VW DAS AUTO NEUMÍ NIC JINÝHO NEŽ PRODUKOVAT SPALOVACÍ POPELNICE S PŘIDUŠENÝMA SPALOVÁKAMA TSI BEZ DPF ROZSÉVAJÍCÍ NA KAŽDEJ UJETEJ KM RAKA!! [odkaz]
JEN DOTOHO SOUDRUZI, KUPUJTE SPALUJTE DÁL, ČUCHEJTE TEN RAJSKEJ VÁNEK Z LAUFU, VEDE TOTIŽ DO NEBE :-!
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3. [odkaz]
Nuz, co do dizajnu je to podla mna jedno z najvydarenejsich aut v tejto triede. Taka Fabia je vedla neho (bez urazky) jak skarede kaciatko vedla labute.
Lenze co ta technika? Bude tam vobec daky normalny 4-valec?
A predstav si, že som vo Florencii bol a Dávida som videl. ;-) Ale OK, dizajn Pola nie je žiadne umelecké dielo, v porovnaní s disproporčnou Fabiou je to ale elegán.
Článek je o tom, co bude nabízet vw do pola v budoucnosti. Proto taky nahlídni do budoucnosti a koukni, co bude nabízet Volvo do svých vlajkových lodí. 2litrové 4válce jak pro s80 tak pro xc90. Maturitu máš, tak to snad nebude problém dohledat ;-)
Co chystá Volvo vím a nejsem z toho odvázaný. Snad mi ta moje kára ještě nějakou dobu vydrží. Až dožije, rozšířím řady majitelů downsizingů. Zatím říkám bohužel, ale třeba budu příjemně překvapen. Z chodu tříválců nejsem.
Uvidíme. Snažím se nějak vybavit, jestli mám zkušenosti i s jiným 3válcem kromě htp, ale nic mě nenapadá a hodnotit všechny 3válcové motory na základě jedného, na to si netroufám. Ale třeba 3hrnky v Triumphech jsou pecka ;-)
Já ti nevím, pochopím ještě 1.0TSI ať už 66, tak i 81kW. Řekl bych, že to bude adekvátní náhrada 1.2TSI. Původní 1.0MPI v CitiGo jede slušně. Co ale nepochopím je 3válec v TDI. PD byl katastrofální traktor, po jízdě s ním jsem mohl jít hned na ušní (naštěstí jsem ho měl jen 3 dny jako náhradní vůz). CR bude jistě kultivovanější, ale do stávající 1.6TDI mubude pořád něco scházet ;-)
Tak já píšu jen o motoru, samozřejmě co třída více, tím lepší odhlučnění... alůe když to srovnám třeba s 1,6 HDI nebo 1,5 dCi (nobou 1,6 od Hondy jsem ještě pořád nejel), tak ti např. jsou přecejen krapet kultivovanější a v malém voze jsou ty rozdíly vždy vícve poznat.
Voči Fabii kráľ. Voči iným - tu už by som s tak istý nebol. Veľkú rolu hrá vkus a je pravda, že malému autu kukuč veľkého nepatrí. Polo vyzerá dospelo (a snáď aj je dospelé), ale trochu viac hravosti by mu neuškodilo.
Uvidíme, čo s ním narobia tri valce. Ak budú mať lepšiu kultúru chodu ako doteraz a dostatočný výkon a spoľahlivosť, nemusí to byť márne.
Diesel na tri valce je prešľap, tento krok nechápem. Po nástupe prepĺňania malých benzínov v takomto aute nafta stráca zmysel.
Škoda 1,6TDI, po zkušenost s motory 2,0 a 1,6 či 1,7 o stejném výkonu vycházel průběh a charakter lépe vždy na větší objem, čili stále platí, objem nenahradíš...
No práve viacerí tu majú skúsenosť s 1,4 R3 TDI, ktorá sa v minulosti montovala napr. do Fabií a nemyslím, že je to zrovna skúsenosť príjemná. Ale vyzerá to, že v tejto triede budú koncernové autá opäť kadlať, a tentokrát už žiaľ povinne, bez možnosti výberu R4 TDI. 8-s
Z mého pohledu je to nejspíš dobře.
Na malé auto byl čtyřválcový diesel příliš těžký. Ostatně taky očekávám, že tato varianta bude podstatně kultivovanější, než starý PD, který měl snad jediné pozitivum a to směšnou spotřebu. Jsem zvědav, jaké budou nové motory.
Uz se mi dlouho nezvedl zaludek v aute, tipuji tak 20let, az do nedavne zkusenosti s 1,4TDI ve Fabii I. Asi to bylo tema vibracema, hruza. Chapu ze to nekdo koupi do firmy, aby usetril na palivu, ale domu? Dieslovej trihrnek je uchylnost
Ani mi se projev motoru nikdy nelíbil, ale obyčejní lidé mají prostě jiné priority. Zvyklí z hlučných stodvacítek a jiných plechovek, jim PDčko nikdy nepřišlo jako něco extrémně hlučné, ba co víc, jezdilo to za směšné litry.
Nepoznám nikoho, kto by si dobrovoľne vybral 1,4TDI do svojho súkromného auta. Každý, čo s týmto šrotovníkom, omylom označovaným za motor, jazdili, tak robili v služobnom aute.
On ten motor neťahal tak zle, plyn po podlahu a oprel ťa do operadla ako športiak, a ani tak nežral veľa. Ale zvukový prejav a vibrácie, to bola fakt jedna tragédia a skutočne do súkromného auta si to normálny človek kúpiť nemohol...
Čo sa týka dnešných dieslov VW, mám len jednu skúsenosť, a to 1,6 TDI/66 kW v služobnom Roomsteri. A - je to zdochliak. Fakt som si na začiatku myslel, že tam mám max. 50 kW. Lenivé, hlavne za studena robí rachot a na diaľnici 130 s pomerne veľkým úsilím a nemalou spotrebou. Pre mňa nemilé prekvapenie.
kamarád si jej vybral do jedničkové Fabie kombi. Docela jsme se mu smáli, ale prý je spokojen. Chtěl 1,4 16V a předělat na LPG, ale subjektivně se mu zdálo, že to nejede. Jediná jeho omluva je, že jezdí každý den do práce Brno-Mikulov, takže silnice I. třídy a pak dálnice, tam ten tříválec tak hrozně nezní jako po městě a startu...
Tak jsem byl dnes vezen od Hellera v Ostravě zpět do firmy Fábií 1,4TDI. Jestli jde pokrok tímto směrem , tak pozdravpánbůh. Na volnoběh hrůza a při určitých otáčkách dunění jak za války. Pěkně jsem pánovi za volantem poděkoval za svezení, ale byl jsem rád, že to máme jen cca 4km a mohl jsem vystoupit. Snad ty nové motory budou vychytanější. :'-(
Iste, že CR nebude taký dunihlav, ako bol PD, ale konfigurácia R3 v kombinácii s princípom spaľovania paliva jednoducho nepustí a nedáva dôvod na veľký optimizmus. Navyše malé lacné autá ani neumožňujú nejaké super utlmenie, takže sa ani nedá moc utešovať nádejou, že síce vonku to bude traktor, ale vnútri to vnímať nebudem.
Problém je, že to tvrzení vychází z úst diesel fanatika, kdyby to napsal někdo nezávislý, neřeknu ani popel ;-) Podle mě pokud bude TSI mít spotřebu jako mají 1,2, tak nemá smysl nafta do takového auta... Ale to bylo vždy, že do B segmentu byla nafta vždy silně diskutabilní, počnaje už nižším odhlučněním této třídy, přes citelnější zátěž přední nápravy, která se projevila více než u větších aut.
Kámo, myslím že nedokážeš najít příspěvek, který bych neměl podložený dobrými argumenty, jakkoli jsem diesel-head. Kdybys kouknul na spritmonitor.de, a podíval se na porovnání spotřeb mezi 1,2 TSI a 1,6 TDI, zjistil bys, že 1,5 litrů rozdílu stále zůstává.
S tříválcem půjde hmotnost hodně dolů ........... >:D I cena, takže nákup dieselu se stane méně diskutabilním. :-)
No uvidíme, jenže TDI proti TSI je 60t Kč navíc téměř vždy, takže návratnost není zrovna růžová... a jestli bude TSI jezdit za 5l, tak pochybuju, že TDI za 3,5l ;-)
No uvidíme, za kultivovanost naftového tříhrnku ruku do ohně nedám... obzvlášť v malém autě ;-) A to jsem teď taky vlastně diesel fanda >:-[]
Keď je pre Teba zvukový prejav 1,2TDI "paráda", tak zrejme nemáme o čom diskutovať, pretože napĺňame rovnaké pojmy úplne odlišným obsahom. Paráda nie je ani R4 TDI, je to len znesiteľné a závislé hlavne na odhlučnení a tlmiacich materiáloch, ktoré sa logicky v segmente B moc nepreháňajú. Urež z toho jeden valec a zvuková tragédia je na svete.
Docela by mě zajímalo, jak ty LED světlomety svítí? Máte s nimi někdo zkušenosti? Např. srovnání s xenony, či xenony s nižším světelným tokem, které jsou např. u Rapida či Beatlu.
Od čeho jsou odvozena ta 1.4 TDI?
Zajímá mě to, protože ta původní TDI PD mi svou příšernou charakteristikou připravila nejednu horkou chvilku za volantem (a taky náběh na Parkinsona).
Jedna rodina neznamená, že někdo něco sekal. 1,6 a 2,0 TDI jsou jedna rodina stejně jako 1,2 a 1,4 TSI. Ty motory vychází z jednoho základu. Takže je celkem jedno, jestli půjdeš 1,6 -> 1,2 -> 1,4; nebo 2,0 -> 1,4. Jen mi 1,2 přijde jako lepší základ vzhledem k tomu, jak ty své skládačky staví. Záleží ale i na dalších faktorech, které nám nejsou známy.
Ano, máš pravdu, p. Vaverka v článku z 19.11.2013 praví: "Exteriér mohou vylepšit full LED světlomety, mezi malými vozy dosud nevídané..."
Nicméně dosud se toto nové MINI zatím ještě neprodává (až na jaře) a ruku na srdce, jedná se o úplně jinou cenovou ligu.
Ani faceliftované Polo se ještě neprodává. A řeč byla o velikosti, ne o ceně. ;-) Dokonce o Mini sám psal. Jsme v době, kdy už LED světla nejsou problém u levných aut. Jen tím pravděpodobně zmizí xenony. Držet si oboje by bylo dost nákladné a zase tolik se jich podle mne neprodá.
Tak sa nám postupne varí voda ako tej povestnej žabe v hrnci. Po trojvalcoch ako najlacnejších verziách, spodku ponuky pre šetrílkov sme sa dopracovali k tomu, že trojvalec v triede B je štandard (i nadštandard), pričom R4 mizne z ponuky, resp. zostáva zachovaná len pre najsilnejšie či športové verzie. Teda i ten, kto nemusí šetriť a kupovať základné Polo, ale je ochotný si priplatiť, dostane stále iba... trojvalec. Nielen najslabšia motorizácia, ale aj druhá najslabšia, tretia i štvrtá v poradí. Blue GT je exot, ktorý na cestách asi nikdy neuvidíme; obdobné platí o GTI. A pri dízloch nie je ani len tá teoretická možnosť voľby, aj najsilnejší dízel bude cestovateľa na dlhé trate oblažovať svojím disharmonickým kadle-kadle. 8-s
Tentokrát jednoznačne Polo :no:
Asi tak nejak. Kdyz to porovnam se svym oblibencem, ktery se zatim uvadi s atmo R4 1,3 100koni a R4 1,5 130koni se spotrebou kombi dle japonskeho cyklu cca 3,5 a 4,5 l neni o cem. Chod motoru bude tak o 2 tridy jinde ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Oproti Polu ale Jazz/Fit nabídne vždycky něco navíc. A nejen oproti němu, ale i ostatní konkurenci v malých autech. I když bude mít za pár let třeba taky tříválce. Říká se tomu PRAKTIČNOST. Tu Evropa neumí, Honda (a třeba i Toyota) však ano.
Sice nevím jak praktičnost souvisí s tématem tříválců, ale v čem je Honda praktičtější než evropská konkurence, která ti dává vybrat malé auto v několika provedeních jako HB, kombi, malé MPV, malé SUV?
Tak ono to nebude zpozdeni, ale jiste poradny vyvoj a zkousky a vyvoj treba hybridni verze ;-)
Jinak Honda je uz davno jinde, pac uz ma 660 turbo trihrnek ;-) Zpozdeni s litrovym trihrnekm jiste ne. U Hondy je to spise otazka marketingu, pac motory jiz predstaveny byly a je otazka kam je Honda bude chtit nacpat. Ze by to byly ale standardni verze to asi ne. Do Jazzu asi neco vleze, ale co treba 1,5 Turbo ve verzi Type-R a 3hrnek do S660 ;-)
S660 je koncept představený v prosinci na tokijském autosalónu. Ani jeden z těch budoucích tří přeplňovaných motorů se dosud v žádném modelu neprodává. Na přímou otázku ohledně nasazení těchto motorů na tomto autosalonu But Iwamura řekl "jak jen to bude možné", což si u Hondy překládám za rok, za dva nebo klidně za pět. Prostě zase s křížkem po funuse. :-)
Protože Yaris má aerodynamiku Škody 706 RTO, možná i horší, a donutit 1,0 tříhrnek, aby takové auto hnal aspoň ustálenou devadesátkou znamenalo ho řádně nakrmit. Až jarísek zhubne, dostane zase tři hrnečky.
Máš pravdu. Ono sa nejak rado zabúda na význam slova "súčiniteľ" alebo "index".
Potom sa nájdu aj ľudia, ktorí ti budú tvrdiť, že ťahač Mercedes s aerodynamickou úpravou a Cx 0,4 má menší odpor vzduchu ako Š120, ktorá mala Cx 0,42...
Hm... nicméně myslím že se můžeme shodnout že čelní plochy malých vozů budou +- stejné a poté začne promlouvat do hry právě součinitel odporu vzduchu... zkrátka to že Toyota přestala (alespoň tedy prozatím) dělat tříválec a vrátila se ke čtyř válci rozhodně neměl vliv špatná aerodynamika Yarise
Tak to nemáš pravdu, ten rozdiel môže byť niekedy značný, u malých áut zaznamenáš rozdiely jak v šírke tak vo výške - niekedy ide o rozdiely dosahujúce bezmála 10 cm, a výsledná čelná plocha sa môže líšiť kľudne o 10-15%. U malého auta s hmotosťou na úrovni jednej tony je to cítiť, ale až pri vyšších rýchlostiach, pokiaľ ide o vozidlo primárne určené pre jazdu v meste, nehrá to veľkú rolu.
Poslednú časť vety vysvetli - nejaké maličké slovko ti asi ušlo a nedáva mi zmysel, vyzerá to, akoby ju písal nejaký Maďar...
Ano rozdíl může být značný, ale řešit tu u těchto nákupních tašek nemá cenu, když nám roste odpor(bráno v kW) s třetím kvadrátem vektorového součtu rychlostí vozu a vzduchu.
Jestli si cestovatel na dlouhé tratě koupí Polo, tak je pako, má jít do poněkud jiného auta.
Polo je auto, jehož přirozeným teritoriem je město a příměstské oblasti a tam je tříválec minimálně stejně dobrý jako ctyřhrnek (raději jsem nepsal lepší, ať nevyvolávám flame).
Co jinak říkáš na tříhrnek v Mondeu? :-)
Taková je budoucnost - tříválec je menší (= méně materiálu, to je cost saving pro výrobce) a pokud nacpeš auto až po střechu hromadou displejů a cetek z Číny, a volant a okolí vykachlíčkuješ tlačítky, tak se nad motorem nikdo ani nepozastaví...
Ad Polo TDI: tak možno u vás sú služobáky zásadne od strednej triedy vyššie, ale u nás je najviac služobných áut práve v triede Fabie. A tie sú nezriedka dízlové, hlavne keď sú to lietačky, čo nabehajú ročne 30t a viac km. Takže tie služobáky, ktoré boli doteraz 1,9TDI či 1,6TDI, budú v budúcnosti 1,4TDI. Povieš, že mi to môže byť jedno, keď na tom ja nemusím jazdiť, ale už len počúvať takéto autá (R3 TDI) je utrpenie.
Ad Mondeo: ono je nejaký R3 v Mondeu? ;-) A ak myslíš budúci 1,5EB, čo mal byť podľa rečí R3, tak nie je: je to normálny R4: [odkaz]
To samé čeká Pašíka, a kdo ví, koho dál - s foukaným 3 válcem vyrukuje PSA ... Tedy nejen Ford ... Až s tím přijde "správná" značka ( myslím osazení v různých třídách, typech, řadách ) , bude možné psát ódy a zaručeně trefné odhady stylem, "že do pár let v tom pojede celá Evropa >:-[] "... Ač před dobou nedávnou - teda u konkurence - to bylo fuj ... ;-)
Nechápu proč. Označení na zádi to zcela jistě mít nebude a budeš se tvářit, jako že lážo-plážo jízda je tvůj "stajl". Jenom se nenechat znervóznit, až tě bude předjíždět Swišť 1.2 a řidič na tebe bude z okýnka ukazovat čtyři prsty. "Čtyrvál woe". >:D >:-[]
Nj, je to dost smutná sranda. Snad abych ocitoval z jednoho dávného slovenského skeče: "Smeruje to do riadnej p..či". Kdo můžete, rychle kupujte - nebudou.
Osobně jsem rád za každý tříhrnek 1,4tdi místo čtyřhrnku 1,9tdi, neboť ten smrad, co z dieselů obecně leze je hnus, velebnosti. A pokud u nového auta ani ne, tak po pár desítkách tisíc km je z auta dýmovnice.
Sám víš, že mám diesel a je to můj poslední diesel, blé...
Video mi nejede, ale to je fuk.
Zvuk tříválcového dieselu je katastrofa, to souhlasím, ale otázka je, jestli ho majitel překousne, když mu to spolkne o 0,00021l/100km méně a jsem si jistý, že překousne. Money talks.
Tak si na youtube pohľadaj napr. Polo 1,2TDI sound, každé jedno video je chuťovka.
If money talks, tak benzín je v tejto triede výrazne atraktívnejší, lebo dízel navýši cenu auta oproti benzínu o dosť, percentuálne výrazne viac, ako povedzme v strednej triede. A kto ráta 0,00021l paliva na 100 km, tak ten o to viac ráta 1000 či 2000 eur cenového navýšenia pri dízli.
Ja sa začínam prikláňať k názoru, že do malého auta do mesta diesel nepatrí vôbec... Veď 3 valčeky, 50-60 kW a 4-5 litrov spotreba, to je dnešná realita. Dieslu trvá 10 km, kým sa zohreje (v zime aj 20), to nemá do mesta zmysel...
Ježišmarja ještě nikdo nikdy nikde zvuk nového tříválce 1,4 TDI neslyšel ale Vy mudrcové už víte, že "je" to katastrofa. Co kdybyste si počkali na realitu?????
najkrajsi vw , polu ten dizajn fakt sekne a uz od r 2009 kedy tato generacia pola prisla je polo neprekonane, golf nevyzera tak bytelne a presvedcivo a zaujimavo ako polo
už vidím jak model vybavený všemi těmi featurami s "nejsilnější" naftou bude stát 600 000,- Kč, a že verze "již od" bude holobyt bez rádia... no i když to rádio by tam dát mohli >:D
Tiež ma toto presne napadlo, že je to síce pekné ale kto, alebo koľko ľudí si to nakoniec do toho objedná a zaplatí? Určite bude záležať od cenovej politiky, výbav a príplatkov. Ale každopádne za 600 tis. máš o triedu väčšie auto tiež slušne vybavené, takže zrejme nie je o čom.
Právě na to narážím... všechny tyhle vychytávky něco stojí a už není moc velký rozdíl jestli jsou instalovány v malém nebo velkém autě... V tom malém možná ušetří na kabeláži >:D
Polo je možná první, které nabídne podobné vychytávky v malém autě, ale cena bude přesně jak říkáš jen o málo nižší než auto ve vyšší třídě... A pořád to bude jen malé auto s malým vnitřním prostorem.
Je to jako očekávat, že ti za televizor naúčtují méně, protože máš menší byt. :-! Radar stojí stejně, ať je v Passatu, nebo Polu. Někdo prostě chce malé auto. Málokdo si koupí všechno, ale lidé mají roztodivné chutě.
Souhlas... nic jiného jsem taky neříkal... ano je fajn že tady je ta možnost, ale pořád mi nejde do hlavy kdosi to koupí? Chci říct že kdo bude mít třeba těch 600k na nový auto a přitom uvažovat o Polu...?
Také jsem ti neodporoval. Nejde tu jen o lidi, kteří jsou schopni utratit milion za malé auto. Jak jsem napsal, lidé mají roztodivné chutě. Jeden nemůže (nechce) mít auto bez panoramky, další bez bezklíčového vstupu a startování atd. Takový člověk si může vzít jen pár příplatků.
Decentni změna exterieru prospěla a Polo prokouklo. Interier potřeboval změnu jako sul protože to byla jeho slabina od začatku. Moc usedly a některe časti přistrojovky jako by byly z jineho auta.K tomu nevzhledne budiky a odporna řadici paka. Sice ani teď se mi vzhledově moc nelibi hlavně ten střed volantu a par drobnosti na přistrojovce ale už to neni alespoň tak usedle. Navic budiky jsou velice povedene a řadici paka konečně vypada dospěleji. Ještě je ale třeba počkat jak bude vypadat zakladni vybava.
Jako konzument současné generace s 1.2TSI musím potvrdit v globále změny k lepšímu:
+ modernější vnější vzhled, zjemnění tvarů
+ přibyl ukazatel teploty vody a stavu paliva (dosud byl ukazatel paliva digitální)
+ mírně zploštěný volant - usnadní nastupování
+ možnost full LED světlometů, diody na denní svícení
+ možnost zadní couvací kamery
+ možnost adaptivních tlumičů
- větší plocha lesklých "kovových" rámečků okolo ventilace a displeje - leskne se v předním okně
- 4-válec jen v objemu 1.4 l
>:D:yes: Myslím, že my motoristi už vás modeláře dlouho urážet nebudeme. ;-) . Jen aby se pak komisaři přes spaliny nevrhli na vás. To bude panečku mikro-downsizing. >:-[]
Máš pravdu, tahle devítiválcová mrcha žere palivo s 10% nitra a 8% oleje takže o čistotě spalin si netřeba dělat iluze. Viděl bych to tak na Euro mínus 10. Deset motoristů s opravdovým autem se musí uskrovnit a jít do tříhrnku aby uspořili na emise tohoto broučka >:-[]
No právě, odpůrci tříhrnků a emisních norem se vždycky zmůžou tak maximálně na nákladní lodě, tankery atp. A na vás se úplně zapomnělo. Přitom je to takové pole neorané... >:D
Jistě, ať má každý hrnek svoje turbo a pod kapotou se mi o něj nehádají...
A pokud jsou turba zrovna v akci, stačí jeden hrnek a tři turba k němu.... když bude sám, můžu si jej dovolit "rozmazlovat".
55KW MPI 1.0 z UPu , moze to ist pekne ( lepsie ako 51KW htp ) a na male auto do mesta asi najvhodnejsia kombinacia, spolahliva bez turba a zo super spotrebou :yes:
ved UP s tym motorom ma maximalku okolo 170, ak polo pojde aspon 160-165 tak celkom parada a urcite sa nestrati ani mimo mesta :yes:
Přibližovadlo nevalné kvality s tuctovým a bezpohlavním dyzajnem, s blbostma typu adaptivní tlumiče a radarový tempomat, které budou v Evropě u jednoho procenta prodaných vozů a v ČR max u 1 promile. Dobrá zpráva je, že se stále jedná pouze o snobský lidový vůz für ein Piefke und blöde Tscheche. Škoda peněz za das poloauto... Avšak i20 má v ČR vážnou konkurenci >:D
1.0 MPI UP ( max. 172km/h , pruznost 80-120 na 4ke 15,5s ) , priem. spotreba na papieri 4,2L
1.2 HTP Polo ( max 165km/h , pruznost 80-120 na 4ke 16s ) , priem. spotreba na papieri 5,5L
bude to natesno ale tipnem si ze polo s motorom z UPu pojde o chlp lepsie ako polo s HTP, tie rozmery pneu su myslim rovnake u oboch a rozdiel par kil asi nebude az taky citelny takze by 1.0MPi v pole mohla ist sviznejsie ako HTP.
Predpokladam ze prave ten 1.0MPi bude najrozsirenejsi dalsich par rokov nielen v pole ale aj v novej fabii a nahradi vsetky tie htp ktore tu behaju vsade naokolo, len moj nazor.
Co ma vsak najviac prekvapilo je rozdiel v spotrebe medzi 1,2HTP a 1,0MPI , fakticky jazdit za nejakych 5litrov po meste s 1,0MPi a mimo mesta za 4 litre znamena smrtelny uder pre diesle, chvala benzinu :yes:
Hlavním a nejpodstatnějším parametrem u těch dvou vozů je a bude hmotnost. Zatímco Up! je poměrně lehké auto, Polo je o více než metrák těžší. Potom třeba zpřevodování...
Ty si vůbec nedovedš předtavit, jaké jsou rozdíly v těch motorech. To nejsou desítky kilogramů, ale max. kilogramy. Celkový rozdíl v hmotnosti ale stále bude na úrovni metráku.
O maximálku nejde, tak je odvislá od zpřevodování.
Presne tak. Atmobenzín R3 s objemom 1,0 a atmo R3 s objemom 1,2 sa budú líšiť tak 10-20 kilami. Naopak rozdiel v hmotnosti celého auta bude aspoň stovka.
Objem ničím nenahradíš. A proto 2.5 l V6 v T603 dosahoval max. 160 kmh při hmotnosti 1450 kg, zatímco dnes se 2.5 litr pomalu přestává nosit i v prémiové střední třídě...
Docela mne udivuje, že nevíš, jaké motory používala naše výstavní automobilka. Vé šest Vé vosum, žádnej rozdíl, co?
Tak si tu nehraj na odborníka, když tu jsi schopen vyplodit takovou kravinu. 8-s
Ty jsi fakt jelito. A jaký je rozdíl V6 / V8 když se bavíme o objemu? To je jako s tím vtipem, jestli je těžší kilo peří nebo kilo železa.
Snažíš se o naprosto zbytečně a hlavně se dost ztrapňuješ. Za odborníka jsi mě tu momentálně nazval jen a jen ty. O veteránech toho opravdu moc nevím, ale stále dost na to abych dokázal vidět, že objem zkrátka nahradíš.
Ale opět se plácej v louži bláta, když vedle máš moře pravdy >:-[] >:-[]:no:
Však neskáč, keď má pravdu. Nedokážeš si priznať malú chybu? Ja si tiež občas s jossalitom vymením pár rán, ale mám aspoň dôvod. Ty sa staviaš na zadné len preto, že ťa upozornil jossalito...
ale houby. Přiznávat chybu? S tím nemám sebemenší problém. Ano, 2.5 nebyl V6, ale V8. Kdybych tu nechtěl chybu přiznat, tak se klidně začnu hádat, že jsem se přepsal.
Ne, nepřepsal. Napsal jsem to špatně.
Ale jestli je to V6 nebo V8, tak to na smyslu příspěvku zhola nic nemění, tak co mám uznávat za chybu? Jak je to absurdní si porovnej sám. 2 reakce na příspěvek, oba se jen chytly chyby. Nad myšlenkou, kterou jsem napsal, se nikdo nepozastavil... A my se tu opět bavíme o chybě 8-s
Jossalita bych si profesí tipnul na politika >:-[]
Tak tak, V8
Wikipedie:
Tatra 603 byla poháněna vzduchem chlazeným osmiválcovým motorem s objemem 2,5 litru, umístěným za zadní nápravou. Motor, který navrhl Ing. Julius Mackerle, měl u prvních typů výkon 73 kW, u posledních verzí 77 kW (105 koní) a poháněl přes čtyřstupňovou převodovku zadní nápravu
To V6 beru jako překlep (nevědět to, by to byla docela ostuda) a max 160 km/h bylo papírově, reálně znatelně víc, čímž se vracím k ústřednímu tématu, 2.5 litr se dnes přestává nosit především díky hojně rozšířenému přeplňování.
Důkazem je dnešní Mazda, která má ve středním mainstreramu ještě dnes (nepřeplňovaných) 2,5 l.
Ako Ti už písal Jossalito, trepeš dve na tri. Porovnávať dynamiku dvoch áut z rôznych tried a nebrať na zreteľ rozdiel v hmotnosti (pri týchto pidimotoroch kľúčový! faktor) a vyvodzovať z toho nejaké teoretické závery, to môžeš len Ty.
Pravdu máš iba v tom, že do malého auta jazdiaceho len po meste je dízel nanajvýš nevhodný a dnešné malé benzíny dokážu jazdiť veľmi úsporne.
Rozdíl vidím v tom, že zatímco Up je auto do města, Polo tu a tam vyrazí i mimo město a na dálnici a občas se do něj posadí více lidí.
Co se týče prodejnosti, tak záleží na ceně. Pokud zachovají cenovky jako u HTPéček, tak budou prodeje zanedbatelné. Vždyť dnes stačí připlatit oproti HTP pár tisíc a koncern ti za to dá chybějící válec a navrch turbo a přímé vstřikování.
Nesouhlas. S oběma motory mám zkušenost. 1.0 MPI má nižší točivý moment, výkonu (ač papírově stejný až vyšší) dosahuje v dost vysokých otáčkách a při běžné jízdě v těžkém Polu bych zázraky nečekal. Zejména slabší verze má dost práce už s Upem, natož s o třídu větším autem. A tomu bohužel bude odpovídat i reálná spotřeba...Na druhou stranu, 1.0 MPI je opravdu velmi úsporné, takže méně než HTP žrát asi bude.
Nechci malovat čerta na zeď, ale pokrok v současné podobě za příliš šťastný nepovažuji. Nový typ posilovače nám předvedli na Rapidu a rozhodně to není posun tím správným, tedy řidičsky správným, směrem...
Stejně tak motory. Udávaná spotřeba a opravdu razantní pokles udávané spotřeby je až zarážející. Přitom změnil se nějak způsob návrhu? Máme nové technologie? ani bych neřekl. Pokud by bylo udávané snížení reálné, pak to tak trochu znamená, že koncern asi dělal až doposud něco špatně... Velmi pravděpodobně ale jde jen o razantní snížení na papíře.
Stejně tak vzhled. Což o to, proti vzhledu samotnému nelze nic namítat, ale proč ta naprosto zbytečná snaha sjednotit s Golfem? Současná podoba se mi líbí mnohem víc.
Ale hlavně - zmizely mmj. čalouněné výplně dveří. Není se čemu divit, vždyť tohle si koncern dovolil bez skrupulí i o třídu výš, že...
Už z prvních fotek je zjevné, že v prvé řadě se šetřilo a katovalo náklady. V možnosti připlatit si za výbavu z Golfu nevidím přínos. Koneckonců stírání rozdílů mezi vozy do roviny "velikosti bot" mi nepřijde jako šťastné. Že bych u Pola neměl možnost mít multikolizní brzdu, line-assist, park-assist a spoustu assist? Hlavně když nebudu mít šizený základ. Pokud nutně budu trvat na takovýchto položkách, není pak problém koupit Golfa místo Pola, koneckonců ve srovnatelné motorizaci a výbavě ten rozdíl v současnosti nebude zas tak dramatický.
Polo bude mít bezesporu náskok vůči konkurentům. Jen si tentokrát nemyslím, že to je zrovna dobře 8-s
P.S. Špatné znamení pro Fabii III. Když Polo vsadilo na půlgenerační obměnu, pak God bless Fabia III :-!
je pravda, že tu stále je naděje, že to je kůže (resp. umělá kůže). Uvidíme. Rád bych se mýlil. Z druhé strany pokud Polo bude mít čaloněný tapec ve dveřích, zatímco Octavia ne, pak to o Škodě přeci jen něco vypovídá.
Zkusil jsem ty fotky trochu zvětšit a podle odstinu barvy a hlavně struktury to vypada opravdu na tu umělou kuži. Je ale jasne že je to nejvyšši stupeň vybavy takže je možne že v nižšich stupnich opravdu plast nahradi čalouněni.
A neboj Octavia jistě dozraje i když to jak se prodava nevidim duvod pro změnu >:D
hlavně to zákazníci evidentně neřeší. Mě jen plastová výplň dveří v nižší střední prostě uráží. Tady o segment níž ji jsem ochotný prominout, ale u skvělého Pola by mi to přišlo škoda.
Obavy mám hlavně o Fabii III, když vidím, že tohle Polo před sebou bude mít nepochybně ještě vcelku dlouhý život.
Stávající generace tam má šedou látku, na novější mně příjde, že je tam taky, akorát tmavší.
Těch otázek ohledně kvality nebo rozdílů obecně tu zůstává více, takže nezbyde než počkat a pak si to vlastnoručně osahat.
Překvapilo mě, že loketní opěrka zůstává stále stejná. To už bude hodně let, kdy se objevila v koncernu poprvé.
ale mírně paradoxně tohle se mi docela líbí.
Pokud ten tříválec vydrží aspoň 200tis km a bude to cenově přijatelný, tak to bude asi jedinej VW, kterej mi bude dávat smysl.
I když ho nebudu chtít. ;-)
"Nový elektro-mechanický posilovač řízení je velmi kompaktní, samotné servo je totiž integrální součástí volantové tyče."
Není to tak dávno, co zde byl článek o elektromechanických posilovačích řízení, kde byly vyjmenovány určité typy a modely aut, kde jsou namontovány. Kolik tady bylo kritiky a posměšků. že v některých italských a francouzských modelech je levnější verze posilovače integrovaná do tyče řízení...
A hle... jak mile jde o VW, tak je to konečně nový posilovač, který je kompaktní a lehký, ne už jednoduchý a levnější...
Na obranu Lukáše možno napsat, že článek třeba jen přeložil, ale zase,přece by měl i jako nezávislý novwinář používat vlastní úsudek...
Myslím, že hledáš hnidy kde nejsou. Polo, Fabia etc. používaly odjakživa posilovač umístěný na sloupku řízení. V principu se tedy u Pola nic nemění, pořád jde o ten stejný jednoduchý princip. Jediná změna je, že už není na sloupku řízení, ale servomotor je tvořený přímo tyčí od volantu. Takže princip je stejný, jenom se snížil počet součástek a klesla hmotnost. Autor nikde netvrdí, že Polo používá nějaký sofistikovanější systém posilovače. Takže je možné se klidně Polu (starému i modernizovanému) posmívat stejně jako jeho konkurentům, že nepoužívá nic sofistikovaného. V těch italských a francouzských vozech je posilovač na sloupku řízení stejně jako u toho starého Pola.
Sofistikovanější posilovač umístěný na ozubené tyči řízení u koncernu používají jenom modely na platformě PQ35 a MQB, které s Polem nemají nic společného.
Nepatřím mezi ty, co hledají vzpouru za každým VW článkem, ale jsou formulace a vyjádření, která jsou do očí bijící... např. tato...
...
... nebo, že auto má zadní vlečnou nápravu a to je tedy výhoda, protože je lehčí a prostorově méně náročná...
Pokud se píše o výhopdách, musí se psát i o nevýhodách, které dané řešení obnáší, případně psát přesně... toto by měl být odborný web, i když to tak poslední dobou nevypadá
Chápal bych takovou připomínku k autorskému článku nebo testu. Ovšem článek pod kterým se diskutuje stejně jako většina dnešních článků (modernizované Polo, zaváděcí edice Kaškaje, MB-V, 2 mio. motorů PSA etc) jsou opsané tiskové zprávy automobilek. A žádná automobilka, v žádné z těchto zpráv nebude psát, že motory EP se sypou, že torzka je levné řešení, že Kaškaj má to či ono, ale tobě ho neprodají protože jsi neměl minulý model, prostě jen samá pozitiva a sociální jistoty. :-)
Jistě, každý by byl nadšený, kdyby zde byly jen autorské články. Ale denně takových zpráv vychází desítky, spíše stovky. Takže ani ty největší a nejkvalitnější světové servery, se u většiny takových zpráv nevzmohou na víc, než na kvalitní překlad, případný převod hp na bhp nebo naopak (občas s chybami) a dvouřádkový koment.
Ano kromě testů, článků o historii a designu. Z jedné strany je to málo, ale z druhé strany je to daleko víc než na jakémkoliv jiném českém webu, tam není ani zlomek toho co zde. Autoforum má jednoho Jandu a s ním spojené autorské testy, jinak nic, autorevue má jednoho Červenku a s ním spojené autorské testy jinak nic, autoweb je spálená země, na seznamu je meziplyn a s ním spojené testy Koubka. Zbytek českých médií jen opisuje stokrát opsané a není tam po autorských článcích ani stopy.
Napstup motorov atmosferickych nebudem komentovat, zameriam sa na TSI. Porovnanie 1,2 TSI a 1,0 TSI, preco ho vyrobca nahradza staru 1,2 TSI EA 111 (retaz) a neda novu 1,2 TSI EA 211 (remen).
Co ziska nahradenou za 1,0 TSI:
1. znizenie vyrobnych nakladov.
2. nizsie mnozstvo CO (ekologovia budu jasat).
3. potreba odlisenia motorv v segmente B a C
Len aka to bude, nahrada terajsia 1,2 TSI ma 77kW a 175Nm. Pochybujem, ze novy 1,0 TSI 81kW naladia aspon na rovnaky Mk (bude urcite nizsi), bolo by to natesno s 1,2 TSI 77kW 175Nm a 1,4 TSI 90kW 200Nm.
Myslim si , ze sucastna 1,2 TSI bude zivsia ako 1,0 TSI. Dokazuje to napr.
Seat Leon 1,2 TSI 77kW 175Nm 0-100km/h za 10-10,2s (podla prevedenia)
Skoda octavia 1,2 TSI 77kW 175Nm 0-100km/h za 10,2s (podla prevedenia)
Ford Focus 1,0 EB 74kW 170Nm 0-100km/h za 12,5s (hatchback)
Ford Focus 1,0 EB 92kW 170Nm 0-100km/h za 11,4s (hatchback)
Takze mozu naladit 1,0TSI aj na 81kW, ale nedosiahne parametrov 1,2 TSI (objem nenahradit, obe su fukane ). Pokial planuju aj v C segmente nasadit 1,0 TSI, tak to bude krok spät oproti 1,2 TSI. ;-)
Tak ono 1.2 TSI jako základ znamenal pro třídu Golfa co do uživatelského hlediska značný posun vpřed, dynamika byla značně lepší než umrtvené atmo 1.4, často už konstrukčně docela staré.
Nabídnout variantu, kdy i základní (resp. dva základní) motor splní požadavky 90% zákazníků svým způsobem není dobrý tah. Přinutit zákazníka, aby si raději připlatil za silnější motorizaci zkrátka znamená pro výrobce zajímavou motivaci.
Myslim, ze 1,2 TSI nahradila nie jen 1,4 ale aj 1,6 atmosferu. Povedzme 1,2 TSI 63 silnejsia nahrada ako 1,4 a 1,2 TSI 77kw silnejsia nahrada za 1,6. Dokonca uzivatelsky prijemnejsia je uz ta slabsia verzia TSI oproti 1,6.
Súhlas, pokiaľ turbo nahrádza atmosféru. Tu ale 1,0 turbo nahrádza 1,2 turbo, akurát s menším objemom, takže žiadna reálne výhoda tam nebude. Motivácia priplatiť si môže byť pri voľbe atmo vs. turbo, menej už pri voľbe turbo vs. turbo. Napr. mnohí kupujúci pri motorizácii 1,2TSI povedia, že si kúpili tú slabšiu, lebo necítili reálne rozdiel pri bežnej jazde.
Při běžné jízdě je mezi nimi také rozdíl méně než 10 % (dle oficiálních údajů, auto od auta se to samozřejmě bude lišit). To není velký rozdíl. Při plném využití potenciálu je to už přes 20.
Aneb o co méně změn venku, o to více pod kapotou. Nástup 1.0 MPI vnímám rozporuplně, aneb z hlediska spotřeby a emisí (a kultivovanosti) krok vpřed, z hlediska jízdy krok zpět. Ale mnohem důležitější a zajímavější je nové TSI. Něco mi říká, že s litrovým snížením spotřeby to tak horké nebude, každopádně se už těším na jízdní dojmy. Překvapil mě návrat 1.4 TDI, ale neodsuzoval bych jej hned na základě starého PD, uvidíme později, jak se tentokrát povedl či nepovedl...Tak mě napadá - můžeme očekávat, že motory Pola začnou přebírat o třídu vyšší příbuzní? Nebo dojde k většímu rozdělení B a C segmentu? Tomu bych se v dnešní době katování kostů celkem divil.
Co se týče nástupu tříválců a zejména litrového - když stejný recept funguje ve Focusu (a zavedení do Fiesty tu bylo přivítáno pomalu s nadšením), proč by neměl fungovat v malém Polu? Protože VW?
Zajímavé je vnesení dosud nevídaných prvků výbavy do třídy. Zejména adaptivní tlumiče, nebo i tempomat. :yes: ...Na druhou stranu již z fotek jde poznat, že při faceliftu došlo v některých oblastech (interiéru) k šetření a snižování nákladů. Bohužel, tlak na cenu se zvyšuje...
No a design stále perfektní. Kdo touží po hravém vzhledu, může zvolit Clio. Polo jde cestou kudrlinek prostého střízlivého designu a já jsem z to rád.
Zajimave snad. Z druhe strany narust takovychto prvku vybavy, byt i priplatkovych, svym zpusobem vede k tomu katovani kostu, protoze nekde se na stale nove a nove prvky nasetrit musi. A vyvoj zadarmiko neni.
A vazne vidis prinos v tom, ze si jeden z tisice priobedna za treba ty adaptivni tlumice ;-) ?
Jasně, u malých aut (při jejich cenách a cenách nižší střední) tato "revoluce" trochu ztrácí na významu. Přesto, pokud zůstane typická evropská konfigurovatelnost a budeš si moci dopřát adaptivní tlumiče i v nižších výbavách, byť obětuješ pár ftákovin...podle mě to nezní špatně. :-)
Proto se VW soustředí na sdílení. Nechtějí vyvíjet každý prvek pro každý model zvlášť. Ideálně chtějí dosáhnout toho, aby mohli vzít komponentu z Passatu a strčit ji do Pola, bez dalších úprav. Někdy to jde, někdy to nejde. Nakonec LED světla mohou být (a nejspíš jsou) nákladnějším prvek než adaptivní tempomat, nebo parkovací asistent. Výsledkem pak je, že mohou nabízet výbavu, kterou by se jim nikdy nevyplatilo pro tak malé/ levné auto vyvíjet a vyrábět. Modulární platforma je dost o sjednocování provedení/ balení. Takže opravdu můžou vzít komponentu z jednoho auta a strčit ji do druhého bez fyzických úprav. Polo nejspíš dostane elektroinstalaci z MQB (o čemž svědčí nejen nové palubní systémy, ale i ty adaptivní tlumiče), možná v nějaké osekanější podobě. Pravděpodobně půjde o stejné řešení jako u F3.
V souvislosti s MQB se právě žertovalo o tom, že Polo bude moci mít stejnou výbavu jako Passat, co do elektroniky. Což právě souvisí se sdílenou elektroinstalací. Nebral jsem to tak, že VW skutečně nabídne všechny hračky i v Polu, ale že takovou možnost minimálně mít budou. Takže můžou velmi rychle reagovat na vývoj nabídky konkurence a požadavků zákazníků. Tahle flexibilita něco stojí a většinu zaplatíš, ať danou věc nabídnou, nebo nenabídnou. Nicméně náklady spojené s rozšiřováním výbav by měly pokrýt úspory spojené s efektivnějším sdílením. Jestli odhady, kolik ušetří na logistice atd., VW vyšly, nebo nevyšly, ti nepovím.
Poslouchej, tohle je výborná věc. Až dostanu "zakázku" na nějaký věcičky do Passatu, nebudu se namáhat krást tak velký a neskladný auta. Čmajznu dvě, tři Pola (ideálně ovšem Up!y) a mám vystaráno a sklad zásobenej. Tentokrát i z podsvětí zcela zřetelně BRAVWO... :yes::yes: >:D >:D
>:D Polo ano, up! ne. Z něj bys mohl vzít leda tak motor. A ani ten bys do Passatu neudal. Ale bylo by to zajímavé, kdyby se pak v bazaru objevil Passat 1,0 MPI. >:-[]
Z menšího počtu dílů netěží jen automobilka. Jen bude asi ořech najít správně vybavený Polo. ;-)
Nj, je to hrůza, navíc ve střední, která už se dávno vymkla z kloubů. Vem si Mondeo nebo třeba Insignii, to jsou propána kolosy...ale napadá mě jedna střední, která se ještě nezbláznila rozměrově a byť jenom 4-válec, tak je tam aspoň slušnej objem a i když nemá "nebesky aktivní" fičůru, tak to celý jezdí docela fajnově. Navíc při možnostech výrobce se jeví, že to tak zůstane co nejdelší možnou dobu. Ano, hádáš správně, útočistě najdeš (překvapivě) u Suzuki. >:-[]
Myslel jsem nejdřív, že píšeš o "elastické" Ma6. Ale jestli myslíš Kizaschi (nebo jak se to jmenuje) tak tam se zase skoro nevejdu a za mě už vůbec nikdo. >:-[]
Vo Fieste bol liter vítaný s nadšením, lebo jednak sa motor osvedčil vo väčšom a ťažšom Focuse a jednak vo Fieste dovtedy turbobenzíny neboli, len atmosféry. U Pola (a iných koncernových subkompatkov) TSI boli a jazdili výborne, pritom s nízkou spotrebou. Takže ak mi niekto ponúkne turbobenzín namiesto polomŕtvej euro5 atmosféry, beriem. Ak mi ale niekto ponúka namiesto úsporného turbobenzínu s R4 turbobenzín R3 (reálne zrejme nijak výrazne úspornejší), ďakujem, neprosím.
Při pohledu do ceníku např. tohto vozu zjištuji, že cena je někde kolem 240000kč a u toho +DPH 61000 Kč? Není hanba státu požadovat takovou daň za prodej jednoho malého vozu? Tady se pořád hovoří,že je u nás zastaralej vozovej park, ale tohle když člověk vidí a ty prachy má, stejně si raději koupí nějakej starší pekáč-než krmit ty poslanecké ***, co nemají nikdy dost! Nemluvě o DPH z benzinu a podobně!
Kdyz uz tu nutne musis moralizovat - neni problem, ze odvedes 61 papiru na dphcku, problem je v tom, ze za tech 61 papiru ti stat neda zadnou protihodnotu, ze ty penize jsou rozfoukany ve vetru :-!
Vzdy zalezi na okolnostech. I takovyto poplatek si za jistych okolnosti dokazu predstavit. Daň z luxusu obecně vzato nelze zcela zavrhovat. Pokud zustaneme v obecne rovine, tak vyssi mira solidarity bohatych neni od veci, protoze zatimco kdyz vezmes 100 nejbohatsim cechum polovinu majetku, stale budou mit vysokou zivotni uroven. Kdyz vezmes dolnim 10 000 obyvatel 2 000 mesicne, pak se ani nenaji... Pokud se ale dani z luxusu zacinaji lepit diry v cedniku, pak to je zle.
Mimo jiné je problém v tom, že daň z luxusu kterou by platilo např. jen 100 nejbohatších Čechů je těžká utopie.
A sebrat někomu (jen tak) polovinu čehokoli jen proto, že má třeba více, než má průměr, je z principu obdobná "prasárna", jako sebrat sociálně slabším 2000 Kč měsíčně.
Zřejmě tam máte stejnou zlodějskou pakáž jako u nás! Hele nic si z toho nedělej! Vlastním kus pozemku a z toho mého pozemku musím zaplatit 2x do roka státu daň! Daň za to,že je to moje! Je mi jasné,že ty vyžírkové nahoře+banda cigošů něco stojí! Ale jak někdo potřebuje peníze na nemocné děti musí o pomoc žebrat před Lidlem! Jo na prostej lid je potřeba bič! :-(