Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaný Ford Focus poprvé oficiálně, veřejná premiéra v Ženevě

Ford představil modernizovaný model Focus ještě před ženevskou premiérou. Vůz přináší uhlazenější vzhled, přepracovaný interiér a dvojici nových motorů.
Zpět na článek
24. 2. 2014 00:40
24. 2. 2014 01:32
24. 2. 2014 07:06
24. 2. 2014 07:35
24. 2. 2014 07:43
24. 2. 2014 07:54
24. 2. 2014 07:58
24. 2. 2014 08:11
24. 2. 2014 08:40
24. 2. 2014 09:00
24. 2. 2014 09:06
25. 2. 2014 08:31
24. 2. 2014 08:48
24. 2. 2014 10:48
24. 2. 2014 11:51
24. 2. 2014 09:12
24. 2. 2014 09:21
24. 2. 2014 10:18
24. 2. 2014 08:54
24. 2. 2014 09:41
24. 2. 2014 10:46
24. 2. 2014 09:55
24. 2. 2014 10:30
24. 2. 2014 10:54
24. 2. 2014 11:16
24. 2. 2014 19:02
24. 2. 2014 19:10
Avatar - fOE
24. 2. 2014 00:40
Aston Focus
ujde :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Matt26
24. 2. 2014 01:32
Re: Aston Focus
hnusny predok ostal....relativne pekny predok este viac zhnusily. O interieri (tie výduchy) podobajúcemu sa kórejcovi sa ani nemusíme baviť. Môže byť kráľ v triede podvozkom ale dizajn tiež nie je nezanedbateľný.
24. 2. 2014 06:31
Re: Aston Focus
Pěkný vzhled, hlavně exteriéru. Design opravdu trochu připomíná asijskou školu, ale to není na škodu. Já osobně měl vždy rád japonský design a některé korejské modely jsou taky zajímavé.
Avatar - woody-alien
24. 2. 2014 06:48
Re: Aston Focus
"relativně pěkný předek"....to má být vtip ? Ten předek modernizace vylepšila, jak to jen šlo. Ne že by to byla nějaká hitparáda, ale lepší to rozhodně je. Škoda, že ještě nepředělali ty hrozný zadní světla hatchbacku, ale celkově exteriér hodně prokoukl. Interiér aspoň dle fotek taky, ale před živým setkáním nebudu dělat uzávěry.
24. 2. 2014 08:31
Re: Aston Focus
jj je to pěkný. Tenhle Aston look Focusu fakt sluší. :yes:
Avatar - Magister
24. 2. 2014 11:14
Re: Aston Focus
Souhlasím, Po Fiestě druhý pěkný Ford v Evropě. On to vlastně není facelift, ale nová generace - mění se nejen design interiéru a exteriéru, ale i nastavení podvozku, nové tlumiče, motory...
24. 2. 2014 07:06
Facelift za 1-
To, co se podařilo udělat s FF je až zázrak, zadní světla mohla být ještě jiná, ale jejich zmenšení vozu pomohlo. Předek vypadá velmi slušně.
Včerejší nářky na podobnost s cedníkem jsou lichý. FF má základní tvar karoserie v pořádku, Kia pak předkus a nevzhledný nahrbení směrem dopředu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
24. 2. 2014 07:37
Re: Facelift za 1-
Přesně tak, proporce FF jsou lepší, než u Ceedu.. ale počkejme na reál, protože to pak muže být vše jinak :-)
Avatar - iudex
24. 2. 2014 08:45
Re: Facelift za 1-
Moja reč. Ford urobil maximum možného a teraz je to vcelku pohľadné auto, ktorého dizajn by už nemal byť prekážkou kúpy. Z predu získal Focus na elegancii, hlavne ako kombi vyzerá dôstojne, ako menšie Mondeo. Interiér tiež v rámci možností faceliftu maximálne vylepšili. Jedine zadné seashells mohli zmiznúť, ale toľko úprav by už zrejme bolo cez rozumný finančný limit. Každopádne akoby Ford čítal diskusie na auto.cz a podľa nich faceliftoval, klobúk dolu. >:D :yes:
Avatar - Ji/Ri
24. 2. 2014 09:48
Re: Facelift za 1-
...a ten interiér je parádní!
Avatar - Ozzman
24. 2. 2014 07:35
Plakát
Řikejte mi plakát, ale ten kombik se fakt povedl. Dynamický, lehce agresivní a vyvážený. Škoda zadku u hatchbacku.
Doufám, že mé nadšení neopadne i při živém setkání, jako se stalo u Golfu a jeho přerostlého masitého zadku ;-)
Jak sem psal včera, Focus se nyní nemusí stydět zařadit se mezi Top mainstreamovou kombi ligu v nižší střední. Pokud nebude velká bota v technice (což se snad nestane), tak vzhledem tam už patří.. ( Já vim, ještě je tu Leon ST, který také cílí na sportovnější vzezření.. těžká volba). Výhodu tohoto kombiku oproti VW trojce vidím v kufru, který snad jako u III generace Focusu bude rovně s nákladovou hranou a se sklopenými sedačkami vytvoří rovnou plochu. :-) Uvidíme

Doufám, že i nové Mondeo půjde v tomto duchu

Bravo Ford, Bravo Kombi.. ;-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 07:43
Re: Plakát
skoda ze podobne ako pri megane.... opat zadne svetla bez zmeny ;-\ , prave tam kde by to auto najviac potrebovalo opat ziadna zmena, ja tym dnesnym dizajnerom fakt nerozumiem.

ako celok je to lepsie ale nie je to moja salka kavy a ten interier? To uz aj i30 vyzera lepsie

Kombik je lepsi, podobne ako pri megane su tie zadne svetla uz ine a lepsie tvarovane ako v hatchi :yes:
Avatar - Ozzman
24. 2. 2014 07:54
Re: Plakát
I 30 a lepší? >:D No, to teda vážně nevim, to i dnešní Focus je uvnitř útulnější a z lepších materiálů, než I 30 :-) Sedni si tam :-)

A to ten Focusí interiér neni zrovna nejpovedenější .
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 07:58
Re: Plakát
vcera som siel v novej i30 kombi, kamarat kupil nove auto .... :-) , musim priznat ze je to neskutocne tiche auto asi dvakrat tichsie ako lancer ;-) ktory je oproti i30 ako drsny pes a skutocne komfortom bola i30 pecka, bol som uneseny, interier uplne ok, vertikalne veci voci horizontalnemu lanceru su o zvyku ale kvalita parada.... mal som skvely pocit z i30 :yes: , ak takyto dobry je aj ceed tak nie je o com, mam jasno :yes:
Avatar - Ozzman
24. 2. 2014 08:11
Re: Plakát
Ještě si ale sedni do konkurence. Já vim, že I30/Ceed nejsou špatné auta, ale zkus Golfa, Focuse, Oktávku, nebo třeba Astru (ta se mi v interieru fakt líbí).
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 08:40
Re: Plakát
v golfe VI 1,6 Tdi bluemotion s 5st som dost casto a je to spicka to ano,,,, 7 generacia na tom bude asi este lepsie ale rozdiely su tu uz tak zanedbatelne ze ci i30 alebo golf je uplne jedno, mne napriklad nevadi ani ten tvrdy plastovy interier v lanceri, skor ako makcene plasty ma zaujima tvar palubovky vzdusnost interieru a celkova atmosfera v aute, v lanceri sa mi sedi neporovnatelne lepsie ako v golfe, nemam palubovku az pod bradou je vzdusnejsi a aj ked tvrdy ako skala citim sa tam lepsie a volnejsie, v i30 je uz clovek tiez tak nejako viac obklopeny tymi plastami dookola ( ktosi to uz prirovnaval tie plasty vo forde k alpam a inym kopcom ) .... je to zvlastne ze cim vacsie a novsie auto tym ma clovek menej miesta ;-\ a doslova sa utapa v tych plastoch naokolo

tato vzdusna siroka krasne nizka palubovka aj ked je uz stara a tvrda stale nema chybu [odkaz] a po praktickej stranke je dokonala, mechanicke ovladace su velke otocne a kvalitne, oproti nej si pripadam v golfe 6 ako v kazajke... v G7 som este nesedel tam neviem posudit
Avatar - Ozzman
24. 2. 2014 09:00
Re: Plakát
Mě Golf přijde Ok, nemám rád vysoký posaz v autě a nízkou palubní desku ( Což teda ani i30 nemá). Když už, tak ten Ceed (ten je prostě o chlup lepší), ale tady se bavíme o Fordu ne?. To ty si sem zas přitáhl korejce (jo a všiml sis jak ty platy tam divně smrdí?).

Nynější Focus se mi taky uvnitř tak nezdál, je dost stíněný, vysoko umístěná řadiící páka, dost futuristické přístroje a podsvícení... Tohle na fotkách už vypadá že se Ford uklidnil. Já nebudu hodnotit, dokud si tam nesednu.. me nejde o tvar vetráku, ale o pocit, jak se tam cítím... prostor, materialy, ovladatelnost, posaz :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 09:06
Re: Plakát
ved o tom presne pisem , aj mne ide o to ako sa v aute citim.... a ver ci never v i30 aj v lanceri sa citim lepsie ako v G6 .... verit mi nemusis ale dovod klamat nemam, kvality golfu uznavam a mozno je aj najkvalitnejsi z celej konkurencie na trhu ale osobne v G6 som sa necitil tak dobre ako v niektorych inych autach.... cim to je neviem, mozno je to tou stiesnenostou a robustnou vysokou palubovkou, asi som este stara skola ale mam rad vzdusenejsie interiery ;-\

mozno teraz zapotim vtakovinu ale podla mna interier G4 golfu 4 je dodnes neprekonany a ani G5 a G6 sa mu nevyrovnaju vo vzdusnosti a elegancii, z G4 som mal dobry pocit , G7 je povedzme uz kus dalej ok
Avatar - wakantanka
25. 2. 2014 08:31
Re: Plakát
Vysoko umiestnenú radiacu páku mal už aj FF II. Teda v porovnaní s prvou generáciou. Aspoň ja mám taký pocit. Ale ja zase sedím rád vyššie, takže mi to až tak nevadí >:D
Avatar - iudex
24. 2. 2014 08:48
Re: Plakát
Kombík vyzerá fakt k svetu. Ostatne už v pôvodnej verzii najlepšie zo všetkých verzií vyzeral kombík v ST verzii, ale ani klasický kombík nebol zlý. Teraz to získalo športovú eleganciu a vyváženosť. Moja voľba by bola práve kombi s 1,5EcoBoost - 110 kW.
Avatar - Emel
24. 2. 2014 10:48
Re: Plakát
Oni už tam dávají 1.5?
Avatar - iudex
24. 2. 2014 11:51
Re: Plakát
Áno, je to priamo v článku, že 1,5EB nahradí 1,6EB.
24. 2. 2014 09:12
Re: Plakát
Masity zadok ma Octavia III liftback, uplne nevyvazene to tam Kaban prilepil, len aby to malo velky kufor. Najviac je to vidno nazivo na firmenych 15" Octaviach:
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 09:21
Re: Plakát
na 15tkach nevyzera ziadne auto tejto triedy dobre ani ceed .... ale je jasne ze ten zadny previs v OIII je fakt rekordny a nezmyselny, vyzera to hrozne..... taky rapid je podstatne vyvazenejsi
Avatar - Ozzman
24. 2. 2014 10:18
Re: Plakát
Stejně ja na tom i Golf kombi, ale třeba Oktavka kombi tímto neduhem netrpí .
Avatar - Midlosek
24. 2. 2014 07:42
Tak koukám, co je na tom autě pěkný...
a už to mám - nic. Exteriér má implatovaný čumák čínského draka a interiér podivný implantát vzhledu fordích dodávek. Není divu, Ford byl vždy přispůsoben především ceně, což je ostatně vidět i na šizení už tak dost ošizených stávajících modelů ;-) .
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 07:49
Re: Tak koukám, co je na tom autě pěkný...
teda ja ti neviem ale fordy su u nas dost drahe auta a vela ich u nas ani nejazdi.... zeby az tak im slo o nizku cenu? nemam ten dojem, ale je mozne ze v cesku je vnimanie znacky ford ine ako u nas v bananovej republike
24. 2. 2014 08:47
Re: Tak koukám, co je na tom autě pěkný...
Kde se porad bere to dogma, ze fordy jsou drahe ? Nebo na slovensku plati jine ceniky ? Je problem si to auto koupit v cesku (myslim dane atd. ) ?
Staci se podivat napr. na skladova auta a jejich vybavu, on uz i akcni ceniky jsou za velmi zajimave ceny a i z nich lze dostat slevu a vysledna cena je velmi velmi prizniva. Kdyz jsme koukali po MPV (3 deti) tak SMax zvitezil nejen velkym prostorem, ale hlavne cenou oproti konkurenci.
24. 2. 2014 10:41
Re: Tak koukám, co je na tom autě pěkný...
Ale Fordy jsou opravdu drahe. S tim jak jde Ford proti proudu a kazda dalsi generace a mensi a mensi vybavu, tak dochazi k relativnimu zdrazovani proti konkurenci, ktera jde opacnym smerem. Spickove vybaveny Avensis dneska koupim za nizsi cenu nez spickove vybaveny Focus o tridu nize.
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 10:50
Re: Tak koukám, co je na tom autě pěkný...
:yes:

ceny focusu so ceedom ani neporovnavam.... dva odlisne svety ;-) pri porovnatelnej kvalite komforte a rozmeroch
Avatar - Midlosek
24. 2. 2014 11:37
Re: Tak koukám, co je na tom autě pěkný...
Z akčních cen v ceníku Ti nikdo slevu nedá a fleetová pobídka které v době (2011) výbav "Enterprise" přinesla úsporu 25% z ceny nového vozu se dnes dostala na 8 - 12% z ceny. To Ford ještě očesává ze stávajících přesluhujících modelů vše co je ekonomicky náročnější na výrobu, ale tím se nechlubí... že by to prý rozhodně nikoho nezajímalo a nikdo by o tom nenapsal (odpověď Fordu ČR).
Mysllím, že i serveru auto.cz by zmínka o těchto globálních praktikách FMC přinesla jedno malé bezvýznamné plus. Změny standardu základních výbav směrem "plus" Ford mediím rád předhodí, co z toho ale odrbou aby se ještě víc ušetřilo, to už je pouze interní, neveřejná věc....
24. 2. 2014 08:54
no konecne
No konecne se u forda probudili a Focus je stravitelny i pro evropana. A co se povedlo je interier, tlacitek tak akorat, vypada dobre - bylo by hezke videt i nizsi vybavu, ale za me pekny. Pokud cena nebude uplne mimo, mame tu velmi schopne auto nizsi stredni tridy, plus kdyz k tomu pripocteme vyborne ecoboost motory.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 09:24
par dalsich fotiek focusu
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
24. 2. 2014 10:43
Re: par dalsich fotiek focusu
Nieco v zakladnej vybave by sa hodilo
24. 2. 2014 09:41
Priestor
Škoda, že sa vo forde nezamerali na upgrade vnútorného priestoru. Do Golfu 7, I30, Ceedu sa napríklad vôjdu pohodlne štyri osoby vysoké 1,85 metra. Do focusu nie.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
24. 2. 2014 10:46
Re: Priestor
Takové věci se při faceliftu obvykle neřeší, maximálně tak tvarování opěradel apod.

Osobně nemám pocit, že by byl Focus uvnitř menší než třeba i30.
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 11:03
Re: Priestor
porovnanie focusu so ceedom

max. vnutorna sirka vpredu ( ceed 148cm ) ( focus 147cm )
max. vnutorna sirka vzadu ( ceed 147cm ) ( focus 147cm )

pozdlzny priestor v interieri ( ceed 147cm ) ( focus 145cm )

miesto nad hlavou vpredu ( ceed 102cm ) ( focus 104cm )
miesto nad hlavou vzadu ( ceed 96cm ) ( focus 92cm ) ( lancer sportback 93cm ) ( astra 93cm ) .... ( C4 93cm )

zdroj: vybermiauto cz

focus je o chlp mensi ako korejci.... zrovna priestor nad hlavou vzadu je slaba stranka focusu tam ho poraza dost konkurentov alebo lepsie povedane takmer vsetci v triede ak nie vsetci.... chcelo by to kompletne porovnat vsetky auta triedy ... naopak ceed dokazuje ze je priestorovy kral triedy :yes: :yes: :yes:
24. 2. 2014 09:55
Anténa
Proč má pořád tu hnusnou prutovou anténu?
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2014 10:30
POKUS
Jásat diskusně nad tím, že modernizovaná verze je pohlednější než původní základ, je i přes pravdivost tohoto jásotu poměrně povrchním soudem. Auto posuzujme optikou reality, tedy zda vůbec a co přináší jak do světa aut tak do světa své značky. Odpověď možná není tak přesvědčivá, jak by historické postavení fordu na evropských trzích zasluhovalo.

Osobně postrádám na modenizovaném focusu nenucený rys lídra třídy, chybí mi prostě jednoznačnost designového sdělení, jistá vizuální pevná výpověď. Pokud například golf jiskří do všech stran, je svůj a nezaměnitelný, dělá na mě focus dojem posmutnělý, vůz se mi vřazuje do "běžného" třídního pole.

Realita (již nikoliv golf x focus a pak ti ostatní) je znát i na tom, že focus zcela regulerně snese designové srovnávání třeba s ceedem. A právě při tomto duelu si nutně jistě každý uvědomí, jak dalekou cestu ušla korejská kia, jejíž (na příklad) tygří nos tvoří kvalitní, přirozenou genetickou markantu dané značky. Ano, focus nyní taktéž sjednocuje přídě, otázkou je, zda upadlé koutky, signalizující prioritně nikoliv pouze dravost, nýbrž především předznačenou posmutnělost, jsou v uváděném kontextu přínosné.

Kabina, resp. přístrojovka situovaná "na výšku" je pro mne stále obtížně přijatelná, v dílčích věcech je však kabina jistě kvalitní - subtilní A sloupky, sedadla, akcent na estetiku, viz. řadičky či volant, to vše je samozřejmě na velkou pochvalu. Na pochvalu jistě zůstávají i jízdní vlastnosti.

Závěr - Golf zůstává i po modernizaci focusu komplexní jedinečností velikostní a jakostní třídy - osamocen na trůnu, král, věrozvěst, vrchol. A zdá se, že focus zde bude muset o svůj díl (euro)slávy svádět tvrdý boj, a to už nikoliv pouze s golfem...

Jinak samozřejmě (diskusně) ano - modernizace focusu zásadně (zá-sad-ně) pomohla.

BRAVO GOLF :yes: :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
24. 2. 2014 10:54
Re: POKUS
Přístrojovku bych po faceliftu jako problém neviděl. Výdechy na výšku jsou okrajová záležitost, naopak je potřeba pochválit velkou a výborně umístěnou a zabudovanou obrazovku (zřejmě pro top verze), parádní volant a přístroje a (konečně) umírněnost s použitím různých dekorů (zdravíme VW).

Pokud bych měl hledat nějakou mušku, tak na mě působí zvláštně ta prázdná část před spolujezdcem... tam by to možná i nějakou tu lištu sneslo, ale lepší málo než moc, takže já jsem spokojen.

Přední světla uvidíme naživo, na té prezentační modré se mi zdálo, že jsou světla až moc nízká vzhledem k výšce pontonu, ty reálné fotky ale už vypadají ok.
Avatar - iudex
24. 2. 2014 11:16
Re: POKUS
Je iste chybou, že Fordu sa nepodarilo predstaviť tretiu generáciu Focusu vydarenú hneď na prvýkrát a musel to naprávať týmto rozsiahlym faceliftom. No ak na to nepozeráme historicky (a pre kupujúceho je dôležitý iba aktuálny stav), nemáme už aktuálnemu Focusu v podstate čo vyčítať. Takto je to vyvážené, moderné a vzhľadné auto, ktorého dizajn nemôže byť pre nikoho hlavnou prekážkou jeho kúpy. O špičkovej technike, výborných motoroch (nezabudni, motor roka) a možnostiach výberu netreba pochybovať. Kúp si praktický a elegantný kombík, pridaj špičkový EcoBoost 1,5, lepšiu výbavu (kolesá, interiér) a máš jedno z najvydarenejších áut v triede. Či vyberieš Octaviu kombi, Golf Variant alebo Focusa, záleží na detailoch, každopádne budeš vyberať medzi triedne najlepšími a kúpu Focusu nebudeš musieť ospravedlňovať.
24. 2. 2014 19:02
Re: POKUS
Pre mna po FL milovy krok dopredu :yes: K uplnej dokonalosti ma brzdia iba zadne svetlomety,ktore mohli este viac upravit.Sam som majitelom uz druheho Focusa a toto je
moj dalsi adept. Ideal FF sedan 1,5 EB + automat. I ked s nasim importerom to bude tazke,kedze sedany u nas nejak nejdu a preto nie je na nich akcny cennik.
Na buduci tyzden idem do Zenevy na autosalon,tak som zvedavy na neho nazivo.
24. 2. 2014 21:24
Re: POKUS
co to meles ty tupy hovado
24. 2. 2014 10:40
Ford konci s Microsoftom
Zaujimave veci sa deju.
Ford stratil trpezlivost po staznostiach od zakaznikov a prepadom v Consumer Reports a J.D.Power a planuje prejst z windows 7 embeded na QNX.
Doteraz riesil nestability a zamrzavanie systemu updatami a dokonca v niektorych modeloch nahradil funkcie z dotykovej obrazovky tlacikami:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
24. 2. 2014 12:22
Re: Ford konci s Microsoftom
Šéf GM měl kdysi dávno pravdu. Slovutný Mr. Gates tehdy prohlásil:
"Kdyby se automobilový průmysl vyvíjel stejně rychle, jako počítačový, měli bychom dnes auta za 25 dolarů, které by ujely 2500 kilometrů za 5 litrů benzínu."
Načež šéf GM na tuto hloupost vzkázal do Redmondu, že pokud by dělal auta podle Gatesova vzoru tak by:
• auta z neznámých příčin dvakrát denně havarovala
• po každém přemalování čar na cestě bylo nutné zakoupit nové auto
• čas od času určitý manévr (například prudké otočení volantem doleva) způsobil zastavení auta, a kdybyste chtěli pokračovat v jízdě, museli byste znovu vystoupit a nastoupit
• se vás airbagy před nafouknutím zeptaly: "A doopravdy chcete airbagy nafouknout?"
• každé auto směl používat pouze jeden řidič a půjčení auta (i příbuznému) by se považovalo za porušení licenční dohody
• kontrolky, indikující nedostatek oleje, teplotu vody a stav paliva, nahradila jediná: "Kritická chyba auta!"
• se čas od času auto bez zjevné příčiny zamklo a odemknout by se dalo jen trojhmatem: stlačení kliky dveří + otočení klíčkem v zapalování + podržení antény rádia
• si všichni majitelé aut museli koupit i luxusní sadu cestovních map, kterou vydává dceřiná společnost automobilky, bez ohledu na to, potřebujete-li ji nebo ne. Pokud by mapy nebyly přikoupené a v autě, prudce by poklesl výkon vozu
• požadavek na vypnutí motoru, musel byt proveden stisknutím tlačítka Start
Ford tomu asi nevěřil a holt si to musel vyzkoušet.
Avatar - KANKUNEN
24. 2. 2014 11:11
Jsem kritik Fordastonu, ale
teď musím otočit. Už se to podařilo doladit a nevypadá to naroubovaně jak na Fiestě. Když srovnám s Peugeotem 308: Není to jakási napodobenína Golfu 567, vzadu to má víceprvek, palubka je správně uspořádaná, na ventilátor to má čudlík a hlavně to asi nezačne nějakou 1,2kou atmo, kromě toho EB mají mnohem lepší pověst než THP.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 11:17
Re: Jsem kritik Fordastonu, ale
suhlas je to lepsie ako na fieste ----- hlavne ta maska nie je tak tlusta a nezabera pol predku [odkaz] , je viac stihlejsia a pomerne mensia k svetlam a zbytku auta :yes: mozno to na zivo bude nakoniec aj kukatelne auto :yes:
24. 2. 2014 12:41
Vyčkávání na faceliftovaný Focus
Já myslím, že aktuální zájemce o Focus např. s 1.6 EB neprohloupí ani s koupí současné verze.

Pokud není pro něj problém stávající podoba přední masky Focusu, tak:

1) vyzkoušený, ověřený (a povedený) motor 1.6 EB vypadne z nabídky, místo něj novinka 1.5 EB, u které zatím neexistují žádné dlouhodobější zkušenosti

2) předpokládaný prodej v druhé pol. 2014 ... (?) vzhledem ke zkušenostem s nástupem nového Mondea, kterému to trvá dva roky (pravda - způsobeno především stěhováním výroby), může být doba, než se objeví první faceliftované Focusy na našich silnicích ještě dost dlouhá .... začátek 2015 (?).

3) změna vnitřního prostoru k lepšímu prakticky žádná, rozměrové parametry kabiny zůstávají, hloubka a tvar palubní desky směrem k cestujícím na předních sedadlech zůstává, levé koleno spolujezdce více místa také nezíská

4) displej palubního systému a minimum tlačítek platí pouze pro nejvyšší verzi infotainmentu, stále nevíme, jak budou vypadat nižší výbavy. Nejvyšší současná verze rádia/navigace s velkým displejem má také tlačítek jen minimum

5) v lednu Focus zdražil, během roku může jít cena stávajícího Focusu zase dolů s ohledem na pokles zájmu díky očekávání faceliftu. Na velký pokles ceny a výprodej současného Focusu bych ale nečekal ... lepší verze s ecoboostem a v titaniu můžou zmizet dříve z nabídky a doprodávat se budou horší výbavy s atmosférickými benzíny v Trendu, jako při generační obměně Focusu Mk2/Mk3

Kdo chce fajn svezení s 1.6 ecoboostem, může brát klidně ten stávající ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
24. 2. 2014 19:10
hmm
Vypadá lépe než před FL. Potíž Focusu je v tom, že to ještě samo o sobě neznamená nic... Příď je čistější, záď zajímavější, hatchback je však v mých očích stále dost nepovedený.
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2014 21:25
Ford Focus vs. Skoda Octavia
Facelift Focusu jednoznačně prospěl, hlavně kombi vypadá hodně zajímavě, ale počkám s definitivním soudem až na dojem na živo... Zadek hatchbaku je stále diskutabilní, ale na ST na velkých kolech vypadá i v současné verzi dobře...

Jednoznačně kvalitnější design má Focus než retro v podání Octavie 3 (tady se vlastně bavit o designu vážně ani nejde), kde na kombi naroubovali zadek z 10 let staré Audi A4 a na hatch prozměnu naroubovali zadek z deset let staré Audi A6 a světe div se - ono to tak nějak nefunguje... Už teď po cca roce je to tuctový auto.

Nový Golf nebo Seat Leon, jdou vlastní cestou a jsou to osobité modely (jen exteriér), naproti tomu Octavia bohužel vykrádá design koncernu VW a vypadá jako když pejsek s kočičkou vařili dort...

Jsem zvědavej jak budou zase psát nestranní novináři o Octavii 3, že má nadčasový design (rozuměj nudný), dále že diponuje osvědčenou technikou v podobě kliky na zadní nápravě (rozuměj - ono se s tím marketingový oddělení nějak popere, vždyť češi tak milují Škodovku, že to i tak budou kupovat...)

Každopádně Focus jednoznačně za 1 a určitě výrazně promluví do prodejů v nižší střední v Evropě i když stojaté vody v ČR příliš nezčeří...

:-)
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2014 21:43
Měničový automat = Vyhynulý druh
Hodně pozitivní zprávou je také návrat měničového automatu do nižší střední, kde se jedná o téměř "vyhynulý druh". Klasický hydrodynamický měnič je nesrovnatelně pohodlnější a odolnější než DSG/Powershift nemluvě o hodně nepovedených automatech CVT (Multitronic) s řádově horší spolehlivostí i funkčností.

Výhodou DSG/Powershift je určitě rychlost řazení a minimální nárůst spotřeby (v případě DSG dokonce její pokles)... Ale kdo toto ocení? Myslím, že kdo chce automat, chce hlavně spolehlivost a pohodlí.

Nabízí koncern vůbec měničové automaty v nižší střední a střední třídě? Mám za to, že ne (jen Audi pro nejvýkonější motory řady A6 a výš), tak by to mohla být velká konkurenční výhoda...

Návrat měničových automatů je určitě dobrou zprávou...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
24. 2. 2014 23:02
Kouzelník Focuston
z poměrně kontroverzního modelu je po decentní změně účesu ihned adept na stupně vítězů. Skvělé kouzelnické číslo :yes:
Rozbalit vlákno
0