Ekonomika
Každopádně se zdá, že Panda prodejně trochu ztrácí dech. Asi jsou za tím trojčata VW.
Možná jen trošku.
Výsledky Fiatu jsou enormně svázané s italským trhem a ten je momentálně ve srabu.
Výsledky Fiatu jsou enormně svázané s italským trhem a ten je momentálně ve srabu.
A nemůže to být tím, že segment ztrácí jako celek a to hodně - o čtvrtinu oproti 2008, viz. článek. A další věc - F500 šla, nejen u nás, v posledních letech cenově hodně dolů. Takže kanibalizuje Pandu shora. A přesto, že nejdůležitější trh, ten domácí, stagnuje, Fiat je stále jasnou jedničkou. Za mě - klobouk dolů.
Samozřejmě že silná konkurence v podobě NSF určitě nějakou roli sehrála, ale že by nějakou dominantní? To si tedy nemyslím. A jak už psali jiní výše, jsou to trochu jinak zaměřená auta pro trochu odlišnou klientelu.
Mám takový dojem, že tvůj příspěvek měl podprahově trochu evokovat to, že jednička vlastně trochu ztrácí a prohrává, kdežto dvojka je vlastně vítěz... Ale nic ve zlém, ber to prosím jako takové přátelské rýpnutí. 😉
Samozřejmě že silná konkurence v podobě NSF určitě nějakou roli sehrála, ale že by nějakou dominantní? To si tedy nemyslím. A jak už psali jiní výše, jsou to trochu jinak zaměřená auta pro trochu odlišnou klientelu.
Mám takový dojem, že tvůj příspěvek měl podprahově trochu evokovat to, že jednička vlastně trochu ztrácí a prohrává, kdežto dvojka je vlastně vítěz... Ale nic ve zlém, ber to prosím jako takové přátelské rýpnutí. 😉
A to v té tabulce není Ypsilon, které je sice na stejné podlaze, ale parvděpodobně ho řadí do segmentu výš. Ale těch se určitě takových 50 tis. kousků určitě taky prodalo (asi víc)...
Jinak... je hezký, jak u Fodu kňnučí, že je Káčko prodejně neúspěšné..., ale zajímavé je, že se prodává třeba líp než úplně nový ADAM.... Takže... ve srovnání s ostatníma tradičníma výrobcema t taková tragédie není.... S vlastně vyvinutým modelem, by nebyli úspěšnější .(myslím, že ani 1. generace Káčka, která ybla kultovní ty prodeje možná s výjimkou nejlepších let neměla výrazně lepší)..
Jinak... Hrozně se mi líbí, jak ten vyližzadeček tady opět zaperlil, že Fiatu 500 každoročně padají prodeje... Za jednak..., to není asi úplně pravda..., a za druhak, to auto je na trhu 7 let!!!!, přičemž jeho cena je i přes mírný pokles ceny stále prémiová a stále je to leader trhu!!!
Takhle se to má dělat... tady to Fiatu prostě jde - zaslouženě. (ještě že tak).
Jinak... je hezký, jak u Fodu kňnučí, že je Káčko prodejně neúspěšné..., ale zajímavé je, že se prodává třeba líp než úplně nový ADAM.... Takže... ve srovnání s ostatníma tradičníma výrobcema t taková tragédie není.... S vlastně vyvinutým modelem, by nebyli úspěšnější .(myslím, že ani 1. generace Káčka, která ybla kultovní ty prodeje možná s výjimkou nejlepších let neměla výrazně lepší)..
Jinak... Hrozně se mi líbí, jak ten vyližzadeček tady opět zaperlil, že Fiatu 500 každoročně padají prodeje... Za jednak..., to není asi úplně pravda..., a za druhak, to auto je na trhu 7 let!!!!, přičemž jeho cena je i přes mírný pokles ceny stále prémiová a stále je to leader trhu!!!
Takhle se to má dělat... tady to Fiatu prostě jde - zaslouženě. (ještě že tak).
Dobře si pamatuju, jak tady GTI kázal, že Fiat 500 bude propadák >😁 . O něco později jsme se od něj dočkali přednášky, že nová Panda nemá proti NSF sebemenší šanci, zejménna kvůli tomu, že NSF má o 12 cm delší rozvor. Vůbec netvrdím, že koncernové trio jsou neúspěšná nebo špatná auta (technicky jsou dokonce špičková), ale minimálně po stránce designu a zpracování interiéru/kufru na Pandu nemají. A to zákazníci také sledují. Realita se prostě nějak nevyvíjí v souladu s přáním pana GTI >😁 >😁 >😁 >😒] >😒] >😒] Bravo Fiat!!! 😄 :yes: :yes: :yes😒br />
P.S. Vzhledem k tomu, že Fiat získal celý Chrysler a tím pádem má i potřebný kapitál na nové modely může VW zapomenout i na koupi Alfy Romeo... 😄 Pán v černém svetru to má sakra dobře promyšlené! 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
dobre vravis a dobre si pamatas, ja si na to tiez pamatam ako sa tu GTI posmieval F500ke a do nebies ospevoval totalne nudneho foxa. Co tym sledoval nevie asi nikto len on sam.
Zrovna tobě už asi potřetí napíšu, že být na tvém místě, Foxu bych se nesmál, jen v Brazílii prodal za minulý rok téměř tolik, kolik prodal Fiat pětistovky v celé Evropě, přesněji spíše Pandy. 😉
.... no, těžko to hodnotit... Na jednu stranu je první místo úspěch, na druhou stranu třeba v roce 2010 prodala Panda 236.000ks a F500 165.000 - čili dohromady 401 tisíc.... O tři roky později je to tedy dohromady jen 310 tisíc, což je propad o téměř 25%....
Je samozřejmě otázka, jak moc se za tu dobu sesypal evropský trh, jak italský atd. atd.
Další zde opomíjená věc je změna pozice Pandy, kdy z jednoho nejlevnějších aut na trhu se stalo vrámci své třídy auto cenově někde kolem středu..... (a je tedy otázka jestli prodat 150 tisíc aut s nějakým jakž-takž ziskem, nebo to dělat skoro bez marže a prodat o polovinu víc....)
No prostě při vší úctě k redakci se vrámci toho článku jedná jen o CTRL+C a CTRL+V nějaké tabulky.... žádná relevantní analýza, žádné tredny, nic....
Je samozřejmě otázka, jak moc se za tu dobu sesypal evropský trh, jak italský atd. atd.
Další zde opomíjená věc je změna pozice Pandy, kdy z jednoho nejlevnějších aut na trhu se stalo vrámci své třídy auto cenově někde kolem středu..... (a je tedy otázka jestli prodat 150 tisíc aut s nějakým jakž-takž ziskem, nebo to dělat skoro bez marže a prodat o polovinu víc....)
No prostě při vší úctě k redakci se vrámci toho článku jedná jen o CTRL+C a CTRL+V nějaké tabulky.... žádná relevantní analýza, žádné tredny, nic....
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Na druhou stranu, až přijde facelift, možná něco do výbavy přihodí. Na škodu by to rozhodně nebylo.
A ještě jeden dovětek. F500 v podstatě už několik let prodejně padá. Nejvíce se prodávala druhý rok od uvedení.
Auta jsou postavené výborně, pracovat se s nimi dá, takže jak říkám, možná s faceliftem, přinejhorším až s novou generací, přijdou v tomto ohledu změny.
Píšu spíš o tom, že je auto chytře postavené. V amlém kabátku se skrýva prostorné a pohodlné auto. 😉
Edit: To je pro Jossalita.
500 se pochopitelně líbila nejvíc ale po jízdě a porovnání cen bylo rozhodnuto.
UP je co se týká jízdy a prostoru jasná jednička.
Např. o Citigo jsme vůbec neuvažovali i když je prakticky s UP technicky shodné a je levnější, ale jezdí jich u nás moc a navíc je ošklivé(Mii je ještě ošklivější).