černá ovce se najde v každém stádu. proto dámy a pánové na scínu přichází téměř čistý : DAIMLER MERCEDES-BENZ CLASS B 200 CNG [odkaz]
PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU VEDE DO NEBE :-!
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3. [odkaz]
Re: VW DAS AUDI IGNORUJE NĚMECKOU BITVU ZA LPG / CNG
Ano, je faktem že se naoko snaží. Když jim teče do bot, vypouští machrovinky typu syntetický metan, e-tron a podobně. Jenže z toho je poznat, že kdyby opravdu chtěli posunout automobilovou dopravu ohledeně PALIVA o level výš
DÁVNO UŽ BY TO UDĚLALI.
Neudělali. Leda tak quatro a to je civilistovi ve městě k prdu! stejně tak rally.
Továrnou na syntetický metan chtějí veřejnosti říct, snažíme se koukejte, ale OPRAVDU NECHCEME VYRÁBĚT AUTA NA CNG - ZEMNÍ PLYN - OD NAŠEHO POUZE NAOKO KÁMOŠE RUSA, KTERÝ HO MÁ ULOŽENÝ V ZEMI NA DALŠÍCH 150 LET EVROPSKÝ SPOTŘEBY, PROTOŽE BYSME SE NA NĚM STALI ZÁVYSLÍ !!
Výš jak to bylo z historie ohledně kamarádství s rusem ;-)
A tak dál desítky let radši dělají spalováky a lidi nechaj čuchaj a čuchaj z laufů
PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU VEDE DO NEBE :-!
Re: VW DAS AUDI IGNORUJE NĚMECKOU BITVU ZA LPG / CNG
Vždyť VW auta na CNG roky dělá a nadále plánuje dělat. Možná by to chtělo někdy vylézt z jeskyně. >:-[] A ta továrna na metan je ve skutečnosti zamaskovaná továrna na vodík. Jde o systém ukládání energie z obnovitelných zdrojů. Potřebné CO2 si berou myslím z elektrárny, tedy snižují její emise a ukládají je do paliva.
Re: VW DAS AUDI IGNORUJE NĚMECKOU BITVU ZA LPG / CNG
Ten elektromobil odkaz je fajn. Takový pěkně tendenční.
Elektromobily jsou dobré jen kvůli jedinému. Ty exhalace jsou mimo velká města. Teda většinou. Některé elektrárny kouří i uvnitř měst.
Píše se tam také o velké účinnosti oproti spalovacím motorům. Proč tam ale není napsáno s jakou účinností se vyrobí i ta elektřina například z uhlí? To už tak moc zajimavé není že? Proč se tam neuvádí s jakou účinností se dobíjí baterie? Ta taky zdaleka není 100%
Když už se na stránce objeví mraky pozitiv, proč tam také nejsou negativu elektromobilů?
Dlouhé nabíjení akumulátorů, takže na delší trasy jsou momentálně dosti nevhodné. Ultra rychlé nabíjení sice ve výhledu je, ale zatím příliš zkracuje životnost baterií.
O bateriích se tam taky článek nezmiňuje. Jejich životnost a kapacita, zejména v našich podmínkách, kdy je v zimě klidně -20 je minimálně diskutabilní a přitom tvoří značnou část ceny auta.
A o ekologičnosti zrovna lithia se taky napsalo řadu článků, to asi víme všichni ne?
Takže ano, do zacpaných měst je to s přimhouřením oka asi dobrá volba. Jinak dnes zatím ne.
Ono je trošku rozdíl, jestli takový motor dáš do kompaktu, nebo do vyšší střední... v tom kompaktu je to pořád nadprůměrná motorizace se stovkou pod 9s.
Tak ono to vždycky skončí tak, že u atmosféry se bude nadávat na to, jak malý má točivý moment a musí se to točit, aby to jelo a u podladěného turba zase točivý moment nikoho nebude zajímat a budou všichni nadávat, že to nepojede kvůli malému výkonu, když se to vytočí :-) Prostě pořád je všechno špatně.
P.S. No jak jsem říkal, už je to (KIA-World) tady.
Podstatou mého příspěvku je ale spíš rozdíl mezi kompaktem a vyšší střední než mezi atmobenzínem a turbonaftou. V Octavii by na 2.0TDI 86kW neřekl nikdo ani popel... ostatně, nedávno byla podobná motorizace zajímavou volbou pro Yeti. A6 je ale svým způsobem silniční aristokracie a tohle se k ní úplně nehodí.
Tak ano, ono 86kW působí na papíře dost blbě a jak správně říkáš, nehodí se to - reagoval jsem na oba příspěvky najednou, i ten, na který jsi reagoval ty. Nicméně rozhodně ten motor nebude slabý a v běžném provozu (kdy to prostě netočíš hodně přes 2500 rpm, abys ten nižší výkon vůbec poznal) to bude dle mého názoru dobře použitelná motorizace. Ten výkonový image, to už je pravda něco jiného.
mame doma v benzinovom misaku, postupom casu ( po odzneni emocii z presedlania z feldy ) mozem povedat ze je to tak akurat, pri obsadeni dvoma osobami si dovolim povedat ze je to vcelku svizne auto aj ked vazi 1,3 tony ale ziadny sportovec to zase nie je. Samozrejme vsetko sa da ak to clovek vytoci nad 4000 tisic >:D ale o tom som nechcel pisat.
Ok diesel nie je benzin , to chapem, kroutak je uplne inde ale stejne si neviem dost dobre predstavit 86 kw v o dve triedy vacsom aute ako jazdim teraz,
Len pre porovnanie jazdil som s blue motion 77Kw 1,6tdi golf 6 nedavno u stryka a ono to nejako moc zive odspodu nebolo , mozno som sa bal pritlacit lebo nemam s dieslom skusenosti ale stejne mi to prislo take ze "akurat" , predstava ze nieco len kusok silnejsie mam v audine A6 je doslova pruser jak bejk. V A6 by som vykonom pod nejakych 110 kw urcite nesiel a ak chcem jednoznacne setrit tak kupim radsej mensiu A3ku a nie velku obludu A6 so slabym motorom jak caj.
To, že si doteraz jazdil na Felicii 1,3 a teraz Ti rodičia požičiavajú svoj Lancer 1,6 už vieme všetci. ;-)
To, že automobilky dávajú do áut kvôli papieru a flotilovým priemerom emisií podladené eko-motory je fakt, s ktorým nič nespravíme. Mňa viac ako slabšie verzie bežných motorov irituje extrrémny downsizing á la nové Polo, kde máš na výber v princípe len atmo trojvalec a fúkaný trojvalec. Je každopádne pravda, že vo vyššej strednej nie je 86 kW moc dôstojná motorizácia, avšak silnejšia varianta 2,0TDI (130 kW) už poskytne slušné zvezenie, a to sú v talóne ešte tri šesťvalce.
si mimo ale to nie je nic nove , mysli si co chces, koniec koncov typy ako si ty nepresvedcim o niecom inom, mas svoju predstavu , len ta poopravim ze otec v lanceri nejazdi a mama tiez nie , striedame sa s bratom ;-) on cez tyzden do prace a mne ho dava na vikendy ked sme doma a jazdime spolu po vyletoch ;-)
otec ma sluzobne auto a felda je taka rodinna stara dobra neznicitelna klasika ktoru pouzivame ako rezervne auticko alebo ja cez tyzden ked je braska prec
snad som sa vyjadril jasne, ak mas pocit ze nie tak sa kludne pytaj ;-) objasnim ti ako to u nas chodi, otec na lancer neprispel ani cent ;-) a ani s nim nejazdi ( len obcas ) , ma svoj sluzobak a nam s bratom len tisko zavidi ...... ( smiech ) ;-)
tak ta poprosim nerob zo seba hlupaka a este jedno tajomstvo ti prezradim, predstav si nemam 19 ani 18 ani 20, som starsi a jazdim uz takmer 14 rokov kazdy den, ja sa fakt tatka nemusim uz pytat ked si chcem sadnut do auta ;-)
ja sa k tebe nevyjadrujem ked ta nepoznam kto kedy kde s kym a s cim jazdis a netvrdim nieco co nie je pravda len preto lebo si chcem pozdvihnut ego a zosmiesnit ta nepravdivymi informaciami pred vsetkymi, takych je tu dost, ktori taraju a prifarbuju si informacie ako sa im paci.
poziciavame si navzajom auto s bratom , kupovane bolo za nase spolocne peniaze ( otec o nicom nerozhdoval ) a nakolko byvame spolu je to myslim v pohode riesenie, kedze sme spolu v domacnosti nemalo by velky zmysel kupovat kazdy zvlast dve male lacne sunky a tak sme radsej dali peniaze dokopy a kupili neico vacsie a dostojnejsie ( ved jednu malu sunku feldu uz mame :-) ), ja mam s bratom skvely vztah a kto ma fajn brasku vie ako to chodi aneb sksu kuknut film muj bracha ma prima brachu ;-):yes:
Tak nevím, když se podívám na ten Lancer, tak to objektivně není na daný objem a výkon dynamicky nic moc (a navíc se nijak zásadně neliší od základní 1.6-ky). Při obsazení 2 osobami se bavíme o hmotnosti skoro 15 metráků a dle tebe je to vcelku svižné auto.
Audina bude mít za stejných podmínek metráků necelých 17 (+13%) a to jako bude jízdně tragédie? Promiň, ale já tam takový zásadní rozdíl prostě nevidím a vzhledem k tomu, že dnes nejslabší dieselová motorizace dává sprint za 9,9, tak tahle bude řádově na 10,7 (což je stále lepší, než tvé vcelku svižné auto).
Kam chodi koncern na tu spotrebu? To ze vw ji ma hodne vylhanou uz si clovek zvykl. Nejak se jim ty cisla hodne rozchazej 130kW se 4,9L papirovymi a cca 7,2L od uzivatelu, coz je 46% rozdil. Po meste to ma zrat 6L, coz bude asi tak skutecnych 9L. [odkaz]
Srovnavat tabulkovou spotrebu s realnou je zvlaste u aut vyssi stredni tridy naprosto zcestne. U zadne jine kategorie aut totiz neni takovy rozdil mezi skutecnym jizdnim rezimem (tedy v tomto pripade prevazne dalnice v rychlostech 160-180 km/h) a rezimem aplikovanym pri mereni normovane spotreby.
tak hlavně ta 87kW verze v reálu aby trochu jela tak na to budeš muset šlapat...čili spotřeba bude tak dvojnásobná, takže toto je stejný blaf jako kombinovaná spotřeba u HTP... :no: >:-[]
U baraku vidim manika s dieslem V6 a jezdi primarne do prace 5km, takze bych tolik netvrdil ze je to na dalnice. Kupuji ho lidi , ze chtej ukazat ze na to maj. Jinak vetsina aut mi prijde ze na dalnici to bere caa to same co ve meste a toto je jeste nejakych 20% pres. Spotreba je proste mimo.
Se da rici ze takovy Duster ( treba 1,6 atmo) bude jezdit prevazne v terenu a spotreba bude take nekde jinde. Skutecnost je takova ze papirove 2WD resp. 4x4 ma kombi 7,1resp 8L a dle spritmonitoru to je 8,6L pro obe verze, coz je prumerne 13%.
Koncern tu spotrebu ma delanou hodne idealne, spise nalhanou. Coz jsem si uz porovnal na Golfu, kde zere vice nez konkurence, ikdyz to ma byt papirove opacne.
Tato A6 s 86kw proti 518d s 104kw, to by byl panecku zavod na 1/4 mile. To by snad stalo i za to si k tomu udelat popcorn, cas na to ho snist totiz bude urcite >:-[]
to by bylo ale hodně blbý, viď?
Eco verze rozhodně nevznikla pro závody na čtvrt míle.. to je jako jet s jízdním kolem na sjezdovku a divit se, že ti na lyžích jsou rychlejší a líp se jim jezdí!
>:-[]
Tedy stejný nesmysl cpát do auta takového zaměření takhle slabý motor...představa ze budes s autem tohoto segmentu drncat po městě nebo po okreskách je lichá
živě si vybavuji taxikářské E classe z devadesátých let...který měl v základu 200D nějakých 55kW... >:D >:D >:D >:D to eko bude něco podobného...takový kombík v dieselu bez turba...noční můra každého řidiče, který toto v práci vyfasuje... >:D
Kdysi jsme meli v rodine fabii 1,9SDI 47kW. Zadny trhac asfaltu to nebyl, ale ze by to pusobilo jako nejak podmotorizovane auto, to taky ne. A mimo mesto to zralo jen 3,8l bionafty na 100km :-!
jakže? To auto bylo s tímhle motorem naprosto mrtvý. Dynamikou se to mohlo měřit tak se starým Tudorem. Faktem je, že když se řidič smířil s tím, že předjíždění je pro něj zakázaný slovo (včetně traktorů a zemědělských strojů), tak ten motor jezdil naprosto spolehlivě byl nezničitelný a úsporný.
A tak také postačí, když se člověk s jeho charakteristikou smíří. :-) Perfektní spotřeba i spolehlivost jsou odměnou...I když pravda je, že rozdíl proti TDI není tak velký, aby vyvážil absenci výkonu...
No počkej, jak bez turba? Mluvíš o těch devadesátých letech předpokládám...
V tom světle těch 87kW z turbodvoulitru nevypadá tak zle... a dostat v práci služební A6, co by za to lidi dali :-) . Jak vždycky říkám... preference jsou různé a někdo výkon ke štěstí nepotřebuje.
Mluvím o předpokládané charakteristice, ano ta 200D rozhodne byla bez Turba, taky takové typicky flotilové nebo taxi auto...něco podobného bude tato A6, a taky musíme brat v potaz jaky typ lidi takový služební vůz dostane, jestli to budou autobahn manažeři tak ti budou zoufalí zcela jistě
Myslim, ze u takto podladenych verzi bude vykon akorat vrcholit v nizsich otackach, jinak se od silnejsich motoru moc lisit nebudou. Nehlede na to, ze 86 kW muzou v pohode dostat z 1.6ky a vlastne i z 1.4ky trivalce (v polu bude mit 77 kW, takze nejaky chip a jsme tam)! Tady ale mluvime porad o dvoulitru coz je jeste v poradku. I tak by ale verze 2.0 TSI na CNG byla lepsi.
V titulku je to jinak, než v textu.. to je divný, ne?
Já vím, že v praxi je to asi 86,3 kW.. nebo tak něco - ale stejně.
I když když preimér není schopen napsat jmenovací dekrety ministrů bez série hrubých chyb, tak co tady opruzuju.. už mlčím.
Jj, buď velkorysejší, než Zeman a řeš to raději přes SZ. >:-[]
Mimochodem, taky si hlídej víc čárky, "Sobotko", chybí ti např. před nebo, nebo mezi dvěma když. >:-[]
A6 neni z nejlehcich. Tipuju tak 1.5t v zakladu a to ma rozpohybovat dvoulitr naladeny na 86Kw? Eurobyrokracie dosahla vrcholu. Ridice v BE a NL lituju.
A k dobru davam, ze Insignia je dvoulitru naladena taky na 88Kw a v papirech ma psano 99g CO2.
Generace C5 měla pod kapotou TDI 81kW a TDI 85kW.
Pravda, dnešní A6 je krapítko těžší, ale on ten TDI motor je taky trochu lepší v disciplínách točivého momentu, nebál bych se, že to bude lemra líná.
Navíc my tady v ČR máme trochu zkreslený pohled, pro hromadu lidí zde je Audi bezmála luxusclasse, ale na západ je realita taková, že A6 se bere jako obyčejný služebák, žádná modla.
No zase ani ten západ si netreba idealizovať. A6 rozhodne nie je obyčajný služobák. Poznám pomery v niekoľkých prosperujúcich francúzskych firmách a okrem topmanažmentu (CEO, CFO) tam nik nemá žiadnu prémiovku, len bežné menšie autá (najčastejšie nižšiu strednú). Možno v Ingolstadte je A6 bežné referenčné vozidlo, neviem, ale moc by som tomu neveril.
Ja tedy projel celou Evropu, ale ze by nekde bylo Audi brano jako mainstream to teda nevim nevim... Nerikam, ze je to modla, u nas je Audi hodne precenovany, ale mam dost zkusenosti, ze si zamestnanec napr. s Audi prijet k firme nesmí nebo spise nedovoli, to ma az vedeni a dost dbaji na rozestupnovani - Passat -> A4 -> A6 -> A8. Když mají BMW je to obdobne a to beru z Nemecka, oni to tam tak nejak respektuji, doma at si ma co chce, ale zaparkovat vedle A8 top vedeni svoji A8 = to jsem ještě nevidel >:D
Hlavným dôvodom zavedenia tohto "podladeného" motora je snaha o zníženie flotilových emisií - aspoň na papieri. Keď auto pôjde "na brzdu", tak sa možno dostane aj k 100 kW.
Alebo to urobia tak, že znížia len max. výkon a točivý moment zostane viac-menej rovnaký.
Jenže v určitém provozním režimu to skutečně může i v reálu výrazně přispět ke snížení spotřeby. Krásně to jde vidět třeba na SuperBu, který taky není žádný lehkonohý atlet. V první generaci tam byl motor 1.9TDi 74kW, se kterým to jezdilo za 5,46, přičemž v 96kW verzi za 6,39.
A v současné generaci je dokonce 1.6TDi se 77kW, která ale dokáže v průměru jezdit na 5,17, přičemž další motorizace, 2.0TDi už za 6,53. A to je pro některé použití už vcelku zásadní rozdíl.