Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová pneumatika Michelin Premier vydrží 100.000 kilometrů

24 komentářů

Avatar - RadisGT
RadisGT
Pokud se nemýlím, tak 1,6mm je v ČR minimum.
PKSPKS
Mne sa na mojich starych Continentaloch najlepsie jazdilo ked mali 1,6mm, za sucha drzali omnoho lepsie ako s novym dezenom, pripominalo mi to slicky. Za silneho dazda som samozrejme musel prisposobit styl jazdy pneumatikam, ale to pohodove jazdenie za sucha to plne vyvazovalo.
Okrem toho este som mal aj nizsiu spotrebu kvoli nizsiemu valivemu odporu a mensej rotujucej hmotnosti na kolesach.
Nevyuzit pneumatiky do konca je skoda. Rovnako aj zimne sa daju dojazdit pod 4mm v lete.
_Teddy_
"...s ubývajícím množstvím materiálu na běhounu zlepšují jejich trakční schopnosti..."

Ak obrusim dezen novej pneumatiky hned teraz (napr. dakym strojom) na vysku 1.5mm, moze mat porovnatelne vlastnosti ako nova pneumatika s plnym dezenom. Ale ak pneumatiku na ten minimalny dezen opotrebujem beznym pouzivanim za 5 rokov, koli starnutiu materialu bude na tom ovela horsie ako nova. Pneumatikarska guma je jednoducho nestabilny material, "starne" pomerne rychlo. A na tom ziaden dizajn dezenu nic nezmeni...
Avatar - wakantanka
wakantanka
No a čo ti bráni kúpiť niečo na spôsob Barum OR 34 - ak sa ešte vyrábajú. >😁 Ak málo jazdíš aj tak ich nezjazdíš, na spotrebe to tiež veľmi nepocítiš a hold prispôsobíš gumám aj štýl jazdy. Takéto longlife pneu mi pri tej cene skôr dávajú zmysel u toho kto naopak jazdí veľa a skôr po upravených vozovkách a takto namiesto dvoch sád (zimné, letnéˇ) zoderie len jednu sadu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
rmt
Tak samozrejme na osobak je lepsi mit zimni a letni. Ja to myslel na tereni auto jako je vitara... Tam ta trakce mimo cesty je potreba protoze to auto je na to delany. Na osobak bych je nekoupil. Co se tyce najezdu tak jsme na ne ujeli cca 50k km coz si myslim ze jde. Ono univerzal na osobak a na 4x4 neni to samy.
Avatar - RWD
RWD
Teorie je to rozumná, ale vychází to i finančně?
Mě by celoroční guma pro použití mimo zimu v rozměru té letní stála o cca 1tis./gumu víc.
Nebude taková celoroční guma hlučnější? Nájezd vydří jak se dívám (na na ty co se prodávají v rozumné ceně) stejný jako letní gumy i méně. Takže takhle z vlaku mi to přijde že bych😒br /> - zaplatil za sadu gum o 4tis. víc
- sjel je ještě rychleji než letní
- zimní bych o něco málo ušetřil
- výdaj za přezutí by mi zůstal

Stojí ta "větší trakce" za to? Když pominu že po trávě nejezdím, protože vedle silnice je obyčejně příkop? 😄
asysy
Teda... Čím víc je ta jejich nová guma sjetá, tím menší má kontaktní plochu.... a i přesto si dovolí tvrdit že poté sedí více než nová? Blbost. Možná by se měl někdo zamyslet a netestovat gumy jen za zhoršených podmínek, ale i za sucha...
jamp
Energy maju nizky eko valivy odpor, podla toho drzia na ceste. Takze jazdi pomalsie, alebo kup Michelin Pilot Primacy hp, a nevyletis v zakrute. S Pilot Primacy za mokra dobre skusenosti, Continentaly na mokru boli zle.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ty Micheliny Energy Saver stoji za prd. Michelin dela i mnohem lepsi gumy.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jedna vec je to, co je napsane v zakone a druha je silnicni realita. 1.6 mm je na bezpecne jezdeni malo.
Emocionante
Chlape jak múžeš porovnávat eko pneu Michelin Energy se sportovním Contíkem 😄 To je jako bys porovnával to že octávka nesedí v zatáčkách jako třeba Audi TT - musíš porovnávat porovnatelné, michelin dělá víc typů pneu.. třeba pilot sport 3
Avatar - Mangalica
Mangalica
Hankooky jsem měl celoroční (Optimo S4) a velká nespokojenost. Na mokru nedržely, na sněhu nic extra a strašně rychle se sjížděly, teď mám Sava Adapto HP a ty jsou vynikající. V zimě i v létě velmi slušné a sjíždí se viditelně pomaleji.
augustin
Som jediny, ktory ma za mokra s Michelinama zle skusenosti??? Jazdil som na Ceede s Continenta Sportcontact a s Michelin Energy a s Dunloup (typ ma nenapada). S Michelin jedna katastrofa!!!! Najviac sa to prejavilo, ked som si skusil po rokoch skolu smyku. I ostatni kolegovia sa tam zhodli, ze Michelin do mokra je ta najhorsia alternativa....na druhej strane vydrzia podstatne viac ako Continental sport contact
Andy
S tim se neda nez souhlasit, stejne mi prijde, ze u nas se mimo zpevnenou cestu, kde skutecne je potreba lepsi trakce, dostane jen malokdo...
Andy
V USA nejsou celorocni o moc jiny, nez u nas, dokonce i ty Bravurisy se tam daji koupit. A stejne tak jako u nas nejsou moc dobry v lete (ale da se to vydrzet, pokud clovek vybere dobre), ale na snehu jsou dost tragicky, vyzkousel jsem jich dost a zadny se nechytaly ani na ty nejhorsi zimni, co jsem kdy mel. A je tragicky omyl si myslet, ze co nemam v kvalite zimni gumy da se dohnat pomalou a opatrnou jizdou. Jednoduse neda a staci nebourat jednou, aby se cloveku zaplatily vsechny sady zimnich gum az do konce zivota, ikdyz to bude jen par pomackanych plechu. Stejne tak nizky valivy odpor, jo, usetreny benzin je fajn, ale kdyz si predstavim, ze ty o "trosicku" horsi brzdny vlastnosti mne budou stat ten metr, kterej neubrzdim a treba nekoho srazim, necham si zajit chut.
Dušan10
Ale zabrzdia o pekných pár metrov skôr ....

Takú "ekológiu" ja neuznávam ....

Mal som Micheliny - boli dobré ... i dosť vydržali ... ale menej "ekologická" konkurencia s nižšou životnosťou má lepšie vlastnosti ... a to je u mňa podstatnejšie aku úspora nejakých pár desiatok eur ročne ...
jamp
Ja mam kumho ecsta 60000km a este 5mm, na continentaloch so nemohol vyjst na zaprsany chodnik cez obrubnik. Zimne gumy su nutnost, v Blave pri snehu je kalamita, auta sa smykaju, a Oravci bezne jazdia.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jenik1
jenik1
To zas bude nějaký podvod na řidiče. Mně vydržely na Pandě letní pneu Continentál 80 tisíc a měly hloubku přesně 1,6 mm, takže jsem ještě mohl klidně jezdit.
rmt
S celorocnima pneu naprostá spokojenost. Na grand vitare mám barum bravuris 4x4, hlavni výhoda je ze se může jezdit i když se na podzim ochladí ale není ještě sníh, výhoda mimo zimu je větší trakce na trávě, blátě, listí... Ale na zimu dávám origo zimní, tam univerzaly nestačí. Takže mimo cesty a na cestě od jara do zimy lepší než letní,a v zimě horší než zimní. I kdyz letosni zimu by stacily. Takhle k celoročním za mě.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - RWD
RWD
A jsou jen v celoroční verzi? 😒 Já bych raději zvlášť :😉
Dušan10
1,6 mm ?

To už máli byť dávno zrecyklované ..... pri letných sa odporúča aspoň 3 mm a pri zimných 4 mm ....