Krátce po premiéře dvoudveřového kupé Cadillac ATS se začíná rýsovat technika a především výkon ostré verze ATS-V společné pro kupé i sedan. Navíc se možná dočkáme i ještě ostřejšího provedení.
navíc s nesprávným motorem u moderních dieselů s filtrem :no: , bez DPF neumějí diesely plnit aktuální emisní normy Euro :no: , náchylnější na kvalitu paliva :no: , jezdí převážně po městě na krátké vzdálenosti, příčinou je filtr pevných částic :no: , vstřikování common rail :no: , těžší motor více namáhané díly přední nápravy náchylná k vibracím :no: , omezená dynamika se slabšími motory :no: , diesel musí často do servisu :no: .
Nevýhody dieselu:-
Diesel je dražší
Častou otázkou je, zda se diesel v dnešní době ještě vůbec vyplatí. Pokud si spočítáte přesnou cenu na daný počet kilometrů, může vám to vykouzlit úsměv na tváři, protože z tohoto pohledu je diesel opravdu levnější. Ovšem nenechte se zmást - je třeba do nákladů připočítat vyšší pořizovací cenu dieselového motoru a náklady spojené s údržbou, případně opravou motoru. Pak totiž můžete přijít na to, že diesel není tak výhodný, jak se na první pohled zdá.
Nižší rychlost
Opět se nenechte zmást - když se kouknete na parametry vozidla, výkon a točivý moment vám bohužel neřeknou vše. Ve výsledku bývají naftové motory opravdu pomalejší - kvůli tomu, že se zde pracuje s polovičními otáčkami, jsou potřeba dlouhé převodové stupně, což se projevuje tím, že není tolik síly přenášeno na kola.
Neekologičnost
Je dokázáno, že vdechování plynů z naftového motoru ohrožuje zdraví. Můžete sice najít spoustu tvrzení, že naftové motory jsou ekologické, které budou podloženy tabulkami emisí CO2, ovšem nenajdete tam údaj o tom, že dieselové motory vypouštějí daleko nebezpečnější látky jako oxid uhelnatý, oxidy dusíku a saze. Proto v závěru jsou naftové motory daleko méně ekologické.
Nevhodnost pro sport
Co si budeme povídat, naftu spalující motor rozhodně není vhodný do sportovních aut. Při velkém zatížení klesá efektivita dieselového motoru, tudíž se do sporťáků nehodí. Pokud si přesto myslíte, že toto tvrzení není pravdivé, zaměřte se na současné nejlepší sporťáky
Ale ten pán co diskutoval přede mnou tvrdil, že diesely jsou nevhodné pro sport .... jinak já taky radši jezdím benzínovým autem, ale jezdím skoro 40.000 km ročně a občas hodně dlouhý trasy a tak mi nezbývá než jezdit dieselem. Nakonec ty diesely tak hrozný nejsou :-).
diesely v motorsportu byli a sjou oblibene diky tomu ze meli jine technicke podminky a byli a jsou da se rict ve vyhode, v neposledni rade to byla velka marketingova zbran pro evropu, a zrejme se zdejsi automobilky mysleli ze i pro svet, proto treba byla celosvetove ze zacatku dost velka reklamni kampan na Audi s dieselem v LeMans, a svete div se, v soucasne kampani jiz na diesel serou, zrejme zjistili ze treba v USA se jim ta reklama moc nechytla >:D
vsimni si ze kuprikladu do v US velice popularnich soutezi nasazuje Audi vpodstate jen benziny, tak nejak zjistili ze se tam na nejakou FIA kasle a tamni predpisy nedelaji rozdily mezi druhy paliva a tak by dieseli museli plnit stejne predpisy jako benzinaky, a oni dobre vedi ze v tu chvili je zbytecny se tam cpat s dieseolem kterej by pri stejnych parametrech proste nemohl v danych soutezich uspet, vlasten jedinej kdo to tam skusil s dieselem je Mazda a to v uplne nove kategorii, takze si vlastne krouzi mezi ostatnima autama svoji kategorii >:D
Souhlasím, že většina sportovních a závodních aut jezdí na benzín. Ale prostě nelze kategoricky tvrdit, že diesel se na závody nehodí. Specielně na ty vytrvalostní. Jinak já osobně jsem rád, že tu jsou oba typy motorů. Já na dlouhých zahraničních cestách v jihovýchodní a západní Evropě vidím u dieselu jedinou výhodu - nemusí se tak často tankovat, dojezd je o 30% delší. A pak je tu ještě jedna výhoda - dobře ošetřovaný diesel má větší nájezd než benzín. Dobrý něměcký nebo japonský diesel by měl ujet alespoň 400.000 km, což znamená, že při 250,000 km je pořád dost v cajku. Tedy když jezdí hlavně dlouhé trasy a ne přískoky po městě. U benzínových motorů je 250.000 km už docela velký věk.
tak to je teda muj benzin doslova jiz kolama v hrobe >:D mam na svem benzinu nalitano prez pul milionu a za poslednich 5 let byl v servisu kvuli motoru jen jednou prave pred tema 5 lety, a menila se hadicka za asi 2 stovky a svice, samo olej nechavam menit pravidelne, ale to beru jako samozrejmost :-)
To je hodně těžká otázka. Je vázaná na daný typ auta. Já potřebuju odolné, nevelké SUV, s kterým se dá jezdit jak po dálnici tak v zapadlých řeckých vesnicích nebo v bulharských horách. Mám Forestera a tam je diesel naprosto jednoznačně lepší než benzin. Jezdím za 6.5 km/100km. Benziňák si vezme 8-8,5 l/100km a má jenom 5ti stupňovou převodovku, na daleké cesty po dálnicích naprosto nevhodné. Servis u Subaru stoji skoro stejně u benzinu i dieselu. Například u Mazdy CX-5 by výběr mezi benzinem a dieselem byl o moc těžší, ale CX-5ka je na mě už moc velká (v Řecku se můžete dostat do neuvěřitelných situací) a nevím jak je to s tou odolností ....
14 let stara Audi A6 se zakladni 2.4 V6, prvni verze se 121kW, a prez leto do toho leju E85, holt jeste poctivej motor co neco vydrzi, a ne ty dnesni oturbený fény :-)
jinac spotreba podle denicku (uctenek od pump) mam prumer mezi 10-11 na sto, a zadna brzda provozu fakt nejsem, spise naopak :-)
To smekám. Díky za opověď. Atmosférická V6ka ze staré školy je opravdu něco jiného než ta současná mini turba. Bohužel se jich, kromě nejdražších aut, najde stále méně. I když Mazda jde zajímavou cestou. Jak u benzínu tak i u nafťáků. Mějte se, opouštím tuto diskusi.
Na výsledky závodu 24h Le Mans a asi by se našli i další, třeba ve zaujímají diesely si myslím, že by měli úspěch, jejich motory jsou také stavěný na co největší kroutící moment, kvůli omezení výkonu :no:
I am not sure I understood your response. No problem to discuss in English. But this discussion is already closing down and we are discussing issues not connected with Cadillac :-). But I am glad that we have diverse engines in our car. I can appreciate good atmospheric gas engine (I do not like current wave of mini Turbo charged gas engines) as well as high tech diesel one. Second car in our family will be gas one, for sure, and it will serve mainly for city trips - but I can imagine that from time time, I will do big trip with small gas fueled car, too, just for fun.. But it depends somehow on success in my job :-). In meantime I will keep my diesel Forester as long as I can, because so far I can rely on it and it proves itself as great car for long adventurous trips and for long distance business trips, too. By the way, my most beloved car was Suzuki SX4, 1.6 gas. Absolutely great, and it proves itself in Greece, too. But it is too small and not very suitable as business car (and bit noisy on highways). For further discussion my email is massaraks1@gmail.com. Take care ...
u vetsiny vytrvalostnich zavodu je stanovenej minimalni pocet zastavek a jejich minimalni predepsana delka, respektive maximalni doba kterou muze jeden pilot za volantem stravit nez bude vystridanej a pak ma predepsanou urcitou minimalni dobu kdy nesmi znova na trat, a tankovani neni zrovna to co by jednotlive zavodni teamy trapilo, stejne vetsinou do boxu mirej mnohem driv nez je potreba tankovat :-)
No neviem, v diskusich sa sklonovalo prave toto ako dovod, ale hladat sa mi to nechce... Ked vsak uvazime spotrebu v palbe u benzinu a u dieslu, tak kazdy vie aky je to obrovsky rozdiel a prave na vytrvaostnych pretekoch to moze byt velmi dolezite.
Ved len tak zo srandy su neni vsetky naozaj sportove auta na benzin.
v diskuzich se zminuje kde co a zminujou to hlavne lidi co se na ty zavody nepodivaj ani v telce >:D
ten zavodni diesel as otolik nizsi spotrebu oproti zavodnimu benzinu nema, ale ono i ten roydil samoyrejme citit je, je to pak roydil treba 5-8 kol o ktere diesely treba v LeMans zustavaji dele na trati, ale pak je limitem spise stejne stav pneu, ono zustan si na trati kde "litas" v prumeru pres 200km/h treba 50 kol na jedne sade gum, mam dojem ze Audi R18 ma snad rekord 54 kol nebo tak nejak, jinak se bezne stavi tak okolo najezdu 45 kol
hodne z toho nakonec stejne dela i to ze jsou to dnes vetsinou hybridy, tedy diesel hybridy
tradiční kadilaččí design, zajímavé motory, i když s turbem.....nové, svěží moderní interiéry...no maj našlápnuto na výrazné zvýšení prodejů, nejen v usa
Jo, Cadillac jede a produkuje jeno dokonalé auto za druhým. :yes:
Jenom mě trochu zaskočila nová verze loga, co použili na ATS coupe...snad z tohohle nápadu vycouvají nebo si časem zvyknu. Hlavně ať časem neseberou i barvy, jako to udělali Buicku (mimo Čínu)...