Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Ford Focus poprvé oficiálně, veřejná premiéra v Ženevě

Jan Mička
Diskuze (53)
Ford představil modernizovaný model Focus ještě před ženevskou premiérou. Vůz přináší uhlazenější vzhled, přepracovaný interiér a dvojici nových motorů.

Třetí generace Fordu Focus přichází po třech letech s výraznou modernizací. Zatímco v současnosti prodávaná verze dostala drsně vyhlížející přední částí, nejnovější hatchback nižší střední třídy působí uhlazenějším dojmem. Hlavními designovými prvky v čele s protaženými předními světlomety a novou maskou chladiče Focus navazuje na současnou Fiestu a v Evropě stále nedostupné Mondeo, záď dostala přepracované svítilny a zcela nové víko zavazadlového prostoru. V oficiální tiskové zprávě nicméně nenajdeme změny rozměrů. V souvislosti s přepracovanou přídí se však patrně dočkáme pouze nepatrného rozdílu v délce vozu.

Výrazných změn doznal také interiér. Přepracovaná středová konzola již nenese přemíru tlačítek a místo nich přichází intuitivní dotykové rozhranní. Osmipalcový displej pracuje se systémem Ford SYNC 2, který mimo hezčí grafiku nabízí rozšířené funkce hlasového ovládání. Jedním příkladem za všechny je jednodušší zadávání cílů do navigace – pokud například zřetelně vyslovíte příkaz „I´m hungry“, systém vyhledá vhodné restaurace ve vašem okolí. Změn doznal také volant s menším počtem tlačítek a středový tunel, do kterého se podařilo lépe zakomponovat klasickou ruční brzdu.

Modernizovaný Ford Focus se představí s celou řadou elektronických pomocníků. Systém Active City Stop, který dokáže zabránit drobným kolizím automatickým aktivováním brzd, bude nově fungovat až do rychlosti 50 km/h. V zadním nárazníku přibyla další dvojice ultrazvukových senzorů, díky kterým se podélné i příčné automatické parkování stane bezpečnější. Tytéž senzory navíc dokážou při couvání z parkovacího místa odhalit, zda se k vozidlu ve vzdálenosti až 40 metrů nepřibližuje další automobil. Tento manévr však dokáže Focus provézt také automaticky (řidič pouze koriguje rychlost vozu).

V souvislosti s příchodem omlazeného Focusu se v nabídce objeví dvojice nových pohonných jednotek. Turbomotor 1.5 EcoBoost o výkonech 110 a 132 kW nahradí stávající přeplňované šestnáctistovky. V Evropě se přitom objeví úplně poprvé a to v kombinaci s manuální šestistupňovou nebo zcela novou měničovou automatickou převodovkou o stejném počtu rychlostí.

Vznětový čtyřválec 1.5 TDCi známe již z modelu B-Max (zde má výkonu 55 kW), ve verzích o výkonu 70 a 88 kW se však objeví také pod kapotou Focusu. Slabší verze bude dostupná výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější lze kombinovat také s dvouspojkovou skříní PowerShift. Zlatou střední cestu pak tvoří agregát 1.5 TDCi ECOnetic s výkonem 77 kW. Zbytek motorové palety zůstává vyjma již zmíněné absence turbomotoru 1.6 EcoBoost totožný se stávající verzí vozu. Pouze vrcholný turbodiesel 2.0 TDCi doznal navýšení výkonu ze 103 kW na 110 kW.

Modernizovaný Ford Focus si odbude světovou premiéru na blížícím se autosalonu v Ženevě. Evropský start prodeje je plánován na druhou polovinu letošního roku.


Jan Mička
Diskuze (53)
Avatar - wakantanka
25. 2. 2014 08:31
Re: Plakát
Vysoko umiestnenú radiacu páku mal už aj FF II. Teda v porovnaní s prvou generáciou. Aspoň ja mám taký pocit. Ale ja zase sedím rád vyššie, takže mi to až tak nevadí >:D
Avatar - rohYpnol
24. 2. 2014 23:02
Kouzelník Focuston
z poměrně kontroverzního modelu je po decentní změně účesu ihned adept na stupně vítězů. Skvělé kouzelnické číslo :yes:
24. 2. 2014 21:43
Měničový automat = Vyhynulý druh
Hodně pozitivní zprávou je také návrat měničového automatu do nižší střední, kde se jedná o téměř "vyhynulý druh". Klasický hydrodynamický měnič je nesrovnatelně pohodlnější a odolnější než DSG/Powershift nemluvě o hodně nepovedených automatech CVT (Multitronic) s řádově horší spolehlivostí i funkčností.

Výhodou DSG/Powershift je určitě rychlost řazení a minimální nárůst spotřeby (v případě DSG dokonce její pokles)... Ale kdo toto ocení? Myslím, že kdo chce automat, chce hlavně spolehlivost a pohodlí.

Nabízí koncern vůbec měničové automaty v nižší střední a střední třídě? Mám za to, že ne (jen Audi pro nejvýkonější motory řady A6 a výš), tak by to mohla být velká konkurenční výhoda...

Návrat měničových automatů je určitě dobrou zprávou...
24. 2. 2014 21:25
Ford Focus vs. Skoda Octavia
Facelift Focusu jednoznačně prospěl, hlavně kombi vypadá hodně zajímavě, ale počkám s definitivním soudem až na dojem na živo... Zadek hatchbaku je stále diskutabilní, ale na ST na velkých kolech vypadá i v současné verzi dobře...

Jednoznačně kvalitnější design má Focus než retro v podání Octavie 3 (tady se vlastně bavit o designu vážně ani nejde), kde na kombi naroubovali zadek z 10 let staré Audi A4 a na hatch prozměnu naroubovali zadek z deset let staré Audi A6 a světe div se - ono to tak nějak nefunguje... Už teď po cca roce je to tuctový auto.

Nový Golf nebo Seat Leon, jdou vlastní cestou a jsou to osobité modely (jen exteriér), naproti tomu Octavia bohužel vykrádá design koncernu VW a vypadá jako když pejsek s kočičkou vařili dort...

Jsem zvědavej jak budou zase psát nestranní novináři o Octavii 3, že má nadčasový design (rozuměj nudný), dále že diponuje osvědčenou technikou v podobě kliky na zadní nápravě (rozuměj - ono se s tím marketingový oddělení nějak popere, vždyť češi tak milují Škodovku, že to i tak budou kupovat...)

Každopádně Focus jednoznačně za 1 a určitě výrazně promluví do prodejů v nižší střední v Evropě i když stojaté vody v ČR příliš nezčeří...

:-)
24. 2. 2014 21:24
Re: POKUS
co to meles ty tupy hovado