VW Polo 2014: Zcela nové motory, adaptivní tlumiče a radarový tempomat
Po pěti letech se na autosalonu v Ženevě představí facelift Volkswagenu Polo. Změny vzhledu nejsou nikterak výrazné, o to větší je ale technologický posun. Přední nárazník se tvarově sblíží s Golfem a to samé platí pro grafiku předních světel. Ty dostanou za příplatek technologii bi-LED, dosud viděnou nejméně v nižší střední třídě (díky Seatu Leon).
Interiér se také inspiruje novým Golfem. Má zcela nový přístrojový štít, modifikovaný dekor a volant, řadicí páku nebo multimediální systém přímo z Golfu. Současně s tím se rozšíří možnosti výbavy – například o zadní parkovací kameru nebo aplikace ze služby MirrorLink.
Bezpečností výbavu obohatí standardně dodávaná multikolizní brzda. Za příplatek bude dostupný systém Front Assist s automatickým nouzovým brzděním, sledování únavy řidiče a dokonce i adaptivní tempomat.
Nový elektro-mechanický posilovač řízení je velmi kompaktní, samotné servo je totiž integrální součástí volantové tyče. Ještě větší zajímavostí je nasazení podvozku Sport Select, což není nic jiného než elektronicky řízené adaptivní tlumiče.
Faceliftované Polo přichází s novou generací motorů, všechny splňují emisní normu Euro 6. Základem je tříválec 1.0 MPI, známý už z menšího modelu up!, který nabídne 44 nebo 55 kW. V nabídce nahradí tříválcový dvanáctistovku o výkonu 44 a 51 kW. I díky systému start-stop klesne kombinovaná spotřeba z 5,5 na 4,6 l/100 km.
Dalším stupněm je přeplňovaná varianta 1.0 TSI, která bude dostupná s 66 a 81 kW. Nahradí dosavadní čtyřválec 1.2 TSI, který má v Polu 66 nebo 77 kW. Kombinovaná spotřeba slabší varianty bude pouhých 4,1 l/100 km, o litr méně než dosud.
Modernizací projdou i výkonné verze. Polo Blue GT, které debutovalo v závěru roku 2012 jako první Volkswagen s novým motorem 1.4 TSI vybaveným technologií vypínání válců, posílí ze 103 na 110 kW. Automobilka chystá také vylepšenou verzi Pola GTI, která by měla zvýšit výkon ze 132 na 141 kW.
Dieselové motory zachovají výkonové stupně 55, 66 a 77 kW. Současné agregáty 1.2 TDI (tříválec) a 1.6 TDI (čtyřválec) ovšem nahradí zcela nový tříválec 1.4 TDI. Již v nejslabším provedení nabídne 210 N.m, to je o rovných třicet více než dosud. Spotřeba s manuální převodovkou bude v kombinovaném cyklu 3,2 l/100 km, s DSG 3,4 l/100 km.
Prodej bude zahájen na jaře, některé novinky se budou dodávat od podzimu.