Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf GTD: GTI mezi diesely

SEAT má v nabídce León FR TDI, Škoda zase Octavii RS TDI, a tak ani nový Volkswagen Golf nemůže zůstat bez výkonné dieselové verze. Tou se stane Golf GTD se známým motorem 2,0 TDI o výkonu 125 kW.
Zpět na článek
29. 3. 2009 12:43
neregistrovaný "507--"
29. 3. 2009 13:05
neregistrovaný "507--"
29. 3. 2009 16:02
neregistrovaný "marec"
29. 3. 2009 11:31
29. 3. 2009 12:08
neregistrovaný "babo"
29. 3. 2009 12:26
29. 3. 2009 12:32
29. 3. 2009 13:46
29. 3. 2009 14:02
29. 3. 2009 12:39
neregistrovaný "507--"
29. 3. 2009 13:04
neregistrovaný "507--"
29. 3. 2009 12:02
29. 3. 2009 12:30
29. 3. 2009 12:58
29. 3. 2009 13:07
29. 3. 2009 21:49
neregistrovaný "Trolik"
29. 3. 2009 22:25
29. 3. 2009 23:11
30. 3. 2009 10:56
neregistrovaný "DSboy"
30. 3. 2009 14:13
neregistrovaný "DSboy"
30. 3. 2009 11:57
30. 3. 2009 12:10
30. 3. 2009 16:06
neregistrovaný "Tony84"
30. 3. 2009 16:17
neregistrovaný "Tony84"
30. 3. 2009 16:27
30. 3. 2009 16:25
30. 3. 2009 17:45
30. 3. 2009 18:19
30. 3. 2009 18:18
30. 3. 2009 19:23
30. 3. 2009 22:53
neregistrovaný "maxo"
30. 3. 2009 18:43
neregistrovaný "Tony84"
31. 3. 2009 19:10
neregistrovaný "maxo"
31. 3. 2009 20:29
neregistrovaný "maxo"
31. 3. 2009 17:53
neregistrovaný "maxo"
31. 3. 2009 20:46
neregistrovaný "maxo"
31. 3. 2009 22:12
neregistrovaný "maxo"
31. 3. 2009 22:49
neregistrovaný "maxo"
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 10:33
a nejvetsi absurdita je...
... cena ! za horsi auto zaplatite vic ! a to jinde nedostanete ! >:D
Rozbalit vlákno
41
29. 3. 2009 10:55
Re: a nejvetsi absurdita je...
...a přitom už neplatí ani argument o vyšší technické náročnost dieselů. V obou je turbo a přímý vstřik. Možná se platí více za "legendární" značku TDI, která nejspíš pořád ve světě aut znamená víc než TSI. >:-[]
Avatar - white label
29. 3. 2009 12:43
Re: a nejvetsi absurdita je...
"Sportovní" verze Golfu dává logicky větší smysl s benzínem...
Co se ale ceny týče, dieselový motor je obecně nákladnější na konstrukci...což znamená, odečti u obou turbo a přímý vstřik, zbude ti (zjednodušeně) základní agregát, který je u dieselu nákladnější...
Otázka je, jestli rozdíl v prodejní ceně nemohl být o něco menší. VW však vyšší cena GTD asi příliš trápit nemusí, kdo chce koupí si cenově výhodnější a vyváženější GTI, nebo si vezme levnější model běžného Golfu s TDI...
Avatar - white label
29. 3. 2009 12:27
Re: a nejvetsi absurdita je...
Za vyšší cenu GTD přece můžeš VW "vytrestat" tak, že si koupíš to levnější a lepší GTI... :-!
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 12:31
Re: a nejvetsi absurdita je...
doufam, ze to napadne vic lidi. ikdyz treba nejakej plejstnejsnovej kovboj usoudi, ze GTI neni tim nejlepsim golfem >:D
29. 3. 2009 12:37
Re: a nejvetsi absurdita je...
Určitě se k tobě přidá celá plejáda podobných dětinsky založených fandů, co jim to přinese neskonalou radost při opravách desetiletých a věčně poruchových nafťáků.
29. 3. 2009 12:32
Re: a nejvetsi absurdita je...
Nebo lépe a velmi jednodušeji si nekoupit ani jedno.
Avatar - Ondore
29. 3. 2009 13:44
Re: a nejvetsi absurdita je...
Ja Ťa v poslednej dobe nespoznávam ;-)
29. 3. 2009 13:52
Re: a nejvetsi absurdita je...
Proč? To jsem já, ten vysmátej, co si VW nikdy nekoupil a pěkně jsem jim to nandal. ;-) Mě nikdo neukecá, nejsem včerejší...
Avatar - white label
29. 3. 2009 14:22
Re: a nejvetsi absurdita je...
Moc nemachruj a vzpomeň si raději na jednoho nejmenovaného švédského "valícího se" výrobce aut... :no: >:-[]
29. 3. 2009 14:30
Re: a nejvetsi absurdita je...
Ale to neni předražený VW :-O
Avatar - white label
29. 3. 2009 15:02
Re: a nejvetsi absurdita je...
Jasně, zrovna tahle značka ti dá něco zadarmo...
Doporučuji prakticky vyzkoušet a pak porovnat ceny
tohoto Golfu GTI/GTD proti srovnatelným C30... ;-\ ;-)
29. 3. 2009 15:55
Re: a nejvetsi absurdita je...
Taky předražený
Avatar - white label
29. 3. 2009 16:08
Re: a nejvetsi absurdita je...
To je ale potom ten tvůj sen taky... :*)
29. 3. 2009 17:38
Re: a nejvetsi absurdita je...
Všechno je předražený a zvlášť, když je to nedostupný, ne?
29. 3. 2009 19:42
Re: a nejvetsi absurdita je...
Vlastní zkušenost?
Vše je dostupné,je to jen otázka času. ;-)
Jsou věci,které by jsi si nikdy nekoupil,i když jich můžeš mít,kolik chceš.
29. 3. 2009 19:45
Re: a nejvetsi absurdita je...
Já si nestěžuju...
Avatar - peter222
29. 3. 2009 13:59
Re: a nejvetsi absurdita je...
Tu nejde len o cenu. Pozri sa na to zo strany automobilky, kludne by môhli ponúknuť benzín za cenu nafty (ALE) prečo by to robili, ked vpodobe nafty dostávaju niečo výhonejšie za čo si ludia radi priplatia.(nižšia spotreba;vyšší krútiaci moment).
29. 3. 2009 14:36
Re: a nejvetsi absurdita je...
Tak spíše si u nafty připlatí jen za tu spotřebu.Protože už se to tady probírá hrozně dlouho,ale krouťák má sice diesel větší,ale podle té tabulky akcelerace je horší než u benzínu.Proč?Protože každý porovnává jen hodnoty momentu,v lepším případě grafy,ale málo kdo řeší dynamiku motoru (jak je vůbec schopen rychle zvýšit otáčky).To se ovšem nikde z grafů a papírů nevyčte.
Takže vyšší cena je opravdu příplatek za pozdější nižší spořebu.
neregistrovaný "507--"
29. 3. 2009 12:43
Re: a nejvetsi absurdita je...
Bentley Continental GT je horšie auto než Ferrari, lebo je to športiak, ale nie je tak ostrý.
Avatar - white label
29. 3. 2009 12:52
Re: a nejvetsi absurdita je...
Jen nevím, jestli je vůbec nějaká paralela mezi Bentley Continental GT versus Ferrari(obecně) a GTD versus GTI? 8-s
neregistrovaný "507--"
29. 3. 2009 13:05
Re: a nejvetsi absurdita je...
Nie je?
Avatar - white label
29. 3. 2009 13:10
Re: a nejvetsi absurdita je...
No já teda nevím, zkus mi napovědět, ale GTI a GTD jsou konstrukčně a technicky vlastně shodná auta, jen s odlišným charakterem motoru spalujícího jiné palivo...
Ale Bentley a Ferrari jsou jiné "světy", spalujcí naopak
palivo shodné...
Avatar - Ham.
29. 3. 2009 13:12
Re: a nejvetsi absurdita je...
Máš pravdu, 2.0 TSI je jiná liga, větší výkon, větší rozsah využitelných otáček, nesrovnatelně lepší zvuk no není co řešit. Ta nafta je jen pro ťululíny co si od dob 66KW TDIček myslí, že nic lepšího svět nevytvořil, no nechť platí jak mourovatí alespoň si koncerny vydělají a vývoj pořádných motorů.
Avatar - white label
29. 3. 2009 14:01
Re: a nejvetsi absurdita je...
Svým způsobem máš pravdu, ale záleží na době a úhlu pohledu...
Např. v roce 96 sis mohl v G3GTTDI(110PSbezPD) dělat z naprosté většiny benzínových (i dieslových) aut jezdících tehdy u nás
v podstatě sradndu...Poměr krouťáku a výkonu snadno udolal tehdejší běžné, hojně rozšířené atm. benzinové čtyřválce
s objemem 1.3 až 2.0...
Na dálnici při ustálené rychlosti 150-180 měl tento motor,
i na čtyřválec, úžasnou spotřebu a byl opravdu hodně tichý
i ve srovnání s atm. benz. dvoulitrem, který musel točit mnohem víc otáček...
Z počáteční obecné nedůvěry k dieselům, obrátilo logicky postupně TDI "myšlení" motoristů, místy až k téměř "hysterické" euforii. Po následování "TDI" cesty celou Evropou a zavedením systému přímého vstřiku CR(Bosch/Siemens) u konkurence, proti VW špatně odhadnuté budoucnosti systému PD, se začala původní euforie pomalu měnit až na "hysterickou" antipatii vůči zkratce TDI, ale to (hystericky) hlavně zde na auto.cz...
:*) 8-s

P.S.Hlavní je přece stejně to, že je pořád
z čeho vybírat...a to platí nejen u aut obecně...
Avatar - Ada je zase tady
29. 3. 2009 13:30
Re: a nejvetsi absurdita je...
Z meho pohledu je zase nejvetsi absurditou to, ze i v 21 stoleti je jeste stale nabizen Golf s benzinovym motorem!

Ale kazdemu, co jemu vlastni je. Lide jsou zkratka ruzni a tak ten, kdo poslouchá Rap, ci House si asi Golfa s dieselem nekoupi, stejne jako si nekoupi auto s benzinovym motorem nekoupi clovek, ktery posloucha Country. Ti prvni, az trochu zestarnou a nabydou zivotnich zkusenosti, take pochopi, ze benzinovy motor pro ne neni to prave. Ale jeste to bude chvili trvat... :-!
29. 3. 2009 15:40
Re: a nejvetsi absurdita je...
Bez urazky, ale tohle je blabol dne >:D
neregistrovaný "marec"
29. 3. 2009 16:02
Re: a nejvetsi absurdita je...
absolutny suhlas s karlitto00 .. vasiu blbost som dnes necital, bez urazky ..

a poznam mnoho rapperov co jazdia dieslami ;)
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 20:09
Re: a nejvetsi absurdita je...
:yes:
29. 3. 2009 18:47
Re: a nejvetsi absurdita je...
Country občas poslouchám a diesel jsem nikdy neměl, nemám a doufám že ani mít nebudu! :-!
Avatar - Ham.
29. 3. 2009 19:14
Re: a nejvetsi absurdita je...
Tak ono není ostuda jezdit v dieselu a kolega má pravdu, že se stářím a usedlostí souvisí u řady řidičů přechod na diesel ale konina je říkat děláme auto se sportovním nádechem (ambice je asi moc silné slovo) a narvat do něj diesel, dát k němu sportovní podvozek, sportovní sedačky, ospojlerovat jej a ještě prodávat dráž než lepší benzin. Nafta prostě patří do tuaregů, tiguanů, mpvček, firemních pašíků popřípadě ve slabší verzi třeba i do golfu ale pak ne na 18 kolech ale na nějakých bačkůrkách s plážovým podvozkem, no prostě něco pro ty usedlejší.
29. 3. 2009 19:28
Re: a nejvetsi absurdita je...
Zase nedělej, jako kdyby byl ten Golf první na světě! Stačí se podívat na WTCC, nebo Le Mans apod. když už to budeme hrotit. Dneska nafta neni jen o chrochtavosti a šetřílkovství. Krom toho, jak jsem psal dole, tak vesměs u všech automobilek je ta nafta dražší, než benzín a nejen v týhle kategorii. Můžeš se podívat i na Renault Laguna a až podobnej motor nastrčej do Megana, tak jsem zvědavej na ty kydy místních antiVW.
29. 3. 2009 19:38
Re: a nejvetsi absurdita je...
Jo tak se Navtechu prvně podívej na pravidla třeba Le Mans a uvidíš,že bez zvýhodnění,by neměl diesel šanci.
Všechno je jen o tom,jak nastavíš pravidla hry.
Avatar - Ham.
29. 3. 2009 19:43
Re: a nejvetsi absurdita je...
Jestli bude nafta v F1 tak se picnu...
29. 3. 2009 19:47
Re: a nejvetsi absurdita je...
Jednou pojedou i na baterky. CZ75 je OK ;-)
Avatar - Ham.
29. 3. 2009 20:01
Re: a nejvetsi absurdita je...
Jo CZ75 to určitě půjde, provazem v rybníku taky... :-)
29. 3. 2009 19:44
Re: a nejvetsi absurdita je...
Pravidla v závodech neurčujou věci o kterých je tady řeč. Ani je neznám a chytat mě v tom za slovo je poněkud nesmyslný. GTD a ostatní automobilky to nedělaj proto, že lidi okrádaj, ale že to chtěj. Vadí mě, že tady spousty lidí objevuje tu Ameriku s tim, že je nafta dražší, než benzín. Ukaž mi jinou automobilku, kde je to jinak.
Avatar - white label
29. 3. 2009 20:14
Re: a nejvetsi absurdita je...
V principu máš pravdu, ale podívej se jiné daleko větší paradoxy současné automobilové produkce...
Vzpomínáš tady třeba SUV Touareg s dieselem.
Kategorie SUV obecně, je daleko iracionálnější než nějaký dieselový hatchback ať už Golf, Megan...
Kolik studií už prokázalo, že se tyto auta prakticky do terénu vůbec nedostanou...
Ale dieslový Touareg(V6TDI) je dokonale harmonický kousek proti např. z něj vycházejícího benzínového Cayenne Turbo, jehož smysluplnost je těmto dieselovým sport. hatchbackům ještě stále na hony vzdálena a který na neoriginálních 22" kolech, vypadá stejně nepatřičně, jako slečna ve značkové teplákové soupravě
s obutými lodičkami na jehlových podpatcích...
Takže reakce na auta typu GTD mají sice svou logiku, ale připadají mi trochu přehnané, navíc cenový rozdíl mezi GTI
a GTD se dal odhadnout už podle O2RS...
Avatar - Ham.
29. 3. 2009 20:32
Re: a nejvetsi absurdita je...
SUV kategorie iracionální jako taková není. S dobrou naftou jak popisuješ je to pro někoho kdo chce pohodlí (nenastupovat jako do vany), dostatek prostoru, vyšší bezpečnost a díky přirozenému 4x4 i lepší průchodnost (kdo chce do drsného terénu musí samozřejmě jít tuhých náprav a dalších věcí které v terénu dokáží daleko víc než SUV ale zase moc nemohou na silnici) něco co má smysl. Co smysl skutečně nemá je SUV s přeplňovaným benzínem na 22 kolech. Taková kombinace stejně nikdy nebude mít jízdní vlastnosti řekněme toho GTI neřku-li 911 no a pohodlí které se u SUV určitě cení hodně vysoko jde do háje taky. Takže výsledná kombinace = bastard stejně jako GTI v dehtu. GTD mi nevadí, kdo chce nech sa páčí ale že je to bastard si vymluvit nenechám.
Avatar - white label
29. 3. 2009 20:54
Re: a nejvetsi absurdita je...
SUV ale mají tento smysl, pokud jsou využívána k tomu k čemu byla "stvořena". Jejich "kompromisní dvoutvářná" filosofie ztrácí velkou část smyslu , pokud s nimi majitel jezdí třeba výhradně po "asfaltu" což je téměř pravidlo.
Každopádně je pro mne "Porsche" Cayenne Turbo na 22" kolech mnohem větší "bastard" než auta typu GGTD.
Jedna věc je totiž princip a druhá neméně podstatná je míra...
Každopádně výrobce musí řešit spíš případnou prodejnost, než vlastní smysluplnost produktu...
Avatar - Ada je zase tady
29. 3. 2009 23:08
Re: a nejvetsi absurdita je...
Presne :yes:
30. 3. 2009 10:10
Re: a nejvetsi absurdita je...
Univerzální svatopravda dne ( spíš možná roku ) >:D >:D Vlastně naznačuješ, že nafta je pro starý a benzín pro mladý a ještě ve vztahu k hudbě ? >:D Trochu ti do tý teorie nepasuje jůesej, ale to určitě nějak doladíš.
Nedávno jsem potkal prošedivělého pána se šálou okolo krku v S2000 za výjezdem z jedné obce s motorem na konci otáčkového spektra - dle tvé teorie naprostá anomálie, ale já za ní děkuji.
Avatar - white label
29. 3. 2009 11:30
Upřesnění pro redakci
S novější interpretací Golfu GTD přišel VW už v jeho III. gen. (nikoliv až v V.), nějakou dobu se dokonce souběžně prodával G3GTD(75PS) s G3GTTDI(90PS později 110PS).
Navíc ve IV. gen. se dokonce prodávalo i přímo dieslové GTI
(asi "omylem") s postupně zvyšovaným výkonem z 1.9TDI a to 110,115,130,150PS (od115PS s PD).

17" Kola, pro GTD dvoubarevná, SEATTLE nejsou v žádném případě shodně nabízená s GTI, který má základní 17" kola DENVER!
"Pětidírový" design kol GTI je nabízen pouze pro GTI...
Rozbalit vlákno
2
29. 3. 2009 12:33
Re: Upřesnění pro redakci
Ty snad máš z VW státnice, ne?! To nebudeš oblíben... >:D
29. 3. 2009 11:31
NAFTOVÝ GURU
Na plejstejšnu je to jedno, střídáš káru za károu a drift za driftem. V reálu, tedy v životě je to trochu jinak. Trochu hodně jinak. Napřed musíš mít vatu, škváru, děngy, love, chechtáky. Pak teprve si můžeš... vybrat. Jsou totiž dva silniční regulerní světy - benzín a nafta. Někdo inklinuje k benzínu, někdo k naftě. Ten horní drzek, GOLF GTD, je tu pro ty, kteří vyznávají naftu. To jen plejstejšnovej, teplákovej kovboj neustále porovnává ceny, hledá otázky a neuvědomuje si, že život není o otázkách, nýbrž o odpovědích.

Takže, soustředíme-li se (logicky) na svébytný svět nafty, je Volkswagen opět tím, čím je i v kompaktním hot-hatch benzínu, tedy ikonozní, legendární špičkou. VW nabídne horkokrevnému jezdci, kterému v žilách proudí nafta jeho sen - levné, silné a krásné auto se sportovním šmrncem a moderním naftovým motorem. Co více si přát...

P.S. Do deseti let tu budeme mít ještě elektrického jezdce. Hádej, kdo bude králem elektrických hot-hatch. Jistě, Volkswagen. Od pondělí můžeš střádat. Možná to stihneš...

BRAVWO GTD :yes:
Rozbalit vlákno
24
neregistrovaný "babo"
29. 3. 2009 12:08
Re: NAFTOVÝ GURU
Myslim, ze GTI v nafte cize GTD moze naozaj len ten plejstejsnovy kovboj. Stejne jazdi rovno len rychlo, chrochtanie diesla (hoci mensie, ako u PD - kde to bolo 4x, ale kvoli stale pritomnemu aspon jednemu PD v CR) prehlusi tuc-uc muszikou najlepsie s pridavnym subwooferom v kufri a zakruty jazdi jak 50rocna pani na na nakup vo svojej Fabii, takze ho tazky cumak netrapi :-)
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 12:15
Re: NAFTOVÝ GURU
:yes: ani sem to nedopsal a uz tu nekdo presne vystihl co sem tim myslel. a pointa je v tom, ze je to drazsi nez ta dobra ridicska verze GTI...
29. 3. 2009 12:26
Re: NAFTOVÝ GURU
Ach bože, babo, zpoza jakého volantu odtušuješ tenhle namyšelnej postoj? Fiorano?
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 12:12
Re: NAFTOVÝ GURU
Jasně. Šetři a za 10 let si zajeď koupit dieslovýho golfa GTD >:D

Asi si mě zase nepochopil - to mě nepřekvapuje. Chci tím říct, že motor s menším výkonem a přibližně stejně náročnou výrobou, s na 99% horsimi jizdnimi vlastnostmi a mizernym charakterem by neměl být dražší, než motor, který dělá z golfu GTI to, co je.

Jestli mi chceš tvrdit, že by si radši vlastnil dieslové GTD než levnější benzínové GTI, pak tě nepovažuji za fanouška automobilů a řízení a zadruhé se pro mě staneš tím "plejstejšnovým kovbojem" jak píšeš, co mu to lítá 250 a žere 2 litry na sto... fuj.
29. 3. 2009 12:32
Re: NAFTOVÝ GURU
No, hlavně jsi nepochopil ty mě. Těch deset let střádání jsem cílil na elektro-GTI. Nepochopil jsi ani to, že jsou opravdu dva svébytné světy. Naftového umanutce přece vůbec nezajímá, jak jezdí geteičko na benzínu. On chce jen naftu a tedy hledá ve světě aut na naftu... a tedy píši, že opět (opět) jen Volkswagen je ten nejlepší v kompaktech, neb mladému klukovi zapálenému do nafty nabídne krásné, silné a levné auto se sportovním šmrncem. Jen o to jde. Pokus se to pochopit. Já zase chápu, že ty na plejstejšnu jezdíš to auto, co tě ráno u snídaně napadne.

P.S. Tu hloupost, kterou tu deláš, že totiž porovnáváš benzínovou verzi a verzi naftovou (bože) vždyť tím jen demostruješ, jaký jsi automobilový benjamínek.
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 12:47
Re: NAFTOVÝ GURU
pleteš pátý přez devátý. já sem srovnával cenu obou verzí a nemohl jsem přijít na kloub tomu, proč je diesel dražší, ikdyž je horsší.

je mi jedno co hledá nějakej plejstnejšnovej kovboj jak tady píšeš. narážím pouze na to, že VW nabízí horší vůz za cenu lepšího a ty to obhajuješ tím, že nějaký plejstejšnový kovboj to ocení ?

Sám tu tvrdíš, že benzín je neporovnatelný (tím jsem vyrozumněl lepší). Tak proč taky jeho cena není vyšší než GTD když náklady na výrobu budou cca srovnatelné ? Nebo proč ty ceny nejsou aspoň stejné ? Nezáleží na tom, jak je ten diesl v porovnání s ostatními diesly dobrý nebo špatný. Porovnáváme cenu benzín ua nafty a tady je ten nafťák prostě zaostalý.

Nepřekrucuj prosím téma. A znovu opakuji, já playstation nemám. Nevím proč ho pořád zmiňuješ. Asi mindrák z toho, že si ho dřív chtěl a nedostal ?
29. 3. 2009 13:00
Re: NAFTOVÝ GURU
Jo,je to přesně tak.Nač kupovat auto se sportovními geny,které bude dražší a mít horší dynamiku a nižší maximálku.A článek se týka obou verzí,proto je tam srovnání TDI a TSI.
29. 3. 2009 13:46
Re: NAFTOVÝ GURU
Ještě krůček a už pochopíš. Nikoliv, že (jak jsem napsal) "benzín je neporovnatelný", a ty z toho dovozuješ, že lepší... Jde o to, že je neporovnatelný neb je to jiný svět. Tedy je neporovnatelný, ovšem ty sis dal naivně, nedůvodně jako referneci benzín a ten porovnáváš s naftou. A proč? Již po třetí ti píši, že benzín a nafta jsou dva velde sebe žijící světy. Nyní jsi to snad už pochopil.

Jde tedy o to, že ten kdo chce hothatch a zároveň je na benzín, vybere samozřejmě getičko. No a pak je svět nafťáků, a v nich zase kluci, co milujou "naftové sporťáky" a ti si v kompaktu koupí zase jen to GTD.

Pokus se na ty věci nahlížet shora, nikoliv porovnáváním cen benzínové a naftové verze. Volkswagen také tyto vozí nestaví proti sobě. Existují vedle (vedle skejpo) sebe. Za deset let připude ještě GT-E :-) a co by sis počal až bys zjistil, že je o dvě koruny draží než geteičko na benzín ;-)

P.S. Uchopuj tuhle problamatiku v její životnosti, nikoliv papírově jako plejstějšnovej kovboj. Nebo se snad domníváš, že jsou lidé, kteří hodlají koupit třeba Mercedes E-klasse a zvažují zda naftu či benzin? Nikoliv. Jsou lidé, kteří zvažují při koupi éčka jaký benzín (to jsou "benzíňáci") a pak je další svět a ten zvažuje jakou naftu, to jsou "nafťáci". Kapiš?
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 13:51
Re: NAFTOVÝ GURU
GTI, ja si pripadam jak kdyz mluvim do zdi. jeden o voze a druhy o koze. Porad si me nepochopil. To co tu pises je mi jasny.

Ja se tu bavim o necem uplne jinem. Nezavisle na tom, kdo si to auto koupi - vyrobni cena bude u obou verzi cca stejna. Proc by mel, jak ty tvrdis "dieslovy fanousek", platit vic, nez priznivec benzinu ? Muzou to byt dva svety lidi, svet cen je to ale jeden. K tomu si pripocti, ze model GTI je vrchol rady a dojdes k zaveru jako ja a budes se ptat, PROC je drazsi ?
29. 3. 2009 13:56
Re: NAFTOVÝ GURU
Hele a proč je Megan v benzínu taky levnější, než nafta?
29. 3. 2009 14:02
Re: NAFTOVÝ GURU
Jsem rád, že jsi to pochopil. Teď tedy k té ceně. Rozdíl cen je nepodstatný. Nikdo z nás tu nyní nevíme v čem vězí. Mohou to být teritoriální cenové anomálie dané třeba cenou paliva, může to být třeba náročněji dimenzovanou přední nápravou či převodovkou v případě nafty,ale to vše přece není rozhodující. Co budeš dělat za těch deset let až poprvé vyjede ta elektrika a bude samozřejmě o dost dražší? Přece si nebudeš dávat nesmyslné otázky. Je dražší a tím to hasne. Jestli jsi benzíňák, je ti to jedno, jestli nafťák, víš co tě bude GTD stát. Tyhle světy se neprolínají.

P.S. Výrobní cena... opravdu tu chceš rozehrávat diskuze o vztahu mezi cenou výrobní a cenou pro konečného uživatele? To jsi dost odvážný :-)
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 20:01
Re: NAFTOVÝ GURU
Berme to obecne. nepredpokladam, ze by byly naklady na GTD o tolik vyssi nez na GTI.
Ikdyz naftaky v tehle "radobysportovni" uprave nemusim, porad si myslim, ze by za to meli platit odpovidajici penize a ne aby je nekdo tahal z kuze.

A ted uplne neco jinyho :-) Pokud opravdu musej vyztuzit predek apod aby to lip drzelo, je jasne, ze to auto bude jeste tezsi na predek, budou horsi jizdni vlastnosti a to smaze jiz tak nicotni sportovni identitu.
To by mi nevadilo ale tak at to prodavaj jako normalni diesel s normalnim podvozkem. Myslim si, ze kdyz mas golfa v dieslu (NEVYTUNINGOVANYHO) nemas se za co stydet. Je to pekny auto a na nic si nehraje. Delat z toho ale sportak, to je odvaha. Presne z techhle aut jsou pak ty nejvetsi tuzingy mladych plejstejsnovych kovboju :-)
Avatar - white label
29. 3. 2009 20:30
Re: NAFTOVÝ GURU
Pokud jakýkoli produkt na Světě, bude mít větší šanci získat určité zákazníky, je velmi pravděpodobné, že se bude i vyrábět.
Platí to všude a ve všech odvětvích a těžko se to změní...
Co tě neosloví, prostě přejdi, je zbytečné se dlouze zabývat tím, proč by to mohlo oslovit někoho jiného...
Známé jsou mnohem větší paradoxy a zdaleka nejen u "aut"...
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 21:01
Re: NAFTOVÝ GURU
:yes: lituju ty lidi. stejne...
30. 3. 2009 11:49
Re: NAFTOVÝ GURU
Drazsi protoze je drazsi vyvoj protoze je drazsi na vyrobu, a vyhoda je v lepsi spotrebe. Poc si myslis ze se prodava S-classe v dizlu? nizsi spotreba, nic vic v tom neni i ten co si kupuje BMW7 kouka na provozni naklady, mluvim z vlastni zkusenosti.
Avatar - misoo
30. 3. 2009 12:09
Re: NAFTOVÝ GURU
presne tak, diesel je proste drahsi motor ! kto najazdi vela a nevadi mu chrochtavy zvuk a horsie jazdne vlastnosti (v beznej prevadzke rovnake ako u benzinu), ten si rad par korun priplati a o rok-dva sa mu to vrati v nizsich nakladoch na phm... ale ved toto je stara znama pravda, neviem co tu riesite este diesel vs. benzin... >:D
Avatar - skejpa
30. 3. 2009 16:20
Re: NAFTOVÝ GURU
proc se dela S klase v dieslu je mi jasny a z toho sameho duvodu je mi jasne, proc si to lidi davaj i do BMW7 a dalsich modelu. jenze tohle se prezentuje jako nejaky sportovec a tam diesel nepatri. jinak si myslim, ze vyrobni cena toho dieslu by nemela byt o moc vyssi nez benzinu. oba maji turbo, oba vstrikovani apod.
Avatar - white label
29. 3. 2009 14:15
Re: NAFTOVÝ GURU
Na tuto otázku jsem tu částečně odpověděl yazamanovi ve 12:43...
Další věc je to, že takhle by ses mohl ptá už mnohem dřív, třeba u O2RS, kde je dokonce rozdíl cen těchto motorizací jestě nepatrně větší...
Avatar - skejpa
29. 3. 2009 20:03
Re: NAFTOVÝ GURU
nj, cenu octavie RS jsem nikdy nezkoumal. asi proto, ze me nikdy nezajimala :-) octavia je pro me takove uzitecne auto do prace do rodiny. na zabavu bych si ale vybral radsi toho golfa. proto me asi nikdy nenapadlo zkoumat cenu O2 RS TDI...
29. 3. 2009 21:20
Re: NAFTOVÝ GURU
Zkoumat v tomto směru můžeš všechny, je to stejný. Viz: tvůj první příspěvek.
neregistrovaný "507--"
29. 3. 2009 12:39
Re: NAFTOVÝ GURU
GTE? Ach, do športového auta patrí spaľovací motor. Neteší ma tá budúcnosť. Já už nebudem mať šancu zarobiť si na auto so vzrušujúcim motorom. Ak by som mal šťastie, tak leda v muzeálnych kúskoch si budem môcť vychutnávať charakter spaľovacieho benzínové motora. Ale to nie je až tak k téme, pretože pri HOT-HATCH to nie je zlý nápad.
Inak, myslím si to vystihol, že je to pre tích, čo chcú diesel. Ak by to tak nebolo, tak by mohlo GTD stáť aj menej než GTI. Vzhľadom na to, že toto proste nie je svet GT, kde by si diesel málokto kúpil, tej plejstejšn fakt sedí.
29. 3. 2009 12:53
Re: NAFTOVÝ GURU
Do nedávna platilo,že do sporťáku jedině benzín.Čehož jsem zastáncem.Jestli má být ve sporťáku nafta,tak klidně i ta elektrika.
neregistrovaný "507--"
29. 3. 2009 13:04
Re: NAFTOVÝ GURU
GTI nie je športiak. Tam nie je problém elektrika. Ani GT. Ale nie len čisto elektrika. Dnešný downsizing je začiatok vymierania spaľovacích morov. Je to určite dobre, ale v bežných autách.
29. 3. 2009 12:02
Nový golf
Co se týče vzhledu - super

Co se týče výkonu v dieslu - slušný

a však

Co se týče ceny - předražená

tudíž si to koupí jen ti co cítí ke značce to co citi GTI :D

a gti - přestan o těch legendach, zas to dramatizujes - ale to bych v tvém případě asi nebral za nic nenormalniho - spíše bych řekl standard :-)

a tvuj výraz ikonozni me opravdu pobavil >:D >:D
Rozbalit vlákno
6
29. 3. 2009 12:30
Re: Nový golf
Vůči čemu, nebo komu je předražený? Škoda RS? Leonu? Nebo mě uniklo, že někdo dělá podobný auto se 170k?
29. 3. 2009 12:50
Re: Nový golf
Co tak Megane? Teď mne napadl, ale neznám ceník, ani nevím, jestli naftovou 1.9 montují i do nového.
29. 3. 2009 12:58
Re: Nový golf
Megan 130k. Bravo 165k, to je sice levnější, ale oproti konkurenci bych řekl, že ve všech motorizacích. Krom toho vesměs u všech automobilek je nafta poměrně stejně dražší, než benzín, pokud tady někdo nevystřelí nějakej extrém po nastudování všech ceníků světa. Myslim, že Label ty důvody nahoře vysvětluje.
Avatar - Andromeda
29. 3. 2009 14:06
Re: Nový golf
No když už jsme u toho Megoše,tak zatím v ropě výkonnostně vede právě ona zmiňovaná 1,9-ka s 96kw...Dvoulitřík (ropa) z L III se určitě objeví taky...Je fakt,že paletu nabízených motorů na začátku prodeje nové generace Rencek ne tak docela "ošetřil"...
Osobně určitě benzín a "šestka" se VW povedla...
Avatar - white label
29. 3. 2009 13:03
Re: Nový golf
Právě že rozdíl ceny třeba u O2RS v dieselu
a benzínu je prakticky shodný, spíš ještě
o něco větší, tak že mám pocit, že tu někteří zase objevují Ameriku až po Kolumbovi... ;-)
29. 3. 2009 13:07
Re: Nový golf
Asi má ten Kolumbus auto za 1000 euro, co je rozdíl. To je pak drahej celej svět.
29. 3. 2009 15:02
2.0TDI CR DPF 150kW
Zajímavé, že tam je ten 170 koňový chrochták, když twinturbo je už za dveřmi (doslova)...jako by tu premiéru nemohli o půl roku odložit...
Rozbalit vlákno
6
30. 3. 2009 09:30
Re: 2.0TDI CR DPF 150kW
Možná se v duchu tradice dočkáme toho, že vedle slabší verze GTD bude existovat znovu i GTI v naftě, podobně jako u třetí generace. Vzhledem k předpokládanému točivému momentu nového motoru přes 400Nm jsem docela zvědavej, co by udělali s přední nápravou - na rozdíl od všech stávajících verzí Golfu si myslím, že tady už by to nějaký zásah chtělo...
Avatar - white label
30. 3. 2009 10:21
Re: 2.0TDI CR DPF 150kW
GTI v naftě bylo pouze u IV. gen., ne u III., a VW nepřímo přiznal, že to byla spíš chyba...
Kdyby chtěli GTI v naftě, asi by neoživovali GTD(naposled v G3)
30. 3. 2009 12:55
Re: 2.0TDI CR DPF 150kW
Podle autozeitung.de byl v naftě i Golf GTI III. generace, vedle něho pak existoval i model GTD: "beim Golf III TDI mit 110 PS dann, allerdings mit dem Beinamen GTI, der normale GTD hatte lediglich 75 PS".
Avatar - white label
30. 3. 2009 13:18
Re: 2.0TDI CR DPF 150kW
Je to pravda, jednalo se sice o zvláštní "20 jahre GTI" edici, ale i to platí, tak promiň...Bylo to ke konci výr. cyklu III. gen. (96,97), ale nějak se mi to z hlavy vykouřilo, i když vím přesně jak vypadal...plno červených linek a tuším 16" kola BBS..
Běžně byl ale k dostání jen GTD(75ps) GTTDI(90 pak i 110PS)...
30. 3. 2009 13:26
Re: 2.0TDI CR DPF 150kW
Takže je otázkou, zda-li se nedočkáme tedy opět GTI TDI, když na podzim nabíhá to 150kW TDI do výroby...
Avatar - white label
30. 3. 2009 14:41
Re: 2.0TDI CR DPF 150kW
Já bych si na to nevsadil... Je vůbec otázka, jestli dá VW takový motor i do kompaktu s předním pohonem, protože ten byl zatím u ve všech GTI pravidlem... Případná 4kolka by šla proti myšlence a tradici GTI minimálně podobně jako ten diesel...
neregistrovaný "Trolik"
29. 3. 2009 21:49
JOJ BOZE
zas sa tu pobite koli jednej z najrozsirenejsich tuctoviek medzi tuctovkami na zemi...ooo pardon.toto je sportiak traktorline GTD ci ak tomu nadavaju >:-[]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - white label
29. 3. 2009 22:04
Re: JOJ BOZE
Musím tě pochválit, konečně u někoho vidím, že nadpis zcela dpovídá obsahu reakce... :yes: :*) 8-s
29. 3. 2009 22:25
Re: JOJ BOZE
Neměl jsi reagovat. Vždycky je nejlepší, když nejblbější příspěvek začíná i končí... já taky ne. >:D
Avatar - white label
29. 3. 2009 23:00
Re: JOJ BOZE
Tak já si toho černého Petra beru ještě jednou zase zpátky...

Na to se nedalo nereagovat...když si někdo sebekriticky ohodnotí vlastní příspěvek už v nadpisu, je hoden aspoň povšimnutí... >:-[]
29. 3. 2009 23:11
Re: JOJ BOZE
Pozdravuj Petra, já jsem skejpa! >:D
Avatar - white label
29. 3. 2009 23:54
Re: JOJ BOZE
Ty jsi dneska hlavně Brepta... >:-[]
30. 3. 2009 09:23
Ještě k ceně GTD
Myslím, že kdyby tuhle naší diskusi četl ten kdo má ve Wolfsburgu na starosti tvorbu cen tak by se asi pobavil. Tím nechci říct, že vím proč je GTD dražší než GTI, ale podle mého názoru cena těhle nejdražších Golfů souvisí s výrobními náklady jen částečně (vždyť značná část součástek je shodná se základním modelem, který se prodává za 350 tisíc a ty výkonnější motory a související díly lze bez problémů vzít zase z Passatu a Audi apod.), u GTI a GTD se už podobně jako u prémiové A3 platí za exkluzivitu. Značka GTD teď na trhu dlouho nebyla a zájemců je hodně, tak proč na ní něco nevydělat... to je podle mě hlavní důvod proč má cenu vyšší než GTI, odhaduju, že na německém trhu se modelu GTD i přes vyšší cenu prodá víc než GTI. A prodeje jsou to obhájí smysl existence verze GTD daleko lépe než jeho jízdní vlastnosti (bmw by mohlo vyprávět). Tož tak!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - white label
30. 3. 2009 10:11
Re: Ještě k ceně GTD
Tady se pořád dramatizuje nepodstatný rozdíl 825 Euro, to jsou jen 3 procenta!
Samotný blok motoru a celá zákl. konstrukce je u dieselu nákladnější... dále žhavící "svíčky", filtr pevných částic!, tlumení vibrací, větší zatížení přední nápravy, přenos většího krouťáku atd.
Připadá ti ještě ten rozdíl přehnaný. Navíc
u VW je rozdíl v podstatě daný rozdílem cen koncernových sourozenců např. O2RS.
VW prostě +- ceny nastaví tak aby "neprodělal" ani na GTI ani na GTD a pak mu může být poměr prodaných GTI/GTD logicky
v podstatě ukradený...
30. 3. 2009 11:06
Re: Ještě k ceně GTD
Mně ten rozdíl vůbec nepřipadá přehnaný, ale tvrdím, že to není jen o výrobních nákladech, nějakých cenách bloku motoru apod.
Pokud by byla pravda to co píšeš tak proč by VW v případě Passatu postupoval opačně?
Passat Executive TSI 147kW 735 tis.
TDI 125kW 700 tis.
Avatar - white label
30. 3. 2009 12:17
Re: Ještě k ceně GTD
Určitě to není jen o výrobních nákladech, cenová politika je mnohem složitější, navíc rozdíl může být i podle konkrétního trhu. U toho Passatu je to tak jak píšeš i v Německu, jen ten rozdíl není nak velký, ale např. u Tiguanu je také drahší diesel a ještě větším rozdílem, než GTI/GTD.
Kdybych šel na "krev", nebo si musel vsadit, řekl bych stejně, že nepatrně nákladnější bude ten diesels s DPF, ale záleží i na počtu (sériovosti) konkrétního motoru...
Každopádně se podle technicky nejpříbuznější koncernové O2RS dal podobný rozdíl očekávat...
30. 3. 2009 12:36
Re: Ještě k ceně GTD
Složitý na cenový politice je vysvětlit zákazníkovi, že se mu ta nafta vrátí - to je opravdu složité, protože to není pravda (u této třídy nebo kategorie aut).
Pořád platí že za stejný peníze je slabší nafta s horší výbavou. Horko těžko s úsporou 0,4Kč/km
Avatar - white label
30. 3. 2009 12:45
Re: Ještě k ceně GTD
Ten rozdíl v ceně spotř. na km se nedá nikdy obecně přesně vyčíslit a v praxi může být i mnohem větší. Záleží na mnoha faktorech jako styl jízdy, rychlost, ceny paliv atd. atd.
30. 3. 2009 13:11
Re: Ještě k ceně GTD
Jo to je pravda, ale taky se v tom doba posunula - elektronický plyn a DSG dejme tomu eliminují olověnou nohu a pak v podstatě skončíme u účinnosti spalování - takže já to zjednodušeně beru 10 benzín : 7 nafta.
neregistrovaný "DSboy"
30. 3. 2009 10:56
chorý kompromis
Dieselové autá nebudú nikdy športové a bodka.
Ani GTI neni moc lacné a to mám ešte priplatiť za slabší diesel so smiešnou skratkou, to čo robí VW je už nenormálne.
Všetko má svoju cenu, kto chce športové auto nech si nekupuje desiel a nepočíta spotrebu.
Žiadny kompromis neexistuje!

Ďalšie netvory:
R8 TDI
Cayenne TDI - hlavne kvôli značke
Rozbalit vlákno
5
30. 3. 2009 11:12
Re: chorý kompromis
Proč hned tak silná slova, jasně, GTD žádný zvláštní sportovec nebude, ale oprávněnost existence bych se mu nebál přiznat. Ve spojení s elektronickým podvozkem DCC, který zajistí do velikosti kol 17´slušný komfort, a relativně silným motorem s nízkou spotřebou, u dieselu samozřejmě v kombinaci s DSG, to bude podle mého názoru dobré auto. A jako bonus ten interiér, abys věděl proč si zaplatil víc než za běžné TDI... :-)
30. 3. 2009 13:43
Re: chorý kompromis
Ale no tak.... Žádný kompromis neexistuje.... taky pěknej nesmysl. Zrovna v dnešní době, když přívlastek sportovní má i klíčenka. Naftu jako pohon taky zrovna moc nemusim, ale respektuju. Jsou vozy, kdy to považuji za zhovadělost, viz. zmiňovaná R8, nebo automobilka Porsche, ale zrovna u Golfu GTI, který je synonymem pro kompromis ( a perfektně zvládnutý ) je to skoro logické.
Podle tebe by měla právo na život asi jen Ultima, Atom, Radical, Caterham. Vždyť přece i klima je kompromis a není to ten "správný" sport, nebo ne.....
neregistrovaný "DSboy"
30. 3. 2009 14:13
Re: chorý kompromis
A myslíš si že dnešná doba je normálna? keď 2tonové kombi má viac koní a je rýchlejšie ako niektoré supersporty alebo supersport s motorom TDI alebo Porsche s motorom TDI, podla mňa to neni normálne. Áno Golf GTI je dobrý kompromis ale len s benzínovým motorom a nie s naftou.
30. 3. 2009 16:50
Re: chorý kompromis
A co je normální ? A co je vlastně rychlost ? Co definuje rychlost auta ? Co definuje rychlost sportovního auta ? Co je sportovní ?
Samozřejmě je nejvíce ovlivňující trh. Pokud něco prodám se ziskem, tak není důvod to nevyrábět.
Je sportovnější auto S8, která na dálnici předjede Elise ? Koně a zrychlení nemusí nutně znamenat sportovní auto.
V čem je vlastně tak "špatný" Golf se silnou naftou ?
Avatar - white label
30. 3. 2009 17:17
Re: chorý kompromis
Obavám se, že pro některé zde, jsou hlavním problémem tohoto Golfu, dva nápisy: VW a TDI...oni je totiž vídí "rudě", i když jsou tady vlastně černé na bílém... :*) 8-s >:-[]
No, uvidíme kdo se první ozve...
Avatar - misoo
30. 3. 2009 11:57
zvuk vs spotreba
nechaaaapem kto moze krasny zvukovy prejav silneho benzinu vymenit za par korun usetrenych na spotrebe... :-O
Rozbalit vlákno
15
Avatar - white label
30. 3. 2009 12:41
Re: zvuk vs spotreba
Tak klady benzínového motoru, bych určitě neomezoval jen na jeho krásný zvuk, jak píšeš, těch PRO je přece mnohen více, zvlášť u auta velikosti a charakteru GTI...
Na druhou stranu těch "pár" korun ušetřených na spotřebě, to je hodně zkreslené... Jsou přece i auta, které najezdí opravdu hodně kilometrů, navíc při jízdě bzda plyn, nebo hodně rychlé jízdě na dálnici se rozdíl spotřeby ben. a dies. hodně prohlubuje...
Chtělo by to více vzájemné tolerance a objektivity obou extremistických palivových skupin.
Osobně mám dvě auta, ve větším crossoveru diesel, v menším kompaktu benzín a ani v jednom případě bych to rozhodně neměnil...
Avatar - woody-alien
30. 3. 2009 23:19
Re: zvuk vs spotreba
To je stále dokola, chybí nadhled a hlavně se z toho nepo...t. Je mi jasný, že pro některý puristy jsou diesely v Cayenne, Impreze atd. těžko zkousnutelný, ale dokud maj možnost si ta auta koupit i v oblíbeným benzínu, není důvod z toho dělat drama.

Pravdou zůstává, že je trh nasycenej a výrobci si nemůžou dovolit přehlížet jakoukoli mezeru v něm. Jsem radši, když si například Subaru dieselem pomůže a zachová ve Foresteru i 2.5 turbo, než kdyby s ním musel skončit docela
Avatar - white label
31. 3. 2009 00:06
Re: zvuk vs spotreba
Taky mám pocit, že si dneska lidi vlastně stěžujou, že si můžou vybrat....
Poslal bych je v čase zpátky do Mototechny...:
"Prosím vás, přišly už vám konečně nějaké Lady?
Ano dvě, žlutá a zelená, zelenou už má odloženou soudruh vedoucí, tak že si v klidu vyberte..." ;-\ ;-)
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2009 00:08
Re: Milý white label(e)!
Ehm, poPRAVDĚ (na VELIKOSTi) "záleží" ;-)
Dobrou :-)
Avatar - white label
31. 3. 2009 00:30
Re: Milý white label(e)!
Když tě tak někdy "čtu", tak mozku zřejmě určitě... :*) ;-\ >:-[]
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2009 10:55
Re: Milý white label(e)!
Nu ono "propasírovat" meloun uchem jehly JE těžké/složité/NErealizovatelné, takže se vašeumu posouzení "šťávy" co se k vám "propasírovala" vlastně ani NEdivím ;-)
PS: A já už ZKUŠENOSTi mám, že když se potká holčička s (BIG) mozečkem a chlapeček s malým (... autíčkem) - NEnese to "dobrotu" 8-s
JEDEN "tupí" ... DRUHÝ též :-)
...ný den ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2009 11:14
Re: Milý white label(e)!
Když někdo napíše takovou "bubost" jednou, dá se to pochopit, nebo tolerovat, ale pokud je někdo schopen to napsat dokonce dvakrát po sobě, nemůže čekat jinou odpověď, než tu o kterou si v podstatě dvakrát koledoval...
Pěkný den... ;-\

P.S. Mimochodem tvá reakce na moji odpověď
ji vlastně jen potvrzuje...
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2009 11:30
Re: Milý white label(e)!
Tak KONEČNĚ jsme se SHODLI :-) :yes:
Já to cítím STEJNĚ! (jen právě "naopak") ;-)
PS: NE"utekl" jste vy mi z "pokec(u)" o SUPER interiér(u) Citroën C5?
Já Scirocco 2.0 TFSi (vy jako FANOUŠEK nevwíte, proč někdy píší tFsi s "F" a někdy BEZ "f"?) ráda "pochválím" a DOPORUČíM - byť dnes bych si ho asi již NEkoupila, ale pro mladého muže - (no palubka MOHLA být trochu "odvážnější", ale jinak ..) proč NE?
...ný den :-)
Avatar - white label
31. 3. 2009 14:54
Re: Milý white label(e)!
TFSI - Turbocharged Fuel Stratified Injection
K atmosférickému přímému vstřikování "FSI" se po přidání přeplňování (turba,kompresoru,nebo obou) přidalo písmeno
T-turbo a logicky vzniklo označení TFSI. To je ale zřejmě pro marketing VW zbytečně dlouhé a proto se zkracuje na TSI.
K identifikaci spalujícího paliva i použité technologie,
tři písmena (TSI) bohatě stačí stejně jako u TDI.
Podobně jako z SDI, nevznikl TSDI, ale jen TDI... :-!
Ani u této "zkratky" totiž na velikosti nezáleží... :*)
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2009 16:33
Re: Milý white label(e)!
Děkuji ;-)
Já vím CO to znamená, já JEN se ptala PROČ první rok(y) používali verzi s "F" a teď spíše (také ne VŽDY) spíše verzi BEZ "F" vídám :-)
PS: Já MARKETING vw vždy CHVÁLILA a CHVÁLÍM, ale tady maličko asi "zaspal", když už "rozjeli" to s "tFsi" - asi to tak měli NECHAT - i já bych ČTYŘi písmenka pamatovat si zvládla (a to jsem BLOND!), takže nevím pro KOHO to "měnili"?
PS: Chtěla bych POGRATULOVAT vaší(m) partnerce(kám) za to že STÁLE JEŠTĚ jim "baštíte", to že na VELIKOSTi NEzáleží
Pvwěkný den ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2009 17:17
Re: Milý white label(e)!
Jestli myslíš prsa, tak ty se mi vždy líbily spíš menší...
Další důkaz nesmyslnosti tvé teorie...
S těmi třemi písmeny chce zřejmě koncern také více "odlišit" VW od Audi, protože Audi zatím zůstává u čtyř písmen - TFSI a na autě si Audi vystačí s písmenem "T"
PK
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2009 19:23