Loni se po celém světě prodalo 1,28 milionu hybridních Toyot, v Evropě našlo majitele 153.000 automobilů s kombinací spalovacího motoru a elektromotoru.
Me moc moc mrzelo, ze v Prius+ se spatnemanipulovalo se 3 autosedackama vzadu. Vesli se, ale zapinani bylo opruz. Nicmene je fakt, ze za mensi penize jsem koupil vetsi auto.
Evropo probud se v hybridech, tam je podle meho budoucnost.
Hybridy se v Evropě nikdy nemohou masově rozšířit z velmi jednoduchého důvodu - úplně likvidují radost z jízdy, protože (s výjimou Hondy CR-Z) jsou vybavovány otřesnými variátorovými převodovkami. Už jenom tím jsou pro mě takováto auta odepsána, nemluvě o nežádoucím nárůstu jejich hmotnosti. Zatímco běžné auto řidič řídí, v hybridním je přepravován :-(8-s:no::no::no:
1. Evidentne nevies o com pises, kedze toyotacke hybridy nemaju variator ale e-cvt.
2. Vacsina ludi berie auto ako priblizovadlo a nie ako prostriedok zabavy.
Osobne som hybrid skusal a mozem povedat, ze pre niekoho, kto sa chce premiestnit z a do b je to uplne v pohode, v meste dokonca prijemnejsie nez manual ci dsg.
Takyto ludia ale nechodia no fora o autach.
Tak jestli mají hybridní Toyoty variátor nebo "e-cvt" vyjde úplně nastejno, protože auto bez tří pedálů a klasického háčka bych si nikdy nekoupil (tedy dokud budu mít funkční obě nohy) a je nás v Evropě určitě víc :-)
Take jsem byl tvrdy zastance manualu, ale kdyz jsem zkusil manzelky automat po meste, v kolone, to byla pohoda a uz nejsem tak tvrdy zastance. Kazde ma svoje a je to proste pohodli s automatem, clovek nemusi nic resit.
Pleties si latrinu s vytrinou. Najprv si totiz ujasni, na co je hybrid urceny...
Ano, presne. Je urceny do mesta. A som zvedavy, kde by si tam chcel prejavit radost z jazdy...
To, ze ani nevies, co maju za prevodovky, radsej komentovat nebudem. Ale zhadzovat hybrid, ze nema manual, lebo podla Teba je lepsi nez automat je zcestne.
Az budes v nejakom meste stat v zapche a pendlovat medzi jednotkou a neutralom, tak ja sa budem s okna na Teba sustrastne pozerat :-)
Tak si vzpomínám, jak se tady tak okolo roku 2005-6 odehrávaly zuřivé debaty, jak je hybrid absolutně slepou větví vývoje. Mnozí z tehdejších diskutérů se tady ješté vyskytují, co kluci? A hele. 6 milionů.
A buďte si jisti, že totéž se odehrává dnes s elektromobily a na konci desetiletí se tady tomu zase budu muset zasmát, jak se zavrhovači elektromobilů fatálně mýlili. Čas běží mnohem rychleji, než si mnozí dokáží představit.
Elektromobily maji stale problem s pomalym dobijenim, to hybrid nema a v tom je jeho sila - proste mu staci navsteva cerpaci stanice, kde behem 10 minut natankuje energii na hoooodne kilometru a nemusi cestu specialne planovat jako s elektromobilem.
dobijeni je jen otazka vyvoje, tohle vsechno se postupne vyresi, vubec bych se nedivil kdyby do treba 20 let elektromobily co se dojezdu tyce a doby "tankovani" strcili benzin/naftu/a buch vi co vsechno do kapsy :-)
Ale to argumentujete zcela stejně jako někdejší hlasatelé slepých větví. Kdyby jste věděl, jak sofistikované a na první pohled zcela neprůstřelné argumenty použivali. Jediné na co zapoměli, že odhadovat budoucnost na základě tak pomíjivých údajů jako je aktuální cena, nebo aktuální technické parametry, nedává smysl.
To o čem mluvíte, je přeci snadno řešitelné výstavbou sítě dobíjecích stanic a poklesem cen baterií. Jestli dnes dobije Tesla ve svých Superhargerech 300km za 25minut, tak je jasné, že za pár let nebude v tomto parametru žádný zásadní problém. A to tak, že baterie budou mít rychlost dobíjení bezpochyby lepší a současně pokles cen baterií umožní vozit větší kapacitu. Baterie totiž prvních 80% kapacity dobije za 10 minut a zbylých 20 procent dobíjí dalších 20 minut. To znamená, že když nenabijete doplna,máte za pár minut nabito. Dnes musíte nabít doplna, protože baterie jsou drahé, tudíž jich dávájí výrobci co nejméně. Když nenabijete doplna, nikam nedojedete. To s poklesem cen baterií zcela padne.
Tiez si pametam nieco z roku 2005. S 3rocnym synom som bol v DATARTe a bola tam myslim plazma TV za 480.000 Sk ( aj tie vtedy este boli >:D ). Syna som dobre drzal, aby to nezhodil . Dnes sa dcera nahana s mackou okolo 50"led tv a vobec ma to netrapi. Hybridy v zaciatkoch tiez trpeli na cenu a novu technologiu, fakt tazke baterie. Teraz su cenovo porovnatelne s vykonovo rovnocenymi autami v triede a davaju zmysel, ak by som trajdal po meste alebo okreskach, preco nie. Ale na dialnicu to stale nie je, vtedy je to cisty benzin. Rovnaky vyvoj bude pri elektromobiloch, mozno za 20 rokov budu cenovo rozumne, aj ked od Jenatzyho preslo uz viac ako 100 rokov. Podobne je to s pocitacmi, EC1050 musela schvalit vlada v patrocnici a musel si mat riadnu miestnost, 286tky za sociku kupovali podniky za pol miliona Kcs, a to museli mat schvalene a mat stastie a dostat to. Teraz mobily maju vacsi vykon a pre majitela mensiu cenu. Preslo iba 25 rokov... Takze vtedy bola ta diskusia asi skor o tom, ci to v tom case dava zmysel, malokto pocital s tym ze sa to ujme a cenj to zrazi . Hybrid za cenu ecka bola hlupost.
já myslím že hybrid může být i na dálnici, ikdyž je fakt, že polykači kilometrů berou octavii, superb, případně a6 v dieselu, lexus na firmu by asi většinou neprošel, jinak za 10 let bude hybrid případně elektromobil tvořit 50% motorizací, jsem pro :yes:
Hybrid nie je len o rekuperacii. Napr toyota pouziva pri hybridoch atkinsonov pracovny cyklus. Motor je efektivnejsi ale ma nizsi max. vykon. Na udrzanie stabilnej rychlosti je totiz potrebny len zlomok vykonu. A pri akceleracii potom pomaha elektromotor. Samozrejme diesel bude na dialnici aj nadalej uspornejsi.
Tak zčásti ano, ale podstatou diskuze byla o tom co píšu, že "hybrid je slepou větví vývoje", čili o budoucnosti. Odpůrci tvrdili, že hybrid nemá cenu vyvíjet protože je to slepá větev a že Toyota na tom ukrutně prodělá. Dnes se dá považovat za prokázané, že Toyota na tom nejenom neprodělala, ale právě naopak.
myslis 6milionu jako tak malo nebo moc? nebo z celkoveho prodeje auta za 10roku asi nepresahnou 1% podil na svetovem trhu. To znamena, ze lide v roce 2005 meli pravdu :-)
Kromě Toyoty mě nenapadá žádný výrobce, který by hybridy masově prodával. Vezmi si další velkovýrobce aut ... GM má jen "kusovku" Volt/Ampera, koncern VW nemá nic.
No za 1) ano, Toyota díky technické odvaze vyvinula systém, který když se po 10ti letech pokoušely vyvinout "renomované Evropské" automobilky, tak se jim to prostě nepodařilo a vzdaly to. Systémy které třeba Marcedes uvedl na trh, pokulhávaly za Toyotou o 2 generace.
Za 2) je třeba se rozhlédnout šířeji po světě. V Japonsku se pokuší konkurovat např. Honda, ale opět neúspěšně. Hybridy prodává v USA třeba i Ford.
Za 3) toto je teprve začátek hybridizace. Elektrotechnologie se v běžných vozech budou vyskytovat čím dál víc.
V sobotu jsem měl v Německu půjčený Renault Twizy [odkaz] (cenzura postav ;-) ) a zajímal jsem se o Zoe.
Po takřka pěti letech můžu porovnat používání Priuse oproti jiným autům. Jsou to ušetřené statisíce. Nejen na palivu (předchozí vozy byly V6 a V8), ale i díky mimořádně vysoké spolehlivosti- zatím se nevyskytla ani jediná závada!
Fakt ten utrápený čtyřhrnek jezdí úsporněji než V8, kdo by to byl čekal. >:D
Ale proti gustu, pokud tě více než "zapředení" V8ky na povel pravého kotníku uspokojují ušetřené statisíce, je prius jistě cestou. ;-)
Dnes se ptám, jak jsem mohl Range Rover za jediný rok servisovat za 200.000 a k tomu platit 86.000 pojistku. Dalších takřka 200.000 projezdil v benzínu. Drahá milenka!
Jeden Prius mě za rok stál celkově 45.000. Proto jsem si koupil už čtyři, logika, ne? >:D