Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Test 100 000 km: Honda Jazz Hybrid

Honda Jazz šlapala celých 100 000 kilometrů jako hodinky. Nebýt ošizené protikorozní ochrany a reálné spotřeby převyšující udávanou, zasloužila by absolutorium za spolehlivost.
Zpět na článek
21. 1. 2014 10:11
21. 1. 2014 10:41
21. 1. 2014 10:43
21. 1. 2014 10:54
21. 1. 2014 10:56
21. 1. 2014 11:11
21. 1. 2014 11:49
21. 1. 2014 11:59
21. 1. 2014 13:44
21. 1. 2014 11:08
21. 1. 2014 11:09
21. 1. 2014 11:12
21. 1. 2014 13:49
21. 1. 2014 19:02
21. 1. 2014 19:04
21. 1. 2014 19:37
21. 1. 2014 20:57
22. 1. 2014 08:25
22. 1. 2014 08:33
22. 1. 2014 08:32
21. 1. 2014 10:58
21. 1. 2014 11:04
21. 1. 2014 11:51
21. 1. 2014 20:59
21. 1. 2014 11:07
21. 1. 2014 11:40
21. 1. 2014 12:23
21. 1. 2014 11:48
21. 1. 2014 12:29
21. 1. 2014 13:42
21. 1. 2014 14:57
21. 1. 2014 17:08
21. 1. 2014 18:56
22. 1. 2014 13:05
21. 1. 2014 21:01
21. 1. 2014 12:14
21. 1. 2014 20:08
21. 1. 2014 10:58
21. 1. 2014 11:06
21. 1. 2014 12:49
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 1. 2014 11:35
21. 1. 2014 12:18
21. 1. 2014 12:46
21. 1. 2014 13:03
21. 1. 2014 13:06
21. 1. 2014 13:12
21. 1. 2014 14:44
21. 1. 2014 15:03
21. 1. 2014 14:59
21. 1. 2014 15:00
21. 1. 2014 13:01
21. 1. 2014 17:35
21. 1. 2014 17:51
21. 1. 2014 19:30
21. 1. 2014 20:32
21. 1. 2014 13:14
21. 1. 2014 13:38
21. 1. 2014 19:36
21. 1. 2014 12:24
21. 1. 2014 12:39
21. 1. 2014 13:10
21. 1. 2014 15:35
22. 1. 2014 13:22
21. 1. 2014 19:23
21. 1. 2014 20:12
21. 1. 2014 22:25
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 10:11
Rezne?
Četl to někdo celé? Jak to je s tou protikorozní ochranou? Díky.
Rozbalit vlákno
36
21. 1. 2014 10:41
Re: Rezne?
Já Jazzika s liškou neviděl. VW Golfa ano (výroba po 2000). Mazdu ano. Ale může jít o náhodu.
Btw., pokud liška nepřepadla testovaného jazzíka, zajímalo by mě, ja se antikoro posuzuje.
Avatar - Ham.
21. 1. 2014 10:43
Re: Rezne?
Citace z testu
...Největším problém: hrany nápravnic, nosníků, čepů, okraje prahů, dveří a několik dalších míst v motorovém prostoru už napadla koroze....
... horší však byla podrobná prohlídka na zvedáku. Vinou nedostatečné ochrany byl sněhobílý lak na mnoha místech infikován rzí, která pronikla i na díly podvozku a kotvení kabelových svazků. Po dvou letech však koroze nedosáhla nebezpečné míry a neovlivnila konečný výsledek testu....
...Koroze po necelých dvou letech není nic, čím by se automobilka mohla chlubit...
...Případní zájemci o ojetinu by se každopádně na korozi měli zaměřit. Při delším používání hrozí nutnost oprav zrezavělých míst...

[odkaz]
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 10:54
Re: Rezne?
No, tohle nezní zrovna povzbudivě... dneska, když má skoro každý auto protikorozní ochranu pozinkem karoserie....
Avatar - Ham.
21. 1. 2014 10:56
Re: Rezne?
Pro prvního majitele asi no problem. Problém mají bazaroví kovbojové.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 11:11
Re: Rezne?
To neni pravda... já nevim jak ty, ale aby ti auto po 2 letech začlo reznout od prahů a dveří.. to se dneska u moc nenosí. Myslim, že je to velký průser, pokud se to projeví celoplošně napříč produkcí tohohle modelu
21. 1. 2014 11:49
Re: Rezne?
Za předpokladu, že to první majitel po 4-5 letech hodí do šrotu to samozřejmě problém nebude.
Avatar - Ham.
21. 1. 2014 11:59
Re: Rezne?
5 let je trochu přehnané. Myslím, že 10 let vydrží. Sice to ke konci není žádná krása, zvlášť na světlých lacích, ale mechanicky to vydrží. Manželka měla Mazdu 323 (1996-2007 110 tkm) a průběh byl podobný tomu Jazzu, po třech letech první stopy na všech lemech/hranách plechů, po 6 letech občas nějaký puchýř zvenku (lemy blatníků, zadní čelo) a po 10-11 letech čas na opravy. Takže samozřejmě šla za dvacku do bazoše. Mechanicky by natočila klidně další stovku, ale opravovat rez jsou vyhozené prachy.
21. 1. 2014 13:44
Re: Rezne?
Felda na 2 letech nejevila žádný známky koroze a po 6 letech už to bylo většinou shnilý jak brambora. Jestli tohle kvete už na 2 letech tak ve chvíli kdy je lak narušenej a začíná auto rezavět to začne nabírat na obrátkách s každou zimou. Tím pádem mám vážný obavy o stav takovýho auta po 5 zimách kdy se stále nejedná o auto zralý do šrotu. Auto musí vydržet 10-15 let. Dát relativně hodně peněz za auto a po pár letech s tím jezdit jako se shnilou vránou to je fakt silný kafe.
21. 1. 2014 11:08
Re: Rezne?
pozinkovanou karoserii měli auta v 90.-tých letech, dnes nemá pozink ani mercedes
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 11:09
Re: Rezne?
Tak proč když jsme si kupovali Seat Cordoba, tak nám řikali že má novou antikorozní pozinkovanou karoserii a záruka byla asi 7 let.. v roce 2003?
21. 1. 2014 11:12
Re: Rezne?
To snad nemyslíš vážně, že ne? ;-)
21. 1. 2014 13:49
Re: Rezne?
No to je samozřejmě blbost, ale kvalita protikorozní ochrany dosáhla vrcholu podle mě tak kolem roku 2004-2005. Pak automobilkám došlo, že nemůžou dělat auta, který nerazaví a přišla doba cost savingů umocněná globální recesí v automotive 2008-2009. Takže čím novější auto tím jde kvalita dolů a dovedu si představit jak budou vypadat nový auta za 10 let. Používají se čím dál mizernější materiály, protože auto má být spotřebák ne věc trvalejší hodnoty.
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 19:02
Re: Rezne?
Tak ono to neni jen o setreni, ale treba potreujes najednou zvednout vyrobu a chybi material od standardniho dodavatele, tak se koupi o se da. Pak to dopadne tak ze kamos reklamoval prohnily latnik na Fabii po 4 letech. Kdyz do Skody dodavas dozvis se jak to s tou kvalitou je.
21. 1. 2014 19:04
Re: Rezne?
Takže sám dobře víš, že antikorozní ochrana je u škodovek na mnohem vyšší úrovni, než u Hondy. ;-)
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 19:37
Re: Rezne?
No na silnici obcas vidim zajimave olezle Fabie II ;-) Na duhou stranu nevim jestli nebyly zboreny. Jinak v dnesni dobe je korozni ochrana v pohode u kazdeho auta, pokud ma pozink. Takze korozi u aut neresim, nic me to nestoji a ani stat nebude.
21. 1. 2014 20:57
Re: Rezne?
väčšina hnilých fábií má za sebou nejakú búračku, nestretol som sa s koróziou u nebúraných kusov ;-)
22. 1. 2014 08:25
Re: Rezne?
Přesně tak to bude. Fabka normálně nehnije, leda když je bouraná.
22. 1. 2014 08:33
Re: Rezne?
No já bych řekl byla. Jak to bude na nový O3, Rapidu a F3 se ukáže po pár zimách >:D
22. 1. 2014 08:32
Re: Rezne?
Máš teď na mysli nějakej konkrétní případ a konkrétní díl? My do Škodovky dodáváme (a nejen do Škodovky), ale tohle co tu popisuješ jsem u žádný automobilky nezažil (ani u Dáčie). Právě, že Škodovka si kvalitu dost hlídá. Míněno tak, že sice vyvine díl na***, ale pak si přísně hlídá jestli všechny parametry u toho dílu v sériový výrobě odpovídají požadavkům na výkrese. I pokud něco nesedí, tak i kdyby to byl ten největší nesmysl, kterej nemá na kvalitu dílu žádnej vliv tak ti dodávku otlučou o hlavu a do auta to nepustí.
21. 1. 2014 10:58
Re: Rezne?
To je řešitelné v reklamaci
21. 1. 2014 11:04
Re: Rezne?
Jestli si někdy opravoval rezavé auto, sám musíš vědět, že je to marný boj.
21. 1. 2014 11:51
Re: Rezne?
Ne to není řešitelný. Je sice hezký když ti to v reklamaci zakytujou a zastříknou, ale to ti za rok za dva vyleze znova v ještě větší míře, takže když má auto k tomuhle sklony tak jediný řešení je dát od něj ruce pryč.
21. 1. 2014 20:59
Re: Rezne?
je to takmer nemožné, vyjadrenie istého servisu, podporené importérom je, že povrchová korózia je normálna a nevzťahuje sa na ňu záruka ;-)
21. 1. 2014 11:07
Re: Rezne?
Mame doma cerveny Jazz a zadnou rez neidentifikuji. Mozna je to tou cervenou barvou.
21. 1. 2014 11:40
Re: Rezne?
Také máme červený a na viditelných místech po 3 letech nic není, na zvedáku jsem jí ovšem neviděl, takže těžko soudit jak vypadá podvozek
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 12:23
Re: Rezne?
Tak ono je rozdil viditelne misto a najit nekde malou orezlou prasklinku nebo orezlou podlozku pod sroubem v utrobach kde se setrilo s barvou. Ja take nic nemam a znamy take ne. Dulezite je ze auto patri na spicku jak uz v testu zanelo. Uveze vice nez nektere o tridu vetsi a pritom je usporne a ma minimalni servisni naklady.
21. 1. 2014 11:48
Re: Rezne?
COŽE PO DVOU LETECH?! V tom případě můžu kostatovat pouze jediný. To auto je šrot! Ostatní parametry jsou irelevantní a nezajímají mě. Pokud auto začne rezavět po 2 letech a to prosím takto na víc místech, tak je takové auto k ničemu. K čemu jsou všechny ty serepetičky a technologické featury ve chvíli kdy bude auto shnilý jak nakopnutý jabko. A jestli začalo po 2 letech tak jak bude vypadat za další 2 zimy? Kdyby začalo po 10 letech tak neřeknu, ale u novýho auta řešit korozi to je fakt ostuda nejhrubšího kalibru.
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 12:29
Re: Rezne?
Jazz by mel mit pozink. karoserii, takze bych se toho nebal. Na fotkach vidim jednu oreznou prasklinu nekde uvnitr a orezle podlozky, ale kdo to nema. Auto patri na spicku, coz uz zaznelo na zacatku testu ;-)
Avatar - Ham.
21. 1. 2014 13:42
Re: Rezne?
Na špičku přepravní kapacity a spolehlivosti určitě ano, na špičku v protikorozní ochraně, kvalitě laku nebo kvalitě interiéru určitě ne.
Na špičku určitě patří v městském popojíždění, za hranicemi města určitě ne, protože co se týče hybridního pohonu (spotřeba na testovacím okruhu 7,2 litru je příliš vysoká, pohon po 100 tkm místo 70kW vykazoval pouze 64,6kW a zrychlení se zhoršilo o 1 sec. takže uchlastán a unaven) tak je použitelný ve městě, za městem na okresce se trápí a na dálnici "vyje jako pes s přišlápnutým ocasem" (citace z testu) a žere jak prokopnutý.
Čistě benzínová verze asi dává daleko větší smysl než tento hybrid.
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 14:57
Re: Rezne?
Souhlasim ze hybrid patri do mesta, psal to jiz nize. Jinak nerikam ze patri na spicku v protikorozni ochrane.
Kvalita laku >:D je minimalne na stejne urovni jako koncern, kdy se na rozdil od 4leteho G5 neloupe lak na kapote. Kvalita interieru >:D rozhodne patri k tomu lepsimu. To urcite ne sis trochu poplet z lacinych Fabii. Jinak spotrebu ma ufoukana 1,2TSi 9l ;-)
Avatar - Ham.
21. 1. 2014 17:08
Re: Rezne?
Tloušťka laku 65 až 110 mikro je hodně bídné, a někde ještě méně. Takže podprůměr.
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 18:56
Re: Rezne?
Kvalita laku je neco jineho nez tloustka, to je jasne. Lak muze tvrdsi, coz se uvadelo jako prednost u Civica na Disovery channel, kter mel pri mereni beznych 200mikro v roce 2008.
Tloustka laku klesa o tom zadna. Drive 200 a dnes nekam k 70mikro.
No nevim, ale na vw foru rikaj majitele ze tak 80-120mikro. Prej funglovk na saloonu i 50. Takze bych to nemecky mereni nechal byt, proste ta duvera tam nikdy nebyla a po ADACu asi nebude ;-)
Avatar - Ham.
22. 1. 2014 13:05
Re: Rezne?
Jo tloušťka laku klesá, ovšem Jazzu na některých místech skoro k nule. Stejně jako bezpečnost, nejspíš plechy budou ještě slabší než lak:
[odkaz]
[odkaz]
21. 1. 2014 21:01
Re: Rezne?
za 7,2 to ide s jazzom aj bez bateriek (a bez zásadného obmedzovania)...
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 12:14
Re: Rezne?
[odkaz]

Jazz II ma mit pozinkovanou karoserii. Po 5 letech bez koroze laku a to je auto prevazne venku. Spodek tak nejak standard. Rez jsem nevidel ani u znameho rovnez po 5 letech, takze po 2 letech je to nejaky vtip.
Jazz I pozink nema. Lak u Jaaze I po 8 letech bez koroze. U Jazze I mi rezne spodni lem v hrane dveri, coz neni videt a bylo odhaleno nahodou. Po 8 letech bezproblemoveho provozu uz stejne neni co resit a je nahrazen Civicem 9G ;-)
21. 1. 2014 20:08
Re: Rezne?
Četl, nějaké hrany plechů. Spíš je otázka smyslu hybridu za cenu 511 237 Kč, motor 1339 ccm - 65kW, spotřeba v laboratoři 4,86...ale v provozu na 100 266 km 7219,01 l. Podělí si každý sám :-!
21. 1. 2014 10:58
Magic seats
Neskusal som to, ale ten bicykel tam vojde jedine tak bez kolies alebo nejaky detsky model.
Rozbalit vlákno
4
21. 1. 2014 11:06
Re: Magic seats
Ja to zkousel, protoze ho mame doma a vejde se. Dvere se daji otevrit do uhlu 90°, jak u kazde hondy, takze kolo se jen strci dovnitra a je hotovo.
Mluvime o kole za prednima sedackama, ne do kufru, to jen pro poradek.
21. 1. 2014 12:26
Re: Magic seats
Myslíš kolo jako kolo, nebo kolo jako bicykl?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 1. 2014 12:49
Re: Magic seats
No, mam 29er, velkost XL... neni kolo jako kolo...
21. 1. 2014 11:35
Re: Magic seats
Stačí sundat přední kolo, pak se tam vejdou i dva bicykly pro dospělé, mám vyzkoušeno
21. 1. 2014 11:44
Rez, mor z Japonska...
bohuzel musim i ja konstatovat, ze mam zkusenosti (ne kamarad kamarada:-)) ze Japonci proste maji problem s timto do dnesnich dnu....mazda 3, RV 2010 a po lonske zime se objevili puchyrky rzi na laku...moc nerozumim tomu, ze automobilka, ktera vyrobi neco tak dokonaleho, jako je posledni rada motoru skyaktiv, si neni schopna poradit s protikorozni ochranou...sveho casu jsem koketoval jako s druhym autem s mazdou 2, proste skvelej, hravej podvozek, celkove se mi to auto pozdavalo, ale predtucha boje s korozi zpusobila, ze jsem zvolil jinak.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 12:16
Re: Rez, mor z Japonska...
Ano Mazda ten problem mela, nejak asi nepochopili ze tady solime, ale to se tyka jen Mazdy.
Avatar - Dinar
21. 1. 2014 12:20
Re: Rez, mor z Japonska...
Ale článek je o hondě, leda by si tu rez v Autobildu vymysleli, což je možné, jistě chtěli pomoct německým automobilkám. :-!
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 12:37
Re: Rez, mor z Japonska...
Kdyz to shrnu, tak doma na 3 Hondach zadny rez na viditelnych castech neni, nezkoumam podlozky nekde na podvozku nebo u motoru. Nepocitam Jazzika I bez pozinku, ktery po 8 letech nejakou tu korozi na pdovozku ma.
Na fotkach je u JAzze II jedna prasklina a jedna olezla podlozka ;-) 10let to da suverenne a dalsich 100tis take. Vadi mi to, kdybych to nahodou doma nasel? ;-) Pokud to auto slapalo jak melo, nedivim se ze museli nemci hledat co se da. Jeste ze to neni od ADACu >:D
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 13:04
Re: Rez, mor z Japonska...
"Kdyz to shrnu, tak doma na 3 Hondach zadny rez na viditelnych castech neni"

Ale zevnitř je to celé sežrané >:-[] >:-[]

Nezlob se... malá prasklinka po 2 letech bude po zimě velká prasklinka, to neni hledání závad zbytečně (pokud to neodřeli, pak jsou to amatéři že to zohlední v testu).... rez je mor, asi si nikdy nezažil co zvládne během prá let s autem :-) Proto to vidim jako obrovsky fail u Japonských značek ( Mazda, teď i možná Honda). Stejný problém míval Ford, ten se snad už poučil (můj má 5 let a je bez kazu, tak snad vydrží), a taky Mercedes a to hlavně užitkové vozy... dost lidí ty auta už nechce ani vidět... je to stejný problém, jako když ti odejde jiná životně důležitá část auta...
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 18:05
Re: Rez, mor z Japonska...
Nevim co je obrovsk fail, ale tohle auto bude jezdit stejne dlouho jako jine, akorat ze nebude mit uz druhe vnitrnosti.
Jinak obrovsky fail je kdyz nekomu odejde do 100tis 2x motor a prevodovka. Ne ze po 10 letech bude mit nekde pupinek. Kolikrat jsem nedavno videl hodne olezlou Fabii, ale Jazze nikdy. Jinak je zajimav rozdil v tom ze tvuj Mercedes uz nechteji videt, ale o japonskych autech se rika neco jineho. Kdo zkusi jen si pochvaluje, ze jezdi jen na vmenu oleje a na korozi si nestezuje.
21. 1. 2014 19:09
Re: Rez, mor z Japonska...
Ty se nedovedeš objektivně podívat na situaci.

Většina škodovek rezen z toho důvodu, že byly opraveny po bouračce a těch tu jezdí fakt mraky. Velmi malé procento je u chybné výroby (páté dveře na octavii, či hrana u víčka nádrže u O1) a minimum připadá na nějaké náhodné vady.

To, že dříve potkám zrezlého japonce, kterej nikdy bouranej nebyl, na to bych si klidně vsadil. A to jich tu ani moc jezdit nemusí.
21. 1. 2014 20:32
Re: Rez, mor z Japonska...
Teď je jen otázkou, co je větší průser. Zda vysypaný motor/převodovka nebo pupínek na laku. Měl jsem Primeru a ta na podvozku docela rezla, to je fakt, nicméně karoserie měla i po 15 letech rez jen tam, kde se opravovaly škrábance (+vnitřní strana čela kapoty - podobný error jak páté dveře na Felicii) a až 16. rok provozu se začala objevovat rez třeba na hraně dveří, na blatníku... Ale ten podvozek, ten to teda ošetřovat rozhodně chtělo.
Avatar - Dinar
21. 1. 2014 13:09
Re: Rez, mor z Japonska...
Nemají tam při tom rozebírání pořád stejný postup a způsob hodnocení? Nebo to "nedivim se ze museli nemci hledat co se da" myslíš opravdu vážně? >:D
Avatar - King
21. 1. 2014 19:29
Re: Rez, mor z Japonska...
Kde Němci mohou, tam si na Japonce přisadí, to musíš vědět dokonce i ty, tak nechápu, z čeho jsi tak vysmátý. >:D
22. 1. 2014 08:31
Re: Rez, mor z Japonska...
Jazz I nema pozink.. a ja ze preco mi tak hrdzavie podvozok :-( ..uz som ho raz robil a neviem ci nebudem musiet znova.. tiez rohy dveri.

Odhliadnuc od toho je to skvele auto. Mam ho od 94tis.km. Teraz 174tis.km a servis len planovany a viac menej spotrebne veci. Konecne sa nemusim rano bat prist k autu, ako to bolo u Fiata...

Spotreba - priemer za 80tis. km podla tankovania: 6.04l/100km (motor 1.2iDSi). Spotreba oleja 2dcl/1000km.

Vojde do toho velmi vela veci...vsetci sa cuduju a vravia.. "toto na tom neodvezies".. a ja to tam pokojne dam a idem :)) Minule mi kamarat povedal.. toto mi do Fabie nevojde ...

Aby som len nechvalil.. ceny nahradnych dielov su drahsie.. ale da sa pozhanat aj za normalne ceny.. napr. z Anglicka cez Ebay...
Avatar - Lucaslegend
22. 1. 2014 13:00
Re: Rez, mor z Japonska...
2dc oleja na 1000km? Nejak moc ...hodne casto to vytacas?
21. 1. 2014 13:33
Re: Rez, mor z Japonska...
Yaris 1.3 automat rok 2000, zadna rez, dokonce puvodni vyfuk
Avensis 2.0 D4D rok 2006, zadna rez
Jazz 1.4 automat, rok 2012 zadna rez

Moje zkusenost s japoncema vynikajici a nikde nebyl problem. Ano Mazda problem mela, mozna i ma, coz je smutne, ale nehazejme vsechny do jendoho pytle.
Avatar - Dinar
21. 1. 2014 12:18
Spotřeba
V článku je zmíněna vyšší spotřeba. Má někdo údaj z testu o průměrné spotřebě za těch 100tis. km? Vzhledem k tomu, že je to hybrid, by mě to docela zajímalo.
Rozbalit vlákno
20
21. 1. 2014 12:33
Re: Spotřeba
Podle Autobildu to bylo 7,2 litru. Oni ale zřejmě nejezdí právě economy rallye (evidentně si neplatí benzín z vlastní eurokapsy) - Polo 1.2TSI mělo 8,74 l/100 km a takový Yeti 1.8TSI dokonce velmi hezkých 11,7. Takže výsledek Hondy není vůbec špatný
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 12:46
Re: Spotřeba
Spise by se mely ty auta testovat v takovych podminkach pro ktere jsou urceny. Kdo si koupi maloobjemovy hybrid a lita s nim po dalnici 160 tak se nemuze divit vysoke spotrebe. Tyto hybridy jsou urceny prevazne do mesta a i velikost auta tomu odpovida. Ikdyz Jazzik je uvnitr vetsi nez zvenku ;-)
Avatar - Dinar
21. 1. 2014 13:03
Re: Spotřeba
Oni v tom testu píšou o tom, v jakých podmínkách (poměry cest dálnice, město atd.) ta auta testují? Nebo z čeho vycházíš?
Avatar - Ozzman
21. 1. 2014 13:06
Re: Spotřeba
Z toho, že Honda je to nejlepší a test byl nefér >:-[]

Dle mě je důležité auto podrobit obdobnému průběhu a trasám, jako jiný, nebo když se jedná o odlišnosti, tak ty zdůvodnit v testu :-)
Avatar - Dinar
21. 1. 2014 13:12
Re: Spotřeba
Tak to nejspíš bude, prostě běžné ježdění jako s x dalšími auty, které tam na test mají. Spotřeby mívají vzhledem k pravidlu "z cizího krev neteče" vyšší u většiny z testovaných aut, ptal jsem se na spotřebu právě kvůli tomu, že je to hybrid. A jako vždy, potvrzuje i tento stotiskm test, že při plnohodnotném využití auta není hybrid z hlediska spotřeby žádná výhra.
21. 1. 2014 14:44
Re: Spotřeba
Je to otázka čísiel.
Najreleventnejším testom by bol porovnávací, keby rovnako naháňali dve autá, jedno s klasickým pohonom, druhé s hybridným. A mal by si priame porovnanie vo všetkých smeroch - takto ten záver o spotrebe hybridu stojí na hlinených nohách, pretože nemáš s čím priamo porovnávať. Bez konkrétnych hodnôt spotreby ťažko spoľahlivo určíš, či sa do hybridu oplatí vraziť viac peňazí na nákup alebo nie.
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 15:03
Re: Spotřeba
Bavime se o hybridu a jeho uspornosti a vhodnosti na dlouhe trasy na dalnici. Z vysledku je videt ze usporny je, kdyz nafucena 1,2 zere skoro 10 litru ;-)
21. 1. 2014 19:11
Re: Spotřeba
Pěknééé, takže necelých 9 je podle tebe skoro 10, ale naopak u malé hybridní Hondy, je 7.2 litru pěkné číslo. >:D
21. 1. 2014 13:27
Re: Spotřeba
Přesný podíl samozřejmě neudávají, jen píšou, že byl vysoký podíl jízdy po dálnici. Takže byl nejspíš běžný německý provoz - vymotat se z města, upalovat někam po dálnici a pak zase kousek městem. Prius měl tuším průměr nějak kolem 6,4 litru.
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 14:59
Re: Spotřeba
Presne ta spotreba kdy clovek nemuze od hybridu cekat zazraky a dle ceho nelze posuzovat jeho uspornost, pac neni na tyto trasy primarne urcen.
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 15:00
Re: Spotřeba
Hybridy jsou vhodne do mesta, tam je jejich vetsi sila.
Avatar - Dinar
21. 1. 2014 13:01
Re: Spotřeba
Říkáš 7,2 litru, hmm u miniauta v hybridu, což má být alternativa k ekonom variantám dýzlů, to mi tedy jako moc dobrý výsledek nezní. Těžko nepochybovat o tom, že stejně výkonný dýzl by to samé zvládl s o dva litry menší spotřebou, ale třeba se jim ty hybrid jazzy prodávají.
Avatar - Katikakus
21. 1. 2014 15:01
Re: Spotřeba
Vsechna auta v jejich testech maji vyrazne vyssi spotrebu nez je udavana, coz svedci o tom, ze dostavaji poradny zahul. Pro realna cisla se podivej na spritmonitor.de
21. 1. 2014 17:35
Re: Spotřeba
No vidíš a v testu ADACu (i když kdo ví, jak moc se jim po nynějším fiasku dá věřit), naměřili Jazzu Hybrid průměrnou spotřebu 4,9 litru :-) Ve městě 4,6, mimo město 4,1 a dálnice 6,4. Na SpritMonitoru průměr 5,3 litru. Auto.cz: město 4,6-4,9, dálnice 6,8. Ve slovenském testu na cas.sk: dálnice opět 6,5-7,0, město 4,8, celkový průměr za test 4,9. Autojournal.cz: město 4,8-5,0, dálnice necelých 7. Ihned.cz: město 4,9, okresky (překavpivě až) 5,7, dálnice 6,5.

Ve všech testech je městská spotřeba lehce pod 5 litrů, dálnice mezi 6,5 až 7 litry... tak kde AB vzali 7,2? Proč s tím všíchni jezdí v průměru za pět, jen AutoBild za 7?
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 17:51
Re: Spotřeba
Pro mene chapave ;-)
To miniauto ti odpoustim, z neznalosti, jinak vnitrnim prostorem srovnatelnym treba s Golfem, rovnez tak vahou ;-)
Bavime se o autech do mesta, takze nema smsl resit spotrebu v extremnich situaich na dalnici. Ten tvuj diesel jezdi v super Bluemotionu prumerne za 5, ve meste to bude tak mezi 6-7. Takovyto hybrid to da tak mezi 4 a 5l. Nehlede na to ze srovnavam rozdilne generace. Zajimave bude spis srovnani srovnatelneho, tedy tveho noveho rozezraneho dieslu Bluemotion o noveho uspornejsiho hybridu, ktery uz v Japonksu jezdi ;-)
[odkaz]
Avatar - King
21. 1. 2014 19:30
Re: Spotřeba
Selský rozum, Dináre. Žere-li mi Jazz Hybrid strašidelných 7,2 l a žere-li mi Golf 1.2 TSI 9 l, je Jazz sakramentsky úsporný. Nebo se pletu? :-)
21. 1. 2014 20:32
Re: Spotřeba
:yes: A v diskuzích se zde tvrdí,že TSI má spotřebu jako diesel. >:D
Jazz hybrid :yes:
21. 1. 2014 13:14
Re: Spotřeba
Honda Jazz hybrid má na Spritmonitoru průměr cca 5,3: [odkaz]

Je to podsatně reálnější hodnota, než v testu AB, osobně jsem z těch jejich hodnot spotřeby jabko, jim by elektromobil asi rozsvítil dráty z elektrárny...
21. 1. 2014 13:38
Re: Spotřeba
Manzelka jezdi kratke trasy s Jazz 1.4 automat a spotrebu ma 6 - 6.5. Jak se jim povedlo jezdit za 7.2 s hybridem nechapu.
Avatar - King
21. 1. 2014 19:36
Re: Spotřeba
Jde to. Jakmile se ti v jízdním mixu objeví ve větší míře dálnice, kde spotřeba leze k 7,5 l, tak ti to bez problémů vymaže ta krásná čísla z města a příměstského provozu. Ten, kdo jezdí hodně dálnice ve svižném tempu, prostě výhody hybridu neobjeví a nevyužije. S jazzem hybrid není problém jezdit po městě i mimo něj pod 5 l, chce to ale trošku se s ním sžít.
Avatar - plzenaak
21. 1. 2014 12:24
Koroze
Mám Jazzíka devátý rok. Garáž v podstatě neviděl. Koroze by se na pár držácích hadiček v motorovém prostoru našla, ale nic co by stálo za opravu. Za celou dobu jsem neměl jedinou poruchu. Mám původní autobaterii a auto šlape jako hodinky.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Choochoo
21. 1. 2014 12:39
Re: Koroze
Jojo, taky doma puvodni po 8 letech :yes:
Avatar - Lucaslegend
21. 1. 2014 13:10
Re: Koroze
Velmi dobra vydrz baterky :yes: aj sa o nu nejak staras? Dobijas raz za cas? Ja mam povodnu baterku 6 rokov v honde a uz to chce novu .... Hrdzu tiez ziadnu nemam, auto ma 6rokov, je to legend a zaruka na prehrdzavenie auta je 12rokov , ale len na urcite casti.... na lak zaruka 3roky, na vyfukovy system 5 rokov , na podvozok 10 rokov proti prehrdzaveniu...
21. 1. 2014 15:35
Re: Koroze
Já měl v Hondě z 90. let 8 roků baterku, brzdové destičky do 170 kkm, tlumiče do 250 kkm. Ale rezla.
Japonské Hondy po roku 2000 nekorodují, tedy lak ne (dveře, blatníky), kromě nějakých úchytů na spodku vozidla. Vlastní zkušenost. Jen je třeba dobíjet baterky, protože alternátor nestačí plně dobít akumulátor, moc elektriky. Stačí co 2 roky, ale je to třeba.
Avatar - Lucaslegend
22. 1. 2014 13:22
Re: Koroze
Myslim ze alternator by mal stihat dobijat baterku ale jasne ze ked sa jazdia kratke trasy tak tu baterku nikdy nestihne dobit poriadne ....
Mne bezi alternator na cca 48 - 55% pri volnobehu , vtedy auto odobera od 22A az do 44A, zalezi co vsetko zapnem...
Avatar - dr.biker
21. 1. 2014 16:12
Výrobci na nás kašlou
Co je to za dobu, že výrobci kašlou na kvalitu výrobků a zajímají je pouze čísla prodeje a zisk. Kde je ta precizní a kvalitní výroba aut, jaká probíhala dříve? Třeba tátova bývalá služební Laguna I (r.v. 12/1999) má najeto přes 300 tisíc a stále slouží jako náhradní vůz. Na autě není jediná známka koroze. Ani po mechanické stránce neměla žádná závažný problém. Naše 10 let staré Punto sice začíná trochu rezavět na podvozku, ale samotná karoserie nerezaví. Je to tím, že podvozek nikdy neumívám od soli, nemám doma wapku. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - King
21. 1. 2014 19:23
Koroze
Mám na své Hondě po 4 letech orezlých pár šroubů v motorovém prostoru a v podbězích kol. Hrůza! Co mám dělat? Neměl bych se toho raději rychle zbavit? Jak to asi bude vypadat za rok. :-O
Rozbalit vlákno
2
21. 1. 2014 20:12
Re: Koroze
Já na Toyotě podobně orezlé šrouby po roce už 4.rokem. Ale jen v motor. prostoru, podvozek nic.
21. 1. 2014 22:25
Re: Koroze
No a mně na "poctivě zinkované" Fabii hnije A-sloupek, kdejakej držák v motorovém prostoru, zadní bubny a panty víka kufru. Pod podběhy jsem se nedíval, podvozek je až na výfuk OK.
Je sice pravda, že to auto nevidělo garáž nikdy, v provozu si užilo svoje a že je v dost nekvalitním bílém laku, ale i tak jsem otrávený.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud