Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota RAV4 slaví 20 let

14 komentářů

mikinko
Nebola to Niva ktorá stála na začiatku?
rmt
Tak lada niva je cistej offroad, a ne suv.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
20 rokov je pekne jubileum :yes😒br />
skoda ze pred rokom tu ziadny clanok k 20 vyrociu modelu kie sportage nebol , lebo SUV s menom sportage je este starsie ako RAVka a vzniklo este o rok skor teda uz v r 1993 😉 redakcia to ale minuly rok asi nepostrehla ( alebo skor nechcela postrehnut ) co uz, alebo sa mylim? nespominam si tu na clanok o 20 vyroci sportagu

nechcem prudit ani nic podobne, len to vyrocie modelu sportage ma tiez hned napadlo ked sme uz pri tych 20 narodkach RAVky 😉 peace

😉 :yes: toyota :yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
Tiež sa pripájam ku gratulácii. Prvá generácia vyzerá dodnes príjemne. Susedia majú bledozelenú 5dv. verziu od nejakého 97., už popri nej pár áut vystriedali ale RAV-ka stále ostáva. 😄

No a na Sportage sa myslím zabudlo, ale tak Kia tu mala niekoľkoročnú pauzu. Podaktorí už možno aj zabudli na éru podarenej Sephie a Sportagu. Ešte tu bolo Pregio a Pride, potom ticho.
Avatar - King
King
To je nějaká legrace? Sportage byla původně klasický off-road, že z toho nakonec udělali nákupní tašku, je věc druhá. Původní Sportage měla rám, motor podélně, pohon zadních (+ předních) kol a redukci. Přijde ti to jako definice SUV? >😁

Že se píše o dvacetinách Toyoty a Kie ne bych nebral jako křivdu, myslím, že si Kia a Hyundai na nedostatek publicity na auto.cz stěžovat nemůže.
rmt
Vsude kde jsem cetl neco a zakladateli SUV tak tam byla zminovana vitara prvni generace. Ravka myslim byla trochu pozdejc. Ravku udavaj asi proto ze to bylo suv uz v prvni generaci, vitara byla offroad, i posledni generace vitary je spise offroad. Pro me je a vzdycky bude zakladatel suzuki.
pargi
Hm, sám si napíšeš, že Vitara byla offroad, ne SUV a hned v další větě, že pro tebe bude zakladatelem dané kategorie (SUV) právě Vitara. Nevynechal jsi prášky?
Avatar - King
King
>😁
rmt
Tak vzhledem k tomu, ze vitara mela menší karoserii než velké offroady, a konstrukčně byla podobná jako ravka co byla az po vitare tak se da zaradit do třídy malých terénních vozu. To ze mela tuhé nápravy a redukci a natvrdo pripojitelny pohon všech kol to byly věci oproti ravce navíc. A ravka byla původně taky myšlena jako male terénní auto, segment SUV se vyvinul az později. Takže ano, vitara je a bude zakladatelem teto kategorie, jelikož z malých terénních vozu se az později SUV zrodilo. Pokud mas jeste něco k mým praskum tak si rad poctu...
pargi
Přečti si po sobě ještě jednou svůj první příspěvek. Vůbec se nedohaduju o tom, kdo tady byl první (mimochodem Sportage byl na trhu ještě o rok dřív), ale o tom, co a jak jsi napsal.

Citace: Ravku udavaj asi proto ze to bylo suv uz v prvni generaci, vitara byla offroad. Pro me je a vzdycky bude zakladatel suzuki.

A teď mluv.
janosik18
V podstate neviem či sa dá povedať o výročí keď sa 3. generácia RAV4 iba 4x faceliftovala a Toyota nevyrobila väčšiu a modernejšiu verziu.
pargi
Jaký vliv mají 2 (slovem dva) facelifty třetí generace na 20. výročí?
megacruiser
zatímco první generace byla skutečně odolným auten do městské džungle, poslední generace je jen klasická leštěnka s vyšší stavbou. První generace měla skoro všude ochranný plast, takže nějaké škrábance na laku třeba ode dveří okolních aut nebo parkování nehrozily. Tak má vypadat SUV. Dnešní generace má na boku jen lak, na rozích nárazníků taky. Takže se od klasických aut liší už jen vyšší stavbou karoserie.
Jinak z kategorie SUV se asi nejvíc povedla 3 dveřová Honda HRV. Neuvěřitelné, jak se Honda odvázala - vysoká zadní světla, "křídlo" na střeše, zajímavý předek, tohle auto ještě dnes vypadá moderně. Škoda jen toho motoru náchylného k zadírání. [odkaz]
rmt
to me na současných suveckach taky štve ze to jsou lestenky s vyšší stavbou a většině ani pořádně nefunguje 4x4. Když takovyhle auto tak bych volil něco se stálým 4x4 nebo alespoň aby to melo režim LOCK, jinak je to zbytečný dávat za to takový peníze.