Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
-------
[odkaz]
Na naftu jezdí velká těžká vozidla, vyšší střední, střední třída, SUV, teréňáky a přesto je průměrná spotřeba dost pod benzínem.
Na benzín jezdí HTP, mikroauta, malá auta a nižší střední třída, a přecxe jezdí za víc než diesely které tahají těžká auta.
Tam kde benzíny prakticky končí (nižší střední), diesel začíná.
Tentokrát si se vytáhl, Googleirvine, předvedl jsi nám efektivitu dieselů v praxi.
Pro ilustraci, typické SUV s dieselem váží 1700 kg až 2200 kg, řada z nich váží přes 2,5 tuny.
Benzínová auta začínají za tunu a končí typicky za 1400 kg.
Na benzín jezdí HTP, mikroauta, malá auta a nižší střední třída, a přecxe jezdí za víc než diesely které tahají těžká auta.
Tam kde benzíny prakticky končí (nižší střední), diesel začíná.
Tentokrát si se vytáhl, Googleirvine, předvedl jsi nám efektivitu dieselů v praxi.
Pro ilustraci, typické SUV s dieselem váží 1700 kg až 2200 kg, řada z nich váží přes 2,5 tuny.
Benzínová auta začínají za tunu a končí typicky za 1400 kg.
-------
Audi A4 2,0TDI [odkaz]
Kdyz porovnas spotrebu Audi, vw se spritomitorem tak to haze odchylku 40%. Tech 25 je jen sen 😉 Koncern se novymi motory dostane na odchylku tech cca 25% kde uz ostatni jsou. Takze ta zazracne nizka spotreba je vlastne jen priblizeni dnesni standardni spotrebe u konkurence, tj odchylka okolo 20% od papirovych hodnot.
Golf 1,6TDI 81kW kombi spotreba 3,2l (3,3l variant), spritmonitor krasnych 5,5l, tj cca 70% odchylka 8-s >😁
Golf 1,6TDI 81kW kombi spotreba 3,2l (3,3l variant), spritmonitor krasnych 5,5l, tj cca 70% odchylka 8-s >😁
u benzínů to není lepší ... odchylka podobná, nejhorší situace je u hybridů
Přesně naopak pako, protože u diesel s DPF - filtr pevných částic to není lepší...
Vysmahni a běž prudit někam jinam.
Nejhorší je situace u hybridů? A na to jsi přišel kde? Dělal jsem si průzkum nejrůznějších aut nejrůznějších kategorií dle SpritMonitoru a z cca 130 aut vyráběných v roce 2013 mi vyšlo toto😒br />
atmosférický benzin +19%
turbobenzin (přímý i nepřímý vstřik) + 32%
turbodiesel +32 %
hybrid (párovaný s atmobenzinem) +25%
No ale bude třeba to aktualizovat o nové hybridy s turbobenziny.
atmosférický benzin +19%
turbobenzin (přímý i nepřímý vstřik) + 32%
turbodiesel +32 %
hybrid (párovaný s atmobenzinem) +25%
No ale bude třeba to aktualizovat o nové hybridy s turbobenziny.
81 kW nemá jen Blue Motion. BlueTDI má myslím o 20% vyšší normovanou spotřebu.
ja tam vidim s 81kW jeden 1,6 diesel a CNG
[odkaz]
[odkaz]
spritmonitor
[odkaz]
Hodne vtipne je ze Civic se starou 2,2i-DTEC je se 110kW na tom pomalu o pul litru lepe >😁, cca 5,13l. Pritom papirove je o 1litr horsi >😁
[odkaz]
[odkaz]
spritmonitor
[odkaz]
Hodne vtipne je ze Civic se starou 2,2i-DTEC je se 110kW na tom pomalu o pul litru lepe >😁, cca 5,13l. Pritom papirove je o 1litr horsi >😁
Tak zkus německé stránky. A zase filtruješ jednotlivé druhy nafty. Když už chceš porovnávat, zkus se podívat na 1,6 Hondy, SM také ukazuje odchylky od udávané kolem 40%. I když jsou to vesměs pěkné hodnoty.
Tak jsem odectl ty co nemaj BMT (€papirove maj mit 3,8l) a spotreba 1,6 TDI BMT klesla na 5,3l (papirove cca 3,2l) a porad mi to prijde jako hodne divoka odchylka (cca 65😖 a dosti vysoka spotreba na to co to ma za parametry. 8-s
Kdyz si zacal o Civicu, tak
Civic papirova , spritmonitor, odchylka
1,6, 88kW 300Nm; 3,6; 4,84; 35%
2,2 110kW 350Nm; 4,2; 5,13; 22%
Proste bavit se o techto koncernovych nalhanych spotrebach nema smysl
Kdyz si zacal o Civicu, tak
Civic papirova , spritmonitor, odchylka
1,6, 88kW 300Nm; 3,6; 4,84; 35%
2,2 110kW 350Nm; 4,2; 5,13; 22%
Proste bavit se o techto koncernovych nalhanych spotrebach nema smysl
Po Německu najedu ročně pravidelně přes deset tisíc km, typický obrázek levého pruhu dálnice jsou za sebou seřazená auta koncernu vw se čtyřválcovými dýzly, která jedou v režimu max. zrychlení a pak maximálky, co provoz dovolí, reálně zrychlování ze 120 na 200 km/h, prakticky pořád plný kotel. Jsou to fleetová auta, pochopitelně, a ve vztahu k údajům spritmonitoru je podstatné, že tato auta tvoří základ statistiky spritmonitoru, a naopak, že dýzlové civiky v Německu v tomto režimu nejezdí, aspoň já je nevídám.
Jsi si jistý, že na spritmonitoru jsou hlavně fleetová auta?
Já si naopak myslím, že tam údaje dávají hlavně soukromí majitelé, ale zmapované to nemám...
Každopádně je fakt, že dříve jsem běžně jezdil s auta za jejich udávanou spotřebu +- pár deci, dnes mám problém při snaze o nízkou spotřebu líznout aspoň tu nejvyšší z udávaných hodnot, to je ale problém metodiky, ne auta jako takového.
Já si naopak myslím, že tam údaje dávají hlavně soukromí majitelé, ale zmapované to nemám...
Každopádně je fakt, že dříve jsem běžně jezdil s auta za jejich udávanou spotřebu +- pár deci, dnes mám problém při snaze o nízkou spotřebu líznout aspoň tu nejvyšší z udávaných hodnot, to je ale problém metodiky, ne auta jako takového.
Většina těch záznamů jsou překlopené logy gpesek firemních aut. Tedy alespoň u frekventovaných modelů.
Já se těch ofiko hodnot nijak nezastávám, je to laboratoř, jiná věc je ale blábolit o tom, že nejlepší je honda, protože ve spritmonitoru má menší odchylku od tabulek. To je hlavně otázka způsobu používání, modely koncernu vw s dýzlem jsou v D "nejždímanější" auta, co do způsobu použití.
Já se těch ofiko hodnot nijak nezastávám, je to laboratoř, jiná věc je ale blábolit o tom, že nejlepší je honda, protože ve spritmonitoru má menší odchylku od tabulek. To je hlavně otázka způsobu používání, modely koncernu vw s dýzlem jsou v D "nejždímanější" auta, co do způsobu použití.
Tak Honda je každopádně vždycky a ve všem nejlepší, to už přece musíš sám dávno vědět...
Je fakt, že SM nezaznamenává třeba aspoň průměrnou rychlost, to by pak vypovídal lépe. Srovnání tabulka versus realita je každopádně prošpikované tolika "ale", že škoda mluvit, a rovněž záleží na tom, jak které šušu co ve SM filtruje, třeba pro Golf Bluemotion to vychází takto: [odkaz]
’ průměr 5,05, nejčastější hodnota 4,9, udávaná spotřeba 3,2, takže odchylka cca 45% a ne 70%.
Je fakt, že SM nezaznamenává třeba aspoň průměrnou rychlost, to by pak vypovídal lépe. Srovnání tabulka versus realita je každopádně prošpikované tolika "ale", že škoda mluvit, a rovněž záleží na tom, jak které šušu co ve SM filtruje, třeba pro Golf Bluemotion to vychází takto: [odkaz]
’ průměr 5,05, nejčastější hodnota 4,9, udávaná spotřeba 3,2, takže odchylka cca 45% a ne 70%.
Tak se na to podívej ještě jednou. Je tam sice histogram, ale ten je vzorkovaný po půl litru. Takže nejčastější hodnotu 4,9 litru tam má jedno jediné auto (zvláštní definice nejčastější hodnoty), protože tímto označením "4,9" jsou označena všechna auta, která mají 4,9 až 5,3 (další chlívek histogramu začíná na 5,4). Tedy 4,93; 5,14; 5,14; 5,14 a 5,25. Kde tam je nejčastější hodnota 4,9, to fakt netuším 😄 Docela jasně vidím, že se to pohybuje okolo 5,14 litru, což je i medián a dokonce je to vyšší než ten průměr. A 5,05 je vůči 3,2 větší o 57 %. Dokonce i 4,9 je oproti 3,2 větší o 53 % a ne 45%. Někde máš chybu ve výpočtu.
Takže 70% to není, to je fakt, ale ani 45%. Je to plus minus 55% navrch, a to je hodně.
Takže 70% to není, to je fakt, ale ani 45%. Je to plus minus 55% navrch, a to je hodně.
Podívej se na to ještě jednou. 😉 Do "chlívku" 4,9 spadají auta se spotřebami 4,77 až 5,14 (v tomhle případě). Tedy 4,77; 4,93; 5,14; 5,14; 5,14.
Jj,máš recht, o jedno se mi to posunulo, omlouvám se. To však nic nemění na tom, že i v těch pěti hodnotách (tedy jak sám správně píšeš 4,77; 4,93; 5,14; 5,14; 5,14. ) není 4,9 rozhodně reprezentativní hodnota - průměr v tomto chlívku histogramu je 5,02 a ne 4,9 - on totiž SM to průměruje podle najetých kilometrů, což pak může jeden borec, který najede haaaaaafo kilometrů, strašně moc ovlivnit. Když to vezmu aritmetickým průměrem (každé auto má váhu jedna), pak mi vyjde 56,76 litrů na 11 aut, což je 5,16 litru a ne 5,05, jak uvádí vážený průměr dle SM. A 5,16 je proti udávaným 3,2 o 61% vyšší číslo. Prostě * rozdíl 😄
Ano, rozdíl to není malý. Mimochodem, na konci máš nějaké BlueTDI, ty mají vyšší normovanou spotřebu. Takže jsi zpět na 56 %. Nakonec, jde o vzorek devíti aut. To je hodně málo.
Tak 61% nebo 56%, furt je to hodně. Jinak k tvému následujícímu příspěvku s tím dolováním dat... S tím určitě souhlasím, proto většinou když se z toho snažím něco aspoň trochu reprezentativního vytřískat, tak si počítám aritmetický průměr a vyhazuju auta, která tam už podle popisu nepatří (třeba když si někdo myslí, že TDI jezdí na benzin 😄 Dostanu se pak k přesnějším číslům (neříkám, že přesným), ale déle to trvá. A ano, při počtu cca 10 aut z toho nelze dělat nějaké dalekosáhlé závěry...
Není to špatný nástroj, když chceš sledovat spotřebu sám sobě. Ale jinak... Některé problémy by člověk mohl přejít, kdyby měl dostatečně velký vzorek. A ten moc často nemá.
Filtrovat podle blue není nejlepší nápad. Spadne ti tam i BlueTDI a někteří lidé používají označení BMT.
Jasně, píšu, že záleží, jak se to filtruje.
Spritmonitor je dobrou ukázkou toho, koik asi konkrétní auto "žere", jednoznačně lepší, než tabulka, vytvořená dle norem EU, ale je to prostě hromada čísel a výsledek se dá vhodným filtrem přiohnout dle potřeby 😄
Spritmonitor je dobrou ukázkou toho, koik asi konkrétní auto "žere", jednoznačně lepší, než tabulka, vytvořená dle norem EU, ale je to prostě hromada čísel a výsledek se dá vhodným filtrem přiohnout dle potřeby 😄
Zapominas ovsem na skutecnost, ze o koupi nenemeckeho auta Nemec uvazuje jen v pripade, pokud si to auto chce nechat az do jeho rozpadu a soucasne jsou mu auta naprosto ukradena, takze typicky duchodce. Samozrejme cest vyjimkam.
Hittman
To jsou zcela nové TDI či převzato od VW? A A5 se 120 kW naftou??? To trošku podcenili, ne?
A ještě dotaz na motory😒br />
VW Passat a Octavia II měli motor 2,0 TDI CR 81 kW x Seat a audi měli 2,0 TDI CR 88 kW.
A dále měli Passaty 2,0 TDI CR 103 kW x audi a seat 105 kW.
Byly tyto motory shodné pouze s rozdílným naladěním jednotek a nebo se od sebe lišili více?? Díky za info.
A dále měli Passaty 2,0 TDI CR 103 kW x audi a seat 105 kW.
Byly tyto motory shodné pouze s rozdílným naladěním jednotek a nebo se od sebe lišili více?? Díky za info.
U AUDI jsou vždy motory naladěny o něco výše než u VW a přicházejí na trh dříve. Euro 6 motory jsou technicky výrazně odlišné.
Nyní je jasné, že podladěný motor v Audi bude mít 88 kW, normální motory 100/120/140 kW a ve hře je asi ještě biturbo. Tady ovšem vidím rozdíl - biturbo 2,0 TDI pro VW, 6-válce pro luxusní třídu - Audi.
Nyní je jasné, že podladěný motor v Audi bude mít 88 kW, normální motory 100/120/140 kW a ve hře je asi ještě biturbo. Tady ovšem vidím rozdíl - biturbo 2,0 TDI pro VW, 6-válce pro luxusní třídu - Audi.
Ještě se Audi liší od VW použitím různých dodatečných "features", zlepšujícími chod motoru, snižujícími spotřebu, zlepšujícími průběh křivek výkonu a krouťáku atd atd.
Motor 2,0 TDI je nyní velmi modulární.
Pokud máš zájem, pošlu ti přes SZ zajímavou prezentaci VW USA. Jsou v ní jak naftové, tak benzínové motory.
Motor 2,0 TDI je nyní velmi modulární.
Pokud máš zájem, pošlu ti přes SZ zajímavou prezentaci VW USA. Jsou v ní jak naftové, tak benzínové motory.
Seat nyní bere motory od VW a nebo Audi, když teď "patří" pod Audi?
Seat má motory VW, ale má v nabídce jeden převlečený model původní AUDI, navíc SEAT často dostával diesely a možná i benzíny naladěné na vyšší výkon - důvodem bylo vytvoření sportovní image značky.
Takže výše uvedené mé kombinace se lišili (motory to jsou časovány do let 2009 - 2011) pouze jiným nastavením výkonu díky jednotce a po "hardwaru" byly tedy shodné?
HW se liší především podle toho zda jsou zastavěné podélně (Audi) nebo příčně (VW, Škoda, Seat, Audi). Vždy se liší řídící jednotkou a naladěním průběhu výkonu v závislosti na otáčkách, to je dáno jednak požadavky dané značky a jednak různými omezeními např. použitých převodovek. Největší rozdíl mezi verzemi 103/105 kW pro příčnou zástavbu je použití/nepoužití AGW což jsou vyvažovací hřídele.
Takže minulá Octavie a současný Yeti jsou vždy bez AGW, v současné generaci Superbu je AGW
Audi všechny motory s AGW.
Jak je to u poslední verze 110kW nevím.
Nejsilnější varianty 125, 130, 135 kW se liší od 103/105/81/88kW většími turby, setrvačníky etc.
Takže minulá Octavie a současný Yeti jsou vždy bez AGW, v současné generaci Superbu je AGW
Audi všechny motory s AGW.
Jak je to u poslední verze 110kW nevím.
Nejsilnější varianty 125, 130, 135 kW se liší od 103/105/81/88kW většími turby, setrvačníky etc.
mecha2020
jasně 2 tunové auto má menší spotřebu jak skůtr, opravdu tahle lež je jen pro ovce
Tak pokud si u koncernu muzou nalhat svoje Cx, tak neni o cem. Prelepi se kdejaka skulina na aute, prefouknou gumy s nizkym odporem a spotreba je polovicni nez bude skutecna.
Ještě jsi zapomněl: přebije akumulátor, řidič 40kg atd. 😄
V USA má pokutu H&K za lživou spotřebu. Asi to tam funguje lépe.
Tady máme jen ADAC a spol. 😉
V USA má pokutu H&K za lživou spotřebu. Asi to tam funguje lépe.
Tady máme jen ADAC a spol. 😉
V USA jen částečně. Můžeš mít naměřeno správně a přitom jsou to kraviny. Hyundai prostě podváděl. Ostatní také naměřili nereálné hodnoty, na silnici nedosažitelné, ale pouze HMC si přidávali 1 až 3 mpg na různých modelech.
Pardon, zapomněl jsem říci, že v USA tyto "normované" spotřeby důsledně přeměřují, podle mne to v EU nikdo nedělá.
A4 veze 1.5t coz je OK.
A k te spotrebe mam to, ze jsou v EU zeme, ve kterych ti podle papirovych emisi CO2 napari dan. Takze cim mene oxidu uhliciteho, tim mene dani a to se pocita.
Treba takova insignia 2.0d 88Kw dosahuje 98g CO2 a veze peknych 1.6t, coz se o Opelech obecne vi.
A k te spotrebe mam to, ze jsou v EU zeme, ve kterych ti podle papirovych emisi CO2 napari dan. Takze cim mene oxidu uhliciteho, tim mene dani a to se pocita.
Treba takova insignia 2.0d 88Kw dosahuje 98g CO2 a veze peknych 1.6t, coz se o Opelech obecne vi.
Jenik3
Uz jsem si chtel objedant Pasata (100Kw), ale jeste to promyslim. Jestli se vejde 100Kw A4 do rozpoctu...
Co mi to hosi delate? Takto se nikdy nedostanu do konce.
Nebyl by odkaz na oficialni press release? Tyka se nabidka motoru cele EU?
Co mi to hosi delate? Takto se nikdy nedostanu do konce.
Nebyl by odkaz na oficialni press release? Tyka se nabidka motoru cele EU?
Nonsens
aj keď som tisíci v poradí, treba to napísať vždy, aby to bolo jasné. Je to len eu nástenková agitka, uradníci stanovili "podmienky" (ako obyčajne hlúpe) a výrobcovia ich z donútenia plnia (ako obyčajne na papieri). Nie je to chyba výrobcov, ako sa úradníci snažia obviňovať, je to chyba úradníkov, ktorí by najradšej riadili aj prevádzku na wc. Ja nepotrebujem úradníka, aby mi povedal, že sa mám pripútať, nepotrebujem úradníka, aby hovoril výrobcovi, že má znižovať spotrebu, výrobca to vie aj bez úradníka. Ale takú ešte nezahrali, aby sa úradník nepresadil a neuviedol do života nejakú ďalšiu kravinu. Nespochybňujem, že tie nové motory môžu ušetriť pár deci (litre v praxi určite nie), ale ide len o úradnícku šaškáreň.
pavel60
:no: Jenom by mě zajímalo jakou spotřebu budou udávat v USA.
Na to je prostá odpověď, takovou jakou naměří podle US předpisu. Třeba Passat 2.0 TDI má v US podle metodiky EPA spotřebu 31/43 mpg.
A všechno decentralizovat. Vidíme to jak v USA, tak v EU co ty nejvyšší - federální orgány - tropí. Ony totiž v zásadě nemají nic na práci, všechno je stejně řešeno na regionálních úrovních jednotlivých států. Tak vymýšlejí mega-kraviny.
asi o dost levněji ale stejně jsem pro férový boj
Na férovku mezi dieselem a benzínem to prý bude v červnu v LeMans. 😄