Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Hyundai: Elantra, Genesis a Veloster na českém trhu skončily, naopak přijíždí Grand Santa Fe

80 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Genesisu je škoda, každé takové auto na trhu je fajn, i když oproti Zetku by to má volba nebyla.

Naopak Veloster klidně oželím a Elantru taky... ačkoli Elantra na silnici nevypadá úplně marně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale uvnitř ano... Je to bohužel lowendové auto oproti i30tce
Avatar - Emel
Emel
Stejně jako Rapid oproti Octavii... no a? Celosvětově je Elantra prodejní hit, pokud se nepletu. Ale jak říkám, plakat pro ni nebudu... u nás sedany nejsou právě populární.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jistě, stejně jako Rapid 😄 I když volit mezi těmito dvěma, přikloním se ke Škodovce.

Mne tedy více Elantra seděla v minulých generací... také mi tudíž chybět nebude.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
Korejec není našinec !!

ani němčourec natož EVROPAN SOUDRUZI !!

Myslete ekonomicky, Evropa už je závislá na Korejský Elektronice Samsung, jestli se stane závyslá i na autech tak tím páden to zlikviduje domácí evropský automobilky a evropani to mají spočítaný. Buďte rádi že Evropa vyrábí perfektní auta a podporujte to a udržujte.

Koupí Korejce vyvážíte měnu z kontinentu !!

ekonomicky, ekonomicky Jasánek 😄 [odkaz]

>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš pravdu, asi si radši koupím třeba tohle [odkaz] >😁 >😒]
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
lepší tohle [odkaz]

PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU, VEDE DO NEBE :-!

1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3.) [odkaz]

>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak promin, příště ti postnu Tranzita z 90tek >😁 2.5D, hezky načuchat 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Stačila by LIAZ-ka 706 tak pekne po ránu v zime naštartovaná >😁 to už je ten správny odór >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jo.. když na tu já nemam papíry >😒]
jamp
Neplac, Avia 15 Furgon alebo valnik je mozno vyzivnejsia ako ta LIAZka >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nejvíc stejně smrdí elektrika
roubicek25
Opravdu je nutné to cpát do každého článku ??? v současné době není elektromobil dostatečně konkurenceschopný a díky své náročnosti na výrobu - viz baterie ani trochu ekoligický :no: :no: :no: :-!
sapip
ja som manzelke kupul pred 6rokmi í30ku a vobec nelutujem. za to sebe som kupil pred vyse 3 rokmi tourana a uz som sa ho zbavil. za tie peniaze si predstavujem ze to bude kvalitnejsie auto.vsetko som kupil nove a vo vybave. a poruchovejší bol touran. europske automobilky teba ,mna a kazdeho maju na salame.idu tam kde je lacnejsie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jestli ti ta i30tka nejezdí na elektriku, tak seš u Bereniky stejně out >😁
sapip
>😁 asi máš pravdu
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
Vite proč dinomobilky nevyrábí ELEKROMOBILY?? [odkaz]

PROTOŽE BY S NIMA NEMĚLY NA TY KRÁLOVSKÝ PLATY KTERÝ MAJÍ !!

platy u dinomobilek se pohybují😒br />
otrok svařovna/lakovna/montáž 30.000+ měsíčně brutto + 13.plat

dráb technici svařovna/lakovna/montáž 50.000+ měsíčně brutto + 13.plat

technický kancelářský krysy dle postupu roků a funkce: 30.000 až 80.000 měsíčně brutto + 13.plat a výhody

management krom master commandera : 100.000+ a výhody rozepisovat nemá smysl

master commander [odkaz]

kolik berete vy hoši? 😉
Avatar - Hittman
Hittman
a nebude to tím, že dělají kvalitnější a prodejně úspěšnější a výdělečnější auta než je emerická Tesla? >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Banjo
Děvče nešťastné! A elektromobil snad není lisovaný, svařený, montovaný nebo lakovaný? Nebo tam mají zaměstnanci výrazně jiné platy, než při výrobě aut s konvenčními motory?
Asi opravdu nemá smysl to rozpisovat, je to celé blbost.
Jediný rozdíl je ve výrobě motoru x výrobě většího množství baterek. Což jsi ovšem ani nezmínila.
Avatar - Emel
Emel
Evropské automobilky se všeobecně snaží vyrábět v Evropě... jejich provázanost s Evropou a jednotlivými státy je hodně velká. Nejspíš si zaznamenal, jaké emoce budilo třeba rozhodnutí PSA přesunout část výroby z Francie... tam je výroba jistě hodně drahá a PSA už si to zkrátka nemůže dovolit, přesto to byl problém.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
jasný je potřeba vybírat s rozumem, no tak jeden tip bych pro tebe měla : [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty být žena?😁 To snad ne >😁
jamp
Vcera bol na operacii, za tyzden sa uvidi. Ale podla absencie logiky tipujem, ze je spokojna, operacia sa podarila. Teraz uz len pravidelna laserova depilacia. Holt elektrika je v boji s ochlpenim pokrok >😁 >😁
Avatar - JDM
JDM
no a kdy nám ji ukážeš ? myslím tu Teslu >😁
Avatar - white label
white label
Neboj, úplně "závYslá" se Evropa nestane určitě...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tím "páden" pozbývá jakákoliv argumentace Bereniky pozbývá smyslu 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ty tie tvoje bláboly ani nemôžeš myslieť vážne ! Veľmi vlažne povedané : Serieš si do huby !!! Najlepšie auto Tesla sa vyrába kde? V USA !!! Subdodávky z Čiech alebo Slovenska = 0,00. Takže kórejec, nemec alebo hocičo iné čo sa vyrába u nás alebo u vás dáva zďaleka väčší zmysel (ekonomicky) ako superstroj TESLA.

Ty zrejme budeš jedna(jeden) z tých bohatých spratkov, ktorých životným poslaním je byť niečí syn alebo dcéra a rozdávať rozumy z miliónovej vily, na ktorú tatínek zarobil bohvieakým spôsobom.

Keď ti tak záleží na ekológii a zdravom životnom štýle, tak sa zober a choď bývať do lesa, postav si chajdu ale zemlianku a živ sa tým čo ulovíš alebo dopestuješ ! Lebo inak všetko je len mlátenie mnoho kecú a skutek utek.
Avatar - Hittman
Hittman
Stejně jako koupit si teslu, taky vyvážím many z evropy, že? >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To byl ale "hit".
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A na čem jsi závislý ty, ***/blbko? To musí bejt silnej matroš ............ že ty se 2x 3x denně sjíždíš elektrošokama? >😒]
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, všetky testy na Genesis kupé boli pozitívne a už len z princípu a koncepcie pohonu bol vítaným spestrením ponuky. Na druhej strane keď už človek reálne drží v ruke 33000 eur, tak nakoniec ten Hyundai prehráva so zavedenejšími pojmami medzi športiakmi. Ale bych-kupujúci predaje nerobia a keď sa predali len 2 kusy, je jeho stiahnutie logické.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Veloster měl být zabijákem evropských HH, tedy alespoň podle místního basmati klubu. Na Genesisu měla driftovat celá Evropa, opět podle místních fans. O Elantře je škoda mluvit, to byl naprostý omyl od začátku. Všechno špatné je pro něco dobré, všechny tyto modelu budou jednou velmi ceněnými e😜onáty v zámku designových omylů a hrůz.
Avatar - Emel
Emel
Genesis po faceliftu je super auto... kdo z evropských značek něco takového má?

Elantra není omyl, je to jedno z nejprodávanějších aut na světě... jen není určeno primárně pro Evropu.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas. Keby také niečo (myslím lacné zadokolkové kupé so silným motorom) ponúkol zavedený európsky výrobca, povedzme VW, bol by to image-maker a vyvolal by väčší rozruch. Takto za hlavný neúspech Genesisu považujem práve tú značku výrobcu, ktorého síce už akceptujeme ako výrobcu slušných bežných áut, ale stále nie ako výrobcu športiakov s dostatočným image.
Avatar - R32
R32
Trošku ma s Elantrou prekvapili, boli informácie, že facelift prinesie okrem iného aj nasadenie 1,6 CRDi... to by malo väčšiu šancu no to sa už nedozvieme. Pozerám, že na Slovenskom webe je Veloster stále v ponuke, ale asi len ako dopredaj... :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gangrel
Nazývejme "věci" pravými jmény... je to prostě thebilek :-!
Avatar - Stephen
Stephen
Tak nám Hnůjde mění strukturu portfolia. Z portfolia zmizela auta, která už od začátku neměla trhat prodejní rekordy, ale měla být alternativou k masovým modelům.
Všech tří je škoda. Veloster je UFO a sice to není auto zrovna dokonalé, ale silnice zpestří. O Genesisu nehovoříc, zadohrab vždy potěší. Elantra byla pro ty, kteří razí heslo, že auto bez pr*ele je jak týden bez neděle. Světové prodeje to potvrzují, to je my jsme kufroví pošahanci. Pro mě byla Ela potenciálním nástupcem současného auta, bez ní v nabídce pro mě už HYUNDAI nemá zajímavý model.
A GSF?! Auto v plné palbě za 1.280.000,--?!?!?! A náhrada ix55? Ze šestiválu do chrochtavého a polochcíplého čtyřválce? Neprodejné a původní kupci ix55 to rovnou odpráskli. Pan Vošický asi spapal moc houbiček a definitivně ztratil kontakt s realitou >😁 .
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je normalne ze prisiel downsizing motorov , rovnako polo prechadza zo 4 valcov na trojvalce, Cecko medak ma uz miesto 6valcov takmer vsetko stvorvalce, takze chces povedat ze majitel Ceckoveho 6valca teraz uz do stvorvalca podobneho vykonu nepojde? Nie je tomu tak, opat si kupi Cecko podobneho vykonu ale pocet valcov tam bude mensi, rovnako ako zakaznik uz nekupi polo lebo sa zmensil pocet valcov? samozrejme ze si kupi len si ho kupi s mensim poctom valcov ale vykonovo podobnym vykonom , neboj grand santa fe navzdory tvojmu opovrhnutiu bude mat vacsie uspechy v eu ako iX55 to sa stavim s tebou 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jsi vedle, posuzuješ prémii očima kupujcího Polo. Kdo měl šestivál diesel do čtyřválce dobrovolně nepůjde. V kultuře chodu je úplná propast.
_MT_
Některým lidem je to jedno, jiným není. Pak je jen otázka, jestli jim to stojí za příplatek a jestli si ten příplatek vůbec můžou dovolit. Většina zákazníků bude uvažovat abstraktněji. Výhoda velkých a dražších aut je, že do nich lze nacpat hromadu tlumících materiálů, takže to není taková hrůza. Popřípadě lze i sáhnout po aktivních opatřeních. Zrovna tady najdeš nejednoho člověka, který si s radostí za šestiválec připlatí. A vůbec jsou v ČR větší motory celkem oblíbené.

Když místo 176 kW nabídneš 145 kW, tak to není downsizing. Nemusíš napodobovat "novináře", kteří se tohle slovo snaží naroubovat za každou cenu na kde co.
Avatar - Stephen
Stephen
Tak to pojď říct mojí šéfové, po té co si byla projet nové SF. Momentálně má ix55. A stejně tak to pojď na tvrdo říct dalším majitelům ix55, kteří nové Féčko už projeli a pronesli ono slavné "To si snad dělají pr*el, tohle je nástupce ix55?!?!?!".
Já tady neplancám od klávesnice podle fotek a tabulek, já se musím v rámci svých pracovních povinností postarat o mobilitu firmy, a to včetně majitelů té firmy. A Ti mě s GSF už k šípku poslali!
Nemluvě o tom, že ta ix55 byla i se šestiválem a japonskou převodovkou Aisin levnější.
diskuter13
nic v zlom ale neverim. Mal som vo firme 8 Kii a uz by som nekupil ani jednu aj ked neboli zle (3xceedy, 1xoptima, 3x sportage, 1xsorento) a pritom boli vsetko v plnej palbe aj s doplnkami. Potom ja chuj, som si povedal. Ked Hyundai vlastni Kia, tak zrejme bude lepsi. OPAK je pravdou! Najhorsie auto v mojom zivote - ix35 s najsilnejsim motorom, automat, 2011 rv.. Vacsi * som nemal. Rozmyslal som aj o SF alebo GSF. Ale ta cena. Teraz mam nazmluvane MB ML size o 5 litrov viac ale dostnem ponuku - poistenie, servis, spotrebak co to vyrovna a som na cene H GSF. Co by ste brali Vy ? H GSF alebo MB ML ? Asi 1 z 10 by sa rozhodol pre GSF. Ak by bola cena o 10 litrov menej, berem GSF aj ja. Prevetral som obe auta (cca po 1000 km na predvadzackach pocas weekendu). Nic v zlom, ale Hyundai sa na Mercedes dotahuje akurat tak cenou! A nechcite vediet, ako vyzera v ich ponimani zaruka a garancia mobility !!! Zaplakat je malo !!!
Avatar - Stephen
Stephen
A čemu nevěříš? Rád osvětlím.

Ale pokud svůj názor na HYUNDAI stavíš na zkušenosti s ix35, tak se nedivím ničemu. Vím o pár dobrých kusech - jinak úděsná plečka a je jedno, jestli výroba Žilina nebo Nošovice, přičemž dobrý kusy jsou výhradně benzíny 2,0i CVVT v manuálu.

Záruky zcela bez potíží, mobilita taky. Ale co tak poslouchám a čtu na fóru, tak u mě jen díky tomu, že s přijímacím technikem si tykám (známe se 13 let) a jezdím do toho servisu s asi 15 auty.

Jinak MB jasná volba!!!
jamp
Ale ta ix55 bol 6valec, 184kW, vybava slusna a cena bola cca. 34.000 EUR? Ubratie dvoch valcov a zvysenie ceny o skoro 16000 EUR skonci bud znizenim ceny alebo stiahnutim z trhu. :-! Sranda musi byt odtial potial :-!
Avatar - Stephen
Stephen
Tady v ČR byl výkon 176 kW, ale to je jedno. My jsme auto ve výbavě Style kupovali necelých Kč 800.000,-- s DPH - zrovna dobrá fleetová akce, tak šéfka vyměnila Tucsona za poněkud vyšší level.
A přesně jak píšeš, uberu dva hrnky, uberu výkon a nakouřím cenu?!?!?! A to upozorňuju, že na SF ani GSF neposkytuje dovozce dealerům fleetovou podporu, takže veškerá sleva jde jen z dealerovi marže. A kdo se kolem aut motá, tak ví, že marže jsou spíš nemarže.
jamp
V 2012tom zmenili riadenie motora a predlzili prevody prevodovky, aby znizili spotrebu. Hyundai nemenil prospekty, lebo ich zostalo dost a model mal do konca vyroby iba rok. A okrem popisanych dolezitych zmien zmenili aj tvar tlacitok vyhrievania prednych sedadiel. V tom aute bolo pri 160 kmh ticho a pruznost bola neporovnatelna s Santa fe 145kW. Hyundai presvedcil o premiovosti Santafe, zatial iba seba, ale to sa dozvie az potom, ako porovna predaj za prvych 12 mesiacov u Santafe2 a 3 generacie. Tuto jednoduchu proceduru maju asi zakazanu, inak by museli nieco robit.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Šestihrnek měli mít speciálně pro Evropu. Genesis by se prodával mnohem lépe a líp než Samsung od Renaultu.
Atila_
Tak za 900.000Kc by se to asi prodavalo i s ctyrvalcem, ale tech skoro 1.3mio je uplne mimo peloton. Za ty penize ma bezmala novy Jeep Grand Cherokee Limited se 184kW motorem, hromadou vybavy a osmistupnovou prevodovkou.
_MT_
>😁
pargi
Nebude to třeba launch control, který tě z toho kopce nejdřív trochu podrží, aby byl následně umocněn vzlet Santy? 😄
Avatar - Stephen
Stephen
Ne, myslí se tím trpaslík, který se stará o sjezd z kopce bezpečnou, tedy plíživou, rychlostí. Normálně se tomu říká asistent pro sjíždění svahů >😁 .
pargi
Tady ale mluvíme o rozjíždění, ne sjíždění z kopce 😄
Avatar - Stephen
Stephen
Vždyť to říkám pořád, že pan Vošický papá nějaký houbičky. Pak je taková záměna předpony malicherná prkotina 😉 .
_MT_
Předpokládám, že jde o přešlap pana Bureše.
Avatar - Stephen
Stephen
Ano jde, já do pana Vošického rýpu v jednom kuse, nemáme se rádi
😄 . Ale tentokrát se mu musím veřejně omluvit. Pardon, houbičky v tomto případě papal pan Bureš.
Pan Bureš totiž udělal ze "dvou věcí jednu", položka je v ceníku definována takto: "Asistent pro sjíždění ze svahu DBC a pro rozjíždění do kopce HAC".
pargi
Santa Fé nevypadá úplně marně (alespoň zvenčí), ale základní Touareg s 6hrnkem je za mega.
ericn
No to víš, když si někdo hraje na pémii 😉 GSF vypadá dost dobře, ale ne za 1.2mil Kč. To trošku pánové v zastoupení přehnali. Být ta cena pod milion, tak je to OK 😉
pargi
Když uvážím fakt, že velice těsně pod milion je i ten 6válcový Touareg, tak 4válcový Santa by tuto laťku musel podjet ještě o dobrých 100tis, aby to bylo OK. Pak ještě o dalších pade, aby to byl solidní (základní) kauf.
ericn
no tak počkejme pár týdnu, kdy budou stát na skladech a cena dolu půjde 😉
Avatar - Stephen
Stephen
Nebudou stát na skladech. Až Vošický zjistí, že to přepískl, tak všem dealerům nařídí GSF do flotily předváděček. Auta zmizí ze skladu, půjdou na značky, takže se stanou nejprodávanějším modelem měsíce, faktury se vystaví a dealere - pos*r se! Dělá to tak běžně i s jinými modely.
4bytelnýkola
no, strýček bob nám no říká přesně jak to je, basmati a ještě jednou basmati, nevím jak interier zde, ale ix55 byla plastová hrůza, kdo to viděl naživo vevňitř ví o čem je řeč, jinak pojďme se podívat co nabízí například alternativní konkurence, zf 8mi kvalt, 6ti válec v dehtu, cena o nějakej ten tísícek vyšší, ale kupuješ auto přes mega, no posuď(te) sami😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Petrko
A co znamená to basmati víš? A jakou má souvislost basmati a Korea?
4bytelnýkola
ber to trochu víc v klidu 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zemepis neni jedine, co temto blbeckum dela potize... 😉
4bytelnýkola
:yes:
Michal Stehnij
Basmati je pokud vím rýže indická, takže ano, s Koreou moc společného nemá...
4bytelnýkola
dyť jo 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na mna posobi dost americky, myslim ze v USA sa to amikom bude pacit [odkaz] , je to velke pohodlne ma to velku masku, predpokladam ze USA bude prioritny trh pre toto auto samozrejme okrem domaceho trhu a ciny
4bytelnýkola
hádám že pro us trh mají připraveny zajímavější motory, chtěl jsem se zeptat, jestli nepracuješ alespoň na částečný úvazek pro auto.cz, případně dvojici h/k, díky 😉
Avatar - Nerez
Nerez
Po té se mi stýskat nebude. V mojí osobní statistice je to nejošklivější auto na našich silnicích. V závěsu je X6 >😒]
Veloster krásy taky moc nepobral, ale bylo to designově nevšední auto se zajímavým řešením dveří.
Genesis bylo i co designu povedené auto. Je jasné, že takový model nebude masovka a kdo si jej chce koupit, musí počítat s tím, že si počká. Když bych měl vybrat jedno auto, které Hudlaj stahovat neměl, byl by to právě Genesis.
adamzprahy
mně Elantra nepřišla nijak špatná, i bych si jí koupil, ale v době kdy jsem kupoval auto, tak v klasické výbavě - el. okna, liťáky, metalíza, klima atd. - stála okolo 400t a to je prostě moc. Kdyby cenově konkurovala Fluencu, Rapidu nebo Cruzemu, tak by to bylo zajímavý, ale takhle to nemělo žádnej smysl.

A pokud vím, tak to mělo jedinej motor 1.6 99KW, což asi neúspěchu taky trochu přidalo - jak říkám, za ty peníze měl člověk Fluence v plný a 1.5dci 81kw, Cruze s 2.0vcdi 120kw nebo i toho Rapida Ambition Fresh s tdi 77kw... to prostě nemělo šanci 😄

btw ze sedanů tu je ještě Lancer, také mnohem levnější
Avatar - Nerez
Nerez
Elantra myslím 99 kW neměla, to bylo GDI. Elantra měla myslím obyčejnou 1.6ku s 97 kW.
Tymkoo
Která ovšem měla dokonalou spotřebu, takže diesel u Elantry prakticky nedával smysl.
Comprs
no aspoň jsou trochu soudní a raději jdou s těmi předraženými šmejdy z trhu, konečně uznali, že jejich auta nikdo, ale opravdu nikdo nechce...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sandai
Sandai
Nikdo a nikde? Ani u nás, v Izraeli, Rusku, Austrálii, Korei, Usa, Kanadě, Rakousku, Belgii....? .Prostě nikde >😁
Banjo
Docela rád bych, kdyby někdo opravil nadpis.
Jak plyne z obsahu článku, Hyundai nestahuje z našeho trhu model Genesis (limuzína), ale Genesis Coupé (sporťák, driftovací stroj). Jde o dva různé modely, byť nejspíš sdílejí podvozkovou platformu.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Nějak nepobírám pointu. Genesis sedan se tady nikdy neprodával, tak se asi těžko bude stahovat z našeho trhu, že?....
Hyundai u nás už nenabízí model Genesis, tečka.
Proč by někdo opravoval nadpis? Jako proto, že by si byl rád?