Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Evropský trh: Fiat je jedničkou i dvojkou mezi miniauty

36 komentářů

esenbe
Myslím, že zcela zaslouženě. A přitom je napřiklad volkswagen UP! opravdu povedené auto a dal jsem mu před pandou rozhodně přednost. Jenže ... Němci prostě musí pochopit, že pokud dělají malé auto tak je třeba tomu trochu dodat na hravosti a stylu. Oceňuji retro kola ( vypadají jako poklice ), ale třeba výběr barev do interiéru je hrozný. Stačí si zapnout konfigurátor. Jediné co je pěkné, tak red dots interiér s červenou palubkou. Jenže ouha jen k výbavě Highline. A to už jsme za miniauto někde na 280 000,- . To je dost velká daň za styl. Škoda citigo mi jediná použitelná a trochu zajímavá přišla ve výbavě sport. Jinak nuda a šeď. A seat mii ? Tam je to pouze šedá,černá, tmavě šedá apod. . To je fakt tak těžké udělat 10 barev interiéru a dát tomu 20 kusů laku - přičemž 10 jsou konzerva a 10 veselé pastelové barvy ? Panda a 500 tu hravost a styl prostě mají a to je taky důvod proč se docela dobře prodávají.
zlysoused
No na druhou stranu, on si ten F500 za tu hravost a styl nechá taky pěkně zaplatit.
esenbe
To je pravda, ale tam je to díky ,,retro,, modelu. UP! a Panda jsou prostě miniauta - jsou praktická atd. , ale nějaký ten styl by mít mohla ne ? Takový problém by to jistě nebyl. ( Tedy panda ho má )
jossalito
Jde o jiný přístup k miniautům. Malé hravé dělají Italové i Francouzi. A já se ptám, je nutno dělat to stejně? Prodeje ukazují, že miniauta mohou oslovovat i konzervativní zákazníky. Samotného mne překvapilo, že Up! je za Pandou a F500. Kdo by to byl tehdá řekl. 😉

Na druhou stranu, až přijde facelift, možná něco do výbavy přihodí. Na škodu by to rozhodně nebylo.

A ještě jeden dovětek. F500 v podstatě už několik let prodejně padá. Nejvíce se prodávala druhý rok od uvedení.
esenbe
Hele já UP! opravdu považuju za super auto. Podle mě je rozhodně lepší než panda. S 500 ho srovnávat nebudu, protože to je spíše imidžovka. Jen mi jde prostě o to, že mohl nabídnou více možností výběru. Prodejům zbytečně škodí Mii. Škoda mohla dělat spotřební konzervu a UP! se mohl orientovat na styl. Jenže mě to tam fakt chybí. Barvy na výběr, jiné barvy v interiéru apod. ... Je tam 7 druhů laku ( bílá, modrá, červená, černá jedna modrá metla a dvě stříbrné ) ,přičemž reálně se mi na něm líbí pouze bílá v kombinaci s red dots interiérem a možná ta stříbrná s nádechem modré. A interiér je vyjma red dots úplná nuda. Šedá, černá a antracit. Kůže je černá s antrazit a je to stejná nuda jako látka. Palubka je v základních verzích výstavkou šedých plastů apod. Prostě UP! ano ... 55kw motor jede moc pěkně, podvozek dobrý, místo skvělé, ale prostě tohle všechno je jen za 280k ... cokoliv co jde dolů už je fakt jen šeď. Minimálně barvy laku a barvy interiéru by si zasloužili upravit ...
_MT_
V Německu mají o něco lepší výběr. Měli black a white, teď mají groove. Plus je cross, který zvenku nevypadá špatně.
_MT_
Nemusí to dělat stejně a nikdo neříká, že by měli odříznout konzervativnější zákazníky. Ale neuškodilo by zalovit i v trochu "veselejších" vodách. Nějaké e😜edice podnikají, ale mohlo by to být lepší.
jossalito
NSF jsou tady chvíli. Osvědčily se, takže z mého pohledu by se mohly posunout dále. Znovu opakuji, rozhodně by to nebylo na škodu.

Auta jsou postavené výborně, pracovat se s nimi dá, takže jak říkám, možná s faceliftem, přinejhorším až s novou generací, přijdou v tomto ohledu změny.
Klaudius
Nefandi im príliš. To nie je štýl VW Group. Okrem toho až tak výborne spracované nie sú, majú tiež svoje nedostatky.
jossalito
Je špatné jim fandit? >😁

Píšu spíš o tom, že je auto chytře postavené. V amlém kabátku se skrýva prostorné a pohodlné auto. 😉
zlysoused
No Panda hrála taky vždycky na praktickou notu. Trochu hravosti přidala teprve až třetí generace.

Edit: To je pro Jossalita.
Klaudius
A to je sťažnosť, alebo výtka? Tebe sa zdá, že štýl Chrobáka alebo Mini si ich producenti nenechajú priplatiť? Je to bežný a logický postup.
Avatar - dal
dal
Máš recht, UP máme necelý týden doma a je opravdu super. Ve výběru jsme měli zrovna zde uvedené první tři auta +Ka.
500 se pochopitelně líbila nejvíc ale po jízdě a porovnání cen bylo rozhodnuto.
UP je co se týká jízdy a prostoru jasná jednička.
Např. o Citigo jsme vůbec neuvažovali i když je prakticky s UP technicky shodné a je levnější, ale jezdí jich u nás moc a navíc je ošklivé(Mii je ještě ošklivější).
esenbe
Jo to je pravda, přítelkyně chtěla původně pandu a automat. 500ka nás sice oslovila, ale říkal jsem si, že když budeme chtít někam ve třech lidech jet, mohlo by to být na úkor pohodlí. Panda je fajn a v kombinaci s motorem Twinair má fakt i stylový projev. Jenže prostě mi na tom něco nesedělo. Kdežto UP! je opravdu dospělé auto, člověk se v tom necítí jako v miniautě a i já se svými 193 cm sedím opravdu pohodlně, vzadu dost místa apod. .Zamrzí jen to ovládání oken na dálku a zadní okna u 5d verze jen vytlačovací.
Avatar - dal
dal
Ty máš tedy bílou? Já jsem koupil tu modrou, která vypadá zdálky jako bílá, ta barva je moc pěkná a je bez příplatku. Ty okna vzadu mi nevadí, alespoň když někoho vzadu povezem nebude ty okna otvírat(to vyskakuju z kůže), ovládání těch předních vlastně degraduje el. na kliky.
Avatar - woody-alien
woody-alien
To ovládání oken je zcela nesmyslnej přešlap. V reálu se s tím smíříš, ale proboha kolik asi na tom ušetřili ? Jinak je Up! hodně povedený auto, a když si uvědomíš tu hrůzu, s čím předtím chtěl VW konkurovat mezi mini auty, tak je to rozdíl přímo galaktickej. Bráno tímhle úhlem pohledu nejsem k možným konfiguracím Up!u tolik kritickej jako esenbe, i když s ním v podstatě souhlasím. Od nákupu mě přesto odradilo téměř urážlivé chování lokálních prodejců. Jak jsem pak zjistil na jiném příkladu, hnout se s nimi dá, ale raději nakoupím tam, kde nikoho ke vstřícnému jednání nemusím nutit.
Avatar - dal
dal
Vím o čem mluvíš. Kupoval jsem u Barth Pardubice a jednání super. Např.Porsche Plzeň jednání katastrofa, dívají se jako kdyby byli nadřazeni, neochota, arogance.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Barth Pardubice, zapamatuju si. Může se mi to hodit. Podle tvé chvály by mohli používat slogan Aralu : Vyplatí se vám dojet až k nám. 😉
Klaudius
Pekne napísané. Ak Fiat niečo naozaj vie, tak sú to malé autá a toho by sa mal držať.
zlysoused
Každopádně se zdá, že Panda prodejně trochu ztrácí dech. Asi jsou za tím trojčata VW.
jossalito
Možná jen trošku.
Výsledky Fiatu jsou enormně svázané s italským trhem a ten je momentálně ve srabu.
lukas13
A nemůže to být tím, že segment ztrácí jako celek a to hodně - o čtvrtinu oproti 2008, viz. článek. A další věc - F500 šla, nejen u nás, v posledních letech cenově hodně dolů. Takže kanibalizuje Pandu shora. A přesto, že nejdůležitější trh, ten domácí, stagnuje, Fiat je stále jasnou jedničkou. Za mě - klobouk dolů.

Samozřejmě že silná konkurence v podobě NSF určitě nějakou roli sehrála, ale že by nějakou dominantní? To si tedy nemyslím. A jak už psali jiní výše, jsou to trochu jinak zaměřená auta pro trochu odlišnou klientelu.

Mám takový dojem, že tvůj příspěvek měl podprahově trochu evokovat to, že jednička vlastně trochu ztrácí a prohrává, kdežto dvojka je vlastně vítěz... Ale nic ve zlém, ber to prosím jako takové přátelské rýpnutí. 😉
wolff
A to v té tabulce není Ypsilon, které je sice na stejné podlaze, ale parvděpodobně ho řadí do segmentu výš. Ale těch se určitě takových 50 tis. kousků určitě taky prodalo (asi víc)...

Jinak... je hezký, jak u Fodu kňnučí, že je Káčko prodejně neúspěšné..., ale zajímavé je, že se prodává třeba líp než úplně nový ADAM.... Takže... ve srovnání s ostatníma tradičníma výrobcema t taková tragédie není.... S vlastně vyvinutým modelem, by nebyli úspěšnější .(myslím, že ani 1. generace Káčka, která ybla kultovní ty prodeje možná s výjimkou nejlepších let neměla výrazně lepší)..

Jinak... Hrozně se mi líbí, jak ten vyližzadeček tady opět zaperlil, že Fiatu 500 každoročně padají prodeje... Za jednak..., to není asi úplně pravda..., a za druhak, to auto je na trhu 7 let!!!!, přičemž jeho cena je i přes mírný pokles ceny stále prémiová a stále je to leader trhu!!!

Takhle se to má dělat... tady to Fiatu prostě jde - zaslouženě. (ještě že tak).
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
Ham.
V Evropě se prodalo 57613.
Avatar - Nerez
Nerez
Výsledky Adama nejsou v roce 2013 nikterak vypovídající, neboť pokud vím, tak se neprodával od začátku roku.
Arese
Dobře si pamatuju, jak tady GTI kázal, že Fiat 500 bude propadák >😁 . O něco později jsme se od něj dočkali přednášky, že nová Panda nemá proti NSF sebemenší šanci, zejménna kvůli tomu, že NSF má o 12 cm delší rozvor. Vůbec netvrdím, že koncernové trio jsou neúspěšná nebo špatná auta (technicky jsou dokonce špičková), ale minimálně po stránce designu a zpracování interiéru/kufru na Pandu nemají. A to zákazníci také sledují. Realita se prostě nějak nevyvíjí v souladu s přáním pana GTI >😁 >😁 >😁 >😒] >😒] >😒] Bravo Fiat!!! 😄 :yes: :yes: :yes😒br /> P.S. Vzhledem k tomu, že Fiat získal celý Chrysler a tím pádem má i potřebný kapitál na nové modely může VW zapomenout i na koupi Alfy Romeo... 😄 Pán v černém svetru to má sakra dobře promyšlené! 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
King of rain
Tak pokud vím,tak koncern má kapacitu u těch prcků skoro využítou,více vyrobit zaťím nelze.tož tak
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dobre vravis a dobre si pamatas, ja si na to tiez pamatam ako sa tu GTI posmieval F500ke a do nebies ospevoval totalne nudneho foxa. Co tym sledoval nevie asi nikto len on sam.
jossalito
Zrovna tobě už asi potřetí napíšu, že být na tvém místě, Foxu bych se nesmál, jen v Brazílii prodal za minulý rok téměř tolik, kolik prodal Fiat pětistovky v celé Evropě, přesněji spíše Pandy. 😉
Giorgio
Kolik že se prodalo těch foxů? Top 5 za rok 2013😒br /> 1. VW Gol: 255 057
2. Fiat Uno: 184 362
3. Fiat Palio*
4. Ford Fiesta: 136 712
5. Fiat Sienna*
😉 Nechce se mi to dohledávat ani dopočítávat.

Já tam nikde toho foxe nevidím...[odkaz]
Mr.Murphy
.... no, těžko to hodnotit... Na jednu stranu je první místo úspěch, na druhou stranu třeba v roce 2010 prodala Panda 236.000ks a F500 165.000 - čili dohromady 401 tisíc.... O tři roky později je to tedy dohromady jen 310 tisíc, což je propad o téměř 25%....

Je samozřejmě otázka, jak moc se za tu dobu sesypal evropský trh, jak italský atd. atd.

Další zde opomíjená věc je změna pozice Pandy, kdy z jednoho nejlevnějších aut na trhu se stalo vrámci své třídy auto cenově někde kolem středu..... (a je tedy otázka jestli prodat 150 tisíc aut s nějakým jakž-takž ziskem, nebo to dělat skoro bez marže a prodat o polovinu víc....)

No prostě při vší úctě k redakci se vrámci toho článku jedná jen o CTRL+C a CTRL+V nějaké tabulky.... žádná relevantní analýza, žádné tredny, nic....
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pogo26
Teď jde o to, zda třeba i tvá analýza prodejů a cen Pandy je postavená na nějaké analýze nebo jde jen o dojmy. Máš nějaké srovnání cen Pandy na evropských trzích oproti konkurenci. Třeba ho máš. Často se však tady stává, že někdo dělá analýzy jen na základě českých cen.