Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi 2.0 TDI ultra: Euro 6 a zázračně nízká spotřeba pro A4, A5 a A6

Diskuze (88)
Audi přichází s novou generací čtyřválcových turbodieselů, které se ještě v 1. čtvrtletí dostanou pod kapoty modelů střední a vyšší střední třídy.

Přívlastek ultra u Audi označuje úsporné motory, prvním takovým modelem je na podzim uvedená A3 1.6 TDI ultra o výkonu 81 kW s kombinovanou spotřebou 3,2 l/100 km. Nabídku nyní doplní větší a výkonnější modely A4, A5 a A6, z celé této palety nové motory minou pouze A5 Cabriolet.

Nový motor existuje ve třech stupních. Nejslabší má 100 kW a 320 N.m při 1500 až 3000 min-1, prostřední 120 kW a 400 N.m při 1750 až 2750 min-1 a nejvýkonnější se 140 kW dosahuje stejného maxima točivého momentu, ovšem mezi 1750 a 3000 min-1.

100kW varianta je určena pouze pro řadu A4, kde v sedanu vykazuje kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km a v kombi Avant 4,2 l/100 km. Přitom v sedanu dosahuje nejvyšší rychlosti 215 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,3 sekundy.

Provedení se 120 kW je určeno pro A4, A4 Avant, A5 Coupé a A5 Sportback. Kombinovaná spotřeba je 4,2 l/100 km, maximální rychlost ve všech případech převyšuje 220 km/h. Akcelerace sedanu a kupé trvá 8,3 s a kombi se Sportbackem 8,6 s.

Pouze do řady A6 se dostane nejvýkonnější provedení. To také jako jediné nabídne výběr mezi manuální převodovkou a dvouspojkovým S tronicem, který je u čtyřválcového TDI v A6 novinkou – dosud se Audi této třídy ve verzích s pohonem předních kol musely spolehnout na bezestupňovou převodovku Multitronic. Kombinovaná spotřeba se dle verze pohybuje v rozmezí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

Diskuze (88)
6. 2. 2014 08:07
Re: tohle může napsat jen *
Klasika. Ještě že ten koncern ta auta vyrábí, jinak by ani nebylo o čem diskutovat. Na Hondu si někdo vzpomene až když s ní někdo v diskuzi vyloženě otravuje. >:D >:D
5. 2. 2014 17:42
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Není to špatný nástroj, když chceš sledovat spotřebu sám sobě. Ale jinak... Některé problémy by člověk mohl přejít, kdyby měl dostatečně velký vzorek. A ten moc často nemá.
5. 2. 2014 16:54
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Tak 61% nebo 56%, furt je to hodně. Jinak k tvému následujícímu příspěvku s tím dolováním dat... S tím určitě souhlasím, proto většinou když se z toho snažím něco aspoň trochu reprezentativního vytřískat, tak si počítám aritmetický průměr a vyhazuju auta, která tam už podle popisu nepatří (třeba když si někdo myslí, že TDI jezdí na benzin :-) Dostanu se pak k přesnějším číslům (neříkám, že přesným), ale déle to trvá. A ano, při počtu cca 10 aut z toho nelze dělat nějaké dalekosáhlé závěry...
5. 2. 2014 15:55
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Pro představu to není špatné. Ale vydolovat z toho přesnější čísla není snadné.
5. 2. 2014 15:46
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Ano, rozdíl to není malý. Mimochodem, na konci máš nějaké BlueTDI, ty mají vyšší normovanou spotřebu. Takže jsi zpět na 56 %. Nakonec, jde o vzorek devíti aut. To je hodně málo.