Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai: Elantra, Genesis a Veloster na českém trhu skončily, naopak přijíždí Grand Santa Fe

David Bureš
Diskuze (80)
Třem končícím modelům Hyundai se na českém trhu moc nedařilo, navíc na ně zákazníci museli dlouho čekat. Místo nich přijíždí sedmimístné SUV Grand Santa Fe.

Pohled do ceníků českého zastoupení značky Hyundai odhaluje několik změn. Zatímco trojice modelů – netradiční Veloster, Genesis Coupé s pohonem zadních kol a kompaktní sedan Elantra – se přestala prodávat, novinkou na trhu je SUV Grand Santa Fe. Větší verze známého modelu je nástupcem ix55.

Grand Santa Fe je na českém trhu nabízena v jediném stupni výbavy a s jediným motorem. Automobil stojí 1.199.990 korun. Za tuto cenu má Grand Santa Fe pod kapotou turbodiesel 2.2 CRDi o výkonu 145 kW a točivém momentu 421 N.m, který je známý i z krátké verze Santa Fe. Vznětový motor spolupracuje se šestistupňovým automatem, poháněná jsou všechna kola.

Korejské SUV je standardně vybaveno adaptivními xenonovými světlomety, diodami pro denní svícení, mlhovkami, asistentem pro sjíždění z kopce a rozjíždění do kopce, sedmi airbagy či varováním před opuštěním jízdního pruhu.

Dále ve výbavě nechybí kožená, elektricky nastavitelná přední sedadla s ventilováním, kožený volant, zadní parkovací senzory a kamera, elektrické stahování oken, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, dešťový a světelný senzor, vyhřívání čelního skla pod stěrači nebo autorádio s bluetooth handsfree a ovládáním na volantu.

Nabízené příplatky jsou tři. Za metalický lak se připlácí 19.900 Kč, panoramatická střecha přijde na 25.000 korun. Nejzajímavější nabídkou je však paket Executive, který za 54.000 korun přidává parkovací poloautomaticky systém, elektricky ovládané páté dveře a integrovanou navigaci.

Grand Santa Fe je proti základní verzi Santa Fe o 225 milimetrů delší, je tedy dlouhé 4.915 mm. Rozvor vozu narostl o 100 milimetrů na 2.800 mm. Obě provedení se designově liší, rozdíly najdeme na přídi, bocích i zádi.

Konec modelů Veloster, Genesis Coupé a Elantra na českém trhu Hyundai vysvětluje tím, že kvůli velké poptávce na zámořských trzích není schopno zajistit dostatečný počet těchto aut pro západoevropský trh. Výsledkem tak byla dlouhá čekací lhůta na tyto modely.

Možná i kvůli tomu se této trojici na našem trhu příliš nedařilo. Podle statistik Svazu dovozců automobilů bylo loni v Česku registrováno jen 15 exemplářů Elantry, pět Velosterů a dva kusy Genesisu Coupé. V roce 2012 se u nás prodalo 211 Elanter, osm Velosterů a čtyři Genesisy Coupé.

David Bureš
Diskuze (80)
Avatar - Midlosek
4. 2. 2014 07:44
Re: Genesis COUPÉ
Nějak nepobírám pointu. Genesis sedan se tady nikdy neprodával, tak se asi těžko bude stahovat z našeho trhu, že?....
Hyundai u nás už nenabízí model Genesis, tečka.
Proč by někdo opravoval nadpis? Jako proto, že by si byl rád?
31. 1. 2014 16:27
Re: Struktura nabídky
V 2012tom zmenili riadenie motora a predlzili prevody prevodovky, aby znizili spotrebu. Hyundai nemenil prospekty, lebo ich zostalo dost a model mal do konca vyroby iba rok. A okrem popisanych dolezitych zmien zmenili aj tvar tlacitok vyhrievania prednych sedadiel. V tom aute bolo pri 160 kmh ticho a pruznost bola neporovnatelna s Santa fe 145kW. Hyundai presvedcil o premiovosti Santafe, zatial iba seba, ale to sa dozvie az potom, ako porovna predaj za prvych 12 mesiacov u Santafe2 a 3 generacie. Tuto jednoduchu proceduru maju asi zakazanu, inak by museli nieco robit.
Avatar - Sandai
31. 1. 2014 15:55
Re: Hujda
Nikdo a nikde? Ani u nás, v Izraeli, Rusku, Austrálii, Korei, Usa, Kanadě, Rakousku, Belgii....? .Prostě nikde >:D
Avatar - Stephen
31. 1. 2014 08:32
Re: Ruku na srdce
Nebudou stát na skladech. Až Vošický zjistí, že to přepískl, tak všem dealerům nařídí GSF do flotily předváděček. Auta zmizí ze skladu, půjdou na značky, takže se stanou nejprodávanějším modelem měsíce, faktury se vystaví a dealere - pos*r se! Dělá to tak běžně i s jinými modely.
Avatar - Stephen
31. 1. 2014 08:29
Re: Struktura nabídky
Tady v ČR byl výkon 176 kW, ale to je jedno. My jsme auto ve výbavě Style kupovali necelých Kč 800.000,-- s DPH - zrovna dobrá fleetová akce, tak šéfka vyměnila Tucsona za poněkud vyšší level.
A přesně jak píšeš, uberu dva hrnky, uberu výkon a nakouřím cenu?!?!?! A to upozorňuju, že na SF ani GSF neposkytuje dovozce dealerům fleetovou podporu, takže veškerá sleva jde jen z dealerovi marže. A kdo se kolem aut motá, tak ví, že marže jsou spíš nemarže.