Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Dopravní podnik v Praze testuje elektrobus značky SOR

19 komentářů

Klaudius
Do mesta patrí elektrina. Zníženie hluku a žiadne výfuky. :yes: :yes: :yes:
Klaudius
Na druhú stranu trolejbusy vyžadujú vybudovanie a udržovanie infraštruktúry, na ktorú sú viazané. Elektrobusy môžu svoju nevýhodu krátkeho dojazdu zmeniť na výhodu, že budú obsluhovať linky, kde sa neooplatí ťahať troleje - a tie, myslím si, sú finančne náročnejšie ako baterky.
Johnnn
Přesně tak. proto jsou mi velice sympatické trolejbusy. Otázkou je,kolik tohle bude stát a jaká bude reálná životnost baterií. V tomhle se mi trolejbusy jeví jako výhodnější a jednodušší. Nemají baterie, jsou lehčí, myslím provozně i levnější než busy.
Avatar - KubikCv
KubikCv
v Plzni jsem potkal trolejbus s generátorem..koukal jsem jak roura,když stáhnul tykadla a vesele jel dál >😁
_MT_
Mohl bys mít baterie v trolejbusu a troleje na tazích, kde se to vyplatí. Takže by část cesty jel po trolejích a nabíjel, část by odjel na baterie. Tady je budoucnost spíš indukční nabíjení než vzduchem tažené troleje. Co se kopců týče, co musí nahoru, musí také dolu. 😄
Johnnn
Tím sem tam jezdím... Myslím že to spouští tam někde jak se Pančava protíná s Vizovickou.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nicco
Navrhujem nahradit elektricky trolejbusmi. Trolejbus je tichsi, lacnejsi, nepotrebuje kolajnice a nie je problem s parkovanim pozdlz kolajnic v meste.
Avatar - Bubáq
Bubáq
V tomto příspěvku není komentován zkušební provoz trolejbusu, nýbrž zkušební provoz elektrobusu.
Elektrobus nepotřebuje žádnou trolej a sběrač pro svůj provoz. Takže žádná podobná infrastruktura zmiňovaná nahoře.

Poznámka: zkušební bus SOR je nadále v provozu. Viděl jsem jej o víkendu na "horské" lince 216 (do Střešovic).
Johnnn
Účinnost je úžasná, jenže 1 litr nafty obsahuje cca 1200 Wh/kg u špičkových Lion pouhých cca 200 Wh/kg a to je podstatný rozdíl. Navíc baterii nelze plně vybít, takže praktická hustota je ještě nižší.
Klaudius
Nejaké duo-busy má Bratislava, je to dobré ale drahé riešenie. Dva pohony v jednom vozidle je dosť veľký luxus.
Problém elektromobilov v kopcovitom teréne môže byť s kapacitou bateriek a dojazdom - ale nemusí ísť o neprekonateľné problémy, alektrický pohon má výrazne, ale naozaj výrazne väčšiu účinnosť ako spaľovací motor a krútiaci moment elektromotora je takmer konštantný v celom rozsahu prevádzkových otáčok, čo je veľká výhoda.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale to je přece úplně jednoduché. Vybuduj troleje tam, kde se to vyplatí, uprav trolejbusy tak, aby mohly snadno troleje opouštět a máš tady bezemisní dopravu s neomezeným dojezdem....
Jenže Praha trolejbusy nemá, to je ten problém.
A mimochodem, kopcovitý terén je pro elektromobily opravdu problémem.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Johnnn
Ale mnohem širší a to klidně o jeden metr. Ona to ta města nepoužívají jen tak z prd+le. Se podívej jaké jsou to nudle. Navíc do takové tramvaje 15 T narveš i 300 cestujících, do kloubového trolejbusu tak odhadem 150.
Johnnn
Myslím, že to bude pro Prahu ještě těžká budoucnost, natož pak zbytek měst ČR. Myšlenka je to hezká, ale třeba i v USA uvažují o větším rozšíření trolejí. Malá poptávka nám takové řešení vzdaluje. Je to stejné jako tramvaje bez trolejového vedení - rozšíření je zanedbatelné a to se o tom mluvilo, že to bude do pár let všude. Historická města se zbaví hyzdícího trolejového vedení,... a nic 😄
Avatar - KubikCv
KubikCv
nemají náhodou tyhle SORky elektro,klasickou převodovku? Někde jsem viděl video,že pohon sice elektro,ale klasický řazení
Klaudius
Áno, niekto niekde tvrdí niečo iné?
Klaudius
Áno, problém je s kapacitou bateriek. Vpodstate jediný problém.