No jen pro zajímavost prodeje za rok 1990: >:D
ford 1.512.564
opel/vauxhall 1.501.050
volkswagen 1.375.295
fiat 1.365.608
renault 1.304.011
peugeot 1.082.060
citroen 631.085
altre 483.852
mercedes 427.464
rover group 389.519
nissan 377.505
bmw 362.230
audi 358.405
toyota 354.466
seat 304.943
lancia 300.216
mazda 276.600
volvo 233.126
alfa romeo 204.224
mitsubishi 172.419
honda 160.287
suzuki 95.873
saab 57.482
subaru 51.168
daihatsu 40.197
skoda 24.672
chrysler 24.353
hyundai 18.659
jaguar/daimler 18.293
isuzu 13.233
ferrari 2.491
aston martin 154
Nic ve zlým..ale s autem kde elektroinstalaci dělalo roční dítě? Kufr plnej pojistek a žárovek a pak možná bude jezdit,jezdit a jezdit..Po mnoha zkušenostech s vozy z Francie už mě do garáže nesmí. Samozřejmě tobě přeji abys ty zkušenosti měl jen dobré..Auta jsou to jinak hezký.
A proč by nebyla? Prémie je definována vyšší kvalitou a nikoliv počty prodejů. A Evropa evidentně slyší na tu vyšší kvalitu a proto se prémie prodává čím dál víc na úkor maistreamu. Začalo to ve vyšší střední, kdy mainstreamové automobilky přestaly stíhat konkurovat prémii a dnes mainstream prakticky vyklidil tuto třídu, pokračuje to ve střední třídě, kdy D3 opanovala prodeje a nechává nějaké drobky Passatu a ostatní jsou již ve stavu zvažování rentability a je možné, že postupně vyklidí bojiště podobně jako ve vyšší střední a stejný trend začíná být vidět i v nižší střední, A, A3, 1er trvale rostou a získávají podíl na trhu (A3, 1er nebo Ačko se již prodávají daleko lépe než Megany, Aurisy, Ceedy, C4 a další mainstreamy či lowendy). Takže nemusí být daleko doba, kdy mainstream se bude fackovat na pískovišti malých aut, která bude vyrábět v padesáti podobách (malé SUV, malé MPV, malý crossover etc.) a zbytek "dospělých" tříd v Evropě ovládne prémie. ;-)
Koneckonců tabulka v článku a ta co sem dal King of rain tuto tendenci plně potvrzují, zatímco D3 už je komplet v první desítce tak řada mainstreamových výrobců vytrvale klesá. D3 už odstřelila Fiat a Citroen a další jako Peugeot, Renault nebo Opel jsou v zaměřovači a na dostřel.
Měl kdysi R19, ale už sem z něj nikdy nedostal, jak moc vylítanou ji koupil a co se mu s ní tak hrozivého stalo >:D Hodně štěstí při výslechu, Áda vzdoruje jakýmkoliv snahám o duchaplnou diskuzi bravurně :-)
Přijde pán do servisu a povídá: Koupil jsem si nového Renaulta, mechanik říká no a co by jste potřeboval? No pořád se mi se.re, mechanik na to, to já vím, to jste říkal na začátku >:D
V prosinci byl Renault dokonce druhý, stejně jako Clio. Navíc ve statistice, kde jsou započítána i auta vedená jako užitková je Clio za rok 2013 na druhém místě před Fiestou.
To mě mrzí, že máš s francouzskýma autama tak špatný zkušenosti. Muj Megane bude mít na začátku března 3 roky - najeto cca 70 tis. km. Závady: 1x prasklá žárovka H7...vskutku skandální spolehlivost >:-[]
Žárovky praskaj i u jinejch aut--- pro představu H7 na Laguně II - 1x za 3 roky. H7 u Š Octavia II fl - 3 za 1 rok a střídavě u obou světel. Je fakt že na Laguně mi praskla žárovka v zadním světle za tu dobu.. stála asi 10 kč >:D Stejný problém sem měl ale i v Mondeu, jen stála 50 Kč :-)
Kde jste to četl? Kdy toto vyšlo a v jaké souvislosti? Možná to ostatní vědí, ale zajímalo by mě, jaké máte Vy osobně zkušenosti s vozy Renault. Jaké jste měl modely, kdy, co se Vám líbilo, co Vám vadilo, co jste od vozu/ů očekával? Klidně mi napište i soukromě.
Pláša35
Ty jsi king of numbers!
To je bomba, takový rozdíly. Fiat - 700 tis., Opel na půlce (-750 tis), Renault -0,5 mil., BMW+300 tis..
To jsou prostě brutální změny. čumím. :yes:
To jsou jen marketingové žvásty. Výsledky hovoří jen o prodejích, nerozebírají ani vývoj EBITDA ,ani (ta hrůza) vývoj cash flow. O návratnosti investic, financovaných z úvěrů ani nemluvě. Ve skutečnosti je ekonomika té firmy robustní jako domeček z karet. :-!
Polo, 208, Fabia, Yaris určitě. O A1 nemluvě. Samozřejmě se to liší podle trhu, ve francii bude clio asi dražší , nebo stejně drahé jako jmenovaná auta. Obecně ale ne.
Renault je v zisku jen kvůli penězům které ji plynou z podílu v Nissanu.V roce 2012 ani to nestačilo,tak následoval prodej podílu ve Volvo Truck.Takže Renault Truck patří zcela Volvu...Jaká to ironie.VW v tomto období se stává majoritním vlastníkem Scanie a Manu... :-(
No myslím že Pólo je v průměru dražší a u nás o světelné léta. ;-) Za 229 000 prostě Pólo nekoupíš.Taky je tam smajlík že jo. >:D Clio se vzhledově povedlo, o tom žádná.Ale to je všechno.
Už jsem to tady podrobně rozebíral asi dvakrát. Nebudu se proto opakovat a tak jen v kostce: koupil jsem novou (!) R19 počátkem 90 let. Najezdil jsem s ní během 1,5 roku asi 43 tis km. Za tu dobu byla v servisu asi 8x. Vysypalo se tam skoro všechno. Navíc chování záručního servisu bylo zcela nehorázné. Zkušenosti ostatním majitelů, které jsem potkával, byly zhruba stejné. Pochybuji, že kdokoli z nich by si koupil rendlíka ještě jednou. :-! Je to šrot.
Když už tady Ada machruje s angličtinou, nebude mít zajisté problém přeložit výsledky "upadajícího" a "téměř krachujícího" koncernu Renault. Upozornění pro Adu - po přečtení hrozí akutní nebezpečí rapidního zvýšení tlaku, rudnutí a vedlejší účinky hysterie v podobě nekontrolovatelného ničení všeho kolem sebe. DOPORUČENÍ - nachystat koňská sedativa pro okamžitou aplikaci! >:D
Nekupujte auta značky začínající na F:
--------------------------------------
1. Volkswagen (známý též jako folcvágen)
2. Ford
3. Vauxhall (foxhol, aneb Opel)
+ Francouzi
4. Renault
5. Peugeot
9. Citroën
Fordem tam, vlakem zpátky...
Francouzi jsou nespolehliví ...
Itálie dělá nespolehlivé krámy
10. Fiat
Ach, jak je ten český rybník odlišný od moře pravdy a svobody :-!
Ehm, nějak nevidím Koreu ... Ale co čekat, natočit reklamu na Hondéé a posadit do vozu jakési indo-čínské seskupení školky... Škoda, že Český automobilový trh není alespoň trochu svobodný. Myšleno ekonomicky svobodný přirozeně :-!
Tímto jen dokazuješ, jaký mrzký nadhled máš a že tvá zášť vychází z tvojí vousaté zkušenosti. Neberu ti ji, určitě se takto R19 mohlo chovat. Ale pokud čtvrt století poté haníš Renault, jsi jen zakomplexovaný nýmand. Pokud by lidé postupovali podle tvého vzorce chování, nejspíš by zde Škoda vyráběla Favorit tour a nikdo by po ní ani neštěkl. Za čtvrt století se událo tolik věcí, stačí jen vystrčit hlavu z té antirenaultovské bubliny.
Na druhou stranu je pochopitelné, že ne všichni musí oplývat zkušenostmi, nekomu stačí žít z minulosti... >:-[]:yes: Jen tak dál Adolfe.
DE: Polo od 12.450 € (60k) do 22.925 €, Clio od 12.800 (75k) do 21.600 Polo70 k 12.975 €
UK: Polo od 10.770 Ł (60k) do 20.350 Ł, Clio od 10.795 (75k) do 19.995 Ł; Polo 70 k 11.570Ł
Megane má poslední šanci a to je nedávno představený FL. Souhlasím, že prodeje dobré nejsou, ale jestli jsou vyloženě špatné, na to si počkám, až budou statistiky prodejů v Evropě i u modelů za TOP 10. Tam si i krásně ověříme, jak je na tom Megane v porovnání s prémiovou konkurencí. A poslední věc, nezapomínejme, že prodeje prémie celkem věrně kopírují prodeje v Německu. Je tedy velmi pravděpodoné, že kdyby na tom byl Německý trh stejně blbě jako ten francouzský, čísla by vypadali jinak. Každopádně díky bohu za to, že se německýmu trhu daří! Má to nemalý vliv na naši ekonomiku.
"Renault prodává své akcie třídy B, které mají snížená hlasovací práva. Zůstává mu 6,8 procenta akcií třídy A, které představují 17,5 procenta hlasovacích práv." Renault zůstane největším akcionářem Volva.
Tak aby VW na Polu vydělalo stejně, jako Renault na Cliu (v Evropě), musel by mít na jednom autě o 7,5% větší marži...a to při cenách Clia (Clio se prodává po celé Evropě stejně, nebo dráž, než Polo) není moc pravděpodobné. Jediný, co Polu nahrává, je stáří, tedy zaplacený vývoj.