Už je isté, že nové Twingo bude mať motor vzadu. Je mi jasné, že koncepcia "všetko vzadu" je podstatne lacnejšia ako "všetko vpredu". Ale čo praktickosť a bezpečnosť?
Nie som si istý, ako zareagujú zákazníci na návrat o 50 rokov do minulosti. Možno sa Renault spolieha na to, že mamičky s deťmi ocenia to, že v zákrutách bude teoreticky možný pretáčavý šmyk :-)
Keď sa Up ešte len pripravoval, tak sa tiež šuškalo, že bude mať motor vzadu. Ale potom si to VW rozmyslel...
vubec bych se nebal ze to elektronika slusne podchyti aby to nebylo splasene a naopak to bylo velice kultivovane co se mestskych jizdnich vlastnosti tyce, bude to rekneme 1 tunove mestske auticko s rekneme tak 100 konma v lepsim pripade?
kuprikladu zde nedavno testovana BMW i3 ma pohaneny zadek motorem 125kW a 250Nm na celkem uzkych pneu a taky to neni zadny driftovaci extranacini :-)
Koncepce vse vzadu neni podstatne levnejsi. Skoda kdysi pouzila tuto koncepci u MB 1000 kvuli nedostatku homokientickych kloubu v socialistickych zemich - pokud si pamatuji, museli by je dovazet nebo koupit nejakou licenci. Koncepce vse vpredu je ale vyrobne jednodussi - cela strojni cast (motor s hannymi koly, rizeni se sloupkem rizeni a volantem) je proste jen vsunuta do karoserie. Koncepce vse vzadu to ma roztahane po aute a to prinasi spis komplikace.
S bezpecnosti to take neni u koncepce vse vzadu tak spatne. Zvlast u malych predku dokaze prazdny predek pri deformaci pohltit vic energie, nez predek vycpany tuhym motorem. To muze byt hlavni motivace pro Twingo 3.
Velky rejd je dalsi vyhoda, a driv byla jeste vetsi. Ale jinak jsou jizdni vlastnosti spis horsi, i kdyz mozna zabavnejsi. S jedinou vyjimkou - na snehu a ledu do kopce.
To, ze by elektronika mohla ohlidat prenos vykonu na zadni kola je pravda. Myslim, ze tato uvaha je soukromou uvahou tvurce clanku. Nemyslim si, ze by kvuli tomu neplanoval Renault sportovni verzi Twinga. Spis na ni proste zatim nedal penize a musel by si byt jisty, ze se to vrati.
Já tam vidím jako největší minus, že bude velmi omezený zavazadlový prostor. Sklápění sedadel (asi) nebude připadat v úvahu a malý kufr ne zrovna dobře přístupný bude v čumáku? Hmmm, nevím nevím...
Do mesta na pár igelitiek veľký kufor nepotrebuješ. Chladničku či práčku ti dovezú (tuším tvoje slová v inej diskuzii). Motor vzadu majú už dve generácie smartov a aby boli svojmu okoliu alebo sebe nebezpečné? Nepovedal by som. Navyše toto bude základ pre Smart III. inak by to určite nevyvíjali.
Preto tam bolo to tuším >:D Ale ak to nebol tvoj výrok tak potom sorry. >:D Každopádne ak človek hľadá mestké vozítko, môže mu to byť šumafuk kde to má motor a ktoré kolesá sú poháňané. Pre dvoch - troch ľudí a zopár igeliek ti viac netreba.
Vždyť to píšu, je nutné mne opakovat? Nebo máš stále zatemněno?
Ale zamysli se mimo téma. Ona stodvacítka nikdy v interiéru nijak velká nebyla. Současná nejmenší škodovka CitiGo (jakožto konkurent Twinga) má větší rozvor, i prostornější interiér než stodvacítka.
Nehudruj tady jak opilá náctka a odpověz mi na otázku: Kolik litrů myslíš, že bude mít ten kufr? Zapni mozek a dej to do pléna...máš-li odvahu napsat něco k věci.... :-!
...no já očividně nemám problém s prostorem v kufru u auta na hraní, ty věcná diskuze.... napíšeš to nebo zase jenom hloupě pleskáš játry o dveře, abys byl zajímavý? hm? ..ale co čekat od muže, který pod článkem o maloobjemovém dieselu tahá dvanáctiválce... >:D >:D >:D ...tak se projev, experte....
Kolik litrů podle Tebe? Odpovíš nebo nasazuješ diskuzní pleny?
Nikdo po tobě nechce prognozy, prognostiku, jen jeden údaj: pro tebe zopakuji: Kolik myslíš, že bude mít tenhle dravý prcek litrů v kufru? Jedno číslo, zkus to, dáš to! Just do It! ;-)
Pak zhodnoť, jestli byly tvé následné reakce adekvátní. Pokud si nadále budeš myslet, že ano, opravdu to máš v tý hlavince vykrákaný, ale to už je čistě jen tvůj problém a tvůj osobní boj.
A neboj se, až se zase pokusíš být notně vtipný na základě nějakýho trapnýho klišé, rád ti to připomenu. :-!
Toto nie je auto na cestu do Chorvatska. Vyuzitelnost bude klasicka, parik vpredu a zadne sedacky ako kufor (vyhoda 5D koncepcie sa ukaze), alebo par s dietatom, v tom pripade ostane priestor na sedacke + kufor. Alebo klasika, mlada pipka a kabelka na sedadle spolujazdca. Urcite nie stvorclenna rodina a batozina na hory....
Kolik malých aut má motor vzadu? Jen Smart, který je ovšem dvoumístný a možná jeho některé klony.
Trapné je především osočovat mne, že jsem si dovolil mít na něco vlastní názor, který jsem zde vysvětlil, a který se ovšem tobě, jako zalepenci bez technického názoru nijak nelíbí, tak se tu do mne budeš leda tak navážet, aniž by ses sám pokusil o konstruktivní diskuzi. Chlapče, z tebe mi začíná být na blití. 8-s:no:
Tak se oprosti od těch tvých všudypřítomných urážek a začni věcně a bez emocí diskutovat.
Zatím jsi tu předvedl jen jednu pózu, kterou dokolečka opakuješ a to, že Twingo je super malý auto, který může být jakýkoliv, ale vždy bude nejlepší a bez chyb.
Názor hodný akorát kašpara. :-!
Uchopím-li tvou první výzvu a dám ji do kontextu s poslední větou, či zvoláním, chceš-li, tak ti kapku falíruje. Nikde netvrdím, to, co tu píšeš. Jen asi dopředu nebudu vyvolávat chyby, o kterých ještě ani nikdo neví. Ano, je to malé auto a nebudeš v něm moct převážet 10pytlů cementu, o tom žádná! ...že to bude prima svízko, to je ale tak nějak dopředu skoro jasné, pokud to nezabije nějaká modern fičure... nepotřebuji s tebou vést diskuzi o ničem, jsi mi u okopané paty, jen odpověz na otázku výše, at se někam dostaneme....
...jak jinak chceš vyjádřit objem kufru? .... už ti došlo jaký jsi plácal, ty prognostiku? ...najdi si roh, nasypej hrách, klekni a nepleť se mezi chlapy.... dnes jsi opět dokázal, jaký jsi odborník, žvástale.
Musí to být tristní pohled do vlastní garáže, viď? .... nicméně tvůj kalibr uplatníš na novinkách nebo ve špíglu ;-)
Tady od začátku nejde o litry v kufru, ale o praktičnost!
První Twingo se praktičností rádo chlubilo! A hádej proč? Obrázky z reklam ti napoví.
Jenže na to, abys pochopil, to výš musel zapnout ten svůj mozeček a neokopávat mi tu kotníky. :-!
REKAPITULACE: ODPOVĚZ NA OTÁZKU A NEPLÁCEJ SE KOLEM.... pokud si chceš povídat tak se nezlob, s tebou to nejde, ale to ty víš. Měj se hezky, koukni do zrcadla a řekni: jsi borok...srovnej se, dostáváš po perdeli kam vlezeš :-!;-)
Jo, aspoň jde vidět, jak moc si o sobě myslíš. Zatím tu akorát předvádíš zaslepenost, neschopnost konstruktivní diskuze na úrovni a vlastní hloupost. :-!
Počkám do Ženevy, ale můj osobní názor je, že to auto je 5 dvéř, a že to má kufr vzadu, možná dokonce oba. Smart to tak ostatně má taky. Co je horší, nějaká velkoobjemová jednotka se tam potom asi nevejde, takže nevím, jestli je to důvod k oslavám. Za měsíc bude jasno...
Opět jsi jen ukázal, že nepochopení, je tvá lidská vlastnost.
Ten dvanáctiválec v diskuzi, jsem použil čistě jako ukázku horní meze intervalu, kde koncern končí se svýmy TDI motory. A bylo to v důsledku toho, že pro vás ten interval byl ohraničen čtyřmi válci a dvěma litry objemu.
Chyť se za nos, pokud nedokážeš rozklíčovat tak prosté sdělení, diskuze s tebou postrádá jakýkoliv smysl. :-!
...ano, čůzalito, máš pravdu. Utekl jsi jako diskuzní parchant....což je pro tebe stará dobrá osobnost... jakýkoliv podměrečný boj je pro tebe, jak se tak dívám, tak vysoký level, že ani dalekohled či výkon 12ti válce nepomůže.
howk.... pokud neumíš odpovědět na otázku, tak si ometej někde jinde a neotravuj! Jsi na tom hůř než umrgrand...
Téda, Jiříku, to od tebe bylo tak odzbrojující, že se tu z toho budu popadat za břicho. Ty si fakt myslíš, že z tebe, diskuzního vometáka, já něco mám? Ano, mám, srandy kopec. :-!
Bolo dobré, lebo iné nebolo. A kto s tým jazdil, mohol sa sťažovať skôr na slabý motor alebo nespoľahlivosť, prehrievanie motora v lete a problematické štartovanie v zime. Ale jazdné vlastnosti - je to proste iné ako motor vpredu a predný náhon, ale s rozumom v hlave a trochou citu je aj toto usporiadanie celkom bezproblémové. Hoci boli v histórii aj výnimky, taký Corvair bol vraj tragický a ruský Zaporožec s motorom vzadu tiež - oba tieto modely ale mali motor zavesený extrémne vzadu za nápravou, Zaporožcu neprospela ani veľká svetlá výška a príliš úzky rozchod kolies.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nemáš úplne vo všetkom pravdu.
Koncepcia "všetko vzadu" JE výrobne jednoduchšia a tým pádom môže byť aj lacnejšia. Po aute nie je rozťahané nič, čo by nebolo po aute rozťahané aj tak. Výnimku tvorí Š105/120 a všetky jej deriváty (125, 130, 135...), kde nejakého mudráka napadlo strčiť chladič dopredu...
ja sa priznam ze jedinu zadokolku co som doteraz soferoval bola nasa skoda 105L na ktorej som jazdil hned s cersvtym vodicakom a potom este skodu 1203 ( mal som na nej par brigadnickych jazd, zazitok na cely zivot :-) ) ..... ale doba sa zmenila a dnes to moze byt uz opat frajerina mat vsetko vzadu ;-)
Psal jsem to už minule. Se smartem mám něco naježděno a rozhodně nemůžu říct, že se chová nečitelně, nebo dokonce nějak špatně. To auto má většinou posměch lidí, kteří v něm nikdy ani neseděli. Kdo ho vyzkouší, tak si ho zamiluje. Vevnitř je neuvěřitelně veliký (teda až na šířku). Do kufru se toho vejde taky hodně. Řekněme tak 5-6 balíků vod schováte pod "roletku". Manévrovatelnost ve městě je neskutečná. Jízdě se o všechno dnes postarají asistenti, takže v tom může jezdit naprostý analfabet. Na druhou stranu: má náchylnost na boční vítr a dost mu vadí rozbitá silnice (obojí je dáno nízkou hmostnosti a krátkým rozvorem). Při vyšších rychlostech na okreskách (řekněme 120+) je nutné cestu sledovat a neustále držet volant. Ale aspoň při tom člověk neusne >:D .
Známy si teraz kúpil starého Smarta, boli sme sa povoziť a všetko presne tak ako píšeš. :yes:
Preto som dal Smarta ako príklad, lebo baviť sa pri novom Twingu o socialistických autách so zadným pohonom a motorom mi príde už trochu zcestné. Ako si už napísal vyššie, o všetko sa dnes postarajú asistenti (skoro všetko).
Ja som na Š1203 odjazdil dosť, problémom bolo, že sa o tie autá nikto riadne nestaral. Pokiaľ si ho mal dobre udržované, dokázalo to auto priam nemožné a slušný voz pozdnejších sérií (TAZ 1500) vpohode zvládol aj diaľničných 130... Opatrnosť bolo treba v daždi a hlavne v zime, ale šikovný šofér si na správanie toho vozu vedel zvyknúť a jeho ovládanie bolo dokonca aj zábavné. Najúžasnejší bol rajd, vedelo to spraviť "čelom vzad" skoro na dlani...
Když čtu diskusi místních odborníků na všechno tak se musím smát. >:D Tahat sem starou stodvácu a porovnávat s Twingem no to je gól. Tak předně nové tvingo bude mít motor napříč a né podélně a to znamená, že motor není za zadní nápravou ale mezi nápravama přímo v ose zadních kol. Další věc je ta, že nové Twingo bude mít zadní nápravu "de dion" kterou používá například i Caterham u svých klonů legendárního Lotusu Super 7. Tato náprava je konstrukčně jednoduchá, levná a funguje naprosto geniálně!
Co se týče kufrových orgií mistra "Joskajelita" tak to je taky vtip dne! Podívejme se na koncernové NSF. Otevřete kufr a za nakládací hranou propast o velikosti Macochy a po sklopení opěradel vznikne schod. Nové Twingo které má motor vzadu musí mít kvůli této konstrukci zvýšenou podlahu zavazadelníku aby se pod ní vešel agregát. Co to znamená? Znamená to to, že Twingo bude mít podlahu kufru v rovině s nakládací hranou a ba co víc, po sklopení opěradel vznikne zcela rovná plocha.
Abych neušetřil i redakci tak vzpomeňmě jak nám tu relativně nedávno pan Mička předpovídal, že model Twingo RS nebude protože by ho díky koncepci vše vzadu byly plné škarpy. >:D >:D >:D A světe div se on model RS bude! :yes:
Proto bych rád poprosil vysloužilé řidiče Škodovky 120 ať se zdrží komentáře protože absolutně nemají ponětí o čem mluví.
Twingo nejenže bude dobré, ale bude to top auto třídy mini vozů, které bez problémů strčí do kapsy mnou doposud favorizovanou Pandu. :yes:
Velmi Renaultu tleskám za tento počin který by byl společně s Capturem hoden mé garáže. Po dlouhé době Renault, který bych opravdu rád vlastnil (pokud nepočítám specialitky z Dieppe). :yes:
Amen. Tvůj příspěvěk zapůsobil jak růže vražená do bahna..... ono místní odborník na vše je schopen, mimochodem, do téma o 4válcové 1,6 naftě přihodit k dobru 12ti válec... Dále nákladní prostor u miniauta pro zábavu asi nebude úplně kritické hodnotící kriterium u zájemce. Ono i 911ka má ca 160lt ve verzi S a 100lt ve verzi 4S a světe div se, nikdo tam letiště ze Sconto převážet nechce.... tedy až na jednoho prognostika, odborníka na vše od bakterie po Dempra.
Vrkuboyi :yes:
Chlapci, u vás je tak jednoduché nepochopit smysl příspěvku.
Vypíchnout si z něho něco, postavit na tom obžalobu, a udělat na tom svém nesmyslu rozsudek. A pak ještě tupě urážet oponenta.
Je mi vás líto, že smysl příspěvku vám tak úspěšně uniká.
1. neotravuj
2. neaplikuj své teorie na ostatní
3. neotravuj
4. vytvoř si definici, která ti vydrží alespoň do výměny diskuzní pleny
5. na zadek si dej polštář, ať tě ten diskuzní výprask tak nebolí..... >:D
Vím, že ty bys rád uštědřil diskuzní vejprask zrovna mně.
Ale jak vidím, a ty sám to víš moc dobře taky, že ti to zrovna dvakrát nejde. Proto jsi tak nesmyslně a hloupě diskuzně agresivní. :-!
Dále na tebe nebudu reagovat, jsi jako lejno na botě...nejde tě vidět, smrdíš a je těžké se tě zbavit. Fyzická náplň totožná. Takže neotravuj, smetáku.
Jsi borok. Jediný tvůj úspěch je, nejen se mnou, ale i s jinými kolegy z diskuzí, rozvíjet nicneříkající vlákna...jak říkám....jako to ho.vínko na botě... žij vonně >:D
"Já tam vidím jako největší minus, že bude velmi omezený zavazadlový prostor. Sklápění sedadel (asi) nebude připadat v úvahu a malý kufr ne zrovna dobře přístupný bude v čumáku? Hmmm, nevím nevím..."
už teď ti můžu říct, že zavazadlový prostor bude vzadu, bude rozměry na úrovni třídní konkurence a co se týče praktičnosti a variability to bude dokonce třídní top. Vždyť i ten Fiat 126 BIS z automobilového pravěku měl ležatý dvouválec a dokonce až za zadní nápravou a kufr to prakticky neomezovalo viz foto: [odkaz]
Nejsem škodolibej, ale tvoje bludy ti rád připomenu, až zde uvidíme první snímky a čísla. ;-)
A co je na mé větě tak neskutečně nepochopitelného? Je napsána zcela korektně, nejsou tam použity žádné invektivy, ani "betonová" stanoviska. Jen mé pochybnosti a můj názor.
Chceš mi tu tvrdit, že ten motor nebude mít ŽÁDNÝ negativní vliv na zavazadlový prostor? Že tohle nové Twingo bude schopno konkurovat třeba právě tím kufrem a vnitřním prostorem konkurenci, která v tom "kufru" žádný motor nemá? Viz třeba nová i10.
Že to bude prostornější? Ještě, když oni sami tvrdí, že bude auto o 10 cm kratší než předchůdce?
Ty tomu sám věříš? Že se dozadu vleze motor, nádrž a ještě aspoň nějaký kufr? Když to má být auto pro čtyři lidi? Opravdu jsem napsal "blbost"? Opravdu?
PS: Tvůj link na 126 je úsměvný. Auto znám a rovnou ti tady zodpovědně napíšu, že takhle si rozhodně homologované auto pro čtyři lidi nepředstavuji. Měl ho kamarád, když jsem chodil ještě na střední školu, do toho auta se čtyři hubení studenti sotva vlezli. A to měl motor, jak správně píšeš ZA ZADNÍ nápravou, tedy tam, kde by neomezoval prostor pro posádku.
PS: Klidně mne citovat v budoucnu můžeš, pokud tedy budeš schopen zkopírovat celou větu a nejen si vybrat to, co by se ti hodilo. :-!
Stejně tak to klidně udělám já, až se při prvních testech dozvíme, jak má auto "jistá" omezení v praktičnosti, či dva ne zrovna velké či přístupné kufry.
Josko sorry ale víš prd! ;-) Díky tomu, že v přední části není motor tak je přední náprava posunuta co nejvíce dopředu což dovoluje posunutí i předních sedadel více dopředu. Jednoduše tato koncepce dovoluje lepší využití obestavěného prostoru v podélném směru než běžné konstrukce vše vpředu.
Objem zavazadlového prostoru nebu největší, ale daleko lépe využitelný než třeba u Citigo. Jak už jsem psal tak uložení motoru vzadu si vybírá daň v podobě dna kufru ve větší výšce tak aby se pod podlahu vlezl motor. Tahle zdánlivá nevýhoda je para doxně velké +. U Citigo když otevřeš kufr tak máš za nakládací propast kterou nedokáže eliminovat ani mezipodlaha. Dále po sklopení opěradel vzniká schod. Tím, že má Twingo výše podlahu se docílí toho že podlaga kufru bude v jedné rovině s nakládací hranou a po sklopení opěradel vznikne rovná plocha.
Co se týče umístění nádrže tak s tím se pleteš protože nádrž není za zadní nápravo, ale před ní. Konkrétně pod zadní "lavicí" ale jsou i vozy které je mají pod předníma sedadlama (například Civic).
Motor se dozadu vleze bez problémů protože je uložený napříč a je dost kompaktní a navíc jak už jsem psal tak zadní náprava bude typu de dion která je prostorově nenáročná, dovoluje umístění motoru mezi nápravy a má vlastnosti víceprvkové nápravy.
Ta stará 126 má půdoris 1,3m x 3m nemůžeš chtít zázraky, ale proč jsem ji sem dal? Jednoduše proto, že má motor vzadu a přesto nijak kufr neomezuje ;) Holt motor který má ležeté válce to je věc! Známe? ;-)
A na tvůj dotaz jestli to mu co píši věřím? Ano věřím protože vím! Navíc jsem zapoměl zmínit zcela rovnou podlahu bez tunelu pro výfukové potrubí.
Ještě se ti to pokusím vysvětlit jinak. Pokud je konstrukce vše vpředu pak se obestavěný prostor posouvá dozadu. Pokud je vše vzadu pak se obestavěný prostor posouvá dopředu. Není v tom žádný rozdíl protože rozměry obestavěného prostoru se nemění a navíc konstrukce Twinga má některé plusy navíc. Více prostoru na předních sedadlech, díky posunutí prostoru pro přední cestující který je oproti vozům s konvenčním uspořádáním posunut dopředu se uvolní místo pro delší zadní dveře tedy i komfortnější přístup na zadní sedadla, zcela rovná podlaha, větší rejd předních kol... atd atd a atd. ;-)
Že prostor nebude větší, ale zároveň daleko využitelnější, je věta na zlatý ventilek. A to hlavně v tomto případě. ;-)
Pokud by to byla pravda, každý výrobce, a to bez výjimky, by ty litry v kufru pod hranou oželel a raději zarovnal mezipodlahu. Leč tomu tak není, můžeš se jen domnívat, proč. ;-)
Ty sice argumentuješ rovnou podlahou po sklopení sedadel, ale už zapomínáš (asi záměrně) dodat, že tento prostor bude stále suverénně nejmenší ve své třídě.
O nádrži za zadní nápravou jsem nic nepsal. Je jasné, že bude nejspíše někde pod sedadly a poměrně maličká. ;-)
126ka má motor za zadní nápravou, tedy dále než toto nové Twingo. Proto taky ten omezený prostor již dále neomezuje. ;-)
Tunel v autě není jen z důvodu výfukového potrubí, které by se se svým průměrem cca možná 5 cm vešlo i pod podlahu klasické koncepce. ;-) ;-)
Uzavřu to asi tím, že ty tady nevidíš žádné minusy, což je sám z podstaty nesmysl.
Každé auto, ať je jakékoliv, má své plusy i minusy. Já jsem se zaměřil na ten minus, dle mého, největší, načež jste tady vyskočili jak čerti z krabičky. Jak říkám, zcela zbytečně, protože ty minusy tam prostě jsou. ;-)
Speciálně pro tebe kompletní popis výhod nového Twinga včetně snímků. Asi tě mám rád nebo co protože jiný by to s tebou dávno vzdal. ;-) Rád poučím méně znalé abych jim otevřel obzory. Tak bratříčku otevírej vrátka ;-)
Je pěkné, že jsi se pokusil sepsat teoretické výhody nového Twinga a to bez použití jediné fotografie tebou opěvovaného jeho kufru. :-)
Pohádky o "lůžkové" úpravě v mini autě si nech na fórum o panenkách, těm by to snad stačit mohlo. ;-)
A jen tak mimochodem, jistí honiči litrů by zajisté rádi věděli, jak velký bude u twinga kufr. Když ho zde tak erudovaně rozebíráš, zajisté je pro tebe maličkost uvést jeho velikost. ;-)
Ach jo ;-\ nechápeš. Pokud jde o objem kufru pak to tam zcela jasně píši, že to nebude třídní král, ale co do praktičnosti ano. Popisuji jen jisté věci které jsou jasné už z fotografií a použité konstrukce. Mimochodem papírový objem kufru je jen hodně orientační údaj protože to každý měří jinak.
O lůžkové úpravě píši jen čistě jako o teoretické možnosti. Ono by to u toho Twinga šlo ;) ale za cenu absence většího bočního vedení. Jasně že to nebude mít sprchu, kuchyňku, markýzu a chemické WC. >:D
Už sám píšeš o tom, že Twingo bude třídní král prostornosti a variability, tuhle větu ti rád připomenu, až zde budou první dojmy.
Tvůj fiat 126 má kufr o velikosti nějakých 100 litrů. Jakou hodnotu očekáváš u tohoto twinga? Bude to stačit na toho "krále prostornosti a variability"?
Je to stejné, jako bys napsal, že všichni to dělají šaptně, jen Renault ví, jak na to. ;-)
PS: z těch fotek není jisté nic, k čemu se vyjadřuješ. Ukazuješ zavřený auto, takže můžeme hodnotit leda tak design exteriéru, ale tím to hasne. ;-)
Pro tvou informaci i 911ky mají kufr od 100 do 160lt. Shrnu to: jen myslitel tvého kalibru bude chtít převážet kufry, raft, lyže, koně, zahradní domek a td. v mini autě. Snad jsi to už ted pochopil.... Buď vonný.... /to je místo: bud zdráv/
Tak nejprve k té 126. Dělala se se vzduchem chlazeným stojatým dvoválcem a ten má zavazadelník v přední části o objemu tuším 115l. Tuto verzi k Twingu nepřirovnávám.
Mluvím o Fiatu 126 BIS a Fiat 500 Giardiniera. BIS měl vodou chlazený ležatý dvouválec a výklopnou záď. Měl zavazadelník v přední části o objemu 55 dm3 a další vzadu o objemu 110 dm3 dohromady tedy 165dm3 na půdorysu 1,3 x 3m a to je víc než slušné. Navíc motor vzádi nijak neomezoval využitelnost zavazadelníku. [odkaz]
Prostornost a Variabilita není jen o kufru ;-) Nechej se překvapit.
To jsem zvědav, co je podle tebe variabilita. Pokus o lůžkovou úpravu v miniautě?
Jako vtip je to výborný. Má to všechny znaky vtipné hlášky. Už teď vidím Jeremyho, jak se pokouší vyspat v novým Twingu! >:D
Brát si na paškál konkurenci, která má kufr o velikosti 250 litrů, který lze příležitostně zvětšit na nějakých 960, není zrovna dvakrát chytré. A může se to obrátit rovnou proti tobě.
Jestli je praktické mít kufry třeba dva, z toho jeden prťavější než druhý (doslova), a k tomu každý na jiném konci auta, hmmm, takhle si tedy osobně třídního krále variability a prostornosti rozhodně nepředstavuji. ;-)
Zakončím to stejně jako ty, nechej se překvapit. ;-)
Josko, opravdu jsi tak tupý nebo to jen hraješ a je to nějaký způsob recese? Nemůžu uvěřit, že člověk s relativně kultivovaným projevem je takový, nezlob se za ten výraz, ale je to zcela přiléhavé, tupec....
Vrkuboy ti zcela názorně, argumentačně obsažně a mírně vysvětlil a vyvrátil tvé teorie, teze a definice, které máš z 99% mimo realitu...tedy v realitě tvého mikrosvěta.... To, cos tu předvedl už není ani trapné.... je to jen ubohé a smutné. Nicméně je to tvůj svět, Jozka World....
Jiříku, ty sám nejsi schopen chladného úsudku. Již od začátku se tady do mne neurvale navážíš, aniž bys byl schopen, podat byť jen jeden reálný důkaz, pro tvé hloupé a agresívní urážky.
A celé je to založeno pouze na tom, že jsem si já dovolil a teď cituji "Já tam vidím jako největší minus", něco takhle korektního, napsat.
Pokud máš aspoň zbytky soudnosti, musíš bezpodmínečně dojít k závěru, že interpretace mého osobního dojmu nebyla nijak urážlivá ani nekorektní, ale tvé následné urážky mé osoby již byly hodně za hranou.
Jestli je pro tebe nakreslení čárek na počítačový render zavřenýho auta, 100% argumentace o jeho domnělé variabilitě a kralování v třídě, tak to jsi jednodušší človíček, než jsem vůbec čekal.
"Já tam vidím jako největší minus, že bude velmi omezený zavazadlový prostor. Sklápění sedadel (asi) nebude připadat v úvahu a malý kufr ne zrovna dobře přístupný bude v čumáku? Hmmm, nevím nevím..."
Zavazadlový prostor bude vzadu, nebude omezený, nebude špatně přístupný, sedačky samozřejmě sklápět půjdou, úložný prostor v přední části bude vyplňovat rezervní kolo a pokud vůbec zbyde nějaký prostor pak bude spíše jen na povinnou výbavu.
Aktuální Smart Fortwo má základní objem zavazadlového prostoru 220l a Citigo má 251l. Twingo bude podstatně větší než Smart Fortwo tak proč by měl mít problém s objemem zavazadelníku když i takový prcek jako Smart Fortwo není co se týče kufru daleko od Citiga.
Co je na formulaci největší minus, omezený zavazadlový prostor, (asi) nebude připadat v úvahu, malý kufr v čumáku a nevím nevím - tak strašně špatně?
Doteď mi na to nikdo z vás dvou korektně neodpověděl.
Já jsem ti názorně vysvětlil, že mezipodlahu si můžeš klidně namontovat do NSF, abys dosáhl "stejné" "variability" - jak to ty označuješ, ale na to jsi mi už nic rozumného nenapsal. Protože jakékoliv zbytečně omezení prostoru v kufru je jen omezení. Twingo bude mít samo o sobě velmi malý kufr a bude z podstatné části omezen právě tím motorem a také, na to se velmi často zapomíná, i zkosenou zádí.
PS: Smart je "for two" - tedy pouze pro dva lidi. Citigo je pro čtyři. Homologace pro 5. Argumentace Smartem je irelevantní.
.... co čekat od dvanáctiválce... než ti to dojde přes ty válce tak tu bude z twinga vládní limuzína.... je to zbytečný, je to zbytečný, je to zbytečný.... :-)
Není irelevvantní protože i přes to, že je to malý automobilový mrzák tak má kufr jen o 30 litrů menší než Citigo. Navíc Twingo bude kostrukčně stejné s novým Smartem ;)
Omezený prostor nebude ;) vsaď se, že objemem bude na úrovni Citiga. Na výšku bude mít zavazadlový prostor nižší, ale v podélném a příčném směru bude větší. A že si můžeš koupit mezipodlahu? Ano můžeš ale stejně budeš mít za nakládací hranou propast, stale tě budou na šířku omezovat podběhy na kterých mimochodem není ani kus hadry, jen holý plech.
Srovnáváš kufr u auta s dvěma sedadly a u auta pro pět lidí. Na jednu stranu ti enormně vadí, v naprosto jiné situaci zmíněná stodvacítka, ale sám se nebojíš argumentovat třídveřovým autem se dvěma (!) sedadly.
Dále mluvíš o konstrukční "stejnosti" Twinga a Smartu. Smart je z půlky plastové auto, s jedním párem dveří. Píšeš o podvozku, který "má vlastnosti víceprvkové nápravy", ale sám vylepíš fotku podvozku, kde je náprava ohromný účko a evidentně tuhá, že to musí vidět i Stevie Wonder.
O jakém objemu mluvíš? Budeš opět sčítat (asi) oba zav. prostory? Aby ses dostal na nějakou normální cifru?
Kde prostor teoreticky měříš? U Citiga to bude zajisté někde v jeho polovině a ještě mezi podběhy, u Twinga si ještě otevřeš kufr a místo trojbokého hranolu, naměříš krásnej kvádr, co? Už tvé malůvky ukázaly, že jsi buď zcela úmyslně zkreslil, nebo jen nevědomky zakresil své upravené teorie.
A ještě jednu věc ti připomenu, auto má být o 10 cm kratší než původní Twingo. Takže obrázky, uvedené na tvém blogu s největší pravděpodobností neukazují reálné rozměry. Ty tam máš auta délkově stejné.
Jestli jsou ale informace o délce nového Twinga správné. Staré Twingo má 3687mm.
NSF patří k nejprostornějším zástupcům své třídy, jak co do interiéru, tak i do velikosti kufru. Takže klidně počkejme na uvedení a ono se velmi brzy ukáže, jak to doopravdy je. ;-)
Ukazuješ starý Smart, píšeš o novém, který bude evidentně inovovaný. ;-)
Dedion náprava má kola spojeny tuhým nosníkem. De dion má jisté přednosti víceprvkové nápravy, ale nikoliv už její vlastnosti. Právě to tuhé spojení kol, je limitující. ;-)
Zajímal mne kufr Twinga, kde jsi tak briskně odvozoval velikost z renderů. Na to, že o rozměrech nevíš vůbec nic, podivuji se tedy dvojnásob. ;-)
O rozměrech psalo Autoforum. Jestli se jim dá věřit, netuším.
Tak koukám, že co se týče nápravy de dion tak jsi zkopíroval první část věty co ti našel google :-) bravo. Takže jak to je? Je to snadný! Náprava se tváří jako tuhá ale má samostatně pohybující se ramena! Ten tuhý nosník kterým jsou ramena spojena je Wattuv přímovod! >:D >:D >:D proč by měla tuhá náprava spojený ramená když jsou u tuhé nápravy jako jeden celek? >:D >:D >:D De dion nejenže má vlastnosti více prvku ale v jedné věci je i daleko lepší a to v postavení kola vůči asfaltu které je nezavislé ne úhlu náklonu karoserie.
Co se týče obrázku renderů tak žádný takový jsem nedělal. Doplnil jej někdo v diskusi. ;-)
Tu větu jsem do googlu teď opravdu zkusil nakopírovat. No, úplně stejná věta tam opravdu není, ale podobná ano. Čím to asi tak bude? Prachsprostě zkopírované to opravdu není. Ještě si pořád něco pamatuju ze školy. Potěšilo mne to. ;-)
Tys postnul fotku spodku Smartu. Jak jsem psal, ten nosník, spojující kola tam vidí i slepý. Jestli je pro tebe synonem DeDionu náprava AR 75, tak tě asi budu muset vyvést z omylu, takhle sofistikovanou nápravu Twingo určitě nedostane. Ten dostane tu nejlacinější verzi. Tohle čistě tipuji. ;-)
DeDion je pořád variace tuhé nápravy, nejde o nezávislé zavěšení. ;-)
Co se týče renderů, fotky toho Twinga, jsou všechno rendery. To není fotka reálného auta. ;-)
AR 75 to má řešené jinak protože má vzadu pouze podélnou převodovku a ne celý motor s převodovkou napříč jako Twingo. Twingo nemá ten příčný nosník jako AR75!!!! Jsi slepý nebo to na snímku nápravy Smartu nevidíš?! Twingo nemá ty šikmé ramena. U Twinga tvoří nápravu společné rameno U které je uchycené do pomocného rámu. Konce ramen jsou spojeny wattovým přímovodem. Twino nepotřebuje spojovat konce náprav příčným nosníkem! Proboha proč a k čemu?! Vidíš snad zde nějaký příčný nosník který by spojoval konce ramen? [odkaz] Pokud ho tam vidíš tak kde? Žluté šipky označují ramena wattova přímovodu a jak vidíš nikde žádný tuhý nosník spojující konce ramen tam není! >:D Nic o tom nevíš jen plácáš. ;-)
pane litře ve dvanáctiválcovém provedení, jak jinak chceš vyjádřit objem zav. prost.? Odpovíš nebo si jen opět zevnitř zašpiníš své diskuzní spoďáry? >:-[];-)
Parádní práce! :yes: ....první, co mě napadlo, že tohle musí pochopit každý. Mno, docent 12ti válec a šmudlik všehomíra ne. Znovu obdivuji Tvou trpělivost a chuť diskutovat s borokem a obecním otrapou a bláznem :yes: >:D;-)
Jo, dej mu pak bídu >:D jenže jak ho všichni tady známe, tak zase vytáhne nějakou demagogickou perlu jako třeba v diskuzi u Renault 1,6dCi.... jeho dnes již legendární 12ti válec. Myslím, že pak pro srovnání nákladového prostoru použije minimálně Craftera >:D >:D >:D:yes: