Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test 100 000 km: Honda Jazz Hybrid

Auto Tip Klassik
Diskuze (85)
Honda Jazz šlapala celých 100 000 kilometrů jako hodinky. Nebýt ošizené protikorozní ochrany a reálné spotřeby převyšující udávanou, zasloužila by absolutorium za spolehlivost.

Chleba se ohledně jazzu zlámal ve chvíli, když jsme v redakci potřebovali odvézt několik velkých a neskladných balíků. Byla jich opravdu hromada - a světe div se, do jazzu se vešly jako do jediného z testovacích aut. Daleko ambicióznější o třídu větší borci pohořeli, a to i přes relativně skromný základní objem zavazadelníku 303 l (cena za hybridní pohon, baterie jsou totiž pod podlahou, standardní benzinový model nabízí o 34 l více). Tajemství se skrývá v geniálním systému vzhůru výklopných zadních sedáků Magic seats, jež na místě druhé řady sedadel vytvoří obří úložný prostor, který pojme třeba tři jízdní kola či dva složené kočárky. Konstruktéři totiž podobně jako u civiku umístili nádrž pod přední sedadla.

Značnou pozornost ovšem budí i kombinace zážehového a elektrického motoru, zde v poněkud jiné podobě než v toyotách. Honda totiž používá jednodušší mild hybrid, v němž je elektromotor pevně spojen s hnacím řetězcem. Samozřejmě jde o spojení s bezestupňovým variátorem, který v poslední době dělá maximum pro to, aby vyhladil svou pošramocenou pověst. Například se dovede zcela plynule a stresuprostě rozjíždět a optimálně využívat točivý moment. Prim ovšem samozřejmě hraje ve městě. Za jeho hranicemi se totiž pohon dvojí síly poměrně rychle nechá vyvést z míry a při důraznější akceleraci motor trvale ve vysokých otáčkách vyje jako pes s přišlápnutým ocasem. Zejména na dálnici se akusticky projevuje námaha 98 systémových koní, kdo navíc rád porušuje rychlostní limity a drží plyn zaražený trvale v podlaze, tomu 40litrová nádrž stačí sotva na 400 kilometrů. To je ovšem samozřejmě extrém, pro který není hybridní jazz primárně určen...

Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 02/14, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (85)
Avatar - Lucaslegend
22. 1. 2014 13:22
Re: Koroze
Myslim ze alternator by mal stihat dobijat baterku ale jasne ze ked sa jazdia kratke trasy tak tu baterku nikdy nestihne dobit poriadne ....
Mne bezi alternator na cca 48 - 55% pri volnobehu , vtedy auto odobera od 22A az do 44A, zalezi co vsetko zapnem...
Avatar - Ham.
22. 1. 2014 13:05
Re: Rezne?
Jo tloušťka laku klesá, ovšem Jazzu na některých místech skoro k nule. Stejně jako bezpečnost, nejspíš plechy budou ještě slabší než lak:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Lucaslegend
22. 1. 2014 13:00
Re: Rez, mor z Japonska...
2dc oleja na 1000km? Nejak moc ...hodne casto to vytacas?
22. 1. 2014 08:33
Re: Rezne?
No já bych řekl byla. Jak to bude na nový O3, Rapidu a F3 se ukáže po pár zimách >:D
22. 1. 2014 08:32
Re: Rezne?
Máš teď na mysli nějakej konkrétní případ a konkrétní díl? My do Škodovky dodáváme (a nejen do Škodovky), ale tohle co tu popisuješ jsem u žádný automobilky nezažil (ani u Dáčie). Právě, že Škodovka si kvalitu dost hlídá. Míněno tak, že sice vyvine díl nahovno, ale pak si přísně hlídá jestli všechny parametry u toho dílu v sériový výrobě odpovídají požadavkům na výkrese. I pokud něco nesedí, tak i kdyby to byl ten největší nesmysl, kterej nemá na kvalitu dílu žádnej vliv tak ti dodávku otlučou o hlavu a do auta to nepustí.