u každého článku se škodovkou jsou 3 pr*ele nesmyslných komentářů a u téhle zajímavosti, která by snad měla potěšit každého českého příznivce automobilů, nula. Škoda. :-(
Souhlasím,nejsem sice nějaký velký fanda Veyronu,ale je to nejrychlejší SÉRIOVÉ auto světa a jméno legendární české závodnice bude pro ČR skvělou reklamou a navíc zadarmo.Ale jak je vidět,tak to tady málokoho zajímá. ;-\
mi připadá když je model pojmenován po někom a teď to přejmenujou po někom jiným. Třeba by udělali Ferrari Schumacher a pak by Alonso vyhrál titul a udělali by limitku Ferrari Schumacher Alonso. 8-s
Ale jinak Eliška Junková :yes:
Chtěl bych vidět pak techničák k takové limitce. Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Eliška Junková by český úřední šiml do tý kolonky psal 40 minut >:D
..... přijde mi to jako dost prapodivný tah.... nic proti Elišce Junkové, je to patrně nejlepší moto-závodnice všech dob, ale narovinu, myslíte si, že ji někdo z potenciálních zákazníků Veyronu zná?
A proč by ji taky znal? Veyron si nekupují fandové Bugatti - ti (těch pár znalců co ví co Bugatti dělal za auta) si asi spíš koupí originál, nějakou Bugatti "35" apod. Realita je taková, že Veyron s Bugatti nemá společného absolutně nic.... Je to jen super-auto naroubované na slavnou a uměle oživenou značku....
Ostatně, ty nejslavnější Bugatky nebyly žádné přemotované monstra, na které by se Veyron mohl odvolávat. Byly to lehké, mechanicky nenáročné, ale skvěle navržené a vyrobené auta....
Nejslavnější Bugatky byly dvě, závodní T35 na které rejdila i Eliška a superluxusní Royale a na tu navazuje Veyron. A ta byla set sakra přemotorovaná, 15 litrů objem, 300hp na tu dobu byla hodně neobvyklá bestie, která neměla obdoby ani u RR.
OK, o tom monstru jsem nevěděl.... Ale furt mi připadá, že esencí Bugatti jsou ty stovky vyrobených modrých "35" (a spol.),které vyhrály bez přehánění stovky různých předválečných závodů....
Kolik se oproti tomu vyrobilo těch Royale? a bylo to auto opravdu dobré, nebo jen výstřední....?
Jinak vůbec nechci zpochybňovat Bugattiho přínos, ta značka patří spolu s Alfou a Mercedesem asi k tomu nejlepšímu, co Evropa před válkou nabídla.... jen mi prostě to oživení pod křídly VW přijde hodně umělé....
Ano, bylo to absolutně výstřední auto, vrchol své doby, který z pohledu chladného rozumu neměl právo na život a doslova Ettoreho zahubil, přišel s ním v době vrcholící hospodářské krize a na pořízení neměli dost prostředků ani nejbohatší tohoto světa. Postavili jenom 7 kusů, každý kus originál, protože Bugatti dodával jen chassis s motorem a karoserie se stavěla samostatně, na míru zákazníkovi. Sám Ettore považoval Royale za svůj absolutní vrchol a věřil, že tím naplnil své životní krédo "jen to nejlepší může být dost dobré".
OK, díky tobě i Tatrovi níže za info.... V tom případě se Veyron svému předchůdci vyrovnal i v tom nechtěném - taky je to ekonomicky nesmyslný projekt a o jistých problémech s odbytem se tady už taky psalo....
Ale samozřejmě, narozdíl od předválečného Bugattiho je VW trošku jiná váha, takže si tuto srandičku může dovolit.... ;-)