Toppere, měl by jsi se naučit, že z jednoho roku zpět a zjednoho roku do budoucna nemůžeš usuzovat jaký ten potenciál bude.....každý rok je jiný a v této době neplatí jasně dané rovnice, které platili před 10 lety. To, že chevrolet v rusku měl pokles neznemaná, že tento rok nebude mít třeba 17% nárust.
Je třeba myslet v delším horizontu ne jen v horizontu vzdálenosti špičky nosu.
Opravdu nevím, odkdy se traduje tvrzení, že Rusko je Evropa. U zařazení země je rozhodující, na kterém kontinentu se nachází větší část jeho území. Což je v případě Ruska nade vší pochybnost Asie.
Možná chtěl někdy v minulosti Rusku někdo zalichotit, nic víc bych bych v tom nehledal. I názor že je důležité, kde se nechází hlavní město, je zavádějící. Je snad Turecko považováno za evropský stát? :-O
Já tedy poměrně nový Chevrolet vlastním, je to skvělé auto a jediný reálný důvod konce je podle mně ten, že přerostlé Oply stojí o 100 a více tisíc navíc...čili jenom prachy. V živote si Opel nekoupím a myslím, že hodně bývalých majitelů Chevroletů bude uvažovat podobně.
Máš úplnú pravdu. Ľudia čo kupovali Chevrolet si nebudú kupovať Opel ale pôjdu skôr ku značkám ako Kia, Hyundai prípadne Suzuki. Stále ale nerozumiem tomu prečo GM dotuje stále ten Opel. Na každom vozidle čo predajú majú stratu tuším cca 850€. na Chevrolete neprerábali. mám ale z toho taký dojem že skôr na ten správny dôvod by bolo dobré sa opýtať Merkelovej a Obamu. Neviem čo by to spravilo s Nemeckou ekonomikou prípadne európskou keby zavreli výrobne v EU.
Ten clanok je somarina, neviem ci je to zly preklad, alebo si ten clovek z vedenia Chevroletu mysli ze sme vsetci blbi...
Opel a Chevrolet maju technicky "rovnake" len dva modely (Mokka/Trax a Antara/Captiva). Ponuka vybavy u Chevroletu je casto velmi obmedzena a chyba vela veci, ktore nie su ziadne uzasne novinky. Rozhodne tie znacky neponukaje "rovnake" auta ako VW/Skoda/Seat.
Preto si myslim ze len malo ludi sa realne rozhoduje medzi Oplom a Chevroletom a vobec necakam, ze vacsina z toho podielu Chevroletu pojde smerom k Oplu.
Problem Chevroletu su globalne auta, ktore su stavane pre ine trhy a preto v EU nemaju sancu.
no - ale vždyť přesně to tam píšou!
V Evropě to nemá smysl... soustředí se na Asii včetně Ruska.
Jediná výhrada může padnout od úzkoprsých k tomu "včetně".. ale fakt je ten že Rusko prostě patří víc k Asii než k Evropě.
Pisu napriklad aj to, ze su auta prilis podobne a ze sa nepodarilo odlisit Chevrolet od Opelu, co je blbost. Takisto cakaju ze to 1% podielu pojde vyrazne k Oplu, co je tiez blbost. K tomu mam vyhrady.
A teraz tu jazdí čo?
V USA majú tiež Cruza, Malibu sa tiež predáva na oboch trhoch, Aveo je v USA Sonic a Spark je aj tam. Autá rovnaké len sa vyrábajú v iných krajinách.
Jenže Cruze se vyrábí mimo jiné země také v USA. Nechápu, proč ho stále považujete za korejské auto? Když VW vyrábí auta ve Španělsku, jsou to španělská auta???
Přestože se Cruze vyvíjel v Korei původně jako nástupce Nubiry, tak analogicky když Hyundai vyvíjel i30 v Německu, je to německé auto???
Chevrolet je americká značka a je úplně jedno, kde si auta nechává vyrábět nebo vyvíjet!
Jenže tohle sou modely vyvinuté jako nástupce modelů Daewoo jihokorejci (GM Korea), nikoliv produkty původního amerického chevroletu.
Na to kam patří zančka si nehraju, to by taky Ford Kuga nebo Transit mohla být dle týhle logiky amerika.
Dokonce sou lidi co tvrdí, že produkt americký značky je to, když zančka patří do amerického koncernu. To už mi hlava vůbec nebere.
A když to vezmem do absurdity, takové Lamborghini v dobách kdy ho vlastnil Chrysler by pak byla amerika nebo Jaguar pod fordem atd.
No cobalt taky nevypadal zrovna moc americky.....stejně jako ty výtvory z 90. let pocházející původně od GEO či Suzuki....ne všechno americké je dobré a zajímavé... to si myslí jen Gilgit, že to tvrdím
Brazislký Chevrolet mi nevadí, protože ho nikdo neprodává v evropě nebo v usa..... Jak prosté že.
Na zbytek ti odpovím asi takto: víš proč sem nikdy neměl rád značku Saturn a všechny její výrobky? Jediná vyjimka byl Sky, který se povedl.... Můžeš hádat proč sem je rád neměl :-)
Já ty menší modely toleruju, ale až na pár vyjimek mě moc nezajímají, beru to jako nutné zlo aby značka a koncern přežil...
Škoda, že GM nenabídne pod značkou Opel nový Chevrolet Colorado, jako konkurenta proti Amaroku na evropském trhu - v tomto segmentu má Opel hodně co dohánět.
Mno nevím, ohledně toho podílu - za 111 let se Opel dobelhal k 6%, Chevrolet za 10 let k 1% (co by řada značek dala za takový podíl v Evropě - namátkou Alfa Romeo, Honda či Mitsubishi) a to ještě vlekl závaží v podobě Daewoo následovníka. Zjednodušeně řečeno Chevrolet rostl v průměru ročně 2x rychleji, než kolik rostl Opel. Ale to je jen hra s čísly (a jistě ne skutečný důvod konce), mně stačil ten nedávný online rozhovor s šéfem Opelu, jak neskrývavě křepčil na hrobě Chevroletu a myslel si, že to je samo automaticky zachrání, aniž by cokoliv v Opelu změnili/zlepšili. Je mí líto Chevroletu, je mi i líto Opelu, že ho vedou do záhuby lidé odtržení od reality. Gratuluji Hyundai/KIA, že prakticky bez boje získali další potenciální zákazníky, které Opel nezíská, pokud se bude držet dál takové ničím nepodložené arogantní politiky.
Odchod Chevroletu bude znamenat ochuzeni trhu, coz je skoda. Z pohledu automobilky je to v krizi vcelku pochopitelne soustredit se na perspektivni trhy. Z pohledu zakaznika je to skoda. Cruze, Aveo, Captiva, Orlando... To vse byly zajimave volby. Svym svym zpusobem zajimavejsi nez Opel :-!
Také si myslím, že odchod není dobrý. Protože pokud se budou chtít vrátit ( a to je klidně možné ) nebudou mít na co navazovat. Za deset patnáct let se z myslí lidí Chevy vytratí.
Myslím ,že v Evropě nám korejský Chevy moc chybět nebude.
Snad kromě Cruze..ten se povedl.
Klasické ameriky se prodávat budou dál!
Jinak má OPEL mnohem větší tradici i potenciál.
Corsa je stále druhé nejprodávanější malé auto v Německu.
Nová Zafira je v MPV dost úspěšná.
Čeká se nová Astra a Antara!
"Korejský" Chevy ti chybět nebude, ale španělský, slovenský a bůh ví jaký ještě VW ti asi nevadí, že? >:D
Vzpamatuj se, dnes je svět o globalizaci. Je jedno, kde dnes automobilka vyrábí. Musí si pohlídat kvalitu, protože dává "do hry" svoji pověst v podobě znaku na kapotě, o tom to je, nic jiného...
Problém je v tom, že americké produkce před zakoupení Daewoo vypadala poněkud výrazně odlišně, narozdíl od VW. Je třeba odlišovat.
VW vyrábí mimo rozvojové země , čínu a jižní ameriku všude stejný škatule.....Chevrolet usa pordukoval z drtivé většiny úplně něco jiného než Daewoo, proto fandové amerik brali naplepení zanku chevy na daewoo jako prznění značky.
U škatulí typu VW je úplně putna, na co se to logo nalepí....
Mám pocit, že právě Malibu je ale více Amerika než Korea. Ty levnější modely Chevroletu (Spark, Aveo a taky myslím Cruze), to je více Korea. Ale od Malibu výše je to spíše Amerika. Je to jen můj názor.
Tak Malibu má víc americké rysy a nese jméno amerického modelu, jehož historie je hooodně bohatá. Malibu je taková poloviční amerika, takže i já ho za ameriku považuju
Jistě.. :-)
Doporučuji jiné korejce..nebo čínské nastupující značky.. >:-[]
Rozhodně ne Opel , VW , Škodu , Seat , AUDI, BMW či Mercedes..!!!!!!!
Jo , ještě zbývají frantíci nebo Chrysler-FIAT.. ;-)
"A víte, v čem bude jezdit můj vnuk, teda až se narodí a až vystuduje?
V čemkoliv, ale Opel to teda rozhodně nebude!" :-)
Měl jsem několik Opelů (Astra F,G,H, Omega B, Zafira A) a nemůžu si stěžovat. Všechno pohodlná, úsporná, spolehlivá, uživatelsky příjemná auta. Nehodnotím kulturu prodeje (většinou jsem kupoval ojetiny), ani servisu, ale čistě produkty.
Nevím, co máš proti Opelu, kromě prémie se může rovnat jakékoliv značce...
Nejsem sice rád, že se Chevrolet stahuje z Evropy, vůbec se ale GM nedivím. On ten rozdíl mezi Opelem a Chevym je fakt malý.
Z modelu Chevrolet mě vždy fascinoval Chevrolet Malibu. A když se podívám na statistiky prodejů, tak hrůza. Přitom si myslím, že v daném segmentu to mohl být docela dobře prodejný vůz. Opak je pravdou. Kdo ví, proč tomu tak je.
sice mne to netěší protože modely Chevroletu v poslední době se mi celkem zamlouvali ale toto rozhodnutí je celkem logické...Chevy je mainstreamová značka, Opel taky...není ani jak je odlišit...jelikož GM se již dávno zbavilo značky Saturn, tak už ve svém portfoliu ani nemá na výběr žádnou vyloženě budgetovou značku kterou by mohla poslat například proti Dacii
velký problém GM je také absence nějaké globální prémiové značky...Cadillac v EU není moc zavedený zatímco v Americe a v Asii s ním problém asi nebude, tady zase je relativně cítit zanedbání a ztráta SAABu který při troše snahy mohl zastoupit funkci jakési kvalitní a zavedené alternativy k prémiové konkurenci na vyspělých trzích...jako například to dělá celkem úspěšně Volvo
GM v EU tedy představuje pouze Opel/Vauxhall což může být fajn pokud GM vrhne všechny síly na to aby tyto značky dělali kvalitní auta a byli v zisku...
Určitou logiku to má.
Co však logiku postrádá, je snaha GM provést další "restart" Cadillacu na evropském trhu. Kolik už v tom utopili peněz dříve ? Evropská prémie je prostě jasně daná.
ty peníze co do toho topí a topili mohli použít na SAAB...modely a techniku GM má...stačilo by upravit a vyrobit...9-1, 9-3, 9-5...nějaké 2 crossovery, sportovní auto, velké SUV...trochu marketingu, solidní ceny a podpora...a SAAB by dokázal fungovat na nějakých 400-500t kusech ročně...
Není zbytečný mít dvě prémiové zančky? Navíc saab kupovali jen saabisti a lidi co se chtěli lišit.....jinak vcelku nikdo.
Takže je lepší ty prachy nasypat do dealerské sítě a reklamy na Cadillac. současný Cadillac má kvalitní a konkurenceshcopná auta, jen spousty lidí o nich neví nebo neuvažují když jdou koupit auto. To je třeba změnit
Z odchodu Chevroletu z Evropy nemůže mít žádná autofanda radost, nabídka bude zase o něco chudčí... Spark a Aveo bohužel byly tragické (zejména designově), ale Orlando i Malibu rozhodně mají něco do sebe. A Cruze se mi moc zamlouvá ještě dnes, design i jízdní vlastnosti nejsou vůbec špatné. Absurdní - hatche i kombíky u něj vyvíjeli hlavně kvůli Evropě... :'-(:no: