Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Ronault.
Aleši, jezdil jsem s auty na LPG 5 let vlastními, celkově u nás doma byly od roku 1996 do letešního léta, takže bych řekl, že můžu docela objektivně psát, co jsou plusy a mínusy LPG.
Ty iy Lukáš a v podstatě kdejaký novinář píšete jako velkou výhodu, že díky LPG má auto vyšší dojezd. To je jen argument vyčtený z letáku.
Za celých 17 let jsme LPG nezvyšovali doma dojezd! V autě i na dlouhých cestách bylo vždy jen tolik benzínu aby nesvítilo otravně hladové oko (ve Favoritu jsem měl dokonce odpojenou žárovku a jak jsem byl rád). Proč bych si měl zvyšovat dojezd jízdou na benzín, když je to 2x dražší. To přece pozbývá smyslu. Pokud udělám 1200 km na LPG, tak zaplatím cca 2400 Kč. Když ale udělám 600 km na benzín a 600 km na LPG, tak zaplatím 1200+2400= 3600 Kč! Myslíš si, že běžnému majiteli auta na LPG nepříjde příjemnější jednou za 600 km zastavit aby ušetřil 1200 Kč?
A plniček je po ČR mraky, po Evropě v podstatě taky, stačí si do navigace dat POI a před delší cestou si to jen lehce naplánovat. I takové rakousko se dá projet cestou na jih hravě.
No a za druhé... Vyšší hlučnost u LPG? Podle mě nesmysl, nikdy jsem se s tím nesetkal, možná naopak spíše měly motory kultivovanější zvuk, pokud byl rozdíl poznat. Vždy šlo o subjektivní pocity a pokud je nemáš naměřeny, raději je nezmiňuj, podle mě je to spíše jen v tvé hlavě, než v reálné změně zvuku ;-)
A za třetí... podle mě největší problém bude spíše atmosférický dvoulitr, který nebude na tak těžké auto mít dostatečný točivý moment a chtě nechtě cestování s dieselovým motorem bude přecejen příjemnější. ;-)
Ty iy Lukáš a v podstatě kdejaký novinář píšete jako velkou výhodu, že díky LPG má auto vyšší dojezd. To je jen argument vyčtený z letáku.
Za celých 17 let jsme LPG nezvyšovali doma dojezd! V autě i na dlouhých cestách bylo vždy jen tolik benzínu aby nesvítilo otravně hladové oko (ve Favoritu jsem měl dokonce odpojenou žárovku a jak jsem byl rád). Proč bych si měl zvyšovat dojezd jízdou na benzín, když je to 2x dražší. To přece pozbývá smyslu. Pokud udělám 1200 km na LPG, tak zaplatím cca 2400 Kč. Když ale udělám 600 km na benzín a 600 km na LPG, tak zaplatím 1200+2400= 3600 Kč! Myslíš si, že běžnému majiteli auta na LPG nepříjde příjemnější jednou za 600 km zastavit aby ušetřil 1200 Kč?
A plniček je po ČR mraky, po Evropě v podstatě taky, stačí si do navigace dat POI a před delší cestou si to jen lehce naplánovat. I takové rakousko se dá projet cestou na jih hravě.
No a za druhé... Vyšší hlučnost u LPG? Podle mě nesmysl, nikdy jsem se s tím nesetkal, možná naopak spíše měly motory kultivovanější zvuk, pokud byl rozdíl poznat. Vždy šlo o subjektivní pocity a pokud je nemáš naměřeny, raději je nezmiňuj, podle mě je to spíše jen v tvé hlavě, než v reálné změně zvuku ;-)
A za třetí... podle mě největší problém bude spíše atmosférický dvoulitr, který nebude na tak těžké auto mít dostatečný točivý moment a chtě nechtě cestování s dieselovým motorem bude přecejen příjemnější. ;-)
S hlučností souhlasím! :yes: Auta na LPG jsou vždy o něco tišší při nejhorším stejně hlučné. Ještě jsem nezažil, že by auto na LPG bylo něják výrazně hlučnější, to je hloupost.
Popsal jsi to přesně. Jezdím s Flu 1.6 na LPG po republice docela dost a na benzin minimálně. Prodloužení dojezdu je trvale opakovaný blud, protože pak LPG ztrácí smysl. Jinak nemám co napsat. Čerpaček na LPG je dost. Neřeším, plním plyn, občas doliju Flash Lube. LPG šetří peníze, aniž by se řidič musel nějak zvlášť namáhat a omezovat. Naopak. Způsob jízdy přestává hrát roli. Ušetřené peníze nemusím vydělat.
S tou hlučností je to samozřejmě blbost, že by se zvyšovala. U mě je to zhruba nastejno. Dvojnásobný dojezd jsem nezkoušel, ale jsem občas rád, že mám jistotu dojezdu, kdyby něco. Spotřeba je o něco (cca 10%) vyšší, ale žádná katastrofa.
A i s plynem se snažím jezdit plusmínus předvídavě a úsporně - pokud nemám pádný důvod přesun urychlit.
A i s plynem se snažím jezdit plusmínus předvídavě a úsporně - pokud nemám pádný důvod přesun urychlit.
rohYpnol
Tohle by melo jezdit po meste, kdyz uz jsou SUV tak modni. Sice LPG vyzaduje vetsi peci pri udrzbe, zato ziskate auto emisne ciste a hlavne vas nebudou cekat zadne DPF ani dvouhmoty... Navic pravdepodobne i podvozkove dily vydrzi o neco dele, protoze tezsi diesel neni pod kapotou.
Tohle je naopak vyborna nabidka od Mitsu :yes: :yes: :yes: Omezenost jen pro zakladni verzi je zcela prirozena, oslovuje se tim vetsina potencialnich zajemcu. Ten co nesetri na vybave nebude mit tak vyrazny zajem setrit i prvozni naklady a tech par procent zakazniku, kteri o tuto moznost prichazeji, prodeje Outlanderu nevytrhnou.
Pro koňáky a dalsi tahace privesu je prirozene logickou volbou diesel.
Tohle je naopak vyborna nabidka od Mitsu :yes: :yes: :yes: Omezenost jen pro zakladni verzi je zcela prirozena, oslovuje se tim vetsina potencialnich zajemcu. Ten co nesetri na vybave nebude mit tak vyrazny zajem setrit i prvozni naklady a tech par procent zakazniku, kteri o tuto moznost prichazeji, prodeje Outlanderu nevytrhnou.
Pro koňáky a dalsi tahace privesu je prirozene logickou volbou diesel.
Ano, auto ktere nesmi do podzemnich garazi je naprosto idealnim SUV do mesta. :-!
chapem ze naklady su nizsie ale ma to aj iste nevyhody a obavam sa ze auto s LPG rychlo strati na cene a bude aj narocnejsie na udrzbu. Ozaj neviem ako je to s parkovanim v podzemnych priestoroch ale donedavna ked som chodielaval autom do presovskeho MAXu tak tam bolo napisane ze vstup do podzemneho parkoviska pre auta s LPG je zakazany, neviem ci to plati este aj dnes lebo po tych podzemnych parkovickach u nas napriklad v auparku nechodim no a v presovskom maxe som uz asi rok nebol ale pamatam si na ten zakaz co tam bol napisany pre auta s LPG.
Mišák má problém v ceně a konfiguracích.
Pokud chceš třeba šíbr..musíš si vzít jen TOP verzi s koženými sedadly.
Pokud kůži nechceš..nemáš šíbr!
Jak stupidní.. :no: :-!
Bohužel to je problém japonců..
A asi štěstí pro evropské automobilky a jejich SUV..
Výjimkou je snad Mazda, jakkoli má s výbavami podobný problém, ta se snaží Evropu chápat lépe. No a daří se a podbízet se nemusí, nestačí totiž vyrábět. Zato Honda a Mitsubishi zůstávají velice, velice japonští. Toyota je poevropštělá (i s negativy), Nissan je poevropštělý (i s negativy).
Design se moc povedl..i s evropskými pozitivy! :-)
Je předpoklad , že konfigurace tam nějaké půjdou dělat..
Votvírejte šampaňský aleluja :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Hlavne, že budem zasmraďovať ovdzušie pred škôlkou pri vystupovaní, lebo ušetrím pár eur na palive? ... ach jo to naše rozmýšlanie.
A to ani nehovořím o tom, že pokud za SUV chceš něco tahat, tak oceníš zátah dieselu.
Pobavilo.
To je problém dát šíbr jako volbu ke každé verzi za příplatek???
Dokonce ani při požáru to není nebezpečný (má to vlastní ochranu nádrže. Přitom benzínové auto ne a nikomu to nevadí), to dřív shoří auta s benzínovou nádrží. Ale je mi jasný, že dostanu spoustu mínusů, lidi se LPG bojí.
Možná by bylo nejlepší zakázat vjezd do parkoviště všem autům. Tím by se zabránilo spoustě problémům.