Modernizovaný Ford Focus poprvé oficiálně, veřejná premiéra v Ženevě
Třetí generace Fordu Focus přichází po třech letech s výraznou modernizací. Zatímco v současnosti prodávaná verze dostala drsně vyhlížející přední částí, nejnovější hatchback nižší střední třídy působí uhlazenějším dojmem. Hlavními designovými prvky v čele s protaženými předními světlomety a novou maskou chladiče Focus navazuje na současnou Fiestu a v Evropě stále nedostupné Mondeo, záď dostala přepracované svítilny a zcela nové víko zavazadlového prostoru. V oficiální tiskové zprávě nicméně nenajdeme změny rozměrů. V souvislosti s přepracovanou přídí se však patrně dočkáme pouze nepatrného rozdílu v délce vozu.
Výrazných změn doznal také interiér. Přepracovaná středová konzola již nenese přemíru tlačítek a místo nich přichází intuitivní dotykové rozhranní. Osmipalcový displej pracuje se systémem Ford SYNC 2, který mimo hezčí grafiku nabízí rozšířené funkce hlasového ovládání. Jedním příkladem za všechny je jednodušší zadávání cílů do navigace – pokud například zřetelně vyslovíte příkaz „I´m hungry“, systém vyhledá vhodné restaurace ve vašem okolí. Změn doznal také volant s menším počtem tlačítek a středový tunel, do kterého se podařilo lépe zakomponovat klasickou ruční brzdu.
Modernizovaný Ford Focus se představí s celou řadou elektronických pomocníků. Systém Active City Stop, který dokáže zabránit drobným kolizím automatickým aktivováním brzd, bude nově fungovat až do rychlosti 50 km/h. V zadním nárazníku přibyla další dvojice ultrazvukových senzorů, díky kterým se podélné i příčné automatické parkování stane bezpečnější. Tytéž senzory navíc dokážou při couvání z parkovacího místa odhalit, zda se k vozidlu ve vzdálenosti až 40 metrů nepřibližuje další automobil. Tento manévr však dokáže Focus provézt také automaticky (řidič pouze koriguje rychlost vozu).
V souvislosti s příchodem omlazeného Focusu se v nabídce objeví dvojice nových pohonných jednotek. Turbomotor 1.5 EcoBoost o výkonech 110 a 132 kW nahradí stávající přeplňované šestnáctistovky. V Evropě se přitom objeví úplně poprvé a to v kombinaci s manuální šestistupňovou nebo zcela novou měničovou automatickou převodovkou o stejném počtu rychlostí.
Vznětový čtyřválec 1.5 TDCi známe již z modelu B-Max (zde má výkonu 55 kW), ve verzích o výkonu 70 a 88 kW se však objeví také pod kapotou Focusu. Slabší verze bude dostupná výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější lze kombinovat také s dvouspojkovou skříní PowerShift. Zlatou střední cestu pak tvoří agregát 1.5 TDCi ECOnetic s výkonem 77 kW. Zbytek motorové palety zůstává vyjma již zmíněné absence turbomotoru 1.6 EcoBoost totožný se stávající verzí vozu. Pouze vrcholný turbodiesel 2.0 TDCi doznal navýšení výkonu ze 103 kW na 110 kW.
Modernizovaný Ford Focus si odbude světovou premiéru na blížícím se autosalonu v Ženevě. Evropský start prodeje je plánován na druhou polovinu letošního roku.