vydrzia podstatne viac ako Continental sport contact
Rozbalit vlákno
3
16. 1. 2014 10:40
Re: Michelin
Chlape jak múžeš porovnávat eko pneu Michelin Energy se sportovním Contíkem :-) To je jako bys porovnával to že octávka nesedí v zatáčkách jako třeba Audi TT - musíš porovnávat porovnatelné, michelin dělá víc typů pneu.. třeba pilot sport 3
Avatar - Katikakus
16. 1. 2014 10:46
Re: Michelin
Ty Micheliny Energy Saver stoji za prd. Michelin dela i mnohem lepsi gumy.
16. 1. 2014 10:47
Re: Michelin
Energy maju nizky eko valivy odpor, podla toho drzia na ceste. Takze jazdi pomalsie, alebo kup Michelin Pilot Primacy hp, a nevyletis v zakrute. S Pilot Primacy za mokra dobre skusenosti, Continentaly na mokru boli zle.
16. 1. 2014 10:53
Mozno, ale...
"...s ubývajícím množstvím materiálu na běhounu zlepšují jejich trakční schopnosti..."

Ak obrusim dezen novej pneumatiky hned teraz (napr. dakym strojom) na vysku 1.5mm, moze mat porovnatelne vlastnosti ako nova pneumatika s plnym dezenom. Ale ak pneumatiku na ten minimalny dezen opotrebujem beznym pouzivanim za 5 rokov, koli starnutiu materialu bude na tom ovela horsie ako nova. Pneumatikarska guma je jednoducho nestabilny material, "starne" pomerne rychlo. A na tom ziaden dizajn dezenu nic nezmeni...
Rozbalit vlákno
0
16. 1. 2014 11:19
Přilnavost ojetého mišelinu
Teda... Čím víc je ta jejich nová guma sjetá, tím menší má kontaktní plochu.... a i přesto si dovolí tvrdit že poté sedí více než nová? Blbost. Možná by se měl někdo zamyslet a netestovat gumy jen za zhoršených podmínek, ale i za sucha...
Rozbalit vlákno
0