Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová pneumatika Michelin Premier vydrží 100.000 kilometrů

Michal Fokt
Diskuze (24)
Michelin v Detroitu ukázal novou pneumatiku, která nejen že má vydržet až 100 000 km, ale její vlastnosti mají se zvyšujícím se opotřebením dokonce zlepšovat.

Není moc výrobků, které čím jsou starší, tím jsou lepší. Nějaká ta vína, sýry, alkohol, pneumatiky... Ano, přesně tak, pneumatiky. Teď už podle Michelinu nemusíte mít obavy jezdit na starých pláštích s minimem vzorku. Tedy pokud máte na autě pneumatiku se systémem EverGrip, kterou francouzská firma právě představila na detroitském autosalonu.

Michelin tvrdí, že jeho celoroční pláště Premier A/S EverGrip nejen že vydrží až 60 tisíc mil, tedy téměř 100 tisíc kilometrů, ale dokonce se s ubývajícím množstvím materiálu na běhounu zlepšují jejich trakční schopnosti. Nebo přinejmenším příliš nezhoršují, což je asi přesnější... Jde víceméně o evoluci Y lamel na zimních pneumatikách, jejichž lamely se po ojetí části vzorku rozdvojily a jejich počet se tím zdvojnásobil.

Popravdě řečeno to tehdy moc nefungovalo, nicméně v tomto případě by to mělo být lepší a to díky drážkám, které se postupně rozšiřují a umožňují tak dobrý odvod vody i při menší hloubce dezénu, způsobené opotřebením. Dlouhověkost a dobré trakční vlastnosti pak má zaručit extrémně vysoký podíl siliky a slunečnicového oleje ve směsi.

Pneumatiky Michelin Premier A/S EverGrip jdou v USA do prodeje v dubnu a budou k dispozici v první fázi ve 32 rozměrech od 185/65 R 15 po 245/45 R 18 a oproti stávajícím plášťům by měly být jen lehce dražší. V průběhu roku se pak objeví i na dalších trzích celého světa.

Michal Fokt
Diskuze (24)
16. 1. 2014 17:20
Re: jen celoroční?
Tak samozrejme na osobak je lepsi mit zimni a letni. Ja to myslel na tereni auto jako je vitara... Tam ta trakce mimo cesty je potreba protoze to auto je na to delany. Na osobak bych je nekoupil. Co se tyce najezdu tak jsme na ne ujeli cca 50k km coz si myslim ze jde. Ono univerzal na osobak a na 4x4 neni to samy.
Avatar - RWD
16. 1. 2014 16:23
Re: jen celoroční?
Teorie je to rozumná, ale vychází to i finančně?
Mě by celoroční guma pro použití mimo zimu v rozměru té letní stála o cca 1tis./gumu víc.
Nebude taková celoroční guma hlučnější? Nájezd vydří jak se dívám (na na ty co se prodávají v rozumné ceně) stejný jako letní gumy i méně. Takže takhle z vlaku mi to přijde že bych:
- zaplatil za sadu gum o 4tis. víc
- sjel je ještě rychleji než letní
- zimní bych o něco málo ušetřil
- výdaj za přezutí by mi zůstal

Stojí ta "větší trakce" za to? Když pominu že po trávě nejezdím, protože vedle silnice je obyčejně příkop? :-)
16. 1. 2014 11:19
Přilnavost ojetého mišelinu
Teda... Čím víc je ta jejich nová guma sjetá, tím menší má kontaktní plochu.... a i přesto si dovolí tvrdit že poté sedí více než nová? Blbost. Možná by se měl někdo zamyslet a netestovat gumy jen za zhoršených podmínek, ale i za sucha...
16. 1. 2014 10:53
Mozno, ale...
"...s ubývajícím množstvím materiálu na běhounu zlepšují jejich trakční schopnosti..."

Ak obrusim dezen novej pneumatiky hned teraz (napr. dakym strojom) na vysku 1.5mm, moze mat porovnatelne vlastnosti ako nova pneumatika s plnym dezenom. Ale ak pneumatiku na ten minimalny dezen opotrebujem beznym pouzivanim za 5 rokov, koli starnutiu materialu bude na tom ovela horsie ako nova. Pneumatikarska guma je jednoducho nestabilny material, "starne" pomerne rychlo. A na tom ziaden dizajn dezenu nic nezmeni...
16. 1. 2014 10:47
Re: Michelin
Energy maju nizky eko valivy odpor, podla toho drzia na ceste. Takze jazdi pomalsie, alebo kup Michelin Pilot Primacy hp, a nevyletis v zakrute. S Pilot Primacy za mokra dobre skusenosti, Continentaly na mokru boli zle.