Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ATS-V dostane Twin-Turbo V6 s výkonem 425 koní

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)
Krátce po premiéře dvoudveřového kupé Cadillac ATS se začíná rýsovat technika a především výkon ostré verze ATS-V společné pro kupé i sedan. Navíc se možná dočkáme i ještě ostřejšího provedení.

Někdejší vrchol luxusu a dnešní prémiová značka koncernu General Motors se snaží z velké části oprostit od své minulosti. Tomu má napomoci změna loga představená spolu se zcela novým kupé ATS, s nímž se spolu s dalšími modely snaží Cadillac zaujmout mladší klientelu.

Tradičnímu výrobci se především na domácím trhu poměrně úspěšně daří stále lépe konkurovat německým prémiovým značkám. Nejúspěšnější je v tomto ohledu aktuální sedan ATS, kterému vyráží na pomoc stejnojmenné dvoudveřové kupé. Podle neoficiálních zdrojů má následovat ještě kabriolet a kombi.

Nyní je ovšem netrpělivě očekáván ostrý ATS-V, který má dorazit obou již nabízených karosářských verzích. Pod jeho kapotou má být podle dřívějších informací dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru, který pracuje v modelu XTS a je jím vybaven také CTS-Vsport.

Magazín Motor Trend tuto zprávu nově doplňuje o hodnotu výkonu, která má být 313 kW (425 k). Dále ovšem uvádí, že nový ATS-V bude mít k dispozici i sedmistupňovou manuální převodovku nebo osmistupňovou automatickou převodovku a pohon zadních kol.

Kromě provedení ATS-V má navíc Cadillac ve svých plánech mít i ještě ostřejší verzi ATS-V+, pod jehož kapotu zamíří vidlicový osmiválec. Spekuluje se o použití přeplňovaného motoru LT4 z aktuální Corvette Z06 naladěného na výkon přes 460 kW (625 k). Možné je ovšem i využití osmiválce LT1 o objemu 6,2 litru doplněného o dvojicí turbodmychadel pro dosažení výše zmíněného výkonu. Na trh má tato verze dorazit do roku 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)
20. 1. 2014 13:33
Re: Zbytečné a ošklivé
To smekám. Díky za opověď. Atmosférická V6ka ze staré školy je opravdu něco jiného než ta současná mini turba. Bohužel se jich, kromě nejdražších aut, najde stále méně. I když Mazda jde zajímavou cestou. Jak u benzínu tak i u nafťáků. Mějte se, opouštím tuto diskusi.
20. 1. 2014 11:04
Re: Zbytečné a ošklivé
My bellow response was reaction to this comment, not to LeMans comment.
20. 1. 2014 11:02
Re: Zbytečné a ošklivé
14 let stara Audi A6 se zakladni 2.4 V6, prvni verze se 121kW, a prez leto do toho leju E85, holt jeste poctivej motor co neco vydrzi, a ne ty dnesni oturbený fény :-)

jinac spotreba podle denicku (uctenek od pump) mam prumer mezi 10-11 na sto, a zadna brzda provozu fakt nejsem, spise naopak :-)
20. 1. 2014 11:02
Re: Zbytečné a ošklivé
I am not sure I understood your response. No problem to discuss in English. But this discussion is already closing down and we are discussing issues not connected with Cadillac :-). But I am glad that we have diverse engines in our car. I can appreciate good atmospheric gas engine (I do not like current wave of mini Turbo charged gas engines) as well as high tech diesel one. Second car in our family will be gas one, for sure, and it will serve mainly for city trips - but I can imagine that from time time, I will do big trip with small gas fueled car, too, just for fun.. But it depends somehow on success in my job :-). In meantime I will keep my diesel Forester as long as I can, because so far I can rely on it and it proves itself as great car for long adventurous trips and for long distance business trips, too. By the way, my most beloved car was Suzuki SX4, 1.6 gas. Absolutely great, and it proves itself in Greece, too. But it is too small and not very suitable as business car (and bit noisy on highways). For further discussion my email is massaraks1@gmail.com. Take care ...
19. 1. 2014 21:56
Re: Zbytečné a ošklivé
Párkrát jsem v tom slyšel i diesel, to aby je ty pro motor pěkná prasárna ;-)