Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropský Jeep Cherokee: 2.0 MultiJet se 103 a 125 kW

37 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
sice znám auta, co to mají lépe propracovaný, ale tuším, že svět auto se bude obracet k tomuto světelnému schématu. Ledky a blinkr nahoře a dole menší světlo, které v mlze neoslnuje řidiče.
Mr.Murphy
Pane Vaverko, s těmi zadními nápravami jste to úplně netrefil....

"základem nové generace Cherokee je platforma CUSW (Compact U.S. Wide), která je prodlouženou a rozšířenou verzí platformy C-Evo, použité u Alfy Romeo Giulietta. Stejnou základní architekturu má i Dodge Dart, Fiat Viaggio, Fiat Ottimo a nová generace Chrysleru 200. Nápravy kombinují vpředu vzpěry MacPherson a zadní víceprvkové zavěšení."

Dart, Ottimo a 200 má každý svoji vlastní, rozdílnou zadní nápravu....

A mimochodem, Dart a 200 podle toho co říká internet mají i jiný rozvor....

Uvidíme jak se tomu Jeepu bude dařit, pokud stejně jako v USA, bude to bomba :yes😒br />
zde prodeje v USA za leden😒br /> [odkaz]
Gilgit
Dobré prodeje tohoto Jeepu by ovsem zarmoutily Baryka, který touzebne ceká a nadsene komentuje kazdou negativní zprávu o firmách Fiat a Chrysler.
Mr.Murphy
Barik si určitě všimne Darta a na základě toho provede brilantní analýzu debaklu.... :yes:
zlysoused
No popravdě on ten Dart neustále prodejně padá a to je to stále ještě nový model.
Mr.Murphy
to je samozřejmě pravda.... je o tom zajímavý článek tady: [odkaz]

těžko říct, v čem je ta příčina.... zas tak dobře ten trh neznám.... Možná je to špatné auto, možná je teď zájem o klasiku typu F-150 a malé, úsporné auta nejsou v kurzu obecně.... Možná je ten Dart moc drahý.... fakt nevím....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na druhou stranu, když vidíš propad celého Dodge, tak Dart je na tom ještě dobře.
Avatar - Anonym
Anonym
Propad u dodge je proto, neb modely Avenger, Challenger, Charger a Journey maj technický základ (mimo motorů) někde z roku 07-09...... tomu se říká v automobilé branži kurtě zastaralý portfolio.

V USA už byla znsčka, co zkoušela 15 let vyrábět to samý s kosmetickýma změnama. Jmenovala se Oldsmobile a každý ví, jak to skončilo >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně že tady někdo tvrdil, že se Dart bude prodávat jak housky an krámě, kolik že se mělo prodávat měsíčně? 15 tis ks, že?

A co sem říkal já?

Kdo se směje první, ten se směje nejlíp.....

Počkejte si na číro, stačí vydržet tak rok.... >😁
Mr.Murphy
o prodejích Dartu jsem já osobně nikdy nespekuloval.... Jediný kdo u každého modelu současného Chrysleru ví, jak dopadne, jsi ty a prognóza je vždy stejná: debakl...

Píšeš to tady poslední 4 roky a zatím se těch aut prodává stále víc a víc.... Ale třeba se za 50 let dočkáš a Fiat krachne.... nezbývá ti než věřit :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
To já už nevím kdo spekuloval, nicméně někdo tu tvrdil, že Dart bude hit.
Nějak není....že

Jo a kterých aut se prodává víc a víc???

A konkurence víc neprodává vid, ty sou všichni v poklesu, jediný Chrysler s Fiatem u kormidla míří k výšinám >😁
Mr.Murphy
s argumentací typu "někdo tu povídal" můžeš jít víš kam, že? 😉
Avatar - happy_driver
happy_driver
Všetko OK, len je obrovská škoda tej nešťastnej masky a svetiel. Motory dostačujúce, prevodovky taktiež, super bude 9-kvalt automat, VYNIKAJÚCI systém 4x4, interiér viac než znesiteľný.....len tá maska, ach jaj.
A pritom ten druhý návrh bol oveľa schopnejší a prijateľnejší.
[odkaz]
_MT_
Druhý návrh? Vždyť je to nějaká "malůvka".
Avatar - happy_driver
happy_driver
Toto je síce len narýchlo najdená "malůvka", ale druhý, novší návrh každopádne prišiel (prakticky zhodný s "malůvkou"), neobstál - vraj málo kreatívny a prešla tá súčasná obludnosť. :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
125KW na taketo auto v stvorkolke nie je vobec vela, to uz aj o triedu mensi sportage ma silnejsi motor 😉 , no a na sorento alebo santa fe to uz nema ziadnu sancu s tymto dieslom , slabota

o to vacsia skoda ked si vezmeme komu tymto autom chcu konkurovat, predpokladam totiz ze superom nema byt duster ani lada niva ani jimny
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a k čemu to?
Tohle není dálniční sprinter.. 103kW stačí.
Jen musí vydržet déle, než 100tis km... což by ale fiatí jtd mohlo - mělo.
😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to sa opytaj nemcov k comu je to dobre, oni chcu co najsilnejsie motory vsade , myslis ze nemca v tomto aute 125kw uspokoji? to sotva ked velkostou podobna Q5ka ponuka dvojnasobok

125kw diesel ma dnes uz aj maly yeti
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
mně jsou ale Němci ukradený!
Ptám se sám sebe... a vychází mi, že pokud to bude mít rozumnou spotřebu a životnost... tak mi těch 140 koní stačí úplně bohatě.
Jezdím teď 103kW Passata.. už jsem to tady psal mockrát - a stačil by mi i menší výkon!
Chybí mi útulnost a spolehlivost... ve všech významech toho slova.
😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
passat mas lahsi a v dvojkolke, cherokee bude tazsie auto ako passat, ma horsiu aerodynamiku, vacsi odpor vzduchu , auto je vyssie, ma aj sirsie gumy a vacsi valivy odpor, 125kw diesel v cherokee sa dynamikou mozno nevyrovna ani 103kw passatu a pritom to auto chce lovit vo vodach audi bmw mercedesu, volva ,,, so 125kw to ale asi nepojde, to uz aj sportage ho vycvici
Avatar - happy_driver
happy_driver
Sportage nič nevycvičí veď nestačí ani na slabšiu a rovnako ťažkú konkurenciu.... :no: :no: :no😒br />
Údaje z .sk webov výrobcov😒br /> Kia Sportage 4WD, 6-AT , 135kW, 392Nm, 1676kg: 0-100km/h 9,8s, max. 195km/h
VW Tiguan 4WD, 7-DSG, 130kW, 380Nm, 1694kg: 0-100km/h 8,5s, max. 200km/h

Rozdiel v zrýchlení odsúva Sportage v reálnej premávke do role leňochoda, nehovoriac o rozdieloch v plynulom zrýchlení, tam budú rozdiely ešte citelnejšie.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Jasně , jenže Tiguan je o dost menší a lehčí než Jeep.
Myslím , že Jeep brzy dostaně i silnější diesel od koncernu FIAT.
Sportage , ale opravdu soupeřem není.. 😉
hipisko
porovnavat dvojspojku s hydromenicom....nezda sa ti to byt tak trosku ucelove?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemýlím-li se, tak Q5tka začíná na 110Kw a pak 130Kw.... To zas neni tak brutální rozdíl výkonuoproti Jeepu.
Jen vrchol je v 3.0Tdi a 230kw
Avatar - Anonym
Anonym
140 koní je super, pro auto co váží tak max 1,3-1,4 tuny.

Pro zbytek je to zdechlá lemra....
Mr.Murphy
taky to chce podívat se na krouťák a uvědomit si, že 9st. automat tomu umožní být defacto stále v optimálních otáčkách....
Je mi jasné že plakáti chtějí minimálně třílitra na biturbu, ale reálným zákazníkům to stačit bude, neboj.... 😉
A mimochodem, opravdový fajnšmekr tam má ten Pentastar.... a atmo V6 snad v této třídě nenabízí už vůbec nikdo....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jo, asi tak nějak...
😉
Makovnik
Nevies, aku bude mat Cherokee hmotnost a uz kecas.
Staci 200kg dole proti Sorentu, co ma nejakych 1850kg a uz mas dynamiku rovnaku aj so 125kW proti 145.
Avatar - happy_driver
happy_driver
Len si uvedom, že tie kórejské kone sú obvykle riadne podvýživené. Darmo sa papierovým výkonom podobajú konkurencii, keď reálna dynamika auta je o jednu-dve triedy horšia. :no: Takže si tradične šliapol mimo.
wolff
Tohle je bohuzel pravda.
Mimoto, pokud to pude dobre na odbyt, tak neni duvod aby tam neprisla 3,0mjtd, a mebo1,9 bjtd...
S korejci fakt prosim nesrovnavat as yeti taky ne....

P.s podivej se na maximalni rychlosti tech silnych suvecek.... bezny hatch je ma tom vyrazne lip...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Maximální rychlost se odvíjí od aerodynamiky karoserie, je jasné, že těžší, větší a hlavně vyšší auto bude mít nižší Vmax, než srovnatelný hatchback. Druhá věc je taky, kolik ty auta pojedou doopravdy a ne jen na papíře😊
Avatar - Lukixe
Lukixe
Tak tak :yes: Navyše tento Cherokee je veľmi podarený na oko.Sportage čo miluje Kijak vyzerá ako novodobá kremačná pec.
Gilgit
To, ze Kia Sportage "vyzerá ako novodobá kremačná pec" je tvuj názor, na který más stejné právo jako nekdo, komu se to auto líbí, na svuj názor. Názory na design nastestí nejsou normované do jediné objektivní pravdy. Krome toho u nekoho, kdo zde opakovane deklaruje nechut k Asiatum, neocekávám ani snahu o vyvázený pohled na asijskou znacku.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že si pleteš starého Cherokeeho, který koncepčně patřil trochu jinde, s tímto novým, který je postavený na platformě hatchbacku nižší střední a který patří rozměrově (např. stejný rozvor jako CX-5) i technicky (motory naštorc, McP, pohon přední nápravy s připojitelnou zadní nápravou přes el. řízenou spojku) do stejné třídy jako CX-5 nebo CR-V, což jsou také auta, kterým bude nejspíš konkurovat. A tito Japonci v naftě nenabízejí o nic víc než tento Cherokee, stejně tak Sorento nebo Escape/Kuga a další.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo... co neni z Koree, tak to je špatné... >😁 Všude, u každé diskuze >😁
igorvrazic
Si to hlavne nemýl s 74kW z tvojej i30...125kW je na tuto triedu viac nez dost...jeho konkurenti davaju i 1,6diesle...
Karoli
Tak tímhle docela zkazili ten drsný, přísný, nepřekonatelný a přitom roztomilý vzhled dosavadních Jeepů. Nechápu, proč teď každé auto dělají se vzhledem vesmírné lodě. Je to jako by jste pořádného chlapa ustrojili do růžových a ještě ošklivých šatiček. Myslím, že to heslo - netradiční design pro tradiční model - je na místě, ale myslím, že by se měl Jeep přidržovat tradičního designu pro tradiční model. 😄