Za 1. Cena - Proč uvádíte ceny hatchbacku při testu kombi? Nebylo by lepší napsat, že základní cena tohoto modelu bez výbavy je 629 000 Kč ( VW konfigurátor) namísto 604 000 za hatch? :-)
Osobně mi to nepřijde přemrštěné za dvoulitrové kombi se čtyřkolkou.
Za 2. Spotřeba do 8mi litrů mi přijde také OK na takhle výkonný vůz 4x4. Třeba Tiguan jezdí za podobné spotřeby (2.0Tdi DSG 4x4 ale jen 103kw starší TDI CR) a to je vyšší.
Za 3. Motor. Osobně jsem v novém 110kw TDI nejel, proto mne překvapuje stále nekultivovaný chod. Jel jsem pouze 103kw TDi (Passat, OII) a zde je pořád znatelný rozdíl, konkurence to uměla už v té době lépe. Stejně jako 1.9 Tdi... :-) Přijde mi, že pověstný výkon a silný zátah mají tyto motory díky psychologickému efektu, protože prostě řvou a cuknou s vámi do sedačky, nýbrž rychlost tam tak rychle neleze, nebo leze uplně stejně jako u konkurence :-)
Chtěl bych se tedy zeptat, jak je na tom 110kw vůči konkurenčním motorům z mainstreamu s utlumením/kultivovaností? Třeba oproti Dci 2.0 či Tdci 2.0 (tyto motory znám a myslím, že patří v kultivovanosti a projevu k tomu lepšímu ve své třídě)
P.S. Červená a velká kola mu sluší, lépe se zamaskuje přerostlá karoserie z Passatu na podvozku Golfu :) Ale Golfu to na obrázku vždy slušelo :)
zboku to skutocne pripomina passat teda aspon ta zadna cast ale oproti leonu ST je to dizajnovo slaby odvar.... leon je podla mna kralom minimalne v dizajne a mozno ma aj sportovejsie vlastnosti ako golf.... inak nedavno tu test podobneho golfu bol [odkaz] , nepresli ani dva tyzdne a opat test golfu kombi v diesli.... zvlastne nacasovanie ale to nema zmysel riesit, mozno zhoda nahod... Tato farba golfu slusi mas pravdu a hce to velke kolesa lebo ten zadny previs je tiez nadstandardny ;-)
Rozhodne ale ako celok posobi pre mna zaujimavjsim dojmom ako octavia a stylovejsim aj ked leon ST je dizajnovy kral :yes:
Ano, mne naživo zklamal, hlavně tedy v základních verzích. Zadní převis je dlouhý a na malých kolech to nevypadá uplně nejlépe. Nicméně i tak se řadí pro mne po bok toho nej ve své třídě. Souhlasím, že z hlediska dizajnu je pro mne ST také nejhezčí.
Přesně to máš naprostou pravdu. S tím zadním převisem to opravdu ve VW nezvládli. To auto vypadá jak rozšlápnutý angličák. Mě se teda asi tak 50x líbil více Golf VI, ten byl daleko dynamičtější, než ta sedmička a rozpoznávaní mezi Passatem a Golfem, to už jsem vzdal. :-)
Jak se mi líbily prezentační fotky Golfu Variant, tak fotky k testu už jsou podstatně slabší... a souhlasí s tím, jak mě design zklamal i naživo. Nejlépe je to vidět hned na té titulní fotce - ta záď je hodně těžkopádná, zadní kolo utopené. Octavia s nataženým rozvorem vypadá lépe.
Přesně! A tady to ještě maskují velká kola. Stačí se podívat na nějakou nižší výbavu s 16tkami a už před tebou Golf nic neskryje.. Octavia je na tom lépe, ale nejlépe to dle mne zvládl Seat :-)
Tak když je Golf v kombíku delší o čtyři centimetry než aktuální trojka (F31) v kombíku (!), a je to nižší střední, tak se těm disproporcím nelze divit.
Rozvor je ale s MQB variabilní veličina. Nakonec ani ten převis by mi asi nevadil, pokud by byl opticky lépe zvládnutý. Možná to dělá ten masivní C sloupek... který se u hatchbacku opticky opírá o kolo, ale tady naopak visí v prostoru.
Jakkoli nejsem náruživým přívržencem golfu v kombi modifikaci, stojím v pozoru a vzdávám garážový hold. Nelze totiž jinak, vizuální balance, technická vyspělost a jízdní kvality vypovídají vše - tohle je třídní eso. Jedná se o mainstreamovou (vím, supermainstream...) třídní lahůdku. A akcent automobilky na speciální zpřevodování, to zaslouží všechny palce hore. Jen ten "klavír" mi trochu kazí dojmy, je přece známou věcí, že jeho uživatelská nepraktičnost přebíjí pohledový komfort.
No, speciálně v našich končinách je to složitý vořech - seat, volkswagen nebo škodovku? Ani s jedním člověk nešlápne do... vedle, každé auto konfigurované pro jinou řidičskou skupinu. Není tedy konkurence, je než dokonale vytvořené kompaktní modelové trio. V podstatě neprostřelitelné.
P.S. Výborné auto, výborný test a... výborné světlo. Pan fotograf si nás tu vodí jak na provázku, objednal si světlo roku. A... auto roku. Podle toho snímky dopadly - speciální BRAVO.
Však taky kombik na fotkách vypadá lépe než ve skutečnosti, kdy má lehce přerostlou karoserii. Tam to Leon i naše Škodovka zvládli o trochu lépe :-) Bavíme se tedy o verzích kombi :-)
P.S. Ty pořád děláš ty hostiny v autě, že ti tak vadí klavírní lak?:D Já si na tebe vzpoměl v pondělí, kdy jsem viděl pána v BMW 5GT, jak si na středovém panelu debužíroval nugetky od MCdonalda a ještě si to máchal v omáčce >:D
mne nazivo trosku do oci bili na kombiku tie male zadne 2D svetla voci tym prednym 3D velkym... trosku tie zadne svetla mohli byt asi vyraznejsie a viac 3D pri pohlade zboku alebo zo sikma ale to je len taky detail .... nic to neubera na kvalitach auta , ciste len moj vizualny dojem....
leon ST je krajsi a aj ceed SW sa mi paci viac ako golf kombi ale uznavam ze golf kombi je zase krajsi ako octavia kombi a spravil velky skok oproti minulym nie velmi dizajnom podarenych predchodcov...
>:D No ta lesklá černá zobrazí každý otisk prstu, v tom spatřuji uživatelský problémek. To nějakou matnější "hliníkovou" nemusíš vlastně vůbec udržovat a pořád vypadá dobře.
Mě to nepovídej >:D Já to mam v autě taky, naštěstí v menší míře >:D Nikdy sem to ještě nevyleštil (jo a okolí rádia je zase lesklý hliník, taky dobrej lapač otisků :D) >:D Nejradši mam obložení v barvě tmavěšedé (kartáčovaný hliník se tomu řiká?), co máme v Jettě, tam to ještě není plast jako v nové Oktávce a hlavně na tom neni nic vidět. Pro čuňata jako jsem já ideální! >:D
Bývalo to ještě v 6tkovém Golfu Highline, co sem tak viděl naposledy... parádní interiér.
Ne, ta záď opravdu není tak harmonická jak by měla být, příliš velký převis, příliš mnoho plechu okolo bez optického odlehčení nějakým výrazným prolisem apod. Tohle zvládli oba sourozenci lépe.
S tou jinou řidičskou skupinou to úplně nechápu. Všechny modely jsou konfigurované pro rodinné využití. Seat hraje víc na emoce a tedy asi na mladší zákazníky, ale jinak jsou ta auta pro kupce víceméně zaměnitelná a rozhodovat budou detaily - přístup prodejce, výbava, motory, ceny.
Snímky jsem samozřejmě viděl, nespatřuji proporční problémek. U kombíků, Emele, to už tak bývá, že jsou určené pro rodinné užití. No a právě ty rozptýlené jednotlivosti, včetně uváděných různě dávkovaných emocí, ty detaily, výbavy, to je to, co zasahuje velmi široké spektrum zájemců, a právě tím jsou ta auta nezaměnitelná.. U mistrů jde totiž už jen o detaily...
Co jsem chtěl říct je to, že všechna auta míří v zásadě stejně. Stejná technika, stejné rozměry, stejná cílová skupina, rámcově stejné ceny. Odlišnosti v designu tu jsou, ale poměrně malé - všechny modely jsou spíše konzervativní, bez velkých výstřelků. Postav si vedle toho třeba Civic a uvidíš, co jsou to odlišné skupiny ;-)
Co se výbavy týče, má každá značka svoje. Nejčastější konfigurace nejsou problém ani u jedné značky, VW těží z multilinku u 1.4TSI a 2.0TDI (bez 4x4), SEAT umí DCC, Octavia kontruje RS a Scoutem a nabízí o kousek větší rozvor... to vše jsou ale relativně detaily, které vnímáme my na autoserveru, ale na trhu až takovou roli nehrají.
Jako kupec Octavie si umím bez nejmenšího problému představit, že bych místo Škodovky vzal Seat nebo VW... i přes ten proporční problémek. Holt by to asi chtělo 18" + DCC...
Samozřejmě, že proporční problém nemusí být vidět. Přes vw-brýle je totiž neviditelný ;-) .
Pro porovnání sem dávám konkurenci - teď nechci řešit motorovou paletu, vjem kvality, tradici značek a s tím spojené předsudky, byť mohou být i oprávněné.
Chci řešit JEN proporce a musím říct, že koncern udělal opravdu velkou chybu, že nechal odejít jednoho z nejlepších dnešních auto-designérů.
[odkaz] vs [odkaz]
Fajn, až na ten profil. Tvár a všetko ostatné fajn, ale priveľký zadok to bude stále podvedome degradovať.. Keď už vyberať z koncernu, tak kombík Octaviu, hatch Leon FR a hot hatch Golf GTI. Stále považujem za najkrajší kompaktný kombík Astru Sports Tourer, Octaviu a Ceed SW.
technicka vyspelost? Kde prosim ta?
2,0tdi 110kw 320nm a max vykon pri 3500rpm , ked konkurencia ma lepsie hodnoty (max vykon pri 3750 alebo 4000rpm, 340, 360nm, kultivovanejsi chod atd) ?
Takisto by ma zaujimalo, kde sa schovalo to povestne odlahcenie golfu, ked ma hodnoty naurovni strednej triedy (1550kg)....
Ten motor je to poslední, co by ti na golfu mělo vadit. Právě s odkazem na zpřevodování je to celek odladěný k třídnímu jízdnímu ráji, tohle není závoďák, tohle je rodinné kompaktní auto, kombík. Velikostně přerůstá golf například BMW3, jak trefně píše nahoře kolega, takže tenhle argument je lichý, koneckonců je to čtyřkolka, takže musíš počítat s vyšší hmotností. Osobně mám výhradu opravdu jen k těm lesklým pasážím přístrojovky, jinak je to spolu s Octavií a Leonem jistě špička třídy.
tak to potom nechapem, ako sprevodovali golfa, aby nevadilo jeho len cca 2000rpm vyuzitelnych (1500-3500) ? Na to by museli dat uplne dlhe prevody, ale co je zaujimave, nova 308 ma velmi dlhe prevody a vsetci recenzenti nadavaju, ze ake to je zle,,,,,u golfa to je naopak super? Tym duplom, ze ma este menej vyuzitelnych otacok?
Ok, pre haldex starsiej generacie to bolo tusim 40kil, pre novu generaciu pouzitu v golfe7 to je tusim 25 kil, ale pocitajme so 40. Stale tam nevidim nejaky velky rozdiel.
Co se využitelných otáček týče, není tak důležitý rozdíl jako podíl. Takže 3500/1500 je 2,3, rozdíl 2000 není důležitý. Pokud například trojka točí při 30km/h 1500, pak při 3500 budeš mít 70km/h... žádný problém.
Využitelné otáčky jsou samozřejmě širší, ale v reálu naftu málokdo točí přes 4000.
fuuha, zaujimava snaha o ospravedlnenie celkom zasadnej nevyhody.
takze to znamena, ze trojku ma zmysel vytacat tak maximalne do 80kmh(a to uz riadne prehanam), kedze vykon ide rapidne dole po dosiahnuti hodnoty max vykonu (teda nemam k dispozicii graf priebehu vykonu tohoto motora a som lenivy hladat, ale u inych motorov to tak je nezaleziac ci je to dizel, benzin, fukany, atmosfera)
pre normalnu jazdu sa ale naozaj nic nedeje, ale vtedy ti je na nic aj ten 2liter. Pri predbiehani je to ale uz trochu ina situacia, kde ratas otacky na kusy a tam 500rpm vyuzitelnych otacok bude chybat.
Aby sme sa chapali, golf povazujem za dobre auto a nepochybujem ze pri vybere by sa dostal u mna na vrchne priecky, ale u mna by bol ked tak zaujem o kratku verziu 1,4tsi 90kw a aj to by som nakoniec siel do auta, u ktoreho by mi dali lepsiu cenu (koncernovi obchodnici nechcu moc zlavovat).
1) Technická: vždycky je důležitý podíl otáček a nikoli jejich rozdíl. Při vytočení motoru z 6000 na 7000 auto zrychlí o 1/6 původní rychlosti, ne o 1000 čehokoli. Otáčky nikdy nerátáš na kusy.
2) Věcná: ano, trojku u nafty obvykle nemá smysl točit přes 80km/h. Ne že by to nešlo, ale dynamika na vyšší rychlosti bude prakticky stejná a akustická pohoda lepší. Mluvíš, jako bys nikdy žádným naftovým autem nejel...
u vw mozno nema zmysel ist dalej ako tych 3500rpm:-). u nafty, ktore ma max vykon pri 4000rpm ju ma zmysel tocit do 4000rpm, aj ked pocitovo nema taky tah, neznamena to ale, ze taha horsie ako na vyssiej rychlosti.
Ano, ked si pozries graf vykonu na kolese, tak od cca 3000rpm dizle zacinaju klesat, ale ked vezmes do uvahy prevodovy pomer po preradeni na vyssiu rychlost, tak mas v konecnom dosledku na kolese este nizsi vykon.
Tento golf ma skoro rozmery strednej, je to stvorkolka s motorom, ktory je bezny skor v strednej triede a teba prekvapuje, ze hmotnostou atakuje strednu triedu....
Já si nemůžu pomoct,i když vím,že je to všestranné a určitě dobře vyrobené auto,s dobrým motorem a akceptovatelnou cenou,tak ten vzhled to je něco hrozného..
Už Passat variant je něco strašně nudného(navíc v množství v jakém se vyskytuje),ale Golf Variant,to posunul ještě na horší level,z toho auta je mi uplně smutno,jak dokáže být tak všestranné a dobré,a při tom tak stádovitě nudně a krabicovité..
To samé interiér,kvalitní,ale tak příšerně nudný a funkcionalistický,že bych z toho dostal pomalu depresi
Musím říct,že i když je Oktavia kombík asi ve všem,kromě kufru,horší volba než Golf a taky to není nějaký looker ,ale v nějaké jasné barvě vypadá o 100% lépe než tohle..
Já mám naopak kombíky moc rád,většinou jsou pro mě i hezčí než sedany(Oktávia,Mazda 6,Mercedes E,Superb,Audi A6,Citroen C5).
A mám moc rád rychle kombíky,líbí se mi to spojení rychlosti a praktičnosti jako:
E 63,M5,RS4,C63,z těch dostupných třeba Megane GT,Focus ST,Impreza a čert to vem, i Octávia RS v kombíku a zářivé zelené je pěkné auto a rozhodně nejlepší z nabídky Oktávek...
Ale tohle je prostě tak strašně smutný auto,tak uniformovaný, a co hůř ono je to dobrý auto,kdyby to byla srágora,tak jde ruku v ruce s vzhledem,ale ono je to dobrý a přitom tak smutně nudný..
Já snad neznám depresivnější auto.Možná tak starou Astru kombíka
Dobre to zhrnul sef zastupnia Fordu v CR. Volny preklad - Cesky zakaznik dava prednost uzitej hodnote a praktickej stranke pred stylom. Plne suhlasim, aj ja som taky.
to je presne to co vravim stale.... v koncerne je vsetko prilis nudne mozno je to super funkcne a kvalitne auto ale emocie 0 bodov, interier to iste.... ma fadny az depresivny charakter a je doslova jak za trest pre sofera, nic coby cloveku vyvolalo usmev na tvari alebo pohladenie na srdci proste chladni nemci nemam to rad.... pritom taky leon je uz ina kava..... seat ukazal ze to ide ked sa chce a ze aj koncernove auto moze byt pekne zaujimave a vyvolat emocie a usmev.... no jo spanieli je uz trosku ina natura ;-) hned ma clovek usmev na tvari ked vidi leon :yes:
tu je slusny pohlad do kufra golfu kombi, otazne je ked tam ja 4kolka ako je to skutocne s tym kufrom [odkaz] porovnavam to s dvojkolkou a vyzera ze kufor sa nezmenil, ved v tabulkach mas rovnako 605L ako aj pri dvojkolke ;-)
Tabuľkám sa nedá vždy veriť, preto sa pýtam. Pohon na všetky štyri obvykle znamená vyššiu podlahu a plytší kufor. Ak to tak nie je, mohli to v texte vyzdvihnúť.
Stejně jako není rozdíl mezi klikovou a multilinkem, neměl by být rozdíl mezi čtyřkolkou a předokolkou. Maximálně bys mohl přijít o možnost rezervy a tu tady, pokud vím, pořád máš.
PS: Tak tam nějaký rozdíl bude. 4M má možnost jen "galusky", předokolka i plnohodnotné rezervy. V udaném objemu možná není rozdíl díky tomu výlisku, který se strká místo rezervy.
Minusy
•Hlučnější projev motoru 2.0 TDI ...ne hlucnejsi, ale opravdu hlucny
•Při běžném stylu jízdy relativně vyšší spotřeba ...ne vyssi, ale vysoka spotreba
•Relativně vysoká cena verze 4Motion ...relativne vysoka cena na auto, ktere je 99,99% casu hnane na jednu napravu...
To sice ano, ale pravdu má v tom, že 2,0 TDI jsou opravdu hlučné a žravé. Na staré 1,9 ty nové TDi motory, ať se podíš dolů na 1,6 nebo nahoru na 2,0 tyhle nové motory nemají
No nieviem, ale mne sa zdalo, že tie staré TDI 1,9 boli hlučné až dosť. Cestoval som na dovolenku jednym 110 koňovým Passatom a dunelo mi v hlave ešte dva dni >:D
Tie nové 2,0 TDI CR mi prídu o dosť tichšie ako ich predchodcovia.
No právě já mám opačné zkušenosti. Já měl octavii I 1,9 TDI a když jsem si pak sednul do 2,0TDI CR v golfu VII, tak jsem si připadal, že tam snad něco zapoměli dát, jak to hučelo. Jako určitě je tišší než klasické 2,0 TDI, které byly první generace. Na druhou stranu by mě zajímalo, kam dali jízdní dynamiku, protože od 2,0 bych teda čekal úplně jiné chování, přišlo mi to teda dost těžkopádně odpřevodované na rozdíl od třeba 1,9 TDI, co se dával do dvojky.
Ale ono to jede lépe a o poznání. Ta 1.9 Tdi co je v OII ( i fl verze), je hlučnější a hlavně je tam "mnoho povyku pro nic" . Ten motor se prostě tváří že hrozně jede, řve u toho a zatlačí tě na pár vteřin do sedačky, ale veskutečnosti nezrychluješ tak brutálně, jak to vypadá a proto ti 2.0Tdi či jiné silnější nafťáky ujedou.
Tdi není zázrak ve výkonu, leda tak býval držák.... :-)
Vieš svojho času, keď vyšli prvé Octavie s 1,9 TDI tak keď človek presadol z hocakého dieslu zdalo sa mu, že na palube božské ticho a ide to ako raketa >:D Keď ešte majiteľ zavalil spotrebu do 5 litrov - sen na 4 kolesách bol na svete >:D Ale postupom času človek vyskúšal aj iné motory s commonrailom a zrazu to už taký zázrak nebol. >:D Absolvoval som rovnakú cestu na dovolenku s dvoma TDI, 90 k v A4 avant a 110 k v PAssate Combi s odstupom niekoľkých rokov a vždy po dojazde som proste nerozumel tomu, prečo tie motory každý tak chváli. Ani prejavom, ani spotrebou ma teda nepresvedčili. Čo som sa mal možnosť zviezť v 2,0 TDI CR, tak to už bolo o niečom inom (Altea XL). Možno je to len môj pocit, ale zdá sa mi, že s CR tie motory stíchli a o niečo zrovnali náskok konkurencie.
Presadni do TDI z čohokoľvek od konkurencie, a hlučnéto proste bude.
Mla som v služobáku 1,9 TDI PD a to bol riadny rachotílek. Ale kráľom hluku a vibrácií VW Group bol bezpochyby trojvalec 1,4 TDI, niekedy som uvažoval, či to auto má vôbec nejaký tlmič výfuku...
jen jsem na titulce viděl, že se testoval VW, bylo mi jasné, že za méně jak 4 hvězdy to nebude... Půl hvězdu od samého vrcholu snad panu redaktorovi nedovolil dát zbytek soudnosti, když plný počet nedostal třeba ani Range Rover. Může mi někdo vysvětlit, proč 4,5 hvězdy?
Oceňuju, že je v minusech hrubší chod a vyšší spotřba. Jinak je Golf naživo totální nuda a souhlasím s ostatními, že promo fotky slibovaly celkem svěží vítr z Wolfsburgu, ale sterilní nálev tradičně zůstal, překvapení se nekoná. :no: To už i Octávka je zajímavější.
Jde o to, že hodnotící hvězdy se nedají porovnávat napříč kategoriemi, ale pouze v rámci dané třídy. Je ovšem otázkou, v rámci které konkurence byl testovaný Golf porovnáván. Napadájí mě pouze koncernoví sourozenci Leon a Octavia, jelikož v nižší střední třídě snad žádné jiné čtyřkolky s velkým dieselem nenajdeme...
Golf nikdy nebyl a nikdy ani nebude netradiční, vždy si bude zachovávat velkou dávku konzervatismu. Zákazníci to totiž takto zjevně chtějí. Větší designové kreace lze očekávat spíše od Leonu.
Testovaný model je absolutní univerzál. Pohodlí? Ano, díky DCC a multilinku. Zima, sníh? Ano, díky 4x4. K tomu dost prostoru pro každou "normální" rodinu, absence zbytečných úletů (zdravíme Peugeot), přiměřený výkon pro svižnou jízdu i s naloženým autem... napišme si na rovinu, že tohle nikdo jiný v kompaktní třídě neumí... a ani o třídu výš to není tak jednoduché.
Kdybych byl Turkem a stěhoval se po světě s celou svou rodinou, tak by to bylo pro tento účel skvělé auto. Bohudík pro středoevropana je to auto k nepotřebě, tzv. na houby. K čemu mi je velký kufr, když na dovolenou létám letadlem, k čemu mi je 4 x x4, když letos jsem si nemohl postavit na zahradě ani minisněhuláčka, k čemu mi je 110kw s ohromnou spotřebou, když je čím dál více radarů, havárií a nafta je pořád dražší a dražší. Z uvedených důvodů se bez těch dvou na sebe položených krabic na kolečkách obejdu.
Tato auta jsou vyvíjena především proto, že je po nich velká poptávka v Alpách a jejich okolí. A protože žádanost není malá, tak se VAGu vyplatí vyrábět tyto 3 sourozence, kapišto? Vypadá to, že ti nescházejí jen 4 kola na autě, ale spíš 4 kolečka v hlavince. >:D
Zdravim priznivce 2 stop. Golfika s timto motorem a v kombi, nikoliv vsak v provedeni 4motion, mam cca. 2 tydny. Je to paradni auto a musim se ohradit vuci nekterym tvrzenim v diskusi a vlastne i recenzi. To auto neni hlucne ani ziznive, byt ctyrkolka bude mit urcite na spotrebu vliv - min. litr navic. Samozrejme, neni to stare PD, ktere sneslo temer vse, melo "prasecky" zatah..ale to byl zvukove klasicky naftak.
Auto se me libi moc, jinak bych si ho nekupoval. Neprijde mi nudne, je proste strizlive, nadcasove - podle me snadno nezestarne. To je ale kazdeho vec a diky bohu, ze mame kazdy jiny vkus.
Frekvence testu me take udivuje. Jako golfistu me to samozrejme tesi, ze si muzu o Golfiku zase pocist..ale chapu, ze odpurce to muze iritovat. Zvlast pokud jsme v zemi zaslibene Skode. Mimochodem O III se mne moc libi, Jozo Kaban odvedl dobrou praci, ale jak uz jich vsude jezdi hromada a divam se na ni kazdy den na kazdem rohu, kouzlo trochu ztraci. Golfik je nenapadnejsi a myslim, ze jeho krasy naopak budu objevovat i za par let.
Preji vsem hezky den a jdu drzet pesti Sablikove:) Go gold Martina!
Je dobře,že se Ti Golf líbí a koupil sis ho,a jsi spokojený.:).
Ale nazvat tenhle design nadčasovým,to nemůže říct ani snad ten největší fanda VW. Beru označení že je střízlivý(já říkám zoufale depresivní,ale to je jen můj pocit),ale nadčasového na tomhle Golfu ještě k tomu kombi, není fakt nic...
:-) Díky za komentář. To je otázka výkladu pojmu "nadčasovost". Já to vnímám tak, že i za pár let bude vypadat dobře, není ani vyloženě hranatý (jako např. OIII), ani kulatý (jako např. Golf V.), neurazí, nenadchne (mě teda docela nadchnul a myslím, že i po čase budu právě objevovat skryté detaily..)..
Ale tohle všechno je naštěstí subjektivní a každému se nám líbí něco jiného..jsem rád, že jich aspoň tady v Čechách jezdí méně než v sousedních zemích (zásluhou OIII).
Přehnaným fandou VW asi také nejsem. Golf byl ale kdysi můj klukovský sen a to auto je prostě takové "akurátní"..Takže i když jsem mohl jít s penězi o třídu výš, sáhl jsem nakonec po převybaveném Golfu. No a z koncernu mně také VW přijde jako rozumný kompromis, pokud se oprostím od historie (ale kromě nacistů ve VW jezdili i hippies:))
A moje srdcovky jsou stará 911 a Defender..tedy auta nikoliv na běžné užívání..
...a v tomto případě to platí dvojnásob. Auto je vyspělé, pohledné, dobrá - ne výborná, ale dobrá technika, průměrná spolehlivost, ???SPOTŘEBA??? parníku....
...ta spotřeba je brutální na kombik nižší střední. V tomto případě nemůžu sdílet nadšení, krom vzhledu a kvality zpracování, vůbec z ničeho.....
Za mě výše uvedený Golf :no:
Padni komu padni - není žádný důvod k radosti.
...ta spotřeba je opravdu brutální. Ještě k hvězdičkám... je to přemrštěné. Je třeba si uvědomit, že tady nestojí nic výjimečného. 3,5hvězdy max....
Dnes je test lepší než auto.... i když se Lukáš snažil zastřít žravost za hezká slova, celkově test výborný. Děkuji.
Souhlas. Lepsi motoricky ve ctyrkole budou snad jen XD motory BMW. To je ke vsemu staly pohon (tusim). Ale s Golfem se da rozmerove (verze variant) srovnavat az 3. rada..a to budes se srovnatelnou vybavou o 200 TCZK s cenou vyse. O nakladech na servis, podminkach financovani a pojisteni ani nemluve..
Mozna, ze nevim..Ale s Golfem jsem nadmiru spokojeny (nemam tedy 4kolu). Klidne se necham poucit o tom, co se lepsiho v techto parametrech - a mozna i cenove relaci novych vozu (at sem nemichame auta za 2 Mio) nabizi - chci rodinny kombik, v nafte, 4kolu, idealne do 700 TCZK.
A pokud se bavime jen o motoru, jsme v objemu okolo 2 l, v nafte a chci 4kolu pro bezne vyuziti, co lepsiho (ciste motoricky) nabidnes? Sleduju spotrebu, kultivovanost, zatah. Tady je z toho, co jsem okusil, BMW na spici.
Jinak na vysvetleni - jsem bezny uzivatel, ktery si obcas neco precte, v necem se projede..ptam se tedy s pokorou, kdy se rad dozvim vice.
Pěkně jsi omezil výběr, něco jako výběrové řízení u Lesy České republiky, taky vyšel jen jediný kandidát,
Ale teď vážně na co 2l nafta a 4x4 u rodinného kombíku?
Nebydlím v Alpách, benzín je lepší a ušetřím 250tis.. ;-)
Jasne..to ja jen reagoval na komentar kolegy vyse..zadne Lesy CR tu nezavadim:) Ja take 4x4 v aute nemam, byt jsem si tu radost udelat chtel. Pak jsem si ale kvuli te spotrebe 4 motion odeprel a nijak me to netrapi. Nafta je porad super..mame doma mensi TSI a je to dobry, ale mnohem citlivejsi na styl jizdy. Jakmile tomu slapes na krk, jsi o 2 l nad naftou pri podobnem stylu jizdy. Navic my jeste mame ten pitomy retez, ted uz tam davaji zase remen..takze se to tak ne...re.
Nic proti Golfu, mi se líbí, dokonce v kombi je parádní. Kolik žes to dal za své auto?...pak ti předám seznam aut, se kterýma bys na tom byl líp....ještě mi připiš výbavu... ne tu, kterou jsi chtěl, ale kterou máš. Díky....
auto ma najeto 1 tkm, prumer mam 6,1 (co ukazuje pocitac), je v tom cesta do prace a domu vc. kolon po meste, pak dalnice (200 km) a okresky se zenou, detmi a kocarkem. Vylozene jsem to zatim nehnal, na dalnici jsem jel kolem 140 v prumeru (rozmezi 120 - 180).
poslu az se k tomu dostanu zpravou - ne tady na foru:) Jinak jsem se rozhodoval mezi koncernem (ten jsem obesel komplet) a Toyotou (Avensis byl za podobne penize a vizualne se mne moc libil)
Hele, v zájmu dynamiky.... co takhle Subaru Legacy? ....nebo chceš říci, že jezdit kombinovaně za 7,5 je výhra? Emele, nelži si tu do kapsy.... Okrsky v pohodě, dálničních 130 je už nad a kombinace je prohra.... :-!
Emele, vždyť tenhle dravec je na tom se spotřebou hůř než SUVéčka.... tohle neobhájíš ani krátkou šaltpákou....ani hranatými koly... tohle je neobhajitelné....
Nikoliv, permanentně posílá dozadu část výkonu, při rozjezdu a při zatáčení větší, při přímé jízdě na dobrém povrchu menší, na špatném povrchu až 90%, ale stále tam část výkonu posílá (minimum je 10%). Zcela rozepnutá spojka Haldex byla jen v 1,2 a 3 generaci, kdy se spínala tlakem vytvořeným z rozdílu otáček přední a zadní nápravy a když nebyl prokluz na předku tak byl zadek skutečně odpojený. Od 4 generace a stejně tak v 5 generaci tlak vytváří elektrické čerpadlo okamžitě od zapnutí zapalování nezávislé na prokluzu a toho se využívá jednak pro permanentní posílání výkonu na zadek a jednak pro preventivní chování v zatáčce (výkon na zadní vnější kolo). I proto si autor testu pochvaluje cituji "bezkonkurenční jízdní vlastnosti i na suché silnici", protože současný haldex se chová i na suchu daleko lépe než výchozí předohrab právě z důvodu trvalého posílání výkonu na zadek.
Mnozí po přečtení mého titulku zajásají, že jsem se dočista zbláznil, jenže...
Tenhle Golf mnohými parametry převyšuje nebo dorovnává krok s vozy o segment výš. Vždyť dvoulitr ve 4kolce se 600 litry zavazadelníku a v podstatě neomezenou výbavou zdaleka nedokáže nabídnout ani mnoho zástupců střední třídy...
Z druhé strany se ale vybízí otázka, jaký má smysl volit Golfa v takovéto specifikaci... V zásadě ale Golf jen dokazuje, že dokáže splnit nároky i velmi náročného zákazníka, a to se cení :yes: Cení se to ale i penezi, které zákazník nechá v salónu :-!
Nebudu chválit, napíši jen, že nabízená vysoká hodnota odpovídá vysoké pořizovací ceně.
Aby to smysl nemělo, muselo by ty požadavky lépe plnit něco jiného levněji... ale já nevidím na trhu žádnou takovou konkurenci... ani Passat, ani Octavii, ani nic jiného...
Hlavní polemika může být kvůli 4x4... potřebuje to člověk? Nepotřebuje? Vidím to tak, že pokud tě peníze úplně zásadně netrápí, pak proč si 4x4 nedopřát... pokud aspoň občas na ty hory jezdíš.