Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo 2014: Zcela nové motory, adaptivní tlumiče a radarový tempomat

Diskuze (269)
Tři válce se u Pola stanou normou. Všechny turbodiesely nahradí nové 1.4 TDI, benzinové motory přejdou na litrový objem.

Po pěti letech se na autosalonu v Ženevě představí facelift Volkswagenu Polo. Změny vzhledu nejsou nikterak výrazné, o to větší je ale technologický posun. Přední nárazník se tvarově sblíží s Golfem a to samé platí pro grafiku předních světel. Ty dostanou za příplatek technologii bi-LED, dosud viděnou nejméně v nižší střední třídě (díky Seatu Leon).

Interiér se také inspiruje novým Golfem. Má zcela nový přístrojový štít, modifikovaný dekor a volant, řadicí páku nebo multimediální systém přímo z Golfu. Současně s tím se rozšíří možnosti výbavy – například o zadní parkovací kameru nebo aplikace ze služby MirrorLink.

Bezpečností výbavu obohatí standardně dodávaná multikolizní brzda. Za příplatek bude dostupný systém Front Assist s automatickým nouzovým brzděním, sledování únavy řidiče a dokonce i adaptivní tempomat.

Nový elektro-mechanický posilovač řízení je velmi kompaktní, samotné servo je totiž integrální součástí volantové tyče. Ještě větší zajímavostí je nasazení podvozku Sport Select, což není nic jiného než elektronicky řízené adaptivní tlumiče.

Faceliftované Polo přichází s novou generací motorů, všechny splňují emisní normu Euro 6. Základem je tříválec 1.0 MPI, známý už z menšího modelu up!, který nabídne 44 nebo 55 kW. V nabídce nahradí tříválcový dvanáctistovku o výkonu 44 a 51 kW. I díky systému start-stop klesne kombinovaná spotřeba z 5,5 na 4,6 l/100 km.

Dalším stupněm je přeplňovaná varianta 1.0 TSI, která bude dostupná s 66 a 81 kW. Nahradí dosavadní čtyřválec 1.2 TSI, který má v Polu 66 nebo 77 kW. Kombinovaná spotřeba slabší varianty bude pouhých 4,1 l/100 km, o litr méně než dosud.

Modernizací projdou i výkonné verze. Polo Blue GT, které debutovalo v závěru roku 2012 jako první Volkswagen s novým motorem 1.4 TSI vybaveným technologií vypínání válců, posílí ze 103 na 110 kW. Automobilka chystá také vylepšenou verzi Pola GTI, která by měla zvýšit výkon ze 132 na 141 kW.

Dieselové motory zachovají výkonové stupně 55, 66 a 77 kW. Současné agregáty 1.2 TDI (tříválec) a 1.6 TDI (čtyřválec) ovšem nahradí zcela nový tříválec 1.4 TDI. Již v nejslabším provedení nabídne 210 N.m, to je o rovných třicet více než dosud. Spotřeba s manuální převodovkou bude v kombinovaném cyklu 3,2 l/100 km, s DSG 3,4 l/100 km.

Prodej bude zahájen na jaře, některé novinky se budou dodávat od podzimu.

Diskuze (269)
Avatar - white label
29. 1. 2014 22:06
Re: Polo(r)evoluce
Myslel jsem nejdřív, že píšeš o "elastické" Ma6. Ale jestli myslíš Kizaschi (nebo jak se to jmenuje) tak tam se zase skoro nevejdu a za mě už vůbec nikdo. >:-[]
Avatar - woody-alien
29. 1. 2014 21:51
Re: Polo(r)evoluce
Nj, je to hrůza, navíc ve střední, která už se dávno vymkla z kloubů. Vem si Mondeo nebo třeba Insignii, to jsou propána kolosy...ale napadá mě jedna střední, která se ještě nezbláznila rozměrově a byť jenom 4-válec, tak je tam aspoň slušnej objem a i když nemá "nebesky aktivní" fičůru, tak to celý jezdí docela fajnově. Navíc při možnostech výrobce se jeví, že to tak zůstane co nejdelší možnou dobu. Ano, hádáš správně, útočistě najdeš (překvapivě) u Suzuki. >:-[]
Avatar - white label
29. 1. 2014 21:30
Re: Polo(r)evoluce
Ale jo, neboj, minimálně jedno turbíčko bude (možná MPI, jako "MultiturboPowerInjection"), ale i tak, litrové tříhrnky ve střední... ??? :-|
Avatar - woody-alien
29. 1. 2014 21:26
Re: Polo(r)evoluce
Počkej, ty mě děsíš....snad tam daj aspoň to turbo. Poslední atmo vtip v Mondeu byl 1.6 Duratec. A ten tříhrnek je Eco-Boost. ;-)
Avatar - white label
29. 1. 2014 20:56
Re: Polo(r)evoluce
Passat 1.0 MPI? Otázka času. Otázka je jen jak dlouhého. Mondeo už takové existuje a konkurence se postupně přidá... 8-s