Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo RS: Vize hot hatche s pohonem zadních kol

David Bureš
Diskuze (119)
Twingo se silným motorem a pohonem zadních kol by nabídku Renaultu pořádně okořenilo. Jak by mohlo vypadat?

Někteří fanoušci francouzské značky Renault mají pocit, že by její sportovní divize Renault Sport měla postavit upravené Twingo třetí generace. Mezi ně patří i fanoušek ukrývající se pod přezdívkou X-Tomi, který takové auto navrhl v digitálním prostředí.

Výchozí Twingo digitálně upravil několika prvky z většího Clia RS. Vidíme například přepracovaný přední nárazník, zkratku RS pod logem Renaultu v masce chladiče a větší kola.

Sám Renault už možnosti podoby sportovní verze Twinga naznačil. Sériové auto totiž svým designem vychází z konceptu Twin’Run, jehož tvary byly pojaty velice agresivním způsobem.

Fanoušky Twinga RS a potencionální zájemce o takový automobil ale v současné chvíli musíme zklamat, francouzská automobilka u nové generace tohoto miniauta už se sportovní verzí RS nepočítá. Kombinace vzadu uloženého silného motoru a pohonu zadních kol by totiž mohla být pro řidiče velice kousavá.

Pokud by se ale o Twingo RS zvedla velká vlna zájmu, je patrné, že by se Renault takovému autu nebránil. Již zmíněný Twin’Run byl fanoušky značky mohutně chválen, a tak alespoň malá naděje na vznik Twinga RS existuje. Atmosférický motor ale takový hot hatch určitě mít nebude.

Verze RS byla odvozena pouze od druhé generace Twinga, její výroba byla ukončena loni v létě. Tehdy byl automobil už posledním hot hatchem od Renaultu s atmosférickým motorem, pod kapotou větších modelů Clio RS a Mégane RS tluče agregát s turbodmychadlem. O pohon Twinga RS se staral 1,6litrový čtyřválec o výkonu 98 kW a točivém momentu 160 N.m.

David Bureš
Diskuze (119)
24. 2. 2014 05:12
Re: Musím se smát
AR 75 to má řešené jinak protože má vzadu pouze podélnou převodovku a ne celý motor s převodovkou napříč jako Twingo. Twingo nemá ten příčný nosník jako AR75!!!! Jsi slepý nebo to na snímku nápravy Smartu nevidíš?! Twingo nemá ty šikmé ramena. U Twinga tvoří nápravu společné rameno U které je uchycené do pomocného rámu. Konce ramen jsou spojeny wattovým přímovodem. Twino nepotřebuje spojovat konce náprav příčným nosníkem! Proboha proč a k čemu?! Vidíš snad zde nějaký příčný nosník který by spojoval konce ramen? 8-smart-fortwo/555-smart-sus-rr-oa-de-dion.jpg" target="_blank">[odkaz] Pokud ho tam vidíš tak kde? Žluté šipky označují ramena wattova přímovodu a jak vidíš nikde žádný tuhý nosník spojující konce ramen tam není! >:D Nic o tom nevíš jen plácáš. ;-)
24. 2. 2014 00:21
Re: Musím se smát
Ještě poslední reakci.

Tu větu jsem do googlu teď opravdu zkusil nakopírovat. No, úplně stejná věta tam opravdu není, ale podobná ano. Čím to asi tak bude? Prachsprostě zkopírované to opravdu není. Ještě si pořád něco pamatuju ze školy. Potěšilo mne to. ;-)
Tys postnul fotku spodku Smartu. Jak jsem psal, ten nosník, spojující kola tam vidí i slepý. Jestli je pro tebe synonem DeDionu náprava AR 75, tak tě asi budu muset vyvést z omylu, takhle sofistikovanou nápravu Twingo určitě nedostane. Ten dostane tu nejlacinější verzi. Tohle čistě tipuji. ;-)
DeDion je pořád variace tuhé nápravy, nejde o nezávislé zavěšení. ;-)
Co se týče renderů, fotky toho Twinga, jsou všechno rendery. To není fotka reálného auta. ;-)
23. 2. 2014 23:53
Re: Musím se smát
Tak koukám, že co se týče nápravy de dion tak jsi zkopíroval první část věty co ti našel google :-) bravo. Takže jak to je? Je to snadný! Náprava se tváří jako tuhá ale má samostatně pohybující se ramena! Ten tuhý nosník kterým jsou ramena spojena je Wattuv přímovod! >:D >:D >:D proč by měla tuhá náprava spojený ramená když jsou u tuhé nápravy jako jeden celek? >:D >:D >:D De dion nejenže má vlastnosti více prvku ale v jedné věci je i daleko lepší a to v postavení kola vůči asfaltu které je nezavislé ne úhlu náklonu karoserie.
Co se týče obrázku renderů tak žádný takový jsem nedělal. Doplnil jej někdo v diskusi. ;-)
23. 2. 2014 20:43
Re: Musím se smát
Ukazuješ starý Smart, píšeš o novém, který bude evidentně inovovaný. ;-)

Dedion náprava má kola spojeny tuhým nosníkem. De dion má jisté přednosti víceprvkové nápravy, ale nikoliv už její vlastnosti. Právě to tuhé spojení kol, je limitující. ;-)

Zajímal mne kufr Twinga, kde jsi tak briskně odvozoval velikost z renderů. Na to, že o rozměrech nevíš vůbec nic, podivuji se tedy dvojnásob.
;-)

O rozměrech psalo Autoforum. Jestli se jim dá věřit, netuším.
23. 2. 2014 19:47
Re: Musím se smát
1. Srovnávám dvě auta které mají společný základ i techniku. Smart i Twingo vzniknou na jedné platformě.

2. Že nerozeznáš nápravu "de dion" od tuhé nápravy jasně ukazuje jak málo na toto téma víš.

3. Údaje o objemu kufru jsem si vyhledal přímo zde na auto.cz a jde o objem zavazadlového prostoru v zadní časti nic víc nic míň.

4. Nevím kde jsi vzal tuto informaci, ale v oficiálních tiskových zprávách Renaultu nepadlo zatím ani slovo o rozměrech.