Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: Prodeje hybridů byly loni rekordní, celkem vyrobeno už přes šest milionů exemplářů

Diskuze (38)
Loni se po celém světě prodalo 1,28 milionu hybridních Toyot, v Evropě našlo majitele 153.000 automobilů s kombinací spalovacího motoru a elektromotoru.

Toyota překročila zajímavý milník, od roku 1997 prodala už více než 6 milionů aut s hybridním pohonem. Do výsledku jsou započítány značky Toyota i Lexus. K dosažení této mety stačilo devět měsíců od překročení hranice 5 milionů.

V současné době Toyota nabízí v 80 zemích světa celkem 24 modelů s hybridním pohonem. Mnohé z nich jsou dostupné i na českém trhu, konkrétně šest pod značkou Toyota a pět pod značkou Lexus. Nabídka sahá od malého Yarisu až po luxusní Lexus LS 600h.

Prvním hybridem značky Toyota byl model Coast Hybrid EV uvedený na japonský trh v srpnu 1997. Ještě téhož roku se přidal sériově vyráběný Prius, nejprodávanější hybrid na světě. Do Evropy se první hybridní Toyoty dostaly v roce 2000.

Prodeje hybridních modelů v jednotlivých letech od 1997 (v tisících ks)
Rokcelosvětověz toho Evropa
19970,3-
199817,6-
199915,2-
200019,00,7
200136,92,3
200241,30,8
200353,20,8
2004134,68,1
2005234,923,3
2006312,536,0
2007429,448,9
2008429,748,9
2009530,154,7
2010690,170,1
2011628,982,8
20121 219,0106,8
20131 279,4153,0
celkem6 072,9646,6

Prius je jasnou jedničkou, tvoří více než polovinu všech prodaných hybridů Toyoty. Vzhledem k dlouhé tradici je také nejúspěšnějším hybridem na evropském trhu. Neméně úspěšný je Auris Hybrid, určený primárně pro evropské zákazníky. V zámoří je po Priusu nejprodávanější malý Prius c, obdoba Yarisu Hybrid.

Na českém trhu loni Toyota registrovala 275 vozů s hybridním pohonem, to je zhruba desetina proti počtu benzinových Toyot. Celkové registrace japonské značky za rok 2013 dosáhly 4173 ks. Nejžádanější byl Auris Hybrid se 120 ks (11,5 % z celkových 1045 ks) a Yaris Hybrid se shodnými 120 ks (9,9 % z celkových 1213 ks), sedmimístný Prius+ dosáhl 20 registrací, standardní Prius jich má 15. U Lexusu je podíl hybridů vyšší, 115 z celkových 157 ks představuje 73 %.

Prodeje vybraných hybridních modelů od 1997 (v tisících ks)
Modelcelosvětověz toho Evropa
Toyota
Prius/Prius Plug-in3 166,6268,6
Aqua/Prius c633,6-
Alphard Hybrid446,7-
Camry Hybrid418,7-
Prius +/Prius α/Prius v405,121,7
Auris Hybrid/Auris Hybrid TS128,0124,2
Yaris Hybrid75,473,4
Lexus
RX 400h/450h288,686,0
CT 200h169,041,3
HS 250h61,6-
ES 300h47,00,2
GS 450h/300h38,712,4
LS 600h35,34,3
IS 300h16,75,9

Diskuze (38)
17. 1. 2014 21:05
Re: To jsou věci
S body 1 a 3 celkem souhlas.

S bodem 2 ne.

Doporučuji shlédnout video:
[odkaz]

Nová Honda Fit (Jazz) a Honda Accord Hybrid jsou naprosto konkurenceschopné.

Nový Fit by měl mít 55mpg!
To je o deset procent lepší než Prius..
17. 1. 2014 06:44
Re: To jsou věci
Ale podle mě to bude směřovat k "mikrohybridům", tedy autům, které neumí jezdit čistě na elektřinu, ale umí ukládat rekuperovanou energii do baterie.
16. 1. 2014 23:58
Re: To jsou věci
No za 1) ano, Toyota díky technické odvaze vyvinula systém, který když se po 10ti letech pokoušely vyvinout "renomované Evropské" automobilky, tak se jim to prostě nepodařilo a vzdaly to. Systémy které třeba Marcedes uvedl na trh, pokulhávaly za Toyotou o 2 generace.
Za 2) je třeba se rozhlédnout šířeji po světě. V Japonsku se pokuší konkurovat např. Honda, ale opět neúspěšně. Hybridy prodává v USA třeba i Ford.
Za 3) toto je teprve začátek hybridizace. Elektrotechnologie se v běžných vozech budou vyskytovat čím dál víc.
16. 1. 2014 23:44
Re: To jsou věci
Takový hlupák snad v ČR není, nebo ano? :-)
16. 1. 2014 23:43
Re: To jsou věci
Tak zčásti ano, ale podstatou diskuze byla o tom co píšu, že "hybrid je slepou větví vývoje", čili o budoucnosti. Odpůrci tvrdili, že hybrid nemá cenu vyvíjet protože je to slepá větev a že Toyota na tom ukrutně prodělá. Dnes se dá považovat za prokázané, že Toyota na tom nejenom neprodělala, ale právě naopak.