Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský Jeep Cherokee: 2.0 MultiJet se 103 a 125 kW

Diskuze (37)
Evropská verze Jeepu Cherokee dostane celkem čtyři motory a výběr mezi třemi druhy pohonu všech kol.

SUV bez dieselového motoru na evropských trzích nemá šanci. Proto Jeep Cherokee na „starém kontinentu“ přidá k benzinovému čtyřválci 2.4 MultiAir/130 kW a 3.2 V6 Pentastar/200 kW také dvě verze turbodieselu 2.0 MultiJet II.

Na výběr budou dvě verze. Slabší má 103 kW a silnější 125 kW, výkon v obou případech vrcholí v 3750 min-1 a maximum točivého momentu je 350 N.m při 1500 min-1. Slabší varianta nabídne výběr mezi šestistupňovou manuální a devítistupňovou automatickou převodovkou, silnější bude mít (stejně jako benzinový Cherokee) vždy automat.

Vedle provedení s přední poháněnou nápravou existuje pohon všech kol ve třech úrovních. Základní Active Drive I funguje zcela automaticky a nezávisle na vůli řidiče. Zadní kola se připojují plynule přes mokrou mezinápravovou spojku, která se spíná na základě údajů řídící jednotky, jež bere za vstup data ze senzorů stabilizačního systému.

Active Drive II, určený pro verzi Limited, má přídavnou převodovku s redukčním převodem 2,92:1 a systém Selec-Terrain, který umožňuje zvolit jízdní režim v závislosti na povrchu pod koly. Active Drive Lock, dostupný v provedení Trailhawk, přidává uzávěrku zadního diferenciálu a systém řízené rychlosti v terénu Selec-Speed Control (nastavit lze tempo od 1,6 do 8,5 km/h). Všechny verze čtyřkolky jsou vybaveny aktivní odpojením zadních kol, které přispívá ke snížení spotřeby na suchém povrchu.

Základem nové generace Cherokee je platforma CUSW (Compact U.S. Wide), která je prodlouženou a rozšířenou verzí platformy C-Evo, použité u Alfy Romeo Giulietta. Stejnou základní architekturu má i Dodge Dart, Fiat Viaggio, Fiat Ottimo a nová generace Chrysleru 200. Nápravy kombinují vpředu vzpěry MacPherson a zadní víceprvkové zavěšení, řízení má elektromechanický posilovač. Motor je uložený vpředu napříč, zatímco všechny tři předchozí generace Cherokee měly motory podélně. U Jeepu se tato konfigurace objevila zatím jen v modelech Compass a Patriot.

Výbava může obsahovat pokročilé prvky, jako je adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent, audio Alpine 506 W nebo multimediální systém UConnect. Vyšší výbavy budou mít sedadla čalouněná kůží Nappa.

Diskuze (37)
6. 2. 2014 10:57
Nechápu !!
Tak tímhle docela zkazili ten drsný, přísný, nepřekonatelný a přitom roztomilý vzhled dosavadních Jeepů. Nechápu, proč teď každé auto dělají se vzhledem vesmírné lodě. Je to jako by jste pořádného chlapa ustrojili do růžových a ještě ošklivých šatiček. Myslím, že to heslo - netradiční design pro tradiční model - je na místě, ale myslím, že by se měl Jeep přidržovat tradičního designu pro tradiční model. :-)
4. 2. 2014 23:37
Re: tie diesle teda nic moc
Si to hlavne nemýl s 74kW z tvojej i30...125kW je na tuto triedu viac nez dost...jeho konkurenti davaju i 1,6diesle...
4. 2. 2014 17:31
Re: zadní náprava u CUSW
s argumentací typu "někdo tu povídal" můžeš jít víš kam, že? ;-)
Avatar - Barrichello
4. 2. 2014 15:24
Re: zadní náprava u CUSW
To já už nevím kdo spekuloval, nicméně někdo tu tvrdil, že Dart bude hit.
Nějak není....že

Jo a kterých aut se prodává víc a víc???

A konkurence víc neprodává vid, ty sou všichni v poklesu, jediný Chrysler s Fiatem u kormidla míří k výšinám >:D
4. 2. 2014 15:13
Re: zadní náprava u CUSW
o prodejích Dartu jsem já osobně nikdy nespekuloval.... Jediný kdo u každého modelu současného Chrysleru ví, jak dopadne, jsi ty a prognóza je vždy stejná: debakl...

Píšeš to tady poslední 4 roky a zatím se těch aut prodává stále víc a víc.... Ale třeba se za 50 let dočkáš a Fiat krachne.... nezbývá ti než věřit :yes: